FC 31 urmasul lui JF 17 Thunder…

download

La Zuhai oficialii pakistanezi au spus ca programul de modernizare al aparatului JF 17 Thunder va merge inainte si are prioritate, doar ca se pare pakistanezii sunt interesati si de noua vedeta a chinezilor J31/FC 31.

Referindu-se la modernizarile JF 17 Thunder, acestea se pot face fara ca aparatul sa fie trimis inapoi la fabrica, baza in cadrul programului fiind up-date uri la software si ceva hardware, plus integrarea de noi arme pe avion, toate acesta putand fi realizate in bazele aeriene.

Se au in vedere aparatele Block I, iar modernizarile nu sunt deloc radicale ci au doar ca scop mentinerea avionului in forma.

Deocamdata insa oficialii pakistanezi resping insinuarile presei cu privire la o eventuala achizitie de FC 31, motivand ca astfel de avion – desi foarte util, inclusiv ca purtator de arme nucleare – nu intra in vederile lor, ca nici nu ar avea bani pentru o asa achizitie.

Deocamdata JF 17 Thunder este in miezul preocuparilor aviatiei pakistaneze si dupa ce JF 17 Block II tocmai ce a intrat in productie se discuta ca JF 17 Block III ar fi deja in proiectare, avionul dispunand – conform cerintelor aviatiei – de radar AESA, HMD [helmet-mounted display] si poate chiar o structura optimizata pentru o amprenta radar redusa.

FC-31-490x346

Tot respectul pentru aceasta tara extrem de saraca, cu atat mai mult cu cat la sud de ei, India baga miliarde si obtine doar glume de tehnica militara…

Insa imediat dupa ce Zuhai Air si-a inchis portile pakistanezii au purtat discutii serioase in vedere achizitionarii J 31, ba pana la urma avem si confirmarea oficiala, ministrul pentru productia din domeniul apararii – Rana Tanveer Hussain-confirmand interesul tarii sale pentru noua vedeta chinezeasca.

Conform zvonurilor din presa asiatica, discutiile dintre Pakistan si China au avut in vedere achizitia de catre pakistanezi a unui numar de 30-40 de aparate Shenyang J-31, pentru inlocuirea aparatelor F 16 de fabricatie americana, desi este probabil ca avioanele chinezesti sa fie fie folosite mai mult in scop tactic, pentru sprijinul trupelor la sol.

Insa J 31 are si probleme. Deocamdata aparatul foloseste motoare rusesti RD 93 insa presa din China sustine, pe buna dreptate, ca un aparat stealth ar avea nevoie de motoare corespunzatoare, RD 93 fiind pana la urma un motor destinat avioanelor de generatie a IV-a.

Deocamdata chinezii isi fac socoteliile si le da cu minus, pentru ca cele doua motoare RD 93 asigura mai putina putere decat singurul motor F 1354 al F 35 JSF. Motorul rusesc ii mai “asigura” J-ului si o raza nu tocmai de laudat, un consum cam foarte mare si o fiabilitate deloc inviditata de nimeni.

O firava raza de speranta ar oputea veni de la Aviation Industry Corporation of China care a anuntat de curand lucrul la un nou motor chinezesc, mai performant decat RD 92 rusesc. Noul motor se numeste Tianshan si ar asigura un plus de putere semnificativ, doar ca noi stim ca deocamdata chinzeii se tot dau de ceasul mortii sa obtina un motor macar simliar cu cele rusesti, asadar s-ar putea sa fie cale lunga intre vorba si reusita.

 GeorgeGMT

5 comentarii:

  1. Nu prea este FC 31 urmasul lui JF 17 Thunder, nici macar la capitolul costuri de intretinere, unul fiind monomotor celalalt fiind bimotor.
    Problema este ca FC 31 pare mai mult high end wannna be.

  2. Deci , daca belgienii nu ne vor oferi intr-un viitor indepartat … f-16 la triplu pret ,cel putin I putem santaja ca luam din Pakistan

  3. Mai bine ar obtine o licenta de la china, pt a fi produsa in tara, motoare de la americani si electronica de la israilieni, decat sa cumpere in continuare „cazaturile” altora!
    He he, vise taica!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *