Akula la modernizare

Russia-Submarines-490x367

Ministerul Rus al Apararii a facut publice cateva poze deosebite care arata cum doua submarine nucleare de atac din Clasa Akula I – Bratsk si Samara – sunt transportate cu ajutorul unei nave speciale din baza navala din Kamchatka catre Severodvinsk, acolo unde cele doua nave vor suferi o serie masiva de modernizari in santierul naval Zvezdochka.

Nava transportatoare va fi escortata de spargatoare de gheata de-a lungul coastei nordice a Rusiei si se apreciaza ca va sosi in portul de destinatie pe 20 septembrie. Cele doua submarine de atac fac parte din Flota Pacificului si au devenit operationale in 1989 – Bratsk, respectiv 1995 Samara.

Russian-Submarine-2-490x274

Russian-Submarine-3-490x367

K 391 Bratsk este un Akula I – proiect 971, in timp ce Samara (K 295) face parte dintr-o sub-clasa, daca vreti, Akula I cu imbunatatiri – proiect 971I.

GeorgeGMT

8 comentarii:

  1. De ce nu s-or dus pe sub apa? Le-or ridicat sa poata fi analizate mai bine de inamic sau nu conteaza?
    Cred ca daca mergeau ele de singure, costul era mai mic..

    • Poate ca nu se pot deplasa singure pana la baza de reparatii.In articol se zice ca vor suferi o serie masiva de modernizari.Probabil ca au probleme tehnice majore care le impiedica sa se deplaseze singure.

  2. combustibilul nuclear vechi sunt scoase de pe ele, plus anumite componente care au ramas in primul port.
    Aici sunt duse pentru refacerea la coca si invelis si a structurilor grele din interior plus propulsie exterioara.
    Dupa finalizare tot trase vor fi duse inapoi pt. incarcarea bazinelor nucleare si tehnica interioara.

  3. Sunt 4 submarine duse la modernizat. Sunt folosite singurele 2 nave din lume care se scufunda pentru a prelua incarcatura. Una e olandeza, cealalta chineza :).

  4. Acolo de unde le aduc, baza Vilyuchinsk, din golful Avacha, e un ‘cimitir al submarinelor’… Ori de cite ori au avut probleme rusii cu submarinele nucleare, acestea au sfirsit acolo, puse intr-un cocon, asteptind racirea reactorului…
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vilyuchinsk

  5. Vaporul acela de transport lucreaza asa.Se scufunda pana la o limita. Sunt urcate submarinele pe el care plutesc.Apoi vaporu se ridica cum se vede si se transforma in santier naval de uscat. Mai vechi rusii aveau niste barje care functionau la fel ca acest vapor dar fara motoare de tractiune.De ce nu au fost aduse submarinele cu motorul lor? Pentru ca este defect.

  6. Uite alte poze, din care se vede starea în care se află submarinele, unul din ele avînd și coca spartă, se spune, de o torpilă:

    http://englishrussia.com/2014/08/28/russian-submarines-on-their-way-to-repair/

  7. Are cineva idee cum se pot obtine schite , planuri sau fotografii care sa releve structura interna a submarinelor Akula I- Akula II? Referinte de carti, link-uri sau… orice? Am vazut sectiuni grafice pentru multe submarine rusesti, mai putin pentru aceasta clasa. E cu adevarat o provocare sa gasesti detalii despre acest subiect. Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *