Romania Military

O luna, o luna si ceva fix!

Transportoare blindate produse in Romania? „Vedem intr-o luna”!

Ministrul Borc a mai spus ca proiectul pentru transportoare blindate se va face in curand, iar in aceasta afacere Romania prefera „un aliat”. Acest proiect este evaluat la 800 milioane de euro.

„Nu stiu daca va fi la Moreni. De ce nu si un greenfield? Transportorul va fi un produs romanesc. Favorizam un aliat si pe cineva dispus sa dezvolte impreuna cu noi, sa fie un produs romanesc. Vedem intr-o luna”, a mai spus Borc.

O alta posibila fabrica unde aceste transportoare blindate ar putea fi construite este Uzina Mecanica Bucuresti, unde, in trecut, se fabricau tancuri pentru Armata Romana. In prezent, aceasta fabrica traieste de pe urma contractelor de mentenanta si reparatii ale tancurilor existente.

 

RomaniaMilitary

Citim si ne punem intrebari.

Suntem bucurosi cand domnul ministru spune ca “transportorul va fi unul romanesc” si incercam sa intelegem ce inseamna asta:

-programul TBT8x8 adus la zi cu tehnologia unui partener strain cu experienta?

-un transportor strain construit – vedem noi in ce procent  – in Romania?

Dar ce-i mai bun, am lasat la urma. Spune domnul Borc “in aceasta afacere Romania prefera „un aliat”. Adica cum?! Pai aliat militar, adica membru NATO?! Cam asta ar insemna, pentru ca membrii Uniunii Europene nu sunt aliati, termenul de aliat are fix conotatii militare si de aici incolo speculam.

Patria AMV sare din schema, Finlanda nefiind membru NATO si ramanem cu Iveco SuperAV si Pirahna, doar ca cel mai nou produs al americanilor-elvetieni (Mowag) este Pirahna V, care nu este deloc amfibiu, deci sare si asta din schema.

Boxerul german, VBCI-ul francez nici astea nu prea plutesc, asadar ramanem cu Iveco Super AV si, Doamne-fereste, cu Pirahna IIIC.

Practic avem doua conditionalitati care ne cam arata spre ce am putea sa mergem: tara aliata si TAB-ul sa fie amfibiu, ori aici ramanem cu italienii – in cel mai fericit caz, sau Mowag-Pirahna IIIC in cel mai nefericit caz.

Dar… desi sansele sunt foarte mici, am putea avea si un candidat-surpriza!

O varianta pentru colaborarea franceza ar fi o dezvoltare similara conceptului ATOM, care refolosea tehnologia VBCI pe un produs amfibiu… Asta ca sa visam putin, mai ales ca saptamana trecuta o delegatie consistenta a MApN a fost intr-o vizita in Franta cu dublu scop: Eurosatory, dar si pentru „lucrarile Comitetului Tehnic Mixt romano-francez de cooperare in domeniul armamentelor„:

„Pe parcursul activităţii, delegaţia Ministerului Apărării Naţionale, a prezentat intenţiile şi priorităţile pentru achiziţii de echipamente şi tehnică militară ale Ministerului Apărării Naţionale și s-au identificat posibilităţile dezvoltării cooperării bilaterale româno-franceze. Identificarea unor proiecte / iniţiative de cooperare tehnică militară şi industrială cu partenerul francez conduce la modernizarea echipamentelor şi tehnicii militare în vederea dezvoltării unor capabilităţi operaţionale performante şi interoperabile cu cele ale aliaţilor”

Si pana aici cu visarea!

Asteptam sa treaca o luna poate ne dumirim si noi.

GeorgeGMT

 

Si a mai spus minstrel economiei si ca are in vedere industria aeronautica de pe la noi

Vice-premierul si ministrul economiei Costin Borc a declarat ca vrea sa restructureze cateva companii aeronautice romanesti pentru revitalizarea industriei constructoare de avioane. Printre acestea se numara Romaero Bucuresti si Avioane Craiova.

Vrem ca Romania sa fie un pol aeronautic si pe partea de avioane, nu doar pe elicoptere. (…) Vreau sa ma concentrez pe productie in Romania, mai degraba decat pe programe de off-set”, a declarat Borc, aflat intr-o vizita la fabrica de elicoptere a Airbus Helicopters din Marsilia, Franta.

Airbus Helicopters va incepe in 2017 productie de elicoptere H215 la o noua fabrica din Ghimbav, judetul Brasov. Fabrica va ajunge in 2019 la o productie de 15 unitati pe an si va avea, la acel moment, pana la 350 de angajati.

De altfel, un lot de circa 30 de muncitori ai Airbus Helicopters Romania se afla in Marsilia, pentru pregatire la fabrica Airbus Helicopters.

Sursa: Wall-street.ro

Exit mobile version