C-130J Super Hercules

Lockheed-Martin, bineinteles…

 

Apropos:
„Alenia C-27J Spartan – shares common engines and other systems with C-130J”…

ca sa nu mai vorbim de potential interesant pentru mai multe tipuri de misiuni care deocamdata nu exista printre capacitatile fortelor aeriene romane. Printre ele (sursa Wiki):

„SC-130J Sea HerculesProposed maritime patrol version of the C-130J, designed for coastal surveillance and anti-submarine warfare.”

„KC-130JAerial refueling tanker and tactical airlifter version for United States Marine Corps.”

 

Iar  S.ROMAERO S.A. este singurul operator din industria de aparare care dispune de capacitati de productie si executa servicii de reparatii si intretinere pentru aeronavele C-130 Hercules si An-30, fiind partener agreat al Lockheed Martin. In 11 mai 2014 ROMAERO SA a fost desemnata castigatoarea contractului de ”servicii de reparare si intretinere aeronave militare din dotarea Ministerului Apararii Nationale”, in valoare de 576494 RON fara TVA, contract ce fusese estimat initial la suma de 615835 lei fara TVA. (sursa)

Situatia Romaero nu este stralucita (vezi raport 2015), insa poate ca o extindere a competentelor pentru C-130 in contextul modernizarilor viitoare ale flotei si eventual al extinderii actualei flote prin achizitia unor noi variante, alaturi de un management asigurat de Lockheed Martin, ar fi o directie interesanta de evolutie.

De remarcat, datorita faptului ca motoarele variantei C-130J sunt identice cu ale C-27J Spartan, absenta din lista Romaero a C-27J Spartan, firma fiind favorita in 2006, la semnarea achizitiei de Spartan, a Aleniei pentru urmatoarea investitie ” In vara acestui an, Alenia a semnat un contract de colaborare cu Romaero in vederea mutarii productiei de turbopropulsoare din Napoli in apropierea Bucurestiului. ” (sursa )

 

 

36 de comentarii:

  1. O vechitura a la Porsche 911, daca lucreaza nu o repara…
    As prefera un eventual Lockheed NewHercules C-140, cu 2 motoare de la F35, decit acesta tot cirpit atita.

    • si te va costa operarea lui cam de 2 ori cat a unui F-35 si cam de 4 ori cat a unui C-130 Hercules 🙂
      C-130J are costul d eoperare/ora de zbor in medie pe la 13.000$, pe cand variantele H si E sunt pe la 19 respectiv 24.000$.
      Un F-35 inca nu e estimat, insa probabil va fi pe la nivelul F-15 sau peste, pe la 35-50000$ ora.

      • capatu' satului

        Este un aparat depasit ca forma si tehnologie
        Faptu ca pui 3 monitoare si inca cateva noutăți nu schimbi un aparat care deja are vârstă de pensionare depasita

        Ar fi de preferat un C 17, An 70 inclusiv varianta de transport embraer cu doua motoare

        An 70 are cel putin din prezentări o manevrabilitate superioare, sarcina utile dubla, etc

        Nu cred ca putem sa asteptam pana Boeing va lansa propriu avion de transport bazat pe tehnologia blended wing despre care se vorbeste deja de prea mult timp

        • Este un autobuz care bate concurenta la pret ,pret de operare si fiabilitate.Uitate la DC3 mai sunt si acum aparate care zboara zi de zi

        • @ Focar – poate ne pui si tu un link cu acest New Hercules C-140, sau e inventat de tine?

          @capatu satului – chiar nu este un aparat depasit ca forma si tehnologie. Este un aparat adus la zi, cel mai bun dintre cele de dimensiunile sale, nu conteaza varsta proiectului pentru ca sunt aparate noi, moderne, construite cu tehnologie de ultima ora. Tu compari An-70 cu C-130 si cu C-17, adica mere cu pere cu prune. Te-ai uitat pe dimensiunile lor generale macar fugitiv?

          Ca sa-ti trasez o paralela, e ca si cum ai compara F-16A cu F-16V, doua avioane care nu prea mai au aproape nimic in comun, cu o diferenta de performante de la cer la pamant. Iar F-16V inca este foarte actual. Cam la fel de actual cu orice alt avion de lupta mai recent, care nu este de generatia 5. Ma rog, eu inca am semne de intrebare in legatura cu generatia asta a 5-a.

        • C-130 este un etalon pentru capacitate de transport si exista o flota foarte numeroasa inca in uz, cu potential de modernizare semnificativ: motoare noi, electronica moderna, amenajari noi ale cabinei, optiuni de amenjare modulara a calei pentru diverse misiuni, gama larga de arme si senzori instalabile, etc. Cu C-130 poti face ieftin, o gama larga de misiuni, incluzand cisterna aeriana, sprijin la sol, SPECOPS, recunoastere si patrulare maritima, spionaj/contramasuri electronice, CSAR, recunoastere meteo, etc. Pacat ca n-are si o versiune „airborne radar” 🙂

          ” Externally similar to the classic Hercules in general appearance, the J-model features considerably updated technology. These differences include new Rolls-Royce AE 2100 D3 turboprops with Dowty R391 composite scimitar propellers, digital avionics (including head-up displays (HUDs) for each pilot), and reduced crew requirements. These changes have improved performance over its C-130E/H predecessors, such as 40% greater range, 21% higher maximum speed, and 41% shorter takeoff distance”

        • mai bine an24 sau chiar 2.

        • @capatu ` satului: C-17 e alta categorie, nu poti inlocui C-130 cu C-17 la fel cum nu poti inlocui Mi-17 cu Ec-135, cum citeam eu pe site-ul Eurocopter ca cica ar face Romania 🙂

  2. este o platforma dovedita si fiabila,unde a fost trimis a livrat …fara greturi si pretentii.
    intrebare,flota actuala de transportoare este la capacitate maxima sau mai este loc de achizitii?

    • Ca o parere strict personala, eu zic ca cu 2-3-4 Hercules si 7 Spartan suntem foarte bine acoperiti si ar fi cazul sa ne concentram pe orice altceva 🙂

      • pai primele is cam hodorogite ,merita si ele ceva nou pe ele sau noi meritam ceva mai moderrn

        • Bun, ar trebui varianta J pentru a avea aceleasi motoare cu Spartanul, dar la pretul de 100 de milioane per avion si necesarul de 4 aparate nu cred ca e in primele 20 de prioritati acum… cred ca nici 30… mai degraba am avea nevoie mai intai de:

          01. rachete VSHORAD
          02. rachete SHORAD
          03. rachete sol-aer cu raza lunga de actiune
          04. echipament de protectie a infanteriei
          05. echipament pentru fortele speciale
          06. echipament pentru vanatorii de munte
          07. echipament pentru cercetasi
          08. echipament pentru scafandrii incursori si cei de mare adancime
          09. TAB 8×8
          10. TAB 4×4
          11. autoturism de teren 4×4 neblindat
          12. autoturism de teren 4×4 blindat
          13. tun autopropulsat calibru 155mm pe roti
          14. mai multe LAROM 160mm
          15. LAROM calibru mare, gen 310mm
          16. autocamioane noi 4×4 si 6×6 (fara astea nu se pot obtine nici punctele 14 si 15)
          17. actualizarea si extinderea anemicului sistem de comunicatii Azur
          18. mai multe puncte de comanda C4I tip brigada
          19. 2 sau chiar 3 puncte de comanda C4I tip divizie
          20. puitoare de mine noi
          21. nave deminoare noi
          22. 4 corvete stealth
          23. 2 fregate noi stealth ca bagam banii degeaba in type 22
          24. 2 submarine diesel noi (gen A26)
          25. minim 50-60 de sisteme noi care sa inlocuiasca sau completeze Gepardurile
          26. 300 de tancuri noi
          27. 12 elicoptere de atac gen Apache Guardian
          28. 36-48 elicoptere medii noi
          29. 4 elicoptere operatii speciale (gen MH-47 Chinook)
          30. 4 sau 6 elicoptere navale noi mai mari, cu raza mai mare si care sa poata lansa torpile mai grele

          Dupa ce terminam cu astea 30 de cerinte, va veni si randul celor 4 Herculesuri Julliet 🙂 🙂

          😉

          • capatu' satului

            Ai uitat aviația si mijloacele de lupta impotriva rachetelor balistice – patriot sau meads
            Si necesitatea unui satelit militar si nu ma refer doar la comunicații ci si culegere de date
            Daca îmi amintesc bine, se prea poate sa ma însel, ungurii au in studiu sau au lansat un satelit mixt cu jumatate canale pt. firma civila si jumatate pt. armata

            Ca singure rachetele de la sol n’au nici o sansa la un atac la saturație cu puzderia de mijloace diferite de lupta din ograda inamicului

            Cu vreo 12-20 aparate de supremație aeriana si ceva aparate de avertizare timpurie mai sunt ceva sanse

            • Da, si pe langa alea n-am mentionat avioane de vanatoare fiindca nu putem ramane cu doar 12 aparate F-16, de asemenea n-am zis nimic de torpile sau rachete anti-nava inclusiv cu baza la sol… toate astea presupunand ca deja am primit noul lot de rachete AT (livrare finala 2019), ca nu le-am scris nici pe alea 🙂

              Cam multe prioritati… asa ajungi cand 25 de ani nu faci nimic.

            • 1.) Din moment ce ai probleme cu submarinele in M. Neagra, eu zic ca macar un HErcules configurat pt. patrulare AS ar trebui sa avem.

              2.) Apoi, daca ai luat F-16, cu capacitate de alimentare in aer, macar o cisterna zburatoare ar trebui sa ai, cu receptacul adaptat . Al doilea o veni cand iei a doua sau a treia escadrila.

              3.) Iar daca tot aduc rusii aviatie in Crimeea si vrei sa incepi sa incropesti o flota cat de cat NATO, un avion de Early Warning ar fi util, care sa poata conlucra si cu flota si cu F-16. Ala vede la +500km tot ce misca, iti poate face gestiunea tintelor aeriene si navale si poate ghida rachete sol-aer sau aer-aer.
              Cu 3 avioane C-135 nu dai gaura in bugetul MApN.

          • Ideea e orice achizitie sa fie de produse de calitate cu focus pe costuri scazute pe termen lung nu pe cost scazut de achizitie. Adica degeaba dai 5 lei pe ceva daca pe 20 ani te costa dublu decat ceva cu cost de achizitie de 10 lei.

            Apoi ideea e sa ai o suprapunere la mentenanta si logistica. Adica daca ai nevoie de camioane pentru 5 tipuri de sisteme atunci sa folosesti acelasi tip de camioane.

            Apoi e bine sa te mai si specializezi local pe cate o chestie si in parteneriat cu altii care sunt deja intrati bine pe piata armelor daca noi tot suntem praf la asta, relatii si marketing.

            Inca un aspect e sa ai un ciclu continuu nu achizitii in trepte. Adica sa faci achizitii in cantitati mici mereu. E mai usor sa cumperi cate 50 tancuri in 6 transe decat 300 de tancuri si in felul asta ai mereu tancuri f. performante chiar daca nu-s toate 100% la acelasi nivel. Nu cred ca are nimeni o problema sa negocieze un contract mare dar cu plata si livrare pe termen lung in multe transe mici. In plus trebuie sa acoperi mai multe arme concomitent. Degeaba ai 1000 tancuri daca stai praf la aviatie si alte sectoare. Adica trebuie sa faci achizitia de mai multe din punctele din lista ta concomitent in ritm lent dar sigur. Eu asa zic…

            Sunt curios ce iese din programele TBT si Fregate. F-16 mie personal mi se par foarte OK. Gripen era tehnic mai bun, dar tinand cont de mai multe lucruri F-16 e poate mai bun din alte puncte de vedere ce nu tin de performantele aparatului in sine ci de situatia reala si implicatiile indirecte ale unui conflict (logistica, avem relatii bune cu Americanii, etc).

  3. daca tot platesc taxe la stat vreau si eu ca banii macar sa mearga la parteneri de incredere si pe produse calitative nu sa alimentam bugete ale unor tari care nu ar misca un deget pentru noi.

  4. Apropos:
    „Alenia C-27J Spartan – shares common engines and other systems with C-130J”

  5. gabriel neacsu

    Yancheii astia au ce au cu prefixul Super:SuperHornet,Super Hercules,Super Cobra.Aaaa, am avut si noi SuperNova!!! :p Lasand gluma la o parte Hercules se bazeaza pe un desing simplu si de succes ,chiar daca pare imbatranit isi dovedeste mereu utilitatea.

  6. Inca ceva, legat de misiuni, dincolo de versiunea AWACS…

    „SC-130J Sea HerculesProposed maritime patrol version of the C-130J, designed for coastal surveillance and anti-submarine warfare.”

    „KC-130JAerial refueling tanker and tactical airlifter version for United States Marine Corps.”

    • Asta a fost si discutia pe vremea contractului pentru avioane scurt-mediu curier la RoAF.

      Astia cu C-295 spuneau ca au cabina lunga, duc mai multi paleti si cei mai multi parasutisti, plus ca au cost de achizitie mai mic si cost de operare mai mic.

      In schimb Alenia spunea ca Spartanul are aceeasi inaltime in cala cu cea din Hercules, motoarele sunt aceleasi cu cele de la C-130J iar aparatul este cel mai manevrabil din clasa sa (face tonou! inclusiv cu trapa deschisa!) si urca cel mai repede la 7000m, plus ca are raza de actiune mai mare.

      In final s-a ales C-27J si eu zic ca bine s-a facut, aparatul este superior C-295 si o alegere mai buna pentru noi.

  7. Daca vrem sa fim mai ofensivi(? sa marim raza si timpul de zbor al multirolurilor „” monomotor”” … 🙂 ) sau suport tactic-logistic pentru aliati … ar trebui … cerute niste kitt-uri de conversie (montare – demontare) la nevoie si in cisterna aeriana …

    http://maxdefense.blogspot.ro/2015/01/more-on-philippine-air-force-c-130t.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *