Romania Military

Articolul de dupa-amiaza – Rusii s-au facut…ai dracului!

Rusia a testat capacitatea de răspuns a NATO la un atac aerian. Alianţa Nord-Atlantică a efectuat mai multe intervenţii în ultimele 48 de ore, în contextul intensificării activităţilor aeriene ale Rusiei în Marea Neagră, Marea Baltică şi Marea Nordului. Deasupra Mării Negre, forţele aeriene turceşti au interceptat 4 avioane ruseşti, inclusiv 2 bombardiere TU-95.

Avioane NATO au decolat spre patru zone diferite, marţi şi miercuri, pentru misiuni de interceptare a patru grupuri de avioane militare ruse care efectuau „manevre” deasupra Mării Negre, Mării Baltice şi Mării Nordului, precizează Alianţa Nord-Atlantică într-un comunicat de presă.

„Intensitatea acestor zboruri ruseşti reprezintă un nivel neobişnuit de activitate aeriană deasupra spaţiului european”, arată NATO.

Miercuri după-amiază, radarele NATO au detectat şi au urmărit patru aeronave ruseşti deasupra Mării Negre, în spaţiul aerian internaţional. A fost vorba despre două bombardiere TU-95 Bear-H şi de două avioane de luptă Su-27. Avioanele de luptă ale Turciei le-au interceptat, iar NATO a continuat să le urmărească în spaţiul aerian.

SURSA: NATO. GRAPHIC: Gene Thorp – The Washington Post

Deasupra Mării Nordului şi a Oceanului Atlantic, au fost de asemenea interceptate 8 avioane ruseşti, miercuri. Radarele NATO le-au detectat zburând în formaţie, deasupra Mării Nordului. Avioane F-16 ale Norvegiei le-au interceptat şi au identificat 4 bombardiere TU-95 Bear-H şi 4 avioane-cisternă de alimentare Il-78. Formaţia rusească a zburat deasupra Mării norvegiene, prin spaţiul internaţional, apoi au continuat peste Marea Nordului. Aici au fost interceptate de avioane Typhoon ale Marii Britanii. Când au ajuns deasupra Oceanului Atlantic, avioanele ruseşti au fost preluate de avioane F-16 ale Portugaliei. Ruşii s-au întors prin vestul Marii Britanii, către Rusia. Aeronavele ruseşti nu au comunicat planurile de zbor şi nici nu au avut contact radio cu autorităţile de control de trafic aerian civile, neavând nici echipament de poziţionare automată prin satelit la bord.

În aceeaşi după-amiază de miercuri, radarele NATO au detectat deasupra Mării Baltice mai multe avioane ruseşti, prin spaţiul aerian internaţional. A fost vorba de 2 MiG 31, 2 Su-34, un Su-27 şi 2 Su-24. Avioanele F-16 ale Portugaliei, care asigură misiunea de Poliţie Aeriană în spaţiului aerian baltic au intervenit, iar avioanele ruseşti s-au întors în spaţiul Rusiei.

În aceeaşi zonă, marţi după-amiază a avut loc un incident similar, când cele 7 avioane de luptă ruseşti au procedat la fel. Atunci, ele au zburat peste Golful Finlandei şi au fost interceptate de avioanele Typhoon ale Germaniei, din misiunea NATO de Poliţie Aeriană peste spaţiul baltic. Au intervenit de asemenea avioanele Danemarcei, Finlandei şi Suediei, ultimele două nefiind membre NATO. Avioanele ruseşti s-au îndreptat către exclava rusească Kaliningrad. Aeronavele au comunicat un plan de zbor şi aveau echipamente de localizare prin satelit, dar nu au comunicat radio cu autorităţile de control al traficului aerian.

În 2014, NATO a avut peste 100 de misiuni de interceptare a aeronavelor Rusiei. Cifra este de trei ori mai mare faţă de 2013, anunţă NATO. Procedura de ridicare de la sol a aeronavelor NATO şi de interceptare a unor aeronave care nu se identifică este standard. NATO arată însă că practica Rusiei pune în pericol aviaţia civilă, pentru că deseori nu comunică planurile de zbor şi nici nu folosesc transmiţătoarele de poziţionare de la bord. Astfel, controlorii de trafic aerian civili nu pot detecta aceste aeronave.

Surse: Gandul & The Aviationist

Exit mobile version