Romania Military

Noi n-avem nave, altii au, dar de unde personal?!

KNM Fridtjof Nansen

 

Una dintre cele mai moderne forte maritime militare di Europa, Marina Norvegiana, sta cu cinci fregate ultimul racnet trase la cheu pe un motiv care poate parea foarte bizar, pentru coltul estic al Europei: nu are suficienti oameni pe care sa-i imbarce la bordul supernavelor sale.

Norvegienii au fost foarte mandri cand in 2006 a intrat in dotarea flotei prima fregata moderna, dotata cu tot ce-ti poti inchipui, KNM Fridtjof Nansen, si chiar aveau si motive sa fie mandri, pentru ca noua clasa de fregate era si este inca cea mai moderna din neamul ei. Din 2006 pana acum toate cele cinci nave programate au intrat déjà in dotare, ultima chiar anul trecut, numai ca din pacate noile nave de lupta mai mult freaca cheul portului, decat sa infrunte Atlanticul de Nord, asa cum se preconiza.

Numai ca vedeti voi fiecare are necazurile lui, noi din cauza de saracie, incompetent si coruptie, iar norvegienii din cauza de prea multa competenta, lipsa coruptiei si bogatie. Astfel parlamentul Norvegiei a facut un raport in care incrimineaza slaba pregatire a personalului de la bordul fregatelor, slaba pregatire care pune in pericol capacitatea navelor de a-si indeplini indatoririle. Motivul personalului nu prea calificat sta de fapt in economia nationala, una dintre cele mai puternice si seriose din lume.

Astfel ofiterii Marinei Regale Norvegiene isi dau demisia in masa din marina si pleaca in general spre sectorul petrolier, pe platform maritime, sau pe nave  specializate, datorita a doi factori: salarizarea net superioara si timpul mai mare pe care il pot petrece cu familia. In industria petroliera maritima se lucreza pe perioade. De exemplu stai 2 saptamani pe mare, apoi stai 2-3 acasa, etc.

Ori se pare ca Marina Norvegiana nu poate faca fata competitiei nici la nivel de venituri, nici la nivel de conditii oferite personalului. Este vorba aici atat de ofiteri de comanda, cat si de ofiterii “tehnici” sa zicem, oameni foarte bine pregatiti si care isi gasesc foarte usor de lucru in industria civila.

Situatia este atat de disperata incat atunci cand o fregata iese in larg, se fac transferuri de pe alte nave, pentru ai asigura echipajul necesar. Mai mult decat atat, cele cinci nave ultramoderne, nu au fost construite de florile marului, ci dimpotriva scopul lor era tocmai acela de a proteja interesele Norvegiei, mai ales cele petroliere si din industria gazelor, in zona Nordica a apelor teritoriale.

Asadar el ar fi mai mult decat necesare sigurantei nationale a regatului scandinav, insa din pacate, in loc sa patruleze apele in nordul indepartat, mai tot timpul anului navele stau cuminti in sudul tarii, in portul lor de baza, Haakonsvern.

 

Sursa: barentsobserver.com

 

GeorgeGMT

 

Exit mobile version