Iar ne-au pacalit argentinienii

10721818824_61c76f525b_b

Eu ajung sa cred ca astia – de fapt – n-au bani nici sa faca plinul la toate cele 14 Kfir in acelasi timp, asa ca de unde sa scoata ei 330 de milioane de dolari sa le mai si cumpere?! Da bani pentru operare?!

Astfel dupa ce ajunsesera la un acord cu Israelul pentru 14 Kfir 60 (din care doua aparate biloc) modernizate si cu resursa refacuta, totul pentru o suma cuprinsa intre 220-360 de milioane de dolari, au aparut critici la adresa programului.

Generalul Mario Roca [fortele (aproape) aeriene argentiniene] a criticat aspru programul pe mai multe paliere, prima observatie avand legatura cu faptul ca primele sase aparate ar fi livrate dupa 18 luni de la semnarea contractului, dar fara vreun sistem de armament la bord.

O alta problema, din punctul de vedere al generalului, este ca toate modernizarile se vor face in Israel si nu in  Argentina si cum in Argentina sunt alegeri prezidentiale, ministrul apararii – Agustin Rossi – nu si-a mai asumat contractul si a lasat totul pe umerii viitoarei adminisitratii…

Acum, daca cele doua observatii ale generalului Mario Roca sunt serioase, nu putem decat sa ne intrebam ce are bunul general cu termenul de 18 luni, pentru ca daca ar fi comandat avioane noi, ar fi asteptat mult mai mult, iar un an si jumtate nu este deloc mult, daca tinem seama ca Argentina nu doar cumpara niste avioane ci trebuie sa implementeze un intreg sistem de arme foarte complex in sistemul sau militar.

Ai nevoie de baze aeriene modernizate, piloti si tehnicieni pregatiti iar daca ne uitam la noi, de la semnare si pana vom avea efectiv avioanele F 16 la dispozitie au trecut (inca mai trec) peste doi ani, astfel ca cele 18 luni nu mi se pare deloc un termen exagerat.

In privinta faptului ca modernizarea si resetarea resursei vor avea loc in Israel, iarasi pare un motiv inchipuit, atat timp cat industria locala nu cred ca ar putea sa faca asa ceva, iar daca Argentina ar cere totusi un transfer de tehnologie, pretul ar fi mult mai mare, iar timpul necesar mult mai lung.

Iar pe de alta parte tre sa fi putin ciudat sa bagi multe milioane de dolari in propria industrie pentru 14 avioane, si alea vechi de 40 de ani. Ar fi avut sens sa preia intretinerea si modernizarea lor daca ar fi cumparat avioane noi, cu un ciclu de viata de 40 de ani in fata, dar pentru niste aparate deja foarte vechi nu vad sa aiba sens, asadar, cel mai probabil, argentinienii au negociat pielea ursului din padure, tara neavand astazi 330 de milioane de dolari pentru 14 avioane…

Cautarile argentinienilor pentru avioane noi sau second-hand par a fi – din ce in ce mai mult – extrem de neserioase.

GeoregGMT

 

92 de comentarii:

  1. Revin cu intrebarea mea de la „Contact”.Nu ar fi fost mai bine pentru noi ca in loc de 12 F16 pt. un mld $ sa fi achizitionat 40 Kfir echipate cu radar AESA ? Par si mai performante jucariile israeliene si ar fi fost si un nr decent.

    Oferta Israelului este in jurul a 25 mil $ per Kfir blk 60 revitalizat si echipat cu radar AESA .In banii astia intra piese de schimb,armament si instructie.

    • Pai aesa punem si noi pe iar 99….dar cand vad ca in comentariile de la 99 apare lumea sa ne spuna ca vai domnule…ce dracu sa facem noi cu aesa….??

    • Nu cred ca Kfir 60 se comapara cu F 16 din cam nici un punct de vedere.

      • Nici in raport de 2/1 sau chiar 3/1 ? Vrei sa zici ca preferi 12 F16 blk 40 in loc de 36 Kfir cu AESA ?

        • Un avion facut in serie mica,ai fi la mana carliontatilor cu intretinerea.
          Nu stiu de ce nu-mi inspira prea multa incredere neamul lui Itic,ca doar principalele programe de inzestrare au fost facute cu ei.Poate din acest motiv…….

          • Aoleu….MLU nu le aduce macar la blk 40 standard ? Asta e si mai rau,deci Kfir era o optiune MULT mai buna.

            • F-16-urile „crude” erau block 15. MLU-izate au fost aduse la blk 40 sau peste depinde de varianta.Kfir este din generatie cu Mig21. Ar fi fost o alegere mult mai proasta decat F-16 sh.

              • nu se compara MIG-21 cu KFIR-ul niciodata.
                Avionul evreesc era superior din toate punctele de vedere.
                era echivalent cu F-16 primele modele (probabil Bloc 15

                Cateva aspecte pentru care KFIR-ul este superior:
                – Din punct de vedere al aerodinamicii KFIR-ul este mult superior. Are aripa delta cu suprafata portanta mult mai mare decat MIG-21. KFIR-UL are o manevrabilitate SUUPER!

                – Motorul ofera o tractiune superioara
                – Manevrabilitatea la viteze mari este superioara Mig-ului.

                -PRIZELE DE AER la kfir sunt pe lateral, nu in varful avionului, ca la Mig 21. Faptul ca Mig-21 are priza de aer in botul avionului, II LIMITEAZA ANTENA RADAR FOARTE MULT la maxim maximorum 90-100 km

                KFIR 60 (varianta propusa argentinienilor) – este un avion echivalent cu F-16 MLU (eu consider ca este putin superior acestor MLU-uri din cauza radarului si din cauza rachetelor PYTHON-5 care este la ora actuala cea mai performanta racheta din lume, cu raza <35Km)

                (asta e parerea mea personala legata de Pyrhon-5. Altii considera IRIS-T ul cea mai buna…)

                  • 🙂
                    MICA nu are raza >35km? deci este echivalenta cu DERBY?
                    Ca si manevrabilitate… iubesc PYTHON-5?

                    ai vazut filmuletele de prezentare ale celor de la Rafael???
                    Acum personal iubesc aceasta racheta. fiecare cu gusturile lui.

                    imi pare rau ca nu sunt pe Mig 21 Lancer-C
                    dar e de inteles… ca de ce sa nu cumpere politicienii nostri PYTHON – 3 la pret de PYTHON-5 (asa isi iau si ei comisioanele)

                • O fi mai bun decat Mig 21 dar este aceeasi generatie. Nu iti imbunatatesti forta aeriana inlocuind Mig-urile cu avioane de aceeasi teapa. Zii ce vrei despre ce poate cara Kfir dar nu poate egala F-16 pe ansamblu si ca interfata om masina si manevrabilitate si spectru de misiuni. Vrei progres iei un avion cu o generatie peste. Israelul l-au modernizat si folosit pentru ca inlocuirea cu F-16,F-15 s-a facut progresiv. Adevarat pachetul de modernizare este atractiv dar Kfir iti iei daca esti o tara din Africa cu vecinii la nivel tribal. Noi cu riscul existent la est nu ne permitem sa ne jucam cu asa ceva. Ne-am jucat cu Mig-21 destul.

                  • neaaak!

                    nu e aceeasi generatie.
                    nu stiu de fapt… la ce te referi cand spui generatie.

                    ce… F-16 nu este aceeasi generatie cu MIG-21? Aparatele noastre sunt produse pe la inceputul anilor ’70

                    Dar este important mai mult… cum a evoluat avionul.
                    de exemplu… Mig 21 Fishbed este avion generatia a 3-a in timp ce Mig-21 Lancer este avion de generatia a 4-a.

                    Acum… legat de KFIR… este importanta evolutia aparatului.
                    Generatia o da radarul, sistemul de rachete si manevrabilitatea.

                    • Mig-21 Fishbed este gen.3 iar Lancer este generatia 4?
                      DE unde scoti prostiile pe care le scrii? Mig-21 cu toate variantele lui este generatia 3 reactiva, Kfir la fel iar F-16 este generatia a 4-a. Mig-21 este proiectat la inceputul anilor ’60 iar F-16 la jumatatea anilor ’70.
                      „Generatia o da radarul, sistemul de rachete si manevrabilitatea.”
                      Aiurea. Nu stiu de unde ai scos-o cu manevrabilitatea Kfir-ului:
                      „In 1988, they were returned and replaced by the F-16N. The 13 aircraft leased to the U.S. Marine Corps were operated by Marine Fighter Training Squadron 401 (VMFT-401), a 4th Marine Aircraft Wing/Marine Corps Reserve squadron at Marine Corps Air Station Yuma, Arizona. In addition to the blue-gray painted aircraft, the USMC also had some F-21s painted in Israeli colors and desert „flogger” schemes (named because they were to represent the schemes often worn by Warsaw Pact MiG-23 „Floggers”). The Kfir was utilized because they both shared the common characteristic of being very fast (Mach 2+) and fast-accelerating aircraft with relatively poor maneuverability.”
                      Da nene Kfir are poor maneuverability.

                      Amuzant acum vad ca intr-adevar Kfir este dat in gen 4 reactiva lol. Poate or fi reproiectat Israelienii cumva celula desi el tot o varianta de Mirage III este. Ma rog eu cred a astia gresesc si el este un gen 3.
                      Ia uite ce mai spune aici:
                      „he Kfir entered service with the IAF in 1975, the first units being assigned to the 101st „First Fighter” Squadron. Over the following years, several other squadrons were also equipped with the new aircraft. The role of the Kfir as the IAF’s primary air superiority asset was short-lived, as the first F-15 Eagle fighters from the United States were delivered to Israel in 1976.

                      The Kfir’s first recorded combat action took place on November 9, 1977, during an Israeli air strike on a training camp at Tel Azia, in Lebanon. The only air victory claimed by a Kfir during its service with the IAF occurred on June 27, 1979 when a Kfir C.2 shot down a Syrian MiG-21.

                      By the time of the Israeli invasion of southern Lebanon in 1982 (Operation Peace for Galilee) the IAF was able to use both its F-15s and F-16s for air superiority roles, leaving the Kfirs to carry out unescorted strike missions. Shortly afterwards, all IAF C.2s began to be upgraded to the C.7 version, with enhanced weight performance, making the Kfir more suitable to its new fighter-bomber role. During the second half of the 1990s, the Kfirs were withdrawn from active duty in the IAF, after almost twenty years of continuous service.”
                      DE ce l-au retras si n-au retras F-16 daca tot crezi ca este o optiune cel putin la fel de buna???

                    • Conform documentarelor Wings of Russia (sponsorizate de stat banuiesc) rusii insisi clasifica MiG-21 ca fiind un avion de generatia a doua, abia ultima varianta MiG-21 Bis fiind, citez din documentar: ”aproape de generatia a treia”. Eu inclin sa fiu de acord cu ei. Un avion care nu poate trage rachete aer-aer ghidate radar in afara razei vizuale nu prea se califica in generatia a treia. Deci F-4 Phantom, MiG-23 si Mirage F-1 sunt generatia a treia; 21 si Mirage 3 nu prea. Ma rog, americanii si rusii in general vad chestiile astea in mod diferit.

                      Referitor la subiect ti-am raspuns si la contact, dezavantajul cel mai mare al lui Kfir, si al lui 21 Lancer sau Bison il reprezinta motorul. Este turboreactor, nu turboventilator. Deci consuma mult combustibil, mai ales la altitudini joase. Incarcat are o raza de actiune si o persistentza in lupta mult mai mica decat F-16. Unde mai pui faptul ca F-16 datorita configuratiei celulei, motorului si sarcinii utile este un multirol pur sange. Kfir, Lancer si Bison sunt carpeli, solutii interimare pana la ceva mai bun, sau solutii definitive pentru tari sarace care vor sa-si patruleze spatiul aerian in anul 2015.
                      Eu unul incadrez Kfir block 60, MiG-21 Lancer si MiG-21 Bison in generatia 3.5 sau 3+.
                      Pana si Mirage 2000 (generatia a 4 a) este inferior lui F-16 dpdv al capabilitatii multirol.

        • Pai KFIR e un Mirage V modernizat! Cum doamne sa fie asta mai bun ca F-16? E contemporan cu MIG 21!

      • argentinienii chiar nu pot lua din varii puncte de vedere F/A-18 AB Hornet cu resursa si modernizate? F/A-18 AB Hornet modernizat era mult mai bun pt FARo decat F-16 ABM Falcon. sau macar sa avem 24 F-16 ABM Falcon shi 24 F/A-18 ABM Hornet ca tot suntem noi specialishti in second-handuri…modernizate. shi cu 48 de avioane multirole supersonice avem minimul cerut shi impus de NATO la aderare in 2004!!! ca I-ar trebui lui FARo mai mult de 48 de avioane de lupta supersonice multirole (cam 120 macar)…asta e, dar ar fi bune sa le avem shi pe astea. asha cum le-om avea shi pe ce bani + comisioane le-om avea….!!! din second handurile occidentale disponibile ar mai fi : Panavia Tornado, F-15 AB Eagle shi Mirage-2000. cate 24 din fiecare plus modernizate la noi, cumparate cu off-set, shi ne facem cu 120 avlmr bune, chiar daca facem o mica ciorbica !!! bani sunt din recuperarea evaziunii fiscale anuale shi stoparea risipei natzionale in Romania!!!

        • Datorita relatiei tensionate cu U.K., fata de care au pretentii teritoriale, argentinienii nu pot cumpara de la occidentali, tehnica militara performanta care le-ar putea crea probleme britanicilor.Daca ar fi putut, inclusiv in sistem barter, ar fi facut-o deja.Cu siguranta ca ar fi cumparat F16 de la americani, inclusiv pentru raza sa de actiune mare, necesara acoperirii suprafetei teritoriale mari a Argentinei.Practic cu cateva zeci de F16, argentienii isi pot acoperi tot teritoriul national decat daca ar avea in dotare MIG21 sau chiar versiunea de MIG 29 pe care am avut-o si noi in dotare.

          • poate vor lua argentinieni 24 SU-30 de la rushi pe vacutze, shi sa vezi atunci circoteca….shi daca tot vor da vacutze ca au de unde, la rushi mai pot lua shi 24 MIG-35. shi fi circoteca shi mai mare….

  2. Eu cred ca mai bine le luam noi la banii astia.
    Unde e MAPN-ul ? Le-a scapat chilipiru asta….

    • 360 MILIOANE DOLARI este oferta de Black fridey! SERIOS.

      daca transformi in euro… o sa ai surpriza sa vezi ca aceste avioane sunt la juma de pret fata de pretul F-16 cumparate de la portughezi.

      ce sa mai zicem ca noi cumparam 12 avioane iar evreii vand 14 buc. (2 avioane sunt bonus)

  3. Cel mai bine ar ieși argentinienii cumparandu-și avioane noi,de la ruși sau chinezi,în sistem barter.SU 35 ar fi super ok pentru argentinieni.

    • 87 mil $/ 1 Su35 …..n-au banii astia argentinienii.

      • gogu de la pascani

        La Su-35 n-au bani nici sa-i faca plinul. Pt. chestii gen Su-27MiG-31/F-15 trebuie sa ai rafinarie langa aerodrom 🙂 Poate nu stiati, lui MiG-31 cand mai are 600l de gaz in rezervoare i se aprinde becul de avertizare ca ramane fara combustibil.

      • Au in schimb suficienta materie prima, produse agricole si animale.La capitolul resurse naturale argentinienii stau foarte bine.Datorita suprafetei foarte mari a tarii, SU35 ar fi super ok, pentru raza sa de actiune.
        O varianta irealizabila ar fi pentru argentinieni sa isi cumpere de la americani, tot in sistem barter, avioane noi, F16, insa datorita relatiei speciale SUA-UK, nu se va intampla asa ceva.

  4. perioada de acomodare,antrenare,livrare pt 12 f16 mi se pare mare si trasa de par,de fapt 6 in prima transa.parere de profan recunosc.

  5. Pana la urma cat am dat pe 12 f16 ?? Un miliard , 2 miliarde ?? Pana una alta se pare ca F16 are inca valoare daca cioloveci aduc cel mai performant sistem AA doar pt F16

    • Am dat @ 600 mil dolari la portughezi pt. cele 12 F-16, cu antrenarea piloților, cu integrarea infrastructurii cu ceva muniție inclusă… etc etc…de unde visezi tu 1 miliard/două???

      • mie mi se pare ok, daca ar fi sa comparam cu frecatele alea, ca m-ati innebunit de cap cu ele :)))

        • Iar viitoarele tranșe de F-16 ar trebui să fie și mai ieftine de cât aceasta… acum a costat 600 mil, fiindcă a trebuit să ne antreneze și instructorii și personalul care trebuie să efectueze întreținerea/repararea aparatelor, la viitoarea tranșă, numai o achiziționezi și o aduci în țară și-ți extinzi singur propria infrastructură, căci deja ai instructori și tehnicieni formați care-i pot antrena pe alții… dacă luam încă 12 de F-16C de la greci, ar trebui să vină numai 300-400 milioane euro/dolari…

      • Era un destept mai sus numit Costin care zicea el ca pt 12 F16 am dat un miliard si ca era mai bine sa cumparam Kfir , si eu stiam ca pretul a fost inclusiv munitie pregatirea pilotilor cred ca si infrastructura a intrat in pretul ala , eram sarcastic atat

        • Daca te-ar duce capul sa mai citesti si tu ,ai fi sessizat ca „desteptul” ala stie ce vorbeste.In 25 de milioane/ 1 Kfir intra si munitia si pregatire. Pachetul era all inclusive si pt. argentieni la pretul ala.

          • Si ce legatura are ca 1 Kfir costa 25 milioane ?? Eu am facut referire strict la afirmatia ta ca am dat pe 12 F16 un miliard cind de fapt am dat 638 milioane nu ?? Desteptule :)) sau inteligentule cum vrei tu 😉

          • Calmeazate chiar n-am vrut sa te jignesc cu desteptul , o puteam face direct daca asta era intentia mea , nu cred ca Kfir este la nivelul F16

            • Am dat 638 milioane EURO,adica 866 milioane dolari la paritatea de atunci,din 2013.De banii astia am fi luat 36 Kfir blk 60

              http://www.f-16.net/f-16-news-article4794.html

              Si,cum zice articolul,in afara de cele 866 mil $ se mai adauga….

              „Romania will have to spend additional funds to build the necessary ground infra-structure and acquire spares, weaponry and airborne sensors.”–Deci,cu armament,piese de rezerva=minim un miliard $…

  6. Off topic: http://lucianmindruta.com/2015/11/26/mistificarea-turcia-ajuta-isis-cum-functioneaza-mecanismele-minciunii-globale/

    Citind despre truda postacilor (inclusiv munca lor pe acest forum), aflati in slujba diverselor tari, realizez ca nu ar fi rau de trecut pe wishlist’ul ministerului apararii a unui batalion din aceasta categorie. Bine coordonat, ar fi cel putin la fel de eficient ca unul din trupele regulate.

    • o, da, marele cavaler de la Cornu :))

    • Tucia a inceput s-o incaseze dur de la rusi 🙂 😉 . Nu spun ca nu traficau arme contra petrol, dar acum rusii, prin baietii lor cu ochi albastri, o sa ne arata o cu totul alta Turcie.
      Erdogan este un dobitoc total…

      • @George, pai si ne lasi asa in ceatza, sau pregatesti terenul pentru un nou articol? 🙂

        • 🙂 Nu va las frate, da voi cum credeati c-o sa-i loveasca rusii pe turcii? Cu Iskanderul 🙂 .
          Economic – asa si asa, nici Rusia nu-si permite sa-i taie Ankarei de tot macaroana, politic – izoland-o de NATO, lucru care i-a si iesit partial, informational/servicii – printr-un razboi pe mai multe planuri si militar, daca turcii sunt suficienti de fraieri sa-si mai trimita avioanele in Siria.
          In total interesele Turciei vor fi atacate pe toate planurile, ramanee de vazut cat pot turcii sa se opuna, probabil nu prea mult… In Siria cel putin sunt praf acum.
          Vom vedea acum ca Turcia este de fapt o maimuta care cu cat se urca mai mult in copac, cu atat i se vede fundul mai rosu! Turcia nu este o putere regionala, decat daca este lasata sa para putere regionala, este o tara slaba dpdv al servicilor de informatii, o tara care si-a facut (in era Erdogan) numai dusmani si care acum si-a pus in cap o super-putere, care super-putere asa schioapa cum este ea, e totusi un adeversar dincolo, cu mult, de talia Turciei.

          Nu degeaba il injuram eu pe Erdogan pe aici. A facut tara praf, a izolat-o si a slabit-o in interior, prin coruptie, nepotism si atacarea/aservirea structurilor care o tineau intreaga.
          In privinta armatei turce vom trai si vom vedea dar cred ca vom avea surprize foarte neplacute.

  7. 360 MILIOANE DOLARI – este un pret super.

    KFIR 60 sunt avioane la nivelul F-16 MLU? pe care le achizitionam noi?
    de ce am eu banuiala ca aceste avioane… au integrata racheta PYTHON-5 (care este preferata mea la <40Km) si racheta DERBY?
    Am inteles ca Radarul este ELTA EL/M 2052 care este un radar SUPER!

    Personal daca as fi in locul primului Ministru roman, mi-ar face cu ochiul acest program al evreilor.
    Stiti de ce? pentru ca avioanele ar putea fi refacute la AEROSTAR BACAU care are un parteneriat deja cu Israelul. ce sa mai zicem ca romanasii nostri sunt familiarizati cu Radarele ELTA (chiar daaca e varianta mai veche)

    ma intreb serios… NOI DE CE NEGLIJAM ACEST PROIECT?

    oare nu ar sta bine F16 MLU si KFIR? pe aeroporturile din Romania?

    • python 5 este buna dar AIM-120 AMRAAM este cireasa de pe tort

      • Rachetele care se bazeaza doar pe radar pt. a se ghida spre tinta pot avea probleme, rusii fiind destul de priceputi in a realiza dispozitive de bruiaj pe partea de radare:

        „In September 2012, Raytheon was ordered to continue developing the Sidewinder into a Block III variant, even though the Block II had not yet entered service.
        The USN projected that the new missile would have a 60 percent longer range, modern components to replace old ones, and an insensitive munitions warhead, which is more stable and less likely to detonate by accident, making it safer for ground crews. The need for the AIM-9 to have an increased range was from digital radio frequency memory (DRFM) jammers that can blind the onboard radar of an AIM-120D AMRAAM, so the Sidewinder Block III’s passive imaging infrared homing guidance system was a useful alternative”.

        //
        „Turkey to deploy land based radar/electronic warfare system KORAL on the Syria border.”
        Si uite asa s-a, probabil, s-a mai redus din raza S400 si avioanele rusesti care opereaza pe langa granita vor avea probleme cu radarele si comunicatiile.

        //
        Pana si islamistii din Siria folosesc dronele (noi cand o sa ne apucam sa le construim si folosim – probabil dupa ce ne izlamizam… ):
        https://www.youtube.com/watch?v=jqe8jYXeiIU
        https://www.youtube.com/watch?v=LLdXKEzvEaM
        Sunt un pic mai simpatice.

    • In ciuda pachetului senzori-avionica-armament (respectabil) de pe Kfir problema o reprezinta platforma veche pe care va fi instalat. Celula si motorul proiectat prin anii 50 si intrat in serviciu activ prin ’59-’60 limiteaza tipul de misiuni pe care le poti efectua. In ciuda radarului, avionicii si armamentului performant. Aici ar fi nevoie de Arhengel sa intervina cu detalii tehnice, eu sunt cam pe langa in domeniu.

      • Poti sa instalezi asa ceva si pe Starfighter, si pe F-5, si pe Hawker Hunter sau English Electric Lightning daca te straduiesti. Intrebarea e: merita? NU!

  8. Asta este bancul cu iarna :)))) Nuu stiu de ce ne miram 🙂 Asa ni se intampla de 2000 de ani 🙂 !

  9. Razvane ai vazut ce-au facut betzivanii de rusi??? au dat cu bomba peste o piata masacrand zeci de civili nevinovati

    https://twitter.com/NorthernStork

  10. La ce le trebuie argentinienilor, doar nu îi atacă vecinii și nici ei nu au nici o șansă să atace Insulele Falkland ? Pentru descurajare probabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *