Romania Military

Companiile din industria aeronautică au solicitat autorităţilor înfiinţarea unei structuri naţionale a aviaţiei

iar_93_b

Companiile din industria aeronautică au solicitat autorităţilor înfiinţarea unei structuri naţionale a aviaţiei, care, prin nivelul superior de organizare, să poată promova interesele industriei la nivelul entităţilor europene de profil, potrivit unui comunicat transmis joi de Ministerul Economiei.

Reprezentanţii industriei aeronautice au participat, joi, la consultările cu reprezentanţii industriei manufacturiere pentru elaborarea Strategiei de Reindustrializare a României.

De asemenea, companiile au solicitat ca Guvernul să facă lobby pentru un parteneriat al României cu EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) pentru accesul la comenzile de construire de aparate de zbor. De altfel, absenţa comenzilor pentru industria aeronautică a fost unul dintre subiectele aflate în dezbatere, cei prezenţi la discuţii sugerând ca instituţiile de stat care folosesc aparate de zbor, cum ar fi MApN, MAI, Ministerul Sănătăţii, să-şi planifice pe termen lung achiziţiile de astfel de aparate, fiind vorba de o industrie cu un ciclu lung de fabricaţie. Potrivit solicitanţilor, statul s-ar putea implica activ în susţinerea industriei autohtone de aviaţie, inclusiv prin retehnologizare, arată comunicatul Ministerului Economiei.

O altă propunere a vorbitorilor s-a referit la privatizarea întregii industrii aeronautice.

Sursa: Agerpres.ro

 

Comentariu RoMilitary

Acum daca stam stramb si ne uitam drept, cam toate problemele ridicate de industria aeronautica, probleme absolut reale, ar fi putut fi rezolvate, inca mai pot, printr-o achizitie chibzuita si de bun simt in domeniul  Programului pentru Avion Multirol.

EADS care se vrea adus in Romania, ar fi venit el de buna voie si foarte voios, daca Romania ar fi cumparat Eurofighter Tyhoon. Privatizarea industriei aeronautice, o cerinta normala si inteligenta, s-ar fi putut face odata cu alegerea noului avion multirol pentru RoAF: Avioane Craiova si ROMAERO ar fi avut astfel oportunitati nemaivazute pentru aceasta industrie din 1989 incoace.

Daca am avea un pic de minte, nu ar fi efectiv suficiente fabrici in industria aeronautica de privatizat, la cererea care ar exista. Si EADS-ul si Saab-ul si Lockheed Martin ar fi investit serios in industria nationala aeronautica si nu numai, cu conditia ca la Bucuresti sa fi fost politicieni si nu politruci, iar acum, cand spectrul falimentului este tot mai aproape, membrii acestei industrii cer solutii de redresare din partea Statului, desi in mod clar Statul nu ar avea ce cauta direct in aceasta industrie, ci ar trebui doar sa creeze premizele dezvoltarii acesteia prin investii masive.

Cand spun „investitii masive” nu ma gandesc evident la bani de la buget, ci masuri economice care sa favorizeze dezvoltare economica si atragerea de investiti straine mari si inalt tehnologizate. Din pacate idea fixa cu avioanele portugheze va ingropa industria aeronautica nationala, indiferent de ceea ce spun politicienii nostri ca vor face: nu au bani, nu au solutii si chiar nu vad ce ar putea Romania ofere pentru pentru atragerea gigantilor aeronautici europeni in industria nationala.

Iar unele companii din chiar isi merita falimentul!

GeorgeGMT

Exit mobile version