Companiile din industria aeronautică au solicitat autorităţilor înfiinţarea unei structuri naţionale a aviaţiei

iar_93_b

Companiile din industria aeronautică au solicitat autorităţilor înfiinţarea unei structuri naţionale a aviaţiei, care, prin nivelul superior de organizare, să poată promova interesele industriei la nivelul entităţilor europene de profil, potrivit unui comunicat transmis joi de Ministerul Economiei.

Reprezentanţii industriei aeronautice au participat, joi, la consultările cu reprezentanţii industriei manufacturiere pentru elaborarea Strategiei de Reindustrializare a României.

De asemenea, companiile au solicitat ca Guvernul să facă lobby pentru un parteneriat al României cu EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) pentru accesul la comenzile de construire de aparate de zbor. De altfel, absenţa comenzilor pentru industria aeronautică a fost unul dintre subiectele aflate în dezbatere, cei prezenţi la discuţii sugerând ca instituţiile de stat care folosesc aparate de zbor, cum ar fi MApN, MAI, Ministerul Sănătăţii, să-şi planifice pe termen lung achiziţiile de astfel de aparate, fiind vorba de o industrie cu un ciclu lung de fabricaţie. Potrivit solicitanţilor, statul s-ar putea implica activ în susţinerea industriei autohtone de aviaţie, inclusiv prin retehnologizare, arată comunicatul Ministerului Economiei.

O altă propunere a vorbitorilor s-a referit la privatizarea întregii industrii aeronautice.

Sursa: Agerpres.ro

 

Comentariu RoMilitary

Acum daca stam stramb si ne uitam drept, cam toate problemele ridicate de industria aeronautica, probleme absolut reale, ar fi putut fi rezolvate, inca mai pot, printr-o achizitie chibzuita si de bun simt in domeniul  Programului pentru Avion Multirol.

EADS care se vrea adus in Romania, ar fi venit el de buna voie si foarte voios, daca Romania ar fi cumparat Eurofighter Tyhoon. Privatizarea industriei aeronautice, o cerinta normala si inteligenta, s-ar fi putut face odata cu alegerea noului avion multirol pentru RoAF: Avioane Craiova si ROMAERO ar fi avut astfel oportunitati nemaivazute pentru aceasta industrie din 1989 incoace.

Daca am avea un pic de minte, nu ar fi efectiv suficiente fabrici in industria aeronautica de privatizat, la cererea care ar exista. Si EADS-ul si Saab-ul si Lockheed Martin ar fi investit serios in industria nationala aeronautica si nu numai, cu conditia ca la Bucuresti sa fi fost politicieni si nu politruci, iar acum, cand spectrul falimentului este tot mai aproape, membrii acestei industrii cer solutii de redresare din partea Statului, desi in mod clar Statul nu ar avea ce cauta direct in aceasta industrie, ci ar trebui doar sa creeze premizele dezvoltarii acesteia prin investii masive.

Cand spun „investitii masive” nu ma gandesc evident la bani de la buget, ci masuri economice care sa favorizeze dezvoltare economica si atragerea de investiti straine mari si inalt tehnologizate. Din pacate idea fixa cu avioanele portugheze va ingropa industria aeronautica nationala, indiferent de ceea ce spun politicienii nostri ca vor face: nu au bani, nu au solutii si chiar nu vad ce ar putea Romania ofere pentru pentru atragerea gigantilor aeronautici europeni in industria nationala.

Iar unele companii din chiar isi merita falimentul!

GeorgeGMT

32 de comentarii:

  1. Scuze pentru faptul ca postez comentariul asta a II-a oara, dar ma gandesc ca articolul asta o sa fie mai citit decat cel cu drona de ieri si o sa am parte de mai multe pareri si raspunsuri 🙂

    „Bai fratilor, apropo de treaba asta cu decolarea in premiera de pe barca aia nucleara a lu’ uncle SAM. Voi ce mai stiti, fratilor, de IAR-ul celor de la ARCA, ca trebuia sa zboare prima data prin 2012 si tot nimic nu se mai aude de el? Au probleme cu constructia aparatului, cu motorul, au altele pe cap sau ii retine proiectul asta al ESA de lucreaza ei acum la el sau care-i treaba cu avionul asta, ca de cand trebuia sa zboare prima oara si pana azi a trecut o caruta de timp. Eu ma gandeam intr-un timp ca poate si-au dat seama ca e greu sa-l ridice de pe mare si il modifica sa poata sa plece cu el de pe pista de aeroport sau ceva de genul. Voi ce mai stiti despre proiectul asta si ce parere aveti despre aceasta posibila varianta? Mie mii se pare mai fezabila treaba, ca daca trebuie sa-l folosesti intr-o zi si e marea agitata, e ca si cum ai folosi baloanele alea de i-au tinut pe loc atat amar de timp. Raman iarsi la mana vremii…..ori si cat, ce se mai aude de el, ca pare ramas la coada listei de prioritati? PS Cate exemplare vroiau ei sa construiasca initial, ca nu-mi mai aduc aminte bine!? Astept pareri!”

    Scuze din nou!

    • o sa zboare avionul ala cand a face plopu pere

      • ZAU?
        INTERESANT, IA DA DETALII…
        CHIAR TE ROG.

        • @nemo, alandala sunt eu . Voi sunteti copii naivi si credeti ca un avion se face intr-un garaj pe autocad? Mai ales unu pe reactie care are o groaza de sisteme de control si protectie. Ca sa primeasca dreptul de zbor are nevoie de o groaza de autorizatii, Sa construiesti un avion nu e o joaca de copii entuziasti. Pana acuma nu am vazut nici un rezultat acceptabil de la cei de la ARCA. In inginerie e ca si cu graviditatea la femei. nu merge ca e aproape gravida.. Ori e alba ori e neagra… toate incercarile facute de cei de la ARCA aproape au atins tinta propusa, ori de la aproape pana la a ajunge e drum lung.Au un PR foarte bun cei de la ARCA si atat.

          • IAR CEI DE LA ESA SUNT NISTE NAIVI SI EI , NU???
            BARNY, MAI E NEVOIE SI DE CEI CA TINE, ALTFEL TOMA NECREDINCIOSUL NU AR FI AVUT URMASI.
            TU NICI NU STII UNDE SE CONSTRUIESTE SI IN CE FEL SI SPUI JUCARII.
            SI….APROPOS DE DREPTUL DE ZBOR : MAI STUDIAZA AMICE, 111-LE NU ARE NEVOIE DE AUTORIZATII DE ZBOR/ SAU SURVOL.
            AM DAT NISTE LINK-URI SI VAD CA STAM SI NE DAM CU PAREREA FARA SUBIECT SI OBIECT.
            FOLOSITI-LE , STUDIATI-LE SI APOI VORBITI.

            • Chiar nu poti intelege importanta scheptricismului in experienta umana. Chiar nu poti intelege ca schepticismul e necesar in viata nostra de zi cu zi si ca lipsa schepticismului inseamna ducilitate si submisie. Ai auzit de Diogene (cel care cauta cu felinarul un om cinstit ziua in amiaza mare) sau de Stoicii Eleni ce au revolutionat gindirea analitica a civilizatiei Elene.
              Sunt situatii cind schepticismul exagerat devine paranoia dar nu cred ca acest caz clinic exista in acest dialog sau conversatie.
              E atit normal cit si necesar sa fiti scheptici in viata voastra de zi cu zi si sa luati totul cu un dram de sare, deoarece atinci cind incercati sa ii obligati pe scheptici sa fie deacord cu voi neconditionat voi demonstrati caracteristici totalitariste si dictatoriale.

              • SUNT CAZURI SI CAZURI DE SCEPTICISM.
                IAR DIOGENE NU ERA UN SCEPTIC, REPLICA LUI A RAMAS IN ISTORIE ASTFEL: ” CAUT UN OM !’
                ESTE VORBA DE UN CONCEPT FILOSOFICO- SOCILA ,CARE SE REFERA LA CU TOTUL ALTCEVA.
                ESTE EXCELENT SA FII SCEPTIC, DAR NU GIGI CONTRA.
                SCEPTICISMUL NU MAI ARE BAZE LOGICE ATUNCI CAND TE POTI INFORMA DIN n SURSE SI POTI AFLA SAU VEDEA EVIDENTE CLARE CE TI-L COMBAT.
                A! A AVEA REZERVE , ASTA-I COMPLET ALTCEVA.
                IN INTERVIUL PE CARE I L-AM LUAT D-LUI DR.ING.SORIN DINEA ANUL TRECUT CU COLEGII DE LA RESBOIU, ACESTA A SPUS-CITEZ APROXIMATIV: ” FIECARE EXPERIMENT FACUT DE ARCA A AVUT ROSTUL SAU IN TESTAREA TEHNOLOGIILOR SI PROIECTELOR NOASTRE, CAND S-A DOVEDIT MAI MULT SAU MAI PUTIN FOLOSITOR PENTRU NECESITATILE NOASTRE AM TRECUT LA URMATORUL, ANALIZAND SI FOLOSIND REZULTATELE, CHIAR DACA FIECARE IN SINE A FOST O REUSITA SI ASTFEL SI-A ATINS SCOPUL.EXPERIENTA ACUMULATA AJUTA ENORM IN PROIECTELE FINALE.”
                UNUL DIN ZBORURILE CU BALOANELE SOLARE I-AU CONVINS DE EXEMPLU SA RENUNTE LA ELECTRONICA DE IMPORT CARE LE-A FACUT NUMAI NECAZURI-TELEMETRIA- SI SA CAUTE PARTENERI INTERNI.

                • Diogene a fost cinic cea ce a pus bazele Cinicismului ce a dus implicit laparitia a formarea Stoicismului si respectiv a schepticismului. Conceptul grec de „om” se refera la caracteristici umane si nu la omul biologic.
                  Chiar daca cineva nu e deacord cu punctual tau de vedere asta nu inseamna ca tu ai dreptul sa I-ti impui puncul de vedere ridicinduti vocea, intimidind sau insultinduti partenerul de dialog. Trebue sa aintelegi valoarea gindirii critice si deasemeni sa intelegi ca fara dezbatere si critica tu nu ai sa poti sati intaresti fortareata argumentului tau.

                  • DARRELL
                    Chiar daca cineva nu e deacord cu punctual tau de vedere asta nu inseamna ca tu ai dreptul sa I-ti impui puncul de vedere ridicinduti vocea, intimidind sau insultinduti partenerul de dialog. Trebue sa aintelegi valoarea gindirii critice si deasemeni sa intelegi ca fara dezbatere si critica tu nu ai sa poti sati intaresti fortareata argumentului tau.

                    NU STIU UNDE VEZI TU CA FAC ASA, DAR ORICUM, NICI IN ACEST CONTEXT NU CRED CA-I NECESAR SA TII LECTII.
                    VEZI ESENTA SI LASA DEOPARTE DIDACTICA STIL….LANGLEY.
                    ESTI UN TIP PREA INTELIGENT CA SA TE MAI FORMALIZEZI SA MA ADMONESTEZI PENTRU UN STIL DE DISCUTII CARE-TI LIPSESTE.
                    AM CUNOSCUT SI AM MULTI PRIETENI AMERICANI DE LA CARE AM OBSERVAT CA LA VOI SIMTUL UMORULUI DE ACEST GEN LIPSESTE CU DESAVARSIRE.
                    DACA NU INTELEGI O ATITUDINE SAU UN…SA-I ZIC MISHTO , LAS-O TE ROG !

              • @ Darrel, multumesc, dau in wiskey daca ajung prin state.
                @ Nemo, eu sunt inginer pana nu vad un rezultat palpabil de la cei de la ARCA asta e parerea mea.

                • SI EU SUNT ZUGRAV DE BISERICI, CE CREZI TU?
                  PANA LA URMA LA CE VREI REZULTATE, PENTRU CA TOATE PROIECTELE SUNT REALIZATE IN AFARA DE MONTAJUL RACHETELOR SI AVIONUL IN SINE, CARE ARE FINALIZATA CABINA SI SE LUCREAZA LA FUSELAJ.
                  SI HAI SA-TI EXPLIC UN LUCRU : PANA SI AVIOANELE DE LUPTA SE MANUFACTUREAZA PAS CU PA S SI NU SUNT FACUTE PE LINII SOFISTICATE DE MONTAJ, DE ACEEA FIECARE APARAT DIFERA USOR CONSTRUCTIV DE CELELALTE.
                  DAR NU MAI ARE ROST.
                  VEI VEDEA PE SUNTEM ROMANIA ! FOTO SI FILMARI DE LA PROBELE DE MOTOARE LA CARE O SA MERG IN CURAND SI ATUNCI SA VEDEM CE MAI ZICI.
                  SE VOR FOLOSI 8 MOTOARE PT ASTA.

                  • sa vad ca functioneaza! asta astept

                  • Pe surse umbla vorba ca popa Mitica se retrage la o manastire de rit cosmonautic.Nu se stie inca daca e vorba de un stabiliment nou dar se pare ca diferenta fata de asezamant traditional e acela ca „muierile” vor avea voie in altar.
                    Se pare ca problele de motoare vor fi amanate pana la o doua venire a lui Isus Hristos.

                  • MACAR DE AI STI SA FACI BASCALIE.
                    ESTI PENIBIL.

                    • Tu esti penibil.De fapt totul se rezuma la IQ-ul tau.Marunt.Asta esti „zugrav de biserici”.
                      „Popa mitica nu are gaze”.
                      Pentru simplu motiv ca nu le-a platit.Daca ai ceva neuroni sa cauti vei gasi multe raspunsuri.
                      Popa mitica a „supt” tot ce a putut.Ca o capusa.
                      A luat finantari de la stat.Nu a realizat nimic.Ultima isprava asocierea cu felix.
                      Ce ironie, arca are un nou centru de comanda.
                      La „butoane” madam cercelescu.
                      Daca esti atat de apropiat de popa mitica poate nu spui si noua care era comisionul lui felix din ipoteticile contracte de sponsorizare negociate de madam cercelescu.
                      Inca ceva, „racheta leana”
                      http://www.rezistenta.net/2009/09/racheta-romaneasca-interviu-arca.html
                      Numai niste minti debile putea nascoci asa ceva.
                      Cel mai mare balon solar din lume a fost un mare fass…………….
                      popa mitica a „taiat” mandretea de racheta leana si a atarnat-o de un balon cu heliu.
                      Heliu pe care nu l-a platit.I-a comunicat furnizorului ca pentru el nu e decat o sponsorizare.
                      Ai curaj sa vezi ce a „atarnat” popa mitica de balonul umplut cu heliu?
                      Stii cat a fost masa fantasmagoriei de 40 de kilometri?
                      Stii cantitatea de heliu(metri cubi) necesara pentru un balon care sa ridice la altitudinea de 27 de kilometri o masa de 605 kilograme?
                      ESA nu a incheiat nici un contract-parteneriat cu un popa fara de parohie.
                      Totul e alta aiureala a popiii de a stoarce bani.De la stat, de la oricine.

                    • ADEVARUL ESTE CA LA MINTE PUTINA TREBUIE SA COMPENSEZI CU TUPEU MULT.
                      DAR…CAINII LATRA, URSUL MERGE.
                      ADEVARUL ESTE CA , AXACT CUM AM MAI POMENIT INAINTE, SI CEI DE LA ESA SUNT NISTE FRAIERI CARE AU ALES SA-SI ARNUCE BANII PE FEREASTRA LA ARCA.
                      NOROC DE TZARA ASTA CA ARE VIGILENTI INTELIGENTI SI CU LIMBAJ ELEVAT, CARE ” VAD ” TOATE MISHMASHURILE SI COMBINATIILE, CHIAR DACA NU SUNT, NUMAI ASA ca sa SE DEA SI EI MARI CA STIU CEVA, DESI CUNOSTINTELE LOR SUNT DIN BARFE DE CAFENEA SI CLICK ORI CAN-CAN.
                      CAP SEC, DACA ERAI ATENT, AI FI VAZUT UN LINK POSTAT DE MINE, CU UN INTERVIU PE CARE L-AM LUAT UNEI SOMITATI IN MATERIE, UNUL DINTRE ULTIMII SPECIALISTI IN AEROSPATIALE DIN ROMANIA SI RECUNOSCUT SI RESPECTATI DE TOTI , INTERVIU IN CARE TE LAMUREAI PE CE LUME ESTI SI CAT DE MULT ABEREZI IN CEEA CE STII.
                      FAPTUL CA AI AFLAT NISTE DATE TEHNICE DIN NET NU TE FACE SPECIALIST, DATELE ACELEA APAR SI IN DESCRIEREA GOOGLE PRIZE DIN ANII ANTERIORI, NU-I CEVA SECRET, DAR IMPULSIVITATEA TA TIPICA CELOR CE BAT APA-N PIUA CU O IDEE PRINSA DE UNDEVA SI DIN CARE-SI FAC LITERA DE LEGE TE ARUNCA INTR-O LUPTA IN CARE NU REALIZEZI CA ESTI PIERZATOR DEDICAT !
                      SI APROPOS: UITE TERMINATULE SI CAND S-A FACUT CONTRACTUL SI SCUZE CA SPECIALISTI CA TINE NU AU FOST INVITATI LA CONFERINTA DE PRESA, DACA MA ROGI FRUMOS, POATE TE IAU LA URMATOAREA SA-MI DUCI TREPIEDUL SI SA-TI MIROASA SI TIE A PUTIN SUCCES SI STIINTA APLICATA.

                      http://www.youtube.com/watch?v=6jSHQJ6SDAA

                      REPET , TEHNICISTULE MARE ECONOMIST: ARCA NU ARE FONDURI DE LA STAT, ASA CA TERMINA CU IDIOTENIILE.

    • Nu am mai vazut nimic nou, au la dispozitie pana la sfarsitu’ lu’ 2015 parca.

    • IN PRIMUL RAND ACEL ASA ZIS IAR NU ARE LEGATURA CU INDUSTRIA ROMANA DE AVIATIE SI NICI CU DESTINATIILE MILITARE.
      ESTE UN LANSATOR /PURTATOR IN SCOPURI COMERCIALE SI STIINTIFICE SI NU ESTE UN AVION IN TOATA PUTEREA CUVANTULUI, ASA CUM CRED TOTI.
      IN AL DOILEA RAND, DACA MACAR SITE-UL ARCA L-AR URMARI CINEVA, S-AR VEDEA EVOLUTIA CONSTRUCTIILOR SI DEZVOLTARII PROGRAMELOR PE CARE LE AU, FIIND MAI MULTE.
      PENTRU MOMENT INTERESUL MAXIM ESTE SA CONSTRUIASCA MAI MULTE MOTOARE -RACHETA, ( SUNT FABRICATE DEJA 10 BUC.)CARE MOTOARE SUNT COMUNE PENTRU PROGRAMELE SPATIALE PROPRII ARCA SI APOI AU INTRAT PUTERNIC IN PROGRAMUL ESA-EXOMARS,DESPRE CARE AM SCRIS AICI http://suntemromania.blogspot.ro/2013/04/055vizita-agentiei-spatiale-europene-la.html

      IAR AICI VEDETI DESCRIEREA SI EVOLUTIA PROGRAMELOR,PENTRU CEI CARE NU STIU SITIUATIA.
      http://suntemromania.blogspot.ro/2013/04/021ceea-ce-era-de-asteptatarca-space.html
      COLABOREZ DE ANUL TRECUT CU EI SI POTA SA VA SPUN ATATA: SUNT CA SI MILITARI, O MICA ARMATA F DISCIPLINATA SI -SI RESPECTA PROGRAMUL IN DRACI !
      ACOLO EXPLIC SI PASII CU BALOANELE SOLARESI ALTELE.

      IN AL TREILEA RAND :NU S-AU GANDIT CA EXCELSIORUL SA FIE IN MAI MULTE EXEMPLARE.

  2. @Cezar
    Ma’ tata, da’ de ce nu le scrii tu direct sa-i intrebi ce mai fac? Au site pe net, adresa de email, sunt niste tzutzi pe acolo motzate prin poze, ca deh si shefii au nevoie sa admire frumosul si sa se relaxeze dupa munca grea intelectuala, care pot macar sa raspunda la emailuri.

    Parerea mea e ca n-or sa faca mare lucru: n-au banii, tehnologia si oamenii pt lucrari din astea. Prototipuri, machete la scara 1:1, teste, incercari, CAD/CAM si printuri, prezentari, conferinte de presa – din astea vor face, dar avioane supersonice si alte ‘angarale d’astea n-or sa le aduca la o forma finala functionala in productie de serie, pt ca nu-i asa de simplu.

    Doar se sifoneaza niste bani si-si iau si ei salariile. Parerea mea.

    • O PARERE PROASTA !
      NU DOAR CA SUNT SUSTINUTI SI SPONSORIZATI DE BRD INCLUSIV, DAR PROBELE PENTRU EXOMARS ADUC VREO 1,2 MILIOANE DE EUROI…
      INAINTE DE A VA DA CU PAREREA ROMANESTE, CITITI LINK-URILE PE CARE LE-AM PUS MAI SUS.

    • Pai tocmai asta-i problema, ca i-am intrebat si-s destul de evazivi in a da un raspuns concret, o data cat de cat exacta, un interval de timp macar. Ei mi-au spus ordinea de prioritati, Exo Marss, Motorul si apoi IAR-ul. Problema eu o vad la amanarile multiple, nu la inversarea ordinei la lucrari. Legat de numarul initial de IAR-uri, pe Facebook intrebandu-i mai de mult au zis ca fac 3, daca nu ma insel, de asta va intrebam pe voi daca stiti mai multe. Oricum, daca vor sa faca mai tot in Romania, inclusiv avionica, asta dureaza mult de tot. Secretomania asta e tremenda si asta pune lumea pe ganduri. Eu am incredere in ei……dar fiecare are dreptul la propria opinie!

  3. @nemotoujours

    Bre,
    Buna, proasta, daca imi permiti, asta e parerea mea, exprimata ‘pe romaneste’ cum spui tu.
    O sa mi-o schimb cand o zbura obiectul ala in productie de serie si le-o lansa rachetele, si alea tot din productia de serie.

    Asta nu inseamna ca sunt carcotas, eu sunt mai sceptic din fire, dar le urez bafta, ca la pescari 🙂

    Oricum asta nu e un ‘avion’ supersonic in sensul clasic, nu stiu de ce insista pe denumirea asta. E un fel de racheta reutilizabila cu aripi si comanda umana(dupa ce isi arde combustibilul planeaza la aterizare, un fel de shuttle american, cu diferentele de destinatie, plafon, gabarit si propulsie->externe largabile versus interne la asta).

  4. ZILELE TRECUTE MA UITAM LA ORGANIZAREA FABRICILOR DE AVIOANE DIN RUSIA SI UCRAINA, FELUL IN CARE S-AU COAGULAT PE LANGA O COMPANIE MAMA CARE ORGANIZEAZA FABRICATIA SI DISTRIBUIE TOTUL, FOARTE EFICIENT DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE, ASA CUM AR TREBUI SA FIE ROMARMUL LA NOI, DAR ACOLO, CU TOATE CA STATUL ESTE IMPLICAT MASIV IN ACTIONARIAT, AU O LIBERTATE DE DECIZIE INCREDIBILA.
    INTERESANT ESTE CUM GESTIONEAZA SI FABRICILE, TRANSFERAND DE LA UNA LA ALTA EXECUTIA DE COMPONENTE SAU FABRICATIA TOTALA – DE EXEMPLU IN FUNCTIE DE COMENZI SI DISPONIBILITATE SU 27 SI 30 AU FOST SI SUNT FABRICATE IN TREI UNITATI DIFERITE.
    PRACTIC ORGANIZEAZA PRODUCTIA CONTINUU.
    RAMAN LA PAREREA MEA: ESTE BENEFIC SA LUAM CA STAT BANI DIN UNITATI DE PRODUCTIE DE ACEST GEN, DAR SA EXISTE SI FINANTE PARTICULARE SI MAI ALES MANAGERIAT INDEPENDENT, NU DE STAT.
    ATUNCI SIGUR AR FUNCTIONA.
    CUM NAIBA DE RUSII DE ANI DE ZILE AU PROFITURI IMENSE,CRESCATOARE, DIN IND AVIATICA, FIIND DE FAPT SINGURII CU TREND ASCENDENT, IAR NOI INCA NE PUNEM PROBLEME DE GRACINITA???
    SA NU UITAM UN LUCRU : IN ROMANIA MAI SUNT INCA VREO 4-5 ATELIERE PARTICULARE CARE FABRICA SAU MONTEAZA AVIOANE ULTRAUSOARE SI USOARE !
    SI SA NU UITAM INCA CEVA: O DOVADA GROZAVA A CEEA CE INSEAMNA CA SE POATE : AEROSTAR BACAU !
    PE LANGA FESTIVAL SI MODERNIZATELE MODELE YAK 52 MAI ARE ACUM SI CONDORUL.!
    DECI SE POATE.

    • Ministrul vorbeste de dotarea cu avioane multirol insa F16A, care in acest articol nu este amintit, nu este multirol.Se va cumpara pana la urma, F16C?

  5. „inceputule” cand s-a facut contractul?
    Sau care contract?
    data…….adica zi.luna.an
    Link-ul postat de tine contine aiurelile unui popa fara har.
    Referitor la capitolul finantari de la buget, sa mori tu ca popa nu s-a lins pe degete dupa ce a bagat labele in borcanul cu miere?
    http://www.cnmp.ro:8083/pncdi2/program4/competitie/main/index.php?&we=26531b94a8aa9ff7df5c5d983a506cd6&wf=detail&id=1226&wchk=6d9d723d5a397627d0f893467f4aa959
    STRACAAT iti spune ceva?
    VECSS sau racheta „leana”?
    Marile realizari ale geniului popa mitica, favoritele mele:
    Racheta leana
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/Haas_orbital_rocket_launcher#5282751316756057138
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/Haas_orbital_rocket_launcher#5282751233070350466
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/Haas_orbital_rocket_launcher#5282751333777121762
    Album complet
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/Haas_orbital_rocket_launcher
    Tunel aerodinamic,
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/ARCATunelulAerodinamicSubsonicPentruAvionulE111
    ulterior
    https://picasaweb.google.com/114503320666283130750/TheAerodynamicSimulationsForTheIAR111SupersonicAirplaneWereCompleted
    Motot „irigator” episod 1
    http://www.youtube.com/watch?v=3G8VKg_RYNU&list=UUEj_j2XCSPcPD4u4XwcQGDw
    si o realizare recenta, uluitoare,fabuloasa
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.518336811543929.128452.244007242310222&type=3
    popa mitica bineinteles mai are si alte realizari de genul „cascadorii rasului”.
    Vor mai si altele, comedia continua.

    PS.
    Un mesaj pentru popa, daca nu plateste gazele dtv-ul nu se va inalta la ceruri.
    Bulangii aia care au gaze sunt nesantajabili de felix si compania.

    • UITE NEICA DOMNU’COLECTIE DE STIRI DIN FORUMURI DE RADIO SANT SI ZIARE DE SCANDAL :
      Buna ziua,

      Va multumim!
      Era o mica eroare. Am reatasat invitatia. Conferinta va avea loc, vineri, 28 decembrie, nu joi.

      Maxim doua persoane pot participa din partea Resboiu. As avea nevoie si de nume, pentru a inainta lista la BRD.

      Va multumesc!

      Un Craciun Fericit:)!

      INVITATIA OFICIALA VAD CA NU POT S-AO POSTEZ, DACAT MAILUL CU RECTIFICAREA.
      IMPORTANT ESTE UN LUCRU, SI ASTA PENTRU OAMENII CAT DE CAT NORMALI SI MORTI DUPA TEORIA CONSPIRATIEI SI ABERATII CU ASOCIATII CARE LE MANANCA ” BANII LOR FACUTI CU SUDOAREA FRUNTII „: CINE ARE HABAR DE TEHNICA, REALIZEAZA ADEVARUL CELOR AFIRMATE SI REALIZATE DE ARCAsi, CAT DESPRE CE A AUZIT ACEST FENOMEN CE CREDE CA ARE DISCERNAMANT INTR-O INREGISTRARE VIDEO CARE SE VEDE CLAR CA NU A AVUT RABDARE S-O ASCULTE CAP-COADA (NORMAL, LA VARSTA LUI SUFERA DE HIPERACTIVITATE SI NERABDAREA-L CARACTERIZEAZA) , NU ESTE ALTCEVA DECAT CONCRETIZAREA UNEI COLABORARI INTRE ESA SI ARCA.
      SI GATA CA =S SATUL DE DISCUTII CU BURICELE PAMANTULUI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *