#16 / 14 – 20 Apr 2025, Permiteti sa raportez!

This entry is part 125 of 127 in the series Permiteti sa raportez!

Series Navigation<< #15 / 7 – 13 Apr 2025, Permiteti sa raportez!#17 / 21 – 27 Apr 2025, Permiteti sa raportez! >>

249 de comentarii:

  1. „Gen. Gheorghiță Vlad – Șeful Statului Major al Apărării: Dacă ne ajută Guvernul României, anul acesta suntem în măsură să deschidem și etapa a doua pentru celelalte patru batalioane de Abrams.”

    https://stirileprotv.ro/romania-te-iubesc/cu-un-razboi-la-granita-in-romania-au-ramas-peste-4-miliarde-de-euro-necheltuiti-in-ultimii-5-ani-banii-erau-pentru-aparare.html

    8
  2. Daca totusi cumpara Abrams-urile ar fi bine sa se le doteze cel putin cu sisteme de bruiaj drone sau cu ceva care sa le si distruga.

    2
    • Nu stiu ce sa zic de Abrams, mai bine era K2 probabil ne dadeau un offset substantial la achizitie plus ca si asa avem probleme cu infrastructura,dar ca la noi nicaieri asa ca nu ma mai surprinde nimic.

      9
      • Inca nu v-ati lecuit cu maretul offset coreean ,dupa atatea episoade poloneze

        5
        • O fi nu o fi maret nu pot sa zic vedem la K9, dar de maretul offset american chiar sunt lamurit bine de tot.

          11
          • Offset american nu exista ,exista compensari industriale insa de la Lm si l3 harris de milioane de dolari ultima e intr-un psr acu 2-3 saptamani sau chiar saptamana trecuta dar nu face bum bum si piu piu deci e neinteresant pt bocitoare, ca nu stie ei cu ce se mananca alea asa ca mai bine se vaita ca nu vrea americanii sa ne dea ultima tehnologie pe care o au sa o imbunatatim noi

            8
            • Milioane „compensatii” la contract de MILIARDE. PE ce lume traiesti boss?

              1
              • Ultimul act compesatoriu este de 2,6 milioane de $ acu 2 saptamani daca ai timp sa le cauti cautale ca eu cautand despre altcava am gasit si de acu 10 sa 15 ani si insumeazale
                Eu nu am timp si compensatiile sunt date dupa ce sau executat contractele ,ce contracte ai terminate de miliarde ca ne cacaim cu 7 patriot de o caruta de ani si nici nu au vrut politicieni sa le ia si pe alea ca nu le iesea spaga deloc

                1
  3. Oare este o legatura intre deschiderea unei facilitati de productie a Diehl Aviation in RO si o eventuala viitoare achizitie de sisteme AA VSHORAD/SHORAD ma gandesc aici la Iris-T?

    4
    • Niciuna dar pt chestii minore diehl a cedat licenta pt tohan iar tohan are nevoi de licenta motor racheta pt 122 mm ER

      • Nu erau franceze motoarele de pe 122 ER? Nu stiam ca sunt DIEHL …

        • Motoarele actuale sunt cumparate ,zvonuri ba de la turci ba de la israelieni ba franceze ,ba coreene, singura informatie certa e ca ai nostri prin ministerul economiei declara ca vor sa achizitioneze licenta de productie pt astfel de motoare,, eu cred ca va fi o compensare industriala de la cine va castiga shorad ,acu poate ma insel

          1
          • Acum eu nu ma pricep la motoare de rachete, dar va spun ce am auzit dintr-o sursa ca mie îmi inspira încredere. Motoarele pentru 122 er sunt importante din Franța. Problema nu ar fi ca noi nu am ști sa facem un astfel de motor (deja am fabricat ani la rand motorul de 122 clasic), ci pulberea. Este un amestec pe care nici o fabrica de la noi nu îl producea sau produce. De aceea, la monitoare s-a testat noua racheta cu un scut special montat in spate, făcut de cei de la Aerostar. Problema asta s-ar rezolva probabil cu noua fabrica de pulberi făcută Rheinmetall.

            8
            • „Ținte 2030
              Potrivit programelor de înzestrare ale FSNA se va acționa cu prioritate pentru:
              • creșterea semnificativă a producției de lovituri cal. 122 mm reactive cu bătaie normală și cu bătaie mărită. Identificarea posibilităților de asimilare în producție internă a motoarelor de marș (licență, cooperare industrială și tehnologică etc.); ”
              strategia pt industria de aparare a Ministerului Economiei

              eu nu am decat surse publice

              3
              • Dar de ce marșăm tot pe 122 mm și trecem cu vederea 160 mm?

                1
                • Pai aia e doar o parte din ce lucreaza ME,cu scuzele de rigoare dar chestia aia are o gramada de pagini nu pot sa o citez integral,ci doar ce e de interes pt discutia asta ,pt mai multe nu cred ca exista art in presa pt ce scrie acolo si oricum in presa nu transpira daca contrazice linia si articolele publicitare platite de unii producatori ,cu ce o sa ne umple ei de tehnologie de o sa devenim mai puternici ca nemtii francezii italienii suedezii de o sa cumpere si aia de la noi

            • Daca sunt din Franta cel mai probabil firma furnizoare este ROXEL cu propellant produs la EURENCO.

            • si VS ca am observat mai tarziu poate le explicam unora de ce Aerostar a facut scutul ala ca lumea zice pe aici ca nu suntem capabili sa mai facem lansatoare de rachete pe care le avem in dotare

              • Despre ce scut e vorba?

                • În spatele lansatoarelor APRA 40 de pe monitoare, pentru testarea rachetei 122 mm ER, a fost montat un scut care sa protejeze supra-structura navei și a echipamentelor din jur, pentru ca suflul motorului rachetei are o temperatura mult mai mare si este mai puternic fata de cel clasic. Este datorat pulberii utilizate, care propulsează racheta pe distanta dubla, dar fără schimbări semnificative de design.

                  5
                • Pai stie Vs nu eu

  4. Grecia cumpără 16 rachete antinavă Exocet din Franţa și plănuiește și achiziționarea unei fregate din clasa Belharra

    https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/grecia-cumpara-16-rachete-antinava-exocet-din-franta-si-planuieste-si-achizitionarea-unei-fregate-din-clasa-belharra-3198171

    3
  5. Umbla vorba prin targ ca MAPN doreste un cadru legislativ prin care unitatile de jandarmi sa fie trecute sub comana armatei in caz de…

    14
    • asta ii ajuta oare sa isi bifeze macar partial cresterea de efectiv preconizata ? 🙂

      3
    • Hehe, bine-ar fi sa-i bage de tot la MAPN sau sa inceapa o integrare ‘cum trebuie’ pt. scenarii de conflict.

      6
      • Pentru scenarii de conflict au fost deja integrați, au fost postate destule fotografii și clipuri video din aplicații pe aici cu jandarmi acționând împreună cu militari, oar cooperarea există și la intervențiile la dezastrele naturale

        9
      • Ce sa caute la armata?
        Au ei destula treaba pe strada, sunt putini si trebuie sa acopere prea multe obiective
        Eu zic ca jandarmii sa ramana cu treaba lor principala, armata sa si vada de treburile ei sa nu se amestece in treburile altor ministere

        3
        • Elementul cheie este ” in caz de…” .

          4
          • In caz de …ce?
            Vad ca tot nu intelegeti ca un meci de fotbal e mult mai important decat razboaiele unora 🙂
            Voi vreti ca jandarmul sa fie si pe strada, si devreme acasa, sa se bata cu galeriile, daca nu se bate cu galeria unora are destui in strada pe care sa si probeze aptitudinile.
            Jandarmul e din alta galaxie, nu are treaba cu tunurile si tancurile voastre, cu pifaneala de doi lei

            3
            • „sa se bata cu galeriile”

              Vezi cat de redusi mental sunteti la jandarmerie ? Nici macar in gandire nu va duce capul la legi si proceduri…va mirati de ce va injura toata lumea.

              14
              • Observ ca nu ai inteles „un meci de fotbal e mult mai important decat razboaiele unora”
                🙂
                Eu zic ca e mai bine sa se bata cu galeriile decat cu minerii :)))))

                2
                • Nici cu minerii nu ati batut ci ati luat bataie a fost nevoie de armata sa ii potoleasca deci nici macar sa dominati strada nu sunteti capabili. Doar copii teribilisti pe la meciuri de fotbal si corporatisti pe la proteste.

                  10
                  • Depinde de unde privesti
                    La Costesti daca nu era fosti cc(rezervisti de la Petrosani) luau bataie minerii la fundul gol :)))))
                    La Stoenesti au luat bataie minerii la mare arta
                    Chiar daca unii erau cu binoclul cat sarmaua pe pod

                    Aia cu „”a fost nevoie de armata sa ii potoleasca”” e folclor, armata a refuzat din prima implicarea (desi au fost alarmati unii) avand in vedere ce i se pusese in spinare in ’89.
                    Doar actiuni de cercetare pe traseul minerilor in ambele „sesiuni”.
                    De fapt planurile initiale au avut o componenta care prevedea ca armata sa fie implicata fara voia ei in violente ca sa aiba cui sa i se puna in carca rezultatul unor violente. Filmul asta a mai fost….

                    3
            • ‘Pifaneala de 2 lei’: vaii ce diatriba de injuraturi mi-a trecut prin cap la declaratia asta.

              Foarte de cacao exprimarea, asuma multe tare incorecte.

              7
              • Poti sa injuri cat vrei si pe cine vrei (chiar si pe mine daca te simti bine!), lucrurile nu se schimba asa usor cand e vorba de ‘Pifaneala de 2 lei’
                Nu eu am inventat fenomenul , eu doar am observat fenomenul

                3
            • @Ionescu98
              În caz de…uite aici, că tot te dai Gigi Contra!
              https://www.facebook.com/share/p/188g5C4W1U/
              Părerea mea, hâc…
              P.S. Că tot te dai rotund cu Stoenești și Costești, printre minerii ăia erau infiltrați cc de la Craiova, printre alții, așa s-au știut mișcările lor. Ai uitat să precizezi de generalul ăla al vostru, îmi scapă mimele, de s-a ascuns într-o cocină de porci, ca să nu-l găsească minerii.
              Și tot despre Armată, Radu Vasile, parcă el era premier atunci, dăduse ordin să iasă tanturile de la Târgoviște să blocheze drumul spre București, așa nază avea în voi.

              4
              • Cercetacii de la Craiova erau deja desfintati la mineriade 🙂 Vorbim de cc in adancime nu de pseudo cc calare pe tab uri de la Craiova pe unde isi facuse veacul insasi primul ostaș al țarii de ne scrie prin cv uri ca el a fost si cc
                Stii tu ceva dar nu stii bine cine a fost infiltrat acolo

                2
                • Știu de la băieți care au fost printre mineri. Și mai știu, dar sunt chestii care nu se povestesc p-acilea.
                  Părerea mea, hâc…
                  P.S. scuze pentru greșelile de tipar, dar mă gonea nefasta printre rafturi, împingând la căruciorul cu cele necesare pentru Paște.

                  1
              • Pentru curiozitatea mea proprie și personală, a deschis cineva linkul ăla postat de mine? Și dacă da, nu i-a sărit nimic în ochi?
                Părerea mea, hâc…

        • Fortele armate trebuie completate in caz de ceva cu oameni pregatiti,sa nu uitam ca majoritatea rezervistilor se duc spre +40 ani.
          Pe strada se vor descurca politia si cei de la locala.

          • Pai si ce treaba are jandarmul cu faptul ca nu aveti rezervisti la armata?
            Daca mariti salariile vin jandarmii la voi, daca o sa continuati ca si pana acum sa vedem cine vine
            Politia si cei de la … ce? de la politia locala?
            Pai aia de la locala sunt tot politisti? Nu prea seamana

            4
            • Razboiul nu e situatie de urgenta ? Vreti sa ramaneti doar la batut adolescenti pe la proteste? Numai bravi la jandarmerie. Plangeti de nitica armata.

              12
              • O intrebare simpla:
                Daca jandarmii trec la armata si vor bate „adolescenti pe la proteste” {pe timp de razboi desigur!} atunci se cheama ca sunt batuti de armata banuiesc :)))))
                Am mai intrebat mai jos (sub alta forma dar esenta e aceeasi) dar raspunsul e mai mult politicianist

                4
                • Asta e singura motivatie sa ti jandarmeria separata ? Crezi ca are vreo relevanta cine ii bate?

                  In ce film de mel brooks traiesti ?

                  Uite o intrebare si mai simpla. De ce sunteti asa de lasi in jandarmerie de va smiorcaiti de armata ?
                  Aveti o cultura de idioti acolo de sincer nu stiu cum poate fi dres busuiocul. Poate reusesc astia din armata sa scoata prostia din voi…

                  11
                  • Nu stiu cine ti a zis ca as fi jandarm ori ca am avut vreodata treaba cu jandarmeria :))))))))
                    Are relevanta cine i bate, una e sa te bata armata si alta jandarmeria, nu e vorba de cocoașa sfaramata ci de imaginea unora.
                    Jandarmeria indiferent de i pace ori razboi deja are asumate chestiuni legate de pulane pe spinarea protestatarilor in timp ce armata e perceputa ca aparatoarea statului roman.
                    De ce am schimba acum lucrurile in ce priveste imaginea armatei? De dragul unor jandarmi care nu vor ajunge vreodata pe front?
                    Una e sa scrie in istorie cum ca armata a batut civili pe timp de razboi si alta e sa scrie ca jandarmii au rupt coastele civililor
                    Si pana la urma ce faceti cu jandarmii?
                    O sa trimita MAPN ul toti pilosii de la jandarmi in prima linie? Ma indoiesc ca vor face acest lucru, practic MAPN ul isi pune singur in spinare probleme.
                    Cati jandarmi in ww2 au ajuns pe linia frontului?

                    Una peste alta eu as intreba mai degraba cine doreste sa se lipeasca de imaginea pozitiva a armatei? Si poate ne spun unii de ce vor sa distruga imaginea armatei

                    3
        • @Ionescu89

          Transpira foarte tare in cutiute de paznici pe la cateva ambasade si cateva institutii.
          Ce mare atributii mai au la jandarmerie ?

          Au atat de multe atributii ca se calca pe picioare cu multe institutii de la politie,pompieri pana la salvamont.

          Poate mai ii pregatesc la armata ca la jandarmerie merg in poligon odata la 100 de ani.

          3
        • Ionescule de facto Jandarmeria Romana este o institutie militara specializata a statului si este o componenta a Ministerului de Interne pe timp de pace in principal au sarcini de politie, paza, ordine publica, iar in caz de mobilizare si razboi intervin si alte atributii de ex. paza si apararea unor obiective, participa la descoperirea si eliminarea inamicului parasutat sau debarcat pe teritoriul tarii, apararea unor localitati etc.

          8
    • A fost si in ultima modificare propusa a legii apararii nationale. Aia si politia se militarizeaza si trece tot in subordinea MApN.
      Desigur, ambele situatii in caz de…

      2
      • Si daca in 2050 va scrie in cartea de istorie
        „In timpul agresiunii rusesti in anul 203x armata a batut demonstrantii care scandau… ”
        cine isi asuma?
        Este evident ca armata pentru asa ceva va scoate in strada (ordin venit de la politicienii momentului evident!)exact subunitatile de jandarmi nicidecum artileristii. De ce? Pentru ca nici politia si nici politia locala nu isi pot permite sa domine strada.
        Nu ar fi prima data in istorie cand se scot castanele cu mana si numele armatei.
        Adversarul nostru istoric provoaca miscari violente chiar acum pe timp de pace, pe timp de razboi probabil isi va tripla eforturile(vezi al doilea razboi mondial si „resursa” comunista)
        Cand se va arunca cu namol unii vor avea vinovatul principal direct ….armata!

        4
        • Mai omule,serios,voi la MAI ….ca sa nu spun jandarmerie ,care este problema voastra ????
          Mai este unul pe aici,XV…sa nu ma untrebi de unde stiu ca este jandarm,dar crede-ma ca este,care injura Ucraina si ridica in slavi invadatorul rus.
          Deci,armata sa fie pe front iar voi eventual cu pulanul in capul cuiva asteptand eliberatorul !

          7
          • XV e si el jandarm?
            Am vazut cateva comentarii, vai steaua lui 🙂
            Intotdeauna jandarmii au fost in spatele frontului si armata pe front.
            Asa a fost, asa va fi, nu conteaza ce vreti voi :), indiferent ca vor fi trecuti la armata tot in spatele frontului vor fi

            4
          • @seba
            Ești sigur că @ionescu98 nu e tot @iksveul, sub alt pseudonim?
            Ionescule, nu ești tu ăla care făcea liste de volintiri p-acilea, acum câteva luni???
            Părerea mea, hâc…

            5
            • Ai memorie nimic de zis dar mai e nevoie si de altceva pe langa memorie :)))))))

              2
              • @Ionescu98
                Vemist, cercetac, jăndar, acvilist, sieist, uneori mai tânăr, alteori mai bătrân, depinde de cine e la butoane, anyway, „verde” până prin 2003, după, schimbat culoarea și orientarea.
                Inconfundabil, odată ce prinzi tiparele și știi după ce să te uiți.
                Părerea mea, hâc…

                10
                • Ce cariera coane! Felicitari si respectele mele, care oricum le aveai de mult.
                  O intrebare am, nu-mi raspunde daca e prea personala, ce te-a facut sa pleci din mapn? Intreb pentru mine asa, ca si eu puteam sa plec la politie pe vremuri cand eram activ, dar nu mi-a placut cultura de acolo, am si ceva detalii de la varu’ care e politist activ si numai de al naibii vrea sa-l scoata calculatorul, cel putin asa mi-a zis. Ma tot gandesc, poate am gresit, dar la momentul acela cu ce informatii aveam, credeam ca e mai bine la noi.
                  In 2009 mai exact puteam sa plec, tot pe logistica.

                  1
                  • Lt, cui îi este adresată întrebarea?
                    În commentul meu nu este vorba despre mine, ci despre @iksve, @ionescu98, si ce nickname-uri mai are el.
                    Părerea mea, hâc…

            • Daca tot el e incep sa il suspectez de probleme la mansarda cu circurile astea ieftine…

              4
              • @robi
                Acum înțelegi, bro, de ce ziceam, acum ceva timp, că jandarmii sunt pifanteria MI-ului, dar fară regulamentele de rigoare, și n-ai bază în ei în caz de…
                Bine, mai sunt și printre ei băieți meseriași, cunosc și eu câțiva, dar se pierd în marea albastră!
                Părerea mea, hâc…

                10
            • @sharky,daca ar fi sa pariez as spune ca ionescu98 este xv..

              3
        • Nu inteleg care-i mesajul pe care vrei sa-l transmiti. Orice ordin vine de la politcieni, de orice fel, catre orice structura militara, ca e in subordinea MAI sau Mapn sau CSAT, are fix zero relevanta in discutie. Cat timp inca mai suprapunem doua principii, unul find democratie si al doilea in subsidiar find controlul civil asupra forelor armate.
          Ca eu nu-s de acord cu politicianul, aia e, voi vota mai breaz data vitoare, dar ca imi convine sau nu voi trebui sa execut ordinele, „in situatia in care…”
          Nu-i nici o mare scula pe bascula si la noi pana in 48 jandarmeria era parte din Ministerul de razboi strctural. La fel si la francezi, insa din ratiuni de utilitate i-am mutat operational la MI-ul lor de cam 10 ani aproximativ, poate au fi 12 ani, poate a fi 9 ani si 11 luni, nu mai retin. Ei raman insa ca organizare in mapn-ul lor, MI-ul lor nu poate dispune asupra organizarii lor sau evolutiei in cariera militara.

          1
          • Parca jandarmii aveau stramosi directi trupele de securitate 🙂

            5
            • Nu, trupele de securitate au fost o aberatie istorica adusa de tancul sovietic, o structura a unui mod de organizare statala sovietica.
              Jandarmeria isi are stramosii in Corpul Slujitorilor(Domnesti) de la 1830, inlocuit cu dorobanti ca militie retribuita in Muntenia doar. La moldoveni in 1850 Ghica transforma corpul slujitorilor in corpul de jandarmi, aparand prima mentiune a acestei institutii. Deci o istorie bogata care merge in paralel cu formarea statului roman, in nici un caz ceva adus de la rusi in 1948.
              Revenind, nu vad mare problema, multi jandarmi sunt instruiti in academii mapn, si anumite specialitati mapn sunt formate la MAI. Am avut colegi la scoala, beneficiar MAI, arma jandarmi, specialitate auto. Au fost destul de multi in acea vreme.
              Team work makes the dream work se spune in coportateza. Sau colaboratia da senzatia…

              7
              • @lt
                Toata stima pentru cunostintele istorice.
                Eu insa vorbeam de cum sunt perceputi acesti jandarmi.
                Recapitulam?
                De la 1830 si pana acum au intrat in mentalul colectiv ca aia care bat lumea pe strada
                Din ’45 secolul trecut si pana in ’90 au fost perceputi ca oamenii securitatii
                Din 90 incoace si mai ales dupa rusinea suferita de statul roman la Cozia (Costesti) au fost rebotezati jandarmi
                Bonus?
                Ce pierderi au avut jandarmii in toate razboaiele purtate de Romania(statele romanesti) de la 1830 incoace? Eu zic ca foarte putine in comparatie cu armata romana, asta inseamna ca nu prea au avut treaba cu linia frontului.
                Vor fi trimisi pe linia frontului in caz ca vor intra in subordinea armatei romane? Ma indoiesc…
                Si atunci la ce bun sa i trecem in subordinea armatei?
                Ca sa si spele unii pacatele si altii sa le duca in spinare?
                Nu s jandarm, nu am avut vreodata treaba cu jandarmeria dar imi pun intrebari din cand in cand…

                4
                • Merci Ionescu. II treci in subordinea armatei pentru o unitate de comanda. Se practica si in alte tari. Cand apare alt minister, apare automat doua aprobari, dupa semnaturi pe orice dispozitie, Ordin (M la mapn, OMAI la MI), este mai degraba o chestie birocratica si inevitabilele frecusuri inter-arme, cand iti zice politistul sau jandarmul, ba foaie-verde, vezi-ti tu de tancurile tale, si noi de loganurile noastre, si toata lumea e fericita.
                  Vor functiona in continuare pentru mentinerea ordinii publice, ca nu li se schimba arma sau specialitatea, unde mai pui ca mapn-ul are politia propie, politia militarra, rupta din jandarmerie, cu gri-cenusiu pe epoleti, gri-cenusiu specific armei tancuri in interbelic. Ca noi suntem din aia de facem din istorie guma la chilorti.

                  1
                  • lt(rez)

                    Dumneata ai dreptate. Ai dreptate in cazul in care Romania ar fi o țară europeană. Geografic + 1/3 din locuitorii sai sunt europeni. In rest cu gandul la buzunarele pline europene ori americane iar cand e vorba de munca si lege o dam pe pufoaica din aia de trăsnește de la Vladivostok. Asta e realitatea!
                    De asta zic ca Romania nu i o tara europeana chit ca o minoritate incearca sa ramana cu statul roman in structurile europene iar geografic suntem 100% europeni.
                    Din pacate ce spui dumneata nu e valabil pentru Romania. Aici fiecare interpreteaza orice cum vrea el si cand vrea el in functie de cum i se trezeste cucul
                    Dumneata nu ai observat ca trag europenii si americanii de noi ca de caine mort cand e vorba de inzestrare? Cand e vorba de reforme la fel. Refuzam cu incapatanare sa devenim țară europeana, chiar daca parem uneori mai democrati decat multi europeni.
                    In spatele a ceea ce vezi dumneata legat de legea asta cu jandarmii sa treaca in subordinea MAPN atunci cand va fi vorba de cafteala sunt multe polițe care asteapta sa fie platite. Vechi, unele au radacini acum o suta de ani…Altele au fost platite in ’89. Pana si in 99-2000 au fost incercari de a plati polițe. Se merge la o manipulare extrema, cu consecinte greu de cuantificat.

                    3
              • șoferi hiperbolizați.

                1
                • Ofteri coane, responsabil de parc auto de regula 🙂 , sau sectie de parc daca e baza serioasa, sau la noi, ca presupun ca asa-i si la interne, comandant pluton mantenta pentru autospeciale.

              • pe timp de pace intrarea armatei pentru “pacificare” înseamnă ori măcel ori fraternizare cu populația.
                dacă nu mă credeți întrebați-i pe nicolae și vasile.

                1
        • „Este evident ca armata pentru asa ceva va scoate in strada (ordin venit de la politicienii momentului evident!)exact subunitatile de jandarmi nicidecum artileristii. De ce? Pentru ca nici politia si nici politia locala nu isi pot permite sa domine strada.”

          Deci la razboi planul tau e ca jandarmeria sa bata populatia? :))))))) Si daca statul cade ca e cucerit e ok ca voi sunteti acolo nevatamati pentru noii stapani sa continuati brava misiune de a batea populatia.

          6
          • Nu e planul meu asta :)))))
            Dar se intimpla ca lui Putin ii cam place sa scoate mase de oameni in strada in statele cu care lupta
            Si daca Putin reuseste sa umple strada cu nemultumiti automat trebuie sa existe unii cu pulane indiferent ca sunt in subordinea armatei ori a cui vrei tu
            Inca nu am vazut stat care sa nu pluseze cu ceva cand are strada plina cu nemultumiti inchipuiti ori pe bune…

            7
  6. Zvonistica se intareste cu privire la SCAF…
    Francezii cam ar vrea sa fie din nou singuri ca la faza cu Eurofigter-Typhoon/Rafale.
    Cica… de la Opex360, via ucraineni, via un domn pe nume Marco Florian Geo 🙂
    https://x.com/3d_int/status/1910388703689572720
    https://en.defence-ua.com/industries/french_dassault_hints_at_quitting_fcas_fighter_program_unwilling_to_compromise_with_germany_and_spain-14132.html
    https://www.opex360.com/2025/04/09/le-pdg-de-dassault-aviation-tire-a-boulets-rouges-sur-la-cooperation-mise-en-place-pour-lavion-de-combat-du-futur/

    …concept din 2020?
    ___
    Cel putin, pt. mine, mai important e cum o sa-l numeasca, deja nu prea mai sunt sinonime pentru Tornadix, Typhoonix, Taranix, Tempestix si Rafalix… Furtifix?

    1
    • Pe bune? Acum și Cațavencii sunt analiști? Băi, pe bune, sunteți unii care țineți neaparat să dovediți că creierul e opțional pe meleagurile mioritice.
      Părerea mea, hâc…

      16
      • Ai dreptate coane Sharky, insa duma e buna de tot. Bun-bun chiar.
        Orice asemanare cu realitatea este desigur pur intamplatoare…

        5
      • nu deschid nici un articol din fițuica slugoilor voiculescieni dinescu & bușcu dar chiar aici era prezentată ca cea mai bună și serioasă variantă a “academiilor”…

        1
  7. Elicopterele Puma Naval au fost dotate cu mitraliere Dillon Aero M134D, în video de la minutul 4 și 16 secunde
    https://youtu.be/egilhLQ_IKo?si=99bwQT70uduukqWd

    1
  8. Missile maker MBDA hits snags in effort to re-arm Europe

    https://www.ft.com/content/2b68c3a2-f7df-4755-b83d-d559d4149c88

    • pentru cine n-are subscriptie

      MBDA has faced intense pressure from the French military to deliver its long-range Aster missiles faster, but like other European defence contractors, it has struggled with the costs of expansion and strained supply chains. The pan-European arms group is also finding that inefficiencies which did not matter in peacetime are now a handicap.

      Chief executive Éric Béranger said the group had more to do to adapt to a wartime economy in which speed and volumes are crucial for the first time in decades.

      “We need to be much more industrial, so to speak, in order to face [the] challenges” of boosting production, he told the Financial Times.

      MBDA’s complex manufacturing process of its powerful Aster missile is a case in point. The unfinished weapon is shipped across the Alps between France and Italy several times for different phases of production, adding months for little industrial benefit.

      Such problems would be “pretty easy to solve” if MBDA were a normal company, Béranger said. But they were much harder for a cross-border defence group that needed to balance the interests of its shareholders — Airbus and Britain’s BAE Systems each hold 37.5 per cent and Italy’s Leonardo 25 per cent — as well as those the militaries it serves.

      6
  9. Ce stie sa faca F35 cu PULS a lui Elbit. Un aparat care
    face pe toti sa l ravneasca.

    https://www.israeldefense.co.il/en/node/64896

  10. Tanchiștii ucrainieni nu prea sunt mulțumiți de leopardul 2. E mult prea tehnologizat și nu poate fi reparat decât în atelier specializat, mult în spatele frontului: „Sistemele mai vechi, concepute în anii 1960 de cei care chiar au văzut războiul, sunt mult mai utile pe câmpul de luptă, dar au o armură mai slabă”. La fel și cu Pzh-ul. Foarte precis dar în condițiile draconice de pe front, puțin fiabil. Aici e o întreagă discuție. Nu cred ca vreun producător de artilerie autopropulsată sau de tancuri, a luat în considerare în proiectarea produselor sale, condițiile draconice de pe front, la care s-a adăugat și noua problemă a dronelor. E mult de învățat din războiul ăsta și vreau să cred ca mințile luminate (câte mai sunt) din ministerul dezarmării nationale s-au apucat deja să învețe și să tragă învățămintele care se impun.

    3
  11. Măcelul din USR continuă. Cine se pregătește să preia partidul. Lasconi, acuzată că-l face președinte pe Crin Antonescu

    https://adevarul.ro/alegeri-prezidentiale-2025/macelul-din-usr-continua-cine-se-pregateste-sa-2436236.html#google_vignette

    Cand v-am zis ca lasconi e baba nebuna cu catelusi si pisicute nu m-ati crezut….a distrus complet partidul cu niste ambitii prostesti. Realitatea e ca n-are sanse si ca e un candidat foarte prost. A fost votata doar ca anti-vot.

    17
    • M-am lamurit si cu ei, am incercat, sunt efectiv prea prosti cu tot cu increderea pe care tanara generatie le-o tot da. Raman votant captiv de dreapta, ce a mai fi insemnand dreapta azi… sau ce partid mai e de dreapta.

      8
    • * … baba nebuna cu catelusi si pisicute … *. Tare ! Dar doar pentru miștocăreli.
      Așa nebună cum e, așa proastă ca noaptea cum e, tot ar fi fost de o mie de ori mai bună decât Kremlinescu și ar fi decât Stadion sau Puie Monta. Comparată cu Ofilitescu sau cu Plicușor – se vede diferența. Cam diferența asta au văzut-o și useriștii și de-asta l-au pus pe Dominic Friț de pe scaunu’ mortului din USR să-ncerce să tragă de volan s-o parcheze mai cu forța, mai cu bișoru’, ca pe orice nebun care se respectă. Problema e că Friț nu prea le are cu manevratu’ volanului în politichie și de-asta au ratat intrarea-n parcare ș-acu’ avem cașcarabeta zăludei oprită fix pe banda rămasă liberă pentru Mucușor. Mucușor, ș-ăla ditamai catastrofa la volan, nu știe să facă o șicană și de-aia uite-l că frânează până-n curu’ lu’ madama de Câmplung ca să dea explicații în loc de-o-njurătură și doi scuipați pe geamu’ mașinii (heee … unde ești tu, Băse’ Doamne …). Acu’ , după ce-a-ncetinit, ca un ageamiu de clasă, Nicușor nici nu prea știe pe unde să ocoleacă hardughia babii nebune – dacă o ia-n stânga, riscă să fie aruncat în bălării de camionu’ galben-trandafiriu al Crinuțului care vine tare din urmă sau mai rău, să facă accident și ambele rable să piardă cursa din primu’ tur. Dacă o ia în dreapta, alte dileme – că de ce dansează pe muzică de manele, că e prea crud și prea plăpând pentru o cursă cu duri, gen Stadion în Dacia 1310 de curse sau gen Mickey Munchausen în Volga neagră deghizată-n Cadillac în garaju’ de la Ciclop …
      Acu’ pe bune – nu prea înțeleg de ce ăștia doi (hai doi ș-un sfert, s-o punem și pe Tuta Semi-Absoluta) *de partea bună a Forței*, după ce că sunt ca vai de ei, și-o trag la gioale mai rău ca-n divizia C și mai ales nu prea înțeleg de ce ne aburesc pe toți cu sondaje de opinie scoase din străfundu’ pixului în loc să-ncerce să oprească la primu’ tur măcar pe un dilimache, preferabil pe ăl mai rău și mai parșiv – evident că Ponta. Pont de pont : prin PSD deja sunt coagulate interese să-l susțină inclusiv fățiș, adică pregătite să se ia în colți cu gașca Ciolacu-Grindeanu, ceea ce l-ar propulsa pe șnapan peste Nicușoraș …
      Notă : pentru cei cu păr mai negru-n cap – în București, pe bd. Magheru lângă un fost service auto numit Ciclop, era o parcare măricică a securității și MI-ului. În 1988, un prieten de-al meu a fost săltat de Secu’ din clădirea facultății de farmacie din spatele Sălii Dalles unde avea cursuri, dus în parcarea aia și sfătuit *de bine* vreo trei ore (nu a fost bătut deloc, dar a făcut pipi pe el de frică), așa încât și-a turnat niște colegi de facultate cu ce nu făcuseră și a declarat ce i s-a dictat. Mde, dog-day afternoon … După revoluție, ăia turnații s-au răzbunat – tipu’ a făcut pauză un an, și-a terminat facultatea la Târgu-Mureș, a-nvățat pentru Step-uri, și-așa e doctor de 30 de ani în State. Povești … de trecut … de viitor …

      3
    • Ce să vezi!! In decembrie a intrat în turul 2, așa babă nebună cu furnicute și cățeluși. Și atunci,tot outsidera era considerată.🤔🤔

      2
    • Să trăiți ! Este credibil acest domn ?

      • Probabil discutabil ca majoritatea.

        Totuși dacă americanii vor să retragă trupe din Europa ar putea să aleagă să reducă numărul din Germania și o parte să îi aducă aici unde ar costa mai ieftin să îi țină decât acolo și ar fi mai aproape de „acțiune”.

        3
        • Exact, baza din Germania a fost gandita in vremea razboiului rece, cand Flancul Estic al NATO ere departe de Romania. Cu ocazia mutarii la noi au nevoie de mai putini oameni aici, ca Ramstein era principala baza cu echipamente si forte impotriva Pactului de la Varsovia, sunt economii majore si cu ocazia asta nemtii au un bat in fund si trebuie sa cheltuie bani cu inarmarea si modernizare armate, cea ce v a implica si cumpararea de tehnica din SUA. Adica americanii isi ia o mare parte din oameni si tehnica si ii muta in alte zone fierbinti, fac economii si mai si vand arme..

          2
          • Trumpeta isi freaca mainile, economiseste niste bani si mai vinde si ceva arme + business. Exact cei place lui. Pe partea cealalta romanasii mai cumpara si ei cat ceva de la americani, ca nu ai cum sa o dai cotita, daca vrei ca muricanii sa stea aici sa te apere.

            1
            • Si ce exact vrei sa-ti mute la Kogalniceanu?

              Cele doua Standard Tactical Entry Points (STEP) – relee pentru banda spatiala?
              Centrul de comanda pentru AEGIS Ashore si apararea balistica NATO?
              Spitalul de la Landstuhl?
              Cartierul general al Allied Air Command sau cartierul general al USAF Europe Africa Command sau eventual vrei sa-si mute astia ciucele care apartin escadrilei de transport care este acolo acum?

              Tot puneti botul la tot felul de prostii inventate de niste prosti. Nu se economiseste niciun ban daca ii muti pe toti astia la Kogalniceanu. Din contra ii costa bani, iar asta ar ignora realitatile operationale si ale sigurantei operationale.

              17
  12. Astia care s au perindat la guvernare de atatia zeci de ani, le place mereu sa isi dea cu levierul in propriul picior!
    Si mai au Pretenția sa vina altii sa ne apere

    Întâmplare jenantă la primul mare exercițiu NATO din acest an din România. Forțele aliate au fost silite să schimbe drumul

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/intamplare-jenanta-ce-au-patit-la-un-pod-in-jud-constanta-trupele-nato-la-primul-mare-exercitiu-din-acest-an-din-romania.html

    1
  13. Coful si bratarile..
    ____
    The District Chief of the Prosecution Service believes that the stolen art treasures of Romania will be found as there are still enough leads and suspects to follow up on.
    https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/17396999/baas-om-noord-nederland-denkt-dat-gouden-helm-drents-museum-terugkeert?s=09

    1
  14. Analiza lui „Ate Chuet” despre F-16 doborat in Ucraine:
    https://www.youtube.com/watch?v=pOCz_n0XYWI

    1
  15. Tot despre cel mai cel dintre presedinti 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=FnXLjHtfAIU

    Niste globalisti rai…
    All Hail King Ttrump!

    3
  16. https://www.g4media.ro/sua-aproba-vanzarea-a-600-de-rachete-antiaeriene-portabile-de-tip-stinger-marocului-in-valoare-de-825-de-milioane-de-dolari.html

    Inital am crezut ca nu vad bine: 825 mil $ pentru 600 de Stinger!?!?! Ok, hai sa zicem ca un sfert din bani or mai fi si alte hangarale (lansatoare, mentenanta, training, sepci cu sigla producatorului) dar tot ajungi la aproximativ 1 milion de dolari pe racheta. Ultima oara cand m-am interesat, paretul pe racheta parca se invartea in jur de 120k -150k.
    M-am uitat acum la repezeala, sau mai dus preturile in sus, dar parca nici chiar asa. iIn 2022, Germania a cumparat 1300 de sisteme Stinger (nu se specifica exact ce inseamna sistem, probabil 1300 de rachete plus un numar de lansatoare) cu 624 mil $. Deci cantiatatea mai mult decat dubla, la 80% din pret. https://defence24.com/industry/germany-acquires-stinger-manpads-costly-replenishment-of-military-aid-to-ukraine

    Rezulta ca in 3 ani, a crescut pretul cam de 2.5 ori. Asta da inflatie.

    1
  17. @Mihais
    Maître, uite niște soluții simple împotriva detecției termice:
    https://www.facebook.com/share/r/1X9dyEHyaA/
    https://www.facebook.com/share/r/15XNSddMM6/
    https://www.facebook.com/share/r/1668D15jWq/
    De urmărit băieții ăia, au niște chestii interesante.
    Părerea mea, hâc…

    7
  18. Corveta turceasca este pe teava spre a fi achizitionata:https://hotnews.ro/de-ce-cumpara-romania-o-corveta-usoara-din-turcia-primele-explicatii-oficiale-si-detalii-despre-achizitie-1949637
    Not bad, not terrible as putea spune dar intrebare ramne – de ce naiba nu am acordat contractul ala pentru Corveta multifunctionala celei de-a 2-a clasate in 2023?
    Cum naiba nu au fost identificati bani dar acum s-au gasit?
    Nu era mai bine sa fi comandat la noi in santeierele noastre din start nava?
    Ce sisteme o sa fie occidentale pe langa NSAm si cat va tine echiparea si operationalizarea ei?

    2
    • Nu stiu …singura explicatie ar fi , dupa cate imi amintesc ca cei care construiesc nava asta s-ar fi interesati de SN Mangalia . Probabil merg pe varianta luam una acum si o sa mai comandam daca luati SN Mangalia si le construim in tara . De fapt ziceau ca vor sa inchirieze facilitati in Mangalia..Nu imi mai amintesc cum se numea firma aia turceasca

      1
      • Parerea mea e ca se incearca echiparea la santierul Mangalia cu ajutorul turcilor, pentru a scoate santierul din colaps. Daca se reuseste asta si turcii investesc cred ca urmatoarele corvete cat si modernizarile fregatelor se vor face acolo. Turci au preturi aproape la jumate fata de europeni tunul lor naval similar cu OTO melara e aproape la jumatate ca pret si se lauda ca trage mai multe tipuri de munitie plus ca au in lucru sa faca niste tratamente la teava sa mareasca viata de la 1000 la 1500 lovituri. Desan sau cum se chiama firma turca are multe santiere ,dar mici si are in portofoliu modificari/adaptari de nave……. adica nu sunt chiar atat de prosti cum par..

        3
        • Si mai e o chestie care la Damen si la Vard nu se fac. Turcii fac ei echiparea, pe cand la cele doua enumerate, noi facem corpul si nava e dusa in alta tara unde e echipata si aia ia „caimacul”, adic mai multi bani decat primim noi pe constructia corpului navei ! Avea Nea Marin o vorba : Cu actorii lor si caii nostrii !

          1
    • Asta nu e o urgenta reala, e o urgenta autogenerata. Pe principiul, daca stai pana ti se rup chilotii in cur, normal ca iei de urgenta chiloti. Si ca sa continui cu „micuta metafora”, noi nici macar n-am incercat sa ne carpim chilotii…
      La cum se vad lucrurile la o prima privire, as indrazni sa afirm ca „Not bad, not terrible” e de fapt mai degraba „bad” pentru ca nu pare sa dispuna de spatiu pentru un lansator vertical de rachete. Asta limiteaza puternic posibilitatile alea „fitted for but not with”.
      M-am uitat la ce e in linkul de mai jos (din articolul de pe HN) pana mi-au dat lacrimile si tot n-am reusit sa gasesc un spatiu disponibil pentru un VLS in toata coca aia. Asta nu poate sa insemne decat un singur lucru – impovizatie cu celule verticale distribuite in zona hangarului pe modelul Adei construite pentru Ucraina (VL Mica) sau un lansator cu 21 de rachete RAM in locul Gokdenizului.
      Oricum, decat 8 VL Mica mai bine 21 de RAM daca vrem o aparare AA cat de cat, eterna problema a fortelor navale romane.
      Dar poate sunt eu chior, m-as bucura sa ma corecteze cineva…
      https://cdn.asfat.com.tr/catalogs/ASFAT%20ADKG%20Off-Shore%20Patrol%20Vessel.pdf
      https://rnhs.info/bulgaria-si-ucraina-mizeaza-pe-nave-noi-romania-ce-face/
      Macar sa fi luat doua daca tot au simtit „urgenta”… Cat despre senzori si CMS occidentale, asta inseamna ca vom lua nava „cheala”, deci s-ar putea sa fie a doua din clasa (P1221), nu prima (P1220).
      https://www.savunmasanayist.com/aselsanda-yonetim-kurulu-baskani-degisikligi/
      https://x.com/MSB_ASFAT/status/1867232520435331579

      5
      • Nicolae, te pricepi pe zona asta, iar eu am o intrebare. Din ce ințeleg din articolul HN, noi vom comanda o cocă de navă mai mult sau mai puțin cheală din Turcia, pe care mai apoi o vom trimite la un șantier naval din România pentru fitting out. Întrebarea mea este, noi putem măcar să facem fitting out în România? Din câte știu eu, toate navele construite la Galați sunt apoi trimise la DSNS în Olanda pentru fitting out, iar VARD nu se prea ocupă cu navele militare în primul rând, acestea fiind singurele șantiere navale din România ce activează pe domeniul militar.

        • Se ocupă și vard cu navele militare.
          3 din astea
          https://lmgmarin.no/reference/kv-bjornoya/
          s au început in Tulcea și faza finală a fost făcut în Norvegia .

          1
        • In defunctul program al corvetelor navele urmau sa fie livrate „la cheie” in Romania. Logica spune prin urmare ca se poate si la noi, depinde insa de client. Multi clienti, olandezii, norvegienii, pakistanezii au ales sa finalizeze navele construite in Romania la ei acasa din varii considerente, dar asta nu inseamna ca nu se poate face si la noi. De cele mai multe ori este vorba de echipamente furnizate de guvernele care au comandat nava si atunci n-are rost sa le trimiti aici cand nava trebuie sa ajunga oricum acasa. Plus banii bagati in industria locala.
          Cel mai probabil, atat Damen cat si Vard ar putea sa se ocupe de coca turceasca.
          @adicontakt Zi-ne dom’le, putem sau nu putem, ca stii mai bine decat mine… 🙂

          5
  19. https://hotnews.ro/de-ce-cumpara-romania-o-corveta-usoara-din-turcia-primele-explicatii-oficiale-si-detalii-despre-achizitie-1949637

    Surse apropiate programului de achiziție, consultate ulterior de către HotNews.ro, au confirmat faptul că sistemele de armament cu rachete și torpile vor fi occidentale și integrate după achiziția navei în România, iar rachetele anti-navă vor fi de tipul NSM

    1
  20. https://hotnews.ro/traian-basescu-nou-atac-la-victor-ponta-si-crin-antonescu-sub-comanda-varanului-au-destructurat-in-doua-zile-statul-roman-1949391
    cum ne da trecutul recent peste nas….2012,usl,arafat,joianis,pontanacul,cacarau,voiculescu,antena,realitateabugetari,pensionari,etc…
    toti deontologii de azi pe vremurile alea erau uselistii convinsi inclusiv si aici…si cum se dau de partea corecta a istoriei.

    1
  21. https://www.navalnews.com/naval-news/2025/04/fincantieri-and-tkms-partner-for-philippines-submarines-project/

    https://upb.ro/politehnica-bucuresti-hanwha-aerospace-romania-si-universitatea-nationala-pusan-sprijina-industria-de-aparare/

    https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/flash-news-poland-joins-global-supply-chain-for-patriot-pac-3-mse-missiles-with-first-launch-tube-delivery-to-lockheed-martin

    https://armyrecognition.com/news/navy-news/2025/greece-negotiates-with-france-a-fourth-belharra-frigate-to-strengthen-naval-deterrence-in-the-mediterranean

    https://armyrecognition.com/news/aerospace-news/2025/is-the-uae-preparing-to-purchase-the-south-korean-kf-21-boramae-fighter-jet-for-its-air-force

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/decizii-prelungiri-de-concesiuni-de-zacaminte-de-uraniu-aur-si-polimetalice-nuclearelectrica-vrea-uzina-noua-redeschideri-de-mine-istorice-din-maramures-22004001

    https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/doua-poduri-de-pe-autostrada-a7-pe-care-nu-s-a-circulat-inca-intra-deja-in-reparatie-care-este-motivul-3202055

    https://www.kyivpost.com/post/50845 – Bulgaria Decides Against Selling Nuclear Reactors to Ukraine

    https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/italy-says-britain-is-not-sharing-technology-fighter-project-2025-04-15/

    https://armyrecognition.com/news/aerospace-news/2025/new-v-bat-drone-from-shield-ai-brings-enhanced-autonomy-and-maritime-operational-capabilities

    https://m.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/bursa-compania-de-foraj-petrolier-foraj-sonde-din-videle-intra-pe-22776420

    2
  22. Pentru ăia care încă plâng după Grippen, că era mai ieftin.
    660 de milioane de europeni, leasingul a 12 aparate, timp de 8 ani, comparat cu ce am plătit noi pentru F-16.
    https://www.aviatiamagazin.com/headline/cehia-continua-leasingul-avioanelor-gripen-pana-in-2035/
    Părerea mea, hâc…

    11
  23. Care erai ăla cu „sistemul medical militar românesc e top-notch”?
    Uite aici, exemplu, despre cum știe ministerul să aibă grijă de oamenii săi.
    https://www.stiripesurse.ro/veteran-roman-grav-bolnav-dupa-misiuni-in-irak-si-afganistan-statul-ma-lasa-sa-mor-in-tacere-va-implor-nu-ignorati-aceasta-lupta_3649627.html
    Și nu e caz singular, medicina militară românească nu voia să recunoască PTSD-ul ca boală profesională, a trebuit să se lupte câțiva ani, niște băieți și câțiva psihologi dedicați, până a acceptat și ministerul că există cazuri.
    Părerea, hâc…

    15
    • Arsenie Breahnă

      Atitudinea asta față de un veteran de război ar trebui să copleșească de rușine întreaga societate. PTSD e o rană căpătată la datorie, încă una gravă. E inadmisibilă batjocura la adresa acestui om. PTSD este o afectiune recunoscută ca fiind specifică; e tratată medical și in cazul altor meserii, precum polițist, pompier sau medic.

      Iată cum alții își omagiază veteranii. De reținut că sergentul Tim Chambers însuși este rănit:

      https://youtu.be/GIFT7xgweBk?feature=shared

      2
    • Maître Sharky, vezi că e posibil să te fi dus după fentă …
      Eu nu spun că articolul e un fake-news, decât că mie îmi pute urât – mesajul articolului e că americanii cei răi care pe unde se duc împrăștie uraniu sărăcit mai mult decât prezervative sau ambalaje de ciungă, românii obedienți americanilor pun batista pe țambal, sistemul medical românesc e inexistent că suntem o țară de c…cat. Eu aș verifica până și existența cazului – nenea plotoneru’ are un nume parcă prea neaoș românesc …
      În articol – * … suferă de o afecțiune malignă rară: mastocitoză sistemică asociată cu trombocitemie esențială, legată de o mutație genetică dobândită, asociată, conform medicilor, cu expunerea la substanțe toxice, inclusiv uraniu sărăcit … *. Hmmm … hmmmm numero uno : afecțiune malignă înseamnă cancer (deși în limbajul colocvial medical folosit strict între medici se poate spune de o boală că e malignă când e gravă, gen *hipertensiune malignă*, dar nu în afara tagmei tocmai pentru a evita cofuzia), mastocitoza e boală autoimună. Hmmm numero due : trombocitemie esențială = trombocitopenie primară, adică scăderea numărului de trombocite de cauză genetică – chestia asta e atât de rară încât nu prea se asociază, adică nu prea apare întâmplător alături de altă afecțiune rară – dacă era scris *trombocitopenie secundară bolii radice* era ok, așa e medicină de Scuipații din Deal. Hmmm numero tre : avapritinibul e o chestie intrată în uz prin pandemie, adică e ultimu’ hush-hush, cromoglicatul de sodiu prin anii ’60, adică nici un doctor, nici de la Dâlga, nu prescrie *ori – ori *. Hmmm numero quatro : persoanele cu afecțiuni autoimune au și afectări psihice organice, prezența acestora determinând ignorarea unui diagnostic de PTSD care are simptomatologie similară, pentru că PTSD necesită excluderea altor cauze. Hmmm numero cinque (probabil, că nu știu – zi-mi dacă greșesc) : cică are 38 de ani în 2025, adică în 2006 avea 19 ani – cam puțini SGP de 19 ani plecau în misiuni.
      No’ amu’ și cu opinia ta * … medicina militară românească nu voia să recunoască PTSD-ul ca boală profesională … * sunt multe probleme : 1. ești sigur că e vorba de PTSD nerecunoscut ? 2. Dacă s-ar recunoaște ca boală profesională, cam care crezi că ar fi procentul de falși PTSD-iști ? 3. De ce oare toate bolile cu manifestări subiective, dependente de descrierea pacientului, sunt fie mult prea mult sub-diagnosticate fie mult prea mult supra-diagnosticate ? 4. Ești sigur că e utilă societății o atitudine de supra-expunere mediatică a PTSD la militari (ce reclamă ar avea milităria dacă spațiul mediatic ar fi invadat de etalarea anxietății în timp ce orice țară vorbește despre război și armată numai cu termeni de eroism, insigne, uniforme apretate, glorie, curaj, etc.) ?
      P.S. Ca opinie personală – asemeni propagandei GRU, și eu consider că utilizarea militară a uraniului sărăcit e o crimă împotriva umanității prin afecțiunile oncologice și autoimune generate de expunerea la metale grele în condițiile existenței altor variante similare. Aaaa, am uitat – nici expunerea la tungsten nu e prea cușer …

      8
      • @Gigi Gagu
        Pe scurt, cazul este real, știu că s-a făcut o colectă pentru băiatul ăla, despre afecțiuni nu mă pot pronunța, este în afara sferei mele de competențe, despre PTSD, am spus că NU era recunoscută, dar acum este( am mai postat niște articole pe tema asta, acum ceva ani, când se luptau băieții cu sistemul), poate ai cunoștință despre munca d-nei psiholog Macarenco, și mai era unul, îmi scapă numele acum, a fost cu noi în Afgha în 2006, a fost și șeful Direcției Psihologice, ei știu că au fost cei mai activi pe tema asta, despre supra-expunere, ce pot să spun, la alții de ce nu este un secret, și se vorbește deschis despre asta, și la noi nu? Iar suntem mai catolici decât Papa?
        Cred că am acoperit toate punctele. Dacă am ratat ceva, trage-mă de atenție, te rog, și revin.
        Părerea mea, hâc…

        5
        • Vasile Marineanu ?

          • @robi
            Nu, bro, era ceva cu C…
            Ciupitu??? O să dau mâine câteva telefoane, pentru împrospătarea amintirilor, și revin.
            Părerea mea, hâc…

            1
        • ” la alții de ce nu este un secret, și se vorbește deschis despre asta, și la noi nu? Iar suntem mai catolici decât Papa?”

          La noi exista niste mentaltati si preconceptii idioate. Ai vazut reactia unora la treaba cu pmcistii. Asa e si la ptsd. Preconceptii prostesti.

          3
        • @Sharky. Dacă este real cazul, atunci este prezentat într-un mod dezastruos din punct de vedere medical, atât de dezastruos încât îl decredibilizează total. Din articol eu am reținut în primul rând boala autoimună și tangențial afirmațiile despre PTSD.
          Despre PTSD în RO și în special în armată – evenimentele relatate de tine despre ignorarea existenței PTSD sunt anterioare intrării mele în activitate, de aceea eu am luat de ok situația ca fiind cea actuală. Oricum, în general, inclusiv acum, militarii activi evită expunerea publică a oricăror tulburări psihice – merg la medici civili, plătesc consultația și medicația să nu le apară CNP-ul prin baze de date, înainte de vreo misiune își golesc țiplele de psihotrope în flacoane cu etichetă de vitamine. etc.
          Eu mă refeream la ținerea PTSD în confidențialitatea relației medic-pacient nu ca la o negare a existenței, ci ca o evitare a abordării mediatice a problemei, abordare al cărei prim efect mediatic emoțional este anxietatea și dorința de evitare a confruntării, ceea ce în perioade de risc de confruntare militară nu prea face bine aparatului de propagandă – da, războiul e o chestie oribilă, trebuie să-ți fie frică de el, e sănătos să-ți fie frică de moarte, dar în public nu expui frica sau anxietatea ci combativitatea și curajul.
          Până la dotarea cu rachete, avioane, tancuri, blindate, puști și ce ne-o mai trebui, până la constituirea unui corp militar profesionist suficient numeric, ne trebuie curaj – aici e primul battleground în care au început deja ivanii să ne atace cu mare succes de cel puțin 10 ani. Ce ne facem dacă ocupă Putin Odessa și Krasnov e tot la Casa Albă ? Începem să plângem pe stradă amintindu-ne de săracii oameni șocați de ororile războiului sau ieșim un milion în Piața Constituției strigând că vrem nucleara să crăpăm cu Putin de gât și odată cu zece milioane de orci ?

          2
          • @Gigi Gagu
            Cazul este real, știu că am semnat și o petiție pe tema asta, acum câteva luni, circula pe unul din grupurile de whatsapp ale veteranilor. Despre prezentare, ăsta e nivelul jurnalismului românesc, ce pot să spun mai mult? Apropos, băiatul ăla spune în articol că la 38 de ani a avut primul infarct, nu că are 38 de ani acum.
            Despre interacțiunea cu medicina militară românească am mai povestit pe aici, dar legat de cazul ăsta, și cu rămânarea în evidențe, hai să-ți mai spun una, proprie și personală.
            În 2013 am fost nevoit să-mi fac o operație la ochi, după 3 ani de lucru între 14 și 16 ore pe zi numai pe CRT-uri d-alea vechi, îmi cam divorțaseră ochii, dreptul se dusese la -5, iar stângul la -2. Mă duc la spitalul militar local, control, gata-gata să mă dea inapt. Deschid subiectul operației, că deja era ceva banal corecția cu laser, și stimatul domn maior doctor îmi spune direct, „te costă 3200, atât iau la clinica unde operez”. Să-ți trăiască familia, dom’ doctor, dacă e așa, lasă că dau banii la civili. Și mă operez la o clinică în București.
            Dom’ doctor m-a ținut minte, și peste un an, când a venit iar misiune, la vizita medicală nu a vrut să mă treacă, pentru că nu m-am operat la el. Deși eram 20/20, m-a băgat la toate aparatele, și nu mi-a pus ștampila pe fișă. Bineînțeles că l-am fentat la un cabinet civil din zonă, și am avut ștampilă și la oftalmolog.
            Referitor la abordarea mediatică a PTSD-ului, trebuie să-i prezinți omului toate riscurile, nu? Dacă îi spui că e cu pace, prietenie și flori, și se trezește printre prieteni făcuți bucăți, cum reacționează? Tot din experiență proprie și personală, am luat contact cu Armata în 89, până în 2000, când am văzut „Salvați soldatul Ryan”, nu am conștientizat, nici nu mi-a spus nimeni, la nici o pregătire, că voi vedea mâini, picioare, oameni făcuți bucăți. Pentru toți, războiul era ceva abstract, o chestie pentru care ne pregăteam, în caz că…
            În 2003, eram la prima pregătire pentru misiune, când ni s-au prezentat niște filmulețe cu efectele minelor antipersonal. În unul dintre ele, un militar francez care călcase pe una, pe lângă piciorul zburat, mai avea și mandibula zburată, și totuși, era conștient și ținea o tăviță în care îi curgea sîngele din gură, în timp ce medicul se ocupa de picior. Dă-ți seama de reacția băieților. Apoi, în Afgha, am văzut chestii de gen live și în direct. Dacă nu știam de chestiile astea, nu o luam razna cu toții?
            Și, apropos, de reacții, îi povesteam chestiile astea unei prietene, medic specializat în medicina de urgență și cu ceva pregătire psihiatrică, a văzut destule la viața ei, și când i-am arătat câteva poze din Afgha, rezultatele IEd-urilor și a VBIED-urilor, s-a luat cu mâinile de păr, nu credea că poate exista așa ceva.
            Așa că, pregătim oamenii, și îi dăm înainte. Ascunderea gunoiului sub preș nu a dat rezultate bune, niciodată. Războiul e frumos doar în cărți, și prin filme!
            Părerea mea, hâc…

            5
      • Întâmplător am fost un fan al serialului SEAL Team, transmis pe AXN, iar unul din mesajele pentru care am apreciat serialul a fost exact expunerea mediatică a PTSD la militari, ca și la pompieri ori polițiști. Publicul obișnuit nu înțelege acest aspect, iar ascunderea lui face mult mai rău. Am văzut documentare despre PTSD din WW1, când militarii erau internați la balamuc și gata, după WW2 au început timid să încerce să îl studieze, dar abia după Vietnam s-au pus pe studiat fenomenul. Până la urmă și filmul Rambo I a ajutat la asta, deși cartea e mult mai sumbră, iar conflictele din Irak și A-stan i-au determinat pe yankei să își ajute militarii nu să îi blameze.
        Poate că la noi în armată psihologii ajută, dar în poliție sentimentul e că mai bine nu vorbești ca să nu îți iei priviri piezișe ori treceri pe bară aiurea.

        4
        • @mihaistoian
          Și la armată era la fel, bro, stai liniștit. Doar facem parte din același popor.
          Părerea mea, hâc…

          3
        • @mihaistoian @sharky

          Va mai zic o treaba care e trecuta cu vederea. Trecerea in rezerva de multe ori e un declansator al unor probleme de tip ptsd. Cand ramai singur acasa incepi sa te gandesti la multe, cand esti in activitate te ti ocupat sau bei dar a doua zi esti fresh ca esti in grup si au nevoie de tine.

          Ar trebui sa existe un mecanism, un organism ceva care sa ajute tranzitia de la viata de militar la civil. Cunosc multi carora le-a fost foarte greu sa faca tranzitia asta si care se pierd in sticla sau in cine stie ce. Mai ales ca sunt multe pozitii in armata unde nu inveti nimic util pentru viata civila. Nu sti sa faci nimic si nu sti mai pe nimeni. Mai pui si felul in care unii angajatori vad negativ pe militari si te intorci spre joburi pe care le sti gen pmc sau security something si perpetuezi problemele psihice acumulate pana cand nu mai merge sa le ti in dulap si o iei razna…

          6
          • Cunosc sentimentul ăsta robi, chiar foarte bine. Eu am făcut tranziția gândindu-mă doar la familie și petrecând timpul cu ea și citind, marea mea pasiune din copilărie, acum pe tabletă mai rar carte propriu-zisă.
            Băutura nu era bună nici când erai activ și nici după, dar am avut colegi care au ales această cale, din păcate s-au dus mult prea devreme dintre noi

            3
          • @robi
            Cunosc senzația, bro.
            Primele 3 luni am fost în depresie, din cauză de prea multă liniște. Dintr-o dată, brusc, nu-mi mai sunau telefoanele nonstop, să mă întrebe de ceva, de ce nu funcționează aia, cum o reparăm, să mă cheme, la trageri, controale, aplicații, alerte.
            Pauză totală! Mă suna doar familia, și prietenii de familie.
            Și cu angajarea, la fel, hai vino să facem treabă, dar te plătesc cu minimul, că tu ai pensie de la armată.
            Hopa henț, munca e la fel ca ceilalți, sau tot așa, la minim? Ce are sula cu prefectura? Adică vrei să-ți fac rețele și servere, pe minimul pe economie?
            Bine, tati, lasă că fac eu, acasă, și recuperez si banii furați de stat din pensie.
            De abia după 3 luni m-am învățat cu libertatea de miscare, și…mă plimb. Cum are nefasta o zi, două libere, o arunc în mașină, și am plecat unde văd cu ochii.
            Părerea mea, hâc…

            7
            • Corect, @sharky, plimbă nevasta să nu se plictisească la muncă, că așa zice a mea, se plictisește până iese și ea la pensie!😈 Și eu fac la fel, mai ales că fata nu mai vrea cu noi!

              2
  24. bre aveți grije cu roboțelul ăla de la comentarii,a dezvoltat conștiința și e subiectiv la validarea lor.

    1
  25. F interesant: Capitalism de stat- vs Capitalim liberal SUA-China-UE . S-au terminat manusile !
    https://cursdeguvernare.ro/cristian-grosu-razboiul-comercial-mondial-livada-de-visini-occidentala-fenomenele-noi-bizareriile-de-criza.html Cristian Grosu

    3
  26. ,,Lockheed Martin Skunk Works, în parteneriat cu Forțele Regale Aeriene ale Țărilor de Jos (RNLAF) și Forțele Aeriene americane din Europa și Africa (USAFE-AFAFRICA), tocmai au făcut istorie. Pentru prima dată, un F-35 non-american aflat în zbor a partajat date clasificate în timp real cu Keystone, un sistem olandez de comandă și control (C2), în timpul exercițiului Ramstein Flag. Datele au fost transmise instantaneu unei unități de artilerie de rachete de la sol, care a eliminat rapid o țintă simulată identificată de F-35 – totul în câteva minute de la detectare”, a anunțat Lockheed Martin.”
    https://m.defenseromania.ro/un-pas-istoric-pentru-f-35-in-europa-in-premiera-un-f-35-non-american-aflat-in-zbor-a-partajat-date-clasificate-cu-un-sistem-european_633350.html
    Utilizarea gateway-ului îi ajută pe utilizatorii F-35 să „deblocheze vasta cantitate de date” colectate de un F-35, a declarat compania, permițând sistemelor aliate de apărare antiaeriană și antirachetă să primească informații precise de direcționare, care le-au permis apoi să „detecteze, să urmărească și să învingă amenințările mai eficient”. Sistemul contribuie la consolidarea apărării colective prin creșterea conștientizării situaționale a forțelor comune, permițându-le să „răspundă mai rapid și mai decisiv” la amenințări, a declarat Lockheed.
    Exercițiul a consolidat, de asemenea, interoperabilitatea F-35 prin servicii încrucișate: personalul de întreținere din diferite țări lucrează la avioanele celorlalți. Șefii de echipaj din SUA și Olanda au lansat câte două avioane F-35, fiecare din țara celuilalt.

    2
  27. In fine o vorba de duh, care sintetizeaza bine situatia.
    General Thierry Burkhard, Chief of Staff of the French Armed Forces:
    „Cand dobori un Shahed cu un Aster, in realitate Shahed-ul doboara Aster”.
    Detalii aici https://www.msn.com/en-xl/news/other/load-invention-can-cheaply-intercept-kamikaze-drones/ss-AA1D58Gi#image=3

    5
  28. https://www.facebook.com/rolegiongetica/posts/pfbid0GyYFJFUVJuDoPTurj435Dq1d4zmcAM5ge4hvD7RmbNMk9rYM5Af6ixxQugHaTAsMl

    „Credem cu tarie ca cea mai indicata si recomandata achizitie pe care trebuie sa o faca de urgenta Ministerul Apararii sunt cantitati mari de testosteron, administrate imediat tuturor celor din conducerea ministerului.”

    7
  29. Domnilor, cu nebunia zilelor de sarbatori urmarindu-ma mai ceva ca o grupa de cercetasi, si o sotie cu atributii de procuror militar, daca maine nu apuc sa intru, va urez de pe acum un Paste fericit si un gand poate la simplitatea altor vremuri. Nu sunt sigur ca avem nevoie de atatea, nici trei feluri de friptura, nici stocuri de triferment, de se uita farmacista la mine gandindu-se, o fi reusit sa sintetizeze cumva metaamfetamine din ele? Alcoale cat nici distileria nu poate produce intr-o saptamana.
    Ma gandesc vazand cosul de Kaufland/lidl/Auchan cum trozneste daca totusi este bine ce facem sau nu, cred in consum, dar imi pare a fi exagerat deja. La fel si suma astronomica pentru noi, oameni de rand, lasata la supermarket care i-ar ridica o spranceana si la Tiriac. Da, avem si noi invitati, mai ales ca acum se suprapun, vin si catolicii din neam la noi, suntem si noi ortodocsii pe faza, dublati de greco-catolici desigur. Lutheranul nostru, singurul din familie, se uita la noi circumspect, si ii multumeste lui Luther pentru momentul de geniu avut si ne articuleaza in stilul sau specifico-pragmatic: ba’ mai usor cu excesul. Cu toate astea tind sa-i dau dreptate, si nu sunt sigur ca trebuie neaparat trei mamuti, un archaeopteryx, si un brontosaur bagati la cupor, 8 camioane de cartofi piure si doua butoaie de combustibil de vapor cu bere. Un regiment ne-ar fi multumit pentru masa de sarbatoare, nu alta.
    cumcluzionez deci, multa sanatate si intelegere ca avand astea doua le biruim pe toate. Unitatea si iertarea ne duce la o etapa superioara, dupa ce am biruit ce putem noi birui ca muritori.
    Am onoarea sa va salut!

    21
  30. Nu știu voi, dar eu am terminat de spălat geamurile, dat cu aspiratorul și vopsit ouăle. Aștept sa vina inspecția NATO, adică nefasta. Deși câștig de trei ori mai mult, în timp mult mai puțin😅
    Sărbători fericite tuturor, seara asta plec și arunc telefonul o săptămână!

    7
  31. Secvențe inedite din interiorul camionului Himars în timpul unei lansări de rachete
    https://x.com/NATOBGRomania/status/1912742212657361007

    2
  32. * Popularitatea SUA explodeaza in Europa. Ai naibii europenii cu studii la Harvard =))

    https://plausible.io/european-alternatives.eu?period=12mo

    * In Germania fenomenul asta deja e o preocupare institutionala. Armata e implicata in decuplarea de America, sustinand o firma care ofera asistenta pentru administratia publica si organizatii private care cauta alternative la cloud-urile, softurile si serviciile IT americane.

    https://www.deutschlandfunk.de/schleswig-holstein-will-word-excel-und-outlook-loswerden-landesregierung-wirbt-fuer-abschaffung-von–108.html

    ** Laws like Section 702 of the Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) allow the US government to demand access to your private data without your knowledge and without a warrant — whether or not you live in the US. Every message, search, and stored file on a US-based platform exists in a system designed to watch, categorize, and sometimes hand over your information with ease to authorities. And because mass surveillance isn’t up for debate, the question is no longer whether your data is being collected, but who controls it.

    https://proton.me/blog/european-tech-alternatives

    ** Sigur.. e mai nasol in China, da macar despre aia nu se-ndoieste nimeni ca-s curve.

    4
    • Atat zgomot pentru niste drone ce poti sa le cumperi din comert…wtf

      4
      • Autonomia celor 2 drone e foarte dezamăgitoare, 20-30 de minute în astfel de vremuri e puțin mai ales dacă situația e dinamică sau haotică.

        Dacă erau kamikaze era ok, dar la cele de cercetare ar fi trebuit mai mult chiar și pentru astea mici care s-ar putea să fie distribuite peste tot. Și numărul pe care speră să-l producă anul ăsta e slab, cam 25 de bucăți din fiecare din cele 2 modele. Zici că-s ceva vehicule blindate care necesită operațiuni complexe.

        3
        • autonomia e cat la Parrot Anafi civil, doar ca ala are masa utila mai mica.

          3
          • Din ce am impresia, drona aia mai mica, Cuda, e tot o mini-drona si masa mai mare decat la Parrot Anafi e data posibil de aparatura mai performanta, inclusiv pentru rezistenta la bruiaj, cum se zice in articol (chestie care nu exista la dronele civile).

            Pare o drona (mini drona) de recunoastere tactica, rezistenta la razboiul electronic, ceva ce ar putea fi folosit la nivel de pluton sa zicem, o scoti din rucsac si ii dai drumul oricand ai nevoie

            Cealalta mai mare ar putea fi adapatata si pentru atac, poate chiar o varianta ceva mai redusa ca dimensiuni ar putea fi folosita ca drona kamikaze. Nu stiu cat de corecte sunt datele prezentate oricum, mai ales ca la ce incarcatura poate duce e clar ca ii poti bune niste baterii in plus ca incarcatura utila si ii creste automat si semnificativ autonomia de zbor

            Ori probabil din celelalte modele de care se vorbeste, sunt si unele special facute pentru asa ceva (mai ales ca vorbim de Carfil, care poate face si munitia pentru ele)

            Sper doar sa continue cu asta si Carfil si cat mai multi producatori romani si eventual sa urce mai sus pana la drone strategice (si Armata sa sprijine inclusiv prin achizitii, sprijin tehnic, studii si cerinte)

            3
  33. Ce misto, sa te imprumiti in contul altora si sa-ti platesti clientela (politica si familiara) cu banii lor ! Si mai misto ca nu dai socoteala ce ai facut cu banii ! Adica la 208 miliarde euro datorie extrna mai adaugi si cca 211 miliarde E datorie interna ! Trai pe vatrai nineaca, prostii platesc ! Halal partide, halal guvernare !

    https://www.digi24.ro/stiri/economie/bnr-datoria-externa-a-romaniei-a-crescut-la-peste-208-miliarde-de-euro-3195589
    „În perioada ianuarie – februarie 2025, datoria externă totală a României a crescut cu 3,394 miliarde euro, până la 208,287 miliarde euro, arată datele BNR ………… În perioada ianuarie-februarie 2025 contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 4,809 miliarde euro, comparativ cu 2,6 miliarde euro în perioada ianuarie-februarie 2024 .”
    https://www.bugetul.ro/guvernul-romaniei-imprumuturi-uriase-in-2025-ce-suma-colosala-va-fi-atrasa-din-surse-interne-si-externe/

    Ucrainienii se tot lauda de 3 ani ca au scufundat Moskva cu 2 rachete! Fas ! PSD-ul nostru a „scufundat” 4 corvete si 2 fregate vechi cu ..un pix ! Si mai poate ca e la putere !
    Ce o sa fie, ce o sa fie ? Tancuri si artilerie ???
    Ce o sa fie, ce o sa fie ? Mare pulberarie, de 3 ani fara … constructie !
    samd

    14
  34. https://www.turkiyetoday.com/turkiye/germany-halts-eurofighter-jet-delivery-to-turkiye-citing-tense-political-environment-146352/

    According to German government sources, the primary reason for halting the export license is the arrest of Turkish opposition figure Ekrem Imamoglu over corruption charges
    The procurement plan reportedly includes up to 40 jets, split between 20 used Tranche 1 aircraft from the U.K. and 20 new Tranche 4 jets, intended to enter service by 2030.

    https://www.opex360.com/2025/04/17/la-force-aerienne-indienne-envisage-dacquerir-rapidement-40-avions-rafale-supplementaires/

    1
  35. chiar se merita sa pui link de pe newsweek cu f 16 ,ca nu se intelege nimic din el, la 7 miliarde de dolari luau 50 de f35 direct din fabrica sau tot programul OFP pt americani valoreaza 7 miliarde de dolari.si ofp polonez e 7.2 cel romanesc 6.6, e o ceata totala in articolul ala demna de o fituica propagandistica care vrea sa dea impresia ca ce smecheri sunt polonezii si ce fraieri suntem noi

    3
  36. Probleme cu vânzarea de Eurofighter Typhoon către Turcia

    Berlin blocks fighter jet sale to Turkey over
    Ekrem Imamoglu’s arrest
    Britain is understood to have been ­finalising a deal for about 40 of the Eurofighter Typhoon combat jets

    Germany’s outgoing government is said to have blocked a British proposal to sell dozens of Eurofighter Typhoon combat jets to Turkey after the arrest of the mayor of Istanbul, potentially creating significant ­tensions between London and Berlin.

    https://www.thetimes.com/uk/defence/article/germany-blocks-fighter-jet-sale-turkey-nato-p896kwgnm

    5
  37. “We aren’t giving anything away in those pictures,” he said. “You’ll have to be patient” to see what it really looks like, he said, adding “Is there a resemblance? Maybe.”

    https://www.airandspaceforces.com/air-forces-ngad-images-placeholders/

    https://armyrecognition.com/focus-analysis-conflicts/army/defence-security-industry-technology/australian-new-redback-infantry-fighting-vehicles-to-feature-pearson-engineerings-combat-dozer-blades

    https://stirileprotv.ro/stiri/international/tara-din-care-sua-a-decis-sa-isi-retraga-o-mare-parte-din-trupe-si-sa-inchida-din-bazele-militare.html

    Armata închide trei din cele opt baze operaționale mici din nord-estul țării, reducând nivelul soldaților la aproximativ 1.400 de la 2.000, au declarat doi oficiali americani de rang înalt.

    https://www.libertatea.ro/stiri/moscova-foloseste-firma-americana-glavprodukt-pentru-armata-rusa-5275135

    https://kyivindependent.com/no-amount-of-air-defense-can-protect-all-of-russia-more-traitors-in-russia-ukrainian-intel-officer-shares-secrets-of-recent-successes-of-deep-strike-drones/

    https://www.armyrecognition.com/news/army-news/2025/bae-systems-m777-howitzer-production-reignited-amid-rising-demand-for-lightweight-155mm-artillery-systems

    https://www.twz.com/sea/railgun-installed-on-japanese-warship-testbed

    https://ukdefencejournal.org.uk/prsm-fired-from-m270a2-launcher-for-first-time/

    https://news.usni.org/2025/04/17/navy-wants-bollinger-to-build-first-landing-ship-medium-hull-seeks-data-package-for-dutch-tank-landing-ship

    Additionally, Seidle directed the Navy to secure the technical data package for the Dutch shipbuilder Damen’s LST-100 tank landing ship

    1
  38. Everyone knows about Baikal-M, the structure of which is completely Russian, but it had to be manufactured in Taiwan.
    The product topology is 28 nm, and there was simply no possibility of producing it in its homeland
    [asta inseamna ca vor putea produce drone inteligente la preturi competitive …china]
    https://en.topwar.ru/263153-belorussija-nam-pomozhet-ili-gde-iskat-rossijskij-fotolitograf.html
    The influence of tracks on the quality of tank radio communication 😉
    https://en.topwar.ru/261850-vlijanie-gusenic-na-kachestvo-svjazi-tankovyh-radiostancij.html
    Tactica si strategie 🙂
    https://en.topwar.ru/262938-do-500-kilometrov-ot-lbs-zona-smerti-v-uslovijah-vozdejstvija-perspektivnyh-razvedyvatelno-udarnyh-konturov.html
    PS 1 Russian company Loktar has unveiled a new system that connects hundreds of electronic intelligence systems into a single network.
    The software allows troops to track enemy radars, communications nodes, and UAV launch sites in real time. The software can run on a regular tablet, making it widely available in combat zones.
    PS2 The Russian company „Sector” has developed a unique encryption system for analog video channels „Mirage”.
    It is designed to protect drone control signals from interception. This solution allows you to hide the route of the drone flight and the location of the operator.
    PS3 Consumuri uriase noi in 2 saptamani vom avea magaziile goale
    Czech supplier of jet engines for the Armed Forces of Ukraine increases production capacity
    PS3 multumim Sharky ptr IR , interesant !

    2
  39. https://newsweek.ro/international/marea-britanie-are-arma-cu-microunde-contra-dronelor-la-arde-circuitele-10-lovituri-o-lira
    Eficient și ,,muniția,, la un preț foarte mic fără costuri de fabricație și logistică.

    2
  40. How drones, data, and AI transformed our military—and why the US must follow suit
    A former Ukrainian commander-in-chief describes Ukraine’s DELTA battlefield-management system and other adaptations.
    By Gen. Valerii Zaluzhnyi
    https://www.defenseone.com/ideas/2025/04/how-drones-data-and-ai-transformed-our-militaryand-why-us-must-follow-suit/404444/

    4
    • Yeap , aia fabricație de drone, de la realizarea cipurilor , imprimante 3D pt fabricarea corpului/componentelor structurale ale dronei, motoare apoi la integrarea finală …sper să vadă și decindentii noștri.

      1
      • pai decindentii nostrii nu au nevoie de mii si oricum nu sunt mii pt ca la min 4:50 spune ala unul din adevarurile care dor peste tot ,poti face ce table, plasticuri vrei toata lumea le face,dar…….
        ca doar de aia luam TB2 cu Wescam de la L3 Harris si suntem nemultumiti ca primim compensare industriala doar un sistem de comunicatii si informatica dislocabil de 2,26 milioane de $

        4
  41. https://www.youtube.com/watch?v=5KQ-eawDNnk

    reorganizarea apararii teritoriale a Germaniei si rezerva

    1
  42. România va avea șapte sisteme PATRIOT. Ce știm despre programul de rachete și care sunt necunoscutele https://defenseromania.ro/633389

    In loc de 4 baterii Patriot amintite , Romania putea sa achizitioneze 4 baterii David Sling de la Rafael, mai ieftine.

    https://en.wikipedia.org/wiki/David%27s_Sling

  43. ‘Eurotank’ firms form joint venture before talks with Germany, France
    https://www.defensenews.com/global/europe/2025/04/17/eurotank-firms-form-joint-venture-before-talks-with-germany-france/

    Sper ca o sa fie capabil si de trageri indirecte ca o mini artilerie.

    1
  44. In urma pierderilor uriase la Canalul de Suez , egiptenii si au adus aminte de motiv😀

    Situația se complică în Marea Roșie. Egiptul ia în calcul o intervenție militară împotriva rebelilor Houthi https://defenseromania.ro/631871

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *