Freză de deszăpezit a MApN

 

des1

Inginerii militari au realizat o freză de deszăpezire cu două dispozitive melcate care preiau și apoi aruncă zăpada la peste zece metri, în funcție de turaţia dată de operator.

Specialiștii de la Centrul 185 Mentenanță “Radu cel Mare” din Târgoviște au finalizat lucrările la freza de deszăpezire care poate fi montată pe autocamioanele și tractoarele din dotarea armatei, cu scopul facilitării accesului de către unități militare izolate pe timp de iarnă.

Freza a fost folosită deja în acțiunile de deszăpezire recente din județul Prahova, dispozitivul dovendindu-și astfel utilitatea și în cazul intervențiilor de sprijin al populației din zonele afectate de viscol și ninsori.

des2

La această oră autofreza se află în drum spre zona Buzău, pentru a ajuta la deszăpezirea căilor de comunicații grav afectate.

Structura de mentenață a Centrului lucrează la realizarea unui al doilea produs similar.

Sursa:  MApN Facebook

Razvan Mihaeanu

33 de comentarii:

    • Razvane atata timp cat firme de salubritate sau de constructii primesc contracte de dezapezire prezentand ca utilaje tractoare sau camioane la care a fost atasata o lama circul se va repeta in fiecare an.Firmele astea stiu din capul locului ca la prima zapada vor fi depasite si in incapacitate de a onora contractele semnate ,si ca singura solutie este dotarea cu freze de zapada.Niciodata insa ele nu vor investi in freze de zapada care sant scumpe.Anul asta ai mituit la primarie si ai primit contractul anul viitor s-ar putea ca altul sa fie mai rapid si sa il ia el si atunci de ce sa investesti in utilaje scumpe care se amortizeaza in cativa ani??.Toata chestiunea trebuie regandita iar bani ar trebui directionati spre armata sau pompieri care sa fie dotati cu astfel de utilaje si care in momentul in care viscolul incepe sa le scoata pe sosele.Asta e singura rezolvare posibila altfel an de an circ la tv si localitati blocate cate o saptamana

      • cealalalta solutie pana la elaborarea unor cerinte concrete in azul licitatiilor ptr deszapezire ,gen dotarea cu anumite tipuri de utilaje ar fi ca in cazul in care intra armata pe anumite portiuni inlocuind firmele sa li se scada acestora din bani zilele in care nu sunt operativi pe portiunile respective
        oricum eu cred foarte necesara dotarea armatei cu utilaje de tip ptr interventii din astea ,utilaje ce pot fi folositoare si in cazurile specifice rolului unei armate ,dar in acelasi timp utile
        de multe ori utilajele unei armate stau tot timpul viietii utile fara sa faca nimic din ce ar fi ,ptr ce au fost facute sa faca( si d-zeu sa faca sa fie asa in continuare),de asta e bine sa ai unitati ptr urgente in cazul de situatii naturale neprevazute
        ptr omul de rand apare senzatia ca sunt uitli ,ca fac ceva ,ca nu iau banii degeaba(cum considera unii)
        si e bun si ptr militari

    • mai baieti uite dupa ce fel de freze sa va inspirati. de la maestrii dezapezirii canadienii : http://www.grouperpmtech.com/en/home.aspx eee astea trb pt dezapezire in Romania nu camioane cu patrunjei lopatari ca pe vremea lu’strabunica.

  1. Razvane chiar vroiam sa dau link la un articol despre freza asta. Bine ca ai postat articol ca sa nu fac offtopic.

    Si atunci nu e mai bine sa se doteze cu mai multe freze dastea sa dam banii de dezapezire armatei? Ca lucreaza si mai eficient, si mai organizat si cu disciplina.

    250 de milioane s-au paraduit cu simularea de dezapezire, bani cu care se puteau face multe pentru armata.

    • O idee buna de pus in practica ar fi MFA Mizil/UMB sa fabrice un produs autohton senilat de tipul BvS10/Sisu Masu…

      • o solutie buna ptr firmele puse de tine ar fi ca luand exemplul.,ca tot aulegatura cu partea ce confectii metalice sa ia exemplul si sa dezvolte o gama de freze de zapada de la gama ptr tractoare intre 24-40 cai,40-70 cai ,care sa functioneze cuplate la priza de putere si ptr alte game de vehicule ,le distribuie prin retelele praktiker ,dedeman etc si fac un ban in plus
        sau se apuca de facut silozuri demontabile metalice de diferite dimensiuni,ptr diferite produse agricole ca tot e o nevoie acuta ptr micul producator agricol ,cu ferme de mici dimensiuni ptr stocare in conditii si produse studiate nu cosare(silozuri de constructie domestica)cum sunt mai in toate gospodariile
        si dupa aia e loc la fel pe partea de confectii metalice ,de a face cazane de gatit ,ptr partea de procesare alimente ptr micul fermier(genul : am o ferma de pomi fructiferi de 4-5 ha ,cum se vad prin italia ,spania) si asa faci lantul de mici fermieri si il sprijini cu produse autohtone la pret ,calitate ,standardizare si elimini improvizatia
        potentialul nostru in agricultura ,pe partea de procesare primara si secundara a alimentelor este enorm si e folosit in ziua de azi la nici ,cred 20 la suta
        deci ,potential este ,unde vrei ,sau daca vrei sa cauti
        si cum o chestie pozitiva duce la o alta chestie pozitiva ,incepi sa invarti roata in sensul corect

    • @Adrian
      „Si atunci nu e mai bine … sa dam banii de dezapezire armatei?
      250 de milioane s-au paraduit cu simularea de dezapezire, bani cu care se puteau face multe pentru armata.”

      Bre, matale nu gandesti deloc logic 🙂 sau mai bine zis nu cu logica corecta. Te zburau aia din partid de prima oara cand deschideai gura 🙂

      Cine este nebun sa renunte la 250 de milioane de paraduit ca sa faca armata dezapezirea? Scopul in sine nu este dezapezirea ci cele 250 de milioane alocate cui trebuie pt ‘simularea de dezapezire’. Sau pt plombatul gropilor, sau pt schimbatul bordurilor ‘care este’.

      Avioane nu, tancuri nu, rachete nu, dezapezire da.
      Pana la urma care e treaba armatei sa dezapezeasca, sa dezapezeasca aia care au tocat cele 250 de milioane. Nu sunt in stare? Pai poate nu le ajung fondurile 🙂 , sa le dea mai mult, sa traiasca toata lumea.

      • @gsg

        Stiu ca pentru ei logica mea e defecta rau de tot. De altfel nici macar nu m-ar fi primit in partid ca m-ar fi mirosit de la inceput ca am tendinte dastea anormale.

        M-am adresat celor de pe aici, pentru ca la baietii aia oricum n-as avea nicio sansa cu asemenea idei. Solutii inca ar mai fi si bani ar putea fi economisiti pe mai multe directii si realocati pentru lucrurile importante pentru noi ( nu pentru ei…ca iar iti ridicam mingea la fileu :)) ).

    • „250 de milioane s-au paraduit cu simularea de dezapezire, bani cu care se puteau face multe pentru armata.”

      Bre matale nu prea ai trait experiente din sistem… asa ca o sa imi permit sa iti impartasesc una…

      Am avut ocazia prin 2004 sa fac parte dintr-o „comisie de specialisti”(de dreapta aveam sa aflu ulterior) creata ad-hoc care sa vina cu niste solutzii la Termocentrala de la Valcea. Practic un amic m-a intrebat intr-o seara daca ma intereseaza si a doua zi eram pe drum cu respectivii….

      Aia de la termocentrala isi doreau niste cazane mai performante cu un soft de monitorizare si un program de contabilitate. Pentru asta vroiau sa ia un credit de 20 de milioane de E. 19 mil cazanele 1 mil programul de conta.

      Acum schema era urmatoarea… studiul de fezabilitate si sedinta cu „comisia de specialisti” a costat 300.000E. desi firma care adusese „specialistii” era infiintata de 2 zile si specialsitii culesi de pe strada fara nici o verificare.

      In realitate aia nu vroiau soft de contabilitate ca aveau deja… dar la fiecare schimbare de putere mai cereau un soft de contabilitate in speranta ca vor putea accesa si banii pentru cazane pe care si le doreau.

      Dupa sedinta minune m-am extras din schema, celalalt tip pe tehnic le-a bagat pe gat niste licente de la Microsoft parca la vreo 100k 3-4 licente cu niste configurari minimale la care oricum el a luat procent ca a vandut licentele.

      Directorul de acolo inginer la baza isi tempera seful de la IT care zicea ca para solutia in Oracle facuta de PSD.

      Epilog…

      Noua solutie de contabilitate inlocuia vechea solutie doar partial… si nu cred ca s-a folosit ca deja numai erau bani de training plus cerinte din partea utilizatorilor dupa ce au inteles ce au primit….

      Cazanele din ce stiu nu au fost cumparate….

      Dupa respectivul „succes” firma a intrat si pe zona solutziilor legate de agricultura cu aia de la APIA

  2. GHE-O Rescue… Doarme sau e la datorie ?

  3. Frezele astea sunt de pe vremea lui ceasca in aviatie… IFAZ 1 si 2, ruginesc prin bazele aeriene. Se faceau prin Miercurea-Ciuc… Nu mai zic nimic

  4. Constructorii care au castigat contracte pentru deszapezire, nu au investit in utilaje, ca sa zic asa, mai de sezon … Incarcatoare frontale,autogredere si … cate o lama atasata la camioane. Nu le fac reclama, dar la TV am vazut ca in judetul Braila, firma care se ocupa de deszapezire are in dotare si freze (http://www.tancrad.ro/utilaje.html).
    Ma bucur ca Armata Romana are specialisti, care reusesc sa realizeze acet tip de utilaje. O parte din banii primiti de aceste firme, ar trebui redirectionati catre unitatea din Targoviste si la anul in toamna sa avem 50 de freze gata de atac … sau anumite contracte sa fie date armatei ca se descurca mai bine in astfel de situatii 🙂 Nu este normal, ca aceleasi utilaje folosite la marile asfaltari sa fie utilizate si la indepartat zapada.

    • Ba este normal ca utilajele de „asfaltări” să fie folosite la deszăpezire. Camionul cu lamă și sărăriță nu este invenție românească și sînt pe de parte cele mai eficiente scule. Frezele se folosesc doar în locuri unde zăpada este foarte mare. La noi presa denaturează mult tot ce se întîmplă astfel că ajunge lumea să creadă că în toată țara zăpada are peste 2 metri înălțime.
      Înainte de revoluție erau în țară foarte multe freze de zăpadă, importate din URSS, pe șasiu Zil și Ural. AND-ul le avea în dotare, aeroporturile, Direcțiile Județene de Drumuri, Armata. După revoluție au început încet încet să le caseze pînă cînd au devenit foarte rare și lipsa lor s-a simțit. Acum sînt foarte puține în stare de funcționare, dar unele din ele au peste 30 de ani.
      Acum se pare că a venit cuiva mintea la cap și a cerut reactivarea frezelor de zăpadă.
      Despre utilajul din articol nu știu ce să zic dar mă îndoiesc că e făcut de la zero într-o unitate logistică. E prea bine lucrat să fie artizanal și la Tîrgoviște armata nu are nici o fabrică. Proabil echipamentul de lucru a fost piesă de schimb pentru frezele rusești și a zăcut de nou prin depozite și a fost adaptat pe șasiu DAC 665. E o chestie bună că le-a reușit dar aș fi vrut mai multe date tehnice nu propagandă. Echipamentul de lucru e acționat de un motor separat, dispus în suprastructura din spate, motor diferit de cel de marș, așa că o astfel de mașină poate fi doar freză de zăpadă.

      Și încă ceva scula asta e strict specializată se folosește în anumite situații și condiții. Greul deszăpezirii e dus tot de camionul cu lamă și sărăriță (R.S.P. în nomenclatorul tehnic).

      În rest ce să mai zic. Aceleași lozinci cu armata care salvează totul deși tot cu lopata acționează și eternele bîlbe ale autorităților dar și nesimțirea crasă a românilor. Zonele înzăpezite din Buzău, Brăila, Vrancea și celelalte județe se înzăpezesc mereu, acolo bate vîntul care troienește zăpada și așa e de mii de ani, dar nimeni nu ia măsuri, nici autoritățile locale, nici cele județene sau centrale. De băștinași nu mai zic. Decît să planteze o perdea de protecție sacrificînd o parte din terenul agricol, preferă să stea să-și plîngă de milă și să strige după ajutor.

  5. Acum sa nu fiu rau dar cu ce e altfel aceasta freza decat cele gasite pe la tarile care au intr-adevar companii adevarate care fac dezapezirea?

  6. BRAVO! Ne bucuram si ne intristam totodata, ni se confirma, daca mai era cazul, ceea ce stim dintotdeauna -ARMATA se descurca cum poate, atunci cand este chemata „sa-si faca datoria catre Tara si Popor”. In astfel de momente, „toti” si-aduc aminte ca Armata inca exista, dupa care, inapoi in uitare, trecand-o la capitolul „Fara finantare”. Cu camioane vechi, de 15,20,25,30 de ani (in orasul meu, cel mai „tanar” DAC 6×6 are doar 20 de ani, si-nca merge), la care se-adauga cateva MLI MEDEVAC, cativa „Zimbrii” si ce-au mai putut aduna, soldatul roman face treaba tuturor „structurilor abilitate”. Asa a fost mereu si-asa va fi si-n continuare! Or sa mai faca cateva freze dupa care se va gasi unul de „sus” sa spuna gata, sunt destule, mai indicat este sa luam din sursa x, pentru „compatibilitate”. In anii ce vor urma, frezele vor rugini frumos ca si suratele de sorginte sovietica de prin parcuri, ramase acolo din lipsa de piese de schimb si datorita vechimii -multe sunt de pe la inceputul anilor *70.

  7. Masina asta e o idiotenie. Poate omoara dracu pe vreunu care a cazut in zapada si nu mai poate sa se ridice. Ala care a gandit asa ceva e un *editat.

    http://www.youtube.com/watch?v=Yas5NdrmixU
    http://www.youtube.com/watch?v=YJEgkbq_b2Q

    • Sunt destule variante civile (in linkurile date de comentatori) similare…cum ai vrea sa depistezi pe aia din zapada? Radar, IRST, microfoane cu soft de (de)selectare a sunetelor? 🙂

  8. am mai zis eu si asta vara ca virgula cu banii dati anual pe dezapeziri in Romania,suma care se invartea la 100mil. euro anual(din cate stiam) se puteau da bine merci contractul armatei si in schimb banii econimisiti de min. transporturilor se putea vira in bugetul MAPN iar acesta sa dea o comanda buna Roman Brasov pt. chiar si 1000 camioane.statul roman iesea beton din aceasta afacere.culmea e ca 1000 camioane DAC costau mai putin decat contractele anuale de deszapezire din Romania.personal imi place acest camion https://www.facebook.com/photo.php?fbid=360764777389525&set=a.360764680722868.1073741833.159502050849133&type=1&permPage=1 e cel de pe Larom cu caroseria blindata.chiar m-am uitat la parada anul asta si am observat ca pe usa la interior scria plasa asan(israel).probabil avea kit suplimentar de protectia de la aceeasi firma de la care sau luat si acele kituri pt. piranha.

  9. Cand eram eu mic, locuiam in colonia unitatii militare Ianca si imi amintesc ca iarna cei din unitate scoteau niste utilaje speciale pentru deszapezire, erau galbene si erau special concepute pentru asa ceva. Ce s-a intamplat cu ele?

    • eflbhwebrywoerbglsngf……………………………………………………………………………………………………………….imi scad bataile………………………….

    • Articol scris de analfabeți care vor să dezinformeze. Nici măcar nu știu pe cine citează, dau titulaturi din burtă. Marius Velicu ăla de care zic în articol nu e „responsabil de sector national din partea CNADNR” ci Șeful Secției de Drumuri Naționale Buzău, adică cel care răspunde de drumurile naționale din județ. Și nu m-aș mira să aibă dreptate, îmi amintesc că în anii 90, tot în urma unei astfel de isterii cu zăpada, în județul Dîmbovița, autoritățile județene au cerut intervenția armatei cu tancurile, peste capul Secției de Drumuri Naționale. Au fost scoase 3 tancuri (dacă îmi amintesc bine) dintre care unul a luat foc, altul s-a defectat și pe al trei-lea la insistențele celor de la S.D.N. Tîrgoviște l-au retras fiindcă doar încurca. Cel mai rău a fost că tancurile s-au defectat pe drum și că a fost o muncă în plus din partea celor de la secție să le dea la o parte pentru a-și face treaba.
      Și încă ceva, fiindcă tot îmi e familiar subiectul, de la S.D.N. Tîrgoviște, aproape în fiecare an a plecat o freză de zăpadă în zona Buzău – Vrancea

  10. cred ca autoritatile ar fi trebuit sa deszapezeasca pana acum, doar au avut anuntat codul portocaliu de mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *