Editorial – Doar prostii sunt saraci, iar saracii accepta si F-16 la a nu stiu cata mana…

Saracia este foarte diferita de lipsa de demnitate…

…si este in general considerata o boala mintala, sau daca vreti o problema de mentalitate. Adica esti sarac pentru simplul motiv ca nu ai curajul sa crezi in tine insuti, nu ai puterea sa te ridici de jos. Astfel prostia, lenea si mentalitatea de cersetor, iti garanteaza o viata nedemna, si o imagine asemenea.

Bineinteles ca un om care munceste serios dar tot sarac este, nu are legatura cu ce am scris mai sus. El este sarac datorita sistemului care, sub diferite forme, ii fura munca depusa. Cam ca la noi.

Ce vreau sa spun cu aceste cuvinte?! Pai zilele trecute am citit undeva, nu mai tin minte unde si oricum nu doar acolo am citit acest lucru, o ideea definitorie pentru situatia generala a Tarii si pentru modul cum chiar oamenii care sunt departe de a fi prosti, au o mentalitate de taran iobag, lipsit de orice mandrie, sau de credinta ca el personal chiar ar putea face ceva, ceva care sa conteze.

Ce mi-a aprins iarasi furia a fost, bineinteles, problema avioanelor multirol pe care le vom cumpara sau nu. Astfel am citit prin diverse locuri tot felul de tampenii! Unii spun ca si avioanele portugheze, asa vechi cum sunt ele, ar fi bune, macar am avea pe ce zbura! Altii merg mai departe si prezina filiera portugheza, sau ma rog, filiera F-16 sh, ca fiind idealul nostru, in acest moment. Ei spun ca macar alea sa le cumpere si tot ar fi bine. Ca Romania nu are bani, c-o fi si-o pati, bla, bla, bla.

Toti acesti baieti de…bine au in comun cateva lucruri, printre care as enumera: ratarea, lipsa de coloana vertebrala, lipsa de curaj, lipsa increderii in ei insisi, lipsa curajului de a-si asuma barbateste o problema, sau pur si simplu habarnuau despre ce vorbesc. Isi dau si ei cu parerea. Iar acesti oameni sunt de toate natiile si si toate culorile politice. Nu vorbim aici de un amarat de ziarist de la un cotidian obscur de provincie, ci dimpotriva discutam de o mentalitate care s-a tot extins in media romaneasca: Romania nu are bani, saraca, de avioane noi!

Aceasta idee are la baza un concept numit generic: orice minciuna sau prostie spusa des, capata valente de adevar!

ACEST LUCRU ESTE VALABIL INSA DOAR IN CAZUL OAMENILOR SLABI, IN CAZUL CELOR OBISNUITI SA GANDEASCA ALTII PENTRU EI, IN CAZUL CELOR DEPRINSI DEJA SA-SI INSUSEASCA IDEEILE ALTORA, DACAT SA GANDEASCA EI INSISI. Oameni care se incadreaza foarte usor in curentul de opinie dominat…Eah! Acesti baieti imi provoaca doar mila!

Dar sa revenim la blestematele de avioane! Cu foarte multa mahnire, constat ca acest mic blog, RoMilitary, este cam singurul mijloc media care urla ca turbatul impotriva ideei de avioane second-hand, si credeti-ma nu ma incearca nici un fel de sentiment de mandrie!

As fi preferat ca eu sa fiu in minoritate cerand avioane sh, in timp ce intreaga medie romaneasca, de la marile cotidiene si televiziuni de stiri, pana la blogurile romanesti, sa ceara, toti in cor, avioane noi si offset. Poate nu intelegem inca importanta acestei achiztii, insa de ea depinde in foarte mare masura viitorul program de inarmare, atat in cadrul flotei navale, cat si trupele terestre.

Un succes in privinta achizitiei de avioane noi, un succes marcant in programul de offset al acestor avione, ar deschide calea spre lansarea de programe de achiztii, bazate pe aceeasi filosofie, pentru intreaga armata. S-ar vedea atunci ca o Armata Romana foarte bine dotata, ar genera de fapt o prosperitate cum nu am mai vazut, si o industrie cum nu credeam ca mai puteam avea, dupa 1989.

Ar fi un prim semnal, o prima licarire de speranta, iar din acest motiv achizitia de avioane este atat de importanta. Acum avem cu adevarat posibilitatea sa schimbam ceva. Chiar daca am gresi, tot ar trebui sa riscam. Chiar credeti ca Romania s-ar duce la fund pentru 200 de milioane de euro pe an?! Chiar daca, prin absurd, eu gresesc, chiar nu merita sa riscam un pic pentru viitorul nostru?!

Eu zic ca merita…

 

Dar sa revenim la avioane. Intr-un articol mai vechi, cateva saptamani in urma, am, prezentat, matematic cum o achiztie de 24 de avioane noi-noute, estimata la aproximativ 1.5 miliarde de euro ar genera un efort din partea bugetului, adica plata ratelor, de aproximativ 150-220 de milioane de euro pe an, in functie de mai multi factori.

Ca totul sa fie clar am folosit, pentru calcularea ratelor anuale, o formula bancara dupa care cu totii va platiti ratele la banca: rata lunara in functie de soldul ramas. Formula este la liber pe net, asadar ma puteti vertifica usor. Astfel, daca am contracta un credit de 1.5 miliarde de euro si am cumpara 24 de avioane noi, am avea de platit pe an, undeva intre 220 si 150 de milioane de euro.

ATENTIE!!! Aceaste sume nu au in vedere investitiile de offset, in suma egala cu creditul. Astfe daca in Romania s-ar investi 1.5 miliarde de euro ca offset, conform unor calcule si observatii facute de-a lungul timpului, putem estima ca la un miliard investiti, sumele care s-ar intoarce la bugetul consolidat al statului ar fi de aproximativ 30% pe an. Vorbesc aici de bugetul consolidat, nu de bugetul statului, dar ideea este cam la fel.

Ori 30% dintr-un miliard inseamna 300 de milioane, 30% din 1.5 miliarde, inseamna 450 milioane de euro pe an. Dar haideti sa fim nenorociti si sa nu credem ca investitiile intorc atat de multi bani catre buget! Haideti sa le injumatatim…si tot ajungem la o suma enorma. Daca am avea un offset de 1.5 miliarde de euro si o intoarcere catre buget a doar 15% pe an, tot am castiga 225 de milioane de euro. Si am castiga in fiecare an, an de an, mult timp poate dupa achitarea imprumutului.

Iar voi vreti sa ma convingeti ca nu avem bani!? Ca nu ne permitem?!

Castigurile statului provin din taxe si impozite. Ori 1.5 miliarde vor aduce, offsetul se negocieaza, macar 10000 de slujbe in mod direct, si probabail ceva mai multe in mod indirect. Respectivele investiti vor consuma: vor avea nevoie de apa, de energie electrica si termica, de transporturi, impozite pe terenuri, pe salarii, vor genera nasterea unor IMM-uri, gogoserii, covrigarii, satatii peco, vor genera cresterea consumului in zonele respective…

Nu are Romania banii necesari?! Bre eu am mai spus: daca la nivel individual acest lucru se aplica, se poate intampla sa nu ai bani, la nivel de Tara este doar dovada unei incompetente crunte.

Daca eu as fi numit maine seful DpA, as trimite imediat catre Ministerul de Finante o cerere de asigurare a finantarii pentru 48 de avioane de lupta noi, in valoare de 4.5 miliarde de euro. Bineinteles ca a doua zi as primi un raspuns asteptat: nu sunt bani! In acelasi moment l-as concedia pe cel care semneaza respectiva nota, iar a doua zi as trimite din nou aceeasi cerere…si iar l-as concedia pe cel care mi-ar explica de ce nu pot eu sa-mi cumpar avioane.

Si as da afara cativa idotii comozi, pana cand unul mai istet ar spune: OK facem rost de 4.5 miliarde, dar avem nevoie de o licitatie deschisa sa-i putem strange cu usa pe producatori! Ei… si primul care mi-ar spunea asta, l-as invita la o cafea sa punem planul de bataie la punct!

Eu nu am nevoie de oameni care sa-mi spuna ce nu pot face, ci de oameni care sa-mi spuna cum se poate realiza ceea ce eu vreau sa fac.

Problema administratiei romanesti este incompetenta, incompetenta care provine din angajarile si numirile pe baze clientelare, nu neaaparat politice. Acum cei care lucrati in industria privata stiti foarte bine ca nu-ti permiti sa-i spui sefului tau: nu se poate! Nu de aceea te-a angajat, nu de aceea iti plateste salariul, ci dimpotriva te plateste pentru a gasi solutii. Si cu cat gasesti solutii la probleme mai grele, solutii pe care altii nu le-au gasit, cu atat ai sansa sa avansezi, sa castigi mai mult.

Dar la stat sunt o gramada de ratati adusi acolo pe pile, din simplul motiv ca singuri nu-s in stare sa ajunga nici macar taximetristi. Ce pretentii poti avea la o fufa sau un prostanac adus de mana de taticu’, sau mamica, de unchiu’ sau de partid, ca : sa aiba si asta micu/asta mica, un loc de munca, ca ei sunt clar foarte destepti, dar lumea este rea si nu-i intelege?!

Credeti-ma, administratia romaneasca este plina pana la refuz de astfel de ratati. De aceea nu puteam accesa fondurile europene, de aceea nu putem veni cu ideei noi, de aceea nu avem curaj. Ca daca esti prost, nu ai cum sa fi foarte curajos intr-un domeniu pe care nu-l intelegi absolut de loc.

De aceea cred ca privatizarea achizitilor militare ar fi o solutie foarte buna.

In privinta milogiilor de serviciu, a celor care spun: macar de am avea si avioanele alea portugheze….nus ce dracu sa mai zic, insa eu sunt un baiat bun si am mila pentru idiotii utili.

 

Aveti mai jos un link catre un foarte serios studiu facut de americanii asupra flotei de avioane vechi. Asadar nu eu spun, ci americanii, ca achizitia sau folosirea, in cazul lor, a unor avioane prea vechi, este un dezastru financiar. Un avion batran si demodat costa mult mai mult sa-l operezi, decat un avion nou. Basca ca nu preai cum sa-l up-gradezi prea serios, pe acelasi principiu pe care un PC Pentium 4 din anii “90 nu poate primi piese facute acum. Pur si simplu nu sunt compatibile.

Asadar cititi cu atentie artiolul din link, este in engleza si reprezinta parerea americanilor precum ca operarea de avioane vechi este mult mai scumpa decat operarea de avioane noi.

Avioane vechi, cat costa sa le operezi!

 

 

 

Romania ar putea sa-si cumpere oricat avioane doreste, orice tip de armament, singura Ei problema o reprezinta adminstratia debila, si faptul ca tot mai multi oameni, bine intentionati de altfel, au ajuns sa ia drept adevar o afirmatie mincinoasa: Nu avem bani!

BA AVEM BANII, COLOANA VERTEBRALA NU PREA AVEM!

 

Iar la sfarsit o intrebare aproape retorica: DE CE MASS-MEDIA ROMANEASCA NU PRICEPE UN LUCRU SIMPLU??? Un program de inarmare la scara generala, pe toate cele trei componente ale Armatei, ar genera doua lucruri extrem de importante, vitale chiar:

  1. O forta militara respectata si temuta in zona, o alta statura internationala aTarii, un alt…zambet catre vecinii nostri.
  2. O explozie economica fara precedent, o re-industrializare adevarata si high-tech a Romaniei, sute de mii de locuri de munca inalt calificate si bine platite, investiti de multe miliarde de euro la noi acasa. Problemel bugetare ar fi doar amintiri urate in doar2-3 ani, am avea bani pentru sanatate, pentru mamale cu copii, pentru pensionarii care-si merita cu adevarat pensia

 

In loc sa puna presiune pe factorul politic si sa ne intareasca Tara, mass-media locala se lasa tarata in nesfarsite batalii politice. Poate imi poate si mie explica cineva ce castigam noi holband ochii la modul in care Ponta si Basescu se cotonogesc unul pe altul?! Absolut nimic, dar poporului ii place circul, ii place sa creada ca el are puterea, ca el decide. Ii place adica sa-i vada pe mai marii vremii prelingandu-se pe ecranele televizorului si parandu-se unul pe altul, poporului alegator.

Ii place adica acesta aparenta putere. Sa vedem daca-i va placea si valul de scumpiri si inflatie, daca-i va placea cand aceeasi politicieni de acum, dupa 7 decembrie, vor anunta cu lacrimi in ochi ca nu mai avem bani de salarii, de pensii, vor anunta concedieri masive, etc, etc.

 

Niciodata nu mi-au placut oamenii care-si plang singuri de mila, nu-mi plac cersetorii, nu-mi plac pesimistii…sunt cu toii oameni slabi, insa am un respect deosebit pentru acei romani care continua cu o incapatanare vecina cu nebunia sa incerce sa se descurce singuri, sa riste, sa nu-si accepte soarta.

Imi plac oamenii care au curajul sa spuna, in pofida imensei majoritati: NU! Nu aveti dreptate, inca se mai poate!

Din pacate acesti oameni sunt din ce in ce mai rari, iar vocea lor este acoperita de cea a unei mase amorfe, fara identitate, a romaniilor care spun: Lasa domne, macar de am avea si F-16 sh, bune si alea! Lasa domne sa ne violeze, bine ca nu ne omoara!

 

Si ca o ultima idee,  NU politicenii sunt de vina fratilor pentru saracia voastra, ci voi insiva. Politicul nu este altceva decat o reflectie in oglinda a mentalitatii noastre. Ne place sa fim comozi, ne place sa gandeasca altii pentru noi, ne place sa fim mintiti frumos.

Iar fata de problema cu avioanele, astept cu mare nerabdare pe oricine imi poate demonstra matematic/economic, de ce nu poate plati Romania 200 de milioane de euro pe an, pentru 24 de avioane noi. Un singur argument logic ar fi de ajuns.

Ma indoiesc insa foarte serios ca un astfel de argument exista. Incapacitatea de a iesi din mlastina actuala este doar in mintea noastra, malul fiind extrem de aproape, la doar o ridicare de mana.

Ridicati mana, atingeti malul si toata imaginea aceasta falsa si holografica a disperarii noastre va disparea. Veti vedea din nou soarele stralucind si o Romania Mandra.

Doar o ridicare de mana!

 

GeorgeGMT

85 de comentarii:

  1. Da cineva ajutoare?
    2 mil acolo macar ce dracu.

  2. Cred ca ceamai proasta decizie din punct de vedere practic este achizitia oricarui avion SH.
    Cred ca daca cineva cu expertiza in domeniu ar face un calcul comparativ: pe de o parte costul ratelor unui avion nou(gripen / typhoon / f/ rafale)+costurile de intretinere si operare pe 10 ani///si pede alta parte costurile unui f16 SH+costuri de Upgrade+ costurile de intretinere si operare pe 10 ani….si la final un tabel comparativ extrem de simplu si pe intelesul tuturor care sa releve ce inseamna acele diferente si cum fac ele diferenta intre viata si moarte pentru piloti si cei in sprijinul carora a fost trimis acel avion.
    Un asemenea „raport” sa-l trimitem catre toti cunoscutii si necunoscutii, institutii, organizatii, oameni cu oricata influenta si cu siguranta se v-a creea un val.
    Iar cum totul pute a spaga si cumparare de favoruri de la „Inalte Porti” , valul v-a fi mare.

    Din punctul meu de vedere Romania AR TREBUI sa aloce fonduri substantiale achizitia de armament de ultima generatie prin asimilare, cooperare, etc…conditia esentiala fiind fabricarea in tara. 200 mil. euro nu cred ca sunt o problema mare si am convingerea ca nici planificarea unui buget de ….10 mld.euro pentru urmatorii 10 ani nu e nerealist.
    Un impuls dat industriei de armament, este probat, este cel mai eficient mod de relansare a economiei, prin revitalizarea unor intregi industrii.

  3. Declaratie facuta azi 15 sept 2012: Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a spus, sâmbătă, întrebat despre Poliţia aeriană, că speră că „în foarte scurt timp” va fi luată o decizie politică, astfel încât România să nu îşi piardă credibilitatea şi să fie în măsură să asigure misiunile de poliţie aeriană pe întreg spaţiul ţării.
    Se pare ca omul e pornit pe „conservele portugheze”. Daca propunerea va fi supusa aprobarii CSAT, doar Base ar putea sa se mai opuna. Avand insa in vedere tot circul din ultimile 3 luni, greu de crezut ca va face acest lucru.
    Un apel online pentru avioane noi ?

  4. Eu ma intreb, nu e posibil ca o emisiune de genul „Romania te iubesc” sau alta, dar sa fie una cunoscuta, cu audienta, ar face un reportaj despre avionul multirol, si in cadrul acestuia sa se faca o comparatie intre multirol SH si avioane noi? Poate in felul asta ar aparea un curent in randul populatiei. Parerea mea e ca principala problema este faptul ca romanii nu prea au habar despre multirol, cred ca peste jumate nici nu stiu ca resursa migurilor se sfarseste, dar apoi sa mai stie ce vor aia de la putere sa cumpere.

  5. Scrisoare deschisa la UE via Baroso, cu semnaturi?

  6. Daniel Constantin

    Sincer tot asist la aceasta lupta oarba pentru a atrage macar atentia ca se poate si altceva in loc sa ne facem de ras in fata aliatilor din NATO, dar se pare ca politicul nu vrea nici in ruptul capului avioane noi si offset pentru ca acolo nu prea se dau comisioane. Daca se cumpara la mana a-6-a acolo sunt si comisioane alea merg prin buzunarele lor si ale partidelor si atunci de ce noi? Trebuie din pacate sa intelegem ca, cei care ne conduc nu au nimic in comun cu poporul roman , au cu ei si cu partidele lor. Intamplator acum ceva ani am cunoscut cativa piloti romani, chiar am fost cu ei la un protocol BAE Systems englezii incercand sa ne explice ce poate face un Grippen, eram atunci atat de etuziasmat ca am putea face o astfel de alegere incat imi venea sa tip de bucurie…. Din pacate au trecut ani de atunci si noi tot cu MIG_ul 21. Asta e, probabil ca atunci cand vom stii ce sa alegem vom avea si oameni competenti iubitori de tara care sa ne faca sa ne mandrim ca suntem romani…Pacat de pilotii exceptionali pe care inca ii mai avem.

  7. Bre, rumani…ce nu va e clar??? Dupa ce de douaj’de ani incoace se taie, se vinde si se darima tot ce a ridicat Ceausescu, voi inca mai visati industrie in Romania? Si, si mai important, industrie de armament??? Inca nu ati realizat pentru ce a fost impuscat ” impuscatul” ??? NU SE VREA DE CATRE NIMENI ! Nici din interiorul Tarii si cu atit mai mult , nici din exteriorul ei. Noi trebuie sa fim piata de desfacere. Asta e realitatea in care traim.

    • Cand o sa intelegeti ca piata de desfacere nu exista fara locuri de munca? Ce este asa greu de inteles?

    • Bre Sharky, tot la vinilul „cincinalul in patru ani si jumatate” ai ramas ? 🙂

      • @ Gabriel… Nu am rmas bre la vinil, dar hai sa facem o comparatie cum era Romania ca tara, atunci, si cum e acum…ca pina la urma despre asta discutam aici…cu totii vrem ca tara noastra sa fie mindra , puternica, si prospera, si noi odata cu ea..
        Ashaaaaa…pe vremea impuscatului nu mai aveam datorii, aveam o industrie a noastra, nu chiar de top, dar ne produceam cam tot ce aveam nevoie… In industria de armament, ne produceam navele noastre, asa cum erau ele, avioanele noastre, tancurile noastre, tunurile noastre…Repet, nu erau cele mai bune, dar le produceam noi…In caz de nevoie puteam sa dam drumul la productie cit voiam noi.Sub obladuirea democratiei originale, nu mai suntem in stare sa mai producem o amarita de pusca de asalt..ne cacaim cu ea de o gramada de ani… ce sa mai spunem de TBT, tancuri, elicoptere sau aviaone??? Si ajungem din ce in ce mai dependenti de altii, sa cumparam ciurucuri de la ei…
        @ Andrei Cristinel Neagu…Intradevar , o piata de desfacere implica si niste locuri de munca…Dar una e cind ai o industrie Hi-tech, care produce locuri de munca inalt calificate, si ca urmare, bine platite, si cu totul altceva e cind asamblezi nimicuri, si ca urmare, muncesti pe o nimica toata…Si nivelul de trai e la acelasi nivel cu calitatea muncii prestate…

    • Bre cel mai probabil ca ai dreptate, da eu vreau si asta este suficient. Nu cred ca RoMilitary sa aiba influenta asupra cuiva, dar tot o sa scriu, macar pe ideea de refulare. Ar fi fost util sa fim mai multi cei care scriu si discuta asta. Atunci s-ar fi putut sa contam la un moment dat. Aia ma enerveaza….ca in rest e tacere!

  8. George durerea este si mai mare. Nu avem nevoie nici macar de credit pentru a finanta investitiile ( eu asa le consider) in armata. De ce? Cand guvernul Boc a taiat salariile am inceput sa studiez bugetul consolidat sa vad daca chiar nu exista cheltuieli inutile. La ora actuala Romania are 3 mari gauri in bugetul consolidat :

    1. Ajutoarele sociale circa 10 miliarde de euro anual. Lazaroiu estimase ca daca proiectul sau de reducere a numarului de ajutoare sociale de la 50 la 9 plus conditionarea ajutorului social de plata taxelor si impozitelor ar face o economie de circa 3 miliarde de euro. A apucat sa o faca doar pe ultima ( USL a abrogat deja aceasta prevedere) dupa a fost imediat zburat .
    2. Cheltuielile cu bunuri si servicii circa 27 de miliarde de euro. Guvernul Boc a redus aceste cheltuieli la nivel statal dar in schimb ele au explodat la nivel local(ex unde sunt eu consilier peste jumatate din buget se cheltuia asa din care de 800 de milioane se cumpara hartie si toner)
    3. Societatile statale circa 5% din PIB . Ei bine aici nici un minustru al economiei din 90 incoace nu a avut curajul sa intervina. In Romania sunt 3 exemple concrete de privatizari reusite Petrom, Arcelor Mittal si Roman Brasov. Daca inainte aceste societati erau capusate de firme fantoma si aveau datorii imense la bugetul de stat acum ele aduc la bugetul consolidat peste 1 miliard de euro si cel mai important nu produc pierderi. Daca as fi Ministrul Economiei as privatiza imediat 51% din actiuni al tuturor companiilor de stat cu exceptia celor militare. Bani rezultati i-as investi in cota de participare a statului in aceste companii iar banii economisiti i-as investi in armata.

    Daca s-ar realiza economii si celalalte doua puncte ar fi bani suficienti pentru cofinantarea proiectelor europene si pentru investitiile strategice in infrastructura.

    • In principiu de acord, desi nu ma pricep la puricat un buget. Cu cateva exceptii: nu sunt mare fan al privatizarii Petrom, si nu as face la fel cu Hidroelectrica, sau Romgazul. Pentru aceste societati as alege/as fi ales, vanzarea lor pe bursa cu pastrarea actiunii de aur. In privinta economiilor bugetare, si eu tot scriu despre jaful cu ajutoarele sociale, cu jaful de la medicamentele compensate, achizitiile de bunuri si servicii macar sunt legendare.
      As mintii insa daca as spune ca mai am incredere intr-un guvern, format din ce se vede astazi. Nu spun ca eu am dreptate, poate inca se mai poate forma un guvern serios, dar chiar nu cred ca cineva ar realiza un astfel de lucru bun.
      Ideea acestui articol nu este insa clasa politica.
      Ma uimeste si ma scarbeste reactia celei de a patra puterii in stat: PRESA! Aceasta nu numai ca este de foarte proasta calitate si corupta pana in maduva oaselor, dar mai este si cu totul inutila. Din „Cainele de paza al democratiei”, s-a transformat intr-o abureala ieftina si de cea mai joasa speta, plina numai de manele, curve si mondenitati, fara sa aiba capacitatea de a-si face treaba.
      Ori ca ziaristii buni nu mai sunt, ori ca s-au tampit cu totii, cert este ca daca maine ar invia Stalin si i-ar impusca pe totii…nici o pierdere nu ar fi.
      Nu am vazut campanii nationale pentru anumite obiective, nu am vazut colaborarea intre trusturi, astfel ca, in acest moment, utilitatea mass-mediei noastre este foarte discutabile, in cele mai multe cazuri.
      De peisajul blogurilor romanesti…nici macar nu mai vreau sa discut. O imagine fidela a societatii civile: pline de superficialitate, sa nu zic altceva. Iar lipsa unei societati civile seriopase se vede acum, prin imposibilitatea romaniilor de a pune presiune pe factorii politici.

      • Draga George,
        Tu te-ai infuriat primul, ne-ai spus si noua, ne-am infuriat si noi si acum tu ne spui ca esti la depresie?
        Bineinteles ca nu ai cum sa ai incredere in vreun guvern sau politician….dar subiectul pentru orice politician care vrea sa iasa pe scena e……spectaculos……”carne proaspata”….si daca se gasesc cativa sa ia din zbor ideea si sa tipe in public….sa le dam material…
        Pe fondul de frustrare si nervozitate existent…..mai vin si alegerile…..si in plus dupa cum s-a vazut de curand cei care conduc au o teama teribila sa decida daca cineva spune „BAUUU”…..nu cred ca cineva v-a ignora un asemenea val.
        Presa v-a prelua ideea in momentul in care unii incep sa tipe…..si atunci sa vezi cat de tocat e subiectul.
        Asa ca….up!….si hai sa ne apucam de treaba.

        • Uite ca in sfarsit ajungem la un numitor comun. Hai sa le aratam tuturor ca exsistam. Cine ma ajuta sa redactez o petitie ? Adresa mea de email este neooo22@live.it

        • 🙂 Depresie?! La mine depresia tine doar cateva minute, inlocuita fiind mai mereu de furie, iar la furie gandesc intotdeauna bine si clar. Am vazut multe, am trecut prin multe….Pur si simplu ma enerveaza oamenii slabi, insa nu cei slabi ca asa i-a lasat Dumnezeu, ci cei care aleg sa nu gandeasca, aleg sa se lasi dusi de curent.
          Niciodata nu am inteles, in sensul profund al termenului, oamenii care nu-si folosesc logica si cunostintele pentru a ajunge la propriile lor concluzii, ci dimpotriva sunt gata oricand sa le preia pe ale altora.
          Ma asteptam ca si altii sa vina cu argumente, sa scrie, sa faca reportaje, sa interpeleze in parlament, sa tipe in presa, etc, etc fata de situatia dezastroasa-periculoasa a dotarii Armatei si slabiciunii economiei nationale. Ma asteptam ca oamenii cu greutate sa explice ca ambele probleme pot fi remediate, spre binele nostru general, si ca cele doua, economia si dotarea Armatei, se sustin de fapt una pe alta.
          Dar nu am vazut nimic de acest gen…doar miorlaieli, si alea rare, ca suntem saraci, ca Armata este costeliva, etc,etc…
          Doar servicile secrete si structurile interne ale Armatei au tipat cat au putut, bineinteles nu public, asupra enormului pericol care planeaza asupra noastra, economic si poate chiar militar. Numai ca ei nu pot spune asta in public, dar semnale au fost, dar cu toatea astea nimeni nu le-a bagat in seama, si aici ma refer la presa si societatea civila.

      • 1. Tot la o privatizare pe bursa ma refeream si eu. Privatizarea Petrom are intradevar multe hibe legate in special de coruptie, dar nu trebuiesc uitate aspectele pozitive.
        2. Cand Base a introdus presa la capitolul riscuri exact la asta se referea. Presa din Romania este atat de corupta incat in loc sa apere statul de drept si dicatatura legii de multe ori lupta impotriva statului de drept.Cel mai recent exemplu Mircea Badea revoltat pentru ca ia fost ridicat permisul pentru ca mergea cu 162 km/h cand limita era de 100. Cand presa promoveaza nerespectarea legii la ce ne putem astepta din partea simplilor cetateni?

        • Cristinel…..acolo la voi la partid…de curios intreb……ce metoda se foloseste pentru spalarea creierului si inlocuirea cu „ce trebuie”?

          • Boh nu stiu , cred ca este la fel cum USL-ul foloseste Antena 3 , un soi de manipulare prin presa.

            • Tu ma minti….cred ca au metode eficiente nu „incercari de presa”….presa o folosesc doar pentru mentenanta dupa inoculare……..Altfel nu imi explic cum poti sa crezi vrajeala aia cu presa care e factor de risc pentru tara……..Popey a introdus presa pe lista de riscuri pentru el, micul dictator, nu pentru tara

  9. Cred ca problema surselor de finantare e o problema absolut secundara pentru subiectul in cauza. In general cand e vreun interes politic sau personal al politicienilor in a nu face ceva, povestea asta a surselor de finantare e cea mai simpla forma de justificare.
    In acest moment eu vad doua aspecte:
    1. o comparatie facuta de cineva care cunoaste in detaliu aspectele tehnice, dar explicata in putine vorbe si cifre, pe intelesul tuturor.
    2. o campanie sustinuta si bine directionata pentru a devenii aceasta „comparatie” cat mai publica.

    • Ce ai spune daca am lasa deoparte contrele politice si ne-am uni cu totii fosrtele sa facem un proiect de lege pentru achizitionarea a 48 de avioane noi? Dupa vom avea nevoie de 100.000 de semnaturi dar macar incercam sa facem ceva decat sa ne tot certam pe cine este vinovat si sa nu rezolvam nimic.

      • Sincer….chiar voiam sa iti spun ca e momentul sa iti arati talentul si poate fi o rampa pentru tine ca politician.

        • Bre, eu singur nu pot face nimic, insa daca ma duc la partid cu 100.000 de semnaturi pe un proiect de lege sa vezi ce ascultat o sa fiu. Nu o sa se mai uite ca vitelul la poarta noua cand le vorbesc de armata. Totusi din punct de vedere tehnic sunt cam afon si aici am nevoie de ajutorul celor care se pricep.

          • Eu spuneam sa o faci tu personal….partidul tau nu o sa sustina in veci asa ceva….asta cu SH-ul e afacere PPE.

            • Putine persoane din PDL Vrancea ma mai suporta, dar sti de ce nu m-au zburat pana acum? Pentru ca mi-au lipsit 13 voturi ca sa il inving pe un primar PSD obisnuit sa castige cu 93% si am obtinut majoritatea in consiliul local. PDL este un partid in care daca ai voturi , ai putere.Impreuna cu voi fara ajutorul partidului putem doar depune proiectul in pralament unde nu va fi votat de nimeni. Castigam ceva asa? Nu. Dar ce spui daca ma duc la ei cu posibil 100.000 de voturi capabile sa schimbe majoritatea in anumite colegii?

              • trebuie incercat

              • @Andrei Cristinel Negru. Desi n-am nicio tangenta cu lumea politica si nu sunt adeptul nici unui partid politic, consider ca ideea ta cu semnaturile este foarte buna. Sunt gata sa semnez oricand o petitie adresata celor sus-pusi, care sa duca la NORMALITATE, in ceea ce priveste dotarea Armatei si nu numai. Sincer, nu-mi fac iluzii ca ne vor baga in seama, chiar daca „pozam” in alegatori si contribuabili totodata! Nu vor renunta in veci la comisioane si afaceri paguboase, noi „vulgul” putem doar sa latram, fiindca nu suntem greci sa iesim cu parul…Vorba proverbului: „Cainii latra (Noi), ursul (Ei) merge!”. Din punctul meu de vedere, sper insa sa ma insel, nu cred ca gasim 100000 de romani interesati de soarta Armatei, de dotarea acesteia cu tehnica noua, etc. In afara de can-can-urile zilnice si idioteniile servite de mass-media, de pensii si salarii, pe romanul de rand nu-l intereseaza nimic altceva.

      • Proiectul de lege ar trebui sa modifice si procentul offset-ului, de la 80% la minim 100% sau chiar mai sus, la 120%,…

        Apoi procedura de achizitie ar trebui sa includa obligatoriu si etapa licitatiei!

  10. Din pacate cangrena mentalitati a ajuns dominanta. Uitati-va in presa, deja se discuta, de catre oameni care nu au absolut nici o treaba cu politica, faptul ca totusi avioanele sh nu ar fi o asa mare nenorocire, ca daca atat putem….
    Deja faptul ca oficial nimeni nu misca nimic nu ma mai mira, ce ma dezgusta total este faptul ca si oamenii obisnuiti au inceput sa creada acest lucru. Cu politicul m-am resemnat, dar insasi societatea noastra si-a cedat sansa unei vietii mai bune, chiar si cei care chipurile sunt interesati de soarta armatei, au inceput sa lase capul jos si se incadreze in curentul general al delasarii si al acceptarii ingenuncherii Romaniei!
    Asta ma socheaza! Oamenii care nu depind de politic, oamenii care nu traiesc din presa, adica oameni la fel ca noi cei de pe RoMilitary, spun ca lasa domne merge si F-16 zombificate, avioane sa avem…
    Nu au curajul sau mintea necesara, nu mai vorbesc de mentalitate, sa lupte macar cu vorba, pentru ei insisi, ori acest lucru fratilor face ca orice scrisoare deschisa sau strangere de semnaturi sa devina puerlia. Acest articol nu este despre politicianul roman, nu este despre Dobritoiu, ci este despre pasivitatea si cameleonismul nostru.

    Nu-i totuna leu sa mori, sau caine-nlantuit! Are si moarte o demnitatea a ei, si desi am trecut pe langa ea de trei ori, nu-mi este frica de moarte!
    Frica imi este si groaza sa nu mor in pozitia detinutului, cu manile legate la spate si in genunchi. Niciodata nu voi intelege mentalitatea de a te preda sau de a tace chiar si atunci cand nimeni nu ti-o cere si tot intotdeauna voi prefera sa mi-o iau dupa ceafa cu un ciomag in mana, dacat din pozitia ingenuncheata.
    Am uitat cum este sa fi om liber, sau pur si simplu dupa ce am aflat ce inseamna libertate, nu prea ne-a placut.

    Actuala situatie este doar reflectia in oglinda a mentalitatii noastre. Asa suntem noi, atat de urati si gaunosi suntem, pe cate se vede astazi societatea romaneasca. Avem o tara magnifica, dar Dumnezeu nu ne-a invatat sa traim demn.
    Asa ca stam, preventiv cu capul plecat si aprobam ce spun sefii, desi marea majoritate nu au nici o treaba, nu depind deloc de puterea politica! Da daca zice sefu’…asa este. Cand Cuza abolit iobagia a uitat sa treca in decret si obligatia de a gandi si actiona ca un om liber, si tot iobagi am ramas.

    • Intr-un documentar legat criza am observat ca 1% din populatia USA este mai bogat decat restul de 99%. Sti care erau grijele celor 1%? Faptul ca toti avea drept de vot si ca mai devreme sau mai tarziu se vor trezi. In Romania este mai diferit avem impotriva circa 10 milioane de asistati social care vor fi intotdeauna impotriva noastra. Dar totusi merita incercat. LA ora actuala USL este pe val iar ARD(Alianta Romania Dreapta) are nevoie disperata de sustinere. Ce spuneti daca ne negociem sustinerea noastra? Nu spun ca vom rezolva imediat totul, va fi un drum lung presarat cu multa munca si multe dezamagiri dar daca vom ramane uniti si ne vom bate pana la sfirsit sunt convins ca ne vom atinge telul.

      • Eu personal nu sunt dispus sa NEGOCIEZ cu vreun partid…..daca ia din zbor ideea si o sustine…o sa-i zambesc si o sa fiu ingaduitor cu ei…..dar in ziua in care o da prin balti, cred ca trebuie sa le dai in gura ca la sapa.

        • Bre negocierea este simpla : Va asumati public ca veti cumpara 48 de avioane multirol noi o sa va sustinem , daca nu pa.

          P.S. Daca vom fi mintiti sau daca nu vor accepta eu voi demisiona din PDL chit ca imi pierd si functia de consilier.

    • George…..vorbim de avioane…..marea majoritate le percep ca pe autobuze, fac pariu ca nici unul nu poate sa spuna ce sunt „books of the aircraft” si nu isi inchipuie ca fara ele un avion e o gramada de aluminiu…..ca sa nu mai vorbim de alte aspecte tehnice…….si daca la fotbal se pricep toti….isi dau cu parerea si despre avioane

    • m-am gandit daca sa-ti comentez articolul…,care daca folosim acelasi limbaj,cu care generalizand…jignesti oameni ,doar ptr simplul fapt ca au o parere diferita de a ta
      titluri bombastice gen ..salvarea economica a romaniei…,mii de slujbe sunt titluri bombastice
      sustin off-setul doar ptr ca e mai bun decat nimic …,nu ca e un remediu universal contra problemelor economice
      in alta ordine de idei…la 24 de avioane …ce mii de slujbe creezi?
      poti avea 40 de motoare ptr toata viata utila a aparatului
      crezi tu ca tii turbomecanica …fabricand cinci lamele de turbocompresor pe luna?
      sau 24 de profile de aluminiu
      off-setul e intotdeauna la producator…si inseamna bani multi in cantitate ,nu in fabricatie efectiva(genul loganului de politie de 80000 de euro)
      acum ,…sa facem o matematica simpla ,….ca in eratica scrierii de articole can can spuneai ca mai bune mig-urile reesapate fara nici un fel de analiza
      30 de mig-uri intarite pe la incheieturi sunt tot 30 ptr acelasi nr de piloti,in schimb 24 avioane chiar sh ,sunt tot 24 plus 30 de miguri deci vreo 50 si ceva ptr acelasi nr de piloti….,deci planificare mai buna ,nr mai putin per avion…viata mai lunga si ptr miguri si ptr noul avion
      ca unul nou ar fi mai bun din prisma mentenantei,…da clar,dar daca nu ai bani sau esti limitat nu e nici o tragedie sa iei un sh…,si asa mai mult costa adaptarea infrastructurii necesare …,ori ca e gripen ori f 16 ,f 17..,.sau typhoon
      mai mult de jumate din bani se vor duce pe asta
      ca sa-ti faci o idee …daca s-ar lua 72 de aparate ,probabil infrastructura va costa cam tot atat ca ptr 24 poate putin mai mult
      un f 16 ocu ,a costat vreo 24 milioane per avion in momentul achizitiei …nu au cum sa coste mai mult acum
      vorbesti pe acolo de pentium 2 …sau 4 ,eu am mai spus si o mentin….,chestia cu secretul militar,…ca sa-ti dau un termen de comparatie iti spun ca daca eu am un pentium 4 cu un sistem windows xp home edition si curat de alte programe pe el dar valorand 400 de euro ,e putin egal cu zero daca vreau sa fac o pagina web., acum daca am un pentium 2 cu un windows xp professional pe el si….un program swift sau un 3ds max si un chief architect,…pot face desig de pagini web,design 3d si arhitectura daca stiu sa le folosesc
      si un pentium 2 poate costa 200 de euro …dar programele cumulat sar de 4500 euro..,,deci e de vreo 20 de ori mai valoros cel cu programe…la fel si chestiile cu avioanele
      tari mai mari ca noi si cu pretentii au luat in momente din astea dificile avioane sh…si-au adaptat infrastructura si dupa aia cu mai mult calm au luat ceva nou
      nu suntem nici retardati ,nici ce spui tu pe acolo ptr asta
      daca e sa-ti amintesc tu nu faceai diferenta intre o incarcatura cumulativa ptr tr si un proiectil sageata…,la fel cum multi se uita la un su 27 si nu ffac diferenta cu un mig 29
      eu iti admir pasiunea si indarjirea ptr anumite teme….dar daca progeresul in multe tari pe care le luam ca exemplu vine tocmai din diversitatea de idei si din intelegerea fata de cei mai nevoiasi…nu privirea tipica de manelist molfaind o shaorama si vazand unul slab langa el ii spune
      -ce mai mate fripte nu ai mai mancat de 2 zile aaa?
      din contra clasa mijlocie s-a construit din solidaritate,cand se pierde solidaritatea se pierde conceptul asta …poate sa fie in democratie,capitalism ,comunism….ce vrei tu
      ti-as putea da un citat cu …faptul ca in democratie ,revolutiile sunt ca un balsam ptr a vindeca viciile societatii(nu-mi aduc bine aminte cine a spus-o,…bine imi aduc dar nu am chef sa-l citez)
      eu cred personal ca linistea in societate,dezbaterile cu argumente …,ne fac sa gandim mai limpede si sa luam decizii mai bune……si sa fim luati mai in serios ,…daca asta e scopul

      • Mercedes Cobra e o masina excelenta…..dar eu prefer un Mercedes nou…..

      • Offsetul my friend nu se face preponderent in industria militara ci in aia civila. Saab-ul oferea peste 10000 de locuri de munca. In Polonia, pt 48 de avioane militare cumparate, contra sumei de 4.3 miliarde de dolari s-au creat peste 60000 de locuri de munca. Eu stiu ce vorbesc, tu doar bajbai. Accept argumente, nu vaicareli. Offsetul ne poate repune pe picioare si inca nu ai venit cu dovezi priviind faptul ca Romania nu poate cheltui 200 de milioane de euro pe an, basca offsetul. Tu doar generalizezi si lipesti poze…
        Iar daca adevarul jigneste oamenii…n-are nimic lasa-i sa se simta jigniti, poate asa se desteapta. In privinta imaginii cu shaorma…fi extrem de atent cu limbajul…inca o data accept sa nu fi de acord cu mine, dar nu intide coarda prea mult, pt ca in general, comentariul tau este cu totul pe dinafara. Amesteci tot ce gasesti si ajungi la concluzii nesustinute de absolut nimic. Daca ai fi avut bunavointa sa studiezi ce inseamna investitiile compensatorii, cum se face offsetul, ce au facut altii, poate nu m-ai mai intreba cate pale de reactor voi construi la Turbomecanica.
        In privinta avioanelor sh si a calitatilor lor curative…habarnuai ce vorbesti. Da un clik pe linkul pus si observa ce parerea au americanii despre modernizarea avioanelor lor vechi! Nu eu spun ca sh-urile sunt mai scumpe, ci oficialii americani.
        In privinta PC-urilor nu prea te-ai prins de metafora, data viitore voi fi mai lung in explicatii.
        Iar infrastructura pt 72 de aparate, costa cat pt 72 de aparate, nu „un pic mai mult dacat pt 24”. Cam greu sa bagi 72 de avioane in 24 de hangare, cam foarte greu sa surubaresti la 72 de avioane cu personal pt 24, si in general nu prea sti ce inseamna infrastructura pt aviatie. Doar pista si radarele de la sol sunt aceleasi si pt 24 si pt 72 de avioane, in rest datele problemei sunt foarte diferite. Si bineinteles este nevoie de ceva mai multi piloti.

        Ce ma deranjeaza la astfel de comentarii, pe langa tonul peiorativ, de persoana superioara, este faptul ca mi se raspunde la argumentele din articol, cu lalaieli neargumentate, ci doar puse in anumite contexte: saracii oameni, paletele de la reactor, un ton usor ironic, etc, etc.Adica se eticheteza!
        Acum stiu si eu cum trebui comentat un lucru serios, daca nu ai argumente, in asa fel incat sa-l faci sa para neserios. Stiu chiar foarte bine, cum poti arunca cu mizerie generalista, si fara argumente, intr-o idee argumentata. Sunt bun la asa ceva, dar in acelasi timp sunt si serios: eu dau argumente pt fiecare idee exprimata. Bune sau rele, lucrez numai cu dovezi, tu…doar arunci cu mizerie, si sincer sunt surprins!

        Diferenta dintere mine si altii este in esenta una singura: ARGUMENTUL!

        Acest comentariu merita sters. L-am lasat si am si raspuns doar ca sa dovedesc ca atunci cand vrei sa faci ceva, sa creezi ceva bun, sunt destui care iti sar in cap fara nici un motiv aparent. Pur si simplu o propunere seriosa este luata la misto, si inca un misto ieftin, fara nici un argument, fara nici un motiv.
        Am propus tehnica nou si locuri de munca pe banii altora, oferta care este inca valabila din partea Saab, deci nu mint, si in schimb am fost facut manelist si incult, fraier care nu face diferente intre nus ce si nus ce…De ce?! Am spus ca presa este practic moarta, ca nu-si face treaba, ca populatia este apatica, etc,etc….am jignit cu ceva pe cineva?! Categoric nu, insa eu am fost luat la misto. Pentru ca cer avioane noi, pentru ca stiu ca se poate, pentru ca…
        Am pus in articol parerea oficialiilor americani despre avioane vechi…degeaba, tot alea sh se pare ca sunt mai bune.
        Asadar domnilor cam asta este astazi situatia: vrei sa faci, ti-o iei de nu te vezi gratis. Incerci sa ridici capul, ZDUP! una dupa ceafa sa te aliniezi cu restul gloatei…
        Bagati la cap…Binele cu forta nu se poate!

        • mi se pare ca nu te-am jignit in mod direct
          vadit am pus ce am pus acolo…ca sa vezi cum cineva poate interpreta ,cand de o maniera …sa spunem putin indirecta…se simte
          crede-ma ca nu sunt vaicareli
          argumente…ce argumente?
          poate chestiile alea cu slujbele sunt estimative…nu exista forma de cuantificare directa
          ex din polonia ,ex de ce nu ai luat de prin turcia
          din norvegia….
          se aseamana intre ele
          legea offsetului la noi se „pliaza” pe legea offsetului in ue ,nu e identica ..se cere anumite chestii ,dupa aia multe tari au propria
          poate luam 15 gripen si dupa aia ne ducem la cersit huey prin sua
          eu am vrut sa ….nu spun atentionez,ca o sa-mi spui de ton superior..dar ceva asemanator …,legat de limbaj ,care daca-ti urmaresti articolele bat precum vantul…de la dreapta la stanga
          nu am pretentia de a fi mai mult decat sunt…un simplu pasionat cu acces la ceva informatie,nimic mai mult…dar destul cat sa-mi dea o idee ,faptul ca sudiez si urtmaresc fenomenul militar de vreo 17 ani din diverse surse ..imi da ceva cunostinte
          nu am intereseaza nici un aspect politic ,nici economic …ci strict tehnic,de asta m-am mai incumetat sa comentez pe aici .,…in speranta ca vorbesc cu oameni cu aceeasi pasiune
          sa vorbesc la nesfarsit de detalii de la tunul de pe tr ma poate interesa
          daca am comentat chestia asta cu multirolul…e datorita amploarei si isteriei ce o trezeste
          cat despre infrastructura de aerodrom ,…sau operare a unui avion .,te rog …intai sa-mi spui daca la un lancer datele de misiune se incarca cu un cd simplu si la un airbus 330 se incarca cu un hard disk portabil
          dupa aia poate vorbim
          in nici un caz nu ma insulta spunand ca ptr 72 de avioane ai nevoie de 72 de hangare

        • poti sa-mi stergi ultimele doua postari
          au fost puse numai ptr a incerca sa semnalez ceva
          chestia cu shaorma era metaforica,..legata de articol ,nu de persoana direct si nu de persoana ta ,..ci de cum suna articolul complet
          sa stii ca nu dispretuiesc pe nimeni ,..indiferent daca cunoaste ami mult sau mai putin sau in functie de nu stiu ce alt criteriu
          dar cand faci cereri imperative trebuie sa fii foarte serios informat
          si cum am spus de multe ori ,…vorbesc in termeni generali incercand sa nu fiu categoric ..tocmai ptr ca nu cunosc detaliile cum sunt batute in cuie
          sa stii ca ,chiar daca am vorbit cateodata in contradictoriu,chiar de nu o spun stiu sa accept si cand nu am dreptate..si nu port pica nimanui
          cum am mai spus nu-mi iau mie ceapa din gradina ca sa cumpere avioane
          poate o autostada are un impact mai direct in viata unui cetatean,decat un avion zburand pe cer
          asta nu inseamna ca avionul nu are importanta
          dar eu cred ca ponderarea cateodata are rolul ei
          ca sa nu se inteleaga ca le-ai sters fiindca am avut o parere contrara …iti cer eu sa le stergi daca vrei
          multumesc

          • Niko. M-a uimit comentariul tau si nu l-am sters tocmai pt ca ne cunoastem de mult. In rest sunt total de acord cu tine ca poate, opiniile mele sunt sau nu corecte. Nu stiu cine are dreptate, stiu in suficienta de multa economie ca sa inteleg ca achizitile militare sunt o oportunitate, si nici nu sunt de acord cu nimic sh. Am si eu mandria mea ca roman.
            Autostrazile sunt un factor enorm de dezvoltare economica, bani sunt, dar la fel ca in cazul avioanelor, nu avem suficienti oameni destepti pentru a aplica principii simple de economie.
            Problema offsetului am discutat-o si rasdiscutat-o cu oamenii specializati in astfel de tranzactii si tot ce am scris, ma refer la la cifre este absolut corect. Avem posibilitatea sa ne inarmam foarte decent si sa obtinem si profit cu aceeasi ocazie.
            Astept pe oricine sa-mi demonstreze tot cu cifre ca nu se poate. In principiu anual am putea primii catre bugetul statului cam 50% din investitia de offset anual.

            • eu george stiu ca problema offset-ului si a avioanelor noi s-a discutat si s-a intors pe toate partile
              eu in opinia mea ce sustin nu e ca un sh e mai bun ca unul nou
              ci dat fiind coordonatele actuale la noi din politica ,factori de decizie…aleg raul cel mic,in opinia mea
              ca poate fi si raul cel mare
              cum e una din legille lui murphy ,…care cand mult spun ca nu ai limita sa cazi mai jos ,intotdeauna exista spatiu ptr a cadea mai jos
              deci in opinia mea ,cred ca alegem raul cel mic …de aici sa ne apucam sa construim
              dar cum trebuie
              adica ,nu in afara bugetului armatei ptr a mari deficitul si alte alea…sau sa taiem alte programe importante ptr economia nationala
              ar fi ca incepand cu anul viitor sa se dea armatei ce era asumat cand intrasem in nato…deci aia 2 si ceva la suta din pib,de acolo sunt bani suficienti ptr a incepe majoritatea programelor de care are nevoie armata de o forma coerenta coordonata ,fara sa avem salturi si stop gap-uri
              cu un buget corect se rezolva toate…cu 2-4 miliarde date ,…chiar si cu offset nu faci mare lucru ,…mai ales daca nu-l directionezi catre industria militara
              eu industria civila mai ales cea care nu are sinergii cu cea de aparare…chiar prin off-set,parerea mea nu am de ce sa o sustin
              sa ma exemplific
              in caz de razboi…o fabrica de frigidere nu are nici o sinergie cu componente de aparare
              in schimb o fabrica de vagoane,material greu rulant poate avea
              deci prima chiar cu off-set poate fi un fel de industrie de asamblare(lohn)cum ai spus tu cu nokia
              a doua imi da macar o perspectiva ce ma poate interesa
              si ultima printr-un buget dimensionat corect,…prin care prin programe de inzestrare bine concepute ,sustin industria de aparare…eu controlez cursul ulterior al lucrurilor,lucru nu prea valabil cu cealalta optiune
              de asta la nemti le merge bine fiindca pun fiecare x in casuta lui si fiindca au o societate stabila previzibila ce iti permite sa lucrezi si cu marje de profit de 5-7 la suta …in acest fel creand o cultura a muncii si a studiului practic

    • george, imi place ca esti pornit…dar sa nu ne imbatam cu apa rece….politicul e un factor determinant in luarea unor decizii ptr. tara. noi vrem achizitia de avioane noi si off set, cand insusi presedintele tarii a spus cu ceva timp in urma ca suntem o tara de mana a doua?! cand chiar institutia prezidentiala transmite un astfel de mesaj eu ca roman ce sa mai cred?! in privinta achizitiei de avioane daca romania ar avea un cuvant de spus in aceasta afacere atunci s-ar organiza o licitatie conform normelor legale europene la care sa participe mai multi competitori seriosi iar noi ca si contractant ar trebui sa negociem dur, nu sa ne lasam manipulati…..vezi exempul indiei…..ca sa nu mai zic de polonia……vrei sa cumpar de la tine ce-mi oferi in schimb?!..brazilia din cate stiu eu inca se mai gandeste daca sa cumpere avioane americane sau nu, dar isi permite sa gandesaca! pe de alta parte f 16 nu este un avion rau daca e echipat la un standard corespunzator si daca e nou……… cu atat mai bine. dar factorul politic si diplomatia „romaneasca” au alte interese si preocupari, mai putin, sa construiasca un stat puternic si cu un real statut european… si da george sunt bani numai ca vezi tu: inchipuie-ti capul unei familii care dispune de o suma consistenta de bani si care ce face?! ii cheltuie pe femei, droguri, alcool…..apoi se intoarce la familie si constata la un moment dat ca nu mai are bani sa o intretina….ce face?! se imprumuta mai vinde din casa….apoi dispune iar de o suma de bani consitenta….ce crezi ca face?!achita datoriile sau investeste ptr. familie?!…NU…il asteapta femeile, alcoolul, drogurile….. si uite asa se invarte mereu intr-un cerc vicios…ce sa fac eu ca cetatean al acestei tari?! sa mai pornesc inca o revolutie, sa chem inapoi toata inteligenta pe care am „exportat-o” si inca o mai exportam, sa alung toti neocomunistii din structurile de putere, sa refuz toate rahaturile pe care ni le vira altii pe gat?!….dar mai presus de toate sa deprind educatia necesara pentru a face tot ce am descris mai inainte cu DISCERNAMANT?!

  11. Din punctul meu de vedere trebuie sa facem urmatorii pasi :
    1. Trebuie creata o petitie simpla ,coerenta si care mai ales sa prezinte din punct de vedere nationalist beneficiile achizitionarii de 48 de avioane multirol noi. De exemplu legatura cu AGRI si Independenta noastra energetica.
    2. Odata creata aceasta petitie trebuie promovata . Am vazut ca RoMilitary are o pagina de facebook, voi crea eu si un grup in care ne vom invita toti prietenii. Cine va fi interesat va ramane cine nu va pleca.
    3. Mediatizarea petitiei. Nu garantez ca voi reusi dar voi incerca sa imi folosesc toate contactele de care dispun in presa romaneasca pentru mediatizarea ei. Nu ar strica nici o alianta cu celalalt blog miliatar pe acesta tema.
    4. Promovarea printre factorii de decizie a RoMilitary. Acest lucru am inceput de mult sa il fac aratand existenta acestui blog parlamentarilor pe care eu ii cunosc. In marea masa de parlamentari corupti exista cateva persoane care chiar doresc sa faca ceva pentru aceasta tara. Nu ar strica sprijinul lor.

  12. Daca pana acum RoMilitary avea doar o pagina pe facebook de acum are si un grup. Am limitat postarile doar la administratori ca sa evitam postarile politice sau care nu au tema cu grupul. George va hotari cine va fi numit administrator. Va asteptam.

    https://www.facebook.com/groups/273212886128629/

  13. RoMilitary este un club unde putem vorbi lucruri care ne intereseaza si schimb de idei, parerea mea ar fi sa nu fie implicat politic ar trebui facut un sondaj pe sait ce avioane dorim SH sau Noi.
    Cand 1 milion viziteaza acest sait, si se discuta numai de avioane noi si ce implicatii ar avea, ei politicieni ar trebui sa se gandeasca ca a cam sosit timpul sa se mai si opreasca din primit comisioane.

    • Cu foarte multi ani in urma s-a intamplat sa fiu pe o plantatie. Acolo lucrau oameni din doua triburi…pasnici…dar cand unul dintr-un trib se lua la harta cu altul din celalalt trib se luau la omor toti…si erau aproape 2000. Cei care administrau plantatia erau ex-militari. De regula cand se intampla asta, luau pusti cu sare..se suiau in jeep-uri si ii potoleau. Dar….au primit indicatii de la organizatii mari internationale sa renunte la violenta,sa nu mai foloseasca pustile cu sare si in schimb sa isi ia o casca alba, un fluier si un baston si sa-i potoleasca. Rezultatul: in seara aia cei care administrau baza nu si-au luat casca alba….si a2a zi erau aprox.100 de morti si peste 300 de raniti.
      Eu sunt de parere ca mai bine decat sa te joci de-a democratul si ta ascunzi in spatele impartialitatii, a unor reguli presupus bune si sa te oripilezi artistic de rezultate mai bine iei masuri pe loc si diminuezi pierderile.
      Indiferent prin ce mijloace cred ca trebuie rezolvata BINE problema pentru care ne agitam acum.
      Cand am achizitionat transportoare elvetiene spaga s-a dat din blindaj si au murit oameni.
      La avioane noi, producatorii nu isi permit rabaturi, asa ca spaga e o tuica scotiana buna si nimic mai mult. Dar la achizitionarea de cazane primesti spaga de la vanzator ca il scapi de deseuri si mai faci si o gramada de spaga ca sa upgradezi cazanul.
      Rezultatul: politicianul roman face bani ca porcu’ iar in caz de razbel prostii sunt pur si simplu tinte fara nici o sansa.

  14. Prosti in armata nu sunt, avem numai ghinion ca avem niste conducatori prosti, corupti si politici, in rest da nu avem nici o sansa ne cam luam in freza de la toti din jurul nostru…

  15. Conform surselor IHS Jane’s Defense, CPOZ la avioanele luate în studiu se prezintă astfel:

    – F-35 – 21.000 până la 31.000 de dolari;
    – Eurofighter – 8.000 până la 18.000 de dolari;
    – Rafale – 16.500 de dolari;
    – F-18 E/F – 11.000 până la 24.400 dolari;
    – F-16 Block 40/50 – 7.000 de dolari;
    – JAS 39 Gripen – 4.700 de dolari. + Offset-ul

    Ca sa castigam suprematia aeriana cu un inamic…la 48 de aparate, ma indoiesc,

  16. JAS 39 Gripen – 4.700 de dolari, cel mai mic cost per ora si 1 la 40 $ mil / buc + Offset-ul = Gratis

  17. Cand cumperi avioane de lupta iti faci planuri pe zeci de ani. 48 de aparate sunt un minim nu o tinta finala. Din punct de vedere strategic noi suntem prima linie a NATO in raport cu Rusia si cel mai accesibil si sigur punct de sprijin daca consideri Orientul Mijlociu ca zona de conflict. Ca asezare geografica suntem la aprox.1000 NM si de Londra si de Moscova si de Teheran si de Cairo.
    Dupa ce Romania v-a decide ce avioane o sa aiba in dotare, Rusia va decide ce pune pe partea cealalta.Indecizia noastra ii enerveaza si pe ei, iar daca am alege o gama nu un produs i-ar pune in oarecare dificultate.
    Din punct de vedere economic oferta Grippen pare cea mai avantajoasa, din alte puncte de vedere e complicat sa faci abstractie de intereselesi presiunile celorlalti.
    Cred ca in contextul economic, politic si de inarmare la nivel global se pot obtine oferte similare si de la ceilalti producatori.
    Din punct de vedere practic, daca se obtin conditii de achizitie similare, eu asi sustine achizitia mai multor tipuri de avion. Nu am o idee cam cat ar costa in plus creerea centrelor de mentenanta si pregatirea pilotilor, dar data fiind pozitia strategica din puncte de vedere geografic si strategic a Romaniei si cu sprijinul mai multor producatori de avioane, am convingerea ca NATO, la nivel de organizatie o sa suporte costurile suplimentare.
    Cred ca initiativa lui Cristinel de a strange semnaturi e o prima etapa absolut indispensabila. In acelasi timp cred ca George ca autoritate identificabila a acestui grup de initiativa adhoc, ar trebui sa ii contacteze pe TOTI producatorii, sa le aduca la cunostinta initiativa de a strange semnaturi pentru achizitionarea de avioane noi, sa le solicite o o comparatie din puncte de vedere tehnic si al costurilor, din punctul lor de vedere, intre achizitia avionului lor si un SH. In mod cert se vor activa toti prin parghiile de lobby pe care le au.
    Iar ideea de asi imparti acest tort nu e de neluat in seama…..face diferenta dintre a intra pe o piata in mod sigur si a risca sa ramai pe dinafara.

  18. „Ca sa castigam suprematia aeriana cu un inamic…la 48 de aparate, ma indoiesc,”

    Sa zicem ca doua contracte separate pentru 48 Gripen si 64 Typhoon ar putea rezolva problema cit de cit?

  19. „Off topic”…o situatie similara, de data asta din invatamant, probabil singurul lucru normal trecut prin capul Abramburicai plin de cersetorisme socialiste, nu-i noua ideea dar a dracului de tentanta…e-book-uri in loc de manuale: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-stiri_din_bucuresti-ministerul_educatiei-ecaterina_andronescu-tablete-e-book_0_775122546.html#

  20. Pentru cei ce au scapat reportajul lui Adelin Petrisor de la TVR, luat la cald, ieri, de la D-l gen. Danila, in urma sedintei cu toti capii armatelor NATO ce a avut loc la Sibiu, am „placerea” sa spicuiesc citeva informatii proaspete, referitor achizitie avion multirol, problema discutata printre altele:
    – Portugalia are un „exces” de 9 avioane disponibile pe loc, pentru relocarea catre alte armate (vorbim de F16)
    – daca s-ar lua decizia politica(n.a.) IN CURSUL ACESTUI AN, avioanele respective ar putea fi operabile, impreuna cu personalul navigant instruit, abia la sfirsitul anului 2017
    – daca s-ar utiliza maximum cite 200 ore pe an, ar putea fi folosite 20 ani
    – pretul unei ESCADRILE este de 500 milioane dolars
    Au lipsit intrebarile referitoare la posibilitatea achizitiei unui avion nou.
    Se pot trage concluziile corespunzatoare.

    • adica sa dam 500 mil pe 9 cazane?

    • un MIG 29K nou nout costa 22mil usd…….si e avion….

    • Pe TVR 1 s-a dat in seara asta stirea! Seful SMFA vorbea de 9 F-16 portugheze (noua!!?? Deja sunt prea multe, mai taiati din ele, da-le dreacu’!), care ar costa undeva la 500 de milioane de verzisori. Tareeeee, ne-am tras avioaneeee -adica, urmeaza sa ne (o) tragem daca decizia politica bla, bla!!! bun, teapa-teapa dar amu’ o stim si noi, da’ un lucru nu inteleg -de ce trebe sa asteptam pasaroii pana in 2017!? Inteleg ca trebe vopsiti, spalati, surubariti iar pilotii si tehnicii pregatiti, dar totusi, 2017 nu-i cam mult!? 9 avioane, superb, asta da forta aeriana politieneasca! Dati-va demisia de la cap la coada, INCOMPETENTILOR din fruntea Tarii si a Armatei, dobitocilor! Si din astea 9, cate se canibalizeaza si cate vor zbura efectiv? Si 500 mil $ reprezinta fff mult pentru astea, ca doar nu le veti moderniza sustantial. Ori te pomeni ca le vor moderniza!? Si cand ma gandesc ca SAAB ne dadeau 24 de Gripen la 1 miliard $, ma apuca plansul! Este adevarat ca erau noi, deci, cu alte cuvinte, nu-s de nasul nostru!

  21. de ce sa cuparam avioane de lupta mai bine investim in aparare aa si achizitionam mm104/114 patriot barack 8 si sau s 400

  22. Cristian Grigorescu

    Dar in fond ,de ce avem nevoie de avioane? Dar in fond ,de ce avem nevoie de armata( sa stea 100000 de oameni sa rezeme tancul si sa bea rachiu pe bani multi?) Razboiul modern nu inseamna invazie,sapat santuri,etc. Iti fute o racheta in cap si gata! Bani aruncati.10 avioane Grippen sau chiar rusesti is enough! Ce ARMATA? Pentru ce,pentru cine? Cine plm sa ne atace sau de cine sa ne aparam? REDUNDANT PE VREMURILE ASTEA! QED. Dixit!!!

    • Cand o sa vina un NEA cu armata sanatoasa si o sa iti dea una dupa ceafa si sa iti spuna ca ii place curtea ta si de azi e a lui si pe urma o sa iti mai dea una ca sa iti intre mintile in cap si sa te apuci sa muncesti serios pentru el ca daca nu te ia mama dracu’ si nu mai primesti nici macar un blid de terci, o sa regreti ca nu ai avut armata si ai facut economie acolo ca sa iti cumperi ciocolata.
      Daca exemplul asta nu vrei sa il intelegi, intreaba-te de ce toate statele respectate si respectabile au o armata de temut.

  23. Grupul RoMilitary de pe facebook a ajuns la 1220 de membri. De asemenea l-am numit pe Marius Zgureanu administrator.

    https://www.facebook.com/groups/273212886128629/

    • mai e un pic pana la 100,000.

    • Breeeee….. scoate-ti insemnele de partid…..chiar trebuiesc adunati adepti si asa pierzi trei sferturi. In plus nu e o initiativa de partid

      • 1. In grup i-am adugat si pe MRU,Iulian Urban,Mihail Neamtu, Gabriel Biris si alte ,,vip-uri,, de pe partea de dreapta a politicii. Ei vor ramane cat timp vor vedea ca grupul este administrat de cineva de al lor.
        2. Am adugat si persoane din USL.
        3. De ieri pana azi au plecat din grup 12 persoane si au cerut sa se inscrie 35 .

        • Cristinel, baiete, aia nu sunt adepti. Ii bagi tu cu forta in grup gratie unei hibe a Facebook-ului. In dreptul fiecaruia scrie ca a fost adaugat de tine, nu ca au aderat ei.

        • Cristinel…..aia nu sunt lideri, ei isi fac curaj unul altuia si isi spun intre ei ca sunt cineva…..te rog frumos renunta la actiunea asta daca o tratezi ca o actiune de partid. Si chiar daca tu ii vezi altfel, incearca sa intelegi ca ei NU REPREZINTA NIMIC pentru aceasta cauza…..DIN CONTRA, pot sa incurce.

  24. „REDUNDANT PE VREMURILE ASTEA! QED. Dixit!!!”

    Fiecare poate sa spuna ce vrea. Insa eu pricep mai greu in ce consta demonstratia. Quod errat demonstrandum, spui matale.Ai intrebat la ce ne trebuiesc avioane si ai ajuns la sapat santuri, caz in care ne fute o racheta in cap. In asta consta demonstratia?

  25. Banii nu sunt o problema reala. Daca s-ar strange jumatate din banii furati in 20 de ani am avea cea mai tare armata din zona. In Romania se fura enorm, stau intr-o regiune de granita si sa vedeti ce vile si masini au niste simpli politisti de frontiera. Politia ar putea lua masuri foarte usor, dar de ce sa se duca banii la stat ci nu in buzunarele lor. Ce a fost in iarna a fost doar apa de ploaie, de ochii lumii, iar adevaratii mafioti inca mai actioneaza. Iesiti fratilor in strada sa ne recuperam libertatea.

  26. La comparatia cu P4 si P2 – computere – nu pot sa nu intervin si sa zic ca P2 desi e la sfert de pret (ipotetic vorbind) nu are suficienta putere de procesare sa ruleze niste programe de multe mii de $. E ca si cum ti-ai inhama la caruta 2 magarusi in loc de 4 cai „frumosi” pentru ca e mai eftin, dar ramai cu treaba nefacuta.
    In ce priveste avioanele nu ne putem orienta decat spre partenerii NATO – cred ca trebuie sa fie foarte clar, oricat de bune si frumoase ar fi zburatoarele rusesti. Pentru ca facem parte din UE, nu stiu cata vreme inca, ar fi foarte bine sa cumparam niste avioane europene – fabricate in UE.

    Sustin asadar varianta cu avioane noi. Este clar cea mai buna.

    Varianta cu FB… e apa de ploaie, deciziile nu se iau acolo, actiunea nu e la un click distanta!

    • la chestia cu p2 si p4 nu m-am referit strict in sensul literal al cuvantului
      am vrut sa exemplific
      adevarul ca nici nu stiu pana la cati mega merge pentium 1
      eu ma uit la hardware sa vad 1 nucleu,2 1,5 giga cat ram are ,direct x -ul si daca e sa fie cu programele respective sa fie compatibile sa le ruleze
      acum cam asa ar fi si in aviatie trebuie sa stii detaliile astea ptr ca ptr o arma lansata aer-aer sau aer sol de obicei ai mai multe posibilitati de ghidare ,armare alte chestii
      deci pana nu cunosti detaliile nu e bine sa afirmi categoric
      acum vezi tu ptr o platforma ca f 16 ,din aceeasi generatie cu gripen exista mai multe motoare ,radare ,tipuri de arme …multe alea
      daca era sa se continue pe modernizarea f 16 puteau aparea si mai multe
      s-a ales f 35 …asta e
      gripenul eu am spus daca era facut de franta sau germania era perfect
      e din nucleul dur al ue ,e monomotor,ar fi fost sustinut puternic economic si de integrare de industria europeana
      dar daca te uiti bine e un program putin „in afara”,suedia nu e in nato
      multe componente la el sunt luate in regim client
      motoarele luate in regim client de opel (2.0 diesel),sa dau un ex ,de la fiat …nu sunt upgradate si pe aceeasi treapta cu cele in uz curent la fiat…asta ca o analogie
      totusi fara sa extragem din context ,din putinul ce a rostit seful statului major…
      cred ca nu e bine sa ne pripim
      din 500 milioane ,300 fix pot reprezenta partea cu infrastructura si 200 cele 9 avioane,nici nu spune ce va urma si cum
      ar fi fost bine sa nu se creeze isterie ,…sa iasa odata si sa vorbeasca clar
      da ,domnule asta e targul…atat am platit pe asta ,de ce am facut-o si altele,cat e costul infrastructurii..in ce consta in linii generale
      in final contribuientul are dreptul sa stie conditiile generale ale acordului daca exista
      daca nu exista sa se lase de batut campii si lansat semnale in presa …ca mai mult rau fac
      apropo avionica ramane obsoleta si la avioanele care ies recent ,la ritmul de avans al electronicii..important e sa o poti integra usor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *