F-16 PoAF/RoAF, 28 septembrie, ceremonia de predare/primire

defesa-nacional-f-16-poaf-roaf

Ceremonia de predare/primire a primelor 6 aeronave F-16 catre Romania va avea loc in data de 28 septembrie, miercuri, la Baza Aeriana 5 – Monte Real, la orele 16:00.

Primul ministru portughez António Costa va prezida aceasta ceremonie, acompaniat de ministrul Apararii Nationale a Portugaliei, José Alberto Azeredo Lopes si de ministrul Apararii Nationale a Romaniei, Mihnea Ioan Motoc. De asemenea vor fi prezente autoritati civile si militare, nationale si internationale.

Guvernele Portugaliei si Romaniei au semnat in septembrie 2013 contractul de vanzare a 12 avioane de vanatoare F-16 A/B MLU pentru echiparea Fortelor Aeriene Romane. Primele 6 aparate de zbor vor fi predate in timpul acestei ceremonii si isi vor lua zborul catre Romania a doua zi (29 septembrie). Cele ramase vor fi livrate in doua faze: 3 pana la sfarsitul anului curent si inca 3 in septembrie 2017.

Aeronavele au fost supuse unui proces riguros de modernizare, inspectie si mentenanta de catre Fortele Aeriene Portugheze conform cerintelor Romaniei. Conform contractului, PoAF a fost responsabila pentru antrenamentul si pregatirea a 9 piloti si circa 80 de tehnicieni din domeniile mentenanta, logistica si operatiuni.

Reprezentantii media care vor sa asiste la aceasta ceremonie pot trimite cereri de acreditare pana pe 23 septembrie, vineri, orele 12:00, pe adresa de email dscrp@defesa.pt

Program:

15:00 – sosirea reprezentantilor media, locatie: Baza Aeriana 5 Monte Real;
15:15 – sosirea invitatilor si deplasarea la hangarul sudic;
15:20 – 15:40 – sosirea VIP-urilor
16 :00 – inceperea ceremoniilor.

Defesa Nacional – Facebook via Pássaro de Ferro

77 de comentarii:

  1. Doamne Ajuta! sa fie intr-un ceas bun!. Sa aparati cerul Romaniei, precum vulturul cuibul sau!.
    Zbor placut acasa!

  2. UAUUUU SUUPEEER FELICITAAARI! ABIA ASTEPT SA LE VAD PE PRIMELE F-16 AB MLU BLK 15 CU COCARDELE TRICOLORE ROMANESTI PE ELE, CU INSEMNELE BAZEI AERIENE 86 BORCEA SI STEGAGUL ROMANIEI IN MINIATURA PE DERIVA.DOAMNE AJUTA SA FIE CU NOROC. SA DEA DUMNEZEU SI CU UN EFORT NATIONAL SA SE MAI CUMPERE INCA 12 F-16 AB MLU BLK15 PT BAZA AERIANA 95 BACAU SI PENTRU BAZA AERIANA 71 DE LA CAMPIA TURZII AR FI FRUMOS, POATE SI NECESAR, SA SE CUMPERE 12 F-15 AB EAGLE MODERNIZATE. CA ROAF SA AIBA CEL PUTIN 48 POATE 60 AVIOANE SUPERSONICE DE LUPTA MULTIROL CERUT DE NATO LA ADERARE IN 2004 CE TIPURI DE AVIOANE AR MAI TREBUI CUMPARATE SI UNDE AR FI BINE SA FIE PLASATE? POATE O REDESCHIDERE A BAZELOR AERIENE 93 GIARMATA SI 57 KOGALNICEANU AR FI UTILE? MULTUMESC DE RASPUNS/URI!

    • Am renuntat la „shi” si la F-15ABM? Am avut „clarvizuina” sa facem asta. Ti-oi fi schimbat nickul dar stilul este inconfundabil.

      • nu inteleg cine si ce nick a schimbat?

        • Pe scurt esti dobra.horia care m-a injurat la un articol anterior. Ai fost banat pt asta si ai revenit sub alt nick probabil si cu alta adresa de mail.

      • tie @Anla”shok nu ti-ar place ca FARo sa aiba in dotare F-15 Eagle? sa zicem varianta AB pt ca at fi mai ieftine. iar daca s-ar cumpara F15 AB Eagle pt FARo nu crezi ca at trebui sa fie modernizate la zi cat de cat? cu ce s-ar lupta FARo de la egal la egal intr-o ipotetica agresiune a Russiei asupra Romaniei, care ar ataca cu Su-27 sau Su-30 ? cu F-16 AB MLU Block 15? sa fim seriosi. parerea mea.

        • Ce mi-ar placea mie nu este relevant. In discutia despre dotarea fortelor aeriene trebuie sa tinem cont de unele elemente ca: ce luam raportat la nevoile noastre, cat ne permit resursele sa ne intindem si cat anume sunt dispusi factorii decizionali sa investeasca in asta.
          Asa eu as prefera mai curand F-15E sau F15 2040 numai ca momentan sa ajungem noi la 48 F-16 care este numarul minim estimat al unei forte aeriane decente pt un stat de marimea Romaniei. Dincolo de asta mai discutam.

    • Nu mai tipa! Fara majuscule, intelegem cu totii scrisul normal.

  3. Ultimele 3 in sept. 2017, cam tarziu. A doua escadrila inseamna ca o vedem prin 2020 .

  4. Sa fie intr-un ceas bun!

  5. Doamne ajuta sa ajunga cu bine pilotii acasa.

  6. Doar 9 piloti pentru 12 avioane???!!!!!! Din punctul meu de vedere ar fi fost necesari 36 de piloti! O alta chestie stupida e faptul ca identitatile lor (+poreclele) pot fi aflate foarte usor de pe Youtube. Oare toata lumea si-a pierdut mintile prin MApN? Cum sa faci publice identitatile lor? Daca-i elimini pe cei 9 cu cateva ore inainte de inceperea unui razboi, avioanele F 16 sunt inutile…parerea mea!

    • Daca stai sa cauti pe net probabil gasesti date despre toti pilotii tuturor fortelor aeriene nu numai ale noastre.

      • Antrenarea unui numar de 9 piloti a fost inclusa in afacerea celor 12 avioane portugheze. Odata ajunsi in tara instructorii vor antrena si alti piloti.

    • Nu cred ca la forța aeriana avem noi s-ar obosi sa ne lichideze piloții . Astea sunt prostii de grădinița …

      • Ce ti se pare asa „de gradinita” sa trimiti 9-12 baieti sa-i lichideze pe pilotii de F-16…gandeste-te ce efect demoralizator ar avea o astfel de actiune asupra intregii armate la debutul unui conflict. De asemenea, vezi toate operatiunile unusual de mica amploara si mare efect „de gradinita” desfasurate in WW2 cu efecte importante asupra cursului razboiului…

        • Acuma sincer, tu crezi ca 12 sau 24 de F16 ale RoAF ar putea sa țină piept unei invazii rusești ? Sau altfel spus, crezi ca s-ar împiedica rușii in piloții noștri ? Poate nu ai in vedere ca rușii dețin S300, S400

          • Ai impresia ca s400 este invincibil?
            Sau ca raza lui maxima este egala cu un procent de 100%reusita?
            Fii calm la raza maxima loveste poate un 747 care zboara in linie dreapta la 9000 de metri in nici un caz un f-16

          • cu 24 de F-16 si 24 de Mig-21(cat or mai tine, pana sa fie inlocuite de alte 24 de F-16) da, eu cred ca facem fata, cel putin pana vine cavaleria.

        • Tu realizezi logistica la acesta actiunede „eliminare”? Fara ca nimeni sa se prinda ca aia is training ca dau tarcoale la piloti.. far asa fie suspecti…

    • @xeno

      Ce ti se pare asa „de gradinita” sa trimiti 1 baiat sa-l lichideze pe Vladimir Putin…gandeste-te ce efect demoralizator ar avea o astfel de actiune asupra intregii armate rosii si a rusiei. De asemenea, vezi toate operatiunile unusual de mica amploare (dioxina) si mare efect „de gradinita” desfasurate in Ucraina cu efecte importante asupra cursului fetei lui Victor Yushchenko…

      • Una e sa tai capul alta e sa tai degetele… Plus ca nu rămâne România cu 9 piloți pentru F16. Singurul loc pe care cred ca ar încerca sa il atace cu spetznatz ar fi Deveselu.

        • Nu neaparat singurul dar în primele trei

          • Pai tu crezi ca baietii aia de la FOS mananca painea degeaba? 🙂

            • Sa ne pazeasca Cel de Sus de Spetznatz… sau oricare trupe rusesti. Cand esti tu cel atacat din start esti dezavantajat

              • Asa e, insa nu cred ca ‘ochii’ romanilor nu vad prin aer aeronavele de-i poata la Deveselu, mai ales ca aici stam cel mai bine. Asta inseamna ca au timp sa se pregateasca(ma refer la alerta). Nu cred ca intra altfel in Romania si nu-i vede nimeni pe drum. FOS ar ca fi pe 3 in NATO ca performante.

                Sper sa nu ajunga niciodata sa se intanleasca, insa cred ca nu o sa joace nimeni hora de bucuriel dupa batalie.

    • Xeno?….9 piloti ca trei o sa cada…sant luate la mana-3-a….colonia americana nu are nevoie de lucruri noi…

  7. ASTA da afacere….vechituri la pret nou…si oricum sunt prea putine….sa inteleg ca a doua escadrila va ajunge peste20/30 de ani???

    • Putine, proaste, cum sunt fac din Forțele Aeriene Romane cele mai puternice in Balcani …

    • Într-adevăr, afacere tipic românească. Sau mă rog culoare politică. Pe astea le dai jos cu praștia. F-16 = MIG 21. Același rahar, aceeași tehnologie învechită. Dacă, doamne ferește de un răbzoi astea nici nu se ridică de la sol că sunt deja doborâte.
      Păcat că s-a întâmplat Ciorogârla. Dacă nu era acel incident se achiziționau F-35. Care era cu totul altceva. Însă culoarea politcă și-a spus încă o dată cuvântul.

      • Conform situației politice actuale nu am fi achiziționat noi F35 in loc de F16 niciodată ! Poi Armia Romană din câte știu eu a făcut si alte propuneri pentru achiziție , dar politicul a acceptat varianta cea mai ieftină .

        • Cea mai ieftină soluție ar fi fost achiziționarea Gripenului, apoi Eurofighterul. Plus de asta cei de la Eurofighter aveau o ofertă care trebuia mai bine analizată. Mai ales că au venit cu propunerea de a include Ro în procesul de producție a anumitor componente a acestui avion la fabrica de avioane de la Craiova. Dar mă rog …

          • Nu ne tine economia sa luam typhoon sau rafale. Prea scumpe si la achizitie si la mentenanta. Greu sa luam fi f-16 (viper sau c/d daca se mai fac ultimele).
            Nici francii, nici austriecii nu zboara multe ore cu ale lor. De GB nu mai zic nimic (strang din dinti cand fac politie aeriana prin baltice), desi astia au luat f-35 b care sunt cam cele mai scumpe versiuni.

          • @Johnny. hai sa nu comparam mere cu pere, MiG 21 n-are nici o treaba cu F 16 A/B, F-ul este net superior, mai face parte si din alta clasa de avioane, basca ca „21 este pe tehnologie din anii „60, F-ul are la baza tehnologie din anii „90…
            Gripen era o afacere buna, Eurofighterul era o afacere foarte proasta: un aparat exorbitant de scump de operat, specializat strict pe lupta aer-aer.
            N-am fi avut bani in veci sa operam macar 12 ET.

          • Cumperi Gripen, iar in cazul cand ajungi la pierderi de aparate, ce faci?
            Acum fabrica nu face fata la productia de noi aparate, pe stoc, ce sa mai vorbim.
            Iar Gripen se fabrica intr-o tara care se poate declara neutra si atunci ciuciu piese de schimb si alte aparate noi.
            Cu productia de componente in Ro, produci cauciucurile, dar ai nevoie de piese de motor si tot acolo ajungi.Daca era vorba de o integrare 100% alta treaba.
            Daca ai nevoie de avioane sa inlocuiesti pierderile, pentru F16 pot ajunge rapid din Germania sau UK, sau in cateva zile cu portavionu direct din State si cateva zeci de bucati disponibile.Solutii se gasesc pentru cele deja construite si nu trebuie sa astepti cu anii altele cand te arde buza.
            Ce mai ieftin pret nu este si cea mai ieftina solutie in cazul asta.
            Sa gandeti la nivel tactic este una si treci la alt nivel cand este sa gandesti strategic.

          • In primul rand o achizitie de echipament militar combatant reprezinta un parteneriat . Daca noi eram o putere industriala sau macar sa avem companii romanesti private sau de stat puternice era o varianta

      • Astept momentul in care tu vei da jos cu prastia un Mig 21 sau un F 16 .

      • Daca MiG 21 si F16 e acelasi lucru … inca n-ai inteles prea multe din domeniu.

    • Abtine-te de la comentarii cu nickul asta cretin .
      ARKAN ESTE UN CRIMINAL DE RAZBOI SARB PE NUMELE LUI Željko Ražnatović

  8. Sa fie intr-un ceas bun si fara incidente de niciun fel. Ce nu inteleg eu acum, e de ce autoritatile nu grabesc achizitia celei de-a doua escadrile de F 16. teoretic, acum ca greul e facut, implementarea celorlalte 12 avioane, teoretic, necesita mai putin timp! 🙂

    • Nu mai gasesc 3rd hand 🙂 Si cred ca nici SH-uri prin desert cu resursa care sa merite. Eu cred ca au intrat deja in panica cand se gandesc ca s-ar putea sa fie nevoiti sa ia unele noi care trebuie sa vina musai cu licitatie, off-set, etc. 🙂 🙂

      • sunt inca in desert
        O parte din ele le-au dat
        Facuse parca Marius o lista cu ele
        se gaseau de o escadrila de 16 bucati, si inca 4 care sa completeze escadrila asta de 4 , sa fie acolo 16 la o escadrila sa ai la 75% rata operatzionala 12 agregate vorba floggerimii sale, gata

        si inca vre 2-3-4 lasate fara MLU pe care sa le canibalizeze pentru piese si sa fie de material didactic la tehnicii de avion

    • Si daca tot vor fi sh cred ca cel mai indicat ar fi ca urmatoarele avioane sa provina din surplusul SUA. Nu trebuie sa ne complicam cu aliati NATO gen scandinavii. Eu pariez ca urmatoarele 12 vor veni din SUA si vor fi modernizate tot in Portugalia.

  9. Bravo baieti la cat mai multe si mai noi, dar tot americane testate in lupta nu rapandule care merg la parada.

  10. Doamne-ajuta la mai multe!Sunt ale noastre si le iubim.Ne bucuram pentru pilotii nostri ca-n cele din urma incepe sa rasara soarele. In sfarsit, MIG-ul 21 se indreapta incet-incet dar inevitabil, spre binemeritata pensie.Respect MIG-ul 21, si-a facut cu brio datoria in ciuda pierderilor de vieti omenesti, dar, asta se-ntampla oriunde in Aviatie.D-zeu sa-i odihneasca pe cei ce zboara in Escadrila Cereasca la mansa MIG-ului 21 si nu numai, D-zeu sa-i ocroteasca pe cei ce vor zbura la mansa F-ului 16 cu cocarde tricolore!
    @F-16, un nou CAPITOL in Istoria Aviatiei Romane, sa-i uram Zbor Lin si Serviciu fara Evenimente Neplacute!

    • Acuma am putea si noi sa luam repede vreo 12-24 F-16 noi ca sa nu ducem grija de unde gasim am/bm-uri.
      Facem credit la guvernul sua ca tot ar fi mica dobanda, luam jucariile noi si peste 5/6 ani poate niste f-35.

  11. Noile avioane cresc categoric capacitatea de apărare a țării. Un eventual agresor va trebui să aloce resurse mai scumpe pentru a putea face față unei escadrile românești de F16. Rusul nu mai poate să trimită pur și simplu câteva Su-24 ca-n Siria și să spere că se mai întorc acasă. Va trebui să vină cu avioane scumpe, de generație nouă, iar de astea nu are prea multe. În plus, sistemul de la Deveselu „vede” o lansare de misile sau de rachete și acționează în consecință. România trebuie să devină o nucă tare, una în care rusul își poate sparge dinții.

  12. dupa aceasta ceremonie ar trebui sa se organizeze si la noi ziua portilor deschise la baza 86, gata modernizata si sa asteptam cu flori aterizarea avioanelor

  13. Usor, usor, incepem si noi sa contam pe harta lumii!

  14. O achizitie buna ,sper sa aiba motor tip F 100.Armament modern si un radar performant.

  15. Cum canta etnicii printre blocuri: „Fiare vechi cumpaaaaar! Fiare luaaaaaam!”
    Pe langa faptul ca nu sunt secondhand, ci thirdhand, produse prin anii ’80 (deci niste pensionare care nu stiu cat ne vor mai tine pana sa decedeze pe pista – de preferat nu in zbor), au varianta initiala de motor (cel de 10 tone forta).
    Avionul gol are aproape 10 tone. Deci cu ceva combustibil, 2 rachete si chilotul are din start raportul maxim tractiune/greutate subunitar…
    Pentru a rezolva problema americanii au scos un motor de 13 tone forta care nu e mai greu sau mai voluminos decat acesta si nici nu consuma mai mult!
    Ulterior au scos si motor de 14TF, desi ceva mai gurmand…
    Cu motorul de 14TF avionul abia atinge in viraje unghiuri maxime de atac de 25 grade! La varianta noastra de motorizare poate nici atat.
    Pe de alta parte, raportul tractiune-greutate supraunitar iti permite sa degajezi pe verticala de ex din viraje cand esti incoltit de un avion mai agil. La ale noastre nu se pune problema…
    Mig 21 are AOA(unghi maxim de atac) de 35 grade, deci poate macar sa faca viraje mai stranse…
    Politie aeriana inseamna sa ai avioane capabile sa se impuna, nu ca Politia cu Logan fugarind Lamborghini (cu girofarul pornit, bun inteles…)
    Suntem o tara de ratati (intelectual cel putin) si ne bucuram cu lacrimi in ochi ca am cumparat de la portughezi pe bani grei ceea ce ei primisera cadou de la americani si au mai si folosit intre timp – oricum niste harburi!! Stai sa vina rusii cu su 35 (max 120 grade AoA si raport tractiune-greutate supraunitar) si sa vezi ce mai fac pe ei cacalica chilotii nostrii cu F16!
    „Fiare vechi luaaaaaaaaaam! Fiare luaaaaaam!”

    • @marius
      Fiare vechi, mda.., poate, insa aceste fiare vechi au 4500 ore de zbor ca resursa, (vezi cam cat are un Mig-29 first hand), JHMCS, AMRAAM, Aim-9x si pot pune probleme majore unui Su-27 sau Mig-29. Si nu vorbesc despre Su-urile si Mig-urile incomplete si cu motoarele expirate ale vecinilor nostri..

      Cand au cumparat Mig-uri 29 statele din Europa de Est, cam toate nu prea erau noi noute, veneau de prin stocurile Armatei rosii. Nici macar piesele cica nu ar fi noi pe la rusi sau ucrainieni cand modernizeaza avioanele clientilor, vezi de ce croatii, parca, au cerut certificat de calitate si de origine pentru piesele ce se vor monta pe avioanele lor.

      Da. Americanii nu prea ofera offset decat in conditii cu totul speciale, spre deosebire de altii, de acord, insa, tot spre deosebire de altii, ei ofera (inca) garantii de securitate. (vezi F-22 Raptor in Ro, ca anexa la F-16 th)..

      Shalom.

    • Contra JHMCS si AIM 9X supermanevrabilitatea lui Su35 nu mai face 2 parale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *