Aprilie 2018, Permiteti sa raportez!

This entry is part 16 of 101 in the series Permiteti sa raportez!

Series Navigation<< Martie 2018, Permiteti sa raportez!Mai 2018, Permiteti sa raportez! >>

750 de comentarii:

  1. Se mai aude ceva despre programele de achizitii???

  2. neoficial ce scrie presa, Vifor vor sa il schimbe , sper sa continuam cu zona de achizitii , plecasem pe un drum bun , sa nu deraiem , ar fi mare pacat ………:((

  3. S-a anuntat programul pentru 2027-2037.

  4. E 1 aprilie..se țin oamenii de glume..

  5. :)))))))))))))))

    1
    • Nu-i de glumà. Mai ales asta, din proiectul de tratat :
      „„Marina Principatelor Unite neavând încă organizarea de o manieră de a putea să se susțină și a se face respectată prin ea însăși pe mările îndepărtate, guvernul Statelor Unite se angajează solemn să acorde protecția sa și asistența sa navelor navigând sub pavilion moldo – valah, pretutindeni unde aceste nave se vor găsi în nevoia de a fi protejate de nave de război aparținând SUA, ca aceeași manieră și energie ca și cum ar fi vorba de nave aparținând Statelor Unite.”

  6. Procurorul general al Romaniei cere presedintelui Iohannis aprobarea pentru urmarirea penala a inculpatului Ion Iliescu , Petre Roman si Gelu Voican Voiculescu.
    Toti acuzati de ” savirsirea infractiunii contra umanitatii ” in perioada de dupa 22 decembrie 1989.
    Sper sa nu moara jigodia batrina. Sa faca macar o zi de puscarie ca a avut grija sa elimine din codul penal condamnarea la moarte . Dupa ce a ordonat ( cu altii ) sa fie ucis Ceausescu si Elena.

  7. Cata nesimtire!!!
    https://m.digi24.ro/stiri/externe/rusia-anunta-exercitii-de-tragere-cu-rachete-in-marea-baltica-periculos-de-aproape-de-granitele-suediei-si-letoniei-906201
    Daca nici Letonia si nici Suedia nu isi inchid spatiul aerian ori naval cine este raspunzator in cazul lovirii accidentale a unei nave ori avion?
    Clar, Rusia!

    • Loviturile de AG sunt noi sau din stocurile armețâi române? Dacaă sunt noi, de unde au pulberi? Că la Făgaraș trebuie să treacă secolul până repornesc producția.

    • Sub nici o forma nu trebuie subestimata aceasta piata este de ++miliard. Sa insistam in a recupera, cat mai mult, din fostele piete dinainte de 89 caci acolo sunt si vor fi conflcite, renuntarea” la ele a fost o catastrofa (pamificata sau nu).

      Chiar si sauditi folosesc, alaturi de arme occidentale, AK-uri produse in Romania caci este o arma buna si de incredere in timpul unui conflict cand logistica devine o problema (nu tragi doua incarcatore si dupa stropitroare ca G36 ori ai nevoie de ditamai kitul sa o curati).
      „Houthi capture HK G36, FN-2000 and Romanian Ak.”
      https://twitter.com/YemeniObserv/status/976834818641195009

      • cu akm si ag nu recuperezi nicio piata doar primesti resturi de la masa altora.

        • Tara lui Andrei

          Sunt niste bani importanti pe care Romania ii poate face, sa nu mai vorbim de faptul ca „vechiturile” alea creeaza sau sustin niste locuri de munca.

          Evident ca era mai bine sa putem produce mai multe chestii, asa cum s-a intamplat in trecut, si sa putem sa facem si mentenanta la diverse echipamente mai complexe… Poate ne revenim incet incet….

          • niste firmituri primite pe filiera americana ca semn de bunavointa ca suntem langa ei.strict competitional pe piata de armament suntem doar o virgula,tari din fostul pact se descurca mult mai bine decat noi…chiar joacă.

            • Tara lui Andrei

              Trebuie sa fie si fraieri pe lumea asta… Din pacate suntem noi in multe situatii…

              • Nu suntem fraieri insa suntem condusi de o clica de mafioti tradatori de tara….industria de armament ca si alte sectoare ale economiei au fost devastate ori din rea vointa ca nu le iesea unora pasenta ori era de investor in Research &development si nu mai puteau fura(Roman,Tractorul,Rocar,Aro….) mai bine le au taiat fabrici intregi la fier vechi(vezi cazul IMGB,Viscofil…)ori cazuri gen Sidex ori Oltchim samd management de 2 lei facut de “pilosi”ori “baroni” locali gen Psd/Pd…

                • Tara lui Andrei

                  Si mafiotii aia de cine crezi ca au fost sustinuti sau votati de-a lungul timpului ?

                  La inceput dupa 89 s-au mai aranjat alegerile dar pe urma n-am ai fost nevoie. Ori le dadeai o galeata sau un pix ori, mai nou le dai 50 de lei sau 100, sau le promiti o vacanta la nu stiu ce manastire, sau in cazuri extreme le spui (alora batrani) ca nu mai primesc pensia daca nu voteaza cu partidul X.

  8. @Ross in cazul islamului picatura chinezeasca este un fluviu.

    Am pierdut controlul in scoli, care au devenit locul conflictelor socio-religioase -Heinz-Peter Meidinger („seful” profesorilor)

    „Beheading videos on children’s phones, anti-Semitic murder threats against schoolgirls – what’s going on at our elementary schools?”.

    „–se întâmplă atacuri antisemite, anticreștine, dar și xenofobe din diferitele părți. Profesorii sunt din ce în ce mai mult ținta atacurilor verbale. ”
    https://www.bild.de/politik/inland/schule/situation-an-brennpunktschulen-ausser-kontrolle-55202968.bild.html
    Foarte interesante aceste procente, spun ceva despre viitorul acelor zone(..școli care au 70, 80, 90 sau chiar 100 la sută elevi imigranti).
    Germania este pe cale sa se prabuseasca si in „direct” se poate urmari (daca nici ei nu stiau ce este si ce poate face islamismul..).
    \\
    US Navy SEALS, Green Berets getting new stealth motorbikes

    „The power and impact of dirt bikes as a means for sending messages in large-scale combat is not to be underestimated. During a simulated battle known as the 2002 Millennium Challenge Exercise, a three-star US Marine General defeated an entire US Navy carrier strike group by coding messages in prayer booklets and dispersing orders through dirt bike couriers.

    The DARPA program calls for a lightweight, rugged, single-track vehicle that can operate near-silently for extended periods while transporting small numbers of troops over hostile terrain.”
    http://armyrecognition.com/weapons_defence_industry_military_technology_uk/us_navy_seals_green_berets_getting_new_stealth_motorbikes.html

    Intresant ar fi daca s-ar putea face un hamster motorizat cu asa ceva (pt. FOS):
    „Lupul electric”, prima maşină care va funcţiona pe bază de pile de hidrogen, intră de vineri într-un amplu proiect al Institutului de Criogenie şi Separări Izotopice (ICSI) Vâlcea, astfel încât la finalul anului 2018, începutul lui 2019, aceasta să fie scoasă pe piaţă, potrivit directorului institutului, prof. dr. Ioan Ştefănescu.”
    https://www.realitatea.net/cum-arata-lupul-electric-prima-masina-electrica-romaneasca_1924610.html

    • Colegu eu locuiesc de 10 ani in Essex la est de Londra,unde in zona de est a Londrei ei formeaza o significanta minoritate,Eu traiesc asta de ani buni multi sunt ok insa o buna parte din cei tineri in special o iau pe aratura din cauza scolilor tip madrasha(invataturi influentate de doctrina “wahhabi”) care scoli plus multe moschei sunt sponsorizate de Arabia Saudita…concluzie…in plus educatia traditionala musulmana cu care multi copii/tineri sunt asaltati continuu de familie scoala si unele moschei nu prea se pupa cu stilul de viata occidental si de aici incep belele…

  9. http://adevarul.ro/locale/craiova/militari-americani-baza-deveselu-amendati-politistii-craiova-scandal-intr-un-club-1_5ac23871df52022f75562319/index.html
    ?imi imaginez cum au comunicat cu yankeii rupți de beți milițiștii noștri.
    oare le trimit pv-urile la adresele de domiciliu prin arizona,utah,colorado,etc.?!?

    • O veste f buna! Nu trebuie sa depindem doar de Damen,
      Sper ca la miscarea 2 sa nu vindem 51% direct catre Damen, indiferent de suma obtinuta…

    • „Din calitatea de acţionar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român şi putem să protejăm inclusiv forţa de muncă înalt calificată de la Şantierul Naval” S-a plecat masiv si in special cei mai buni, cum sa-i mai aduci inapoi de la salarii de mii de euro de pe afara ? Plus ca daca Statul e majoritar sa te ții câți „specialiști ” de partid vor suda la corvetele patriei…

    • Cred ca atat Israel cat si Arabia Saudita se panicheaza un pic de rachetele ballistics ale Iranului…a caror raza tot creste

      • Tara lui Andrei

        Apropo de Israel si la ei au venit in ultima perioada zeci de mii de „refugiati” africani si astia probabil n-au facut nimic pana cand s-au trezit ca au foarte multi africani pe cap.

        Ei bine ieri au ajuns la o intelegere cu ONU sa repatrieze peste 30 de mii de oameni. Unde credeti ca merg baietii ? In Europa. 🙂 Momentan nu se stie care tari ii vor lua, la urma urmei ONU nu poate sa oblige o tara sa-i ia dar probabil ca tot Germania/Franta/UK vor fi binevoitoarele.

        Referitor la Arabia Saudita probabil ca ei considera ca Israelul nu prea are cum sa se bage in jocurile lor si probabil ca incet incet o sa devina mai apropiati pentru a se uni impotriva altora.

      • raza nu e asa greu de crescut, dar oare cu stau cu precizia? Iranul e pe drumul cel bun catre auto-distrugere.

        Eu nu vad cum ar putea fi pus in aplicare acordul respectiv. Statele occidentale sunt terti si nu au nici o obligatie sa se conformeze. Nu are nici o importanta ca e incheiat cu ONU. In Germania sigur nu vor merge, pt ca CSU a conditionat acordul sau la sustinerea CDU cu inchiderea granitelor pt alti migranti. Poate Canada unde e tontul ala de Trudeau

        • Tara lui Andrei

          Pai n-ai inteles. ONU a fost intermediarul in treaba asta. Anumite tari au acceptat insa nu e public deocamdata care.

          Alte tari din Occident nu vad sa ia decat alea care si pana acum au fost „obsedate” de africani si arabi. Poate si grecia/italia… nu stiu, vom afla pe parcurs.

          • E sinucidere politica in contextul european actual. Hai sa vedem cine sunt generosii :))

            • Tara lui Andrei

              Doar politica ? 🙂

              Tinand cont ca nemtii inca au un sentiment (imbecil) de vina colectiva pentru evrei ma gandesc ca „Mama Merkel” o sa fie pe felie.

              La naiba poate trebuia sa ne victimizam si noi si polonezii un pic, poate o duceam mai bine acum…

      • Nu raza rachetelor ii sperie ci capacitatile industiei de armament cuplate cu fortele iraniene care au fost capabile sa sustina 3 conflicte ceea ce adus la o influenta enorma in Irak, Siria si Yemen.
        In timp ca AS are mari probleme in Yemen una din cauze fiind lipsa unei industri de aparare care sa sustina trupele. Printul mostenitor incearca sa contruiasca una.

        Dupa ce se linistesc lucruile prin Irak si Siria nimic nu garanteaza ca iranienii nu se vor indrepta impotriva AS, care are ceva probleme cu anumiti cetacenii de pe la granite.

        • Tara lui Andrei

          Subscriu. As mai adauga ca si mai importante decat rachetele si industria lor de aparare este indarjirea cu care lupta ai lor si experienta de lupta care nu trebuie ignorata.

          Iranienii se pare ca au foarte multe forte paramilitare destul de capabile si intr-un conflict cu SA, daca n-ar fi separati de mare, ar crea mari probleme sauditilor.

          Sauditii investesc greu in armament modern dar dupa cum ne arata situatia din Yemen nu conteaza cel mai mult. Mai mult conteaza experienta de lupta si vointa/dorinta de a-ti duce la bun sfarsit obiectivele. Iranienii parese ca-s mai motivati.

  10. #It(Rez) Am scos comentariul ca sa-l pot publica. Am nevoie de un titlu si de o adresa de mail (pe romaniamilitary@gmail.com) prin care sa putem discuta…

    GeorgeGMT

  11. Legat de cei 16.250 refugiati africani de relocat din Israel in alte tari , e de mentionat :
    1- sint clandestini care au trecut granita Egipt- Israel in perioada 2005 – 2012. Cind era o strecuratoare plina de gauri.
    2- alti 16.000 au cerut azil politic.Asteapta raspunsul.
    3- cei de la punctul 1, au de ales intre 3.500 dolari/persoana si relocare prin UNHCR sau puscarie ca clandestini.

    Scandalul in sine e ca ” bibi” a declarat public ca ii trimite in Italia-RFG-Canada. Conform conventiei cu ONU- UNHCR.
    Doar ca cele 3 tari enumerate au declarat oficial ca nimeni nu a discutat cu ele acest plan. 🙂
    Ca urmare , acordul Israel- UNHCR a fost anulat din lipsa de tari gazda. 🙂

  12. Pentru pasionati… :))

    • Asta doar daca deficitul bugetar nu o ia razna pe contul lui. Fara creditele de angajament a armatei. 🙂

      • Tara lui Andrei

        Deci corvetele abia in octombrie… Probabil ca o sa inceapa sa le faca la anul… Si uite asa am pierdut vreo 2 ani degeaba…

        • Nu doar 2 ani. Linia o tragem cand vom vedea copaile plutind,manevrand,declarate gata de lupta si facand trageri reusite-n tinte colorate.
          Pana atunci speram,anuntam,semnam,analizam,amanam, constatam, ne gandim cum ar fi.
          Asta e Anul dotarii Marinei Militare. Da,nici macar in anul dedicat nu se vor dota cu nimic. A,ba da,tocmai le-a mai crescut numarul de Hamirali si ContraPapagali, e bine sa fii comandor peste o flota de hidrobiciclete cu tirpile pornocalii de exercitiu.
          Si parca mai erau niste nave-muzeu..

  13. ionica fonosch

    Ca tot a facut valuri la marea neagra ….
    Cand eram eu mai tinerel a aparut printre alte chestii si radarul „nebo” 🙂
    ( 2011 a fost prezentat public …2014 a aparut replica chinezeasca )
    http://aviationweek.com/…/new-radars-irst-strengthen-stealt…
    Eu am folosit sursele deschise din acea perioada , anul 2013…
    (gaseai pe anumite site-uri rusesti documentatie garla for freee ….unele traduse direct in engleza …)
    https://www.rumaniamilitary.ro/radare-rusesti-scurta-istorie
    PS pe tema asta cum ar zice cei din armata ” crème de la crème ”
    ramane inegalabilul Carlo Kopp ….
    http://www.ausairpower.net/APA-Nebo-M-Annex.html

  14. Tara lui Andrei

    Se pare ca britanicii s-au razgandit dupa vreo 14 ani asupra Boxer si l-au ales pentru a-si echipa fortele armate. Primul vehicul o sa-l primeasca in 2023… Vai de mama lor…

    https://www.defensenews.com/land/2018/04/02/uk-to-re-join-boxer-program-17-years-after-opting-out/

    • Tara lui Andrei

      Interesant e ca acum ceva timp au testat Piranha 5 si Boxer si Piranha 5 a iesit castigator si favorit, aparent, insa nu s-au inteles la pret.

  15. Refugiatii din Israel ar putea ajunge foarte bine si in Romanica? Joianis se viseaza ceva pe la UE si ar pune usor botul la cateva mii de babuini.
    Discutam vinerea trecuta cu o doamna (romanca) din Canada . Mi-a zis ca Trudeau este un idiot acceptabil fata de predecesor.
    Cresterea numarului de GI’s in tara noastra va creste si numarul de incidente gen Craiova, dar va fi si o inflorire pt. afaceri (curve, joint-uri, masini lasate de soldatii relocati). Cu toate relele eu spun cu toata convingerea: C’mon Boys! Si cand ajung la Honorable Discharge sa ramana pe aici altoiti prin curtea vreunei mandrulite autohtone.

  16. Da care i baiu cu aia de la Cugir nu o sa fie aia ceheasca mai breaza ca i din Cehia ca si Skoda cica i nu stiu cum pana am condus un Superb nu se pune cu Passat nici cum zici ca I facuta la misto nu I compacta cum ar tre

  17. Sa nu mai credem ca noi suntem pielea p…si alti zmei ca nu I chiar asa,dupa 10 ani de trait intre ei sunt sigur de asta

  18. Netanyahu a cedat presiunilor din partea altor membrii de partid să renunțe la înțelegerea cu ONU conform căreia imigranții ilegali veniți din Africa urmau să fie o parte o parte relocați în Europa și Canada iar ceilalți primiți în Israel deoarece evreii nu vor să primească de loc.
    https://www.haaretz.com/israel-news/netanyahu-nixes-deal-with-un-on-african-asylum-seekers-following-right-wing-pushback-1.5974570

    Probabil îi vor deporta pe toți înapoi în Africa.

  19. U.S. Marine Corps tests IXI’s counter-UAV system
    http://defence-blog.com/army/u-s-marine-corps-tests-ixis-counter-uav-system.html
    \\
    Watch Iron Dome Accidentally Launch 11 Interceptors At Machine Gun Fire

    „The IDF is investigating how the gunfire triggered the launches and the air raid sirens, but the ELM-2084 3D multi-mission radar used to provide detection and targeting for the interceptors is known to be highly sensitive. It’s capable of detecting and tracking anything from an aircraft all the way down to artillery rounds and even small mortars. With this in mind, a dense string of machine gun fire may have triggered the system and its operators erred on the safe side.”
    http://www.thedrive.com/the-war-zone/19651/too-sensitive-watch-iron-dome-accidentally-launch-11-interceptors-at-machine-gun-fire
    \\
    Radicalization in The Classroom: A Continuing Problem in Europe’s Schools

    „In Belgium, for instance, a secular primary school in Ronse reported in the spring of 2017 that some Muslim children „called others ‘pigs’ or ‘unbelievers.’ They made murder motions by drawing their fingers over their throats.” According to one teacher cited in the report, some students have stopped coming to school „because the school’s vision doesn’t fit with their beliefs,” and a toddler in her class has already been promised in marriage to a boy in Morocco. Another girl refused to stand next to boys in line.

    …Such extremist indoctrination in the UK may have already affected up to 3,000 children in over 170 „unregistered” faith schools, let alone those in schools that are licensed, the London Times reported.

    Though the problems have been less extreme in the Netherlands, a number of Islamic schools have been shut down in recent years, in part because of their extremist leanings…

    https://www.investigativeproject.org/7378/radicalization-in-the-classroom-a-continuing
    Este epic ce au facut in Belgia, intr-un timp relativ scurt, cum zicea otomanul primele 3 cele mai folosite nume, in capitala, sunt arabe.

    Sa nu uitam radacinile, islamismului modern (de la Hassan Al Banna) a fost este si va fi folosit o arma subversiva impotriva statelor.

    Desi Arabia Saudita sponsorizeaza extinderea islamului mai radical, nu este singura de fapt aproape orice tara musulmana sponsorizeaza extrinderea islamului (unii radical alti moderat), este si normal este datoria lor de musulmani (nu se poate discuta despere AS fara a discuta si despre Qatar).

  20. Ce face grupul aero-naval francez cand Charlie e la mentenanta? Se mentine in forma cu ajutorul americanilor:
    https://www.youtube.com/watch?v=PoZ8N6LggUY

  21. Si totusi. cand se reintroduce armata obligatorie in Romania cel putin ca in Elvetia ca si program mai disciplinizeaza tineretul asta . Oricum pana in 89 la anumite arme nu faceai mai mult de 3 luni instructive intron an restul era munca campului Cu respect si un TLC ca pe doctrina lui am crescut cu toti fara sa ne dam seama Generatile 50-70

    • De ceintrebi,vrei sa mai faci o data armata? Nu te-a facut barbat din prima? Cu cati dinti cariati te-ai intors d-acolo in plus? Cati dinti mai ai acum in gura?

    • Asta ar fi ceva pt infanteria marina de la Babadag,si pretul e 2,5mil $ vreo 20 unitati 50mil banuiesc ca se pot construi sub licenta la noi devenind si mai ieftine,ca sa nu mai planga Tariceanu ca nu ne permitem…

      • Tara lui Andrei

        Ar fi fost bune vreo 20-30 de barcute din astea pentru patrula, descurajare si transport usor, pentru Dunare si bratele Dunarii.

        • Nu numai crezi ca nu ar merge pt raid vs crimmeea

        • cu asa ceva am putea suplimenta sau chiar inlocui monitoarele fluviale. Mortierele parca erau puse de Erou acolo, plus racheta antitanc si turele automate, la care se adauga capacitate de transport de trupe. Minunat

          Plus ca le poti folosi si pe mare ca sa lasi niste mine sau sa arunci niste incarcaturi de andancime. Versatile si utile scule

  22. Americanii abandonează Turcia şi urmăresc o apropiere de Grecia

    https://www.hotnews.ro/stiri-international-22380765-americanii-abandoneaza-turcia-urmaresc-apropiere-grecia.htm

    ciudat este ca dau drept bun ca americani au mutat deja focoasele nucleare in Romania.

    • Tara lui Andrei

      Dupa cum ar spune americanii „serves them right”.

      Faza cu armele nucleare mutate aici cred ca e informatie eronata. Dar in acelasi timp daca intr-adevar le-ar fi mutat probabil ca pentru inceput n-ar spune asta in gura mare…

      Totusi ma indoiesc, ca sa le muti aici iti trebuie infrastructura, logistica si niste capabilitati de aparare importante. Ele pot sta bine mersi si fara dar, americanii nu prea risca cu asa ceva si nici nu umbla cu jumatati de masura.

      • Iti trebuie aprobarea parlamentului pentru asa ceva si, posibil, iesirea din vreun tratat de neproliferare, nu stiu sigur.
        Tehnic, le pot aduce in RO, fara aprobarea parlamentului, doar daca una din bazele lor capata caracter de extrateritorialitate (gen ambasada) si nici atunci nu e sigur.
        Cel mai probabil, e o eroare.

        • Mai e si probabilitatea ca totul sa fie strict secret. Adica sa se fi inteles americanii cu noi in spatele usilor inchise, sa nu afle publicul. Cum a fost cu inchisorile CIA. Iti dai seama ce ar fi fost la o asemenea veste oficiala? Doar asta vedeam la stiri 24 ore din 24, sapte zile din sapte. Si apareau alde Monica Tatoiu si altii ca ea la TV si spuneau ca suntem colonie si ca ne ataca rusii. Probabil toata treaba e o speculatie, dar niciodata nu se stie.

          • Armele nucleare de la Incirlic sunt bombe gravitationale chioare, arme tactice adica. Sunt absolut sigur ca nu sunt in Romania, asta daca le-au mutat deja.
            Rusii ar fi aflat si ar fi facut deja mare scandal, plus ca la MK nu au cu ce sa le lanseze, ar trebui ca SUA sa detaseze aici permanent macar o escadrila.

            • Bine punctat cu escadrila SUA, la asta nu m-am gandit, in caz ca ar fi treaba adevarata si le-or fi mutat la noi, poate au facut-o provizoriu pana amenajeaza baza din Grecia.
              In mod sigur daca le mutau la noi, rusii ar fi stiut, dar nu e exclus ca americanii sa ii fi informat, sa fi cazut la o intelegere pe treaba asta (din nou daca ar fi adevarat). Si ma gandesc ca pentru rusi, ca erau in Turcia sau in Romania e tot aia, sunt ale americanilor, noi nu avem treaba cu ele. Cred ca bombele alea tot in zona asta o sa ramana.
              Ce e clar e ca SUA/NATO o sa o rupa definitiv cu Turcia. Ce nu imi convine e ca noi trebuie sa incercam sa ne avem in continuare bine cu turcii ca cine stie ce ii mai apuca pe astia si la un moment dat sa ne inchida noua stramtorile din nu stiu ce motiv.
              Oricum la cum se comporta nu mai au ce cauta in lumea civilizata. Si cred ca nu mai pupa nici F-35.

              • Tara lui Andrei

                Pai turcii au primit deja cateva bucati parca… Hai sa zicem ca le-ar da americanii doar alea semnate si platite. Chiar si asa, tot o sa le primeasca.

                E cam tarziu acum pentru turci sa nu mai primeasca F-35 din moment ce deja au cateva… Ar fi trebuit sa le ia americanii inapoi pe toate si sa-i dea afara din program ceea ce nu vad sa se intample…

                • Nu cred ca au primit inca, dar mi-e prea lene sa caut…

                • Inca nu au primit aparate, dar Turcia face parte din program si TAI chiar fabrica partea centrala a fuselajului pentru F-35-urile turcesti. Dar daca se rup de tot relatiile SUA-Turcia nu e exclus ca Turcia sa fie scoasa din program. Probabil le returneaza americanii banii platiti. Oricum treaba e complicata, si au fost chiar voci americane parca prin senatul lor care au declarat ca Turcia sa fie scoasa din program. Si mai e si radarul principal din scutul anti-racheta instalat la ei.

              • Pt a stoca bombe nucleare este nevoie de infrastructura cu totul speciala: buncar subteran, rampa speciala de incarcare etc, lucruri care astazi sigur nu exista pe MK, dar… pt ca intotdeauna exista un „dar”, sa nu uitam ca americanii s-au apucat sa modernizeze si sa estinda semnificativ baza: un nou terminal feroviar de incarcare/descarcare, un nou terminal aeroportuar, rezervoare subterane de combustibil, o noua zona de taxi pt aeronave etc.
                Intr-o astfel de conjuctura nu-i mare deranj sa construiasca si un buncar pt …boambe mai ales ca militar vorbind ar avea sens, scopul tactic al acelor bombe termonucleare este sa opreasca avansul unitatiilor mecanizate rusesti pe teritoriul NATO intr-o prima faza a conflictului, asadar tactic vorbind ar avea sens…

    • Snafu asta e amator rau daca se ia dupa global firepower. Si nu inteleg de ce global firepower a devenit un standard in domeniu de sunt citati peste tot inclusiv la jurnale de stiri de la mari agentii de presa, cu topurile lor penibile ca Romania are 827 tancuri si Franta are 406 tancuri, de cred fraierii ca Romania e peste Franta la tancuri. Sau ca Ethiopia este peste Romania.

    • Tara lui Andrei

      Foarte pertinenta si complexa analiza. Not. :))

  23. Tara lui Andrei

    http://evz.ro/dreapta-si-extrema-dreapta-vor-castiga-alegerile-din-ungaria.html

    Bai nene dar astia cat mai stau la guvernare ? Cine naiba ii voteaza ? O duc asa de bine cu ei fata de altii ?

    • O duc f bine ungurii, nu sunt asa de corupti ca noi, sunt muuult peste noi.Opozitia e slaba iar Orban mai face si treaba, nubuita ca au fabrici Audi, Mercedes si Suzuki in tara lor..

      • Tara lui Andrei

        N-am zis ca n-o duc rau dar tinand cont ca din cand in cand auzim de proteste impotriva lui Orban (si nu din alea cu 200 de oameni) ma intreb pana la urma daca oamenii astia nu s-au saturat de el si isi doresc ceva mai bun ?

        Totusi si la unguri sunt probleme. Si la ei pleaca oamenii in afara sa munceasca. Prin UK, prin Germania…

  24. Asa cum era normal, Himars va intra in dotarea Brigazii a 8-a in locul sistemelor Larom
    http://presamil.ro/asteptarea-sistemelor-himars/

  25. „Germania desfășoară o politica greșită atunci când negociază cu Rusia construcția conductei de gaz „Nord Stream-2“, în timp ce cheltuielile pentru apărare sunt sub 1% din PIB, a declarat președintele Statelor Unite ale Americii, Donald Trump, în timpul unei întâlniri cu liderii statelor baltice la Washington, potrivit Bloomberg.

    „Chiar si acum, Germania cheltuiește 1%, chiar mai puțin de 1% (pentru apărare). Și acum Germania lansează conducta de gaz cu Rusia, unde va trebui să plătească miliarde de dolari pentru energia din Rusia. De aceea ma intreb, ce se întâmplă în general acolo..?“ – a declarat liderul american.
    „Este greșit”, a adăugat el.
    http://www.paginaderusia.ro/video-trump-critica-germania-pentru-aprobarea-proiectului-nord-stream-2/

    Ce intrebari mai pune si DJT 🙂 .
    \\
    Popularitatea lui DJT a depasit-o pe cea lui Obama in aceelasi perioada a mandatului.
    Modul in care rezolva problema zidului este de manual.
    \\
    Russia is placing 77,000 troops close to the border with Ukraine
    http://defence-blog.com/army/russia-placing-77000-troops-close-border-ukraine.html
    \\
    India va inlocui 5.56mm cu 7.62 (AK-103)

    „Also, the preferred calibre for counter-insurgency operations has been 5.56 mm as one of the measures to reduce fatalities from among casualties.

    But with the AK-103, the default rifle option will be far more deadly. The rifle has a 500-metre range, which is exactly what the Army had specified and weighs about 3.5 kg without magazine as compared to the indigenous 5.56-mm Insas rifle which weighs a little over 4 kg.

    The project will be a major image-makeover Kalashnikov rifles in India, which is better known for its deadly and efficient AK-47 variant. This rifle has been made famous by Pakistan-trained terrorists, mostly in the 1990s when they wreaked havoc on Kashmir and other parts of India, forcing upgrades within the Indian Army. “
    https://economictimes.indiatimes.com/news/politics-and-nation/govt-firms-up-plans-for-made-in-india-kalashnikov-rifles/articleshow/63636422.cms?from=mdr&utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst
    Bun venit in liga mare 🙂 .
    \\
    @Tara lui Andrei
    “As mai adauga ca si mai importante decat rachetele si industria lor de aparare este indarjirea cu care lupta ai lor si experienta de lupta care nu trebuie ignorata. “
    Iranienii si Houthis sunt mai motivati ca cei din alianta formata de AS dar oricat de motivat ai fi nu se poate fara o industire de aparere care sa iti ofere mijloacele sa pui in practica acea motivatie.

    Armamentul oferit trebuie sa fie:
    – eficient, ceea ce nu inseamna cel mai bun ci ce iti permite sa iti atingi scopul. Conteaza cantitatea si disponobilitatea deci pretul si adaptabilitatea la acel conflict (nu vanezi cu F22 un taliban cu un AK, chair daca este cel mai bun avion nu ar fi eficent, nefiind adapatat conflictului);
    -siguranta livrarilor. (esti sigur ca vrei primi ce ai nevoie, nu depinzi de disponobilitatea altora);
    -amprenta logistica mica. Foarte importanta caci implica costuri si, cand inamicul iti ataca liniile de aprovizionare, disponibilitatea armamentului cand nu mai primesti logistica pt. el;

    Pana la urma totul se reduce la costuri, pe ucrainienii 1 zi de conflict ii costa 4(.5) milioane us cand erau in defensiva si 5-6 cand erau in ofensiva. In conditile in care fortele implicate nu erau foarte mari iar o parte din cei care luptau fiind platii de oligarhi ucrainieni. Majoritatea acestor costuri se duc in industria de aparare fie a ta si banii raman in tara fie a altora si ramanii fara ei.

  26. Tara lui Andrei

    Pe Realitatea in dimineata asta este/a fost o emisiune interesanta despre abandonarea industriei de armament. Cred ca e o inregistrare dar nu stiu daca e reluare sau nu. Poate o va gasi cineva cand apare in arhiva si o posteaza, pare interesanta,

  27. Tara lui Andrei

    Americanilor le cad pasarile din cer in ultimul an aproape saptamanal… In ultimele 2-3 saptamani au pierdut ceva avioane (F-18, F-16 acrobatic, un Super Stallion, un Harrier si nu numai) acum si un Apache…

    https://edition.cnn.com/2018/04/07/politics/army-apache-helicopter-crash/index.html

  28. Tara lui Andrei

    Japan activates first marines since WW2 to bolster defenses against China

    https://www.reuters.com/article/us-japan-defence-marines/japan-activates-first-marines-since-ww2-to-bolster-defenses-against-china-idUSKCN1HE069

    Japonezii, ca de obicei, baieti destepti.

  29. Hristos a înviat !

    Am gàsit o superbà documentatie (în francezà) despre tancul T-14 Armata.

    Cea mai detaliatà si profesionistà pe care mi-a fost dat sà vàd :

    https://redsamovar.com/2018/04/07/dossier-le-t-14-armata-lavenir-du-char-de-bataille-russe

  30. O intrebate pt connoisseur…ce armament are RF si RM acum am cautat pe site si pe Wiki si nu gasesc nimic in afara de tunul rapid…nu facura un refit inainte de predarea catre Marina Romana in 2005 sau cand a fost receptia…

    • Torpile Sting Ray

    • Tara lui Andrei

      „Refit”-ul ala a constat in a lua tot ce ne trebuia de pe nava. Englezii se dau tot timpul cocosi dar in unele privinte sunt mai slabi decat altii mai sub-dezvoltati decat ei… Si de asemenea mai zgarciti…

      Armament nu prea au navele alea, tocmai d-aia se insista cu off-set pentru modernizare atunci cand se semneaza pentru corvete.

      • Inteleg Andrei dar mai demult am intrat de plictiseala pe site la MOD la surplus sa vezi ce preturi de dumping aveau iti iei transportor blindat cu cateva mii zici ca I Ford Mondeo sh

      • De ce or fi asa chitre sau poate sperau intr un RK facut de ei la Glasgow pe bani grei cu arme noi si sisteme ultima generatie da au uitat ca noi nu suntem Quatar sau Arabia Saudita…mama lor de petrodolari….astia strica piata…????

  31. Daca d-l Nicolae mai este pe aici…daca nu stiu ca se gaseste un amator sa ma urecheze dar chiar nu gasesc

    • Da nu-s rele,cel putin la ce vad pe Wikipedia,deci la Refit inainte de predare atat radarele sunt actuale sau din anii 80,si sistemul de conducere al luptei este actual sau vechi,si rachete AA nimic?Pt ca inainte de “casare” avea Sea Wolf care stiu ca erau si pe Ticonderoga deci nu erau rele,nu le au pus la loc la refit?

      • in afara de tun au scos toate sistemele de armanent de pe navele acelea. Sa-i multumim domnului Nastase pt afacerea superba. A mai adaugat niste zeci de milioane la spagile incasate (miliarde) in perioada cand a fost PM

        • Eu serios nu sunt hotarat,in afara de “bacsisurile” aferente astia din ultimii 30 ani din guvern au fost incompetenti total or este neglijenta criminala ce au facut?

  32. https://liveuamap.com/en/2018/8-april-russian-tanks-passing-into-ukraine–this-video-taken
    După atâtea dovezi rușii continuă să nege prezenta forțelor rusești pe teritoriul ucrainean. Partea mai îngrijorătoare e că există oameni care cred tot ce spune Putin…

    • Erau doar niste turisti in vacanta… 🙂

    • Tara lui Andrei

      In cazul Ucrainei nu e vorba ca nu-i cred p-astia cand neaga ca trupele lor nu sunt acolo. Din contra, stiu foarte bine ca e adevarat. Doar ca isi vad interesul.

      La urma urmei multi rusi sunt extrem de nationalisti si ei. Stiu ca e oarecum in interesul lor sa fie trupe in estul Ucrainei asa ca sustin tacit treaba asta.

      Pana si politicienii din opozitie (care nu prea reusesc sa faca opozitie pentru ca nu sunt lasati) sunt de acord cu anexarea Crimeei.

  33. Rezultatele ultimelor (in)evolutii din Siria.
    Cf. Min. Apararii rus, 2 aparate F-15 israeliene au atacat cu 8 rachete baza din Homs. Mai spun rusii ca apararea A-A siriana a doborat 5 rachete iar 3 au lovit baza. Eu as interpreta in lumina declaratiilor rusesti ca se fac luntre si punte pt. a garanta spatiul aerian sirian:
    8 rachete au fost lansate, rusii au stat in aparare, au doborat 4-5 rachete, 3-4 au scapat de apararea A-A ruseasca si au atins obiectivul. Deci 40-50% din armele standoff israeliene au trecut de apararea A-A ruseasca de ultima generatie. Probabil a fost o operatiune de calibrare ca sa stie US/UK/FR cu cat sa pluseze nr. de rachete necesare pentru atacul propriu-zis.
    Probabil urmatoarele 2-3 nopti vor fi „interesante”.
    Cand imi aduc aminte de demonstratiile pacifiste din anii ’80 la care participau (chiar si in Occident) sute de mii de persoane nu pot sa nu ma mir cat e de calma si dezinteresata Lumea de faptul ca suntem la cateva zile sau ore de un potential conflict armat americano-rus. Poate e istoria cu Petrica si lupul, poate asa s-au aliniat planetele, cine stie…

    • Tara lui Andrei

      Slabut Israel, slabut… Sa dea odata drumul la rachetele alea de croaziera. Stim ca le au doar… :))

    • Daca este adevarat, este foarte slab procentajul israelienilor, chiar ingrijorator ca petardele AA rusesti sa reuseasca o asemenea performanta impotriva armamentului occidental.

    • …apararea AA in T4 e asigurata de sirieni. Siria opreaza 40 de sisteme Pantsir printre altele. Contractul e pe rol si nu reprezinta o descarcare de „active” din rezerva strategica a lui Shoigu. Atacul a vizat partea de vest a bazei. Acolo sunt iranienii. Prin urmare asta a fost tinta. Rezultatul..8 rachete lansate, 2 morti si niscai raniti. Se pare ca nici un iranian! Ilar…

      • Stu, sirienii recunosc 14 morti dintre care 2 iranieni. 3 rachete din 8 si-au atins tinta. Eu cred ca rusii care sunt la pupitrele apararii AA din Siria in zilele astea nu-s asa de relaxati pe cat vrei tu sa pari.
        Andrei, presupun ca iti imaginezi ca e ca in filme.

        • Deja devine un pic comica faza cu cele 5 rachete „doborate”. La fel cu atacul americanilor de la Shayrat de anul trecut unde peste 60% din rachete Tomahawk au fost distruse. Dar ce e culmea, e ca nu apare nici o poza cu imaginile ramasitelor rachetelor asa zis distruse. Doar aceeasi propaganda ca uite ce tare e noi ca am doborat jde mii de rachete / iar cele care au nimerit nu au facut nimic.
          In schimb botzii de sorginte putinista mananca kkt ca vine razboiul and so on, ca vai ei rusii nu vor asa ceva dar situatia e grava (dar doar in tabara mujicilor).
          Meanwhile, noile sanctiunii duc la scaderea rublei in mod serios cat si a actiunilor companiilor rusesti (care din pacate pentru prostime e cam pe bune) aka o presiune pe asa zisa super economia ruseasca.
          Si soon cred ca urmeaza un pic de cartonas galben aratat si lui gazprom si sa vezi atunci show 😀 ….

          • Iranienii deja au urcat la 6 nr. iranienilor morti in atacul israelian in timp ce sirienii/rusii, ca de obicei, nu reusesc sa arate resturile rachetelor israeliene doborate.

  34. „Toata” lumea vrea BMP1 🙂 :
    Ukraine acquires BMP-1AK infantry fighting vehicles from Poland

    „BMP-1 IFV is equipped with heavy 73 mm 2A28 Grom low pressure smoothbore short-recoil semi-automatic gun which has proven their worth under armed conflict in the Donbass region of Ukraine and coupled machinegun of 7,62 mm calibre.”
    http://defence-blog.com/army/ukraine-acquires-bmp-1ak-infantry-fighting-vehicles-poland.html
    \\
    Greece upgrades its BMP-1A1 OST infantry fighting vehicle

    „This is noteworthy that the Greek military highly estimated the vehicles’ reliability, maneuverability, and tactical flexibility. According to the Military Balance 2018 analytical book published by the London-based International Institute for Strategic Studies (IISS), the Hellenic Army operates 398 BMP-1A1 OST combat vehicles.

    …the Greek military said that the organic turret of the vehicle armed with a 2A28 Grom 73 mm semi-automatic cannon and a Kalashnikov PKT 7.62 mm coaxial machinegun did not meet modern requirements.

    Having faced the lack of funds, the military turned to modernization of the BMP-1A1 OST vehicles. In late 2014, the Hellenic Army conducted the initial trials of the BMP-1P IFV armed with a ZU-23-2 twin-barrel automatic anti-aircraft gun.

    http://www.armyrecognition.com/april_2018_global_defense_security_army_news_industry/greece_upgrades_its_bmp-1a1_ost_infantry_fighting_vehicles.html

    Interesanta optiune.
    \\
    U.S. Army showcased 81mm automated mortar system during exercise in Germany
    http://defence-blog.com/news/u-s-army-showcased-81mm-automated-mortar-system-exercise-germany.html
    Hm, pare cam complicat.

    • nu vor toti BMP-1, doar ucrainenii, ca sunt ieftine, sti usa le foloseasca si intretina, ca sa inlocuiasca ce au facut praf pe front. Probabil nu mai au nici piese de schimb de canibalizat.

      • Era o afirmatie mai in gluma mai in serios.
        Nu numai ucrainienii le vor mai sunt si grecii si mai stiu o tara care vrea sa modernizeze ce mai are (bine face, nu ca ar fi cine stie ce masina dar inca sunt utile).

        Aditional la ce ai scris ucraineini le vor si pt. ca:
        „Greek military highly estimated the vehicles’ reliability, maneuverability, and tactical flexibility.”. Problema este la turela (sansele sa dai peste IED care sa explodeze sub BMP sunt mai mici la ce vor grecii de la el).
        Si pt:
        „heavy 73 mm 2A28 Grom low pressure smoothbore short-recoil semi-automatic gun which has proven their worth under armed conflict in the Donbass” – suport.

    • Simpatic, dar în afara de primele secvente unde se aratà o navà de asalt al US Marines cu F-35B în stationare, 90% din film aratà un portavion pe care niste F-35C fac exercitii departe de Coreea.

      • Tara lui Andrei

        Totusi primele imagini cu nava aia a puscasilor marini, nu mai stiu ce clasa e, sunt impresionante. Cred ca am numarat 11 sau 12 doar pe punte. Plus ca mai erau si niste elicoptere acolo.

        E bine sa ai niste mini-portavioane din astea la indemana… 🙂

      • ce vroiai să-ți arate?

        • Tara lui Andrei

          Nu vroiam sa-mi arate nimic. Am zis ca imaginile sunt interesante sa vedem F-35 pe o nava din aia…

        • Pài ce anuntà fillmul si Eroul Bulà :
          „The F-35 Aircraft Are Now on a Navy Assault Ship & It’s Warning to N. Korea.”

          Or, cum spuneam, din 6 minute, doar 1’17” din film aratà nava puscasilor marini, în rest un portavion si niste F-35C care nu au nimic de a face cu povestea.

    • Ugly Mo-fo…
      Printre ultimele lucruri ramase pe retina lui Ghaddafi au fost imaginile carrierului flotei a sasea in largul apelor libiene…
      Stie Kim ce il asteapta o data debarcat…

  35. Un filmulet cu drona-tanker MQ-25 pentru US Navy.
    Produs interesant care poate sà sporeascà cu mai mult de 30% raza de actiune a F-18 si F-35C.

    Îmi place prudenta si seriozitatea planificàrilor US Navy, n-asi spune acelasi lucru pentru US Airforce.

    https://www.youtube.com/watch?v=T1F8GoVnonU

  36. Astazi parca era termenul limita de depunere a ofertelor pentru cele 4 corvete. Se mai aude ceva prin targ?

    • Fara suparare,
      americanii au 400 de tomahawk-uri in zona la care se adauga in curand:francezii, englezii, sauditii Israelul samd. 10 nave de razboi, submarin, si in urmatoarele zile USS Harry Truman. data trecuta cu 59 de rachete au distrus 20% din aviatie, care mai are acum doar 75 de avioane de lupta „operationale”.(sursa the guardian)
      prin urmare, orice „raspuns” acolo impotriva lor sau tentativa de rezistenta samd e zadarnica.

      • Tara lui Andrei

        Americanii cand au dat cu Tomahawk in Siria nici macar nu au cautat sa distruga tot ce puteau. Mai degraba s-a vrut un fel de avertisment + distrugerea facilitati de stocare/producere a unor arme chimica.

        Daca vroiau cu adevarat baza aia aeriana n-ar mai fi putut fi folosita niciodata (s-au laudat sirienii si rusii ca au reparat-o repede…) si nici aeronavele de acolo n-ar mai fi zburat vreodata.

  37. Nu mai stiu care m a luat de urechi acu vreo 2 saptamani ca ar fi impotriva tratatelor sa ia Romania rachete croaziera bla bla bla….Polonia figureaza la operatori pe F16 lor asa ca am putea lua si noi extended range in caz de ceva sa aibe Crimea in raza

    • Tara lui Andrei

      Tinand cont ca Rusia incalca o gramada de reguli ale unor tratate internationale nici nu ar trebui sa mai conteze ce incalca si ce nu incalca tratatele alea.

      Si nu e ca si cum ne-am inarma maine cu arme nucleare asa ca… Sa-si mai vada de borsul lor. 🙂

  38. „Agenda vizitei prevede întrevederi ale Președintelui Lukașenko cu Președintele Moldovei, prim-ministru, semnarea unor acorduri bilaterale ș.a. De asemenea, la solicitarea mea, în semn de prietenie, șeful statului belarus a luat decizia să doneze țării noastre mai multe unități de tehnică.”

    De ce ar avea nevoie Moldova de unitati de tehnica ? Si inca la solicitarea lui Dodon, ar fii interesant sa aflam ce ofera Belarusii.

    • Tara lui Andrei

      Logic ca le-ar folosi mai degraba impotriva Romaniei daca ar avea ocazia si nu a invadatorilor din Transnistria de exemplu. 🙂

      • Imi amintesc ca Dodon a anuntat ca dacă lucrurile vor degenera in Moldova o sa creeze un front national pentru acțiuni concrete de protejare a țării, poate are legatura cu acesta. Oricum trebuie sa fim atenti la ce sa intampla langa noi, din cate stiu si Serbia a primit anumite donatii din partea Rusiei si Belarusului ( plus ca au anuntat intentia de a cumpara 4 mi 35 si 4 de transport).Romania trebuie sa pluseze si sa se distinga ca un mare jucator regional( parerea mea).

        • Tara lui Andrei

          Macar un stat-prieten in zona daca am fi avut si noi, ar fi fost foarte important. Dar noi chiar suntem singuri aici.

          Relatia noastra cu Polonia e subtire si nici nu prea avem asa mari legaturi intre noi (din pacate). Ne asemanam din multe privinte dar nu e suficient.

  39. Tara lui Andrei

    Avion militar prăbuşit în apropiere de Belgrad: Un pilot a murit, celălalt a fost rănit, după catapultare

    https://www.hotnews.ro/stiri-international-22389212-avion-militar-prabusit-apropiere-belgrad-pilot-murit-celalalt-fost-ranit-dupa-catapultare.htm

  40. Ukraine finalises testing of new 300mm guided rockets

    „The VILKHA is a 300mm guided rocket was developed by the Luch engineering bureau in cooperation with other Ukraine defence industrial companies. The rocket has a solid motor and can be armed with various types of warheads. It has so-called inertial correction system, which provides for angular stabilization of the round at the boost phase and flight.

    The new system can deliver strikes as far as 50-300km with a high degree of precision. The new rockets were launched from a 9K58 self-propelled launcher.”
    http://defence-blog.com/news/ukraine-finalises-testing-new-300mm-guided-rockets.html
    \\
    Varta Novator special tactical vehicle successfully passed next state trials
    http://defence-blog.com/army/varta-novator-special-tactical-vehicle-successfully-passed-next-state-trials.html
    \\
    DefExpo 2018: Kalyani Group developed new Bharat ULH howitzer

    „The Bharat ULH 155mm/39 call is a towed gun, providing a highly maneuverable field artillery solution.

    The new artillery system is capable of firing 24.7 km range and with assisted ammunition 30km. Extremely easy to deploy, it takes a team of six crew members to deploy the system within one minute during day time and 1.5 minutes during night time.”
    http://defence-blog.com/army/defexpo-2018-kalyani-group-developed-new-bharat-ulh-howitzer.html
    Hm, oare cat o dura pana este gata de plecare dupa ce trage…

  41. din categoria , vrem sa ne inarma-m dar nu gasim avioane

    columbia cumpara de la israelieni f-16, intr-un numar de 12- 18 bucati , urman a fi aduse in apropierea standardului block 50
    oare ministrul apararii nu a fost mai acum cateva luni in israel, nu a gasit niste avioane ??? vad pt columbieni s-au gasit ????

    http://www.janes.com/article/79110/israel-offers-upgraded-f-16s-to-colombia

  42. 8 martie
    Lockheed semneaza cu MBDA Deutschland infintarea unei joint venture pentru noul program de aparare AA teutonic. (TLVS)
    E continuarea falitului program MEADS in care au fost investiti 4 miliarde dolari.Acest program se bazeaza pe noul radar al sistemului Patriot ( ala care „vede” la 360 ° si atit de dorit de polonezi ) + o dotare/integrare cu Patriot PAC 3 MSE si racheta AA Iris -T.
    Vom vedea ce iese .

    • Tara lui Andrei

      Cu alte cuvinte nemtii au tot tras de ei si s-au dat mari ca isi proiecteaza si cerceteaza toate armele si acum incet incet se lasa pagubasi si apeleaza la altii doar ca din dorinta de a nu parea inapti o baga p-aia cu cooperare/joint venture.

      Pana la urma, din pacate, tot ce au incercat ei sa faca (lucruri pe care americanii le aveau deja de ceva timp) nu le-au iesit deloc sau le-au iesit doar partial. Macar de faceau de la bun inceput niste programe comune cu alte tari si tot aveau o inzestrare mai potrivita.

      • Seriozitatea germana s-a dus dracului: navele si sub-urile sunt legate la tarm, avioanele si elicopterele la sol, maturi in loc de mitraliere, scandaluri atat in industria civila (Dieselgate), dar si cea militara (TKMS-gate), dar ei continua sa certe pe ceilalti daca nu fac ca ei in politica europeana(apropierea de rusia lui putin)

  43. Umbla vorba ca un Mirage grecesc a cazut in mare cand se alerga cu niste f16 turcesti. Pe langa insula Skyros.

  44. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22390915-ministerul-apararii-semnat-plan-cooperare-industriala-israel.htm
    Silberstein , Moshe Kantor , Bibi&Putin sunt fericiti – tovarasu’ dragnea si acolitii lui din „guvernul” Romaniei si au facut datoria .
    Mai trebui sa o dea jos pe Kovesi si sa numeasca sef la DNA pe Ilan Laufer sau pe vreun gaozar din Black Cube .

  45. pt cei interesati

    http://monitorulapararii.ro/

    un sait nou al agentiei mediafax care va reuni informatii militare interne si internationale …. acuma nu stiu daca este permisa reclama dar totusi e mediafax ….
    pana la urma este o sursa de informare ….nu cred ca deranjez prin postare

  46. Cica Mittal vinde combinatul de la Galati. Am vazut la stiri.

    • Oricum e aproape mort combinatul…l au rezolvat si pe asta

      • era mort cu sau fara Mittal. pe plan mondial exista un mare excedent de capacitate de productie, iar Galatiul nu e tocmai cel mai performant combinat
        e doar o chestiune de timp

        • au eliminat concurenta , pe un santier naval din romania , nu am vazut in aproape 3 ani decat o singura data un transport de tabla de la Mital, am vb cu un fost director de la ei , l-au taiat de nu se poate, am inteles ca mai exista un singur cuptor si ala mic , restul taiate ……discutia purtata acum mai bine de 1 an …poate l-au taiat si pe ultimul …..

          p.s astazi mi am primit invitatia la BSDA 2018 😉

  47. Daca ai probleme colegu apeleaza cu incredere ??

  48. Tara lui Andrei

    Apropo de faptul ca Tornado nemtesti inca nu pot zbura noaptea (probleme cu echipamentul dar si cu certificarea pilotilor). https://ukdefencejournal.org.uk/german-tornado-jet-fleet-unable-to-fight-at-night/ Postat de @George GMT

    Se pare ca nemtii au probleme si mai multe cu Tornado, asa cum se si astepta, de altfel. Blindate, tancuri, nave, submarine, elicoptere. avioane. La toate au probleme nemtii. Cea mai puternica tara europeana din punct de vedere economic.

    Britanicii vor sa scape incet incet de Tornado pentru ca, evident, incep sa le vina F-35urile. Ceea ce inseamna ca vor iesi din programul Tornado si raman doar italienii si nemtii ceea ce le va crea si mai mari batai de cap acestora pentru ca raman fara investitii (zic ei) importante in acest proiect.

    Si mai jalnic si de rasul curcilor mi se pare ca nemtii inca spera sa traga de Tornado pana in, atentie, 2035 si se gandesc ca poate iau niste avioane/carcase de la britanici. Astia cica au avut 357 si acum mai au 93… Iata ca sunt altii si mai prosti decat noi. 🙂

    Incet incet din ce in ce mai multe tari (chiar si din Europa) vor opta pentru F-35 insa nu-i nimic pentru ca Germania si Franta in cativa ani vor demara proiectul unui avion de generatia a 6-a. Probabil cel mai bun avion care va exista vreodata. :))

    https://www.defensenews.com/global/2018/04/13/germany-fears-steeper-tornado-costs-after-the-uk-ditches-its-planes/

  49. @Tara lui Andrei, esti platit in rubble? :))
    Pot sa ni le dea noua, ca ar fi bune de antrenament pentru ai nostri.

    • Tara lui Andrei

      Nu Jonny, nu sunt platit in ruble…

      Poate nu ai citit cu atentie articolele. Nemtii nu vor sa scape de ele… vor sa mai traga de ele…

  50. Incet, incet, dar sigur, ies la iveala metehnele nemtilor si aliatilor lor din UE
    http://m.adevarul.ro/economie/business-international/documente-explozive-comisia-europeana-stia-carusia-impune-standarde-duble-gaze-pradatorul-gazprom-asacrificat-statele-est-germania-1_5ad0d44cdf52022f75ca5861/index.html
    Si cum tipau ei la greci, romani, polonezi ori portughezi ca nu strang cureaua si nu aplica politica germana de austeritate economica.
    Exista mai multe cuvinte pentru asta, dar sun politicos si nu le spun…

    • Opriti-l pe Fifor! Nu il mai lasati in apropierea salii de mese..din bluza lui poti face lejer un covor sau un cort!

      • Scuze pe Ciuca opriti-l! Scuze

        • Tara lui Andrei

          Astia la noi in armata nu au niste standarde de greutate si conditie fizica ? As fi intrebat si de MAI dar… mai bine ma las pagubas.

          Totusi exista situatii mult mai grave decat Ciuca, el pare OK mai mult sau mai putin. Daca nu ma insel a fost scolit prin afara si ati vazut si voi ca soldatii americani sunt ceva mai corpolenti. N-as zice neaparat ca toata greutatea aia in plus e muschi. Uneori te ajuta iarna ca sa simti mai greu temperaturile reci. :))

        • Arata la fel si cand era la liceul militar (genetic vorbind chiar este un „boy with big bones”) si in TO cu Scorpionii Rosii.
          Solid din nastere.

  51. Fiți liniștit, nu mă ambalez de loc.
    Doar că fiind un român care cunoaște destul de bine istoria țării lui știe cu certitudine
    și nu este nevoie să demonstreze nimănui justețea convingerilor și părerilor lui, că dea lungul întregii noastre existențe nimeni nu ne-a făcut mai mult rău decît imperiul rus , în frunte cu cine l-a condus. Turcii, austriecii, ungurii, tătarii sunt departe de ceea ce ne-au făcut sau au încercat să ne facă slavii prin influența lor în statele de care depindeam sau încercam să ni le apropiem.
    Dacă priviți în jurul României , veți constata cu siguranță, că absolut toți vecinii din jurul nostru , Slovacia , Ungaria, Ukraina, Bulgaria, Serbia sunt mai mult sau mai puțin filoruse, gata la o adică să ne înfigă, cînd apare momentul un pumnal în spate, bine-nțeles pe la spate, și ascunși tot în spatele unor acțiuni diplomatice,
    protejate la ONU de veto-ul rusesc .
    Acesta a fost și motivul pentru care , pentru a distruge definitiv România cînd au intrat in țara noastră cu Armata Roșie , primele lucruri pe care le-au făcut au fost :
    – instaurarea unui patriarh rus pus de Moscova ca șef al bisericii ortodoxe române (nemajoritară în acea perioadă), și distrugerea totală a bisericii greco-catolice, absolut majoritară în Ardeal și Bucovina, combinată cu confiscarea bisericilor și mănăstirilor aferente și oferirea lor ortodoxșilor – adică ortodoxificarea după model rus a Ardealului și Bucovinei , în scopul ruperii legăturilor noastre cu Roma-capitaliști criminali.
    – crearea regiunii autonome maghiare , pentru menținerea unui centru de presiune politică asupra Bucureștiului la caz de nevoie, mințind bine-nțeles ungurii că pot obține ceea ce știau că niciodată nu va fi posibil, pentru a menține prin agenții lor de propagandă din partid, guvern, armată și securitate o stare de ură interetnică, folositoare doar pentru ei.
    – Decapitarea integrală a intelectualității neamului și a preoțimii devotate vechii Românii, prin trimiterea lor în pușcării – lagăre ale morții sau tuneluri , viaducte, canal sau canale.
    – Desființarea, oprimarea, suprimarea clasei mijlocii de la sate, care era baza României moderne și care a fost înființată de Casa Regală, prin înpropietărirea
    tuturor țăranilor care s-au înrolat în armată și au înfăptuit Independența Romaniei.
    Absolut tot ce a fost rău în această țară s-a înfăptuit de regimurile patronate și/sau
    supravegheate atent de ruși.
    De fapt pentru cine are puțin-puțin creier este limpede că omul „nou” creat atunci ,
    s-a propagat prin educație, progenituri și agenți KGB răspîndiți peste tot în punctele sensibile ale mașinăriei guvernării pînă astăzi și acționează permanent pentru a destabiliza o țară stategică aliată NATO , chiar și din punctul lor de
    vedere
    Stimate Cameleon, din punctul de vedere al dumitale, sunt profund nedrept și-ți afectez dreptul la libera exprimare atunci cînd atrag atenția la pericolul rus care este printre noi. Așa fac toți în Romania, cei ca dumneata : la adăpostul libertății de exprimare, drept democratic neîngăduit la prietenii voștri, propagă fake-news-uri cu tona, îndoială și dezbinare.
    Dar să ne înțelegem, aveți și voi idioții voștri , nu toți se pricep la propagandă, și atunci repetă de mii de ori că un cîcat de fapt e este ciocolată, crezînd că dacă minciuna spusă de o sută de ori devine adevăr ( e drept pe vremea lui dr.Goebels ) , astăzi cînd informația este la îndemîna oricui , funcționează la fel.
    O să vă dau satisfacție spunînduvă că avem și noi filoamericanii proștii noștri, nici noi nu suntem perfecți. Ei și tocmai de aceea eu doresc să-i protejez pe ai noștri, în speranța că se vor ilumina singuri de minciuni pe care nu pot , nu au timp, nu știu să le deceleze.
    Toți ăștia cu nume pe care vi le schimbați, care postați la normă, treceți măi pe facebook și dați-vă like-uri pînă visați frumos, mai pe românește lăsaține-n pace.
    Site-ul Romania Military este un site serios care impune de la început respect prin însăși numele ce îl poartă. El are autori profesioniști, de excepție de o mare calitate și probitate morală.
    De regulă, orice articol ai citi te simți pe deplin satisfăcut datorită dezvoltării exemplare a subiectelor care sunt strîns corelate cu titlurile și de obicei foarte bine documentate.
    Dacă cumva încerci să citești comentariile, observi un fenomen controlat din afară.
    Foarte mulți cititori, și în același timp cunoscători , încearcă să dezvolte subiectul tratat, să-l îmbogățească , să aducă o contribuție proprie și sinceră subiectului.
    Noi pe acest site facem o politică la cel mai înalt nivel, politică militară a evenimentelor politice globale. Ei bine aceste nivele înalte de tratare la care noi tindem, sunt împroșcate cu noroi de niște țîști-bîșci care – scuzați-mi expresia- se bagă ca musca-n curu’ calului și încearcă să aducă nivelul discuțiilor la nivelul comisiilor parlamentare.
    Părerea mea personală este că persoanele cu mult discernămînt și mult tact (enorm de mult) ce conduc acest site ar trebui să filtreze cu severitate toate ideile și dobitoceniile debitate cu știință sau nu de oricine, adică domnii mei o sfîntă cenzură.
    Numai în felul acesta nu vom mai fi catalogați drept pigmei de către o mulțime de cititori din străinătate care ne citesc și după aceea se crucesc .
    Dacă mai găsiți undeva așa hal de propagandă+fake-news și limbaj de mahala indicați-mi și mie adresa

    • De acord cu multe din ce ai scris dar nu cu ortodoxifierea fortata a Ardealului…Din punctul meu de vedere gresesti profund pe aceasta tema. Si cand spui Ardeal e bine sa fi mai precis cu privire la zona

  52. @Menumoruth, 15 aprilie 2018 at 13:49:
    Dom’le care apartii unei „elite” a celor care
    „pe acest site facem o politică la cel mai înalt nivel, politică militară a evenimentelor politice globale. Ei bine aceste nivele înalte de tratare la care noi tindem, sunt împroșcate cu noroi de niște țîști-bîșci care – scuzați-mi expresia- se bagă ca musca-n curu’ calului și încearcă să aducă nivelul discuțiilor la nivelul comisiilor parlamentare.”, politica „la cel mai inalt nivel” nu se face pe site-uri.
    In general, cunoscatorii reali vorbesc/scriu putzin (uite ca „se ia”, am evitat sa scriu „putin” ca iar mi-o luam cu „filo-rusia”).

    De acord, sa fii un pic paranoic nu strica. Dar granita catre patologic nu este usor decelabila nici de catre specialisti.

    Daca vorbim de cei care au „calarit” natia noastra, cine spune ca trebuie sa incepem cu bautorii de vodka? De ce nu cu turcii care si-au facut de cap pe aici sute de ani? Cu birul in bani, produse, sclavi, copii, invazii? Dar bozgorii din Transilvania? Dar Imperiul Roman? Au petrecut 3 luni dupa ocuparea unei parti a Daciei (si praduirea ei), fapt ce nu s-a intamplat in cazul campaniei din Egipt?

    Cine hotaraste si de la ce moment ce natie a facut cel mai mare rau noua si stramosilor nostri?

    Trebuie sa fim suspiciosi nu pe baza unor lectii din cartile si articolele citite pe ici si colo. O posibila dar reala amenintare nu trebuie sa se transforme in paranoia patologica.

    Un lucru clar constat pe site (si nu este singurul): exista vreo cativa postaci clar filo-rusi cu argumente extrem de subtiri dar si mai multi anti-rusi, cu argumente asemanatoare.

    Dom’le, atunci cand cataloghezi pe cineva care nu este de aceeasi parere cu tine ca fiind filo-rus, singura „acuza” reala fiind aceea ca omul isi pune intrebari cu privire la fapte, oameni, stiri, te incadrezi de fapt in categoria omului ideal al epocii care avea drept crez „cine nu-i cu noi, e impotriva noastra”.

    Eu m-as feri sa am prin preajma asemenea oameni.

    Nu voi mai conversa cu dumneata pe aceasta tema. Ma plictiseste la culme. Dar in acelasi timp este enervant ca atunci cand exista dubii reale asupra unei teme abordate, unii sar ca haita pe respectivul cu diverse apelative, frecvent folosit fiind cel de „filo-rus”. Ce sa discuti in aceste conditii?

    • bozgorii din transilavnia au investit f mult. Uite ce facultati sunt in cluj timisoara, ce cladiri, ce linii de cvale ferata existau, fabrici…. un ardelean in transivania iobag eram mult mai bigat ca unul din muntenia sau oltenia.. Nota 2, stai jos!

      • Da…e fix argumentul care il auzim de la Vest…ce bine de iobagii(si romanii) din Ardeal sub unguri si nu se comparau cu sub iobagii di restul tarii…Nu cred ca poti sa acorzi 2 decat la un asemenea refren pe care l-ai reprodus

    • Domnule Cameleon,
      Chiar daca apartin , dupa spusele d-voastra unei „elite”, trebuie sa intelegeti ca acest lucru nu este nicidecum un defect ci mai degraba o calitate cu care chiar ma mindresc.
      Cit priveste politica la nivel inalt ce nu se face pe site-uri, va rog sa incercati sa mai si interpretati cuvintele din anumite fraze; citite mot-a-mot si incercate sa fie digerate
      repede va pot produce neplaceri privind intelesul mesajului ce a incercat sa patrunda pina la d-voastra.
      Cit priveste cunoscatorii reali, ei scriu putin pentru ca nu doresc sa se bage in mocirla propagandei, care se face pe schimburi.
      Cit priveste catalogarea facuta cadou de d-voastra , cum ca as fi paranoic, mi-as acordao singur daca as fi pro sau filo rus. Va spun clar ca sa fiti lamurit, sunt profund pro englez , pro american pe fondul unui romanism din Muntii Apuseni si
      tin cu aceste doua natii si la bine si la rau spre binele Romaniei. Acesta-i crezul meu.
      Dumneata poti ramine in continuare suspicios cu privire la istoria nationala, nu citi nici carti , nici articole, cheama amintirile de la lectiile de istorie din scoala, sau asculta povestiri istorice de la Antene cu mosi , care saracii si-au riscat viata, vorba lui Tutea pentru o tara de dobitoci.
      Domnule Cameleon (suna bine ?), departe de mine sa te cataloghez ca filo-rus. Mai curind ma pot cataloga pe mine ca filo-rus findca stiu precis ca am citit din tinerete Dostoievski, Lermontov, Puskin, Cehov , pe unii chiar opere complete.
      Afirm doar ca prin atitudinea publica pe care o postezi pe acest site, faci totul sa apari ca un pro-putzin.
      Cit priveste – cine nu-i cu noi este impotriva noastra – nu sunt chiar departe de aceasta, recunosc, in sensul ca nu am obiceiul sa cresc sarpele la sin …
      Daca doresti sa te feresti de oameni de teapa mea, fao ! Incet, incet, vor fi tot mai multi si vor sti cum sa va abordeze. Sper sa nu fiu eu un pioner deschizator de drumuri.
      OK, nu o sa mai conversam dar va spun doua lucruri pe care nu le ve-ti uita, tocmai fiindca vin de la mine si nu ma suportati :
      – De cind exista Romania pe harta , America ( Confederatia americana,SUA) nu ne-au facut nici un rau, mii de romani au facut bani acolo si au venit in tara , si-au cumparat pamint si au constituit ca abnegatie baza acestei natiuni.
      – fiind in anul Centenarului constituirii Romaniei Mari, va anunt pe aceasta cale ca ea nu ar fi fost nici odata aprobata de natiunile europene cistigatoare in primul razboi, daca nu ar fi fost rostita in congresul american declaratia de sustinere a acestui act de catre presedintele Americii, Woodrow Wilson.

      • „De cind exista Romania pe harta , America ( Confederatia americana,SUA) nu ne-au facut nici un rau”

        Hai sà fiu ràutàcios, Celor trei mii de bucuresteni morti din primul bombardament american le-au fàcut un bine. Le-au evitat sà cunoascà ocupatia ruseascà.

        • Tara lui Andrei

          Plus distrugerea unor capabilitait de producere/prelucrare/stocare in domeniul petrolier.

          Cu toate astea, sincer, nu putem spune ca America ne-a facut noua rau, pe termen lung, asa cum au facut-o diverse tari din zona sau de pe continent.

          Hai sa zicem ca ar fi fost in avantajul nostru (dar si al occidentului) daca nu ne lasau pe noi cei din Est pe mana unor scursuri acum vreo 60-70 de ani dar asta nu mai conteaza acum. 🙂

          • @ Tara lui Andrei, daunele facute Romaniei de catre SUA in WW2 au fost consecinta starii de razboi intre cele doua tari. Stare declarata de catre Romania. Cred ca putina demnitate si maturitate nu ne strica. E de notorietate faptul ca Romania la vremea ei era componenta importanta in angrenajul Axei prin livrarile de produse petroliere. Chiar daca prin alte parti au facut porcarii, in ce-i priveste pe romani americanii au fost foarte „fair”. Si viceversa. Au atacat in general strict ce-avea legatura cu industria petroliera, de armament si cu reteaua feroviara. Pt. lamuriri cum de-au ajuns bombele la sute de metri de tinta:
            https://www.rumaniamilitary.ro/sisteme-de-ochire-in-aviatie-ii

            • Tara lui Andrei

              Corect. Eu n-am zis nimic de americani ca de ce au facut ce au facut. Dar noi am tras mult mai tare din cauza altora. Din fericire am interactionat (in general) bine cu americanii. Asa cum se intampla si acum. 🙂 Hai cu F-16urile alea odata!

            • Cam pe aici ar fi fost pe scurt și comment-ul meu despre o stare de război dintre două state …
              Mulțumesc.

        • MirceaS, nu sunteti rautacios, asta e manipulare.
          1. Romania a fost cea care a declarat razboi SUA. Pe 12 Decembrie 1941 la 9 zile dupa atacului de la Pearl Harbour.
          2. La fel de bine au fost omorati si americani in bombardamentul ala, membri ai echipajelor, asta e razboiul, consecinta punctului 1.
          3. Treaba cu acei civili bucuresteni morti in cartierul Rahova in aprilie 1944 are mai multe aspecte tehnice complicate si a presupus o mare doza de ghinion (neadapostirea populatiei din cauza ca tocmai se terminase un exercitiu de alarmare, conditiile meteo, samd). Obiectivul militar fusese triajul Garii de Nord.

          Va rog, nu mai aduceti in discutie marea dvs. lupta anticomunista. Intamplator am avut (ca multi altii de aici) ceva cazuri de felul asta prin familie si numai iubitori de rusi nu erau.

      • Si dacà tot am fast relançât. Iar îmi permit un comentariu la
        „– fiind in anul Centenarului constituirii Romaniei Mari, va anunt pe aceasta cale ca ea nu ar fi fost nici odata aprobata de natiunile europene cistigatoare in primul razboi, daca nu ar fi fost rostita in congresul american declaratia de sustinere a acestui act de catre presedintele Americii, Woodrow Wilson.”

        Cât despre presedintele Wilson, dacà te referi la ale sale 14 puncte, chiar dacà vorbeste si de « evacuarea teritoriului României », este vorba de România fàrà Transilvania la data respectivà. Iar un punct vorbeste de « evacuarea întregului teritoriu rusesc » (adicà si din Basarabia, parte integrantà a imperiului tarist).
        Efectiv, vorbeste de auto-determinarea popoarelor, dar a fost un punct selectiv (ungurii si germanii mai putin « auto-determinabili)

        Tratatul de la Trianon a avut asentimentul americanilor, dar nu numai. Comisia « Lord » de delimitare a frontierelor a avut putini membri americani si recomandàrile ei au fost favorabile românilor.

        Sànàtate !

  53. Naval Group at DEFEXPO 2018: Scorpene-class Submarine, Barracuda-class Submarine and F21 Torpedo
    https://www.youtube.com/watch?v=_NZKyvQVRd0

  54. La sfarsitul lui Octombrie 2018 trebuie desemnat castigatorul licitatiei… asta e termenul legal dupa incheierea depunerilor oferte,analize…short listing…final deadline for winner

  55. LRASM Missiles: Reaching for a Long-Range Punch

    https://www.defenseindustrydaily.com/lrasm-missiles-reaching-for-a-long-reach-punch-06752/

    The F/A-18 Super Hornet is gearing up to live-test Lockheed Martin Corp.’s Long Range Anti-Ship Missile (LRASM), with a range test expected this year, a company executive told Military.com on Tuesday.

    „Right now, we’re doing captive-carry testing, and we’ll have the first live shot off the F-18 later this year,” said Alan Jackson, Lockheed’s vice president of strike systems.

    The AGM-158C LRASM will then become operational in September 2019, he said.

    • Upgraded Super Hornet Features Only Minor Stealth Improvements

      https://www.military.com/daily-news/2018/04/11/upgraded-super-hornet-features-only-minor-stealth-improvements.html

      While President Donald Trump has publicly cited a desire to see Boeing build a stealthy F/A-18 Super Hornet, new modifications planned for the aircraft are not going to result in a plane that totally avoids radar detection, according to company executives.

      The Super Hornet is currently undergoing new modifications to give it upgraded stealth coating, smarter tactical targeting, improved communications, advanced cockpit displays. The mods will also extend the plane’s service life into the foreseeable future.

      „So the airplane’s already a [low-observable] platform,” said Bob Kornegay, senior manager of business development for the F/A-18E/F and EA-18G at Boeing.

      „It’s not classed as a very low-observable, but it is an LO aircraft. So we’re taking advantage of what was built into the airplane from the beginning, adding some additional coatings, and bringing it down a little further,” Kornegay said.

      „No airplane is invisible,” Kornegay said. „We just bring the radar cross-section down, so it has a lower signature, and that’s what we’ve done.”

    • „Răspunzând acuzaţiilor că Franţa, împreună cu Statele Unite şi Marea Britanie au acţionat fără mandat din partea ONU, Emmanuel Macron a ţinut să asigure că atacul a avut bază legală.”

      Bazà légalà, my ass !

      Carta ONU permite atacul asupra unui stat suveran numai în conditiile articolului 51 (legitimà apàrare) sau în virtutea unei decizii ale Consiliului de Securitate.
      Niciuna din conditiile astea nu au fost îndeplinite. Din punct de vedere al dreptului international, a fost o un act de agresiune.

      Cât despre pretentia lui Micron cà l-a convins pe Trump sà nu rente la bombardare, m-à îndoiesc. Cel putin poste a insista sà se limiteren la obiective „chimice”.

  56. in alta ordine de idei, apararea stratificata rusa se pare ca este relativ efectiva.

    Key Points
    Russia has said the Syrians shot down five of eight missiles launched by Israeli jets on 9 April
    The Israelis nevertheless still hit a hangar at T4 airbase
    The Russian Ministry of Defence (MoD) has said that Syrian air defences were able to shoot down Israeli stand-off missiles on 9 April.

    The MoD released a statement to news agencies saying that two Israeli F-15 jets launched eight missiles at the T4 (Tiyas) Air Base from Lebanese territory between 0325 and 0353 h Moscow time (0025 and 0053 h GMT) that morning. It said that Syrian air defences destroyed five of the missiles, but three reached the western part of the airfield.

    This corroborated an earlier report from the official Syrian Arab News Agency saying Syrian air defences shot down an unspecified number of missiles that were launched at T4 by Israeli F-15s from Lebanese airspace.

    http://www.janes.com/article/79266/russian-mod-corroborates-improved-performance-of-syrian-air-defences

    comentariul meu:

    Pacat ca nu stim cate rachete interceptoare au fost lansate. Israelul si americanii insa probabil stiu asta si evaluarea capabilitatilor reale ale apararii AAA ruse este la indemana analistilor.

    • Tara lui Andrei

      E normal, totusi, sa mai doboare si niste rachete, mai ales ca primesc ajutor (in diverse feluri) de la rusi.

      La urma urmei chiar daca sunt diferente majore intre IDF si sirieni nu e ca si cum israelienii ar da cu rachete invizibile complet in Siria.

      Plus de asta, tinand cont ca nu s-au putut apropia foarte mult de tinta iar tinta in sine era cam in inima Sirie probabil ca n-au putut sa aplice tactici de buriere, electronical warfare si asa mai departe. Poate chiar n-au facut-o deloc daca au folosit doar alea doua F-15. Mai mult de atat posibil ca senzorii si radarele de pe traseul rachetelor sa-i fi alertat pe sirieni/rusi.

    • De pe F-15 nu puteau sà lanseze decât rachete Popeye, ale lui Rafael.
      Sunt mai usor interceptabile decât o rachetà de croazierà, mai ales cà le-au lansat de la o altitudine mare, deasupra Libanului.

      Si Buk-M2 si Neva/Pechora S-125 pot sà le intercepteze dacà nu sunt contrariate de jamming (care probabil nu a putut fi efectuat, dat find distanta de tir).

  57. Jurnalistul rus Maxim Borodin, care a anchetat deunàzi asupra màcelului coloanei de „contractors” rusi în Siria, a decedat „càzând” în mod oportun de la etajul 5 al unui imobil din Ekaterinburg.
    cu Google translate
    https://newdaynews.ru/ekb/633323.html

  58. O frumoasà fotografie artisticà cu un avion preferat de unu’ de-aici. Oare care ?

    https://pbs.twimg.com/media/DawlOTVX4AEFayF.jpg

  59. Acum ca s-au mai linistit spiritele, o analiza la rece, facuta de unii destul de buni: https://us11.campaign-archive.com/?e=14d1ad6983&u=781d962e0d3dfabcf455f7eff&id=3752f17fe5
    Sper sa mearga…

  60. exista informatii ca ciolovecii transporta in acest moment tehnica militara:
    „Nave de război ruse încărcate cu tancuri şi echipamente militare au fost reperate în timp ce se îndreptau spre baza navală rusă din Tartus (Siria)…”
    https://www.agerpres.ro/politica-externa/2018/04/16/nave-de-razboi-ruse-incarcate-cu-tancuri-si-echipamente-militare-in-drum-spre-siria-presa–91685

  61. http://m.hotnews.ro/stire/22397083 Interesant! Actele la control, ce ai la cala!?

  62. The search for truth in the rubble of Douma – and one doctor’s doubts over the chemical attack – The Independent

  63. Pt cei interesati de “armele chimice” a lui Assad….

  64. Silviu de la Oradea

    Daca mai citeste cineva pe aici indurati-va si identificati arma de la 6:16 https://youtu.be/rp9BxEWm0xE?t=372

  65. Se gasesc in inventarul Iordaniei,Arabiei Saudite,Turciei….au FSA destui “sponsori @prin zona…?

  66. Tara lui Andrei

    Astia cu propaganda lor sunt de toata jena si te fac sa-ti dai seama cat de prosti sunt oamenii care cred tot ce spun. Pe langa faptul ca dau tot felul de cifre bombastice mai si inventeaza lucruri. Un fel de statul paralel.

    Aparent americanii au lansat 12 rachete de croaziera de la sol dintr-o baza de la granita cu Iraq (At-Tanf) creata de americani pentru a antrena diversi luptatori spre un aerodrom sirian (Al-Dumayr) din apropiere de Damasc.

    Bineinteles ca toate rachetele au fost doborate si avem in articol (inclusiv un videoreportaj cu eroii luptei anti-teroriste) fel de fel de laude la adresa sirienilor/rusilor si echipamentelor pe care le-au folosit, in cazul asta sistemul Buk.

    Acum eu sincer nu ma incred in tot cea ce se spune in presa si de-aia m-am si uitat atent la videoclip sa vad gauri, urme sau fragmente de rachete doborate filmate de catre rusi.

    Din pacate nu ne arata nicio racheta doborata ceea ce invalideaza tot ceea ce afirma.

    Nu de alta dar daca chiar ar fi doborat rachetele ar fi fost in beneficiul lor din TOATE punctele de vedere sa le arate tuturor. Ar fi fost dovada ca sistemele lor functioneaza, ca oamenii sunt pregatiti si, bineinteles, ca americanii sunt varza.

    https://www.vesti.ru/doc.html?id=3007711

    • Pai Tara a lui Andrei, ce vrei sa-ti arate rusii? O racheta de croaziera doborata? Crezi ca arata ca o cioara sau un fazan dupa o partida de vanatoare? Omule, e propulsata de combustibil lichid, ala face boom. Crezi ca sta careva sa adune resturi de pe km patrati sa-ti prezinte dovezi? Dovezile celor care afirma ca le-au doborat sunt aceleasi cu ale coalitiei, obiective ZERO. Nu mai punem la socoteala ca noile rachete cu capabilitate SMART au stiut ca in caz de esec sa autodistruga partea de electronica, sa nu incapa in mana inamicului. Hai sa fim putin mai smart. Ce resturi vrei? Sa prezinte coalitia dovada indubitabila a unui atac chimic si de ce persoanele care au fost in vecinatatea obiectivelor suspecte de cercetari vizand arme chimice sau detinatoare ale acestora, nu au fost gazate in urma atacului coalitiei. Armele chimice nu se neutralizeaza prin explozii. Daca ar fi asa, nu ar mai exista tratate care sa le interzica.

      • Ar fi de ajuns ca pe un camp de lupta sa se dea o bomba/grenada si s-ar rezolva problema. Cati dintre cei care posteaza au facut armata si cati au priceput si pricep ce se intampla pe acolo?

        • Oricum e propaganda multa de ambele parti sunt orgolii mari si interese si mai mari la mijloc

        • Tara lui Andrei

          Mai EU, sincer nu ma intereseaza nici de atacurile chimice care poate au existat poate nu, nici de legitimitatea atacurilor unora sau altora.

          Referitor la posibila propaganda pe care o faci si la faptul ca tot incerci sa cauti scuze pentru rusi, eu desi nu ma ocup cu chestii de genul asta, iti spun sincer ca m-as fi priceput mai bine decat tine. Sfat: in loc sa manipulezi sau sa dezinformezi ca un taran cu bata, fa-o ca un jucator de sah, ca sa nu se prinda lumea si sa capeti si credibilitate. 🙂

          Rachetele de croaziera despre care vorbim noi au dimensiuni destul de mari. Nu-s rachete antigrindina din alea de 1 metru lungime.

          Indiferent cum si cu ce o dobori n-o sa dispara in neant. Nu se evapora. Se fragmenteaza in bucati mai mici, mai mari, etc.

          Iata un exemplu de racheta Tomahawk doborata tot de un sistem AA sovietic.

          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Downed_Tomahawk_cruise_missile_in_Belgrade%2C_Serbia.jpg

        • Turcu si pistolul

          @EU doar tu ai facut armata si doar tu te pricepi la ce se intampla acolo!

  67. Capătu satului

    O analiză serioasă despre capacitatea unor lucrători din ministresu de la cercetarea in zadar
    http://m.hotnews.ro/stire/22397833

    • ministrul cercetarii mi a fost profesor in facultate in 2003. Ne certam cu el sa nu ne mai predea lucruri depasite , era impotriva lucrurilor noi, noutatilor tehnologice…

  68. Ce zice wiki…
    Tunul de pe Jder va echipa si… Agilis-ul…
    Stiu ei ceva si nu stim noi?!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Oerlikon_KBA
    Nu de alta, dar simplificam alegerea turelei…
    Nu ‘zisa’ mapn ca ‘decit’ de la Cal 30 in sus?!

      • Tocmai, ca nu e tanc. De aia am spus ca jurnalistul e tot un fel de Dorel! 🙂

      • pare a fi model 89.. si e cam casanta partea di fata daca carligul a reusit sa o rupa..

        • Da, chiar asta e. Chestia e ca parca nu mai aveam asa ceva in uz. Nu erau retrase toate?

        • da, e versiunea cu tun autoprop, gen Gvozdika…

          • Poate o duceau la Mizil pt canibalizare piese pt Jder…

            • Bre, matale nu citești pacostea aia de articol ?
              Destinatia era Centrul de mentenanta si Reparatii Bucov……
              Ce Mizil , ce canibalizare…… Jderul are alt motor si transmisie fata de MLI 84, nu mai zic de turelă…..

              • Prietene am 34 nu s chiar asa in etate…ma rog Stiu ca au alt motor si transmisie,Caterpillar in 2 variante,tun Oerlikon 25 mm,de 20 ani citesc despre subiecte militare,insa cu siguranta o avea galeti,senile chestii de astea in comun ca e aceasi platforma,e ca Passat cu A4 multe piese in comun sasiu motoare,cutii…nu tot insa sunt comonalitati…

                • @Ross
                  Exprimarea „Bre, matale” a fost în spirit de glumă. Dacă te-am jignit ,îmi cer scuze.
                  Vis a vis de comonalitate, cred că în fară de galeți și „cutie”, altceva nu e comun la ele, cred eu.

                  • Probabil ca da,insa daca fata de usa interioara la masina are un defect ma duc la dezmembrari si iau una cu 60£ in loc de 480£ cat m au spus la main dealer…intelegi ce vreau sa spun

        • In articol zice ca îl duceau la centrul de mentenență și reparații.
          Astea parcă erau stocate toate……de ani de zile…..
          Te pomenești că le pun „pe șenile”din nou”…….

          • Daca-l pun pe senile din nou e grav n avem nevoie de ele,prea vechi,epuizate fizic si moral,avem nevoie de un proiect gen ATROM 155 mm cu un nou camion produs in asociere cu Rheinmetall ,PRODUS LA BRASOV….si avem nevoie de ele ieri….gata cu anii ‘70/‘80

            • Sare Romania in aer daca n-avem ATROM, rau dom’le, e de rau.

            • Epuizate fizic nu prea sunt pentru ca nu au fost folosite prea mult. Epuizate moral, poate.

              • Chestii gen garnituri,rulmenti,bascule tre sa fie praf chiar si state in depozit dupa 35 ani,nu…ca nu cred ca au stat sa le bibileasca ca pe un DB5 sau E Type..?

                • Serios si asta inseamna la tine uzat fizic. Daca asta nefolosit este dupa tine uzat fizic pentru ca i-au intepenit cateva componente atunci cum ai numi acelasi vehicul care din cauza uzurii pica odata la cateva zile sau ore , care petrece mai mult timp in remiza tehnica la reparatii decat in baterie acolo unde ii este locul. Nu prea stapanesti proprietatea termenilor pe care ii folosesti.

                • @Ross
                  Acum 2 ani eram cu ceva treabă pe la Slobozia. Am văzut cu ochii mei câteva zeci de TMA 83 stocate la o UM de acolo încărcate pe platforme de tren „prin mijloace proprii” ,să zic așa. Și ele cred că au același nr de ani de stocare ca și „inculpatul” ajuns vedetă de presă… 🙂
                  Că bârâiau și scoteau fum ca dracu’, si nuera necesar să parcurgă mai mult de 300 m, e altă istorie. Important e că au pornit și au mai și plecat de pe loc 🙂

  69. Romania entrepreneur aims to put home-grown UAV defence technology industry on the map

    The company is offering three UAV models at the moment, each with several configurations and both military and commercial applications. The smallest is the electric-propelled Hirrus. The intermediate-sized one is the fuel-propelled Signus. And the third is the fuel- or jet-propelled Quarrus, an aerial target system that armed forces can use to train troops in missile and artillery ground-to-air fire. AFT is also working on a UAV with vertical take-off and landing (VTOL) capabilities, like Britain’s famous Harrier Jump Jet called the Signus 35V. The company’s main customer so far has been the Romanian armed forces.

    “We’ve done thousands of hours worth of flights to help their troops train in ground-to-air combat,” Popp said. “This kind of flight time would have been impossible to accumulate anywhere else.”

    The flights not only improve Romanian forces’ sharp-shooting, but also help AFT make its technology even better.

    http://www.intellinews.com/romania-entrepreneur-aims-to-put-home-grown-uav-defence-technology-industry-on-the-map-140080/?source=romania&inf_contact_key=c078d3e263bba9665b01b9cf35dc25f3a0d42703bd0627062b139635f96912c9

    • Pt Romania tot Exocet ar fi mai bun sa-l integreze si pe Sigma 10514 si la bateriile de coasta…..macar ar putea cere sa fie produse la Ploiesti unde au spus francezii ca vor fabrica rachete

      • As prefera NSM/JSM.
        Are incarcatura de lupta mai mica dar, la aceeasi amsa transportata, poti lansa doi vectori, cu sanse mai mari ca macar unul sa loveasca tinta.
        Plus ca NSM, fiind mai usoara, o poti pune pe orice pluteste.

  70. Cum mai stam cu volatilitatea indusa de imigranti musulmani in tarile unde au fost acceptati in nr. mare, astazi Franta:
    In Toulouse o patrula de politie opreste, pt. indentifucare, o femeie care poarta o burka. Acesta refuza sa isi descopere fata si incepe sa tipe, politia incearca sa o convinga dar nu reuseste si decide sa o duca la sectia de politie pt. identificare. Intre timp s-a strans un grup de cateva zeci persoane care cer eliberarea femeii si incep sa atace politistii care au fost nevoiti sa isi foloseasca armamentul din dotare. Un politist a fost ranit.

    Ca urmare a acestui incident si a unui zvon ca un detinut a fost omorat de gardieni, putin mai tarziu, apar revolte in doua cartiere, masini incendiate si o statie de politie a fost atacata (probabil datorita incidentului cu identificarea).

    Francezii nu prea mai au mult timp sa opreasca fenomenul. S-a cam ajuns la un asemenea grad inca aproape ca este o arma care asteapta fie folosita.
    Cand semeni vant…
    \\
    This Is Our First Glimpse of a DARPA Gremlins Drone Being Launched or Recovered From A C-130
    http://www.thedrive.com/the-war-zone/20058/this-is-our-first-glimpse-of-a-darpa-gremlins-drone-being-launched-or-recovered-from-a-c-130
    \\
    Government acceptance trials of a new antiaircraft artillery module of 57mm caliber designed by Burevestnik Company for Derivatsia-PVO artillery complex are scheduled to begin in 2018, T-digest online portal quoted Uralvagonzavod CEO Alexander Potapov as saying.

    Now the concept of the artillery gun has been declassified. Its solo photo shows the vehicle on BMP-3 chassis protected by reactive armor. It has an unmanned automatic combat module,” it said. The weapon has to destroy air, light armor and ground and surface targets, as well as troops in buildings and light erections.
    http://www.armyrecognition.com/april_2018_global_defense_security_army_news_industry/trials_of_the_new_derivatsia-pvo_anti-air_system_to_begin_in_2018.html

    57mm… imi place, in funtie si de perfomantele detectari tintelor poate fi numai buna pt. drone. Iar 57mm este mortal pt. orice IFV de la mare distanta datorita calitatilor balistice ale acestui calibru.

    • Colegu UK,France,Germania si Suedia sunt pierdute vor sfarsi in 20 ani ca si Bosnia cu zone “no go” in functie de demografia carei apartii,asta este multiculturalismul neoliberal…distrugerea culturii vest europeane….oricum in Londra unde traiesc la cateva zile dupa ce i-au transat la London Bridge aia 3 talibani o dadeau prin presa si nu numai toti hipiotii la fel ca suntem uniti in fata terorismului samd mi era greata de ce auzeam,nu le intra in cap idiotiilor din vest ca Wahhabismul majoritatii musulmane…nu mai continuu sa nu zic vreo prostie…

      • Islamismul este o arma, se stie foarte bine ce poate si pt. (contra) ce a fost folosita…

        O data ce a intrat este aproape imposibil sa il mai scoti folosind mijloace conventionale, caci sunt dipusi sa moara pt. ideile lor. Ce sa le faci, nu poti sa ii omori si daca ii bagi la inchisoare incep sa converteasca si acolo cum s-a intamplat in vest, ii lasi liberi iti ataca tara caci este laica si nu islamica si asa macina acea tara si societate…

    • Mai bine mai tarziu decat niciodata,insa daca vor fi condamnati cu totii:Iliescu,Roman,Voiculescu,Dinescu,prezentatorul asta…nu e un pic prea tarziu….sunt deja cu un picior in groapa…trebuia sa se intample acum 20 ani asta…insa Ciorbea,Radu Vasile,Constantinescu erau cu Tigareta 2,Rona Hart samd erau busy…in ciuda promisiunilor din alegeri…

  71. Salut baieti! Un mic sfat va rog ca eu mi-s ardelean si inteleg mai greu..:)) Mi-a sosit si mie invitatia la BSDA da nu pricep ; intru cu ea in 16 la clasa bussines…:)) sau vineri cand e deschis publicului ???

  72. Intrebarea este: il duceau pentru lucrari de revizie si reparatii pentru ca au de gand sa le reactiveze sau il pregateau pentru Muzeul Militar National?
    http://adevarul.ro/locale/ploiesti/un-tanctransportat-trailer-armata-s-a-desprins-chingi-cazut-pestrada-1_5ad7141edf52022f75f6ff66/index.html

    • Tara lui Andrei

      The acquisition of these new armoured combat vehicles should be spread over a period of 12 years.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Deci asta vine 12,5 vehicule pe an. Un transportor blindat produs sau important (probabil a doua varianta tinand cont de comanda mica) pe luna. Aoleu!

    • Pe Admiralul West am avut onoarea sa il cunosc si sa discut cu dansul unde pic pe tema razboiului din Falkland,unde domnia sa a comandat fregata HMS ARDENT(va rog cititi pe net scufundarea navei de argentinieni si ce a facut dansul) si ce ma interesa pe mine la vremea aia,in vara lui 2013 despre portavioanele Queen Elizabeth si Prince of Wales in comandarea carora d-lui in calitate de sef al comisiei pt Royal Navy,procurements and strategy a avut un rol esential in finalizarea programului
      Concluzie nu este troll rus,apare pe SKY News si BBC News,si parerea mea unul din ultimii adevarati eroi ofiteri care comanda prin respect si admiratie

    • Ghimpu si Basescu au acelasi vis: sa ramana in istorie drept „tatucul reUnirii”. Iar pentru asta calca totul in picioare, in special demonizand fie pe Dungaciu fie pe Salaru.

      In politica din RM toti sunt idioti, atat politicenii cat si votantii, nu stiu decat sa se acuze ori de unionism ori de comunism/moscovism (Plahotniuc mereu e la primire la fazele astea) atunci cand au impresia ca nu-si primesc „ceva”, nu le iese figura, ce mama dracu credeau ei ca rezolva daca e votat „x” sau „y”.

      • cine-i oprește pe klaus sau oricare alt gușter autohton sa faca la fel?!
        cred ca mai dubioasă e tocmai lipsa presedintelui in functie din subiectul ăsta.
        sau cine știe poate marinarul este si portavocea administratiei prezidentiale si tot bate drumul ăsta doar pe personă fizica.
        cineva trebuie sa-si asume public acest proiect si nu doar de la tribună ca mustața.

        • Parerea mea personala.
          Unirea asta cu Moldova e mai mult cantata ca gandita.
          Romania ar trebui sa aiba in bugetul de stat o voce separata dedicata cooperarii cu fratii din est. Din care cel putin :
          -Aducere ecartament cale ferata la standardul european.
          -Constructia unei autostrazi Iasi- Chisinau – Bucuresti.
          -Conectarea RM la infrastructura romaneasca de gaz metan pentru a asigura 100 % necesarul lor din productia noastra.
          – Sprijin pentru a aduce sistemul lor bancar macar la standardul romanesc cu acces la platformele de tranzactii romanesti.
          – O legislatie care sa usureze investitile romanesti in Moldova.
          – politica bancilor centrale nationale concordata. Pentru a aduce cele doua monede nationale la una singura.

          Ar fi multe de scris dar Basescu asta e chiar batut in cap. Crede ca ne unim cum a incercat el sa sperie pe Olandezi cind ne blocau accesul in Schengen ? Adica Boc a trimis vamesii la puricat camioanele olandeze. 🙂
          Trebuie sa promovezi o unire in mod inteligent NU ca politrucii. Cu sloganuri si declaratii .

          Faci curte miresei moldovene . O ajuti sa iasa din saracie / coruptie si atunci sa vezi cum spune DA nuntii.
          Pina atunci , dragostea cu forta e viol. Legal , juritic si te faci si de k…t.
          Se vede ca Base nu pricepe asta ca si cu Udrea a facut aceiasi figura.

          • nu suntem capabili de planuri pe termen lung-mediu,probabil va fi speculată o oportunitate cândva,cumva.
            subiectul însă trebuie ținut în opinia publică si e singurul care o face…ca place sau nu unora nu mă interesează.

  73. Si pentru ca mi-am tot „luat-o” ca ce minunate sunt rachetele hipersonice rusesti, in sfarsit, cineva s-a hotarat in sfarsit sa le faca putina concurenta („decat” maxim 1 miliard usd finantare): https://www.defensenews.com/air/2018/04/18/air-force-taps-lockheed-for-new-hypersonic-cruise-missile/?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=ebb%2019.04.18&utm_term=Editorial%20-%20Early%20Bird%20Brief

    P.S. LM astia sunt peste tot…
    P.P.S. Scuze daca s-a mai postat…

  74. Bosnia and Herzegovina: RPG-7MX2 modernized version of Soviet-made RPG-7

    „Proprietary manufacturing technology, as well as steel heat treatment and coating process ensure a high quality product designed to withstand more than 1000 live fire cycles, thus decreasing life cycle cost relative to other similar products.

    The RPG-7MX2 has a maximum effective range of 800 m against stationary area targets, depending on rocket types and sighting unit, while moving targets can be engaged effectively at ranges of up to 400 meters.”
    http://www.armyrecognition.com/dsa_2018_news_official_show_daily/bosnia_and_herzegovina_rpg-7mx2_modernized_version_of_soviet-made_rpg-7.html
    Numai la noi nu prea se misca nimic. Cercetarea sperie pe multi.
    \\
    Ukraine test-fires advanced version of SKIF anti-tank guided missile
    „Major changes were made for use launchers of the anti-tank guided missile system in conditions of soft soils and sand.

    Also, SKIF shall be equipped with new thermal sight, is designed for detection, recognition and identification of threats at longer ranges during day-night and adverse weather conditions.”
    http://defence-blog.com/army/ukraine-test-fires-advanced-version-skif-anti-tank-guided-missile.html
    \\
    Netanyahu: Soros-Backed New Israel Fund Seeking to ‘Erase’ Israel’s Jewish Character

    „Prime Minister Binyamin Netanyahu announced the formation of a parliamentary commission of inquiry against the New Israel Fund (NIF) Tuesday evening in light of the organization’s exertion of pressure on the governments of Rwanda and Uganda not to abide by agreements with Israel to take in illegal infiltrators.

    „The New Israel Fund is a foreign organization that receives funding from foreign governments and elements hostile to Israel, such as from the fund of George Soros. The ultimate objective of the fund is to erase Israel’s Jewish character and turn it into a state of all its citizens, alongside a Palestinian nation-state that is free of Jews on the 1967 lines with Jerusalem as its capital,” Netanyahu said.

    http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/244001

  75. Capătu satului

    Nu stiu daca s-a mai postat
    http://m.hotnews.ro/stire/22402527

  76. Sper ca daca vreodata romani aflati oriunde in lumea asta vor avea nevoie de ajutor sa avem curajul sa facem la fel.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155755395272217&id=228735667216

  77. sunt curios până când diverși hartiști emeriți ai muncii solcialiste de cat din gura si din mâini vor mai beneficia de țol național festiv la înmormântare…între timp pământurile țării sunt pline de oasele celor dispăruți in războaiele de reîntregire si in lupta antibolșevică ….bolșevism căruia i-au închinat cântece de petrecere și i-au recitat ode h’artiștii patriei noastre.

    • Tara lui Andrei

      Indiferent ca „pachetul” include si alte acareturi pretul final, daca o sa fie ala pana la urma, mi se pare o batjocura si o gluma.

      Eu am mai spus pe aici ca armele occidentale sunt un pic cam scumpe, sa nu mai zic ca vin si cu intarziere de cativa ani. Stiu ca sunt performante dar nici 1,2 miliarde de dolari pentru asa ceva… Da-o-ncolo de treaba…

    • @Dinu
      Hipersonicele alea au fost dezvoltate cu gandul la flota americana, mai ales cele 11 CATOBAR. Americanii nu aveau o tinta pentru genul asta de rachete (Kuznetsov nu se pune), acum insa chinezii ridica din ce in ce mai mult capul…
      La cat de avansati tehnologic sunt, americanii ar fi putut de mult sa le aiba.