MiG 29K o caricatură de avion…

Indienii, săracii, s-au plâns de noul lor avion ambarcat MiG 29K încă de l-au primit în dotare și încă din 2016 i-au pus pe ivani la gazeta de perete arătând lumii că disponibilitatea flotei de MiG 29K (single-seat) este cu totul dezastruoasă variind între 15,93% și 37,63%.

Aflăm de asemenea că nici simulatorul pentru MiG 29K/KUB livrat de ruși nu-i bun aproape de nimic, în sensul că nu poate fi folosit pentru calificarea/pregătirea piloților pentru portavion, iar în privința motoarelor lucrurile sunt chiar mai năucitoare, în sensul în care aproximtaiv 40% din motoarele RD 33Mk au trebuit retrase de la zbor pe motiv de defecțiuni și multe altele, discutăm aici la nivelul anului 2016.

Acum indienii ne spun că nici radarul nu iese din marea schemă a funcționarii MiG 29K, astfel încât aflăm din documente scurse în presă că fiabilitatea radarului MiG 29K este mult sub pliantul rușilor, referitor la contractul dintre Rusia – India adus la zi în 2024.

Astfel, conform tidulei semnate anul trecut, rușii garantau că (MTBF) – adică rata de eșec a radarului – ar fi de una la 150 de ore de zbor, iar rata de defectare (MTBD) ar fi de una la 120 de ore de zbor, dar în realitate, între 2016 și 2018 MTBF a fost de 1/97 de ore (în loc de 150 de ore) și rata defecțiunilor MTBD a fost chiar mult mai mare de 1 defecțiune la doar 20 de ore de zbor.

În 2017 MTBF a scăzut la doar 60 de ore…

Radarul cu pricina este Zhuk-ME produs de rușii de la NIIR Phazotron. Este adevărat că știrile sunt vechi dar acum au ajuns în presă, dar faptul că MiG 29K este o glumă de avion, mai ales dpdv al fiabilității aparatului și al motoarelor sale, era deja un lucru bine cunoscut în India.

GeorgeGMT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *