Romania Military

Cum o dau, cum o-nvart tot nu le iese Tejasul…

hqdefault

Ne referim bineinteles la LCA Tejas Mk II, pentru Mk I este o gluma de avion buna fix de nimic. Asadar sperantele se indreapta acum spre Mk II, care din pacate va putea sa bata probabil orice record de cercetare-dezvoltare pentru un avion militar sau civil din absolut toate timpurile, atata vreme cat inceputul programului Tejas se vedea hat departe-n urma prin 1980, iar intrarea efectiva in dotare este preconizata abia in 2022, adica la mai mult de 40 de ani de cand hindusii au inceput sa-si imagineze cum va arata.

Asadar ministrul lor intru ale apararii, domnul Manohar Parrikar, a spus in fata parlamentului ca daca toate merg bine (greu de presupus) zborul inaugural al Tejas Mk II va fi prin 2019, iar avionul va deveni operational prin 2022.

Nu cu mult timp in urma am scris si noi cum o comisie din parlamentul lor a luat la bani marunti LCA Tejas Mk I si efectiv s-au luat cu mainile de cap, avionul fiind practic in incapacitate reala de zbor, ce sa mai vorbim de lupta, indienii gasind zeci si zeci de defecte, mai mari sau mai mici, astfel ca speranta lor sta acum in Mk II, desi dupa cum s-au descurcat cu Mk I nu vad ce motive mari de optimism ar avea. Ma rog…

Rolul Tejasului Mk II ar fi sa remedieze multele probleme ale Mk I, sa aiba radar AESA fabricat local si avionica moderna, doar ca avem deja mari nelinisti fata de o asa mare realizare pe motiv ca se doreste ca mare parte din avionica sa fie fabricata in India, ori numai acesta intentie si este suficienta pentru ca optimismul nostru sa fie de la retinut in jos.

Oricum bafta!

GeorgeGMT

Exit mobile version