Cum o dau, cum o-nvart tot nu le iese Tejasul…

hqdefault

Ne referim bineinteles la LCA Tejas Mk II, pentru Mk I este o gluma de avion buna fix de nimic. Asadar sperantele se indreapta acum spre Mk II, care din pacate va putea sa bata probabil orice record de cercetare-dezvoltare pentru un avion militar sau civil din absolut toate timpurile, atata vreme cat inceputul programului Tejas se vedea hat departe-n urma prin 1980, iar intrarea efectiva in dotare este preconizata abia in 2022, adica la mai mult de 40 de ani de cand hindusii au inceput sa-si imagineze cum va arata.

Asadar ministrul lor intru ale apararii, domnul Manohar Parrikar, a spus in fata parlamentului ca daca toate merg bine (greu de presupus) zborul inaugural al Tejas Mk II va fi prin 2019, iar avionul va deveni operational prin 2022.

Nu cu mult timp in urma am scris si noi cum o comisie din parlamentul lor a luat la bani marunti LCA Tejas Mk I si efectiv s-au luat cu mainile de cap, avionul fiind practic in incapacitate reala de zbor, ce sa mai vorbim de lupta, indienii gasind zeci si zeci de defecte, mai mari sau mai mici, astfel ca speranta lor sta acum in Mk II, desi dupa cum s-au descurcat cu Mk I nu vad ce motive mari de optimism ar avea. Ma rog…

Rolul Tejasului Mk II ar fi sa remedieze multele probleme ale Mk I, sa aiba radar AESA fabricat local si avionica moderna, doar ca avem deja mari nelinisti fata de o asa mare realizare pe motiv ca se doreste ca mare parte din avionica sa fie fabricata in India, ori numai acesta intentie si este suficienta pentru ca optimismul nostru sa fie de la retinut in jos.

Oricum bafta!

GeorgeGMT

17 comentarii:

  1. macar ei isi doresc sa fie fabricat la ei in tara
    NOI NU!

  2. e ok sa iti doresti dar daca vezi din nou si din nou ca esti prost, nu iti iese nimic si dar arunci fonduri enorme pe fereastra (cand o mare parte din populatie umbla desculta) o mai lasi cu ce iti doresti si folosesti capul

  3. bre, fraieri suntezti voi 🙂

    aia au mancat o paine 40 de ani cu avionul ala
    si esentzial nu e sa il termine, ca atunci se termina si finantzarea
    esentzial e sa se lucreze la el 🙂

    • in zona aia si prin vecini, cam asa se gandeste.

    • bingoooo…..la ce coruptie si nepasare este la orientalii colorati mai intunecat, nu este de mirare. ei fac rachete nucleare si avioane de vanatoare (india si pakistan) iar restu polupatiei lor in marea maoritate traieshte sub pragul imaginabil de saracie. exact ca ce mai napastuiti tzigani din Romania…deh aceeash rasa si mentalitate!!! dc nu incearca si arabatii petrolishti sa-si faca propiul avion?….pt ca infrastructura (constructii) au demonstrat ca pot face si inca bine. pt ca nu-s nebuni sa se lege aiurea la cap. au bani si iau de-a gata tot ce e mai modern in lume ca armament.

  4. Namaste tuturor !!! Mda, conu` George ii cam manipulator de felu-i (nimic nou, de altfel) si mult prea negativist pentru a putea remarca, asa cum ar trebui, rezultatele remarcabile ale hindusilor. Pai stie (oare) conu` George ca intre prima schita a unui aparat de zbor, imaginat de Leonardo si primul zbor al fratilor Wright, trecut-au 500 de ani??!! 500 nicidecum 50!! Dar, mde, asa-i cand esti platit (de ajenturi & corporatii) sa scrii articole denigratoare si subtil manipulabile; normal ca 50 de ani ti se par o vesnicie….

    PS 1

    Spiritul hindus ii splendid exprimat in clipul urmator. Rogu-va, derulati si va minunati incepand de la minutul 1.07…

    https://www.youtube.com/watch?v=QUYa5aTdjfI

  5. Sa speram ca nu castiga ei contractul de modernizare pentru vaselor noastre :P…

  6. Pentru prima escadrila[12f-16A/B MLU5.2.,9 piloti,75 de tehniceni plus doi ani de sprijin logistic la domiciliul clientului dupa livrare] se vor cheltui 186,2 milioane euro,esalonati pe 5 ani.Diferenta pana la 628 de milioane de euro ar rezulta din contracte de armament[457 milioane de dolari-410 milioane euro]si echipamente de navigatie[restul de 32milioane euro] pentru moderninazarea bazei BORCEA.Pretul pentru a doua escadrila ar trebui sa fie mai mic avand in vedere ca antrenamentul se va face in tara[pilotii care fac trecerea pe f-16 se vor intoarce cu calificarea de instructor]iar pe CAMPIA TURZII s-a instalat un sistem TACAN din 2010.Ramane de vazut cat vor costa kit-rile de modernizare MLU in cazul in care se va opta pentru avioaneleBK15 AFLATE IN CONSERVARE la AMARG.Pretul unui asemenea kit este cuprins intre 8,3 milioane euro[cat a platit PORTUGALIA] si pana la 38 milioane in varianta de top cu radar APG-68[V]9 si sistem de lupta electronica ALQ-213[CAT A platit TAILANDA pentru modernizarea a 18 bucati f-16].INFORMATIILE sunt dintr-un articol de pe http://www.resboiu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *