13000 de MRAP-uri isi cauta o noua casa…

mraps_storage800

13.000 (treisprezece mii)

Este numarul vehiculelor tip MRAP de care armata SUA vrea sa scape, oferindu-le aliatilor si fortelor de securitate interne.
Ce nu va putea fi distribuit amatorilor de blindate gratuite va sfarsi, cel mai probabil, la fier vechi. “We’ve notified our friends and allies that we have MRAPs available and if they want them they can have them”. Sursa: defense-update.com

Un truc cu adevarat spectaculos ar fi sa convingi SUA ca si alte blindate grele stocate, cum ar fi M1A1, sint tot un fel de MRAP-uri, micile diferente putand fi trecute cu vederea intre prieteni.

Insa „milostivenia” yankeilor are si alte scopuri mai putin „crestinesti”, astfel, aceste MRAP-uri nu sunt chiar ultimul racnet, intre timp US Army dotandu-se cu „specii” mai evoluate, pretul repatrierii intregii flote in SUA este cu totul prohibitiv, mai ales daca avem in vedere faptul ca nu prea ar avea ce face cu ele, dar partea cu adevarat interesanta, spun cei de la Wall Street Journal, este evidentiata de faptul ca daca aceste vehicule ar ti taiate si date la fier vechi, companiile producatoare ar suferi pierderi imense in lipsa contractelor pentru piese de schimb si mentenanta in general.

mrap_swat_florida

MRAP „inrolat”, de voie de nevoie” in SWAT

Navistar International Corp. – cel mai mare constructor de MRAP-uri pentru Pentagon, cu peste 9000 de unitati vandute, din totalul de 27000 cumparate de americani, a anuntat deja o scadere a veniturilor cu 51% anul trecut datorita tragerii pe dreapta a unei parti importante a flotei de vehicule si face presiuni ca US Army sa le gaseasca totusi o intrebuintare, eventul ca vehiculele de comandament.

Compania Oshkosh se asteapta si ea la o scaderea a veniturilor de +40%, iar BAE Systems, al treilea mare producator de MRAP-uri, se pregateste sa-si inchida fabrica de la Sealy, Texas tot din lipsa de comenzi.

Astfel ca este vital ca un numar cat mai mare din cele 13000 de MRAP-uri inutile pentru americanii sa-si gaseasca un nou camin si sa aiba in continuare nevoie de piese de schimb si mentenanta din partea companiilor producatoare, iar americanii sa aiba slujbe…

In ultimii ani Pentagonul a cheltuit nu mai putin de 25 miliarde de dolari pentru achizitia de vehicule rezistente la mine. In acest context Romania nu prea ar avea ce face cu aceste vehicule in numar mare, cel mai probabil un maximum de 100 de MRAP-uri fiind suficient, asta daca ai nostri se vor invrednici sa le si poata aduce din Afganistan. Sau poate, la presiunile aliatilor nostri cu steag instelat, ne putem trezi pe cap cu cateva sute de astfel de vehicule, iar vreun aurolac din nus’ ce Stat Major ne va explica savant ca aceasta solutie este una ultramoderna si de mare viitor, Romania devenind astfel prima tara din lume care va folosi vehicule de tip MRAP pe post de TAB-uri…Ca vorba aia, minte nu pot fi banuiti ca au, companiile americane sunt disperate, niste bani de-o ciunga sh acolo s-or mai gasi…

Io zic sa batem in lemn cu toata convingerea sa nu ne trezim pe cap cu ditamai liota de MRAP-uri! 🙂 🙂

Sursa: Defense-update via Tehnomil.net

GeorgeGMT

 

 

78 de comentarii:

  1. Eu când mă uit la cocostârcii ăștia imenși, cu centrul lor de greutate sus, pe care orice BMP l-ar face sită în doi timpi și trei mișcări, mă apucă râsu/plânsu…

  2. Salutare. Ehei avem destui colegi pe aici care tot isi doresc pomeni de orice fel de la aliatii nostrii . Si apoi ar mai avea si pretentia ca noi de ce nu ne facem tancuri transportoare si altele . Ihmm .

  3. Mda….
    MRAP-urile, asa cum au fost inventate de Sud-Africani in anii ’80, erau vehicule tot-teren agile menite sa fie folosite in Veldt-ul sud-african si cuprindeau tot spectrul de la vehicule usoare la Rooikat-ul 8×8 cu tun de 76mm. Cand s-au apucat americanii sa faca MRAP-uir au luat cele mai mari camioane pe care le-au gasit, facute pentru drumurile lor, le-au pus niste blindaj si le-au zis „mine resistent ambush protected” si dupa aia s-au mirat foarte tare ca nu se descurca pe drumurile proaste din Afganistan, asa ca au facut o noua generatie de data asta MRAP-All Terrain Vehicle, care incepeau sa mai arate ca originalele sud-africane si s-au trezit cu mii din cocostarcii astia vechi cu care nu au ce face dar care sunt foarte importanti pentru planul de afaceri al Oshkosh si Navistar motiv pentru care probabil ca o sa ni le bage noua pe gat.
    Mda…

  4. As lua si pentru noi undeva la 50 maximum 100 de bucati pentru eventualele alte misiuni prin TO, dar cred ca si 100 sunt multe. In linii mari nu sunt bune de nimic altceva, fiind extrem de specializate.
    Parca le si vad transferate catre VM! 🙂 🙂

    • Eu am comentat si pe Tehnomil…

      Cateva zeci ar putea merge la jandarmi si restul MAI si alte cateva zeci ar putea intra in inzestrarea politiei militare, a FOS sau chiar si pentru anumite patrulari de frontiera, cu senzorii de rigoare. Si probabil alte cateva zeci in conservare pentru alte misiuni externe. Deci ar fi cateva nise de astupat, unde tot sunt mai bune decat ARO sau ce mai avem uitat prin cimitirele unitatilor militare si de MAI.

      • Corect cu Politia de Frontiera, mai ales in zonele expuse contrabandei. Unde sunt contrabandisti imposibil sa nu apara si arme cu care sa traga asupra PF.

        • La Politia de Frontiera?! Bre ai au deja 400 si ceva de Iveco Massif, MRAP-urile sunt inalte, nu foarte stabile pe teren accidentat, consuma in draci, scumpe de intretinut si chiar nu vad la ce le-ar folosi aia, ca doar contrabandistii de tigari din Ucraina inca nu pun mine.
          La MAI ar merge anti-insurgenta dar cam atat.

          • @geoarge inca 🙂 …stai sa vezi cand o sa vina raketzii si o sa puna mine in vama…si dupa cand o sa fie prinsi o sa zica ca duceau si ei minele pana la galati…oricum, din cate se pare politia de frontiera are o dotare buna, shaldag, iveco massif…
            http://www.youtube.com/watch?v=VA2RnB8aeww
            uitati ce le-au facut turcilor…
            PS: daca va uitati la comentarii grecii ne admira pentru asta 🙂

            • @vioniribu
              Exact cum ma asteptam: grecii se bucurau ca le-am tras-o turcilor apoi turcii i-au injurat pe greci, noi pe turci, turcii pe noi si tot asa.

            • Și dacă ne uităm la comentariile turcaleților concluzionăm rapid că rușii nu sunt singurul motiv pentru care ar fi trebuit să avem o flotă maritimă puternică.

              O Turcie scăpată de sub control (radicalizată islamic) poate fi un pericol la fel de letal pentru noi ca și Ivan.

        • @MariusZ & Eroul Nationale
          „Corect cu Politia de Frontiera, mai ales in zonele expuse contrabandei. ”

          Bre, voi vreti sa cumperati MRAPuri pt vami si porturi 🙂 🙂
          Ce dreacu mah!

          Acolo se lucreaza la costum si cu diplomatul sau cu valiza mah.
          Niste autoturisme le ajung 🙂

    • decat dacia duster cu blindaj usor si motoare depasite mai bine niste mrap pe degeaba

      • motoare depasite¿??????????????????rdgloae hwfei gfrreljaseghagrhñeuorqgèrghioww

        de unde apareti??????????????de la sinister????????????????????asdfkljbfasdilugñfhd

        DACIA SUNT PERFECTE PENTRU INLOCUIREA ARO, ESTE ALTA CATEGORIE UNDE ESTE NEVOIE DE VEHICULE GEN FENNEK……………

  5. Daca sunt folosite cu cap si de cine trebuie nu sunt asa inutile. La armata poate doar la PM pentru asig ordinii in linia a 2-a si a convoaielor de aprov in caz de tam-tam, dar la Jandarmerie ar fi ideale pentru propavaduit linistea si pacea in HarCov.

  6. Poate scot la vanzare si ceva M113. Eu le vad ca o solutie temporara pentru inlocuirea a o parte din TAB-71 (numai daca am produce local piesele de schimb).

  7. Cam de vreo 100 ar fi nevoie pentru teatre de operatii si antrenament si vreo 40-50 pentru MAI pentru operatiuni tip SWAT.
    Acum totul depinde de pret. Daca le dau cu 1000$ cum a cumparat politia din nu stiu ce orasel din California poti sa le iei si pe toate pentru ca-ti recuperezi banii, cu varf si indesat, daca le dai firmelor care se ocupa cu fierul vechi.
    Acum cativa ani, pretul la fier vechi era, in Portul Constanta, intre 1,8-2 lei / kg.
    La o greutate intre 13 si 17 to, functie de tip, tot scoti intre 7 si 10 tone de fier vechi adica intre 13.000 si 18.000 lei sau 4000-5400$ pe langa care te alegi cu motoare intre 330-375 CP, transmisii Allison 3000, punti etc (nu au cum sa fie toate paradite; daca recuperezi si un sfert din ele tot ai facut o afacere profitabila, cele paradite ajung tot la fier vechi-alti bani). In plus, te alegi, tot moca, cu o cantitate mare de geamuri blindate pe care le poti utiliza pe vehiculele armatei si pe cele de interventie ale MAI.
    Afacerea este atat de profitabila incat sunt aproape sigur ca nu vom reusi sa punem mana pe ea. O vor lua fie turcii, fie coreenii, filipinezii etc.
    Daca reusim sa facem rost de vreo 200-250 bucati (100 armata, 50 MAI, restul canibalizare sau export/donatii prin Balcani, Moldova) tot este rentabil.

    • Era sa uit. Daca le iei in cantitati mari (daca sunt ieftine) dai de lucru bazelor de reparatii ale MApN care oricum inregistreaza cheltuieli cu salariile personalului si se cam bat de musca pentru ca ministerul nu are bani sa trimita masini la reparat.
      In felul asta le asiguri si un flux de numerar cu care sa-si poata permite achizitionarea de scule si utilaje pentru reparatii (pun pariu ca sculele lor sunt de dinainte de revolutie).

    • 🙂 Pai americanii cand dau ceva pe gratis pun in general conditii si nu cred ca vandutul la fier vechii intra in vederile lor. Pe de alta parte trasportul din A-stan pana la Constanta s-ar putea sa fie ceva mai scump decat scoti tu pe fier vechi.

      • Depinde cum negociezi cu ei. Daca le pui la dispozitie baza de la Kogalniceanu si portul Constanta poti compensa costurile de transport pana la Constanta sau macar transportul lor pana intr-un port din Pakistan de unde sa le cari cu vaporul.
        Admitand ca vorbim de toate masinile e vorba de aproape 200.000 tone de carat (sa zicem 3 sau 4 nave). Dupa descarcare la Constanta nu e nevoie sa le imprastii pe la toate bazele de reparatii din tara ci le duci in bazele marinei (Constanta si Mangalia) si aduci meseriasii de la alte baze din tara, cu scule, sa lucreze aici. In felul asta ramai aproape de exportatorii de fier din Constanta (reduci costurile de deplasare).
        Nu am auzit ca americanii sa impuna restrictii privind taierea lor doar ca pentru ei chiar si taierea iese scumpa pentru ca e problema de salarii mari, sindicate, distanta de transport pana acolo.
        Daca din pretul la fier vechi ti-ai acoperit costul de achizitie si transport, afacerea este rentabila pentru ca te-ai ales cu 200-250 masini moca plus motoare, transmisii, punti, geamuri blindate si ce crezi ca-ti mai trebuie de pe ele.
        De asta spun ca se vor misca altii mai repede decat noi si nu vom prinde cascavalul ci, poate, doar cele 60 pe care le utilizam acum (ca donatie) dar trebuind sa le transportam noi in tara.

      • 1$ tona per kilometru,George, si sunt aproape 4000km.la un calcul rapid transportul lor pot sa coste si 50.000$ per vehicul,asa ca lasa-l in pace pe Eroul.e dilimache :)))

        • @Mihai444
          Ce dracu’ ai calculat tu acolo?
          Tarifele de transport maritim intre Ucraina si Romania variaza intre 1 si 1,5 USD / km pe CORT 20 tone (echivalentul unei incarcaturi tip TIR).
          Asta inseamna 0.050-0.075 USD/to/km
          La un vehicul de 15 to (medie) inseamna 0.75 – 1.125 USD/km
          La 4000 km (cum zici tu) transportul te costa 3000 – 4500 USD /masina.
          Tinand cont ca este o distanta mult mai mare decat ruta Ucraina _Ro, este normal ca pretul sa se situeze la limita minima sau chiar sub ea.
          Gandeste-te ca ai costurile de incarcare si descarcare repartizate la un numar de km de peste 6 ori mai mare decat in cazul Ucrainei.
          Ai inteles ceva din ce-am spus?
          Uite aici niste detalii: http://www.della.ro/prices/204/

          • am citit costurile intr-un articol de specialitate in care se punea exact problema. si asta de curand,in urma cu 1-2 saptamani.nu cauta tu alte cifre, ca le cauti degeaba

          • e la 100km costul,Eroule.am gasit textul,deci mai ieftin decat am zis

            • @Mihai444
              Dupa ce am scris comentariul am mai cautat si am realizat ca pretul de 1-!.5 USD/km era tariful de transport cu TIR-ul (pentru 20 de tone). Logic ca tariful cu vaporul este mult mai mic.
              Daca este real ce spui ca e pentru 1USD/to/100km iti dai seama ca transportul unei masini la Constanta te ajunge la 500 USD si atunci chiar se merita.
              Dar nu-mi fac probleme, oricum vor lua altii cascavalul.
              Macar sa ne alegem cu cele 60 din Afganistan, ca donatie.

              • eu prefer Oshkosh M-ATV inloc de Maxxpro si cateva zeci de Cougar(cu 6 roti, ca am vazut si un alt tip de Cougar cu 4 roti) si cat mai multe Humvee-uri.daca iesim cu macar 200 humvee si 120 mrap-uri ar fi ok.

    • N uma atatea , cum bre nai nici un proiect de MRAP o scula buna la toate ?!! Ia vezi ce poti monta pe ele !
      Da bineinteles sa luam jucarii de la straini ca masinutzele de fier is mai misto ca alea de plastic cam asta era pe vremea impuscatului .
      Bineinteless noi dasteptii dasteptilor luam de bun tot ce au yankeii . „Prostii” aia de francezi, nemti si alte natii ce nu folosit MRAP uri ci blindate si alte vehicule de tehnica FACUTE LA EI IN TARA habar nu au ce inseamna sa fii un mic chihuaua al marelui licurici .
      Ne intrebam in acela si timp de ce luam cateva panharduri si alte cateva vehicule ?!
      Da de ce sa nu marsam doar pe programe de inzestrare cu ce se poate face in tara ?! Chiar si acel Sherpa da facut la Mizil?! Tras de TBT in primul rand , daca tot Saur 2 e un avorton pt avortonii din menestere ?!
      Avem MPAP uri date deja de americani , nu ne ajung alea ?!

  8. Sunt numai bune sa imprastii niste gaini pe la rosia montana si cam atat. Da nu au ce cauta pe campul de lupta, pline de soldati sunt visul oricarei echipe AT.

  9. cred ca mai bine de fugarit niste *editat din bronx ar fi numa bune..zic..ceva bulangiii din l.a..geles..

  10. Bre, rugati-va sa nu ‘cumparam’ prea multe d’astea…

    Ca daca aduc iluminatii alesi incoa vreo 100 se duce dreacu TBTul…100 MRAPuri plus 100 de caini si gata le-au inchis gura la fragaerii aia din armata…cat armament mai vreti…nu vedeti ce inalte si frumoase sunt?

    Or fi bune la lupte de strada cu ‘fraerii’ care vrea democratie, nu vrea gaze de sist, s-au saturat de coruptie si mai stiu eu ce idei trasnite…asa ca mai stii, poate le vedem pe la Universitate..

  11. wtf, chiar asa frate???? 🙂 🙂
    ce am spus?????????????????????
    a fost spus de miiiii de ori pe aici….

  12. daca mai continua astia cu marlaniile o sa fie transferate catre SPP ca o sa le dea lumea in cap

  13. vai dai intr-unu …striga toti…..:))))))))

    • da frate, cate o sa faca americanii cu 22 de tancuri…rupere de nori

    • E vorba de un „amarat” de batalion in Germania. Fratiilor si suroriilor (accent pe „i”) nu mai cititi VR ca uite asa ajungeti sa dati in mintea copiilor… Astia-s aia de au analisti din alta dimensiune, in sensul ca nu exista fizic printre noi. Nici nu ma mir ca s-au gandit sa-i inchida, chiar mananca banii Gazpromului degeaba. 🙂

      • George, e bine să aruncăm o privire și pe ce debitează Ivan, nu din filo-rusism ci pur și simplu pentru că e bine de citit, așa printre rânduri, ce zic ei acolo…

        Crezi că ei nu citesc rumaniamilitary? 😉

        • Ai dreptate Florine, dar chiar si rusii rad de VR 🙂 Ria sau Russia Today sunt intradevar surse bune de info, eu urmaresc Russia Today mai des decat posturile romanesti de stiri.
          VR e slaba rau, cu colaborationsiti la mana a doua.

        • @floryyn

          Ivan? Voice of Russia nu e acelasi lucru cu Vocea Rusiei de la noi. Vocea Rusiei made in Romania aduce mai mult a Romania Mare, Tricolorul sau Pravda….

    • Cacaia probliema?!

      Hai bre, ca oamenii aia de la VR ‘are’ dreptate daca probabil se simt amenintati 🙂 , cu 22 de Abrams ocupi toata Rusia 🙂

  14. E vorba de 50 Abrams M1A2 si M2A3/M3A3 Bradley sosite in Germania pt. exercitii comune in primavara in Franta si Germania.
    Probabil le e teama ca blindatele au sosit prea repede si alaturi de cele 15 Abrams din Afganistan ar putea fi transferate Armatei Romane mai intai pentru „exercitii” mai spre est.
    Ma rog, sa anunte ca revin in Europa si niste escadrile de F-15, F-16 si mai ales A-10. Sa vezi atunci isterii la VR 🙂
    http://www.armyrecognition.com/february_2014_global_defense_security_news_uk/united_states_army_come_back_in_europe_with_m1a2_main_battle_tanks_and_m2a3_bradley_ifv_0202143.html

    United States Army come back in Europe with M1A2 main battle tanks and M2A3 Bradley IFV.
    More than 50 U.S. Army M1A2 Abrams Main Battle Tanks and M2A3/M3A3 Bradley Infantry Fighting Vehicles rolled into the Grafenwoehr Training Area this week as the final shipment of the European Activity Set.

    More than 50 U.S. Army M1A2 Abrams Main Battle Tanks and M2A3/M3A3 Bradley Infantry Fighting Vehicles rolled into the Grafenwoehr Training Area this week as the final shipment of the European Activity Set.
    U.S. Army M1A2 Abrams tanks arrive at the Grafenwoehr Training Area, Jan 31, 2014. The vehicles are part of the European Activity Set, a combined-arms battalion-sized set of vehicles and equipment pre-positioned at the Grafenwoehr Training Area designed to support the U.S. Army

    The arrival of the vehicles marks the return of U.S. Army heavy armor to the European continent. The last heavy armor left Europe in 2013 with the inactivation of the 172nd Infantry Brigade Combat Team.
    The EAS is a combined-arms battalion-size set of vehicles and equipment that will be pre-positioned at the U.S. Army’s Grafenwoehr Training Area to support units deployed to Europe as part of the Army’s Regionally Aligned Forces program.
    „Pre-positioning the EAS here allows the Army to save time and money on transportation,” said Col. Thomas Matsel, Chief of Operations for the 7th Army Joint Multinational Training Command. „It also expands the training experiences we can offer to both U.S. and partner-nation forces here in Europe.”
    Units regionally aligned and deployed to the U.S. European Command will draw the EAS equipment in Grafenwoehr and use it during multi-national training exercises throughout Europe.
    The first unit scheduled to fall-in on the EAS will be the 1st Brigade, 1st Cavalry Division when they deploy to Europe this spring to participate in NATO and partner-nation exercises in France and Germany.
    The concept of pre-positioned equipment is not new to Europe, said Matsel. Similar sets were strategically placed throughout Germany during the Cold War and used by U.S. Army units rotating into the country to participate in the „return of forces to Germany” (REFORGER) exercises.
    „The EAS signals our continuing commitment to our allies and partners in Europe,” said Matsel. „We built up an immense amount of experience working together as coalitions in Iraq and Afghanistan. The EAS allows us to retain that experience by continually training alongside capable and dependable allies and partners.”

  15. Bre, da parca mai aveam noi niste specialisti in taiat si vandut la otelarii turci!!! Cred ca ar da si pana la 50.000 $ pe miile alea de jafuri

    • baaaa!!!

      astia sunt nebuni!!ii dau in judecata!!!! 🙂 🙂

      Ce cujetam eu la ideea asta 🙂 🙂
      Daca merge mai departe ar putea face balisticele nefolositoare si nu ar mai fi nevoie de scuturi cu rachete si toata harmalaia 🙂

    • Eu am mari semne de intrebare privindu-i pe cei de la Daily Fail, de cand cu invazia romaneasca. Nu sunt eu mare priceput in lasere dar 30kW cel mai mare laser conceput ??????
      Instalatia ar consta din mai multe lasere care se combina intr-un singur fascicul. Cum dracu sa le pui pe F35? Astia sunt dusi cu pluta. Probabil ca sunt colegi cu fatuca aia care ne explica despre catapultarea lui Iovan din BN2.

  16. mai bine imprumuta un batalion de abrams ,vreo 50,asa pentru vreo 10 ani,ca forta de reactie rapida.
    daca am avea politicieni destepti le-am lua ieftin ,daca i-am convinge pe americani ca suntem prima linie de lupta etc.

  17. Auzi bre’.. da’ pe zapada „o fi” bune?

  18. Bre nenea, pe siteul asta numa se fabuleaza? sau se mai dezbate si ceva serios, camplu cei 35-40 litri de motorina la motoru de 9300 cm3? sau de exemplu inutiltatea absoluta in opri ce TO sau vrea bula?basca mentenanta per bucata care inseamna 6000/ 7200 paralute tiparite gratis de fed.M\a refer doar la cei 21 litri de ulei motor,fillllei,aer,disel si ulei hidraulic+filtru. Sa facem, cand noi nu avem tancuri,transportoare,avioane,tehnica si in general nimic din ce presupune armia moderna, dar o sa avem martoage afgane ca si f-16.\PLM de guvernanti spagari si loabisti gen Gugunstein c tre sa i multumim de epavela f-16ce, cat si viziuni lui basescu de a o suge de lka un singur licurici, sa iti fie de benescule, speram ca ai inghiti-to .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *