Cine este ministrul de finante al Romaniei ?

2014_03_11_ioana petrescu ministru de finane_rsz_crp

Ieri am avut ocazia sa urmaresc un interviu realizat de cei de la Adevarul Live cu Ioana Petrescu, ministrul de finante al Romaniei.

In afara de faptul ca ne-a zis ca tampenia lui Voinea, cea cu electorata, se amana pentru 2016 intr-o noua formula la care se lucreaza, nu am reusit sa aflam nimic despre viziunea titularului de la Finante.

Pe orice tema a fost intrebata a spus ca e in lucru, ca nu poate divulga nimic (secret de serviciu) dar va face public la adoptarea actului normativ. Intrebata daca se consulta cu mediul de afaceri inainte de adoptarea unor acte normative a explicat ca se consulta cu cei din minister, pentru ca actele sunt secret de serviciu, dar ca, in general, obisnuieste sa discute cu mediul de afaceri (despre ce-or discuta?).

Din toate raspunsurile ei am avut impresia ca nu intelege cum ii vor afecta noile taxe pe intreprinzatori, ea parand foarte concentrata pe sumele care se vor strange la buget (dar se vor strange?)

Din CV-ul ei impresionant (masterat si doctorat la Harvard, profesor la Universitatea Maryland) putem observa un lucru: nu a lucrat in viata ei intr-o firma, stie doar din carti cam cum functioneaza treaba asta, nu stie cu ce probleme se confrunta un patron si cum se rasfrange asupra afacerii lui relatia cu fiscul (legislatie, proceduri, birocrati, controale, spagi).

Daca, inainte de elaborarea unui proiect de act normativ, te bazezi pe consultarile cu niste hartogari care n-au muncit in viata lor, dorm cu capul pe birou sau joaca Solitaire si, in mare, sunt chiar autorii actualului sistem fiscal care omoara intreprinzatorii, inseamna ca ai omorat proiectul din start. Ori va impovara si mai tare platitorii de taxe ori va fi la fel de prost si de usor de fraudat precum ideea lui Voinescu cu facilitatile pentru angajarile de personal. Detalii aici: Facilitati pentru firme sau cum sa faci pentru partid  

Din tot ce a spus, cum a spus si cum a reactionat la intrebarile jurnalistilor tind sa cred ca ocupa postul de ministru avand in realitate functia de gluga de coceni: nu are nicio putere de decizie si nici macar nu are voie sa discute probleme de fiscalitate, fara sa se consulte cu cineva.

Se comporta ca un purtator de cuvant cu mandat limitat.

Cred ca ideea de a-si putea trece in CV, la 34 de ani, functia de ministru de finante a ametit-o atat de tare incat nici macar nu a stat sa se gandeasca in ce se baga.

Va fi folosita pana la prezidentiale, perioada cand baronii locali au nevoie de bani si de un ministru de finante care sa nu le refuze nimic, dupa care va fi scuipata afara ca o masea stricata, eventual cu ceva scuze: “Acum sa nu-i dam in cap, e tanara, fara experienta, are tot timpul sa invete” etc.

Oricum, in acel moment economia va fi deja pe butuci, datorita alocarilor electorale, iar fata asta va ramane in istorie ca un al doilea Tariceanu (domnul acela care a facut praf  banii din privatizarea BCR si a lasat Romania cu un deficit de 5% la o crestere economica de 7%).

Probabil ca va omite sa treaca asta in CV.

Ramane un semn de intrebare: daca fata asta nu este ministru de finante decat in acte, cine este adevaratul ministru de finante al Romaniei?

 Sa fie Florin Georgescu?

 

Eroul Bula

115 comentarii:

  1. „Ramane un semn de intrebare: daca fata asta nu este ministru de finante decat in acte, cine este adevaratul ministru de finante al Romaniei?”

    FMI ? 🙂

    • Bineinteles! Atata vreme cat deciziile finale vin prin telefon de la Bruxelles, nu putem afirma ca Romania este o tara ce se guverneaza singura! Tot politicul/decizionalul romanesc este doar un circ ambulant! Vorbind si dandu-le atentie, ne pierdem doar timp pretios si ne omoram ficatii de pomana! Mai bine ne-am gandi cum se poate reaprinde spiritul revolutionar in cetatenii romani…poate poate om pune-o si noi de vreun act istoric dupa cateva secole!

  2. deocamdata nu faci decat speculatii. e prea devreme sa tragi concluzii. are un alt stil, nu e versata in ale politicii romanesti. poate de asta are retineri sa vb direct, nestiind cum o sa fie interpretata. om vedea ce e de capul ei. dac-ar fi cum spui, n-ar fi rau deloc. f georgescu e un tip superinteligent care stie multa carte si are o experienta uriasa in domeniu. eu insa nu prea cred….repet, mai las-o un pic, nu te repezi inca pe ea. ai putintica rabdare stimabile.

    • Nu de competenta lui Florin Georgescu ma tem eu ci de intentiile lui.
      Nu stiu cati ani ai si daca ai fost atent ce s-a intamplat in perioada 1990-1996 si, mai ales, ce a facut Florin Georgescu dupa ce a castigat Constantinescu prezidentialele.
      Perioada aia de trista amintire, in care o buna parte din timp el a fost ministru de finante, s-a remarcat prin disparitia rezervelor valutare ale Romaniei si marele scandal Bancorex.
      In 1996, dupa ce a castigat alegerile Milica, guvernul PDSR, inca in functie, a decis majorarea salariilor la armata si la MAI, stiind foarte bine ca eram in groapa dpdv finnciar. De ex. rezerva valutara a Romaniei se cifra la doar 600 milioane $.
      Cand i-a intrebat Milica, la Cotroceni, de ce au facut asta, Florin Georgescu si inca unul (D.I.P. sau Dan Mircea Popescu) i-au ras in nas si i-au spus: „Spune-le tu ca nu le dai banii.”
      Probabil ai uitat ce sut si-a luat de la FMI cand a incercat PSD-ul sa-l puna guvernator la BNR. Crezi ca de nebuni l-au respins sau pentru ca era mare patriot? Ce a facut pana in 1996 nu prea ii creeaza imaginea asta.

      So, ce motive as avea sa ma bucur daca el este cel care invarte finantele Romaniei?

      • Pt. mine e de bine daca FMI l-a respins.Cat de naiv sa fi incat sa ajungi sa crezi ca FMI chiar ne vrea binele iar Isarescu e un mare patriot ce lupta pt. dezvoltarea Romaniei si in realitate el nu e un pion vandut FMI-ului ?

        • nu mai vehiculati astfel de tampenii. n-a luat nici un
          sut de la fmi. iliescu a vrut intr-adevar sa=l schimbe pe
          isarescu dar s-a opus mare finanta mondiala, americanii
          si fratii sai masoni din sua. dupa doua zile, iliescu
          l-a repus in functie. fmi l-a apreciat intotdeauna. chiar bateti
          campii.

        • @costin
          si ce anume se spune de rau de Mugur Isarescu?

          @danny
          si care este problema ca este mason?
          Romania a fost facuta de masoni.

          • sunt multe de spus despre isarescu, n-am timp sa-ti
            povestesc acum. poate cu alta ocazie. nu e rau sa fii
            mason dar e f rau cand nu lucrezi pt tara ta ci pt
            interesele altora. in orice caz, tot ce zice eroul in cometariul
            lui despre georgescu e chiar jegos. sunt numai minciuni. nu
            stiu de unde le-a scos.

      • nu stiu de unde ai scos povestea asta. rezervele valutare
        au fost mereu la bnr la mugur isarescu, nu la el, iar valuta
        firmelor a confiscat-o stolojan. eu ma invart in mediul
        asta si n-am auzit nimic de rau de el. dimpotriva. cred ca
        ori esti in confuzie, ori ai mestecat niste propaganda de-a
        cuiva.

      • eroule, tu de unde ai „informatiile” alea despre florin
        georgescu? ca nu-s decat niste minciuni ordinare. nu
        cumva ai incercat o manipulare ticaloasa? ca atunci imi
        pare tare rau pt tine.

        • Serios acum , cati ani ai? Poate nu-ti amintesti…Astea-s informatii arhicunoscute, presa de la acea data le-a intors pe toate fetele…

          • n-am ce sa-mi amintesc. stiu bine perioada.
            sunt minciuni ordinare. niciodata rezervele valutare ale
            romaniei n-au fost la ministrul de finante. aia cu sutul de
            la fmi e alta goanga.fmi nu l-a refuzat niciodata pt fct de
            guvernator si nici nu era asta treaba lor. doar ca
            americanii n-au fost de acord ca iliescu sa le schimbe
            omul de la bnr. e o moda la noi ca atunci cand cineva e
            o valoare in domeniul lui sa-l scuipam si sa-i dam la cap.
            probabil ca daca era taranist ii faceati statuie pe-aici.

    • De abia astept sa se intalneasca cu ala de face bugetul de vreo 30 de ani, Gherghina, sa o traga ala putin pe cifre, se duce dreaq tot siviul ala jmecher….

    • @ Danny
      F. Georgescu superinteligent? Poate pentru el, nu s-a vazut nici un fel de inteligenta in alt domeniu pina acum.
      F. Georgescu este cel pe care in liceu l-au poreclit colegii ”Pinochio”. Oare pentru ca-i crestea nasul cind mintea?
      In ceea ce o privese pe fatuca, daca asta n-a condus niciodata nimc, nu prea ne vad bine pe noi si ai nostrii in lunile care vin.

      • @vgeorgicas da, e superinteligent si f bine pregatit.
        n-am nici o indoiala in privinta asta.cunosc oameni care
        au lucrat cu el. ai fost coleg cu el? de unde ai scos asta
        cu pinochio? tie cum ti se spunea in scoala? sau ti-o fi
        zis-o eroul? chiar nu inteleg cum de-ati tabarat cu
        totii pe omul pe care pana si fmi il respecta si asculta.
        oricare ar fi motivul, e o mare magarie sa scrii tampeniile
        astea despre el. mai ales cand habar n-ai cum stau
        treburile

        • @danny Ma … tu esti esti ruda cu pinochio!

          • nu mai, nu sunt, dar nu-mi place sa demolezi un om
            numai pt ca nu-ti place mutra lui sau pt ca asa ti-au zis unii
            sa faci. sa categorisesti un om dupa o porecla din liceu
            mi se pare un lucru extrem de „mic”. si pana una alta, omul
            chiar are un nasete respectabil.

        • Draga Danny
          Evident ca NU stiu cum stau lucrurile. Eu traiesc pe luna. Nu in tara asta spoliata de tot si de toate si umilita la maximum, distrusa fizic, social si biologic de 24 de ani de guvernare iresponsabila la TOATE nivelele. Domnul acesta pe care-l aperi a mai facut ispravi mri si minunate in calitate de ministru al finantelor. Si din cauza competentei sale sintem aum datori vinduti la minunatul fmi, nu exista bani de nimic (inclusiv de pensii) iar statul Romania este impotent.
          Si da, sotul meu i-a fost coleg de liceu.

          • chiar nu stii. e singurul ministru de finanate care a dus la capat fara probleme un acord cu fmi. datori la fmi suntem acum exclusiv din cauza lui isarescu. serios acuma, mai doccumenteaza-te.

            • Bre poate te referi la Tanasescu…Ala a fost intradevar cel mai bun ministru de finante al Ro, Gerogescu…am avut ocazia cand eram student sa-i ascult cateva prelegeri si am rams uimit de cat de incorsetat intr-o gandire foarte rigida este acest om: nici un fel de imaginatie, nici un fel de gandire libera. Recita niste chestii din carti si cam ata.
              Georgescu este doar un contabil, ca ministru de finante n-a facut mai nimic, dar poote ma insel si sti tu ceva politici fiscale si economice aplicate de domnia sa…

              • nu, la georgescu ma refer george. tanasescu e si el
                un bun finantist dar care din pacate a avut un singur tel.
                sa ajunga sa lucreze pt marea finanta mondiala. pe chestia
                asta a fost extrem de umil si condescendent fata de fmi si
                bm. georgescu n-avea nici o jena, ii punea imediat la pct, si
                era chiar respectat la faza asta.

    • Isarescu este un mare tilhar care NU are nici un fel de treaba cu romanii si cu Romania. El are treburile lui si scopurile lui, masonice, poate. Dar in nici un caz BINELE romanilor.

  3. http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ioana-petrescu-ministru-finantelor-harvard-1_53149ebec7b855ff56d5b37e/index.html

    CV-ul Ioanei Petrescu:
    http://www.scribd.com/doc/210279518/Cv-Ioana-Petrescu

    IOANA M. PETRESCU
    Mailing address: Piata Victoriei Nr. 1, Sect. 1, Bucharest, Romania Website: http://faculty.publicpolicy.umd.edu/petrescu Blog: http://ioanapetrescublog.wordpress.com/ Twitter: #petrescu_ioana

    Employment:
    -Sept 2013- Economic Adviser to the Romanian Prime Minister
    -Sept 2013- On leave from University of Maryland
    -Aug 2010-present Assistant Professor, University of Maryland, College Park – School of Public Policy
    -Aug 2012-Jul 2013 Director, International Development Specialization, University of Maryland, College Park – School of Public Policy
    -Aug 2010-present Adjunct Scholar, American Enterprise Institute
    -Aug 2008-Aug 2010 NRI Fellow, American Enterprise Institute

    Graduate Studies
    : Ph.D. (Economics), Harvard University, 2008, thesis: “Essays in Taxation and International Relations” (Adviser: Martin Feldstein) M.A. (Economics), Harvard University, 2007
    Undergraduate Studies
    : B.A. in Mathematics and Economics, Wellesley College,
    summa cum laude, 2003. Honors in Mathematics and Honors in Economics.

    Teaching and Research Fields
    : Fields: public finance, development economics and economics of national security Research topics: taxation in developing and transitional economies, tax evasion, entrepreneurship in transitional economies, underground economy, and economic sanctions

    Teaching Experience:
    -2012 2010-2012 PUAF 782 International Development Economics PUAF 640 Microeconomics and Policy Applications
    -2005-2007 Social Analysis 10 Principles of Economics, Harvard University, Teaching Fellow for Professor N. Gregory Mankiw, Professor Silvia Ardagna and Professor David Johnson
    -2000-2002 ECON 101 Principles of Microeconomics and ECON 102 Principles of Macroeconomics, Wellesley College, Tutor, various professors
    -2000-2002 MATH 101 Reasoning with Data Elementary Applied Statistics, MATH 115 Calculus I, MATH 116 Calculus II, MATH 120 Calculus IIA, MATH 205 Multivariable Calculus, Wellesley College, Teaching Assistant, various professors
    -2000-2001 ITAS 101-102 Elementary Italian, Wellesley College, Tutor, Professor Flavia Laviosa

  4. Este rezultatul unei „practici” cam gresite.
    Ca in ultimii ani sunt promovati unii pe motiv de tinerete si studii in Westake si ca cam atata,
    A sa ne intelegem – si iniate erau unii care fie prin bafta („structura de personal” facea ca ei sa fie cei promovati -adica nu era nimeni care sa „corspunbda”cerintelor de studii , aparteneta PCR samd) fie prin protectie de sus („de ruda buna” sau careva facea un experiment – de o pilda celebrisismul Ilie Marin!) .. 2% .cadre tinere. Insa „inainte” tinerii 2% facusera dovada ca erau „capabili” (sa fie contabil sef intr-o intrepribdere nu prea mare, sa fie director adjunct .. ) dar azi …
    Azi?!
    Pai nu se stie daca fac fata! Se stie ca e tineri si „necontaminati de comunism” si cam atat! Pai de o pilda sicarul cu8 Islanderu cazut si greu gasit are in centrul lui cam asa un personaj: tanar care la prima angajare era .. sef, a pomovat sef a pormovat pana la secreatr de stat. Aici din nefericire ptr toti a fost pus in situatia de „a face fata” de unu singur .. adica sa isi asume coordonarea cautarilor. Nu a facut.
    Poate daca in primii 2 de m munca ani l-ar fi hingherit un sef „si cine vrei sa faca asta ba?! tu de ce iti iei leafa mucea?!” ar fi ccordonat mai mult sau mai putin eficeint INSA nu ar fi fots bulibaseala aia …

    Asa si cu juna asta…. Nu a demosntrat niciodata ca „face fata” …Ponta riizca enorm – da ce e mai nasol ca rizicam si noi!!

  5. Nene, nu va mai luati de biata fata :). Fiind an electoral major, e nevoie de un guvide care sa dea banii din pix catre bajetii din liga mare. Fata e varza in creier, NU ESTE profesor la Maryland University, este assistant profesor (http://en.wikipedia.org/wiki/Professors_in_the_United_States)
    adica un fel de sef de lucrari (si pe perioada determinata), e genul tocilara care, pentru a trece strada, are nevoie de google maps. interesant este de vazut cine ii sunt parintii acestui mic geniu de Baragan :).
    Iar faptul ca a fost promovata de un plagiator….hehehehe…

  6. Bre, la viata mea am invatat putzine, da’ bune 🙂

    Una zice asa, ca „cine stie sa faca, face, cine nu, ai invata pe altii”.

    Asa ca astia cacare au ales cacariera universitara, doctorate, predat la catedra etc sunt buni fix de predat la catedra (nici macar de cercetare – la cercetare intra tot aia care stiu sa faca ceva) , aia care stiu sa faca ceva sunt plecati la facut ceva prin lumea larga…

    Teoria asta este verificata LA SANGE pe promotzia mea 🙂

    Cine-o pus-o pe fatuca asta s-a amuzat un pic pe seama romanilor.

    Si pe seama ei.

    E clar ca e de fatzada…

    Daca vroia un ministru bun la Finante nu punea o tinerica cu cariera universitara.
    Aducea unu’ mai batran harshait de ceva mai multi ani de practica in „productie”

    Care cine ce treburi s-or mai face pe la minister le fac altii, ea e doar marketing.

    Pt ea o fi contand la rahatu ala de CV, o fi dand bine la universitati sa scrii ca ai fost ministrul finantelor intr-o tara bananiera si sa vezi ce cacariera universitara o pashte. Sau mai rau, prin hartzogaraia UE….

    In rest, uitati-va la mimica ei 🙂
    Este priceless 🙂 🙂
    Cred ca poarta pampers cand da fatza cu publicul !!!

    Or fi la moda doctoratele acuma, dupa tonta care si-a facut comisie sa declare ca al lui e bun, o mai fi adus una veritabila de la Hardcore.

    Guvern de telectuali mancatzash…sa fie bratzarile si lantzurile de aur cat mai groase 🙂 sa vaza lumea…

    • Eu n-am vrut sa fiu (foarte) rautacios in articol da’ pot sa zic in comentarii:

      Va dati seama, cand s-or duce la ea, inainte de campanie, Oprisan, Nicusor Constantinescu, Mazare, Dragnea si-i vor spune: „Da banii, xxx, ca zbori pe geam”
      ….. sa vezi plânsete si tone de batiste consumate la Ministerul de Finante.

      • @ eroul bula ma lasi cu „insinuarile” astea? ai ceva
        concret de zis de fata asta sau ai vrut sa dai cu zoaie
        in ea si florin georgescu? macar zi de la inceput cum
        sta treaba ca sa stim si noi, ca vad ca numa in „soparle”
        o tii.

    • Eroule, matale crezi ca se duce cineva la aia sa-i ceara bani 🙂 ?
      Aia se duc la tonta si ala baga mana cat vrea fara sa ceara la nimeni, ca doar d’aia s-a numit si ministru de finante 😉

      Poate domsoarei numa’ sa-i ceara ce ai marcat matale cu XXX, si nici pe aia nu cred ca i-o cer, cred ca doar o informeaza ca or sa i-o foloseasca un pic 🙂 🙂

      • „Poate domsoarei numa’ sa-i ceara ce ai marcat matale cu XXX, si nici pe aia nu cred ca i-o cer, cred ca doar o informeaza ca or sa i-o foloseasca un pic 🙂 :)”

        am suflat tot scrumu’ pe birou…… 🙂 )))))

      • =)))))))))))),Mi-au dat lacrimile =))))))

    • Asa domle cu ura; cu si mai multa ura in cadrele universitare…Ce stie ei de campul muncii unde trudesc palmasii butonand….Cine naiba a pus-o sa ia doctoratul la universitatea aia si sa predea acolo…Infiereaza cu ura domle ca deh tu muncesti ca bajetii de la IMGB….

      • @hohenstaufen
        Hai c-ai dat-o in diverse 🙂 )))) Nu infiereaza nimeni universitarii dar avem o bogata experienta cu universitari, somitati in domeniile lor, care au facut un mare rahat cand au ajuns pe functii executive. Iti dau numai doua exemple: Mircea Cosa si Daniel Danianu.
        Una este sa predai teorie economica si alta este sa intelegi, prin practica directa in economia reala (adica IN FIRME), cum functioneaza economia si ce trebuie sa faci.

      • Esti ‘acsistent’ universitar 🙂 ?

        Si nu cu ura bre, cu amuzament, cu foarte mult amuzament 🙂

        Si (in general) n-am nimica cu cadrele universitare care isi vad de cariera lor universitara, am profesori pe care ai respect, nu multi, da’ este, insa aici nu e cazul, ca s-a bagat in politica 🙂

        Si stii vorba aia, cand te bagi in laturi te mananca porcii 🙂

        Let the pigs enjoy their meal 🙂 🙂

        • Ptiu ptiu ptiu aproape ca mi-ai zis de mama cand m-ai intrebat daca sunt „acsistent universitar” 😀 … Tipa e tanara, deci pe afara la universitatea aia zdravana a ajuns ca si stie ceva, comparativ cu baietii aia doi cu ochii cam albastri care au ajuns pe afara la universitati in primul rand din cazua gradelor. Momentan fatuca pe cv arata ca e toba de carte.Hai sa o vedem si cum aplica ceea ce a invatat, inainte de a trage. Posibil sa o apuce damblaua cand o vada ca s-a inhaitat cu ala cu revista aia cu natura (sunt sigur ca a ras cand a vazut declaratia lui mickey mouse…). Am avut si am contact cu tineri „de succes” intorsi de afara, oameni buni, dar care la capitolul caracter sunt repetenti…

          • „Momentan fatuca pe cv arata ca e toba de carte. Hai sa o vedem si cum aplica ceea ce a invatat, inainte de a trage.”

            Bre nea omu de la 9th Panzer 🙂 , noi suntem ca texanii, mai intai tragem 🙂 , ca e mai sigur asa…

            Dupa aia matale chiar crezi ca tipa aia a fost pusa acolo de ‘nea-si-ala-tot-cu-doctorat’ ca sa aplice ce a invatat? crezi ca e lasata de capul ei? crezi ca ia decizii? face ce i se comanda sau o mananca aia de vie…

            E pusa doar de fatzada, v-a luat fatza cu diplomele ei si in spatele gardului…leopardul…in mod sigur altii fac jocurile…probabil ea e imaginea ministerului si cam atat…

            Si n-are de-a face cu ce are sau nu are tipa aia in cap…ala e marketing….

            De ce s-a bagat in afacerea asta, ea stie…

            Asta e parerea mea…si a altora pe aici, incluzandu-l pe autorul articolului, Eroul „Nationale” Bula.

            • Dinastia mai intai apoi bajetii care le-au aratat englezilor de elita ce inseamana de elita 😀 …. Revenind la oile noastre (ca deh oile bat cainii rau de tot la momentul actual 🙂 ), pai sa vedem ca face ceva, la comanda sau nu….Asta e ideea; sa vedem ca face. Nu sar acum sa o mitraliez/pun 75-ul pe ea pentru ca momentan astept sa vad cum misca. Of course ca nu a ajuns acolo doar pe CV/recomandari de la fosti angajatori (ca asta ar fi culmea in Romania); ci a fost impinsa/ajutata (paremi-se ca e nascuta la Cornu)….Cat despre diplome, ba omule incearca sa pricepi ca fatuca aia are un doctorat/predat la universitati zdravene; unde nu e chiar ca la orice institutie superioara de invatamant. Asta e parerea mea; o respect pe a ta si a lu’ eroul Bula; sunt constient ca e posibil sa aveti dreptate; da’ vreau sa vad fapte nu vorbe 😀 …

      • asta e o *editat care a facut o facultate de elita. atata tot nimic altceva!

        • Bai baietii cu supravegherea, nu mai editati chiar totu’, ce daca barny a zis ca aia e o curva, suntem intre noi aici si nu suntem pisicosi.Si eu gandesc exact ca el, Mai lasati-o naibii de pudoare ca nu suntem fete mari! s-au cumva v-ati gandit sa-i protejati reputatia? Nu aveti ce proteja, la varsta ei in politica… le stie pe toate si e stiuta de toti!

  7. Bàietii (si fetele) care se învârt pe la Harvard si Maryland si de altfel în toate universitàtile economice „serioase” nu ies din teorille lui Keynes.

    Cam greu sà o scoti la capàt în „globalizare” când ai scoala asta. Cu acumularea de „hedge funds”, plansa de bilete americanà, credite pânà în gât, bànci falimentare, ne asteaptà vremuri grele, indiferent de meridian. Cine poate, sà se pregàteascà!

  8. E una scoasa la inaintare si care asculta de sefi…

  9. În locul domniilor voastre aș gândi mai mult și comenta mai puțin. Presupun că nu știți exact ce și cum, dar de comentat băgați, cu sau fără info.
    Pentru domniile voastre, nimeni nu e destul de inteligent, pregătit și patriot, însă de votat, votați, așa agregat, numai penali… așa să vă fie, cu scârbă!

    • Cine-a zis bre ca noi votam?! Si oricum ne cerem scuze ca nu aplaudam in picioare guivernul, Presedentia, partidele in general…
      Si ai si tu dreptate, pt „domniile noastre” nimeni nu e bun, pentru ca noi avem o problema psihica: totul merge bine in tara, legea se respecta, taxele scad, economia infloreste, nu exista coruptie si pacalici numiti politic in functii, toti politicienii se gandesc nu cum sa fure mai mult, ci doar la binele tarii, armata e dotata, industria de aparare bubuie…Dar noi avem probleme de perceptie, suntem cum ar veni cam autisti…
      Tu uiti ca noi traim in Romania si nu suntem chiar total lobotomizati?! Tu stii cine este ministrul de finante intr-un guvern?! E baza oricarui guvern, e in mijlocul oricarei politicii fiscale si economice a guvernului…
      Oricum o sa tin minte comentariul tau si mai vorbim altadata…

      • Nu la asta mă refeream, înțelegi matale. Ce îmi sări în ochiul minții și mă întristă, fu anume că fata ministru nu a făcut gafe, asemenea antecesorilor, nu făcu nimic eronat, ÎNCĂ, dar lumea sare pe persoana dânsei pentru simplul fapt că își făcu, sărăcuța, studiile și lucră, ca asistent-cercetător PE BUNE, în SUA și la una dintre cele mai prestigioase universități.
        Dacă era absolventă de liceu și pauză a licelui Eminscu din Constanța sau Cluj, nicio problemă, dar baiu, vezi, e că a făcut ceva cu viața ei și s-a întors să vadaă dacă face față printre porci!
        Prin porci mă refer la Capitaliștii din bucale politruci… de acord că e bizar că s-a băgat între ei, dar poate ar trebui lăsat puțin timp și puțină îngăduință, nu credeți mari domni???
        Crezi, Georgele, că dacă era un boșorog bolșevizat pe ici pe colo… era mai bine și curgea miere pe strada ta? Că eu am văzut de ce sunt în stare cei care deja s-au perindat pe acolo.
        Poate am fost cam dur, dară tinerii bine pregătiți și intenționați sunt chiar ultima speranță, dragi comentatori, iar unii văd doar parul din mintea altuia. Unde mama dracu ajungi cu atitudinea asta atât de superior-infantilă, decât în rahat?

        • @Flogger

          Atitudinea asta poate pleaca si de la faptul ca cei care au furat in draci in ultimii 20 de ani au avut grija sa-si trimita copiii la studii in strainatate, la universitati scumpe si fitoase. Care tineri chipurile se intorc sa ne…. „salveze”. De cine, de sistemul care i-a facut oameni? Aici s-ar putea sa fie problema.

          • Probabil ca asa a si razbatut in guvern, parintii lucreaza inca la cariera copilului…

            Oricum fata de mafiotii grobieni care fura doar sa isi puna nevasta inca o toala de 100k pe ea la urmatoarea petrecere a lumii mondene ii prefer pe astia…

            Chiar daca va face porcarii fortata de imprejurari ma astept sa aiba limite macar din dorinta de a nu isi distruge CV-ul.

        • Doar ieri madama ta de ministru zicea ca daca nu se aplica taxa de 7 centi la benzina si motorina nu au bani de pensii :)) intradevar aceasta mica naparca crescuta la sinul lui Poanta este total nevinovata , oare aceasta taxa pt pomenile electorale cat si electorata care este sustinuta de aceasta fatuca nu sunt greseli ?? Aceasta mica fatuca neprihanita ce creste la sanul lui Poanta si care da banii statului clientelei politice si baronilor locali care vor duce iar PSD pe cele mai inalte culmi ale nesimtirii , sunt tineri pregatiti dar aia nu sug la sinul lui Poanta sa fim seriosi , in privinta asta gsg9 are perfecta dreptate o duduie :))) Poanta

        • @Flogger
          Bre, matale esti un bun politician 🙂 … adeca ai asa un dar al vorbirii…aproape ca prostesti omul 🙂

          Asistenti-cercetatori sau numa ‘acsistenti’ au fost si altii, n-au prins pe la prestigioase universitati pt ca prestigioase sunt si preturile…sumele PER AN sunt foarte mari si nu stiu daca te descurci numa’ cu bursa…

          Dupa aia, ca „s-a intors sa vaza ce poate face pt Tzara” e emotionant si aproape sublim si prinde la suflet, dar nu la toata lumea 🙂

          Uite vezi, la noi nu prea prinde 😉

          Nu stiu ce a tentat-o, probabil la CV o va ajuta in cariera universitara.
          Sau mai stii, poate vrea sa fa’caca’riera politica, pt ca profesor universitar ajungi greu si pe acolo, pt ca nu-s multe joburi si-s multi care sunt pe tzeava si le vaneaza si e politichie si prin zona aia…deci nu toti ajung automat…

          Si cum dreacu de se intoarse fix acsistenta lu’ Ponta si o mai puse si ministru 🙂

          Asa, fix ca e o acsitenta universitara si este foarte foarte capabila.

          De parca CONTEAZA asta in politica romaneasca, hai bre, ca nu mai suntem copii 🙂

          Tipa e de fatzada nea Floggere, umila mea parere de om al muncii pe santier.

          Ministru de finante DE FACTO este „cine a numit-o”.

          Are o mina speriata si nesigura, inca nu si-a ingrosat obrazul cu politica romaneasca.

          Pt binele ei sa speram ca se intoarce la universitatile-i inainte ca obrazu-i sa se ingroase.

          Repet, astia care fac cariera universitara e bine sa se tzina de ea, pt ca acolo sunt foarte buni, politica si practica e pt ailalti care fac niste ani de politica si practica. Crede-ma, am cunoscut destui care au ales sa faca cariera universitara si destui care fac cariera universitara(am si in familie , asa ca nu sunt foarte impresionat) si destui care au ales sa plece pe santier.

          Si in rahat ajungi oricum nea Floggere, si nu din cauza atitudinii superior-infantile ci din alte cauze…le stii bine si matale…nu mai incep cu „repertoriul” ca-l „cunosti” 😉

          • Bre mai e un amanunt…

            Un student care absolva o institutie din top 10 nu vine in Romania sa faca munca patriotica in folosul tarii ca are datorii acumulate din perioada de studii si se angajeaza la corporatii care recunosc si platesc aceste studii in US, UK.

            • @watcher
              Corect, si asta…
              Am aici coleg un american care a naufragiat definitiv si cu acte in regula intre picioarele unei irlandeze. Eh, asta nu mai e flacau de mult si spunea ca inca mai plateste multi ani la imprumutul ala. Atata ca spunea ca nu-i iau pielea de pe el cu dobanzile…

        • Nene, cand tarlaua e vraiste, nu faci experimente cu fetite dulci din bucuresti. Fata e VARZA, crede-ma, sursa face parte din anturajul ei de multi ani. Si repet, caut-o la neamuri si vei gasi multe raspunsuri cum a ajuns gurita ei dulce in fruntea ministerului.

        • Bre nea Floggere nus de ce da crez ca si matele, la fel ca si mine, ai ceva par carunt, macar un pic acolo, amandoi avem ceva scoala, tu crezi sincer ca stimata domnisora isi avea locul in cel mai greu minister din Ro?! Acum, cand economia gafaie sub taxe si incompetenta?! In rest, teoretic vorbind, ai dreprtate, da io pratic nu mai am de mult incredere in astia, iar eu am dovezi…
          Am avut profesori in ASE cu care inca tin legatura si care ar putea pune Tara pe picioare in maximum un an…

          Doame iarta-ma si eu as pune Tara pe picioare si nu sunt finantist, si Zgureanu ar putea el fiind IT-ist, si Eroul Bula, si Razvan, si orice om cu ceva scoala si bine intentionat. Finantele nu sunt pana la urma fizica cuantica sa fie intelese doar de o minoritate.
          Scadem drastic taxele, dam afara politrucii si puii lor, intarim DNA-ul de zece ori, ii bagam in puscarie pe aia de fac marea evaziune si-i stie tot poporul si cu asta basta!

          Dar in primul rand scadem dracului taxele drastic!

        • @Flogger ”Ce îmi sări în ochiul minții și mă întristă, fu anume că fata ministru nu a făcut gafe, asemenea antecesorilor, nu făcu nimic eronat, ÎNCĂ, dar lumea sare pe persoana dânsei pentru simplul fapt că își făcu, sărăcuța, studiile și lucră, ca asistent-cercetător PE BUNE, în SUA și la una dintre cele mai prestigioase universități.”
          Acuma si mata ai dreptate ca dupa atatia ani de experiente cu fel si fel de doxati in finante ce mai conteaza una doldora la CV-u si cu experienta cat am eu in coru bisericii, care sa conduca al mai al naibii minister.Las’ sa incerce , nu-i asa, ca e tanara! Ca noi avem suflet rezistent , de roman si nu ne doboara pe noi niste experimente in plus facute de o mucoasa!Ma rog, ea e vai de steaua ei, altii o trag de sfori!

  10. Un masterat si un doctorat la Harvard nu-s ieftine deloc! E vorba de multe zeci de mii de dolari PE AN. Daca adaugam si facultatea la Wessley College cineva a bagat cateva sute de mii de dolari in *editat ei.

    • exact…la asta ar trebui sa se gandeasca si cei care spun „domne, e desteapta, ne scoate din rahat”…ea alta fetita de bani gata, intr-adevar ceva mai desteapta decat eba….in america sa faci o facultate te costa o mica avere…asa ca nu oricine poate sa plece din Romania acolo fara bursa(si aia acordata cine stie cum-cazul aleia de a dat bani sa ia 10 in bac ca sa o accepte la facultate)…

      • @vioniribu

        Sunt sigur ca e desteapta, oricum mult mai desteapta decat multi din politica. Numai ca parintii care au bagat sute de mii de dolari in odrasla lor 1) au avut de unde desi banuiesc ca au trait si muncit in Romania; 2) au niste asteptari mari. Si cum fata in SUA nu a ajuns sa lucreze la nu stiu ce companie mare si e doar asistent universitar, nu ca ar fi rau dar pentru ambitiile lor cred ca e putin, sunt sigur ca si-ar fi permis si o mica sponsorizare la partid. De-asta intrebarea e cine e si de unde vine, si cum a selectat-o Pontalache. A fost cumva concurs pe post? Ma indoiesc.

        • A face Harvard e incredibil de greu…nu e vorba numai de bani desi e o caruta de bani. Unele scoli de la Harvard sunt si 90k\AN atat te costa. Insa rata de admitere este extreme de mica daca intra 5-10% dintre cei care aplica chiar daca au bani.

          Probabil ca fata a intrat ca student international poate a prins si vreo bursa. Oricum faptul ca a fost acceptata arata ceva de IQ-ul ei si faptul ca a fost cooptat ca si cadru inseamna ca e un om de elita. Nu e Spiru Haret..e Harvard in top 5 mondial, in conditiile inc are Univ romanesti nici in primele 700 nu incap.

          Acum de ce s-a intors in tara e posibil sa nu fi facut rost de contract si viza de munca in continuare si sa trebuiasca sa se intoarca in tara. Sau e posibil sa urmareasca un job si mai sus gen FMI si asta sa fie doar o etapa in cariera ei.
          Daca face fatza ponta un plagiator si hot acest che gargara…copilasul lui tatuca ilici bolsevicu de ce n-ar faca fatza fata asta.

          Sau trebuie un bizon din ala cu ceafa groasa mioritic authentic care stie cum sa bage bocancii in borcanul cu miere. Oricum se va compromite fatuca pana la final…ca porcii cu soriciul gros.

          PS oare cati de aici ar reusi sa faca un Harvard?

    • Bre Harvardul nu este chiar West Point. Nu tot ce iese de acolo ia premiul Nobel, e si mult folclor is si multi tampiti care termina pe acolo… E ceva, dar nici pe departe nu este o garantie, aceasta tine de mentalitate si pregatirea profesionala, iar meseria de finantist este 90% practica.

    • tu de credite pt studii ai auzit? stii cu ce se ocupa ai ei? e simplu sa sariti imediat ca sa desfiintati un om fara sa aveti habar ce-i cu el. aveti un pic de rabdare si abia dupa aia pronuntati-va. asta cu *editat chiar e grobiana.

      • danny…vorbim dupa alegeri 😉

        • ce au alegerile cu pregatirea, inteligenta si probitatea unui
          om? nu stiu cat de buna e, dar e mult prea devreme s-o
          desfiintam pe fata asta. iar comentarii cu sute de mii de
          dolari ! bagati in *editat ei (de la vector citire) chiar
          nu-si au sensul, deocamdata.

          • @danny profesorica asta o sa fie folosita pentru a trage bani pentru alegeri(mi se pare ca a explicat gsg-ul mai sus cum sta treaba)…dupa ramane cu un cv cu greutate pentru ce o sa faca in strainataturi, dar in tara o sa o injure lumea rau de tot…si oricum, este clar ca are spate, probabil este copil de securist…nu probabil…mai mult ca sigur…acum poti sa imi zici ce vrei…dar in Romania, mai ales in politica, nu ai cum sa razbesti de tanar fara spate/relatii…nu te baga nimeni in seama…

            • de unde stii tu? bati campii fara sa stii nimic concret ca
              si eroul bula. asta cu copil de securist e o alta porcarie
              scrisa de tine.asteapta sa vezi ce face acolo si dupa
              aia „infiereaz-o”la modul proletar. deocamdata ca de obicei,
              esti pe aratura.

              • @danny fratele meu roman(sper 🙂 ) cand atatia oameni iti zic ca fetita asta nu are nimic care sa o recomande pentru postul de ministru(cu exceptia unor diplome cumparate pe bani grei) ar trebui sa ii crezi…daca era mare barosana si experta in finante lucra cine stie pe unde…nu ramanea profesor…exista oameni mult mai competenti IN TARA care pot sa ocupe locul ala…dar ma rog…noi stam sa vina „luminatii” astia din occident….care fie vorba intre noi…nu stiu ce e aia viata…dar ma rog…noi spunem ca nu o recomanda mai nimic…tu ne spui sa asteptam…si o sa asteptam…ca de fiecare data….mereu am asteptat sa ne dezamageasca unul si altul…mda 🙂

                • sunt sigur ca exista oameni mai competenti in tara, daca
                  insa vb de ce se scrie aici, unii din aia atatia oameni
                  se comporta ca niste tate (cu tz) barfitoare si nu ca
                  niste barbati. mie imi miroase mai mult ca o invidie
                  (apropos de vb tale cu diplome cumparate pe bani grei
                  cum zici tu). nu consider nici eu c-a fost cea mai fericita
                  alegere dar daca a ajuns acolo, inteleg sa am putina
                  rabdare sa vad cum se descurca, nu sa ma apuc sa arunc
                  deja cu zoaie in ea.

      • @danny

        Da, dar sunt totusi in jur de 10 ani de studiu in America. Chiar si cu burse de ajutor financiar si imprumuturi, nu cred ca un astfel de efort financiar e accesibil unei familii obisnuite din Romania.

        Uite un exemplu. M-am uitat si mai e o romanca doctorand la Harvard Business School. Fata lui Vasile Dragusanu. Cine e Vasile Dragusanu? Un tip implicat in politica din 1997 incoace. Conform presei:

        „Are conturi in banca in euro, dolari si lei: 30.000 de euro, 20.000 de dolari si 90.000 de lei si nu este dator niciunei banci. Este director tehnic la Transelectrica, functie remunerata cu 83.000 de lei anual. Sotia lucreaza in aceeasi companie si castiga circa 70.000 de lei anual ca sef serviciu operatiuni. Dragusanu este membru in Consiliul de Administratie al CRAB, dar castiga doar 544 de lei din aceasta functie, anual. Sotia sa este insa asociat unic al unei societati, iar anual, de aici, mai ia 24.000 de lei.”

        • si de-aici ai tras tu concluzia ca fata asta e „sponsorizata”
          pe cine stie ce criterii ascunse, ca asta sugerai. nu mi-a
          placut deloc insinuarea ta si nici remarca editata…
          chiar n-avea niici un sens. ai fost mai mult decat rautacios.

          • @danny

            N-am zis decat ca au fost evident investiti multi bani in educatia ei. Nu multe familii din Romania isi permit asa ceva. Cele care isi permit fac mai mult ca sigur parte din elita politico-economica rasarita dupa 1989. Ca atare, am zis ca avand cel mai probabil niste ambitii, aceeasi parinti ar fi putut la o adica sa se asigure ca talentul fetei lor e remarcat de cine trebuie. Si sa stii ca in Romania s-a spus demult ca astia care ne fura isi vor aduce intr-o zi copiii la putere, asa ca nu stiu de ce esti atat de surprins de reactii. Nu are nimeni nimic cu copiii ci cu… parintii.

            • E o aiureala asta cu banii crede-ma. Iti dau eu banii astia daca esti in stare sa intri la Harvard…numai sa intri.

              • @adyr

                Ia doi copii cu acelasi nivel de inteligenta si pasiune pentru carte si pune-l pe unul intr-o familie cu relatii care castiga 40.000 de euro pe an si pe celalalt intr-o familie simpla in care parintii castiga salariul minim pe economie si nu au nici o relatie. Si vezi ce iese. Eu zic ca in 9 cazuri din 10 cel din familia simpla nu va ajunge nici macar sa viseze la Harvard. Chiar daca ar fi apt dpdvdr intelectual.

                Copiii romani oricum sunt extrem de inteligenti, deci e doar o chestiune de viziunea parintilor si capacitatea lor financiara. Sa-ti spun o anecdota…. la mine la facultate era un tip „de bani gata” care nu se omora cu cartea si era de nivel mediu ca inteligenta si invatat. A terminat facultatea cu chiu cu vai. Dar dupa aia parintii l-au trimis la masterat la o facultate scumpa in straintate. Acolo tipul era in topul clasei. Pastrand acelasi nivel de efort ca in Romania (adica nu se omora cu invatatul) si fara sa faca transplant de inteligenta acolo era printre primii in clasa si admirat de profesori. Acum daca respectivul se intoarce in tara cu facultatea aia fitoasa in CV va lua fata usor fostilor lui colegi din facultate care erau mai buni ca el. Mai ales daca parintii lui au si relatii. Deci banii conteaza. Relatiile conteaza si ele.

                • @Vector, inainte de toate eu iti spun ca am amici care au copii la Harvard. Deci nu vorbesc sa ma aflu in treaba.
                  Copiii aia de mici eu fost niste exceptii genul de tocilari feroce cu A pe linie, au facut liceul cel mai bun din America unde si acolo se intra prin concurs. Apoi au merh la Harvard Med School unde rata de admitere e 3-4% si bani pana la 90k\An. Degeaba ai bani daca NU ai creier. Nu mere ca toti de acolo de pica ceilalti 97% au si ei bani. Nu dupa bani se intra nu asta e criteriul..e necesar dar nu sufficient. Si daca pornesti facultatea si vad ca esti de elita si spui ca nu ai bani iti dau ei scholarship pe parcurs gasesc modalitati sa te retina daca esti de exceptie.

                  Daca a fost si cadru didactic si a facut si phd CATEGORIC e un om de exceptie. Teza nu a fost plagiata te asigur fata a muncit din greu, e cineva are IQ superior. Ca sa ajunga acolo a dat si teste GRE TOEFL printe altele si a avut dosarul greu. De obicei olimpici internationali romani se primesc cu bursa.
                  Insa Repet NU E VORBA DE BANI sa fii admis acolo nu e spiru haret sa platesti ca la c…ve.

                • @adyr vector iti explica ca nu oricine din Romania isi permite sa mearga la harvard…asa ca este foarte clar ca fetita are parinti cu bani…si deasemenea ai zis bine…tocilari cu A pe linie 🙂 e o diferenta intre a fi destept si a fi tocilar….spre exemplu bill gates a fost un om destept…s-a dus la harvard, dar si-a bagat picioarele in ea de facultate pentru ca avea cerinte considerate de el tampite 🙂 dar ma rog, asta e posibil in SUA…in Romania nu trebuie sa fii nici tocilar, nici destept, conteaza sa fii smecher si sa ai tupeu…cea ce e destul de trist…

                • @adyr

                  Si unde am zis eu ca a intrat pe bani, ca si-a plagiat/cumparat diplomele sau ca nu are nimic in cap? N-am zis asa ceva. Insa cineva a investit mult in ea ca sa-i puna in valoare inteligenta la Harvard. Sunt multi copii inteligenti in Romania care de-abia ajung sa faca o facultate buna in tara. Din multe motive. Sau vezi situatia din zona rurala unde trebuie sa mearga km pe jos ca sa faca ciclul primar. Lipsa banilor are impact asupra educatiei copiilor, perspectivelor lor, sanselor etc. Deci e aiurea sa zici ca banii sunt o aiureala. Cine are parinti cu bani, e inteligent si se tine de treaba nu o arde prin cluburi aiurea are sansa sa ajunga departe. Cine e inteligent, se tine de treaba si nu o arde prin cluburi aiurea dar are parinti saraci are sanse mari sa se plafoneze in Romania.

  11. Si as mai adauga un argument: pentru cine este cat de cat la curent cu salariatii de la stat stie deja, e intrat in folclor, ca pe postul de consilier sunt angajati ai mai prosti. Cand intr-o institutie de stat/companie nationala, cineva se recomanda ca fiind consilier al directorului general, toti ceilalti angajati zambesc pe sub mustata:” Asta-i bata da are si el relatii, doar ca fiind foarte slab, l-au facut consilier!” Cam asa se gandeste in aparatul de stat: consilier = tampit.

    Iar declaratia care a facut-o deja celebra este cea in care a spus ca daca nu creste acciza la carburant nu prea vor mai fi bani de pensii! Pai cum sa declari, ca ministru al finantelor asa ceva taica?! Adica n-o duce capul sa mai taie din evaziune?!

    • excelent articol.
      numa ce i-am vazut poza si m-a umflat un ras de nu m-am mai putut opri.

      o papa rechinii din cel mai performant partid de hoti din lume fara nici un sughit.

      chestia interesanta e ca nu cred ca isi mai gasi job dupa aia nici cu slujbe fierbinti la toti sfintii.

    • asta cu consilierii e valabila mai ales la fmi si banca mondiala. si se mai intalneste chiar si pe la casa alba dupa cum se poate constata. la noi, nu mai vorbesc, e regula. de fata asta insa n-as vb insa asa…deocamdata.

    • e asta e mai de curand.. „inainte” prin anii 70 consilier era careva spre sfarsit de cariera in gnl fost sef de serviciu , ins cu vasta experienta intr-un domeniu dar care nu putea deveni director (dosarelu) sau mai „bine” refuza sa fie director (prea multa bataie de cap) care chiar putea consilia.. adica sa rezolve elegant si rapid o probleama nasulie . Ma rog aveau viata buna – repcect, bani si fara mari batai de cap. Unoeri cate unu din astia era cunoscut ca un cal breaz de cine trebe -inclus CC (do0mnule tovaras noi dorim s afacem asta. Cum trebe procedat?!) erau consulotati si la elaborarea unor legi pe domenii samd
      Azi ? un pusti bin e cand termina facutatea este .. consilier!!!

  12. Varsta are legatura cu experienta nu cu inteligenta sau puterea. Din contra pe masura ce imabatranesti te ramolesti si esti din ce in ce mai slab. Asta este legea firii. Varsta la care in care esti in cea mai buna forma este intre 18 si 28 de ani. Dupa, scazi. Restul sunt interpretari. Intr-adevar iti trebuie consilieri mai invarsta – adica au mai vazut fenomenul cu care te confrunti sau ceva asemanator – ori unul foarte dotat care sa poata anticipa corect pe baza logicii ce efecte o sa aibe actiunile proiectate.Eu as alege si pe unu si pe altul. Unul ca stoc de informatii -reale si celalat ca simulator – solutii noi, viteza si acuratete.

  13. Legat de acciza eu sunt de accord cu ea. Venit usor de controlat fata de alte metode. In fata ai profitul neimpozabil in spate constraingerea sa fi mai economic cu resursele. Perfect. Asa trebuie gandit. Asta este definitia eficientei. Total de acord. Super, tata. Cred ca este prim masura economica care o inteleg. Asta este peste tot in stiinta. Cand primim un proiect ni se spune mereu: sa consume mai putin, sa fie mai rapid si cu putere mai mare. Pentru prima oara vad asta aplicat ca lege in tara asta, ca toti sunt buni numai de cerut.

  14. Ce tot iti explica Vector politicos si cu argumente si matale te tot faci caca nu-ntelegi este ca bani pt asa ceva au numa’ plozii imbogatitilor dupa Revolutie…

    Altfel sunt si alti tineri seriosi si studiosi care nu reusesc sa ajunga acolo indiferent de cat sunt de buni, am avut coleg foarte foarte serios si foarte foarte inteligent si spre deosebire de turma de tocilari pe ala chiar il ducea mintea, facea conexiuni, si nu a ajuns la Hardvard, a reusit sa ajunga cu bursa la alta universitate mai putin cunoscuta prin State. Problema lui era ca ai lui erau din clasa muncitoare si nu din nobilimea politica.

    Asa cum va conduc deja ginerii lui Sarbu si sotzii lui Daciana, va vor conduce in continuare plozii emanatzilor Revolutiei, care au bani sa-si trimita odraslele la facultati de prestigiu la care prostimea, indiferent cat de inteligenta ar fi, nu are access. Si cu CVurile beton au joburile asigurate. Asigurate erau ele oricum, numa ca acu va iau si fatza cu ceva la care voi nu aveti access.

    Eh, nobilimea asta politica s-a imbogatit nu pt ca ar avea cine site ce talente manageriale sau simtz de afaceri ci pt ca sub o forma sau alta sug bine de la bugetul statului, ca asa s-au facut marile averi in Romania, prin diverse tunuri si nu cu afaceri prospere pe cont propriu.

    Astea te faci matale ca nu pricepi…

    Urmeaza copiii lu’ Nastase si ai lui Geoana sa vina la butoane cu niste CVuri beton de la universitati din America. Voi sa aplaudati frumusel si respectuos.

    Da’ sincer, parerea mea e ca in Romania nici asta nu mai conteaza 🙂

    Si doctoratele astea care se pare ca pe romani ai dau pe spate au mai avut si altii, Saif al-Islam Gaddafi are CV BETON, MBA de la Vienna IMADEC University si PhD de la London School of Economics, cica PhDul l-a costat numa’ $3 million pe an.

    • Copii sefilor nostri vor fi sefii copiilor nostri…

      • @CosminC
        Ai spus, undeva mai sus, ca fata se inrudeste cu Marian Oprisan. Mai spune, mai spune 🙂
        Ce fel de ruda este ?

        • Am zis io „Marian Oprisan” ? :). Marinica fara frica este pe cai foarte mari si grasi in acest moment, de cand s-a rupt usl-ul. Dosarele lui Constantinescu la DNA stau marturie :). Ca sa raspund la intrebarea ta, din cate imi aduc aminte ca imi spunea gagica din anturajul pasaricii de la finante, nepoata de verisoara primara. O voi intreba din nou ca sa fiu sigur-sigur. Stay tuned.

    • Stii cum se desfasoara procesul de admitere la harvard?

      #1. Se face aplicatia care contine un eseu al studentului, se socotesc mediile de la SAT (BAC), din timpul anului, plus f important internshipuri, cursuri AP (avansate intr-un domeniu care are legatura cu ce aplici), se ia in considerare incl daca a facut sporturi de echipa, cantat samd. Cele mai importante sunt acele cursuri AP care sunt foarte grele de facut in liceu…ex la nivel de liceu fac analiza matematica nivel de facultate, inteligenta artificala samd.
      Fata aia ca student international e obligate sa aiba cursuri Toefl si GRE (engleza la nivel de termini tehnici in economie).
      Buun dup ace criteriul 1 e indeplinit si e aleasa 3% sa zicem si altii 97% stau pe bara intervin banii.

      #2. La bani poate aplica la scholarship (bursa) care poate sa fie si 100% din tuition. Poate sa si lucreze in campus sa faca si bani. Asa ajung olimpicii romani care sunt si din familii sarace si nu platesc nici un sfant la facultati de top din USA, gen MIT. Deci copii saraci incl din Romania pot ajunge acolo daca au rezultate obtinute…au descoperit ceva, olimpiade, concursuri de mate de informatica, de chimie de ceva care are legatura cu profilul. Asta e sansa copiilor saraci sa pun aburta pe carte sis a munceasca.
      Nu cunosc situatia cum fata a fost admisa…poate e bezadea dar si daca e faptul ca a trecut de pct 1. Si mai ales a terminat Harvard ca si asta e o mare problema sa termini ca e fff greu. Si apoi PHD in fata unor somitati cu o tema la care ti-au iesit creierii ..nu merge cu plagiat ca che gargara ponta.
      Deci banii nu sunt aici problema…faptul ca a terminat Harvard e meritul ei si aici in USA asta e ca o legacy esti automat trecut in alta casta.
      Voi va tot legati de bani dar e posibil ca fata sa fi avut si bursa care oricum ar fi pe meritul ei. Si oricum precum am spus faptul ca a terminat si a fost selectionata si altii 97% NU nu e din cauza banilor.
      a terminat Harvard nu Spiru Haret. Si acolo nu merge nici o pila credeti-ma.

      acum cum s-o descurca in jungla mioritica e alta poveste.

      • adyr, ok o avea ceva in cap…o invata chestiile alea ca papagalul…dar sa iti spun o chestie…chiar si cu bursa tot ii trebuiau bani cu care sa traiasca, ca nu manca aer…adica cam vreo 15-20 de mii de dolari(la salarile din sua e putin…dar cati din Romania isi permit atatia bani?)…eu unul stiu cum sta faza cu facultatile din marea britanie, in care se duc romanii, dau banii si primesc diploma indiferent ce ar face…intr-adevar ultimii din clasa, dar asta nu mai conteaza…acum poate in sua e altfel…dar pentru o diploma la o facultate din marea britanie incepi inca din liceu sa platesti prin diferite pretexte…este o mafie si cu facultatile astea…

        • Depinde ce acopera bursa, poate sa acopere tuitionul (pretul studiilor), room and board-ul (cazarea) sau books. Poate sa fie 10% din valoarea totala poate sa acopera si integral totul. Depinde.
          Insa multi se angajeaza in campus, servesc pe la cantina, biblioteca samd…fata de a fost asistent universitar a facut-o pentru bani ca se platea si era si oarecum obligata pentru PHD.

          Ce spui tu cu faultatile de duzina e alta poveste si aici sunt incl community college cu vreo 5000-10000 pe an in care intra si chiorii bani sa ai.
          Dar acolo e Harvard, top 5 mondial in care din start aplica numai creierile cu dosare grele si reusesc fff putini. Nu e vorba de bani repet.
          Presupunand ca a facut MBA uite aici ca 13% a fost rata de admisi anul asta
          http://www.hbs.edu/about/facts-and-figures/Pages/mba-statistics.aspx la un pret de 90k pe an dar se angajeaza la salari de 100k pe an si mai sus de la inceput.

          La doctorat sunt inscrirsi numai 25 http://www.hbs.edu/about/facts-and-figures/Pages/doctoral-statistics.aspx iti inchipui cat isi storc aia creierii sa scoata o teza care sa fie aprobata.

          Intr-un clasament dat chiar de chainizi Harvard e top 1 mondial. http://www.shanghairanking.com/ARWU2013.html
          sa faci un phd la top 1 mondial nu e de luat in bascalie mai ales cand romanii nu au nici o Univ in primele 700.

      • @adyr

        Harvard ofera burse sociale, nu burse de merit. Si exista si o aplicatie prin care poti sa-ti calculezi costurile. Am folosit-o si eu de curiozitate si mi-a dat ca tot m-ar costa 3.000$ pe an, asta dupa ce imi acopera ei restul de 90% din costuri cu bursa sociala. Ok, deci 9-12.000$ facultatea (nu stiu daca la ei e de 3 sau 4 ani). Plus (daca suma e la fel, dar masteratul de obicei costa mai mult) inca 6.000$ masteratul. Plus inca 12-15.000$ doctoratul (desi din nou, in principiu doctoratul costa mai mult). Deci si cu bursa sociala si tot ajungi la un minim de 33.000$ studiile. Desi ca mai degraba mergi spre 50.000$. Intr-adevar, nu sunt sutele de mii de care vorbeam mai devreme daca s-a dus cu bursa sociala, dar tot e o suma mult peste ce poate o familie saraca/obisnuita din Romania.

        Stai linistit ca se descurca ea si in jungla mioritica. Aproape in fiecare an sunt absolventi romani de Harvard. A organizat Pontalache vreun concurs la care au participat mai multi? Nu, a scos-o din joben direct pe domnisoara. Deci stai linistit, cred ca are si spate politic nu numai financiar.

        • Pai bursa sociala dar aia se da daca ai rezultate bune, daca ai facut ceva deosebit academic altfel nu te admit. De aia isi iau joburi in campus, student international nu are voie sa lucreze in afara de campus. De aia probabil avea job de asistenta care e platit si se considera de tutoring ca ii trebuie la PHD.

          Nu stiu situatia fetei insa a face ce a facut ea nu e numai de bani. Au f multi bani si in USA si nu reusesc sa ajunga la Harvard care e top 1 mondial. Deci academic ce a facut ea e ceva de mare valoare si nu e la indemana oricui.

          N-a ajuns la Harvard pe pilele parintilor daca asta se sugereaza a trecut prin
          furcile caudine ale procesului de selectie. A reusit sa termine ca si aici e o mare problema deci categoric e un om deosebit.
          Partea cu banii nu o stiu, poate a avut bursa..dar si daca nu a avut si a fost sustinuta material restul a fost contributia ei. Daca e fata destepta si are si bani atunci jos palaria.

          • @adyr

            In primul rand a facut facultatea in America si asta reprezinta un avantaj peste orice amarastean care a facut facultatea in Romania si i-ar trece prin cap sa incerce un masterat la Harvard. M-am dus pe site-ul facultatii ei si am folosit sistemul lor de calculare a costului. Rezultatul e urmatorul (pentru un singur an scolar):

            Estimated total cost of attendance: $37,030
            – Estimated total grant aid:
            (Includes both merit and need based grant and scholarship aid from Federal, State, or Local Governments, or the Institution)
            $16,550
            Estimated Net Price After Grants and Scholarships: $20,480

            Deci tot costa 21.000$ pe an. Doar facultatea. Ea a intrat acolo in 1999. Cate familii din Romania isi permiteau in 1999 sa-si trimita copiii la facultate in America pe bani grei?

            • @vector cati isi permit si acum sa faca asta? peste 60% dintre familile din Romania cred ca nu castiga atat intr-un an…

              • daca intri la harvard, orice banca iti finanteaza cursurile,
                ca nu s-ar pune problema sa nu=ti poti plati datoria. v-am
                mai zis asta. unii de-aici va comportati ca niste babe
                ofticate din piata sudului, nu ca niste barbati.

  15. Va mai aduceti aminte de guvernul Ungureanu?……si pe acolo erau,,tinere sperante,,scolite pe la aia mari…..

    • Care s-au chinuit sa faca ceva, numa’ ca naratiunea lor „niciun ban pentru pomeni” n-a prea fost apreciata de PutzaVerde et C-ie (respectivul s-a tirat din PDL a doua zi dupa ce a fost refuzat si a fost unul din principalii arhitecti ai demolarii guvernului Ungureanu).

  16. HAAAAAA !!!
    Abia acum, DUPA 4 LUNI, a ajuns si presa centrala la concluziile noastre in ce o priveste pe fatuca de la Finante.
    Romania Military RULES 🙂 )))))))))

    • Cred ca putea sa se salveze daca – in contrapartida pentru reducerea CAS – propunea in disperare urmatorul lucru pentru cateva saptamani, o luna:
      http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_federal_government_shutdown_of_2013
      🙂
      As fi vrut sa vad fata lui Ponta atunci…

    • Eroule 🙂

      Suntem noi si cu presa centrala rautaciosi 🙂

      Las-o bre, ca e toba de teorie, are si diplome cu greutate 🙂

      Ca numa’ doctorati d’astia de la Hardvard pot sa mareasca taxele intr-o economie muribunda si cu populatie saracita, avand acealasi impuls ca si un copil de 15 ani daca-l intrebi cum sa creasca veniturile la bujet 🙂

      Am citit ca le-au scazut incasarile dupa ce au marit acciza 🙂 ca saracimea lasa masinile in parcare iar transportatorii in tranzit sau nu alimenteaza de la vecini 🙂

      P’asta n-au luat-o in calcul, ca trebuie mai multe doctorate, nu numai la Hardvard 🙂

      Pana una alta domsoara e pe dinafara si e doar de fatzada ca-i tinerica si cu diplome, tot tartorele pontalac dicteaza la finantze.

      Insa ai retinut mesaju’, dupa alejeri se tripelaza taxili cam la orice.

      Ca dupa alegeri nu mai macanitzi sau macanitzi degeaba.

      Biciu pa iobagi sa va platiti birurile bre 🙂 ca d’aia merge rau Tara, ca faci matale evaziune 😉

      Spune-i si lu Georgel ca-i maresc astia taxele pe hectarele alea care-i umplu lui sufletu de multumire 🙂

      • Lasa bre sa-mi creasca impozitul pe teren, nu-i bai, problema incasarilor la buget tine de cresterea contrabandei cu produse petroliere, cel mai probabil.

        • Asa bre, fii patriot, da-le bani mai multi 🙂
          Pt Tara!
          Chit ca tzi-i toaca te miri cine pe panselutze, studii de fezabilitate, licente soft si palmieri 😉

          Pai contrabanda, transportatorii care alimenteaza de la vecini plus reducerea consumului local.

          Ideea e ca cresterea taxei a generat pierderi la buget.

          Chestiile astea, ca nu poti sa maresti taxele peste un prag de la care veniturile incep sa scada, sunt stiute si studiate la facultatile economice. Poate domsoara n-o fi avut cursul ala in cur-icul iar pontalacului i se rupe de teorie, el doar cu practica 🙂

  17. intr-un interviu (http://www.one.ro/auxiliar/ioana-petrescu-ministrul-de-la-harvard-12875703) zice ca a copilarit la Cornu, a facut liceul Mihai Viteazu, parintii sunt ingineri iar la Wellesley a fost cu bursa.

  18. Ete fatuca asta ce bine da din buci, Eroule, matale in Romanica nu castigi 35k EUR pe an 🙂

    http://www.cotidianul.ro/ioana-petrescu-il-va-inlocui-la-mihai-tanasescu-la-bei-267476/

    Asta e, daca matale n-ai invatzat carte 🙂 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *