DUPLEX TURCO-SIRIAN (2)- Forte Aeriene

 FORTELE AERIENE TURCE/TURK HAVA KUVVETLERI, dispun de un numar de 65000 de oameni si 35000 de rezervisti, avand patru mari comandamente la: Eskisehir, Diyarbakir, Izmir, Ankara. Aviatia turca dispune de peste 750 de avioane.

Aviatia de vanatoare are in compunerea sa peste 440 de avioane, modernizate substantial pe plan local, precum: peste 100 de F-4E (modernizate insa substantial de catre firma TAI si Havelsan cu avionica si echipamente autohtone.

Ultimul avion va fi livrat in acest an); 217 F-16 C/D (37 Block 30; 104 Block 40; 76 Block 50 -10 escadrile, inclusiv dotate cu variante biloc, de antrenament). F-16, din inventarul FAT, sunt in curs de modernizare de catre TAI cu noi sisteme avionice, noi echipamente, etc, aceasta firma avand dreptul de a asambla acest avion pe plan local, dar primul lot format din 30 de avioane a inceput sa fie livrat inca din 2010 –Egiptul, isi modernizeaza propriile F-16 cu suport TAI, in Turcia.

F-16 TAI -TURCIA

 

Pana in anul 2013 v-a sosi un lot format din 30 de F-16 noi, C/D Block 50+ (14 F-16C si 16 F-16D) ce sunt asamblate local de catre TAI, in paralel cu modernizarea la acelasi standard a variantelor mai vechi. Turcia este partener de nivel III in cadrul programului F-35 JSF, dorind achizitionarea a cel putin 110 avioane, TAI fiind implicata probabil in dezvoltarea structurala a acestui avion; 60 F/NF-5A/B -2 escadrile, modernizate de catre TAI si Havelsan; 18 RF-4E –o escadrila, avioanele dispunand de echipamente autohtone. Atat F/NF-5A/B cat si F-4E indeplinesc rol de Trainer, fiind alocate si escadrilelor de antrenament.

F-5B

 

Turcia dispune de cinci escadrile de transport, ce sunt dotate cu urmatoarele tipuri de aeronave: 7 C-130E; 6 C-130B (sistemele electronice de bord si cele de supravietuire in mediu ostil sunt modernizate si furnizate de catre firme locale, integrate de catre TAI in cadrul programului „Erciyes”.

Modernizarea este substantiala, incluzand interfata NVIS, echipamente de bord digitale- multifunctionale, doua calculatoare multi-misiune, etc. Si alte state sunt interesate sa-si modernizeze in Turcia avioanele C-130); 50 CN-235, ce dispun si de echipamente locale. Marina dispune si ea de o escadrila de CN-235 MPA, formata din 6 aeronave, alaturi de 10 ATR-72-500 ASW, ce dispun de sistemul Thales Amascos –in cadrul programului Meltem III, in calitate de subcontractor, TAI se ocupa de intretinerea si modernizarea acestor aeronave; 2 CESSNA CITATION II (VIP) si 2 GULFSTREAM IV. Turcia, va fi mandra posesoare a 10 avioane de trasport greu, A -400M. Dispun deasemenea de o escadrile de avioane destinate realimentarii in zbor, formata din 7 KC-135R.

FAT, dispune de 5 escadrile destinate antrenamentului si formarii pilotilor, avand in dotare: 69 T-38 TALON (cel putin 55 de avioane sunt in curs de modernizare cu avionica de productie autohtona, de catre TAI, urmand ca programul sa se incheie in 2014); 58 T-37 (aceste avioane sunt in curs de retragere din activitate, fiind inlocuite cu KT-1T; 38 TSF -260D; 40 KAI KT-1T (de productie sud-coreeana). Turcia, prin firma TAI este in curs de introducere in dotare a avionului de antrenament primar turbopropulsor, Hurkus –copie sub licenta a celui sud-coreean, KAI KT-1T.

 

Avionul are doua locuri in tandem, fiind destinat formarii de baza a pilotilor: zbor instrumental, navigatie, misiuni de instruire si formare in misiuni de lupta, etc. Avionul dispune de echipamente moderne, precum: sistem de control al mediului (ECS); display-uri digitale multimisiune, compatibile NVIS; scaune catapultabile de tip 0-0; sistem de generare a oxigenului la bord –OBOGS; GPS; Transponder; altimetru radar; calculator de bord multifunctional. Avionul are performante foarte bune: viteza maxima de 574 km/h/143 km/h viteza de croaziera; lungime 11,17 m; anvergura 9,96 m; inaltime 3,70 m; motor Pratt7whitney Canada -PT6A-68T de 1600 CP; elice cu cinci pale Hartzell HC-B5MA-3; autonomie de 1478 km/918/ mile marine/4,25 ore, la o altitudine de 4572 m; plafon de serviciu 10577; limita de rezistenta este de 7/-3,5G; rata de urcare este de 22,2 m/s.

Fortele Aeriene Turce vor dispune de patru avioane Boeing 737-700 AEW&C (cel putin unul este deja operational), ce foarte probabil au si echipamente autohtone.

 

Elicopterele Armatei Turce, sunt in mare parte modernizate, regasindu-se atat in dotarea Forteloe Aeriene, cat si la Fortele Terestre si Marina: 8 AH-1W SUPER COBRA (Fortele Terestre); 22 AH-1P/s COBRA (Fortele Terestre); 32 AB-206; 72 AB-204/204; 63 S-70A BLACKHAWK (este in dotare versiunea locala a S-70, numita T-70, sub licenta. Cel putin 85 sunt deja comandate -20 la Fortele Terestre, 6 la Marina (Marina mai dispune alaturi de cele 24 de S-70B SEAHAWK, de 3 AB-204 –SAR, 10 AB-212 ASW, 3 AB-212 EW, 7 TB-20 destinate antrenamentului), 6 la Fortele Aeriene, 2 Fortele Speciale, 30/55 la Jandarmerie si 20 la Ministerul Padurilor. Elicopterele S-70A operate de catre Turcia sunt in curs de modernizare cu echipamente digitale, radar meteo, casca cu sistem de afisaj, FLIR, noi rezervoare de combustibil, software nou compatibil cu noile echipamente, noi sisteme de supravietuire in mediu ostil, etc –realizate de catre firme turcesti si integrate de catre TAI in cadrul programului numit, Yarasa. Mare parte dintre aceste echipamente se regasesc si pe varianta locala, T-70); 90 UH-1D/H, inclusiv la Fortele Terestre, dintre care cel putin 40 sunt armate cu rachete anti-tanc, TOW; 38 de AS -532 UL COUGAR -25 la Fortele Terestre si 18 la Fortele Aeriene. De asemenea, Turcia produce sub licenta elicopterul de atac italian, A-129 MANGUSTA sub denumirea TAI ATAK (acesta dispune de motoare noi, mai puternice, sisteme electronice de ultima generatie, rachete AT TOW/CIRIT, posibil si SPIKE, rachete AA, etc).

S-70 TAI

Este in curs de a intra in dotare un elicopter fara pilot de productie autohtona, construit de catre TAI, numit MOSQUITO/TANTARUL, ce ar avea autonomia de 150 km, dispunand de echipamente electro-optice de productie autohtona (Aselsan) ceea ce-i permite a opera indiferent de conditiile meteo, ziua sau noaptea, inclusiv sistem de vizare cu laser. Este armat cu doua rachete AT CIRIT (dezvoltate in Turcia de catre Roketsan , rachete ghidate laser avand urmatoarele caracteristici: greutate 14 kg; lungime 1,9 m; calibrul 70 mm; autonomia cuprinsa intre 1,5-8 km; INS/GPS/NAVSAT –de fabricatie Aselsan. Aceste rachete echipeaza si elicopterele COBRA si TAI ATAK).

De asemenea Turcia are in dotare pana acum, cel putin 10 ANKA, UAV produs local de catre TAI, foarte performant, putand zbura 24 de ore la altitudinea maxima de 20000 m, ziua sau noaptea, avand capacitati:  IR/LD/LRF/SAR/ISAR. Poate fi armat cu doua rachete CIRIT sau lansatoare PRND, in versiunea ANKA-B UCAV (pentru mai multe detalii, aici: rumaniamilitary.wordpress.com/2011/11/07/anka-good-for-bussines/).  

  Turcia dispune de sisteme SAM precum: 72 NIKE HERCULES, modernizate local; 86 RAPIER -21 baterii, modernizate local de catre Havelsan si Roketsan.

  Principalele baze aeriene turce sunt: Akinci, Balikesir, Bandirma, Diyarbakir, Erhac, Eskisehir, Konya, Merzifon.

 

 

WW

Pentru mai multe detalii asupra sistemelor AA si a radarelor siriene, aici: rumaniamilitary.wordpress.com/tag/sisteme-aa-rusesti-in-siria/  

rumaniamilitary.wordpress.com/2012/07/…/radarechinezesti-in-siria/

SURSE DATE SI POZE:WIKIPEDIA-ENCICLOPEDIA LIBERA; INTERNET

                                      www.combataircraft.com/en/Military…/Syri

                                     www.xairforces.com/naval.asp?id=64

                                     rumaniamilitary.wordpress.com/tag/yak130siria/

                                    www.aselsan.com.tr/ 

                                   www.tai.com.tr/

                                    www.militaryphotos.net/…/showthread.php?…

                                   www.network54.com/…/1214773866/?…

                                    www.acig.info/CMS/index.php?…

                                    en.wikipedia.org/…/Equipment_of_the_Syri

                                      www.globalsecurity.org/…/army-equipment…

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *