Romania Military

Rheinmetall modernizeaza Fuchs pentru Bundeswehr

fuchs-6x6

Comanda de modernizare e de 90 de vehicule si costa 135 mil. euro cu tot cu TVA, dupa altele 177 deja modernizate la standard 1A8, cu kit de protectie balistica si antimina. Motorizarea de baza este un diesel Mercedes-Benz Model OM 402A V8 12,8l de 320CP in timp ce versiunea Fuchs 2 are un motor diesel Euro 3 MTU 6V 199 TE20 V6 11,9l de 456CP,

Modernizarea este exact pentru roluri secundare, si nu IFV: CBRN armoured transport, command post, ambulance, APC, EOD vehicle, mine detection/Route Clearing Package (RCP), Joint fire support coordination team vehicle, transport. Versiunea modernizata dispune de blindaj suplimentar, atat anti perforant cat si contra exploziilor, conceput de IBD Deisenroth si Rheinmetall, impreuna cu scaune anti-explozie, atasate in plafon.

Fuchs atinge 20 de tone complet echipat, 17 tone gol, fiind si amfibiu, mai putin in versiunile 1A8 si Fuchs 2, atingand 23 de tone complet incarcat, cu o sarcina utila de 6 tone, versiunea 2 fiind inaltat cu 145mm pentru volum intern marit.

Bine ca Bundeswehr poate folosi Fuchs 6×6 din anii ’70, numai alor nostri nu le convine SAUR2!  Al nostru n-ar putea primi din start, din fabrica, un pachet asemanator daca tot e vorba de parteneriat cu Rheinmetall sau cine o fi? Pe de alta parte, al nostru 6×6, RN-94, nu si-a gasit decat clientul din Banglades, unde e posibil sa mai exporte cateva exemplare MEDEVAC. Interesant de remarcat, poate doar coincidenta, este ca pe pagina Army-Technology, SAUR 2 este prezentat ca un proiect inrudit cu Fuchs… posibil ca si rol si tehnologie.

Pentru SAUR2 am putea adauga ca si roluri platforma AA (SIRET/Crotale/MICA sau CA-95/94M/MISTRAL) si artilerie (obuzier si mortier), nefiind nevoie ca pentru toata gama de misiuni sa dispunem de un TBT cu protectia unui Boxer, dar si cu pretul piperat si costurile de operare aferente, superioare fata de un vehicul mai usor.

Fuchs 2

 

Sursa:

ArmyRecognition

Exit mobile version