Romania Military

Starea deplorabila si disperata a aviatiei de vanatoare romane

Scrisoare deschisa catre noul Ministrul al Apararii

Domnule ministru stiati ca anul acesta un pilot de vanatoare zboara sub 30 de ore pe an, si asta in conditile in care multi piloti tineri nu au alocata nici macar o singura ora de zbor?!

Numarul mic de ore de zbor, are ca principale cauze:

-bugetul rahitic alocat apararii

-resursa la limita a avioanelor care inca se mai pot ridica de la sol. Cu o problema si mai mare in cazul “dublelor”.

Stiati ca Romania mai are maximum 24-28 de avioane MIG-21, inclusiv varianta de atac la sol si dubla comanda, care pot fi ridicate in aer, ca situatia “dublelor” este aproape de punctul de rupere?!

Si asta in conditile in care de mai bine de un si jumatate, nu se mai fac treceri pe MIG-21 Lancer!

MIG-21 Lancer C, aer-aer

MIG-21 Lancer A, aer-sol

Sunt constient,  ca la nivelul actual de zbor, de sub 30 de ore pe an, viata pilotilor este in mare primejdie, datorita lipsei acute de antrenament?! Ca foarte multi piloti de vanatoare, crema-cremelor in orice armata, pleaca catre C-130 si C27J?!

Singura ramura a Aviatiei Militare, care zboara, este cea de transport. Ba chiar zboara la limita de sus a sigurantei zborului, anumiti piloti de pe C-130 atingand 400h/an, o valoare deja periculoasa. Practic pe aviatia de transport se zboara mult pentru ca avem putine avioane si putini piloti, fata de necesar, in timp ce vanatoarea-bombardamentul, este pe punctul de a disparea complet, si ca tehnica de lupta si ca personal, din lipsa avioanelor si a orelor de zbor alocate (buget).

IAR 99, singurul avion care inca mai are o resursa decenta

Nu mai trebuie amintit aici cat de aglomerate sunt aparatele IAR 99, din cauza opririi trecerii pe supersonice…cat or mai rezista si astea. Iar daca ne uitam ca in ultimii ani promotile de piloti de vanatoare abia ating o mana de oameni, sub 15/an, nu putem decat sa constatam ca ne apropiem de punctul din care nu va mai exista intoarcere, iar aviatia de vanatoare a Romaniei va fi istorie.

In acest moment Romania NU MAI ARE  de facto aviatie de vanatoare si atac la sol!!! Ca in mai putin de doi ani nu vom mai avea ce reface din RoAF, ramura vanatoare-bombardament si asta datorita faptului ca cei “batrani” pleaca, iar cei tineri nu au pe ce zbura?! Se doreste distrugerea capacitatii de lupta a RoAF?! Trebuie sa ramnem doar o aviatie de tip “caraus”, dotati doar cu transportoare?!

Sunteti general, iar asta implica faptul ca nu sunteti politician, iar in calitatea dumneavoastra de ofiter superior al Armatei Romane, ce puteti face si ce aveti de gand sa faceti cu aviatie de vanatoare-bombardament a Romaniei?!

In acest context, ce are de gand ministerul sa faca?! Dar noul guvern?!

Foto: MApN

Exit mobile version