Romania Military

C-1A Trader

Argentina_navy_S-2_Tracker725

Continuam cu Brazilia, mai exact cu programul lor pentru operationalizarea peste cativa ani a portavionului Sao Paulo. In acesta ordine de idei brazilienii au cumparat din Statele Unite patru avioane C-1A Trader, aparate care au fost scoase direct din parcul rece, de pe undeva din Arizona, si vor fi complet refacute pentru uzul Marinei Braziliene.

C-1A Trader este un avion cargo cu doua motoare destinat portavioanelor. Aparut inca din anii “50 si folosit de americanii pana spre sfarsitul anilor “80, C-1/S2 a reprezentat principalul avion de transport pentru flota de portavioane americana.

Dupa retragerea sa aparatele au fost “cazate” in depozitul Davis Monthan Boneyard de langa Tucson in Arizona si se vede treaba au fost bine conservate daca celula inca mai poate fi folosita pentru modernizare si completare.

Americanii si francezii folosesc astazi aparate mai mari si mai grele pentru transport pe portavioane, de tip E-2C/D Hawkeye si C-2 Greyhound, insa Sao Paulo este prea mic (si catapultele prea slabe) pentru astfel de avioane grele si singura solutie viabila ramane “batranul” Trade, adus acum la o noua tinerete.

In total brazilienii vor readuce la viata opt aparate, acestea fiind dotate si modernizate de catre compania americana Marsh Aviation. Cele opt avioane vor fi modernizate astfel: patru la standardul S-2T Airborne Early Warning si patru la standardul KC-2 COD/AAR (Carrier-On-Board/ Air-to-Air Refueling).

Cele opt aparate vor avea motoare turbo-prop (in locul celor originale cu piston) Honeywell TPE-331, iar “cisternele zburatoare” KC-2 vor primi si un cockpit multifunctional modern, comunicatii modern plus sistemul de alimentare in aer.

Contractul, semnat inca din octombrie 2011, a intampinat unele probleme birocratice, totul fiind acum rezolvat. Din punct de vedere financiar, Brazilia a platit cate 32000$ pentru fiecare celula, urmand ca modernizarea, refacerea resursei si re-motorizarea s-o coste 167 milioane de dolari. Primul avion modernizat va zbura in 2017 urmand sa devina operational in 2018.

GeorgeGMT

Exit mobile version