Romania Military

K2 Black Panther, probleme cu propulsia

Ca sa nu ne mai miram ca turcii au probleme cu gasirea unei solutii de motor de 1500Cp produs local, iata ca si sud-coreenii, cei care le-au vandut licenta pentru o parte din tehnologia ROTEM K2 Black Panther, inca au probleme cu propriul lor grup propulsor, care trebuia sa inlocuiasca motorul si transmisia de provenienta germana la primele serii.


Si asta in contextul in care agentia de achiziții militare din Coreea de Sud (DAPA) a anuntat incheierea livrarilor celui de-al doilea lot de tancuri, fortele sud-coreene detinand astazi 206 vehicule de acest tip.
Dupa ce Coreea de Sud a comandat primul lot de 100 de tancuri K2 in 2010 pentru suma de 820 mil.$ (dupa cele 15 vehicule de preserie livrate pana in 2014), finalizat in 2014, al doilea lot, de 105 tancuri,  a fost contractat in 2014 iar finalizarea livrarilor a fost intarziata cu un an. Intarzierile au fost cauzate de problemele generate de introducerea propriului motor diesel Doosan Infracore DV27K de 1500 CP, destinat a inlocui in acest lot motoarele germane MTU MT833, dar pastrand transmisia Renk HSWL 295 TM importata din Germania.

Pana la sfarsitul anului viitor ar trebui sa fie livrat inca un lot de 54 de tancuri comandat in 2020, pentru suma de 53 de miliarde de woni (482 de milioane de dolari), ceea ce inseamna 8,9 mil.$/vehicul. Acestea vor fi in aceeasi configuratie cu cele din lotul doi, pastrand transmisia germana. Sistemul de transmisie EST15K dezvoltat de coreeni are si el probleme de fiabilitate si durata de viata, ceea ce duce la intarzieri cu privire la intrarea in productie de serie. In schimb, acest al treilea lot va primi alte imbunatatiri: optoelectronica mai performanta pentru comandant si sofer, comunicatii de date imbunatatite, sistem de dirijare a tragerii cu urmarirea automata a tintei.
In schimb italienii nu au probleme cu motorul, furnizand primului prototip al tancului PT1 Ariete AMV (Aggiornamento Mezza Vita), acesta intrand in teste la centrul CEPOLISPE din Montelibretti pentru a verifica mobilitatea. Un al doilea prototip va fi livrat pana la sfarsitul anului si un al treilea ar putea fi gata in ianuarie 2023.

Prototipul Ariete AMV PT1 a fost echipat până acum doar cu o nouă transmisie și câteva modificări minore la șasiu

Acest prim prototip are propulsia modificata, asezata in partea din spate a sasiului vehiculului, fiind montat motorul cu 12 cilindri MTCA V12AMV common-rail cu 1500 CP (comparativ cu 1270 CP ai versiunii de serie in uz). Motorul este integrat in powerpack cu cutia de viteze ZF.

Tot din modernizare face parte un nou sistem de franare si șenile mai largi. In programul de modernizare sunt planificate noi sisteme de comunicatii, sistemele turelei, sistemul anti-incendiu, sistemul de filtrare si protectia balistica. Controlul tragerii va fi similar cu cel instalat pe vehiculele Centauro II.

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

Altair-com-pl/news/view?news_id=35992

Altair-com-pl/news/view?news_id=23531

Altair-com-pl/news/view?news_id=32330

Altair-com-pl/news/view?news_id=36036

daydaynews.cc/en/military/942562.html

. Defenceturkey.com/en/content/could-south-korea-s-powerpack-be-the-powerpack-solution-sought-after-for-the-altay-mbt-serial-production-project-4286

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/lotul-3-de-k2-black-panther-pentru-coreea-de-sud

Exit mobile version