Iunie 2023, Permiteti sa raportez!

This entry is part 78 of 95 in the series Permiteti sa raportez!

Series Navigation<< Mai 2023, Permiteti sa raportez!Iulie 2023, Permiteti sa raportez! >>

1.808 comentarii:

  1. https://www.cotidianul.ro/remember-tunul-de-la-romtelecom/
    75 de milioane mita .
    Si 75 de milioane de atunci nu sunt 75 milioane de acum .
    Primul mare tun din istoria Romaniei industrializate .
    Caci dupa ei am trecut in epoca post-industriala .

    DNA , sa vina sa va ia !
    Si PNA a a venit , dar nu i-a luat .

    Comentariu pus ca sa incepem bine ziua de 1 iunie .
    Ziua copiilor .
    Care inca mai cred 🙂

    4
    • „Totodată, statul român a dăruit firmei grecești releul de la Cheia, din care a câștigat mulți bani în urma retransmisiilor internaționale.”

      Vezi sa nu. Releul e la Cheia a fost, este si va continua sa fie al SN Radiocom.

      Bezna mintii continua.

      11
  2. hai mulțean la toții copiii de aici și pretutindeni !?

    11
  3. Test important astazi pt RM, Summitul European are loc la Chisinau cu participarea a 47 de presedinti si sefi de guverne.
    Cosmar din punct de vedere al asigurarii securitatii, nu putem decat spera ca totul sa iasa bine. Oricum RM are parte de o atitudine binevoitoare din partea europenilor, fara precedent in ultimii 30 de ani. Sa speram ca vor sti sa profite de ea.

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/republica-moldova-gazduieste-summitul-comunitatii-politice-europene-aproape-50-de-lideri-europeni-sunt-asteptati-joi-la-bulboaca-2368215

    14
  4. https://www.defenseromania.ro/varsovia-doar-infrangerea-rusiei-ne-tine-in-siguranta-livrarea-de-armament-in-ucraina-ne-a-transformat-in-inamicul-nr-1-la-moscova_622919.html
    Presedintele Duda : „…..De ce polonezii vor zero Rusia
    ”Oamenii spun că este uimitor că în acest moment polonezii îi ajută atât de minunat pe ucraineni. Familiile noastre își amintesc că captivitatea rusă se termină cu un glonț în ceafă. Că rușii împușcă prizonieri, așa cum au împușcat ofițerii polonezi la Katyn, pentru a ucide intelectualitatea poloneză și a lichida națiunea poloneză. Au ucis 20.000 Intelectualii polonezi au împușcat în ceafă în Katyn, Miednoje, Harkov și în alte locuri. A fost ordinul lui Stalin: un document din anii 90 a fost găsit la Moscova și arătat, există dovezi, nu există nicio îndoială.Toată lumea știe că rușii violează, jefuiesc, fură …..”
    Si noi stim ce am patit in cei peste 200 de ani de vecinatate (sute de mii de morti si deportati, jafuri si pagube care ne-au tinut cu o suta de ani in urma Europei) si nu-i inteleg pe troli

    35
    • La cat de bine se invata la noi, eu nu as fi chiar asa de sigur ca masa populatiei stie de binefacerile vecinatatii ruse. La polonezi tine deja de memoria genetica.

      25
      • Cine are bunici, in special in zona Moldovei, sigur stie. Si profesorii de istorie din gimnaziu ajuta, tot cei mai in varsta.

        14
  5. https://newsone.ro/2023/05/29/obligatia-de-compensare-in-achizitia-transportoarelor-piranha-5-angajament-contractual-versus-stare-de-fapt/

    Despre cum se face și se desface în ROMARM, MAPN, Ministerul Economiei. În episodul de azi, Piranha 5.

    6
    • pai erau unii pe aici care acuzau sindicatele de la UMB si Moreni ca distrug industria, etc…
      Iata imaginea completa.

      12
      • Cred că interesele sunt mai mari decât atât. Doar că mass media, de obicei avidă de „lucruri mirositoare”, nu este interesată de subiect. Se pare că am avut o șansă reală de relansare a industriei de armament, însă interesele personale ale unora au câștigat. Piraniile sunt frumoase, le-am văzut cu toții, dar e clar că nu se vor produce în România.

        5
        • „Angrenarea formală în unele operațiuni compensatorii a unor operatori economici autohtoni, selectați în mod preferențial” fraza asta spune tot despre marea durere din art ,de ce ei si nu noi ?

          probabil Alex pe aicea mintea si dezinforma cand spunea ca plata celor 9 mil penalitati , sa facut de interactive sistems si tot ei au dat bani la o filiala GD din Italia ca sa ii ajute sa nu plateasca incontinuare penalitati . ca astia in art zic altceva ca acu GD e de porc probabil daca vor fi altii o sa o faca mai curat murdar

          2
          • atata timp cat am tot spus pe aici ca nu se poate sa dai la Damen , tu ministru al economiei , fabricarea de carcase , la socieatatea unde tu ai fost angajat , aici este un element ce ar trebui sa fie implicata si Institutia statului denumita DNA …..
            restu sunt magarii ordinare , culpabilizez institutia din cadrul parlamentului prin care se urmaresc aceste operatiuni de off set dar si ministerul Economiei si ministerul Apararii ….
            in final toti sunt vinovati
            puneti va un semn de intrebare , de ce la ministerul economiei nu se doreste reutilarea si investirea in aceste societati de productie militara ….sunt doar elemente intr -un plan bine stabilit de a distruge si in final sa fie preluate pe nimic de diversi indivizi …. toata acesta zona ar trebui anchetata de catre DNA …si mai ales pe zona de infractiuni contra securitatii nationale

            6
            • „nu se poate sa dai la Damen , tu ministru al economiei , fabricarea de carcase ”

              Nu era/este a lui sa o dea in primul rand. Cui subcontracteaza General Dynamics in Romania este treaba lor si nu a guvernului. Sa nu uitam ca General Dynamics a cochetat initial cu obositii de la Moreni care evident erau deficitari in a asigura calitatea lucrarilor. Pana la urma daca nu ma insel Damen este firma inregistrata in Romania nu Papua Noua Guinee, chit ca este o firma cu capital strain.

              10
              • auzi cum nu intereseaza pe stat cui si este treaba doar a GD , pai atunci de ce ai off set , prin off set ce impui ? cai verzi pe pereti ? ce vrei tu ca stat sa dezvolti prin astfel de contracte , zona privata ? damen nu este producator de carcase metalice blindate ,
                Nu ai nevoie de societati de importanta startegica de stat , ok , defiinteaza le privatizeaza si cu asta basta …..
                iar faza cu asigurarea calitatiil lucrarilor la Moreni , nu o cred sub nici o forma ?
                ia raspunde mi cum se verifica calitatea lucrarii ?

                7
                • Este treaba General Dynamics CUM satisface cerințele de participare industrială locală nu a guvernului. Este treaba guvernului sa asigure ca cerințele de participare industrială sunt atinse atâta tot. Nu poți sa le specifici ăstora cu cine aleg ei sa faca afaceri in România sa atingă cerințele de participare industrială locală.

                  6
                  • https://ocats.gov.ro/w/

                    nu mai ma contrazic , ai cadrul legal aici ….. iti explica cam tot

                    degeaba vorbim aiurea …. Treaba este de acceptare a statului Roman nu a GD , eu o accept prin Oficiu de Compensare

                    nu am nici o treaba sa lovesc GD, modul de implementare este al statului roman si acceptare in ce priveste operatiunile de off set , nu cu oricine , nu oricum , intereseul primeaaza al statului roman, profitabilitatea trebuie sa fie de ambele parti etc .. ai cadru ia si citeste

                    P.s tot nu mi-ai raspuns, modul in care calitatea lucrarilor indoilenice de la Moreni este dovedita ?

                    3
                    • „P.s tot nu mi-ai raspuns, modul in care calitatea lucrarilor indoilenice de la Moreni este dovedita ?”

                      Nimic mai simplu. Ma iau numai de sudura aici ca este cea mai simpla. Exista standarde recunoscute ca „Welding Procedure Specification(s)” in care un sudor trebuie sa dovedeasca o anumita competenta in forma unui dosar/record numit Procedure Qualification Record. Specificatiile care in mare parte se aplica in Europa provin de la Comitetul European de Stadardizare/European Committee for Standardization dar si de la alte institutii de stadarde cum ar fi the American Welding Society. Obositul ala care este sef pe tarla la Moreni a admis-o el cu gurita sa ca forta de munca de la Moreni nu au asa ceva. Deci GD sa intors pe calcaie, iar restul a fost haidi pa.

                      4
                    • Ai pus pleasca aia acolo fara macar sa o citesti si te-ai auto-umectat. Hai sa-ti fac yo un mic serviciu.

                      Articolul 23^1Condițiile de angajare, acceptare, derulare, creditare, restricțiile, cotele și limitările aplicabile operațiunilor compensatorii, operațiunilor compensatorii în avans și transferului de credite de compensare se stabilesc, la propunerea Agenției, prin hotărâre a Guvernului.

                      Articolul 25(1) Pentru fiecare operațiune compensatorie, contractantul va transmite la Agenție o cerere de tranzacție eligibilă.

                      După executarea tranzacției aprobate de Agenție ca fiind eligibilă, contractantul va transmite o cerere de creditare însoțită de documentația stabilită de Agenție ca fiind necesară pentru stabilirea/creditarea valorii efective și, respectiv, a valorii de compensare a acesteia.

                      Contractantul și beneficiarul român al operațiunii compensatorii răspund de veridicitatea datelor prezentate Agenției.

                      Articolul 31(1) Determinarea creditului acumulat pentru fiecare tranzacție se face prin înmulțirea valorii efective a tranzacției cu multiplicatorul de compensare aferent; suma creditelor obținute pentru fiecare tranzacție reprezintă creditul curent.(2) După aprobarea de către Agenție, creditul curent, calculat conform alin. (1), se trece în contul contractantului, iar obligația de compensare se va reduce în mod corespunzător.(3) În momentul în care creditul acumulat este egal cu valoarea obligației de compensare, contractantul și-a îndeplinit în totalitate obligația, în condițiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență. (la 10-12-2007, Alin. (3) al art. 31 a fost modificat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 336 din 3 decembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 7 decembrie 2007. ) (4) Valoarea creditului curent se exprimă în moneda de plată stabilită prin contractul de achiziție. Transformarea dintr-o altă monedă sau din lei în moneda contractului de achiziție se realizează prin aplicarea cursului de referință al Băncii Naționale a României valabil la data încasării facturilor de către operatorii economici români pentru produsele, serviciile sau lucrările realizate în cadrul operațiunilor compensatorii.

                      Contractantul elaborează și supune spre analiză Agenției:a) raportul trimestrial, care trebuie prezentat în termen de 15 zile de la expirarea perioadei pentru care a fost întocmit; (la 23-07-2005, Lit. a) a art. 30 a fost modificată de pct. 26 al art. I din ORDONANȚA nr. 30 din 14 iulie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 20 iulie 2005. ) b) raportul anual, care trebuie prezentat în termen de 30 de zile de la expirarea perioadei pentru care a fost întocmit. (la 23-07-2005, Lit. b) a art. 30 a fost modificată de pct. 26 al art. I din ORDONANȚA nr. 30 din 14 iulie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 20 iulie 2005. ) Articolul 31(1) Determinarea creditului acumulat pentru fiecare tranzacție se face prin înmulțirea valorii efective a tranzacției cu multiplicatorul de compensare aferent; suma creditelor obținute pentru fiecare tranzacție reprezintă creditul curent.(2) După aprobarea de către Agenție, creditul curent, calculat conform alin. (1), se trece în contul contractantului, iar obligația de compensare se va reduce în mod corespunzător.(3) În momentul în care creditul acumulat este egal cu valoarea obligației de compensare, contractantul și-a îndeplinit în totalitate obligația, în condițiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență. (la 10-12-2007, Alin. (3) al art. 31 a fost modificat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 336 din 3 decembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 7 decembrie 2007. ) (4) Valoarea creditului curent se exprimă în moneda de plată stabilită prin contractul de achiziție. Transformarea dintr-o altă monedă sau din lei în moneda contractului de achiziție se realizează prin aplicarea cursului de referință al Băncii Naționale a României valabil la data încasării facturilor de către operatorii economici români pentru produsele, serviciile sau lucrările realizate în cadrul operațiunilor compensatorii.––-Art. 31 a fost modificat de pct. 27 al art. I din ORDONANȚA nr. 30 din 14 iulie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 20 iulie 2005.Articolul 32(1) Îndeplinirea obligațiilor contractantului se urmărește separat pe categorii de operațiuni compensatorii.(2) În cazul în care valoarea totală obținută în final în cadrul uneia dintre cele două categorii de operațiuni compensatorii depășește valoarea totală a angajamentului prevăzută în acord pentru respectiva categorie, valoarea excedentară poate fi creditată în contul contractantului, la cererea acestuia, cu scopul îndeplinirii angajamentelor sale pentru cealaltă categorie de operațiuni compensatorii.(3) Depășirile obligațiilor de compensare se mențin în contul contractantului pe o perioadă de maximum 2 ani de la încetarea acordului de compensare. (la 10-12-2007, Art. 32 a fost modificat de pct. 9 al art. I din LEGEA nr. 336 din 3 decembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 839 din 7 decembrie 2007. ) Articolul 33(1) La expirarea perioadei prevăzute pentru executarea obligației de compensare, Agenția evaluează stadiul îndeplinirii obligațiilor ce reveneau contractantului ca urmare a semnării acordului de compensare.(2) Situația rezultată din evaluare este supusă aprobării președintelui Agenției, care decide dacă contractantul și-a îndeplinit obligațiile, dacă acordă un nou termen, sau se procedează la executarea scrisorii de garanție de bună execuție.

                      Articolul 41Agenția are obligația de a întocmi dosarul operațiunilor compensatorii, cuprinzând toate documentele relevante din cadrul procedurii de încheiere-derulare a acordurilor de compensare, precum și documentele ce atesta modul de executare a obligațiilor de compensare, inclusiv rapoartele trimestriale și anuale. (la 18-07-2003, Art. 41 a fost modificat de pct. 47 al art. unic din LEGEA nr. 354 din 10 iulie 2003, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 18 iulie 2003. ) Articolul 42Dosarul se păstrează de către Agenție atât timp cât executarea obligației de compensare este în derulare, dar nu mai puțin de 5 ani de la data finalizării executării obligației respective.

                      Deci unde se intimpla chestia asta cu obligativitatea contractantului de a favoriza anumiti agenti economici la cererea guvernului? Planeta Talaforme evident.

                      3
                    • #Fightman Degeaba explici

                      1
            • Dar semnul de intrebare tu unde ti l-ai pus, valoarea totala a programului mli e de 3 miliarde de euro, gdels este cel mai avantajat competitor din cei care participa, nu ti se pare normal avand in vedere ce presa avem in Romania ca sa se arunce cu rahat la greu in ei?

              3
      • ce ziceam eu de camioanele IVECO ieri, aia e o hala super inghesuita de asamblare, nu exista productie acolo

        9
        • Incearca sa explici asta echipei de zgomote , care din industrie nu cunoaste decat termenul ” la produs ”
          Hala aceea are niste poduri rulante , sant de revizie si ceva banc de test .
          Barny , ai mai comentat despre urmarit parcarile de la uzinele de munitie , la a treia incercare mi-a trecut raspunsul la comentariul tau, poti sa te uiti in urma .

          Mai era unul care dadea lectii in domeniu , dar nu intelegea diferenta intre MAN si Mann .
          In timp ce se urla pe aici ca DAC nu e bun , ca a produs accident din cauza instalatiei de franare , incep deja sa apara accidentele cu IVECO , si nu zice nimeni nimic .
          Pana la urma la accidentul cu DAC , care din sistemele de franare a cedat ?
          Ca are 4 .
          Si un sofer adevarat se descurca .
          Sau a fost altceva ? Un accident in tara in care in pe un interval de 30 de zile au fost 12 accidente cu autobuze si microbuze ? Plus altele care au luat foc sau au facut accident din cuze tehnice ? Ce facem , nu interzicem marcile respective cum a fost interzis DAC ?

          4
        • Asamblare e mult spus, sasiurile vin complet montate cu grupul motor pe ele, transmisie, osii, anvelope, etc. Practic se monteaza doar cablajele electrice in cabina si apoi se fixeaza pe sasiul de mai sus si asta e tot. Daca asta e asamblare … Cred ca cea mai mare investitie acolo e hala in sine, adica panourile si scheletul metalic din care e facuta. Restul sculelor cred ca sunt cumparate din Dedeman, Hornbach, etc.

          9
      • De mai bine de zece ani tot spui aceasta si degeaba Marius Z .
        Ba ati organizat si simpozion RoMil si tot degeaba .

        Si cand imi aduc aminte de cerintele MApN din contracte , ca producatorul sa aiba cifra de afaceri minima de sute milioane de euro, sau sa fi livrat x bucati !
        Apropo , in tarile producatoare, de ce nu au existat aceste cerinte ? Ci doar la noi ?
        Si iar ajungem la comparatia cu Polonia , unde in 1990 eram la acelasi nivel , iar in unele domenii mai sus ( tehnologii Vest ) .

        Unul din numele mentionate in articol imi trezeste amintiri , optoelectronica .
        Prototipul TR-85 a fost echipat cu SCF cu sisteme de vedere pe timp de noapte de tip pasiv. Dar cum in acea vreme nimeni ( Est, Vest ) nu mai voia sa ne vanda ceva de completare , s-a lansat un program de cercetare , care a dat rezultate .
        Nu erau varful pe plan international , dar erau la acelasi nivel cu ce ni s-a oferit din import ” de gata ” . Astfel ca s-a ales calea importului de tuburi intensificatoare in loc sa se produca in tara .
        Intrebare : de unde s-a stiut nivelul la care ne aflam ?

        Articolul citat aduce o lamurire asupra motivatiei faptului ca unii dintre ” profesionistii ” de pe aici denigreaza constant tehnic militara romaneasca ( sal`tare batausului satului , care agreseaza lumea la carciuma comunala , baiatul cu scara la LEA si combina rupta in doua in camp din cauza de lipsa mentenanta )

        3
      • Eram vinovat de asta, recunosc.
        Cand vine vorba de GLDS am avut destule reactii de iritare cu privire la ritmul de productie si la intarzierile mari fata de termenele contractuale. Cand vine vb de presa romana e jenant ca vin cu idei scoase din burta, nu inteleg de ce comparatia cu Lockheed Martin din Polonia. Ce spune contractul lor cu polonezii ? Ce legatura are cu contractul dintre noi si GD ?
        Termenul din contract e de fabricarea în România..nu de fabricarea la ROMARM. Atata timp cat subcontractorii sunt din tara GD poate lucra cu cine doreste. Trebuie pusi la zid desteptii care au formulat contractul, nu GD
        La fel si la iveco, ce scrie in contract ? A cui e obligatia sa urmareasca aplicarea lui intocmai ?

        6
  6. The European Union announced 11 new collaborative defense programs to add to its roster of PESCO projects on Tuesday and said Denmark was signing up as the program’s 26th member.

    Covering training, munitions, counter artillery, air launched missiles and medium-size helicopters, the new projects add to 57 already set up by the EU’s Permanent Structured Cooperation (PESCO) program which matches members to share the financing and development of new defense capabilities.

    https://www.defensenews.com/global/europe/2023/05/23/new-eu-defense-designs-aim-to-prep-members-for-high-intensity-conflict/

    3
    • Mare experta Mariana Bechir. S-o pricepe ea la ceva, dar la legislație în niciun caz. E vechea tema cu burtoșii din MApN cu pensii speciale, o vrajeala pt creduli https://gazetadecluj.ro/este-o-mare-disputa-in-spatiul-public-privind-pensiile-speciale-premeditat-cineva-incerca-sa-puna-semnul-egal-intre-aceste-pensii-intr-adevar-speciale-si-pensiile-militare/

      3
    • Nu mai reiau argumentatia si ceea ce am scris, problema nu rezida in pensie efectiv ci cate categorii de personal s-au arondant la acest mod de calcul.
      In legea 360/2002 cu modificari si completari scrie la art 1, negru pe alb ca politistul este „funcţionar public civil, cu statut special, înarmat, ce poartă, de regulă, uniformă”. Cum ajungi de aici la pensie militara, daca scrii in lege ca-i civil? Isu, numai Dumnezeu pricepe de ce sunt inca militari, onor la smecherului trecut in rez. general de brigada, dupa ce l-au prins beat la volan, care nu lucrase o zi in viata lui pana la 30 de ani. Fix ala de facu’ pierduta filmarea de la Colectiv. Pensionat la 49 de ani, 12000 ron.
      Daca ne uitam la francezi, ca de la ei ne-am inspirat institutional cica, ce face SPP-ul, facea o unitate speciala cu jandarmi care are si politisti in componenta, comandata de un lt-colonel alternativ cu un comisar divizionar( Commissaire divisionnaire de Police). La noi, 4 stele tati. Ceea ce face SIE, la ei face o unitate cu statut de directorat din MApN-ul lor, cu un civil in frunte secondat de un general cu doua stele. La noi, patru tati. Ceea ce face SRI-ul, la ei este la politie, o unitate speciala, tot directorat cu un sef civil asitat de un sef din politie. La noi, militari, 4 stele tati.STS… nu mai zic.
      In conditile astea, avem mai multi ofiteri cu 4 stele activi decat UK. Si toate structurile astea, au unitatile lor de sprijin arondate. Prin urmare cand tragi linie, de acolo ajungi la cifrele alea, nu din faptul ca 10 parasutisti si 10 scafandrii s-au pensionat la 46 de ani ca le trozneau toate oasele cand se ridicau de pe scaun.
      Sa fim realisti.

      22
    • unul singur.daca vor aproba tampenia asta,complexele patriot si himars,tancurile abrams si pirandele,sistemele nasams si sub urile vor fi operate de AI !! pentru ca nici dracu nu isi mai baga pielea in saramura ca apv ist ptr o pensie <1000E la aproape 60 de ani.deja se iese la pensie anticipat in draci din sistem(si mapn si mai),locurile la scolile de subofiteri si maistrii militari raman neocupate de cativa ani,iar la scolile de politie anul asta gradul de ocupare a fost sub 45%.la colegiile militare anul trecut au fost 2,5/loc !!

      3
      • Strumf, adevarul este undeva la mijloc. Si ei au gresit enorm ca au ajuns aici, imi amintesc pe vremea mea chiar cand am spus ca voi trece in rez prin demisie. Mi s-a ras in nas, ca sunt in 100 la poarta care „ling clanta” sa „intre in sistem”. Nu au cultivat nimic ani de zile, ba din contra au pus cate piedici au putut si la programe gen rezervistii voluntari. Acum se smiorcaie ca nu au cadre. Sa moara don’ cadrist, credeau ca „la doce vita” tine o etrenitate? Nu, nu tine.
        Uita-te la mai, au legislatie pe rezerva voluntara din 2017, nu aplica nimic. De abia din 2021 pompierii au aflat ca sunt militari si le trebuie sgp. Am scris articole si articole ca trebuie marita baza de selectie, idiotii astia betmen. Pai acum pur si simplu culeg ceea ce au semanat.
        Parerea mea,

        1
  7. https://www.youtube.com/watch?v=JfwyRBMR5MY

    Vladimir Vladimirovici ingrijorat incercand sa-si calmeze partenerii din Armenia + Azerbaijan. Pe undeva imi pare rau ca Maia nu mai merge si ea la reunuini CSI sau altele. Poate nu in Rusia ci in tari mai distantate, ca era loc de zis vreo doua vorbe si de Moldova pt posteritate.

    2
    • rusinos pentru noi, asta e ceva ce puteam face.

      12
      • Asa gandesc si eu.

        6
      • Toti astia cu, aa Polonia trimitei Moldovei, dar noi de ce nu facem nimic? Voi mai cititi stiri despre ajutorul Romaniei pentru Moldova? Nu?

        https://www.romania-insider.com/romania-begins-gas-exports-moldova-dec-2022

        https://www.reuters.com/business/energy/romania-provides-80-90-moldovas-energy-needs-minister-2022-11-21/

        13
        • eu vorbesc de armament.

          6
            • Trebuia s-o facem noi.

              6
              • Si sa le interzicem altora sa o faca si ei?

                6
                • O deductie halucinanta. Eu spun ca este rusinos ca n-am facut-o noi si dumneata tragi concluzia ca ii condamn pe polonezi pentru asta. Pacat ca prostia nu doare.

                  9
                  • Ai grijă ce-ți dorești!

                    5
                    • Dumneata ai dat cu bata in balta nu eu. Acum hai transformam discutia in intr-o bulibaseala fara final din categoria „ti-am zis-o”.Accepta ca ai comis gogomania iar data viitoare poate esti mai atenta.

                      6
              • Cine spune ca nu am facut-o? Am scris deja in alt comentariu despre asta, dar mai adaug ceva aici: pe 1 iunie, la ora 9 seara, un C-27J al Fortelor Aeriene a zburat de la Iasi la Chisinau si a plecat de la Chisinau spre Bucuresti pe la 10 si jumatate (poti sa vezi pe Flightradar24). Ce a facut acel avion acolo? Nu stiu, nu am gasit nimic.

                4
                • Atunci suntem niste prosti daca secretizam si asta. Se pare ca duntem mai atenti sa menajam sensibilitatile rusofililor in loc sa le aratam celor care si-au intors fata spre noi ca nu-i abandonam. Iar declaratia lui Iohanis despre care se vorbeste mai jos este cel mai bun exemplu de dat cu dreptul in stangul.

                  2
                  • Vash the Stampede

                    Am impresia, ca toata „chestia asta” cu „nespecificarea” de ajutoare de tip meletar oferite altora aflati in conflict deschis cu Rrussija(fie razboi derect sau diplomatic)… tine de o anumita sceneta de teatru, cu ajutorul careia „ai nostri” decidenti din S.I.E. si D.G.I.A.(pe extern), „spera din tot sufletul” sa obtina anumite „efecte(rezultate) diplomatice” pe viitor…

                    Acum daca se va obtine „efectul scontat”… nu ne ramane decat sa traim si sa aflam, la un moment dat…

                    3
            • „Nici polonezii nu au trimis cine stie ce armament militar.”

              ce fel de scuza e asta ?

              4
              • Nu e scuza, e ca veste antiglont, casti si muntie cel mai probabil am trimis si noi. Moldova e fix peste granita, deci nu e nevoie de un transport cu avione militare sau cine stie ce anunturi pentru presa. Poate ai auzit de tirul oprit in Germania ca transporta un vehicul blindat de recuperare din Franta in Romania? Uite ca daca nu il opreau in Germania, nimieni nu ar fi stiut ca un AMX-30D a fost adus din Franta in Romania. https://www.pnp.de/lokales/landkreis-dingolfing-landau/der-panzer-ist-weg-die-polizei-erklaert-warum-11355830

                2
                • Pai poate ar fi cazul sa fie cu anunturi in presa daca vrem sa ii atragem de partea noastra pe fratii de peste Prut. Romania cu o campanie buna de PR ar face multe acolo.

                  Se simte lipsa de o strategie coerenta care sa mearga peste partidele astea de 2 lei.

                  2
              • adica tre sa aruncam diplomatia la gunoi doar pt ca e razboi in Ucraina

                2
                • Nu. Dar acum amenintarea nu mai e reala si e importanta optica.
                  Link-ul pus e din md. E suficient sa te uiti la comentarii sa vezi cum se vad acolo declaratiile lui Iohannis.
                  La talentul lui de a vb cu orele fara sa spune nimic, era cazul sa fi facut la fel si de data asta. Acum gargara si limbajul diplomatic erau mai utile decat ce a iesit din gura lui.

                  2
                  • diplomatie inseamna sa te adresezi populatiei tarii in care te duci nu populatiei tarii din care provii avand interesele tarii tale in minte ,iar interesul Romaniei este ca nu isi poate permite sa inflameze spiritele peste Prut cand doreste liniste pt Maia Sandu ,iar el isi poate permite luxul asta ca nu depinde de voturile falsilor patrioti ca aia care posteaza acolo la comentarii

                    1
                    • Nu iti inteleg rationamentul. Esti de acord cu ce a spus Iohannis, adica cu faptul ca nu o sa ne implicam militar ? Nu sustin ca trebuia sa fi zis ca ne implicam, am spus ca as fi preferat sa nu fi dat un raspuns clar la aceea intrebare. Are destule experienta cu evitatul intrebarilor incomode.
                      Cu raspunsul asta a cam taiat creanga de sub piciorele lui Maia.Si a dat apa la moara prorusilor de acolo, au motive sa spuna, nu va mai uitati spre Romania ca astia nu va apara. La fel de rau ar fi fost sa spuna ca ne implicam militar, atunci ar fi tipat ca vrem sa-i oupam sau cine stie ce aberatie.
                      Un non raspuns ar fi evitat ambele situatii.

                      2
                    • pai nu Romania trebuie sa ii apere,ei trebuie sa se apere pt ca sunt independenti ,noi doar putem sa ii sprijinim

                      5
                    • As vrea sa luati in considerare un lucru, sau mai degraba, sa va amintiti de discutia dintre Friedman si un oficial ungar. Friedman explica clar de ce Romania era partenerul important si nu Ungaria… Si de ce considera SUA ca Ungaria era de fapt un butoi cu pulbere… ceea ce Ungaria nu a ezitat sa confirme atunci cand a avut ocazia, validand pozitia americana. Cred ca in acea discutie, Ungaria a realizat ca trebuie sa se uite in alta parte pentru a-si realiza planurile, dar deviez…

                      Daca suntem marcati ca „unsuitabili” pentru alianta NATO sau UE, lucrurile devin tare nasoale. Atata vreme cat Moldova este stat independent, nu poate beneficia de o implicare oficiala a vreunui stat din uniuni.

                      Rabdare.

                      1
              • Când joaca unii gopak în Belgorod,discuțiile cu atacarea RM sunt pierdere de timp.

                Asta era o problema pt primele 3 săptămâni de război, nu pt acum.

                Iar dacă e vreunul care spune ca nu erau soluții militare și atunci,atunci merita un spitz în cur.

                Problema acum e cu atacarea/amenințarea Transnistriei ca încă o diversiune a ucrainenilor.

                8
  8. Le-am donat tehnica de lupta de când sunt independenti, marea majoritate a ajutorului nu a apărut în presă. E cooperare militară destul de strânsă. Se poate face mult mai mult, normal, e încă oarecare prudență mai ales prin diplomație. Old habits ale celor din MAE. E și o oarecare încălecare de atribuții pe extern, între Cotroceni, Victoria, MAE, MAI, SRI, SIE, plus o grămadă de alte „comitete și comitii” din diverse instituții. Fără să mai pomenesc de ONG-uri, care ar putea fi incluse mai coerent in coordonarea generala, evident, cu autonomie decizionala.Sunt cazuri concrete când decizia politică a fost sa fie casata tehnica neuzata sau vândută pe cauciucuri in loc sa fie trimisă colegilor Basarabeni. Politica…care este.

    16
  9. Skuze, pun o întrebare: cu cine de aici trebuie să vorbesc și prin ce modalitate pot să o fac, pentru ca să propun un articol? Just asking… Am încercat acum ceva vreme un e-mai pentru o altă problemă dar nu am reușit să iau contact cu nimeni.

    Evident, realizez că probabil sunt o mulțime de e-mailuri care se trimit și că unul rătăcit nu e neapărat o prioritate.

    1
  10. https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1664275063103950848?s=20

    If it is necessary for the Ukrainian army, we are ready to give the right to enter our territory in order to deal with warehouses, weapons and personnel. This is an allied gesture” – Sandu

    Aha…Cobasna?

    4
  11. https://www.youtube.com/watch?v=j9JasVCs6XI

    Rezultatele de la recensamant.
    Incep sa se vada destul de clar viitoarele efecte ale bombei demografice, asta presupunand ca cifrele sunt reale si ca situatia nu este mai grava decat pare.
    Sincer ma indoiesc ca se poate pune baza pe rezultatul unui recensamant efectuat fara recenzori si fara vizite la adresele de domiciliu. Chiar si asa nu vad cine ar mai putea sa sustina sistemul de pensii, darmite pe cel de pensii speciale.
    Poate ar fi cazul sa trecem la extrema cealalta si sa sustinem financiar natalitatea, alocatii, ajutoare pt tineri, marirea salariului minim, chiar si chestia pe care nu o sustin dar incepe sa devina necesara, interzicerea avortului combinat o campanie de informare si cu un acces simplu si ieftin la anticonceptionale ca sa se evite sarcinile nedorite precum si cu niste exceptii de bun simt.
    Chiar si din rezultate optimiste ale recensamantului se vad niste lucruri extrem de ingrijoratoare i viitorul destul de apropiat.

    2
    • Și imigrația, de ce nu? Sincer, o femeie educată nu face mai mult de 1 maxim 3 copii, în cel mai bun caz și proporția celor care nu vor face copii de loc va fi destul de consistentă. Ăsta e mersul lucrurilor. educația și dezvoltarea societății conduc la scăderea natalității, la stabilizarea și apoi la declinul populației.

      Țări din Europa de Vest și-au rezolvat problema demografică mult mai elegant, prin măsuri complexe.

      Așa-s biologia și ecologia, unde se face gol, se umple cu ce se transferă din altă parte… Avem de ales în a folosi biologia și ecologia în avantajul nostru, modulând transferul, sau putem să ne imaginăm cai verzi pe pe pereți.

      Dincolo de ce credem sau nu despre recensământ, e suficient să vezi proporția caselor fără locatari, la sate, sau a ferestrelor apartamentelor unde lumina nu se mai aprinde niciodată, seara, în orașele mici și medii. Pana mea, am locuit până acum 11 ani într-o scară a unui bloc dintr-un oraș reședință de județ, unde din 15 apartamente 6 erau nelocuite și asta era la circa 5-7 minute de mers pe jos de centrul fizic al localității.

      4
      • Ma indoiesc ca romanii sa fie pregatiti sa primeasca 4 – 5 milioane de imigranti sirieni, libanezi sau nepalezi. Cat am fost in afara nu am vazut atatia incuiati la minte cat am vazut printre romani, plus o gramada dati afara de la serviciu pt comentarii rasiste.
        Ar face AUR apoplexie.

        3
        • Vrei sa spui explozie :))) ar castiga alegerile parlamentare, poate si presidentiale.

          4
        • Pai e logic. Avem deficit de personal,dar dam afara pt ca nu-i plac negrii.

          Nu știu dacă ați observat,dar e plin de sărbători, zile libere,etc…Și se întâmplă să trăim în era de început a AI,care în principiu se descurca cu sarcinile pe care le are un oarecare.Marea majoritate a muncii e repetitiva.Adica poate fi automatizata.

          Problema actuala cu munca și cu pensiile e una autoindusa. În loc de 5 nepalezi la shaormerie e destul sa fie mai ieftin sa pui un robot.

          Întotdeauna e o întârziere între apariția unei tehnologii și a-și adopția ei pe o scara destul de larga cât sa aibă un impact observabil în societate.

          Sa importam negrotei știind ce probleme ies din asta fix când începe sa nu mai fie nevoie de ăștia se cheamă bătut cuie în talpa.

          10
          • Sucees la 80 de ani, când o să fie nevoie de spălat la fund! Vedem atunci cum o să fie cu roboții… Garantat!

            2
            • Cum spuneam..misuna rasismul ca la el acasa. Ce politica de imigratie am putea sa facem ? Momentan singurii in cautare de tara care sa-i primeasca sunt sirieni, libieni, mai nou sudanezi. Polonezii si-au rezolvat cat de cat problemele cu emigrantii din Ucraina.
              Asa cum am spus in afara, intr-un grup destul de cosmopolit , tot romanii erau cei mai incuiati la minte, incat erau dati afara pe banda rulanta de la munca pt ca ii faceau maimute pe indieni sau pe somalezi. Si chiar se mirau cand erau dati afara. Nu intelegeau de ce.

              3
              • Opinia mea e că este și o problemă care ține de lipsa de respect pentru munca altuia. Noi între noi românii nu ne respectăm reciproc munca, astfel că devalorizarea celuilalt face parte din antrenamentul uzual. Evident că prin alte părți ești dat afară, oentru că dacă provici probleme celuilalt îl faci să fie mai puțin eficient. Care patron ar fi de acord cu asta, bașca faptul că nu are nici un chef nimeni să plătească amenzi și avocați, ca să tolereze astfel de povești. Patronul are nevoie să-i faci bine treabă.

                1
            • Nu te ingrijora,e probabil ca în domeniul medical sa fie cel mai rapid progres.Pana ajung la 80 de ani sunt șanse bune sa se rezolve stersul la fund.

              Scopul oricărei strategii nationale e sa asigure continuitatea respectivei comunități.Sa imporți cu ghiotura inși incompatibili se numește prostie.Sunt numai câteva decenii de practică.

              Efortul necesar e mai bine investit în politica demografica.Si în armonizarea relației între omuleții noștri cu tehnologia care ne servește.

              8
          • OMG, am uitat, skuze! Atunci o să fie legiferată sinuciderea asistată, ceea ce un robot poate face lejer, că e o chestie repetitivă. Deci, problema e rezolvată!

            1
  12. O dronă controlată de inteligența artificială, într-un test simulat de Armata SUA, a ales să își ucidă operatorul uman, pentru a-l împiedica să interfereze cu îndeplinirea misiunii. Deși nicio persoană reală nu a avut de suferit, simularea marchează limitele utilizării AI în domeniul militar.
    https://www.biziday.ro/250952-2/

    4
  13. „Iran officially became the vice president of the UN General Assembly

    The United Nations General Assembly elected Iran’s permanent representative in New York as the vice president of the 78th session of the General Assembly.

    Iran that less than a year ago killed and imprisoned tens of thousands of Iranian citizens, most of them young, because of a headscarf.

    UN indeed stands for United Nothing!”

    2
  14. Mda Maia Sandu vrea sa ii bage in razboi pe moldoveni. Dupa ce ii baga in criza economica acum urmeaza razboiul pentru Transnistria. Ba este asa de transparenta situatia. Sa vedem daca populatia se baga la asa ceva. Sunt curios. Deci o sa dea transnistria ucrainei. Sa vedem. Chiar sunt curios. Eu cred ca treaba este asa, daca Moldova si Ucraina intra in Transnistria, atunci sirbii intra in Kosovo pentru ca nu mai exista nici o scuza.

    2
  15. Americanii mai staca intr-o zona. Ii pusera pe talibani sa inceapa atacurile la granita Iraniana. Sa vedem, sa vedem.

    0
  16. „Something big is brewing – Russia is taking another 3,000 tanks out of storage – but not all of them are going to Ukraine!

    Last weekend, starting last Friday, Russia pulled three thousand additional tanks from various warehouses and began loading them onto trains.”

  17. ‘Dar ce se intampla ? Vi se incinge fundul pe acolo prin Transnistria ? ‘ ce presupuri departe de adevar. Daca erai destept iti dadeai seama din zona sint.

    1
    • Mesaj este pentru @Marius.

    • Chiar si asa nu inteleg de ce echivalezi Kosovo cu Transnistria. Transnistria e un stat nerecunoscut si desi Romania nu recunoaste Kosovo sunt destul de multe tari care o fac. De ce crezi ca ar fi bine pt Serbia sa fie vazuta ca un stat agresor ?
      Si daca legi Kosovo de Transnistria, nu e cazul, acolo nu o sa se intample nimic, se intampla de mult daca era sa se intample ceva. Moldovenii nu vor sa se bage, si nici nu prea au de ce. Coruptia din Transnistria spala banii politicienilor de la Chisinau de zeci de ani. Nu au nici un interes sa schimbe ceva indiferent de ce ar vrea ucrainienii. Restul e propaganda rusa.

      6
    • @Marius, e posibil sa ai dreptate – acum ai un ton mai normal si apreciez -. Ce spui tu este un alt scenariu si este posibil si el. Eu insa cred ceva mai mult in al meu. Eu consider al tau undeva la 30% sanse al meu undeva 38%. Cel mai mult cred ca insa ca nu va fi lasat conflictul sa degenereze. Sa vedem ce o sa iasa.

      • auzi geniule, poti spune o metoda prin care Moldova sa recapete controlul asupra Transnistriei?
        Sau optiunea asta nu e de luat in calcul.

        5
  18. U.S. President Joe Biden predicted on Thursday Sweden will join NATO „soon”, speaking at the U.S. Air Force Academy days after he hinted at a possible deal to overcome Turkey’s opposition to admitting the Nordic country to the alliance.

    https://www.reuters.com/world/us/the-world-needs-you-biden-tells-air-force-graduates-2023-06-01/

    1
  19. Vicki zice ca UA nu e bine sa inceapa contraofensiva sa o calce iarba si se murdaresc de noroi. /s

    Ce japitza de individ. O kurva fara pereche.

    https://twitter.com/noelreports/status/1664552045846593538?s=46

    4
  20. Towed Artillery Strength by Country 2023
    https://youtu.be/arCrKURg3qE

  21. Un articol interesant distribuit de HI Sutton despre posibilitatea unui alt conflict chino-indian in Aksai-Chin. asta e pt cei care viseaza la BRICS ca alianta politico-militara. cele mai puternice state BRICS stau cu arme la umar gata sa deschida focul
    https://www.chathamhouse.org/publications/the-world-today/2023-06/are-china-and-india-bound-another-deadly-border-clash?utm_source=twitter.com&utm_medium=organic-social&utm_campaign=twt-junejuly-2023&utm_content=osint-himalayas

    1
  22. Incepura sa apara informatii pe net ca azi noapte rusii au lovit la Kiev al doilea patriot. Sa vedem daca se confirma. Este deja un video cu explozie puternica care zguduie orasul. Sa vedem ce a fost de fapt. Ucrainienii cenzureaza orice imagini si informatii asa ca este dificil.

    4
  23. Din pacate nu aparu filmul separat. Doar declaratiile.
    Sa vedem. Poate e doar un zvon. Aici vorbeste de 30 mai. Eu am vazut un clip de azi si vorbea de lovitura de azi noapte. Cine stie ce dracu se intampla. Noi nu avem nici un reporter – si cred ca de pomana l-am avea – locuitorii sunt vanati daca declara ceva, paranoia ucrainienilor este egala cu a rusilor.

    https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/05/30/shoigu-second-us-patriot-anti-aircraft-missile-system-hit-in-kyiv/

    1
  24. Ups, ce făcuși Gogule!?
    ,,Departamentul american al Apărării (DoD), împreună cu producătorul avionului de vânătoare F-35, compania Lockheed Martin, a „pierdut” peste 1 milion de piese de schimb pentru avionul de generația a cincea F-35, în ultimii cinci ani, potrivit unui nou raport al Oficiului pentru Responsabilitate Guvernamentală (GAO) din SUA”
    https://www.defenseromania.ro/cum-s-a-intamplat-ca-sua-sa-piarda-urma-a-aproximativ-un-milion-de-piese-de-schimb-pentru-avioanele-f-35_622955.html
    Și pe urmă se întreabă cum au reușit chinezii să copieze modelul!

    5
  25. Cred că Royal Netherlands Navy (RNLN) va citit postările, știu că la un moment dat s-a discutat dotarea unor nave civile cu containere militarizate
    https://www.navalnews.com/event-news/cne-2023/2023/06/rnln-trific-low-manned-platform-to-augment-frigate/

  26. ionica fonosch

    * Ar trebui sa luam si noi de pe unde se mai poate 🙂 chiar SH si sa incercam sa le upgradam …noi local 🙂
    [rusii deplangeau ca nu mai au asa multe 2K22 Tunguska/sa-19 …]
    https://www.thedrive.com/the-war-zone/u-s-getting-more-gepard-air-defense-vehicles-for-ukraine-from-jordan

  27. Parca a mai postat cineva zilele astea un link…nu sunt sigur.
    KNDS Nexter – VBCI 2 T40 Infantry Fighting Vehicle
    https://www.youtube.com/watch?v=u7kkjPAkJEQ

    5
  28. Turcii inca un proiect incheiat cu sicces https://youtu.be/gSsW5-82tcw. Turcii au ajuns la nivelul in care modifica f16 dupa cum vor muschi lor. Beton.

    4
  29. Pentru papagalul de Blinken. Cred ca s-a uitat prea mult la CNN si BBC de a pierdut contactul cu realitatea …. https://youtu.be/eh9LkB6HC_A sau https://youtu.be/vnSA9daoLpM. Asta asa doar daca deschide youtube-ul. Vad ca armata rusa inarmata doar cu t34 si t55 rezista destul de bine in fata unei armate super dotata si pregatita de americani si NATO ?. Era o ironie la adresa propagandei infantile americane de stat.

    2
  30. https://warontherocks.com/2023/06/what-the-ukrainian-armed-forces-need-to-do-to-win/

    Imho f. bun articolul. Pe scurt: combined arms ops, metoda de comanda moderne/integrate, logistica bine organizata/nu reactiva, folosit right tool for right scope (e.g nu folosit SOF pe post de infanterie).

    Dar n-ai ce sa le zici ukrainienilor, fac si ei ce pot date circumstantele. Si pana acum fac bine-binisor.

    7
    • @Mihai
      Sună foarte cunoscut ce spun băieții ăia acolo.
      Cam 60-70% e valabil și pentru noi, deși se mișcă și la noi lucrurile, se mișcă greu, și vechile mentalități sunt greu de îndepărtat.
      Pe de altă parte, acest articol răspunde la unele dintre întrebările pe care ni le puneam noi pe aici, referitoare la lipsa de eficiență a ucrainenilor.
      Părerea mea, hâc…

      12
      • Dacă acum au hibele astea ,mai bine se apuca sa facă doctrina sovietica ca lumea.E destulă flexibilitate în ea,doar ca nici ei rusii nu înțeleg din ea decât capraria și spectacolul pt impresionat publicul.

        Dacă nu au măcar 2-3 brigazi ca lumea,pot avea succes doar dacă fac planificare operationala bună.

        Ata-ete,hibele sunt aceleași de un an de zile,era timp sa se rezolve.

        Și nu trebuie de 3-6 ori mai mulți oameni pt operații ofensive.Trebuie sa fii de 3-6 ori mai puternic,ceea ce e altceva.

        4
        • e posibil ca alea 3 brigazi blindate echipate de vestici sa vina si cu manual de utilizare , de aia ofensiva ucrainiana tot incepe de o jumate de an

          2
          • Aia e beleaua, ca nu merge după manual.La rusi ar merge sa iei prostani cu un deștept în frunte siq sa iasă ceva -ceva dacă făci după manual.

            La vestici e cu înțeles concepte,nu cu transpus șabloane pe o harta.

            Au avantaje și unii și alții.Si dezavantaje.

            4
          • cred ca contraofensiva aia nu mai vine ca n-au mai reusit sa pocneasca depozite si centre de comanda asa usor n-au mai reusit sa ii prinda pe astia prin ambuscade si nici cu dronele nu prea le mai merge…
            s-au mai adaptat si rusii dupa ce si-au pierdut majoritatea armatei si o buna parte din tehnica….

            de incercat niste brese cred ca or sa incerce daca reusesc sa mai atraga trupe rusesti in alte parti precum belgorod.

            3
            • A început.Ce vezi acum e ceea ce americanii numesc shaping operations.Mai o vorba cu Transnistria,mai niște diversionisti în Belgorod,mai o cercetare prin lupta nus pe unde,mai un atac cu rachete.

              Când o sa detecteze ca se îndeplinesc condițiile pt atacul decisiv,or sa încerce ceva.

              Amu,ce am văzut ca imagini cu fortificațiile ruse,ori sunt construite după ureche,ori sunt la inducere în eroare.
              Adică poziții ce nu se susțin una pe alta și alte chestii ce nu se fac de către niște genisti ce au absolvit anul 1 la academie.

              Adică unii nu știu sa atace,dar nici ăilalți nu știu prea bine sa se apere.
              Evident,nu pot sa zic câte procente din ambele tabere sunt făcuți grămadă, dar identificatul prostilor e o treaba importanta pt cercetarea NATO/ucraineana.

              6
            • Robi Abramsurile la Grafenwoehr au ajuns deabia pe 15 mai

  31. O incercare in curs, probabil indirect de catre Iran, de a invrajbi Egiptul cu Israel… Un terorist imbracat in haine militare egiptene, ucide doi soldati israelieni la granita Israelului cu Egiptul…

  32. https://www.defenseromania.ro/rusia-a-anuntat-o-reorganizare-de-amploare-a-armatei-in-2023-vor-fi-formate-doua-armate-intrunite-si-aeriene_622948.html
    Rusia se pregateste de escaladare !? La fel a facut in 1939-40 cand a format noi regiuni militare care sunt baze de organizare pt noi armate. In 1941 Hitler i-a oprit pe rusi sa ajunga pana la Lisabona asa cum incercasera prima data in razboiul civil din Spania, 1936-39.
    Acum, in 2022, Ucraina(trebuie sa-i multumim) i-a oprit sa transforme Romania si Polonia in campuri de lupta. Dar Polonia are in spate Germania, pe cand noi avem ungaria si pe orban care umbla brambura prin Transilvania, spre deosebire de Charles care recunoaste suveranitatea Romaniei

    11
  33. @Razvan Mihaeanu

    Romanian AKs: The Best Among The Worst, The Worst Among The Best. Part 1
    https://www.thefirearmblog.com/blog/2023/06/01/romanian-aks-best-among-worst-worst-among-best-part-1/

    3
    • “As a seasoned guerilla fighter, I think you should add the grip on the handguard for better control of the recoil”.

      Nus’ ce sa zic, parțial adevăr parțial trunchiat , când umbli cu jumătăți de adevar ca cel de mai sus ca fiind directiva de la Ceașca deja am citit cu greu restul de articol iar numele autorului ……o fi rus?..

      1
      • Allegedly, when he just came to power in 1965, he visited the rifle factory and checked out Romanian AK fresh off the assembly line. After a quick inspection, Ceausescu said: “As a seasoned guerilla fighter, I think you should add the grip on the handguard for better control of the recoil”. In any totalitarian society, the word of the supreme leader is the law for his humble servants.

        Allegedly

      • e adevarul fara perdele ,cand o sa intelegem pe deplin o sa iesim din ceausism.

    • Nici pe departe. O armă foarte buna in momentul intrării în dotare la ruși și atât. Reclama vine din cantitățile vândute și din concepția avansata la momentul introducerii. Ieftina, rezistenta. Pe de altă parte destul de obosita pt secolul 21, muniție de 5,45 proasta in primele loturi la noi, ochire pe timp de noapte foarte dificila la armele uzate, porcăria cu trasoare și lanterna. Încă elogiată la orice capitol de nostalgicii care au lucrat in industria de apărare, aia cu dai in mine, dai in tine, dai in fabrici și uzine.

      5
  34. Bubuiala pe linia frontului, ucrainienii bonbardeaza partea adversa pe diferite linii.

    5
  35. https://youtu.be/PKEwF2MVIio băieții ăștia de la Delft au pus în marș o drăcovenie ultrauşoară și au parcurs 2000 de km cu un kil de hidrogen. Poate viitorul nu e electric pe baterii ,ci pe fuel cells.
    Oricum, mașinile full electric sant un flop, nu se vand, s-a dus bârfa în târg despre autonomia limitată, așa că ungurii s-au grăbit puțin cu fabrica aia de baterii chinezești.

    3
    • Masina electrica nu e o idee noua, din contra
      https://www.youtube.com/watch?v=bsulOhzmNJE

      Viitorul tine de o noua forma de baterie.
      https://www.youtube.com/watch?v=dPUEds84yrs

      Cat priveste hidrogenul folosit in fuel cells, siguranta e cea mai mare problema, iti dai seama ce se intampla in caz de accident in momentul in care hidrogenul intra in contact cu oxigenul.
      Oricum, sa nu ne asteptam ca marile companii din industria petroliera sa moara in liniste.

      • Nu mor caii cand vor cainii 🙂

        Inca 100 ani o sa mai existe petrol si gaze din greu. Singura solutie e fuziunea nucleara. Good luck with that.

        Vedem cum inlocuieste globul pamantesc, dependenta de plastic care provine din hidrocarburi.

        Abia astept sa vad oameni in pielea goala dandu-se pe schiuri si avand doar un scut electric in jurul lor ca sa le tina de cald 🙂
        Sau in constructii, inclusiv cele de infrastructura 🙂 O sa trecem toti pe aeroglisoare? 🙂

        2
        • ..cea mai mare tampenie mondiala,se rade si alienii de noi cand vede ce idioti suntem.
          probabail ne vor lasa asa prosti sa ne taiam singuri craca,e mai rentabil .

          1
    • Eu prefer „flop-ul” asta… Excelent pentru o „croaziera” (unul din proprietari vroia o companie de construit „barci”) in doi in lungul si latul Americii…

      https://youtu.be/69_iKArvJBk

    • Ia vezi aici https://www.youtube.com/watch?v=v_Hd4HfH1ss&t=560s, Dr Ionel Stefan, CTO in cadrul Amprius, cu sediul vis a vis de Tesla, explica lui Sandy Munro procesul productiei bateriei pe baza de siliciu (anodul), care are o densitate de 500 wh/kg, aproape dublu cat cele produse de tesla pe baza de nickel/cobalt din modelul s sau aproape triplu cat cele produse pe baza de fier/litiu.In 6 minute incarca bateria pana la 80%, companie care deja din martie a inceput lucrarile la propria gigafabrica care va fi gata intr-un an jumate https://amprius.com/corporate-announcements/
      In aprilie o companie chineza CATL a anuntat si ea ca a atins borna de 500 wh/kg la noua lor baterie, companie care livreaza baterii inclusiv pentru Tesla. Alta companie Sion Power are n portofoliu de cel putin un an baterie cu densitatea de 490 wh/kg pe baza de litiu metal (anod). Baterii de tip solid-state sint si mai performante, cu toate ca nu am vazut decat prototipuri in laboratior. Personal nu vad viitor pentru hidrogen – cum sa- transporti, cum sa-l pastrezi? Pana si Toyota a renuntat la hydrogen iar noul director tocmai a anuntat 23 de modele de auto electrice, simt ca le fuge pamantul de sub talpi 🙂

      3
  36. Firefox detected an issue and did not continue to http://www.rumaniamilitary.ro. The website is either misconfigured or your computer clock is set to the wrong time.

    1
    • Verifica-ti ceasul sistemului tau. Posibil sa ai probleme cu bateria de la memoria BIOS-ului si care alimenteaza si ceasul in timp real de pe placa de baza. Sau, daca ai un laptop care are bateriile cam terminate si il uiti deschis pana se epuizeaza bateriile, la pornire ai ceasul de sistem setat aiurea… Care e cazul tau?

      1
      • nu are treaba sistemul tau cand poti folosi alte site ,sunt erorile serverului pe care e gazduita pagina ,cam dese in ultimul timp

        2
  37. Articolul din Europa 1: Franța ar fi ajutat Moldova să asigure securitatea la recentul summit al Comunității Politice Europene:

    O patrulă a forțelor aeriene franceze a fost în alertă pe toată durata summitului. Potrivit Europe 1, patrula era formată din două avioane de luptă Mirage 2000-5 și un avion cisternă, gata să intercepteze orice avion suspect pe cerul Republicii Moldova. Spațiul aerian este închis aviației civile și dronelor pentru această ocazie. De asemenea, a fost desfășurată o aeronavă radar de informații NATO Awacs. Operațiunea, denumită „Air Bastion”, a implicat peste 200 de soldați moldoveni, români și aliați. Franța a furnizat, de asemenea, sisteme sol-aer cu rază scurtă de acțiune, a explicat un ofițer superior.

    […]

    În amonte, occidentalii i-au antrenat pe soldații moldoveni în lupta terestră pentru a detecta eventualele comandouri separatiste din Transnistria pro-rusă, aflată la doar 20 km distanță. În sfârșit, Franța a investit și în domeniul cibernetic pentru a ajuta Moldova să contracareze eventualele atacuri informatice orchestrate de la Moscova.

    https://www.europe1.fr/international/moldavie-comment-larmee-francaise-a-securise-le-sommet-a-portee-de-tirs-de-missiles-russes-4186460

    14
  38. NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

  39. deci venirea F16 din Norvegia depinde de modernizarea infrastructurii de la Campia Turzii si antrenamentul pilotilor
    https://www.youtube.com/watch?v=ICNup784rx4

    3
  40. Vash the Stampede

    De gandit…

    https://www.youtube.com/watch?v=jN7mSXMruEo

    Destul de intersectant… recomand!

    2
    • Aiurea, construieste pe afirmatia absoluta ca SUV-urile sunt ucigasii incorigibili. Predatorii incontestabili ai urbanului! Which is of course, a ton of c**p.

      Facem altceva: promulgam un edict in care sa ceara SUV-uri hibride pentru fiecare familie din oras… 😛 Absurd, desigur. Dar prefer sa-mi stiu familia intr-un SUV decat perpedes… Nu ca mi-as permite un SUV… Asta ca ai invitat la gandit…

      1
  41. Sa nu uitam ca azi SARBATORIM 103 ani de la Trianon.

    9
    • uitati-va in partea opusa…

      6
    • „peste trei milioane de unguri sunt blocați în afara granițelor țării”, s-a mai plâns oficialul ungar

      Sa-i repatrieze… Apoi, nu mai are de ce sa se planga. Evident, ca nu asta-i problema lor.

      9
      • Asta cu 3 mil mi s-a parut si mie ciudat. Sunt 1 mil in Romania, 450 000 in Slovacia, 150 000 in Ucraina, Serbia in jur de 200 000. La restul vecinilor sunt putini. Se referea si la bietii unguri blocati in America ?

        12
    • Sigur e dreptul lui sa reunifice pe cine vrea cu cine vrea, recte sa-i primeasca pe toti maghiarii in granitele lor si sa stea acolo bine mersi…
      Ma’ da prost poate fi omul asta, il mananca in cur sa faca niste declaratii total ilogice, ca granitele, trebuie bine sa le intre in cap, nu se vor modifica. Punct.

      4
  42. https://ziare.com/ciolacu/ciolacu-premier-psd-patriotism-economic-1808527
    am inca un proiect de tara …dupa romania diluata a cuplului prezidential bugetofag ,dupa nu ne vindem tara a sindicatelor ,dupa tva-ul pe spanceana al lui ponta vine si bisnitarul cu caramida de banet la piept sa imi spuna el mie cum sa imi fac cumparaturile din patriorism normal…de la nivelul lui superior de angajat fara o zi de munca tarifata la bisnita,inaintre sa devina patriot cand altii crapau de nevoi sau plecau pe afara.

    8
  43. Zelensky anunta ca are nevoie de 50 de sisteme Patriot. 50??? Cred ca Biden lesina cand auzi. Si tocmai america abia evita colapsul intearii in incapacitate de plata.

    3
      • Oaaaaau ceee? Dumnezeule. Ma asta nu stiam.

        2
      • ‘Si NATO , nu este in razboi cu nimeni’ ?

        3
        • Deocamdată NATO îi face pe ruși în suc propriu, cu efort relativ scăzut. Când ai să auzi de bombardamentele NATO asupra unităților și bazelor rusești, atunci poți să afirmi că NATO e în război. Ceea ce e puțin probabil să se întâmple, dacă rușii nu fac vreo tâmpenie demnă de articolul 5 sau nu umblă prin turbinca de tactice.

          Până una alta, câte trupe NATO au ucis rușii? Sau câtă tehnologie sub steag NATO? Că-i nasol să te bați cu alianța depravată a Vestului colectiv și să nu ucizi măcar un pifan, ceva, în 15 luni.

          PS: Vezi că acuși afli că a devenit Baltica lac NATO. Îți zic dinainte, să nu te îneci cu cașa.

          PPS: Numai gura e de procleții Kremlinului. Dacă doreau cu adevărat să se bată cu NATO, atacau un convoi cu tehnică militară din Polonia sau România. Sau aveau ocazia să încerce să tragă ceva rachete în reuniunea recentă din Moldova. Sau multe alte scenarii. Doar că știu și ei unde duce asta. Placa cu „NATO în război” e pentru plevușca de internet.

          17
          • Da asa este, ‘Deocamdată NATO îi face pe ruși în suc propriu, cu efort relativ scăzut’ depinde acum ce intelegi prin efort relativ scazut. Daca prin asta intelegi intrarea in incapacitate de plata si prabusire economica a SUA atunci da este corect ce spui ?.

            4
            • Iar s-a activat idiotul satului. Adica tu. Problema incapacitatea de plata la americani nu are legatura cu razboiul din Ucraina, este mai veche si nu-ti imagina ca SUA sunt in aceeasi situatie in care era Grecia in urma cu niste ani.

              18
            • Nu este vorba de incapacitate de plata 🙂 , cum ar putea sa se intample asta in tara care tipareste dolarul?!, ci de cresterea plafonului datoriei publice.
              Ala-bala-portocala, n-are treaba prabusirea economica a imperlialismului vestic cu razboiul cu jigariti de rusi.
              Situatia Chinei este mult mai dificila decat a americanilor, cu deosebirea ca yuani nu prea accepta nimeni, dolarii absolut toata lumea.

              11
              • ‘Nu este vorba de incapacitate de plata ? , cum ar putea sa se intample asta in tara care tipareste dolarul?!, ‘. Simplu.. Pentru ca in cazul asta nu mai au nici o valoare.?. Nu mai poti cumpara nimic cu ei. Ai auzit cumva de inflatie? Cine dracu mai ia dolari daca nu mai valoreaza nici cat hirtia din care sunt tipariti? De fapt asta se si intampla. Cum mai pot americanii sa ia rsurse, bunuri …. in schimbul hartiei aleia daca nu mai are valoare? Tu ai da petrolul, gazele, otelul, alimentele etc pe o hartie care o tipareste unu la o tipografie? Eu unu nu. Nu poti minca, bea, folosi la producerea de curent, la zidarie, constructii de facilitati si masini dolari, ci resursele. Ei sunt o forna de schimb si atata tot. Acum exista nspe miii de metode schimb electronice. De aia americani sunt in pericol urias.

                3
                • Vash the Stampede

                  Te caci pe tine degeaba… dintre Rubla samagoneza, Yuan-ul ceainizilor, Real-ul Brazilian, Rupia Indiana, Pula Botswaneza, etc. toata lumea prefera depozitele & tranzactiile fie in Dolari, Euro, Lire Sterline sau Franci Elvetieni… poate doar prin Sri Lanka sau Madagascar sa fie Rupia Indiana sau prin Coreea de Nord sa fie Yuan-ul Chinezesc… in rest nici macar Cuba, Venezuela sau Nicaragua, nu-si bat capul cu altceva inafara de Dollar-ul American…

                  8
                • Cand te-ai urcat cu puricii in pod le-ai luat scara?

                  6
                • deocamdata 1$ e 4,64 lei mai are pana la valoarea de 5 bani

                  3
                • Valoarea dolarului tine de proiectarea fortei militare a SUA la nivel international. Nu de tiparnita. Valoarea unei bacnote banale tine de conventii si geostrategie. Stiu bine asta cei care lucreaza din interiorul SUA la subminarea acestei forte.
                  Aduceti-va aminte, printre altele, de ce a picat Libia si ce context era atunci.

                  Se pregateste trecerea la moneda digitala, insa abia intr-un „totalitarism” mondial va fi posibila tranzitia.

                  1
              • Mesajul nu este pentru #Shoc. #Shoc sa nu-l citesti ca nu este pentru tine, daca citesti poate iti explodeaza creierul. E prea mult pentru tine.?

                3
            • N-o sa vezi vreodată așa ceva, tiparnița merge, bumbac au, economia e ok.

              3
            • SUA aia se tot prabuseste de vreo 100 de ani in mintile mici ale unora… pana una alta, tine bine de Belgorodu ala sa nu plece 🙂

              14
      • Mama. Imi adusai aminte ce zicea rusul meu pe Military Summary pe youtube. Acu 2 saptamini parca zicea ceva de genul ca razboiul nu se va incheea pina nu vor fi date si avioane Ucrainei. Atunci nu am bagat in seama asta. Am zis ha, mai este mult pina atunci. El comenta ceva legat de sedinta aia g7 din Japonia si zicea ca acolo s-a stabilit de fapt si de situatia avioanelor astora. Atunci am zis ca cine stie ce zvon o mai si asta si nu l-am mai bagat in seama. Acum cred ca de fapt au ajuns la final cu pregatirile tehnice, piloti etc. Exact cum a fost si cu patriotul si cu rachetele storm shadow si etc si etc. Cica democratie, vointa poporului bla bla etc si mtc. , noi nici nu visa ce hotarasca astia in numele nostru. Ce dracu ma mai mira. Asta este.

        1
      • Eu știam și de 5-6 B2. Să fie, să nu trebuiască. Auziși, Catine?

        3
      • s-a cam incheiat razboiul
        prin absurd daca ar porni contraofensiva și prin absurd dacă ajung la Sevastopol, nu zic Kerci, câți oameni/armament le mai rămâne să protejeze ce și-au luat înapoi
        Ucraina tot ce cere/primește este pentru a pastra ceea ce are în momentul de față
        doar prin aderarea lor la UE/NATO vor putea discuta altfel cu rușii
        o contraofensivă ratată poate însemna pierderea Odessei, poate chiar și a Kievului urmată de o dezmembrare totală

        2
        • Păi, du-te și trage clopotele că s-a gătat ?

          4
        • Doar că nu pot adera la NATO până nu-i rezolvă pe ruși. Așa că, mai bine să stea cuminți, să ceară pace, că altfel îi dezmembrează.

          Sublim. Poate le spune cineva și ucrainenilor asta. Și americanilor. Și restului Occidentului colectiv, că dacă se supără Vladimir, face ce n-a făcut mai an și scoate la bătaie armata aia meseriașă de dezmembrat țări.

          PS Ai uitat să zici și ce poate însemna o contraofensivă reușită. Și cine ce ar pierde, poate chiar ar vedea și spectrul dezmembrării.

          6
      • Marius nu-i mai vinde gogosi copilului ca le crede.

        4
    • Catin, straduieste-te să vorbești mai respectuos cu cei mai vechi, că tu ești nou pe aici. Asta daca vrei să înveți ceva. Daca nu, continua in stilul asta de smekeras pe insta.

      1
      • Ai dreptate, e un motiv foarte intemeiat si in care cred. M-a luat nitel valul. Sunt aici niste oameni – cum esti tu, Nicu, dl Marius Zgurean, dl GMT, MirceaS – care daca imi zic ca am sarit calul atunci ii cred. Cand se aprinde discutia este ceva normal sa sara scintei. Dar dupa, dupa ce trec nervii, tot asa de normal este sa iti ceri scuze si sa iti ceri iertare pentru dojanele mai aspre folosite. Deci scuze pentru sagetile poate mai veninoase pe care le-am adresat lui #Anla sau #Perd. In cea ce priveste vechimea … eu sunt vechiul HaIon. Vine de la Hai Ion .?. Cred ca Gmt, Ghita Bizonu, isi mai aduc ceva aminte.

        4
        • Ghiță Bizonu era clasic aici…nu știu de ce nu mai comenteaza. Foarte multi oameni cunoscători, cu experiență militară au comentat, unii nu mai comentează, din pacate.Nici GSG nu a mai comentat, din păcate, sau poate n-am fost eu pe faza când a comentat. Sper că citește în continuare.

  44. Perfect sa le dea si o suta. Pe noi oricum nu ne afecteaza ca nu avem un ban – cu ce sa ii ajutam!!!!. Dar nu inteleg ce vor sa doboare ca rusi nu mai au de mult rachete ….. se incurca astia on propiile lor minciuni. Ia sa vedem pe paiatza aia de Blinken ce mai inventeaza.

    3
  45. Pentru „pacifisti”:
    https://9gag.com/gag/a1P2njv
    Le-a zis-o fain Scholz. Iar aici, la minutul 2:40, o scurta analiza a pacifismului si a efectelor sale (desi va recomand sa urmatiti tot clipul):
    https://www.youtube.com/watch?v=uhXFgKEkwbU

    6
    • Amuzant, mai ales când vine de la un neamț din PSD-ul lor. Ei, saracii, au tot incercat in secolul trecut sa impună pacifism cu forța.

      4
  46. Multiple surse rusesti, bloggeri si MOD rus spun ca ofensiva UKR a inceput in Zaporojie.
    https://twitter.com/RALee85/status/1665504364289740800
    https://twitter.com/RALee85/status/1665608437571502080

  47. https://www.navalnews.com/naval-news/2023/06/japans-new-asev-ships-will-boast-an-impressive-128-vls-cells/

    O nava perfecta pentru MN ?. Știți ca în discuțiile despre corvete niciodată apărarea AA nu era de ajuns

    3
    • Vazusem un reportaj facut pe ascuns acum cativa ani in China printre studenti, le-au fost aratate fotografii , inclusiv cu celebrul tank man si nu au stiut ce reprezinta..absolut nimic.

      5
  48. Pentru cine folosește AI Google: i-am dat o problemă de fizica care nu pot sa o duc până la capăt și de 5 ori a gresit-o – 5 rezultate diferite. Nu vă bazați ?

    4
    • Tot cu AI-ul, multe comapnii si-au introdus minunatia asta pe post de customer service. Am vrut sa comand un obiect si nu am reusit de pe emag. Cum nu mai au nici un nr de contact/email, am incercat cu chatul ala sa aflu si eu de nu pot sa comand sau de ce am primit sec c-manda respinsa. Mi-a dat niste generalitati despre comenzi total inutile. Apoi am constat eu ca imi era expirat cardul si am uitat sa-l schimb cu cel nou.
      Deci, pana ne ia AI-ul jobul multa apa si Piranha vor mai curge pe Dunare.

      6
  49. Aici un clip despre atacul de azi. Pierderi mari pentru Ucrainieni in atacul de azi dimineata in Zaporojie,10 tancuri si alte echpamenta. Ei zic ca atacul a esuat. Sa vedem ce se confirma. https://youtu.be/nLS9TJrFL3k

    3
  50. Ukraine counter offensive ‘starts’ as Russia claims to have stopped major Donetsk attack
    https://www.youtube.com/watch?v=bphe_ZuywjU

    1
  51. Astia cand se cearta cand se pupa

    South Korea, Japan bank on improved ties to counter North Korea
    https://www.defensenews.com/smr/shangri-la-dialogue/2023/06/05/south-korea-japan-bank-on-improved-ties-to-counter-north-korea/

    1
  52. Rusii au distrus barajul de la Nova Kakhovka.

    • E bine ca ne inarmam, dar e bine sa avem si cu cine sa utilizam armamentul.

      7
    • Au incercat sa traverseze cu Piranha 3 ? nu stiau ca nu pluteste ?

      2
      • ..se pare ca nici cei de la digi nu stiau
        „Nu se știe, în acest moment, dacă a fost vorba despre o eroare a militarilor care conduceau Piranha sau dacă blindata a avut o problemă.”

        2
      • P3 pluteste in mod normal…da’ o fi avand apa din Dunare densitate mai mica pe la noi…

        5
        • Cu kituri suplimentare de blindaj, cum sunt ale noastre nu cred ca mai plutesc.

          2
          • kiturile de blindaj,asa cum le pui,asa le si scoti.asta a fost eroare umana clar.desteptul de la volan,a accelerat ca idiotul,apa a trecut peste placa anti val si a inundat compartimentul de conducere si apoi cel de lupta.precis conducea si „la vedere” cu chepengul deschis.

            3
        • au intrat pe undeva pe unde era prea abrupta zona. are nevoie de un mal si o terasa cat mai putin abrupta si cat mai lunga spre lunca. sa fie o tranzitie fara inclinare prea mare in vreo parte ca isi pierde capabilitatea amfibie.

          11
          • Din poza pe care au pus-o cei de la defenseromania pare ca a intrat intr-o groapa de lângă mal. Oricum, nu pare avariat, dar asta îmi ridica niște întrebări cât de practice sunt transportoarele amfibie intr-o situație de război când e mai greu sa îți alegi porțiunea de mal care te avantajează etc.

            6
            • Da s-a inclinat intr-o parte cand a intrat in apa inainte de a incepe plutirea ca si cand a cazut cu roata intr-un sant.

              2
      • Piranha 3 este amfibie.

        7
        • Chiar nu stiam. Stiam ca varinata de baza e amfibie, nu stiam ca a ramas la fel si dupa adaugarea greutatii suplimentare a kitului de la Plasan.

          2
          • Era mai demult un clip pe Youtube cu Piranha 3 ale batalionului 26 parca, traversand o apa. L-am cautat acum si nu l-am mai gasit.

            1
    • Hai sa luam partea pozitiva, nu este doar amfibiu, este si submersibil. De fapt era clar din denumire pirania. Is not a bug, it is a feature.

      3
    • Nu mai este nevoie de conflicte pentru ca glorioasa armata romana isi distruge echipamentele la aplicatii. Acum zic ca s-ar putea sa fi fost defecta… Pai ei nu fac o minima revizie la echipamente inainte de o aplicatie de anvergura? Suntem jenanti… si am reusit sa ne facem de kkt in ochii aliatilor.

      1
      • https://m.defenseromania.ro/cum-explica-armata-romaniei-scufundarea-blindatului-piranha-3-in-dunare-gen-nicolaescu-nimic-spectaculos-procedurile-au-fost-respectate_623007.html
        „Gen. Nicolaescu: Nimic spectaculos. Procedurile au fost respectate”
        Nu intelegem noi procedurile, de aia dl respectiv e general, iar eu civil prost, care cotizez la buget sa ii recompensez lui performanta procedurala 😉

        5
      • Tind sa cred ca facem din tantar armasar, orice amfibiu trebuie sa fie cat de cat la orizontala cand atinge punctul de flotabilitate. la cum arata in poza, a trecut pe langa o groapa si s-a surpat malul sub rorile din dreapta, s-a inclinat prea mult.
        Era o idee buna sa verifice si ei inainte locul de trecere. De preferat unul fara cratere langa mal.

        2
      • Hai sa nu exageram.
        https://youtu.be/TvJdw_s8qh4
        Conform clipului si logicii tale armata americana isi distruge singura echipamentele si se face de kkt in fata aliatilor.
        Acel P3C nu este dauna totala va fi recuperat, reparat si refolosit.

        4
        • Daaaaaaaaaaaaa…e perfect normal sa-ti parasutezi vehiculele in acest mod, nu s-a facut nimeni de kkt 😉 toti participantii la aplicatie au fost avansati in grad 😉

          Cum ar fi fost ca dl general sa nu bage gunoiul sub pres in dulcele stil balcanic si sa declare: „A fost o lipsa de profesionalism, dupa finalziarea anchetei cei vinovati (grupa cercetare geniu, mecanic conductor/comandant P3, comandantii X, Y, Z) vor fi sanctionati”

          Ce s-ar fi intamplat daca niste angajati ai lui Umbrarescu ar fi avariat un echipament de cateva milioane de EUR ? Imi permit sa speculez: ar fi fost demisi pe loc si s-ar fi judecat ani de zile de acum incolo cu firmele de asigurari…

          Echipamentele militare sunt asigurate ? Cineva va plati pt reparatia P3 ? scuzati incultura in domeniul asigurarii echipamentelor militare…

          2
          • A da ma scuzati cetateanul ingrijorat de toti si toate. A facut un blindat baldabac si au uitat sa-ti raporteze tie. Chestii ca asta s-au mai intamplat si se vor mai intampla. Dar cetateanul ingrijorat vrea capete pentru orice indiferent daca este vina sau nu. Probabil generalul a luat act de ingrijorarile tale.

            10
          • Nu e vina cercetașilor. Sunt fix 4 cauze posibile, doua tin de militari. Altfel, rufele se spala in familie, se-ntampla și de-astea, Murphy exista și-n uniforma.

            2
  53. https://t.me/mysiagin/22815?single
    Momentul exploziei barajului de la Nova, fikamre de pe una din camerele de supraveghere
    Parere personala ca a fost minat si nu lovit de racheta.

    6
    • nu ma lasa sa vad fara cont telegram

      e cumva asta ? e vechi de 6 luni
      https://www.youtube.com/watch?v=DSH7yTe8SgA

      3
    • Și așa orcile au amânat contraofensiva ucrainenilor și au mai luat un respiro. Cred că de-aia ucrainenii au fost atât de circumspecți în a o începe – acum avem explicația clară. Ce nu vedem e de ce au ales momentul ăsta: au mișcat ceva mai mare în teren ucrainenii și rușii au bubuit barajul?

      2
    • Fals. Filmul e vechi, de anu trecut. Si aia este o racheta. Pina si eu am inceput sa imi dau seama. Daca in film era o explozie de la o lucrare de minare prima oara se vedea constructia zburand in aer si nu lumina aia brusca. Daca explozia incepe cu lumina brusca inseamna prima oara a explodat ceva la suprafata. E ca la detonari de cladiri. Sau cand se detoneaza perimetre din zonele miniere.

      2
      • „Daca in film era o explozie de la o lucrare de minare prima oara se vedea constructia zburand in aer si nu lumina aia brusca.”

        Tu crezi ca materialul care este impins de suflu e mai rapid ca viteza luminii ?

        3
      • Nu, dar nu poate da treaca lumina prin pamint?. Si cate lumini ai vazut tu la detonari?. Prima oara erupe materialul de deasupra.

        2
        • realizezi ca atunci cand darami un stalp pui explozibili si in stalp si pe el ? nu se pune explozibil doar in interior creier de greiere ce esti. pentru explozii militare e chiar mai comun sa le pui in exterior pentru ca timp.

          in plus tu ai vazut vreodata cum vezi flacari si explozii si lumina prin camere cu termoviziune si prin camere in ir?

          prima oara erup neuronii tai care habar nu au de explozibili. vezi ca sunt explozii secundare unele la secunde bune dupa pe semne ca instalatia nu a functionat cum trebuie.
          abia apoi incepe si arde mocnit

          mai faci si pe desteptul cand habar nu ai, razi ca prostul in targ, probabil in bula in care traiesti ai impresia ca dai pe rascoale de cunostinte…

          8
  54. https://panorama.ro/cati-bani-face-romania-export-armament-ucraina/
    Nu știu dacă s-a mai postat, dar e interesant. Încep să apară cifre.
    Părerea mea, hâc…

    18
  55. simulare a problemelor create de distrugerea barajului de la Nova Kakhovka

  56. simulare a problemelor create de distrugerea barajului de la Nova Kakhovka

    https://cornucopia.se/2022/10/worst-case-modelling-for-nova-kakhovka-dam-break/

  57. ionica fonosch

    Datorita „inselatoarei propagande” ne asteptam la „fortarea Suez” dar a iesit Yser/Walcheren :-)))
    https://militaryhistorynow.com/2015/06/12/in-over-your-head-a-brief-and-soggy-history-of-using-water-as-a-weapon/

  58. Marine Corps pushes ‘dramatic change’ for its reconnaissance forces
    https://www.defensenews.com/naval/2023/06/05/marine-corps-pushes-dramatic-change-for-its-reconnaissance-forces/

    Britain, Germany give update on future Indo-Pacific naval deployments
    https://www.defensenews.com/smr/shangri-la-dialogue/2023/06/05/britain-germany-give-update-on-future-indo-pacific-naval-deployments/

    Netherlands buys H225M helos for special operations, AARGM-ER for F-35
    https://www.janes.com/defence-news/air-platforms/latest/netherlands-buys-h225m-helos-for-special-operations-aargm-er-for-f-35

    Moldova receives EU-funded military equipment
    https://www.janes.com/defence-news/air-platforms/latest/moldova-receives-eu-funded-military-equipment

    Future Artillery 2023: PULS MRL entering service with Israel Defense Forces
    https://www.janes.com/defence-news/weapons-headlines/latest/future-artillery-2023-puls-mrl-entering-service-with-israel-defense-forces

    After real-world knock outs, Rafael sees opening for David’s Sling in Europe
    https://breakingdefense.com/2023/06/after-real-world-knock-outs-rafael-sees-opening-for-davids-sling-in-europe/

    NATO AWACS secure summit airspace
    https://ukdefencejournal.org.uk/nato-awacs-secure-summit-airspace/

    Ukraine gets green light for $285m US Missile Defense System
    https://ukdefencejournal.org.uk/ukraine-gets-green-light-for-285m-us-missile-defense-system/

    All Quiet on the Cyber Front? Explaining Russia’s Limited Cyber Effects
    https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/all-quiet-cyber-front-explaining-russias-limited-cyber-effects

    Finland to purchase 91 Patria 6×6 armoured vehicles
    https://www.patriagroup.com/newsroom/news/2023/finland-to-purchase-91-patria-6×6-armoured-vehicles

    Textron Systems and Anduril Industries Complete Successful Uncrewed-Uncrewed Teaming Demonstration
    https://investor.textron.com/news/news-releases/press-release-details/2023/Textron-Systems-and-Anduril-Industries-Complete-Successful-Uncrewed-Uncrewed-Teaming-Demonstration-/default.aspx

    The state of defence cooperation in the Indian Ocean region
    https://www.iiss.org/online-analysis/online-analysis/2023/05/the-state-of-defence-cooperation-in-the-indian-ocean-region/

    6
  59. https://youtu.be/Iwa0IIiYGcU
    Min 1.10
    Rușii au supraîncărcat acumularea în baraj cu 17 m înainte să-l arunce în aer.

    3
    • E simpli. Daca a fost aruncat in aer de ruși, ai făcut-o pentru a inunda trupe, tehnica și Muniții din aval, identificate ca făcând parte din efortul Ucrainian de contraofensiva.
      Daca a fost aruncat in aer de ucrainieni, e prea posibil ca prin scăderea nivelului la coada lacului sa ii atace pe ruși care se bazau pe lac ca obstacol natural.

      1
      • Nu cred că a fost aruncat în aer de ucraineni din motivele că : barajul era în zona controlata de ruși – trebuia să aibă protecție aeriană, nu își inundă ucrainenii terenul de care are nevoie uscat pt blindate, nu crești nivelul apei cu mult peste capacitatea de alertă fără motiv. Dacă a fost atacat de ucraineni ar trebui sa apară filmări și resturi de rachete care să-i de-a de gol – azi tragi o bășină și mâine toată lumea știe

        1
  60. frumoasa initiativa la Bran
    https://twitter.com/MApNRomania/status/1666021330033037312

    am recunoscut obuzierul de 122 mm M1938, ce-i insa aparatul din poza in care sta o fetita in spatele lui?

    1
  61. sunt curios cum o sa se repare barajul asta, nazistii (organizatia todt) au reconstruit in cateva luni barajele distruse de Dambusters in 1943 (Mohne si Edersee) – cu 7000 de oameni la munca fortata
    Pacat de atatea vieti pierdute si de atata distrugere, doar ca l-a mai mancat pe unul in fund la kremlin sa faca ceva sa ramana in istorie

    5
  62. Doamne ce mai mint astia la noi si la tvr si la digi. Prelipceanu acu o luna mima lesinul in studio ca explodeaza cea mai mare centea nucleara din europa. Ca se topesc reactoarele, miezul de la ele. Si cand colo ce sa vezi din cele 6 reactiare 5 erau deja dezafectate inca de anu trecut. Care cea mai mare??? Poate a fost… Doamne ce manipulari, sa sperie oamenii aiurea. https://www.politico.eu/article/zaporizhzhia-nuclear-power-plant-is-being-shut-down-operator-says/ poate altele pericole or fi acolo dar nu ca se topesc reactoarele, ca nu mai e alea 6.

    6
    • Stai linistit nu te mai uita la jegosii aia, o mai ai pe Dana Budeanu. Sunteti pe aceeasi lungime de unda.

      17
      • Ba mersi dat sa sti ca sunt super linistit. Eu sunt de partea buna baricadei jurnalistice ca sa zic asa ?. Oricum ai spune, sa te uiti la Dana Budeanu in loc de Prelipceanu sau Gidea e de departe mai placut. Eu insa am alte repere, Cristoiu. Hartmann, Anca Alexandrescu, Dan Andronic, Tuca etc adica oameni cu adevarat educati, de la care chiar afli lucruri adevarate, nu tinichele jurnalistice, gen Orcan-borcan & company.

        0
        • Ciudat exemplar avem aici..

          Unul care declara cu nonsalanta ca urmareste specimene precum „Cristoiu. Hartmann, Anca Alexandrescu, Dan Andronic, Tuca”.

          Mai mult, numeste specimenele de mai sus ca fiind „cu adevarat educati, de la care chiar afli lucruri adevarate” si de la care se „informeaza”.

          Intamplator, personajele de mai sus sunt niste conserve prafuite, niste manipulatori obositi.

          Nu ar fi asta o problema ci faptul ca s-au pozitionat de partea gresita, de partea raului, de partea dusmanului nostru si nu doar al nostru ci al lumii libere, democratice adica a rusilor.

          Eu te sfatuiesc sa te duci direct la sursa, lasa-i pe astia de mai sus, vezi ce spun Lavrov, Peskov, Putin, Tucker Carlson, Scot Ritter sau Douglas McGregor…

          Eu nu inteleg daca tu incerci sa ne trolezi sau chiar esti serios in ceea ce scrii..

          11
          • Asta este parea ta. Asta este frumos intr-o democratie adevatata. Fiecare vine cu parea lui si pleaca cu care considera el ca este adevarata. Depinde de de tine ce vrei sa crezi sau sa nu crezi.

        • bun-bun. Romania {jurnalistica} educata.
          Triati don’ Coroiu colaborator de nadejde si Andronic, „dăcât” 3 ani cu executare, si nepot de ge’al DIE. Alexandrescu, consilier de imagine a lu’ Master Chef Liviu, zis Dragnea Parnaie, aterizata prin cateva consilii de administratie, romaero find desigur memorabil avand in vedere marea experienta a dansei in „rom” si „aero”. Hartmann, nu stiu mare branza de el.
          Serios, pe cineva cu un background profesional cat-de-cat digerabil ai in lista? Ca vad ca toti sunt veniti de la secu, nepoti de secu sau secu wannabe dar s-au nascut prea tarziu.
          Ca no’ I was born too late into a world that doesn’t care / Oh, I wish I was a ….
          Si ne miram ca nu ne facem bine.

          10
        • Creme de la creme. Numa’ inaltatori de osanale pentru mama Rusia.

          6
    • Lasă că ne spune colonelu’ MacGregor cum stau lucrurile, ca un „iexpert” ce e. De mai mult de un an vedem că omul se pricepe foarte bine. Chiar mai bine decât Cristoiu.

      2
  63. Singurul pericol care cred ca il paste pe prelipceanu este sa i se topesc creierii. Dar si acolo, deja o parte au fost dezafectati ?.

    5
  64. Dezmat intelectual acum la A1. Despre SG23, este prezentat performantul sistem antiaerian HIMARS care impreuna cu Patriot apara cerul Romaniei?

    16
    • Multam, le scapasem, eram pe drumuri cand ai postat…
      De ce naiba n-or fi venit aia de la Fincantieri cu Vard 7 125 la licitatia sufletului de la noi?… Ala numai OPV nu este… Corveta in toata regula.

  65. @Catin , jane uite filmari cu lepoarzi distrusi
    https://twitter.com/sambendett/status/1666091673112428544?s=20

    combinele astea le contorizeaza purtatorul de cuvant al orcilor?

    6
  66. @catin,….mah paduche lesinat, i-ati plosca cu samagon,obielele si catrafusele si suie-te in copac sa nu te duca apa la vale, duca-te-ar apa Nipruului sa nu mai apari pe aici.

    10
  67. https://twitter.com/NOELreports/status/1666003049695834114?s=20

    Video confirmation of the liquidation of Airborne Colonel Andrei Stesev.

    2
    • Sa vedem daca se confirma confirmarea asta video. Din ea nu se intelege nimic.

      2
      • ucrainienii au obitnut livertul militare de pe yandex , nu?

        4
        • offfffff
          ucrainienii au obtinut livretul militar al lui Andrei Stesev de pe yandex , nu?

          7
          • Cât de curând, și al doilea batalion al U.M. 43292, precum și  subunități similare din cadrul U.M. 01355 – Odintsovo (Kubinka) vor lua calea regiunilor de frontieră ale Federației Ruse. Operatorii instruiți de U.M. 01355 sunt porecliți ”cubanezi”, fiindcă se comportă chiar față de ruși cu sălbăticie, de ca și cum ar fi năvălitori străini. Este clar: au primit poruncă să impună ”ordinea rusească”, prin teroare. Dar au pornit cu stângul: comandantul ”grupului operativ GRU” Belgorod, col. A.V. Stesev, tocmai a fost lichidat.

            1
  68. https://m.defenseromania.ro/lavrov-avioanele-f-16-ar-putea-transporta-arme-nucleare-daca-sunt-trimise-in-ucraina-suntem-oameni-pasnici-europa-a-ales-calea-razboiului-cu-noi_623009.html
    Gluma zilei cu Lavrov in rolul glumetului.
    Ei sunt oameni pasnici, altii au provocat razboiul sau cum este atunci cand fiind sambata pe o raza de 3 metri in jurul tau este joi.

    15
    • Sunt fantastici rușii ăștia!!! Te lasă efectiv cu gura căscată. Îți vine să te ciupești dacă ești treaz sau în coșmar

      7
  69. PESCO: Romania joins European Patrol Corvette project

    Romania has joined the European Patrol Corvette (EPC) project, becoming the newest member alongside France, Greece, Italy, and Spain. The Romanian flag now appears alongside these countries on the official website of the Permanent Structured Cooperation (PESCO) of the European Union.

    https://defence-industry.eu/pesco-romania-joins-european-patrol-corvette-project/

    Se pare ca nu vin corvetele prea curand.

    10