INS Vikramaditya la reparatii – saga continua!

173913524

Aflam de la Ria Novosti ca amicii rusi tocmai ce au tras portavionul indian INS Vikramaditya, intr-un doc uscat sa-l caute si sa-l repare la parte de sub apa, ca nu se stie ce si cum, dar realitatea cruda arata ca s-a cam stricat.

Rusii, smecheri, numesc aceste reparatii “cosmetice”, dand de inteles ca l-au dus la hair stylist sa-i aranjeze culoarea bordajului, dar ar mai fi de lucru conform cu un inginer rus, si la cabinele echipajului si alte finisari interioare.

Nava este programata sa reinceapa probele pe mare in iulie in Marea Alba, apoi in august in Marea Barents, iar in decembrie sa fie in sfarsit predat Marinei Indiene, asta daca toate merg bine, nu se mai strica iar ceva la motoare sau mai stiu eu ce. Sa nu uitam ca ultima iesire in probe a INS Hau-Hau, s-a ales cu o problema la motoare, avarie care a necesitat alta internare in docuri pentru reparatii, care s-au incheiat in februarie 2013.

Problema cu propulsia ar fi, zic rusii, vina …chinezilor! Adica mai clar caramizile cu care erau izolate boilerele erau de proasta calitate, iar acum, zic ivanii, s-au folosit doar caramizi rusesti si deci nu vor mai fi probleme.

Indienii pe de alta parte s-au cam saturat si de intarzieri si de cresteri de preturi, asa ca au amenintat ca vor cere compensatii pentru intarzierea livrarii navei, nava care ar fi trebuit sa ajunga in India inca din 2012. Suma cu care indienii ii ameninta pe rusi se cifreaza la 100 de milioane de dolari. Numai ca rusii refuza asa cerere obraznica declarand ca vina pentru avarii si intarzierile in predarea navei apartin in totalitate firii schimbatoare a hindusilor.

Istoria INS Vikramaditya, incepe in anul 1978 pe santierele Nikolayev South din Ucraina, nava fiind lansata la apa in 1982 (sub numele de Baku) si a intrat in dotarea Soviet Navy in 1987. In 1994 nava intra in reparatii dupa explozia unui boiler (dupa caderea URSS, nava a primit numele de Admiral Gorshkov), revine operativa in 1995, fiind retrasa definitiv din serviciul flotei in 1996. Dupa ce nava va fi predata catre Marina Indiana, aceasta va avea un corp aerian format din avioane multirol MIG-29K si elicoptere Kamov Ka-31 de avertizare timpurie. Pe vreamea cand era sovietic Admiral Gorshkov avea la bord caricaturile numite pompos avioane cu decolare verticala Yak-38M – 20 de bucati si elicoptere de tip Ka-25 sau Ka-27, 20 la numar.

 

Sursa: Ria Novosti

 

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. „caricaturile numite pompos avioane cu decolare verticala Yak-38M” ești răutăcios gratuit. Yak-38 chiar a fost avion cu decolare/aterizare verticală. Nu a fost așa celebru ca Harrier și nici la fel de reușit dar a existat și a zburat.

  2. Bre nimeni nu-i contesa cam singura veleitate militara: decolare verticala, dar ca avion de lupta a fost o gluma macarba, mai ales pt pilotii sai. Adevarat ca era un inceput de drum, dar ce incarcatura putea sa duca si la raza de actiune…
    Sti ca pilotii sovietici au facut o petitie impotriva constructorului catre CC al PCUS, iar aia le-au dat dreptate?!
    Nu se compara Harrier cu Yak-38…

  3. @Stefan
    Yak-38 a zburat dar cam atat.
    Armament si raza de actiune neglijabile.
    Pilotii rusi ai spuneau ‘porumbelul pacii’

    • Discutabila toata chestia…
      Rolul lui Yak 38 era sa combata aviatia antisubmarin a NATO, nu sa atace nave.
      Doctrina URSS era ca navele de suprafata sa protejeze „Bastioanele” inc are actionau submarinele nucleare cu rachete balistice – cam de aia au scos ei „Crucisatoare purtatoare de aviatie” de aia si de ocolire a tratatului care reglementa circulatia in Bosfor.

  4. Moldoveanul ( de peste Prut )

    „Pe vreamea cand era sovietic Admiral Gorshkov avea la bord caricaturile numite pompos avioane cu decolare verticala Yak-38M – 20 de bucati si elicoptere de tip Ka-25 sau Ka-27, 20 la numar.”

    „Caricaturile astea au zburat, si au participat la operatiuni inclusiv in Afganistan, plus la exercitii de demonstrare a fortei in Mediterana… Plus, sa nu uitam , ca pe langa Harrier, Yak 38 la vremea lui era unicul avion cu decolare verticala produs de o alta tara decit Anglia…
    Din experienta capatata s-a nascut Yak 141, care a fost un prototip de succes, numai ca s-a nascut la timp nepotrivit. ( oricum, americanii au reusit sa foloseasca cite ceva din ideile realizate pe 141. )

    • Bre Yak-141 tot respectul, dar 38ul afost un fisco penibil. Raza era undeva la 100 de km cu ceva munitie pe el, iar pilotii sovieticii il considera efectiv cel mai prost avion de la Revolutia din Octombrie incoace!
      ” exercitii de demonstrare a fortei”, pai la asta a fost bun, la demonstratii. Nu trebuie sa ma crezi pe mine, este suficient sa citesti parerile aviatorilor rusi despre avion…Ca tehnologie era inovataor, dar ca valoare in lupta era un mare minus. Pierdeai un pilot degeaba.

  5. Sunt deacord cu @Moldoveanul,Yak 141,, s-a nascut la timp nepotrivit,,-a se vedea ce probleme are F-35 la peste 20 de ani….consider ca daca acest avion intra in serviciu,Admiral Gorshkov era si acum in serviciul marinei ruse.Cat despre transformarea lui Admiral Gorshkov in INS Vikramaditya cred ca este tipic indian…vrei sa faci din r…. bici(nava a fost proectata pt.a opera doar avioane VSTOL-indienii se plang ca tot cresc preturile si nava nu este gata…pai probabil nu inteleg ca sunt niste modificari extreme…pur si simplu era mai ieftin sa comande o nava noua)

  6. Yak 141 copiat de americani si redenumit pompos F35,NENE GEORGE IARTAMA CA NU AM PUPAT AMERICANI IN FUND SPER SA NU IMI STERGI COMMENTUL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *