Romania Military

Iar ne-au pacalit argentinienii

10721818824_61c76f525b_b

Eu ajung sa cred ca astia – de fapt – n-au bani nici sa faca plinul la toate cele 14 Kfir in acelasi timp, asa ca de unde sa scoata ei 330 de milioane de dolari sa le mai si cumpere?! Da bani pentru operare?!

Astfel dupa ce ajunsesera la un acord cu Israelul pentru 14 Kfir 60 (din care doua aparate biloc) modernizate si cu resursa refacuta, totul pentru o suma cuprinsa intre 220-360 de milioane de dolari, au aparut critici la adresa programului.

Generalul Mario Roca [fortele (aproape) aeriene argentiniene] a criticat aspru programul pe mai multe paliere, prima observatie avand legatura cu faptul ca primele sase aparate ar fi livrate dupa 18 luni de la semnarea contractului, dar fara vreun sistem de armament la bord.

O alta problema, din punctul de vedere al generalului, este ca toate modernizarile se vor face in Israel si nu in  Argentina si cum in Argentina sunt alegeri prezidentiale, ministrul apararii – Agustin Rossi – nu si-a mai asumat contractul si a lasat totul pe umerii viitoarei adminisitratii…

Acum, daca cele doua observatii ale generalului Mario Roca sunt serioase, nu putem decat sa ne intrebam ce are bunul general cu termenul de 18 luni, pentru ca daca ar fi comandat avioane noi, ar fi asteptat mult mai mult, iar un an si jumtate nu este deloc mult, daca tinem seama ca Argentina nu doar cumpara niste avioane ci trebuie sa implementeze un intreg sistem de arme foarte complex in sistemul sau militar.

Ai nevoie de baze aeriene modernizate, piloti si tehnicieni pregatiti iar daca ne uitam la noi, de la semnare si pana vom avea efectiv avioanele F 16 la dispozitie au trecut (inca mai trec) peste doi ani, astfel ca cele 18 luni nu mi se pare deloc un termen exagerat.

In privinta faptului ca modernizarea si resetarea resursei vor avea loc in Israel, iarasi pare un motiv inchipuit, atat timp cat industria locala nu cred ca ar putea sa faca asa ceva, iar daca Argentina ar cere totusi un transfer de tehnologie, pretul ar fi mult mai mare, iar timpul necesar mult mai lung.

Iar pe de alta parte tre sa fi putin ciudat sa bagi multe milioane de dolari in propria industrie pentru 14 avioane, si alea vechi de 40 de ani. Ar fi avut sens sa preia intretinerea si modernizarea lor daca ar fi cumparat avioane noi, cu un ciclu de viata de 40 de ani in fata, dar pentru niste aparate deja foarte vechi nu vad sa aiba sens, asadar, cel mai probabil, argentinienii au negociat pielea ursului din padure, tara neavand astazi 330 de milioane de dolari pentru 14 avioane…

Cautarile argentinienilor pentru avioane noi sau second-hand par a fi – din ce in ce mai mult – extrem de neserioase.

GeoregGMT

 

Exit mobile version