FGFA marul discordiei intre Rusia si India

bilde (1)

Problemele in programul FGFA dintre India si Rusia au ramas marul discordiei si in timpul discutilor la nivel inalt dintre Vladimir Putin si premierul indian Narendra Modi. Practic indienii continua sa se planga ca nu se respecta acordul initial prin care cele doua tari ar fi trebuti sa imparta in proportii egale dezvoltarea noului avion si de asemenea partea indiana se plange ca este foarte departe de integrarea industriala a tehnologiei dezvoltate.

In loc de 50%/50% indienii abia daca ating pragul de 18% iar in viitor nu se intrevad sanse prea bune pentru remedierea situatiei. Rusia pe de alta parte incerca sa explice ca vina apartine in mod destul de exclusiv indienilor care nu sunt capabili sa integreze noua tehnologie.

Vladir Putin pe de alta parte a incercat sa ofere o oarecare compensatie prin anuntul ca tara sa este gata sa deschida in India o fabrica de elicoptere pentru fabricarea locala – nu stim daca va fi asamblare sau si fabricare locala – pentru programul indian de dotare cu un nou elicopter mediu utilitar, program pe care New Delhi il doreste realizat in tara pentru inlocuirea aeronavelor Cheetah si Chetak.

Kamov_Ka-226_at_the_MAKS-2013_(01)

Necesarul Indiei este de 440 de elicoptere, Rusia incercand prin aceasta oferta impuscarea a doi iepuri dintr-un singur foc: castigarea contractului pentru aeronave si momirea hindusilor cu transferul de tehnologie pentru Ka 226, in locul FGFA, cel putin deocamdata.

Vizita presedintelui Vladimir Putin in India face parte dintr-un turneu mai amplu prin care Rusia inceraca gasirea unui debuseu in fata masurilor de “carantina” economica la care este supusa de SUA/UE.

In lumina ultimelor sanctiuni anuntate de Statle Unite si Canada problema stringenta pentru Moscova pare a fi nevoie de valuta forte, mai ales pe zona capitalului necesar marilor sale companii. Rosnef sau Gazprom par gigantice si foarte solide dar in realitate, ca de altfel si multe alte companii rusesti din zona explotarii resurselor minerale, acestea depind foarte mult de liniile de credit prin bancile occidentale, pentru simplu fapt ca nici bancile rusesti nici cele doua companii-mamut nu au forta financiara necesara pentru a se autosustine si nici tehnologia moderna pentru prsopectare si punere in explotare a noi campuri petroliere si gazeifere.

Astfel Rusia incerca marea cu degetul si merge in Asia dupa capital si poate noi piete de desfacere desi India nu are nici pe departe o piata interna care sa poata inghiti prea multe resurse rusesti, datorita in principal puterii de cumparare foarte reduse. Pe de alta parte pretul titeiului este acelsi in India sau in Ropmania, New Delhi fiind probabil extrem de incantata fata de noile preturi de pe piata hidrocarburilor…

 GeorgeGMT

 

 

3 comentarii:

  1. Nemultumirile indienilor mentionate in articol sunt doar varful aisbergului. Sunt probleme cu motoarele care nu sunt suficient de fiabile, iar adevaratele motoare pentru Suhoi T-50 vor fi disponibile doar dupa 2020. Mai grav, RCS frontal este mult peste ceea ce ar accepta indienii, care vroiau un avion stealth. Admisiile in S nu au fost implementate, probabil pentru ca ar fi afectat aerodinamica. Acum se chinuie sa ascunda motoarele cu materiale absorbante radar, sperand sa reduca semnatura la 0.1 m2.

  2. Foarte fain … y-o ” translated ”

  3. Citat din generalul SUA Mike Hostage, despre F-35 fiind mai stealth decat F-22, contrar a ce se credea pana acum.

    Both F-22s and F-35s will be spotted at range by low frequency radar. The F-35’s cross section is much smaller than the F-22’s, but that does not mean, Hostage concedes, that the F-35 is necessarily superior to the F-22 when we go to war. In fact, Hostage says that it takes eight F-35s to do what two F-22s can handle.

    The F-35 was fundamentally designed to go do that sort of thing [take out advanced IADS]. The problem is, with the lack of F-22s, I’m going to have to use F-35s in the air superiority role in the early phases as well, which is another reason why I need all 1,763. I’m going to have some F-35s doing air superiority, some doing those early phases of persistent attack, opening the holes, and again, the F-35 is not compelling unless it’s there in numbers,” the general says. “Because it can’t turn and run away, it’s got to have support from other F-35s. So I’m going to need eight F-35s to go after a target that I might only need two Raptors to go after.

    The F-35, critics say, can be spotted by low frequency radar (as can almost any aircraft, no matter how stealthy) and isn’t as good at dogfighting as is the F-22. But Hostage says, as do other senior Air Force and Marine officers, that an F-35 pilot who engages in a dogfight has probably made a mistake or has already broken through those IADS lanes and is facing a second wave of enemy aircraft. The F-35, he says, has “at least” the maneuverability and thrust and weight of the F-16. The F-35 is to the F-22 as the F-16 is to the F-15.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *