Iohannis cere aprobare pentru staţionarea şi constituirea de structuri străine militare în România

 

President Klaus Iohannis of Romania at the joint press point with NATO Secretary General Jens Stoltenberg

Preşedintele Iohannis a solicitat, într-o scrisoare, aprobarea Parlamentului pentru înfiinţarea Unităţii de integrare a Forţelor NATO şi a Comandamentului multinaţional de Divizie, cu indicative militare, în Garnizoana Bucureşti, conducerea Camerei trimiţând, luni, cererea la Birourile reunite.

„Vă adresez rugămintea ca, în temeiul art. 3 din legea 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armatelor străine pe teritoriul României, să supuneţi spre aprobare Parlamentului României înfiinţarea Unităţii de integrare a Forţelor NATO, sub denumirea NATO FORCE INTEGRATION UNIT şi a Comandamentului multinaţional de Divizie, sub denumirea MULTINATIONL DIVISION SOUTH-EAST HEADQUARTERS, cu indicative de unitate militară, pe teritoriul României, în Garnizoana Bucureşti”, se arată în scrisoarea lui Iohannis.

Iohannis precizează în scrisoare că „în contextul crizei din Ucraina, al acţiunilor agresive ale federaţiei Ruse în regiune şi a măsurilor NATO prin care se doreşte reconfigurarea posturii militare strategice de apărare şi descurajare a Alianţei, summitul NATO din Marea Britanie a reprezentat un reper pentru testarea solidarităţii Aliate în ceea ce priveşte reafirmarea angajamentului pentru apărarea colectivă”.

În scrisoare se mai menţionază că pentru punerea în aplicare a măsurilor stabilite la summit trebuie constituite, pe teritoriul aliaţilor din Est (România, Bulgaria, Polonia şi cele trei ţări baltice), Unităţile de integrare a Forţelor NATO şi acceptarea ofertei României de constituire şi operaţionalizare a Comandamentului multinaţional de Divizie Sud Est.

„Comandamentului multinaţional de Divizie Sud Est va prelua coordonarea entităţilor Unităţii de integrare a Forţelor NATO dispuse pe teritoriul României şi Bulgariei, fiind în măsură să asigure comanda şi controlul într-o operaţiune de tip art.5 în flancul de sud est al zonei de responsabilitate a NATO şi va fi pus la dispoziţia Alianţei începând cu anul 2016- capacitatea de operaţională iniţială şi în 2018- capacitatea operaţională finală”, se mai arată în scrisoare.

Secretarul Biroului Permanent, deputatul Nicolae Mircovici a precizat, luni, după şedinţa conducerii Camerei, că scrisoarea preşedintelui a fost trimisă Birourilor Permanente reunite deoarece Parlamentul este cel care trebuie să o aprobe.

Solicitarea din partea preşedintelui Klaus Iohannis referitoare la staţionarea şi constituirea de structuri străine militare pe teritoriul României, lucru pentru care se solicită aprobarea Parlamentului, a fost trimisă Birourilor Permanente reunite întrucât Parlamentul reunit urmează să hotărească în acest sens. Ideea este că se solicită realizarea a două structuri de forţă care să aibă locaţia pe teritoriul României, în Garnizoana Bucureşti. Este vorba de o Unitate de integrare a forţelor NATO şi este vorba de un Comandament multinaţional de divizie, aceste două structuri urmând să aibă un număr de indicativ militar şi să fie conforme prevederilor militare în ceea ce priveşte constituirea şi funcţionalitatea lor„, a spus Mircovici.

El a explicat că Unitatea de integrare a forţelor se referă structura care realizează cooperarea între structurile militare ale diferitelor ţări care vor fi prezente aici şi forţele Armatei Române, iar realizarea acestui indicativ are loc în urma înţelegerii care este prevăzută în tratatele internaţionale în scopul realizării acordului de apărare colectivă.

Este vorba de apărare colectivă şi nu de intervenţie în cazul în care o ţară este atacată, articolul 5, ci este vorba de apărare colectivă. (…)Comandamentul multinaţional de divizie este o structură care va putea dirija forţele la nivel de divizie, deci mai multe brigăzi care pot fi comandamentul multinaţional„, a adăugat Mircovici.

MEDIAFAX – Alina Novaceanu

145 de comentarii:

  1. Ghita Bizonu'

    Astab este procedura ..
    Guvernu face niste intelegri „in principiu”
    Parteneru extern , asa din poliitetze si „principiu” depune cerere ..
    Presedintele „cere”.
    Governul „aproba” ce a convenit.
    Si parlamentu este singuru care poa zice „nu ma intereseaza vointa mea conteaza” da cum primul ministrui este al majoirtatii .. e de presupus ca „in principiu” va fi de acord .

    Ma org o precedrua cam impocita care permite caprei s amance varza…
    Adica Guvernul isi pastreaza initiativa si Presedintele lasa impresia ca ar face ceva ..

    • Ai ceva impotriva acestei reglementari democratice sau doar vociferezi ca de obicei doar ca sa te afli in treaba cand e vorba de Iohannis?

      E in Constitutie, Art 118 (5): Pe teritoriul României pot intra, staţiona, desfăşura operaţiuni sau trece trupe străine numai în condiţiile legii sau ale tratatelor internaţionale la care România este parte.

      Daca nu-ti convine de ce te-ai mai dus in 2003 la referendum?

      • Ghita Bizonu'

        Mihaeane

        io nu am nimic impotriva acestei mici ipocrizii democratice.
        Am pus aceasta explicatie fiindca sunt cam multi dobitoci si dobiBoci care nu pot sa o inteleaga si ei crez ca prostovanii (adica sunt cam 0,00Prostanac) ca Presedintele e asa si pe dincolo si ca ar fi mare scula pe bascula sfintei Constitutiuni si ca totu in tara de face dupa cum zvancneste muschiu fesier al Prezidelului de parca am mai fi cu PCr si Ceasca ..uitand bietii cretinei de intelegerea sustinuta in anii 90 si de Campeanu,. Coposu si Ratiu (si nu numai) : un presedinete cu puteri cat mai scazute dar ales de intregu’ popor (popor cam prea iubitor de filme si seriale americane)

        Oricum iti recomand spre lectura si urmatoarele articole :

        ARTICOLUL 80
        (1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.
        (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate

        ARTICOLUL 91
        (1) Preşedintele încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate şi acorduri internaţionale se încheie, se aprobă sau se ratifică potrivit procedurii stabilite prin lege.
        (2) Preşedintele, la propunerea Guvernului, acreditează şi recheamă reprezentanţii diplomatici ai României şi aprobă înfiinţarea, desfiinţarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.
        (3) Reprezentanţii diplomatici ai altor state sunt acreditaţi pe lângă Preşedintele României.

        ARTICOLUL 102
        (1) Guvernul, potrivit programului său de guvernare acceptat de Parlament, asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice.

        ARTICOLUL 109
        (1) Guvernul răspunde politic numai în faţa Parlamentului pentru întreaga sa activitate. Fiecare membru al Guvernului răspunde politic solidar cu ceilalţi membri pentru activitatea Guvernului şi pentru actele acestuia.

        Observi ,sper, ARTICOLUL 102 care ofera Guvernului o competenta generala iar competentekle Presedintelui cunu cam o bligatie de a semna „ca primarul” cf b>ARTICOLUL 91 (încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului adica isi insuseste activiotatea guvernului..)..

        Oricum daca ai ceva nelamuriri iti recomand lucrarile prof Murariu, care desi plicticoase si fastidioase sunt exaustive ..
        A da. Eu am reusit sa trec „din prima” examenul cu Murariu (un „caracter” la fel de inflexibil precum granitul. In 62 de ani nu am vazut un barbat mai dedicat profesiei si mai putin influentabil !!!). Al doilea in „nasuleala” dupa T. Rau Popescu (Popescu era ceva mai flexibil la farmece feminine si la care se putea trece si cu pile .. daca pilele erau la nivel de secretar judeteam PCR sau ministru „plin”. Daca pilele rau mai mici, Rau Popescu te pica chiar daca stiai … pentru obraznicie! Ma rog cu Terorist Rau Popescu nu am dat examen. Da am invata Obligaiile dupa el manulaul lui si al Yolandei Eminescu [nepoata a poetului Jurista 10.100% a mai nepoieta cu putirinta CAPACITE!!). Al mai bun manual!!!) {Se pare ca Terorist Rau Popescu discuta cu Procurori Generali si judecatori de la Trinunalul Suprem cam in stilul „ma imi pare rau cam nu te-am trantit ca nu imi inchiopuiam ca unu ca tine va fi mai mult ca jusit la CAP” si aia behaiua fericiti „oh! Domnu Popescu! Cu ce va pot fi de folos?” Fericiti ca reusisera sa treaca de Terorist Rau Popescu !!! A.. nu va indiganti TR era unu din cei mai tari din Europa..)

        A si sa stii ca nu imi pare rau ca vin.. Eu as urga sa fie mai multi .. dar as incerca sa ii dispun la Botosani, Iasi , Bacau si Galati ..
        Verstesti du?

        • Gargara…epatare…infumurare…

          Ai un clin cu cei care nu-s PSDisti si pur si simplu nu poti sa treci peste asta. Iohannis, Boc, Nuti, Base, e de ajuns sa citesc ultimele tale 10 comentarii si sa-i gasesc pe acolo aratati cu degetul, numai pe ei…iar toata polologhia aia cu articole constitutionale (eu ti-am recomandat unul singur si la obiect), lauda de sine cu cine sula pe bascula ai facut legislatie (din partea mea puteai sa fii studentul si lui Hammurabi…imi arata clar (din nou) ca nu poti sa treci peste si cu asta basta, asta ti-a fost mereu limita.

          Cat priveste faza cu presedintele cu puteri cat mai scazute, nu merci, m-am convins repede in astia 25 de ani ca un presedinte trebuie ales obligatoriu de popor prin vot direct, nu indirect prin Parlament si mai mult, trebuie sa aiba intr-adevar puteri pe care sa le exercite, nu sa stea degeaba ca un rege filosof, ca o versiune downgradata de monarh.

          Nu e „ceausism” sau mai stiu e ce, e pur si simplu logica democratica, republicana. Nu voi accepta monarhia si nu accept un presedinte pus degeaba doar de florile marului. Coposu, Ratiu si Campeanu (un jeg prin comparatie cu primii doi) sunt oamenii perioadei interbelice, obisnuiti cu ideea ca Parlamentul sa dicteze si „ala” cu coroana sa fie de bibelou. Asa ca nu-i de mirare ca au ramas cu sechele din cauza autoritarismului lui Carol al II-lea si a pierderilor suferite in WWII.

          Insa in secolul 21 nu accept monarhia sau presedintia slaba. E pur si simplu matematica: cei multi-majoritatea (cetatenii) voteaza pe cei putini-minoritatea (admin locala si parlamentara+pres ) pentru a-i reprezenta. Indiferent ca vorbim de o institutie formata din mai multi (consilii si parlament) sau formata dintr-o singura persoana (primar, presedinte…pot baga aici si presedintii de consilii) eu vreau exercitarea reala a functiei cat si pedepsirea celor care isi incalca atributiile.

          Nu eu i-am obligat sa vina si sa-mi cerseasca votul, ei…”adultii” au facut-o din proprie initiativa. Si eu le dau votul pentru ca sunt unul din naivii care cred chestia cu cele 3 puteri ce se verifica una pe alta.

          Dumneata insa, Dle Ghita, esti doar un PSDist si atat. Unul care a trebuit sa suporte 10 ani un Basescu ce si-a exercitat mandatul pe o constitutie PSDista, facuta special pentru Nastase. 🙂 si probabil din nou cativa ani cu un Johannis care, la fel, nu e PSDist precum majoritatea parlamentara. Asa ca mi se pare normal faptul ca folosesti autoritarismul Parlamentului ca scuza penibila impotriva celui de la Cotroceni si vrei sa demonstrezi ca e nevoie de unul cu puteri reduse.

          Pur si simplu nu poti sa digeri ceea ce inseamna intr-adevar „check and balances” intre cele 3 puteri. Recunoaste ca ai votat aceasta constitutie, una care „a legitimat” Parlamentul in putere judecatoreasca cand vine vorba de judecarea parlamentarilor de catre justitie!

          Ca-ti place sau nu, limitarea la 2 puteri (legislativa si judecatoreasca) nu poate asigura separatia si verificarea puterilor in stat. Numai trinitatea, nicidecum dualitatea poate s-o faca, iar puterea executiva cea mai inalta e mereu Presedintele, nu primul ministru!

          Ca s-o termin, vrei o evolutie institutionala serioasa a Romaniei? E simplu, luam cei 10 ani de conflicte constitutionale dintre Basescu si Parlament, le punem pe tapet, le reglementam cat mai bine in constitutia noua, o votam si gata!

          Ca m-am saturat de „eterna revolutie/lupta de clasa” promovata de PSD, mostenita de la Iliescu!

          • Ghita Bizonu'

            Potolez vus ca destui nu ma suporta nici pe partea cealalta.. pe blogu lu nastase crez ca sunt in fruntea celor moderati.. pe Criticatac am fost „sters” luni de zile .. si acu apar rar… nu de lata dar am cam facut mult misto de elanurile rivolutionere …. Ins atu te-ai potrivi bine cu aia de pe Criticatac… aceiasi metoda : hai sa taiem acum , mai taiem din nou si in final masuram!!! Na stire de cum sa nu faci treaba – se retrage tampenia cu impozitarea bacsisului … cand am zis ca asta este la final dupa ce rezolvi celate hibe .. unii amici si dpv „ideologic” s-au sucarit ca am ceva cu Ponta (ca-i tont asta am!) Acu ce sa i fac daca eu am avut dreptate4 si acu rtrag cestia cu impozitat bacsisu? Iar o sa fiu acuzat de „Gargara…epatare…infumurare…” si ca sunt membru fondator al Partidului AntiPonta (PAP) Sunt io rau sau altii prea ?!

            Ma omule o constitutie nu se citeste numa la articol .. se mai citeste si intreaga.. Si daca o citesti intreaga vei vedea ca presu semnjeaza de pregateste guvernul.. in materie de politica externa el doar „reprezinta” dar nu decide

            Si daca mai tin bine minte chiar si regulamentele militare trebuiau citite in intreg ca mai gaesi referinte incrucisate … A da macar un RSI ai studiat vreodat ?! Nu cred.. nu de alta dar si contitutia este un regulament de serviciu …

            Cat despre pareirle tale cu privire la parerile tale despre adevar „check and balances” simlimitarea la 2 pueri .. dragule asta ne arat ca nu prea stii ce scrii. Idem ptr parerile tale „republicane” ..

            A .. si cu constitutie ptr Nastase. Nu draga a fost o constitutie facuta ptr Ilici. Sa aoba puteri cat mai mici .. ca cam atata ii duce pe unii mintea nocodata nu gandesc in perspecdtiva. Na de o pilda UIdrea si Bsaselu care de vreo 2 luni zic ce zice A3 de vreo 5 despre arestarea preventiva.. Ca nu mi-e draga Udrea insa zau asa e cam prea de tot sa ii pui catuse si sa o incarcerezi preventiv cand talhari sunt lasati liberi (na de aici „Incredibil, dar adevărat – tânărul care a pus, sâmbătă noaptea, cuţitul la gâtul unui taximetrist şi i-a luat maşina este în libertate, în urma deciziei procurorului de caz. Vă reamintim că un taximetrist a fost chemat la o comandă, clientul cerându-i să-l ducă în Calea Şagului, acasă, iar apoi în zona Metro. Aici, clientul i-a pus cuţitul cu lamă de 25 de centimetri la gât taximetristului, obligându-l să coboare, şi a plecat cu maşina” )

            Apropos ai observat cumva ca sunt cestii la care nu ma bag? Stii de ce? Fiindca nu ma pricep … sunt pifanter nu „tehnic” rachete, radare samd…Intelegi aluzia ?!

            • ”It’s the constitution, genius!”

              Am spus-o si o repet de cate ori pot, ca nu-i nevoie sa reinventez roata: mai scuteste-ma cu politicienii! Ei sunt simptomele, constitutia e CANCERUL!
              De 25 de ani suntem in coma pentru ca am avut votate prin referendum 2 constitutii stangiste, monolitice, ce nu permit cu adevarat pluripartidismul, nu permit iesirea din „ideologia” celor ce sunt urmasii comunismului, chiar daca acum sunt „capitalisti” (din aia de se dezvolta numai in afacerile cu statul).

              In 2003 eu nu m-am dus la vot. Pentru ca am citit proiectul si mi s-a parut o porcarie (si inca nu mi-am schimbat opinia). Pe voi, cei care v-ati dus (indiferent ca ati votat pentru sau impotriva constitutiei) va consider principalii vinovati. De abia in 2012 s-a umai trezit marmotele si si nu s-au dus la porcaria aia de referendum pentru suspendarea lui Morcoveata!

              Dar in 2003 v-ati dus, fraierilor! si acum zbierati ca politicianul x de stanga si y de dreapta fac si dreg si blablabla…mi se rupe, voi sunteti vinovati in primul rand! insa va place sa va ascundeti, ca in galeria de fotbal, crezand ca nu va vede nimeni.

              auzi la el, prostie: „Si daca o citesti intreaga vei vedea ca presu semnjeaza de pregateste guvernul.. in materie de politica externa el doar „reprezinta” dar nu decide„! 🙂

              Ce vorbesti Nea Ghita? Ia mai pune burta pe cartulia aia numita constitutie si vezi cine Seful Armatei, si cine DICTEAZA politica externa! Daca tot ai impresia ca e Guvernul, ia gandeste-te cine nominalizeaza candidatul pentru fct. de prim ministru si cine are puterea constitutionala de A DIZOLVA Parlamentul dupa a doua nominalizare refuzata!

              Guvernul se ocupa cu detaliile functionaresti ale politicii externe (concretizate in special prin tratate), insa linia de urmat e trasata de Presedinte, desteptule!

              • Bre, @Razvane… eu nu inteleg de ce iti racesti gura de pomana… 🙂
                Pentru astia … bun de presedinte este unu singur… ILIESCU cand apare, soarele rasare!!!!!!!!!!!!!!!! URAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
                PS- Au inceput astia sa vopseasca o cazatura de obuzier, pesemne ca e rost de ceva coliva! 🙂

              • Ghita Bizonu'

                ia zi macar un RSi ai citit de la cap la coada ? Stii .. Constitutia este ca si un Regulament .. Toate trebuiesc citite in intregime si avute in vedere integral si sa foie aplicate cu buna credinta.

                Air buna credinta la tine nu exista,. Ca daca iesea Tontelu ai fi avut alte pareri ca de pilda presedintele nu poate dizolva parlamentul ..

                A da….
                Dizolvarea Parlamentului ARTICOLUL 89
                (1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.

                Observa te rog „după consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare” adica dupa o discutie de genu „:ba ce dracu faceti ba? tara astepata un guvern” „te dracului nu ne intelegem decat ca nu suntem de acord in nici un fel trebuiesc alegeri noi…” si ar mai ficestia ca primul ministri trebueste desmnat cu buna credinta .. nu de alta dar daca dopresti sa bliocheiz actiune aunei legi se numeste abuz la lege si dolus… In acest sens v si pratica europeana .. in toate tarile „seful statuluii ” (fie el presedinte sau monarh) „desemneaza candidatul” dar asta nu o face dupa voia muschilor sai. V si practica frabnceza care a dus la coabitari. Asta ptr ca sub acest aspect constitutia noastra calchiaza constitutia celei de-a V a republici.
                Apropos daca esti atat de familar cu Constitutia ia arata-mi artoculul in care scrie ca presedintele dicteaza DICTEAZA politica externa….
                De fapt cf
                ARTICOLUL 91
                (1) Preşedintele încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate şi acorduri internaţionale se încheie, se aprobă sau se ratifică potrivit procedurii stabilite prin lege.
                atribuţiile prezientiale în domeniul politicii externe aunt reduse .. la reprezentare „el incheie” adica semneaza ce a negociat gubernul . Si dupa ce semneaza face frumos in poza si ciocneste sampania … da cam atat.
                V si mai sus ce zic art 102 si 109 .. curios nu zic nimic ca presu ar avea initiative

                Dar cum zic .. tu macar un RSI ai citit de la cap la coada? Ca acum 40 de ani am citit si RSI ul si Regulamentul Serviciului de garda ..

        • dobiBOCI !? ieftin dar suficient pentru o caracterizare.nu ai ai inteles nimic.nota patru,inapoi in comunism.

        • @ghita bizonu,esti MARE OM!

  2. domn presedinte executa niste ordine primite de la stapani!Nimic mai mult!
    Ei cer si el le da!
    Mergem inainte !Viitor de aur tara noastra are!

  3. Davai sybir cyka…posibil sa intelegi japita ruseasca.

    • de 25de ani ti-au spalat creierul si nu vezi padurea de copaci!Sunt multi pe aici care nu vad padurea!

      • @gm
        Problema ta e ca nu vrei sa iesi din ea.
        Stii de ce mor oamenii cand se ratacesc (cazul de fata – in padure)? De…rusine! 🙂
        Plangi intr-una „valeu, ce naspa e, nu e nici o speranta, sunt toti jefuitori”.
        Asa, si?
        Ce propui?

        • Mihaene-eu nu plang ca nu am de ce!Din istorie si din literatura am invatat ca de peate 2000 de ani aici nu se schimba nimic!Tot ce a condus acest neam romanesc cu mici exceptii nu si-a bagat decat bani in buzunar si atat!Partea rea este ca multi dintre voi nu vad ce se intampla cu adevarat periculos ptr Romania!
          Ptr informarea ta este mult mai periculoasa distrugerea spirituala la care e supus poporul decat cea materiala!
          Iti dau si o tema-te du te rog in Slatina- ca este la 60 de km de tine-afla care sunt intreprinderile care merg bine in acesta localitate,discuta cu cei care lucreaza acolo afla cine sunt adevaratii actionari,apoi fa o deplasare la Deveselu -baga putin nasul si pe acolo -si cand tragi concluziile -poate discutam fata in fata!

          • las-o ma in franzela de spiritualitate, ce cacat avem nevoie noi de asa ceva? in Republica Moldova, oamenii care au iesit sa protesteze impotriva marsului poponautilor, au aparut la ziar ca „fanatici religiosi”

            daca te uiti pe presa „romaneasca” activa in Romania, o sa observi ca de multa vreme incoace apar articole dupa articole care defaimeaza si demonteaza tot ce romanii au considerat sfant.

            se lucreaza asiduu la demolarea oricarei urme de romanism care ne-a mai ramas, a oricarei urme de mandrie nationala, de spiritualitate si de omenie.
            nationalismul si iubirea de tara au ajuns sa fie condamnate si infierate, inclusiv prin pedepse penale, asociate cu legionarismul.

            nu avem nevoie de din astea, asa ca sa primim cu bratele deschise pe noii „eliberatori”!

            si sa nu uitam! absolut tot ce vine din vest e bun si demn de urmat, iar tot ce vine din est e rau, condamnabil si urat! de ce? pentru ca inainte de ’89 era invers! iar prostimea nu e capabila sa vada gri-ul care domneste peste tot, prefera sa vada alb si negru alternativ cand in este cand in vest, dupa cum le dicteaza komintenul vechi sau kominternul nou.
            asa ca fara cale de mijloc si fara echivoc trebuie sa marsaluim spre un nou „om nou”.

            sa traim bine!

            ps. probabil scriu treaba asta degeaba, pe aici se publica doar comentariile care nu jeneaza linia oficiala…

        • demnitatea Mihaene!!!
          asta propun!
          De la conducator la ultimul om!!
          Iti trimit ce am primit de la un ardelean-mai nationalist roman decat multi de pe aici!

          TREBUIE SA RECUNOSC SUPERIORITATEA IN ATITUDINEA SI MASURILE CONCRETE DIN POLITICA INTERNA SI INTERNATIONALA A UNUI LIDER EUROPEAN CONSIDERAȚ MAI PUTIN APROPIAȚ ROMÂNIEI:
          VICTOR ORBÁN! DISCURSUL LUI ORBAN DE LA UE ESTE MAGISTRAL !
          DIN PĂCATE NU VĂD NICI O PERSOANA DIN CONDUCEREA ROMANIEI CARE SA FIE IN STARE DE O ASEMENA TINUTA !

          http://onlinereport.ro/ar-trebuie-sa-luam-si-noi-exemplu-viktor-orban-in-parlamentul-european-nu-voi-accepta-sa-imi-transformati-tara-intr-o-colonie/

          L-am votat pe presedinte cu tota inima!
          Dar vad ca si-a depus cu brio candidatura ptr cel mai prost presedinte din istoria Romaniei!

          • Ghita Bizonu'

            Ins ala noi aia „destepti” se bucura sa abandonam indentitea natioanala … si interesele nationale (mama ! ce oftica am!! in 1990 Romania avea rezerve de gaz si de petrol. Industrie petrochimica. Industrie producatoare de utilaj petrolier. Cam tit ce ii trebuia. Dar cu ce am avut noi a ajuns OMW „mare” … Adica ma alegragt de uni singuri si am ajuns pe locu 4!!!!)

            • Toata industria petrochimica romana a fost distrusa!Arpechimul a fost divizat in doua-o parte a luat OMV-ul-rafinaria si alta Oltchimul!Dar partea Olchim nu putea merge fara rafinaria OMV-si baietii au cerut un pret pe care nu-l putea plati Olchimul si asa ai pus doua chestii pe butuci -povestea e lunga!
              Relatiile interstate sunt ca cele intre firme!Ce firma isi ajuta concurenta?Exista si mici exceptii!As vrea sa stiu ce stat ne ajuta pe noi fara sa platim un pret?
              Poate ne raspunde domn Nastase ca se spune ca are o avere cat produsul intern brut al Romaniei!Si doneaza comisionul de la OMV ca sa mai spele din pacate!A existat in neamul acesta o traditie sa ti speli din pacate sa construiesti biserici (asta se intampla in trecut) iar acum sa faci donatii de caritate din banii furati!
              deci ii furi pe ,,fraieri;, si apoi ii platesti tot din banii lor!

  4. si imparatul Japoniei si presedintele coreei de sud si frau merkel si chiar regina angliei executa ordine de la america, daca primesc trupe americane pe teritoriul lor.

    dar kargistanul, transnistria, abhazia sunt doar statiuni de odihna si acolo sunt centre de vizite prietenesti.

    hai sa vedem cine mai vine sa testeze pulsul fascistilor romani de aici 🙂

    • Matale vezi lucrurile cam simplist aici.

      Aia isi iau poate ordine de la US dar la schimb au primit sute de miliarde investitii care au dus la nivele de trai dintre cele mai ridicate pentru cetatenii lor. Practic au pus in balanta interesele tarii lor in raport cu interesele straine.

      Idiotii nostrii executa pe gratis tot ce li se cere.

      • Pai asa a fost mereu la romanica, moca sau dam noi. Sa ne traiasca liderii care au fost, sunt si vor fi.

      • Ghita Bizonu'

        lasa ca pana la investitii au vrut sa faca ceva si ei … De exmplu in Coreea de Sud militarii care au condus (cu asiatica brutalitate ) decenii au vrut o Coree moderna si industrializata. Si asa a ajuns. In Taiwan Kuomitangul (partid „burghez” , „capitalist” structrat de instructori …. kominternisti!) a fots f atent la „dezvoltare” Cica rare locuri in care banu a fost investit cu atata grija .. ca mia bine nu se poate!!!
        Sau ia exemplul Braziliei. Acum 40 de ani Kisinger zicea ca Brazilia este o mare promisuune de viitor si asa va ramane. Insa niste generali brazilieni s-au saturat sa tot sa se uite in fundul altora si au zis „industrilizare” si „prin noi insine” … azi Brazilia produce avioane, electronica fara sa neglijeze nesul si pantofii… Cu alta conducere (tot militara da dobitoaca) Argentina a cedat pasul Braziliei ..

        • @ghita bizonu,brazilia produce avioane cu motoare pratt&whittney..la 200 de mil populatia ar cam fi de asteptat…

          • spre deosebire de Romania care abia le mai asambleaza. bravos!

          • as mai astepta vreo 5 ani sa vedem daca tendinta de reducere a discrepantei intre saraci si bogati continua. O fost pornita de vreo 10 ani dar hai sa vedem cum merge in continuare.
            Paradisu’ ala o fi interesant oe hartie, dar cand si un preot moare de foame (incredibil, dar este posibil in Brazilia) iar ceilalti folosesc elicoptere pe post de taxi (fapt divers acum) ai o mica problema cu societatea aia.

      • „Idiotii nostrii executa pe gratis tot ce li se cere.”

        Nu!

        idiotii nostri n-au executa gratis nimic

        idiotii nostri au distrus armata
        si industria
        si bancile
        si resursele
        si cam tot ce mai era…
        nu gratis, pe bani, dar numai pt ei

        idiotii din armata s-au multumit doar cu salariile, asa ca acum strang din booci

        asa ca ce conditii vrei sa le punem, ne multumim ca vin aici sa ne tina spatele, ca avem probleme langa noi, nu in Ukr, ca de aia mi se rupe, in Moldova

        si daca tragi de ei sa vina ce conditii vrei sa le mai pui…

        • Mai lasa , ca sunt si care au distrus pe gratis , doar sa faca pe desteptii !

        • @gsg9
          Bre matale vb de „privatizari”… unde au faramat sa vanda la fier vechi sau sa vanda terenul de sub intreprinderi sau din alte motive.

          Eu ma refer la situatia cand vesticii au vrut ceva de la noi ai nostrii nu au cerut nimic la schimb pentru noi ci doar clementa pentru ei.

          • pai si eu tot cam asta am spus…au dat ca sa fie lasati in pace sa fure nederanjati pe tarlaua lor, deci ce au facut, au facut pt ei si n-a fost gratis, am platit noi…

            ce or fi cerut, clementa, au cerut tot pt ei

            pt voi…nu inteleg…matale chiar astepti sa ceara aia ceva pt voi!?!

            crezi ca aia guverneaza pt voi, sau ce 🙂 !?

            • eu nu astept nimik bre… altii asteapta schimbari de sistem de la europeni de la americani :))

              eu incep sa sper din nou doar cand oi vedea politicieni alergati pe strada de multimi serioase si furioase.

              • care mai asteapta bre 🙂

                in rest de acord cu matale, cand o sa inceapa lumea sa le dea cu bordurile in parbrize si cand o sa le rupa dintii si sparga capetele..poate numa atunci vor fi ceva schimbari palpabile…de mentalitate 🙂

                • Ma indoiesc ca ai licenta sa arunci cu bordura in parbriz… 🙂
                  Pe alta parte, la ce masini blindate au unii nici daca arunci cu borduri de pe Marte si tot nu faci nimic… Ca sa schimbi ceva ai nevoie de ceva mai bun decat AG-7…

                • daca se aduna spontan un flash-mob de vreo 1000 de utilizatori motivatzi nu cred ca se mai cere licentza…

                  problema e unde sa gasesti 1000 de utilizatori spontani motivatzi in Romanica…

                  daca nu merge cu bordura, sa cumpere niste sticle, sa faca cheta pt niste benzina si cu niste carpe, o bricheta s-o gasi, eventual aia 1000 de utilizatori sa le rastoarne si blindatele, ca’cucuru in sus se poate purta un dialog mai onest cu alesii 😉 🙂 🙂

                  • Bre… eu am mai zis odata ca pe strada se circula in grup la comanda… 🙂 indiferent de stat…

                    • lasa bre, cacand o lovi foamea in grup nu se mai asteapta comanda…

                    • Bre GSG-ule… vaz ca nici acum nu ai invatat lectia aia… unde sunt minim doi unul sigur trebe sa fie sef… iar sefu’ primeste ordine intotdeauna… Ce nu intelegi????

                • cum bre… ne fac justitie americanii, europenii ne dau fonduri de dezvoltare…

                  Ca sa intelegem spre ce ne indreptam:
                  Fondul Proprietatea in 2015 a ajuns detinut in proportie de peste 50% de straini…. in 2011 era detinut in proportie de 75% de romani.

                  aplauzele si sampania mai tarziu… 🙂

                  • Lasa bre ca ai nostri nu au nevoie de Fondu’ Proprietatea… ai nostri au nevoie de vile la Monte… yaht, masina, avion, mai o masina de curse prin Dubai….aia e un moft Fondu’…
                    Mai nou se inventeaza masini de formula 1 personalizate pentru premieri, beizadele… Mai o „sponsorizare” ca sa o inscrii in circuitul de formula 1… Mai faci o echipa de formula 1 cu bani de la buget….
                    Doar in RO am putut sa vad ghertoi care puneau in Ferrari 5 litri de benzina si veneau remorcati cu cablul la benzinarie…

                    Da ‘ am si eu o intrebare la matale… sa nu fie cu suparare…
                    -Unde ai vazut ‘mneata oameni de afaceri romani in Romania?

                    • Partea mistoaca e ca daca dam tot nu o sa ne mai acuze de coruptie. Partea mai proasta e ca e mai rau sa fii sarac decat corupt 🙂

                      Bre nu sunt chiar toti tepari, mai sunt si oameni de afaceri ok. Radu Georgescu e un exemplu de succes si mai sunt si altii.

                • sa le cumpere bre pe toate, 101.99%, ca 9 nu ne mai trebe…
                  sa luam si noi o pensie acolo si mai vedem noi…

                  • De atita munca azi visezi la pensie…. 🙂 Viseaza , viseaza… de abia astept sa o arunce (din nou) pe aia cu impozitarea veniturilor astora care mai munciti pe afara… 🙂 Mai alaltaieri visa unu ‘ prin parlament cum sa faca sa stoarca un ban cinstit de la firme infiintate de romani in spatiul UE… 🙂

                    • or sa ma impoziteze in cour pe veniturile mele de aici 🙂 🙂
                      lasa-i sa viseze…

                      vad ca se dau lupte grele acuma cu evazionistu cel rau de la saormerii, magazine de apartament, buticuri, discoteci, cu bacsisul chelnerului etc

                      economia o creste pe hartie dar veniturile lor nu prea cresc proportional, ca profiturile se exporta, ce au avut au vandut sau daramat, si de la aurolaci numai pe TVA, taxe pe ferestrele la apartament si pe teava de esapament, kilogramul de accize la gramul de benzina etc nu prea mai ai ce sa prea mai storci…

                    • Neaaaaaaaaaaa… esti primu’ pe lista la impozite… 🙂

                    • Aia blonda, naspeta aia.. Corina … fosta Ilici, fosta Cretu…. etc… Are niste vise erotice nebunie curata … te viseaza cu catuse si voal roz… 🙂 Zice lumea ca are niste propuneri indecente referitor la firmele romanilor infiintate in state UE… 🙂

                    • eu n-am firma bre, sunt salariat, corinutza aia o sa ma pupe fix acolo inainte sa ma sterg…
                      si pe aia care au firme, tot asa…
                      ce se intampla, au inceput sa chitzaie de foame?

                    • Cam asa ceva… iar viseaza ala cu formula 1 posmagi muiati…
                      Da’ trebe sa convinga pe unii pe la Bruxelles, … jalba a plecat in protap…
                      ________________-
                      Cu comentariul asta taman am observat o gaurica pe wp-u’ astora… 🙂

                    • muica, eu n-o sa mumuiesc din cauza posmagilor tai muiati
                      😉

  5. ai nostri isi umfla buzunarele !De cei multi nu-i intereseaza!Ne jefuiesc cat pot apoi o sa ne lase singuri in fata urgiei!

    • vezi ca nu e clar despre cine vorbesti cand spui „-ai nostri”‘ 🙂
      las ca nici in sus numitele tari americanii n au dat prea multe explicatii. asat vine in timp.

      ideea e alata: realistic vorbind, si fara sa mai bagam textele cu clasa politica – ce alternative avem ? ce optiuni are Romania in clipa de fata ?

  6. Singurul lucru pe care ti l-au furat aparent e propriul tau rationament.Probabil ai fost rapit de vreo nava spatiala si supus unor experimente in Area 52. Daca vii cu vreo conspiratie in care ii vei pomeni numele lui Arsenie Boca ai o sticla de Bordeaux de la mine.

    • Ce treaba are Arsenie cu discutia asta?! Matale esti din aia care daca nu cunosc o tema sau nu cred in ea, gata, negare totala. 🙂

      Rationamentul tau care e?

      • @adm
        Uita-te in oglinda ,da-ti doua palme si repeta dupa mine :” Sunt chios si nu stiu sa citesc” .
        Replica mea nu-ti era adresata tie ci individului gm.Daca vrei atentie iti sugerez o domnisoara.

  7. Certurile nu-si au rostul… Comandamentul asta NATO, alaturi de scutul de la Deveselu arata ca lucrurile incep sa se miste si pentru noi. Arata ca nu suntem singuri. Probabil o sa mai aduca si ceva trupe, tehnica… nu ar strica niste Patriot 🙂
    Mai ramane sa vedem si aia 2% (bine ar fi sa fie si peste 2%) investiti cu cap…

    • Cheltuiti.
      Investitia ofera un activ si un randament. Armele si echipamentele sunt pasive, consuma si nu produc. Din cei 2% din PIB, undeva la 80% sunt cheltuieli cu personalul si pensii.
      Nu, mai bine drumuri, cai ferate si poduri peste cei 2%. Armata nu va fi echipata cum vreti, nici cu 5%, daca se toaca resursele pe reincalzirea ciorbei putrede – cheltuieli cu modernizarea tehnicii ajunse la capat de resursa.
      Pe subiect, continuam parcursul integrarii militare. Comandamentul fizic e necesar.

      • Merge si investiti, daca ai cap si vrei si insisti un pic (productie, reclama, sprijin al statului). Adica industria de armament poate si exporta si poate face bani frumosi, asa cum a si facut in trecut.
        Armament de infanterie, ceva artilerie, sisteme optice, poate chiar si un TAB facut bine, diverse munitii etc pot aduce bani si din arme.

        Se pot face colaborari cu parteneri din afara (offset etc) si asta fie sa scada pretul fie sa faca sa ramana in tara cel putin o parte din banii cheltuiti cum zici tu. Sa cheltuim cu cap daca tot ne apucam de ceva cheltuieli.

        Sigur, unele produse vor fi cumparate cu totul din afara, dar macar reparatiile, mentenanta si logistica pentru ele trebuie sa fie aici. Asta ajuta si din pct de vedere strategic si din pct de vedere al cheltuielilor.

  8. Una bucata racheta folosita distruge un tanc rusesc.Pretul de productie si folosire al unei rachete este inferior pretului unui tanc rusesc si pretului de pregatire al echipajului .Cu o investitie minima ating un efect maxim.Pe termen lung suma minimelor mele va fi superioara sumei maximelor inamicului asadar dpdv al castigurilor investitia e a dracului de rentabila in aparare daca plecam de la premiza ca razboiul e o confruntare economica si un joc de min max.

    • noi inca folosim AG7 si AG9, existenta astora in dotare in 2015 este emblema starii in care se afla armata….

      si cu 99 jderi ca platforme pentru spike nu faci nici un kk, mai rau ii enervezi

      • cu 1900 de Spike pe Jder si SOCAT teoretic le enervezi bine cateva sute de tancuri 🙂
        si in urgenta mai aterizeaza si niste havioane hamericane cu niste Havelinuri hanti-tanc
        mai avem si LAROaMe, tunuri de 100, obuziere de 152
        or mai fi si mine AT, mai facem si niste IEDuri
        or mai da un ajutor si A10urile alea

        hai sa nu ne mai facem sepukku, ca la o adica cred ca-i enervam bine de tot 🙂 🙂
        nu teleporteaza ei atatea tancuri incoa cate le enervam noi

  9. IED scrie pe noi.

    • Cu ce faci IED? cu obuz de 152? Si cu victimele inocente de romani ce faci? Doar nu o sa pui anunt in lb romana Dati-va la o parte ca am plantat bomba pentru rusi. Nu suntem fratilor maniaci jihadisti. Ca sa rezisti trebuie sa ai sprijin popular… Cu IED e stupizenie…Ne trebuie arme moderne de surgical strike sa bulim doar rusi…bine, hai fie si niste cozi de topor romane care au tradat neamu 🙂

      • Tati, io daca stau o luna cred ca scot niste IEDuri de moare lumea (atit in sensul propriu cat si in sens figurat). Sa nu uitam ca romanii dispun de tot felul de scule, ateliere si cunostinte pe care arabii nici nu le viseaza. Deci pe bune, daca merg in hornbach cu un buget de 3-4k EUR si cu o luna la dispozitie cred ca pot sa manufacturez tot felul de chestii interesante. V-am pus filmuletul cu tableta atasata la mortier care iti imbunatateste masiv precizia. Asta e doar o idee facuta pe genunchi, inca odata, daca stau o luna si ma gandesc sigur pot sa produc ceva mai inteligent de atit.

        Asa ca stai linistit, daca vrem putem…

        • Bah… pastreaza ideile astea pentru matale… Iti inteleg elanu’ si sunt de acord cu matale… da’ sa ramana in capsoru’ matale…

          • 🙂 stai linistit… vorbim aici ca idee, nu mi-am manifestat nici macar intentia sa fac… doar ca unii se panicheaza ca vin rusii si totul e pierdut 😛

  10. Ghita Bizonu'

    Hm…
    fraticilor … in primul rand este bine sa ne aratam hotarati sa zicem niet. Si sa fim si credibili – Ucrainienii cu o economie de ############### nu erau credibili si d’aia s’a ajuns unde s-a ajuns.

    Doi – comandamentu ala pica bine. Arata o „determinare” a aliatilor „ba Ivane stai naibii in curtea ta!!” ba chiar este de natura sa arate ca agitatia miliatra este contraproductiva intereselor Moscovei (nu avea interes sa vaza prea multe forta NATO pe aici. Da a reusit sa aduca mai multa…)

    Trei – plimbarica aia a ‘cavaleriei” este buna si ea .. ca este o demonstratie „mai suntem si noi pe aici” da.. Dar daca as fi rus printr-un minister as gandi ca au fost verificate si „facilitatile” din Constanta si caile de acces din Romania… asa ca sa se stie !!! (poate „inventariata” si vaca aia de sucri pe adyr… ca ‘resursa” locala utilizabila in cazu in care se ratacesc cutiile cu corned beef)

  11. Si eu care ”credeam” ca politica de aparare este unica, indiferent de partid. Dar la noi la romani URA DE PARTID genereaza politica interna.
    Sunt crestin si nu pot sa cer pedeapsa cu moartea. Asa ca cer inchisoarea pe viata pentru toata clasa politica de dupa 1989. TOTI dupa 1989 au furat tara asta nu cu o mana, nu cu doua, nu cu lopata, ci fabrici intregi. NIMENI, dar absolut nimeni nu a avut interes sa opreasca acest jaf. Toata economia nationala a fost facuta praf fara sa fim in mijlocul unui conflict militar. Fara economie performanta nu ai nici invatamant, nici sanatate, nici infrastructura, nici nivel de trai decent si NICI ARMATA. Deci existi ca stat numai pe hartie.
    Dincolo de jocul de teatru care se joaca in toate tarile cand se trimit trupe straine acolo, mie mi se pare mult mai important sa existe, pe langa reglementarea prezentei acestor trupe aici, si reglementari referitoare la:
    1. Imposibilitatea folosirii acestor trupe straine in operatiuni de politie pe teritoriul Romaniei fara solicitarea Parlamentului.
    2. In situatia in care se va termina vreodata cu prietenia RO-NATO, procedura de desfintare a acestor structuri militare si de evacuare pasnica a personalului militar strain (cu tehnica aferenta desigur).
    Nu de alta, dar imi aduc aminte ca dupa 23 august 1944 fostul aliat nu a raspuns favorabil solicitarii oficiale a Statului Roman de a parasi pasnic teritoriul national, ba chiar a incercat sa intervina cu trupele ce le avea aici in politica interna a Romaniei. Stiu ca Misu a facut o lovitura de stat prin arestarea sefului armatei in plina ofensiva sovietica, dar chestiunea era de politica interna romaneasca iar Germania nu avea ce se baga.
    Stiu ca ma scarpin la urechea dreapta cu mana stanga, dar aceste chestiuni ar fi bine sa fie clar si minutios reglementate, pentru a evita tensiuni inutile pe viitor.
    Istoricii si juristii stiu de ce! 🙂

    • drasius
      19 mai 2015 at 16:04
      „… imi aduc aminte ca dupa 23 august 1944 …”
      Inseamna ca esti destul de batran sa dai in mintea copiilor, cu alte cuvinte te-ai dogit la batranete.
      Cand citesc p-aici de fosta economia nationala imi aduce a Caragiale: era sublima dar nu exista! Pare ca unii traiau cu capul in nori si altii cu picioarele pe pamant!? Ma, dati-mi exemple unde duduia economia in Romania, fir-ar a dracului, ca ne luam dupa realitatea de pe teren! Ca, pana si gainile trebuiau sa manance 30 de graunte pe zi! Invatamant – ati uitat unde ati invatat? Ce miros are scoala? Ce profesori tembeli aveam? Sanatate? Fereasca D-zeu sa trebuiasca sa ajungi la spital in vremurile alea! Intrai cu o boala plecai cu 7. Infrastructura!!! Iti aduci aminte d-le „drasius” ce sosele aveam? Praf!!! Probabil sa nu ajunga inamicul prea repede la punctele de interes strategic, nu? Du-te nene si te culca, hai mai ia una mica!

      • @dan. Iti dau dreptate,asa este! Eu dau doar un singur exemplu,interdictia de a lasa elevi corigenti sau repetenti,promovabilitate maximaaaa! Daca o faceai Te chemau la Inspectorat Sa „explici” inexplicabilul (pentru ei).

      • @ dan // Si tu cum iti numeri veniturile, in ruble sau in dolari, ca in lei in nici un caz nu cred ca o faci.

  12. In ce hal am ajuns, sclavii sclavilor! Se sterg cu noi la fund si UE si NATO si in special SUA. Suntem o colonie oameni buni, nu mai suntem tara. Ar trebui schimbat numele tarii. 25 de ani ne-au terminat industria, agricultura, armata, cultura, tot! S-a ales praful de tara asta!

    • wax on, wax off, mai trebuie practica, inteleg ca e foame da’ e prea de oaie

      • Foarte inteligent comentariul, multumesc. Te antrenezi des sau iti ies asa natural?

      • @ M.C

        C-bro, lasa-l in мир-ul sau pe nea Paulica Trolli$or 😉 Probabil ca-i nou in bransa domniei sale si tre` sa pape si gura lui o bucat` de paine 😀 Vezi tu C-bro, is fascinanti tampitzeii de genu` asta, is fascinanti pt simplul fapt ca apar periodic – asa, precum ciclu la femei 😀
        Deci, intr-o concluzie tare concluzicioasa, data viitoare ureaza-i: Tampax on, tampax off 😉 Crez ca va-ntelege mult mai bine :))

    • ne-au terminat industria? cine le-a permis? Pana cand ne vom plange ca altii ne fura fara sa facem curat in tara nu se va schimba nimic. De ce sunt vinovati doar cei din vest? Ce au facut rusii cu industria romaneasca?

    • „paul222
      19 mai 2015 at 23:30
      In ce hal am ajuns, sclavii sclavilor! Se sterg cu noi la fund si UE si NATO si in special SUA. Suntem o colonie oameni buni, nu mai suntem tara. Ar trebui schimbat numele tarii. 25 de ani ne-au terminat industria, agricultura, armata, cultura, tot! S-a ales praful de tara asta!”
      Fratilor!!! Sa plangem cu lacrimi de crocodil ca nu mai avem cincinale, depasiri de plan, hei-rup-uri muncitoresti!
      Despre ce agricultura vorbesti? Aia care luai painea pe cartela? Ce industrie aveam? Aia in care exportam materii prime, adica lumea a lll-a cum se spunea. Ce kkt de armata aveam? Imprastiata la cules de cartofi pana in mine la carbuni! Cultura? E o gluma, nu?

  13. Johannis vrea legalizarea ocupatiei militare ungare prin intermediul Parlamentului ce va impiedica pe viitor orice incercare de recuperare a Transilvaniei. Cum Ungaria e in NATO e de indeajuns un mic scenariu rusesc pe Marea Neagra pentru ocuparea Transilvaniei de catre armata ungara sub formatul ,,eliberatorilor”(aliati NATO) care vor fi primiti cu flori de trupa de trogloditi liberali.

  14. Fortata rau as zice. deocamdata pentru americani si NATO noi sunetm o prioritate si mult laudata „pozitie geo-strategica” a Romaniei a devenit o realitate arhi cunoscuta in contextul regional.
    Nu-si permit sa „piarda” Romania si daca, prin absurd, ar trebui sa aleaga intre Romania si Ungaria am avea castig de cauza.
    Mult-discutatul in presa locala si internationala, scut de la Deveselu, rolul Romaniei in flancul de este si sud-est al Nato precum si la MN care pe cat a fost de ingnorata inainte pe atat de „supravegheata” si militarizata este astazi… toate acestea nu-si permit nici NATO si nici SUA sa le arunce la gunoi.
    Totul este ca in tara sa fie stabilitate. Pentru asta s-a dat drumul din lant dulaului DNA.

  15. @Nevers
    hai dle, termina cu prostiile de genul s-a dat drumul din lant dulaului circus mediatic dna !!! degeaba anchetaza ei, pot sa ancheteze pana in panzele albe…
    un dulau adevarat numit justitie musca nu se joaca , nu ca la noi poftim 3 ani de racoare, scrie o carte/copiaza mai bine zis si gata afara!!!

  16. typhoon te ambalezi degeaba.
    Dulaul reprezinta un caine… domestic. Se tine in lesa, lant.. .se poate asmuti se poate rechema, actioneaza la comanda stapanului etc.
    Analizeaza mai bine ce scriu, nu te arunca sa-mi critici fiecare postare doar de dragul de a arata ca ai muschi in loc de creieri si folosesti testosteronul pe post de neuroni.
    Si eu as vrea sa traiesc intr-o Romanie in care justitia si fiscul isi fac treaba, cu atributii bine determinate, cu un C.P. si C.P.P. corecte, fara portite, o tara in care pot spera la un trai decent.
    Deci termina cu prostiile, suntem de aceasi parte (cred), fiecare are dreptul un punct de vedere care trebuie respectat chiar daca nu-l impartasesti sau nu-l intelegi.
    Sanatate!

  17. @Nevers
    nu a fost o critica la comentariul tau , si eu nu ma ambalez , doar am scris sa nu crezi in circul dna !
    oricum cu vrutul si cu dorinta vei ramane pentru romania , pt ca nu poti schimba nimic.
    sanatate si o zi buna !

    • @typhoon primul pas este sa incepi sa crezi. sau tu cand vrei sa te apuci de o chestie incepi sa te gandesti ” o fir-ar, sigur nu imi iese, ai de capu meu ce ma fac” ? – era o intrebare mai mult retorica, nu am eu treaba cu tine, ci cu fatalismul asta pe care il observ la f. multi compatrioti

      un lucru pe care a reusit f. bine sa il faca comunismul a fost sa ne instrainam unii de altii

      • @raster
        in ce sa cred ? , in circ , c…e , hoti, tradatori , rebuturi sociale, analfabeti perindati in functii pe care nu le merita, iar oameni pregatiti sant dati la o parte si nu pot avea functia pe care o merita ! ( de astia imi pare rau sincer !)
        nici eu nu am treaba cu tine ,sanatate.

  18. Sunteti depasiti de situatie, cumva. In mediul virtual, REZISTENTA a ridicat 12 Armate, prima victorie cu vizibilitate a fost a Diasporei, cu peste 800 000 de oameni. Se vorbeste deja de peste 140 000 de bloguri, reviste, site-uri si cateva televiziuni care s-au dispus pe un front urias, din Ortodoxie pana in aromanime. Se intampla „lucruri”, parca asa se spune, nu? Priviti cu atentie in jur si o sa observati ca s-au intamplat si se vor intampla si mai multe. Iar acelea vor fi in favoarea noastra, asta e tot ce conteaza. Normalitatea isi reclama victoriile, e nevoie sa renuntam la compromisuri si sa ne implicam dupa cat poate fiecare. Nu-i mai cautati comandantii, unii stiu la ce ma refer, fiindca sunt de negasit, si oricum n-ati crede. Se intinde ca o flacara, cu o alta putere, si intr-un ceas va fi „cu puterea inmiita a mii de naluci” .Vor fi semne limpezi inainte de acele desfasurari care conteaza, cum a fost in toamna trecuta, are mai putin legatura cu Johannis.

    16 brumari 2014

    1+6 – 7
    brumari – 7
    2+1+4 – 7

    777 ZZZ simbolul Rezistentei Vechi, investite de AVVA. nume date in rezonanta AVVA: Valahia, Moldova, Dunarea, numele vechilor dinastii, ale muntilor cunoscute din vechime. Chiar si numele tarii. In vara aceasta se va intampla ceva important.

    Neamul Vechi a fost si va fi vegheat pana la Judecata. Cei care cunosc detaliile unor evenimente ultimative inteleg la ce ma refer.

    • nu stiu despre ce vorbesti, dar daca tot ai mers in zona aia, cineva a pus mai demult pe aici un link:

      http://www.premonitii.ro/printthread.php?tid=21357

      (dai scroll in jos, sunt o caciula de ani)

        • sa-mi trag palme. Chiar trebuia sa fie vechea harta de pe astro.com?
          Teoretic ar fi cei mai buni de pe net, dar chiar poti face o astrograma la un eveniment? Suna prea radical pentru mine.
          Mai putin si ne facem fengshui pe acasa ca sa ne mearga bine.

          • „2155
            Munca devine o activitate agreabila si care da satisfactii.”… Asta este de departe cea mai tare ….. 🙂

      • Vorbeste despre Rezistenta Romaneasca fara de care eram disparuti ca popor inca de la inceputul mileniului trecut. Rezistenta fara organizare (la prima vedere!) fara organizatori vizibili, cu actiuni care se desfasoara pe perioade lungi, uneori chiar si decenii. Fara aceasta Rezistenta, toate popoarele migratoare care au trecut pe teritoriul romanesc ne distrugeau extrem de usor in perioada marilor migratii. Tot aceasta Rezistenta a pus bazele Principatelor Romane, a construit in marile capitale ale vremii adevarate retele de informatii / influenta, si mai mult ca sigur a fost motorul primei Uniri sub conducerea lui Mihai. Izvoare istorice romanesti / straine arata cum au fost folosite aceste retele de informatii de catre Mircea Cel Batrin, Mihai Viteazul, Stefan cel Mare, Tepes, Brancoveanu etc Datorita acestei Rezistente am avut statut diferit in cadrul Imperiului Otoman fata de alte state din zona. Elemente din aceasta Rezistenta au pus bazele primelor societati secrete romanesti care au desfasurat actiuni care sa favorizeze momentele 1848, 1859 ,1877 si 1918. Datorita acestei Rezistente, Romania nu a fost incorporata in URSS in ’44 (omul potrivit la locul potrivit! 🙂 )
        Eminescu si Sadoveanu (posibil si alti scriitori / poeti romani) au lasat cateva informatii despre aceasta Rezistenta in operele lor.
        In ’45 rusii au luat la picior cam orice loc mai putin vizibil pe teritoriul Romaniei in cautarea urmelor acestei Rezistente…. La fel in ’90, de data asta rusii erau deghizati in arheologi…
        Dupa ’90 a fost o adevarata „explozie” de informatii pe aceasta tema, de fapt totul era menit sa conduca pe piste gresite actualii si viitorii agresori… (Corut, Cinamar etc), imbinarea dintre mistic / paranormal / fictiune avand rezultate excelente … Din toate aceste „opere” post dec. ’89 apare un mesaj cat se poate de clar : Rezistenta exista si nu aveti nicio sansa sa o distrugeti!

        • @dany. Nene,esti mult prea optimist! Asa-zisa Rezistenta unde a fost cand s-a furat si distrus totul? De ce nu vedem vreun dusman fatis al Tarii sinucis? De ce REALITATEA este contrara optimismului tau? Inteleg ca lucreaza in anonimat deplin,dar unde-s rezultatele? Fraticule,Rezistenta este doar un MIT bun la moral,atat,unii castiga bani din asta!

          • Ma indoiesc ca poti explica altfel anumite momente din istoria noastra care par la un moment dat imposibile… Incearca sa vezi traseele marilor imperii din zona noastra, cum au disparut anumite popoare (s-au au fost transformate) ….Nu incerca sa vezi aceasta Rezistenta ca pe o organizatie vizibila, asa cum am spus are obiective care se intind pe decenii intregi, de exemplu momentele 1848-1859 au fost pregatite inca de pe la 1780…
            -„…dar unde-s rezultatele?”–>> rezultatul este Romania in hotarele si granitele actuale cu + si – ei… Aceasta Rezistenta a fost axata doar pe defensiva pana in prezent, de aia am si spus ca este momentul sa trecem la ofensiva in diverse postari daca vrem sa trecem ca natie si popor in secolul urmator… Pur si simplu cine mizeaza pe defensiva in acest moment este foarte posibil sa ramana cu degetul in gura la finele acestui secol…. Asa ca un exemplu mic, la destramarea Imperiului Otoman statele romanesti au beneficiat la maxim, Unirea … revenirea in cadrul granitelor vechi (in anumite limite bineinteles)…
            In viitorul apropiat un alt imperiu ostil romanilor se va destrama, si este foarte posibil ca teritoriile care au apartinut poporului roman sa ajunga exact unde nu trebuie…

          • @WW
            Rezistenta de care vorbeste Dany nu e cine stie ce mister si nu exista doar in cazul Romaniei. Se bazeaza pe faptul ca fiecare familie avea o puzderie de copii care erau invatati limba materna si apoi traditiile (de obicei pe filiera religioasa). Si pe faptul ca putine imperii au fost atat de puternice incat sa poata sa schimbe si limba si traditiile si religia popoarelor mici aservite.

            In prezent demografia e la pamant, emigratia e in floare, copiii sunt invatati limbi straine din gradinita si apoi sunt expusi masiv culturilor straine iar in foarte multe cazuri traditiile mai sunt tinute „ca la carte” doar de cei batrani.

            Cu siguranta poporul roman se va schimba radical secolul asta. Iar pe termen mediu principala amenintare va veni din partea babuinilor islamisti ca la inceputurile tarilor romanesti….

            • Mai cauta @Vectore prin biblioteci… mai pierzi cativa ani sa pui informatiile cap la cap si dupa vorbim…

              • Si eu cred ca Dany are dreptate, unele chestii istorice pot fi foarte usor interpretate in sensul ala, desi implica arcuri peste timp (cu efecte pe si peste secole chiar) si uneori forte aparent straine ale caror actiuni ajung insa sa ne avantajeze si pe noi foarte mult la scara istoriei.

                Un exemplu ar fi mongolii, neam care are la baza mitologiei lor stravechi lupul, la fel ca rom^nii (si de la daci si de la romanii aia antici).
                La data la care tarile romane abia prindeau contur si inca nu se formasera mai solid mongolii au curatat si asigurat practic zona.

                Au ocupat si blocat Rusia pentru secole bune, i-au zdrobit pe unguri si i-au vanturat pe cumani.

                Ceva mai tarziu, cand Tarile Romane inca aveau nevoie de consolidare tot mongolii (prin Timur Lenk de data asta) i-au batut rau de tot pe turci (care fusesera invinsi de Mircea la Rovine, victorie ce a evitat formarea unui pasalac la nord de Dunare, dar presiunea lor ramasese) si au zdrobit si Hoarda de Aur (formata mai mult din tatari veniti cu mongolii) asigurand si flancul estic. Hoarda de Aur va mai domina insa Moscova o buna perioada dar va fi prea slabita pentru a ne mai ataca decisiv pe noi, cu atat mai mult cu cat sufera o infrangere grea in fata lui Stefan, la Lipnic (asta plus razboiul cu alt grup tataro-mongol va ajuta Rusia sa scape pana la urma de dominatia lor grea desi Hoarda se aliaza cu imperiul otoman care astfel trebuia si el tinut sub control).

                Tot mongolii au dat de pamant cu califatul arab, alta sursa de pericol potential la data aia.

                Astfel am avut timp pentru a ne intari si Iancu, Vlad si Stefan l-au invins pe rand pe Mahomed Cuceritorul (cativa altii au luptat mai tarziu in momente importante, Radu de la Afumati, Mihai, Ioan Voda etc) blocand astfel avansul islamului la nord de Dunare si evitand sa avem aici problemele ce au efecte negative si azi prin Balcani.

                Alt exemplu de perioada istorica in care romanii au fost intr-o situatie mult mai rea decat azi a fost pe la 1700. In sec 18 in Ardeal habsburgii daramau bisericile romanesti cu tunurile in incercarea de deznationalizare, iar in Moldova si Muntenia se instaurau domniile fanariote impuse de imperiul otoman. Imperiul tarist lua si el Basarabia un secol mai tarziu, in sec 19.

                Cu toate perspectivele astea foarte sumbre peste doar un alt secol, sec 20, aveam Romania Mare iar imperiile astea trei nu mai existau.
                Mai mult, trupele romanesti conduse de Maniu controlau Viena in 1918 iar in 1919 armata romana (a Romaniei Mari, incluzand Transilvania) cucereste si ocupa Ungaria si Budapesta (a doua capitala a fostului imperiu austro-ungar). Daca cineva ar fi crezut asta pe vremea lui Horia ori chiar a lui Avram Iancu ar fi fost considerat nebun

                Singurul imperiu care a revenit cumva e cel rus, dar eu unul nu-i prevad un viitor prea indelungat. Adica si-am cam epuizat posibilitatile si zic eu si rolul lui pe plan international se apropie de final. Ne vom socoti la un moment dat si pentru treaba cu Basarabia s.a.

                Astfel de situatii se pot gasi si in alte momente istorice (sa nu mai vorbesc de ce s-a intamplat in imperiu roman la un moment dat).

                E posibil ca la un moment dat, candva in negura timpurilor (poate chiar prin epoci stravechi cand cei de pe aici se vanturau prin lume, cultura Cucuteni, oamenii marii, traco-cimerienii, si perioade din antichitatea clasica) niste inaintasi au ajuns la niste concluzii despre omenire si ciclurile ei istorice, si cum pot fi ele influentate sau macar calarite.

                Iar informatiile astea au fost predate unor urmasi de incredere, in genul acelor grupuri ce tineau de misterele unor religii sau spiritualitati antice (inclusiv cultul lui Zalmoxe a inceput asa, si la fel spune folclorul despre solomonari de ex).

                Traditia a continuat si s-a updatat/upgradat de atunci, grupul s-a disimulat si amestecat in masa populatiei locale si uneori chiar globale. Si uneori se actioneaza la nivelul inconstientului ori subconstientului pentru a transmite traditia si informatiile mai departe, ori pentru a influenta anumite lucruri sau pe cineva.

                Asa ca aparent nu exista nimic palpabil sau clar observabil despre gruparea asta. Cu atat mai mult cu cat actiunile ei pot avea efecte peste secole si se desfasoara prin mijloace prea putin intelese ori vizibile din exterior. E practic imposibil de identificat clar si de scos din joc

                Oricum recunosc ca si mie imi mai plac chestiile SF si literatura de gen (mistere etc etc) hehe

                • @radu2

                  nu cred ca e deloc de SF treburile cu creieru’ si altele de genu’, a si fost demonstrat unu’ din „sf-urile” vehiculate. la 9-11 creierele oamenilor pe tot globu’ au luat-o razna cu cateva minute inainte sa se intample

                • Aceasta teorie o dezvolta Asimov in ciclul Fundatiei. O numeste psihostorie.

              • @dany
                Multe alte popoare au in palmares rezistenta in fata unor imperii si vitregii – evreii, grecii, afganii, coreeni, armenii, georgienii, etc.

                Explicatia rezida in vitalitatea populatiilor respective si limitarile inerente ale imperiilor. Un popor e o entitate biologica, un imperiu e o simpla entitate politico-militara. Evolueaza pe scari „geocronologice” foarte diferite. E mai usor sa se prabuseasca un imperiu decat sa dispara un popor. Nu e neobisnuit ca un popor sa supravietuiasca multor imperii, cu conditia sa aiba vitalitatea biologica necesara.

                • @vector

                  o comparatie este imposibila

                • Zau @Vectore?
                  Si de aia cautau rusii de nebuni calare pe tancuri urme pe teritoriul Romaniei in ’45?
                  Nici in ’90 nu au avut mai mult succes chiar daca de data asta pozau in arhelogi…
                  Tu nici acum nu realizezi ca poporul asta a fost un spin in coasta rusilor tot timpul… daca nu era poporul asta acum Grecia era provincie ruseasca…
                  Oricum, adevarul nu il gasesti in publicatii gen RT, VR si ce mai citesti tu…

                  • @dany
                    Nu stiu ce „urme” cautau rusii, dar ma indoiesc ca are vreo legatura cu o explicatie rationala pentru faptul ca imperiile au inevitabil o „durata de viata” mai mica decat a popoarelor. Faptul ca imperiile vin si trec dar poporul ramane nu e ceva unic, neobisnuit sau care sa necesite explicatii SF sau de tip Indiana Jones. Grecii au fost sute de ani provincie otomana si nu au disparut.

                    • @Vectoras Eurasia
                      Tu chiar crezi ca incerc sa te conving taman pe tine dupa ce ai aruncat cu noroi cam in tot ce este romanesc? Te inseli, nu incerc sa conving pe nimeni… Ceea ce stiu este de ajuns pentru mine, ma intereseaza mai putin daca altii sunt convinsi de ceea ce spun eu, spre deosebire de tine care incerci sa impui teorii noi de cele mai multe ori contrare intereselor si istoriei romanilor in mintea si sufletul unora…

                    • @dany
                      Eu nu tin minte sa fi aruncat cu noroi in tot ce este romanesc cum zici tu. Cat despre interesele si istoria romanilor, ai fost desemnat tu prin vot popular aparatorul lor si autoritatea suprema in interpretarea lor?

                    • Pai @Vectoras draga…
                      Deocamdata postarile mele sunt in ton cu politica externa a Romaniei, cu integrarea euroatlantica etc Adica exact ce vrea si guvernul / presedintele RO, ales in mod democratic
                      Ale tale sunt exact invers in majoritatea cazurilor. In momentul cand tu sustii ca ar fi mai bine integrati cu Rusia sau cu aia cu ochii oblici automat intri in conflict cu ceea ce doreste guvernul sau presedintele… La majoritatea articolelor despre istoria romanilor pe acest site ai venit cu interpretari si postari pline de venin invelite in staniol colorat… ca doar te pricepi …

                    • @dany
                      N-am sustinut niciodata ca ar fi mai bine integrati cu Rusia! La calomnii esti bun, n-am ce zice. Deci – astept dovezi ca am aruncat cu noroi in tot ce este romanesc, ca l-am ridicat in slavi pe Putin, ca am spus ca e mai bine integrati cu Rusia. Daca nu poti aduce dovezi in sprijinul acestor calomnii mizerabile atunci ce spune asta despre tine??? Iti spun eu – spune ca esti un biet militian care se viseaza securist dar nu are stofa pentru asta.

                    • @Vectoras draga
                      Baza de date a siteului este intreaga… acolo poti sa vezi toate postarile tale…
                      Inclusiv alea cand semnai Vector Eurasia… Te rog sa recitesti postarile tale….
                      Multumesc pentru „militian” si „securist” … da’ sa stii ca nu ma tenteaza, cunosc o meserie destul de bine ca sa imi pot castiga painea fara sa ma injure nimeni…
                      Deocamdata unele din proiectele mele informatice sunt destinate si dedicate Romaniei, unul a fost prezentat chiar aici pe site, eu pot sa afirm cu mana pe inima ca sunt pro Romania prin fapte, in schimb tu nu prea poti…

                    • @dany
                      Draga dany, nu e treaba mea sa caut in baza de date sa-mi dovedesc „nevinovatia”…. Tu esti ala cu gura mare, inchizitorul sef care vine cu tot felul de calomnii si acuzatii tampite si e cazul sa mai aduci si dovezi. Sau preferi rolul de WC Tudor? Astept de un an de zile sa-mi dai linkuri la postarile in care il ridicam in slavi pe Putin chipurile. Pauza…. Acum vii cu aberatii gen arunc cu noroi in tot ce e romanesc si sustin ca ar fi mai bine integrati cu Rusia. Afirmatii pe care nu le-am facut niciodata. Astept si dovezi, altfel… WC Tudor si trag apa.

                    • @Vectoras draga
                      Tii mortis sa-i enumar pe toti de aici care au spus ca esti postac rusofil?
                      Nu este asa de greu…
                      Ca esti perfid si parsiv … asta o stii si tu…. nu sunt eu primul care spune chestia asta… Nu am timp sa caut in baza de date a astora, am si altceva mai bun de facut… da’ daca tu nu te simti ….asta este!
                      Nu ma compara pe mine cu Vadim… closetul este pentru tine, deocamdata eu am demonstrat la nivel fapte ca sunt pro Romania in timp ce tu ai demonstrat exact cu totul altceva… Esti bun de gura si atit… cand este vorba de fapte te ascunzi ca multi altii… doar stii sa arunci cu noroi si cam atit, in rest esti praf…

                    • @dany
                      Ai timp sa calomniezi dar cand e vorba sa aduci dovezi nu ai timp sa cauti in baza de date! Si zici sa nu te compar cu Vadim! Daca as fi rusofil as fi rusofil si mandru pentru chestia asta si nu m-as ascunde dupa degete ca te dai tu la mine. Clar? Faptul ca iti repet de 2 ani ca nu sunt si tu o tii cu calomniile astea… e trist. Esti obtuz.

    • Nici eu nu stiu despre ce vorbesti dar, vad ca nu apare pe nicaieri Arsenie Boca?! Haida-de, oameni buni, acum ghicim in cafea daca se misca drobul de sare?

  19. Dan, la intrebarea d-tale ti-a raspuns chiar AVVA ARSENIE Boca: „Nu el, ma, ci pacatele voastre”. Rezistenta ii aduna pe cei care nu si-au pierdut credinta, in momente de grea cumpana pentru tara. Nimeni nu stie cand a inceput nici acum, conform unei traditii se intampla cand se implineste sorocul. Atunci, din ce s-a putut pune cap la cap, urmeaza aparitii stranii, semne, lucruri care ies din obisnuit. Iar acestea se cam confirma. Se spune ca Rezistenta e condusa de fapturi de lumina, fantasme, de cei cunoscuti ca Oastea de Sfinti si Ingeri, veghetori. Cum este Sfantul Ardealului. E o istorie lunga care dureaza dinainte de crestinism, de la nastere Neamului Vechi. Are legatura cu acele coifuri traco-dace care semanau foarte mult si aveau in comun cateva simboluri, cu cei cunoscuti in popor drept cabiri, apoi „cavaleri danubieni”/ „cavaleri traci”. Destul de ciudat e ca aproape toate numele de regi traco-daci cunoscuti sunt compuse tot din sapte litere. Explicatia insa e data de o inscriptie pe o piatra de mormant descoperita la Tomis.

    • Ce pot ca sa-ti mai zic? Fara cuvinte – no comment. Cand isi baga coada dracii si sfintii de-a n’boulea , logica nu-si mai are locul. Pai, sa mergem la o adica, cu icoana vreunui sfant inaintea armatei la razboi pe post de comandant suprem. ZZC-ule, tu oi fi unul din aia care si-au umplut masina de cruci si icoane pe post de airbag-uri.
      Poti crede in ce vrei dar, acum 400 de ani Miyamoto Musashi a scos o vorba tare inteleapta: „Cred in zei dar nu-mi pun baza in ei”.

  20. erata_aproape jumatate din numele regilor traco-daci: DICOMES, SEUTHES, ZYRAXES, SCORILO, CORYLUS, DECEBAL, BUREBAS, DECENEU etc.

    Cam ciudat: HRISTOS are 7 litere, in ebraica veche tot 7 litere are, sper ca nu se intelege cine stie ce aiureala…dat fiind ca Hristos a venit, conform Scripturii, in mijlocul celui mai pacatos dintre neamuri pentru mantuirea neamurilor.

  21. WTF ?!?! Ati luat-o razna rau. Ce-i cu spam-ul asta ?

  22. @ bre dany ,
    uite aici , @vector alias vectoreurasia , tinea sus si tare altceva despre dobrogea.

    http://www.rumaniamilitary.ro/ce-vrea-rusia-de-la-romania-si-ce-as-vrea-eu-de-la-rusia

    • Stai linistit ca stie si el… Vrea el sa para viclean da’ pana la urma se incurca in minciuni… I se pare ca daca schimba niste nickuri gata… este ca nou, nici usturoi nu a mancat nici gura nu-i miroase!
      Sa o crezi tu pe asta @Vectore…

    • @dany
      Nu vreau sa par nicicum si sunt satul de tehnica ta KGB-ista de a transforma orice discutia in nevoia de a ma apara ca asa vrea muschiul tau de agresiv. Initial eram de parere ca Romania trebuie sa adopte o pozitie de balansare sau independenta in politica externa, insa am lasat-o balta ca era o idee mult prea curajoasa…. Acum nu ma mai bag in discutii de genul asta pentru ca e pierdere de vreme. Insa daca tu ai impresia ca nu voi discuta chestiuni de istorie sau Orient Mijlociu ca esti tu tare in gura te inseli amarnic. Spui prosii gen „pactul R-M e in vigoare” te taxez… poti sa ii dai tu cu Vector Eurasia cat vrei.

      • Cum mai @Vectore nu este in vigoare pactul R-M cand toate statele estice au teritorii pierdute in favoarea Rusiei?
        Daca tratatul Ribentrop-Molotov nu este in vigoare atunci cum R Moldova a stat pana in ’91 sub rusi? CUM? Te stergi la fund ca de obicei cu istoria romaneasca si dupa aia ai pretentii cand iti zice lumea ceva…
        Ce balansare si independenta in politica externa visezi tu ? Ce visezi tu duce exact la destramarea Romaniei @Vectore… la fel ca @watcher visezi sa stati cu curu’ in doua barci si daca se poate sa sugeti la 4 capete… Asta dovedeste ca va lipseste simtul raspunderii si coloana vertebrala. Lumea serioasa nu-i accepta sub nicio forma pe aia care stau cu curu’ in jdemii de barci si sug la mii de capete…lumea are nevoie de oameni seriosi care daca spun ca fac un lucru, apoi exact lucru’ ala sa-l faca…
        De oameni care spun una si fac alta este plina lumea… oameni seriosi cu mult mai putini… Lumea asa cum o stim noi a fost construita de oameni seriosi si infectata taman de aia cu curu’ in zece barci. Din cauza alora care le place statu’ cu curu’ in 2 barci a pierdut Romania destul ,si probabil va mai pierde.
        Vrei sa „balansezi” cu Rusia… pai ai cu cine? De cate ori si-a dat cuvantul si semnatura Rusia in ultima suta de ani si nu s-a tinut de cuvant? Ultimele doua : 1999 si raptul teritorial din 2014 (Crimeea)… Cu astia vrei sa „balansezi” tu?????

        • @dany
          Bre Romania nu are o politica serioasa ci una obedienta. Daca eram seriosi aveam o armata serioasa, aveam o industrie de aparare serioasa, aveam o economie in care capitalul romanesc insemna ceva.

          Singura noastra politica este „YES SIR” iar la schimb potentii momentului isi negociaza clementa cu partenerii straini pentru a putea face vor sa faca.

          Lumea serioasa ii respecta pe cei care dau dovada de inteligenta si curaj si stiu sa isi negocieze interesele – vezi Ungaria, Polonia iar pe cei slabi si macinati de coruptie ii trateaza pe masura.

          • Aha mai @watchere… si tu voiai sa facem „balans” cu rusii si chinezii…
            Pai macar astia carora le spunem „YES SIR” se tin de cuvant… in schimb ai vazut tu rusi sa se tina de cuvant? Ma cam indoiesc…
            Slabi si macinati de coruptie suntem exact din cauza alora cu curu’ in 10 barci si botu’ la supt minim 10 capete… Aia nu vrei sa intelegi tu…
            Vorbesti de Ungaria… pai astia au supt la capatini de nici ei nu mai stiu cate… pentru ce? Spera sa le faca Rusia „dreptate”… ti se pare tie ca are coloana vertebrala Ungaria… Deocamdata se indatoreaza singuri rusilor pe niste promisiuni vagi…
            Polonia… astia din ’89 sunt deja in alta liga…. Pe Walesa nu il poti compara cu ILICI… ILICI ala care a supt la mai multe capete cu speranta ca ramane vesnic presedinte… Walesa a fost, este si va fi iubit de polonezi, in schimb ILICI primeste urale sub forma de flegme de la tot mai multi…. in special tineri…

            • Bre China si Rusia nu e clar ce pot oferi cel putin deocamdata. Nu au un standard ridicat pentru populatiile lor, nu au o directie clara spre ce se indreapta. Sunt 2 tari mari dar care nu au inca un model clar, coerent si stabil de dezvoltare.

              Sa faci balansari e cam grele bre, nu ai cu cine, nu ai cu ce, implica riscuri mari, iar beneficiile sunt destul de neclare. Doar ca sa arati ca ai optiuni!?
              Am mai zis dar ma repet cooperarea o vad punctual si aplicat pe obiective clare de interes comun.
              Exemplul cel mai bun fiind Basescu ca persoana particulara. Ii injura pe rusi o dadea greu cu Marea Neagra nu e lac rusesc, trecea prutul oricand dupa un tratament cu cuburi de gheatza la pahar, dar banu curgea frumos prin fisa de la Gazprom iar aia isi obtineau autorizatii sau ce favoruri isi doreau.

              Bre nu conteaza la cati a supt ungaria, conteaza pentru ce pretz. Iar asta e valabil si pentru noi. Deocamdata nu l-a dat nimeni jos pe Orban iar nivelul de trai este si va ramane incomparabil mai bun decat la noi. In plus ungurii si ungaria sunt mai respectati decat romanii si Romania.
              Ungaria are investitii americane la nivelul celor din Romania desi sunt mult mai mici, rusii le fac centralele nucleare, chinezii le fac trenuri de mare viteza in cadrul proiectului Drumul Matasii care pe noi nu ne intereseaza, si le mai fac un hub de marfuri pentru transportul aerian.

              Asta inseamna sa creezi politici nuantate orientate pe obiective.

              Apropo de obedienta, eu nu am auzit sa existe natiuni care sa reuseasca asteptand ca altii sa le rezolve problemele din justitie, economie si in care presedintele si premierul merg prin alte capitale sa faca bugetul sau sa primeasca indicatii de politica externa. In care demnitari de rang inalt primesc indicatii de la secretarul trei dintr-o ambasada despre cum sa isi faca treaba.

              Obedienta nu a condus niciodata la succes!

    • @typhoon
      Typhoon, mersi pentru link.

      Discutia de acolo e lunga, mi-a luat ceva timp sa o citesc. Desi ce am spus acolo in principiu e ca „cat timp ne vin ordine si directive de la Bruxelles si Washington voi fi filo-rus/filo-chinez. Cat timp principala amenintare la adresa suveranitatii (si chiar integritatii) vine dinspre Vest, atunci voi fi filo-rus/chinez. Daca in viitor vor veni directive si amenintari similare de la Moscova/Beijing in aceeasi maniera voi fi filo-altceva…”, in sensul ca resping ideea de a primi ordine/directive din afara, de ORIUNDE de afara, iar apoi in 2014 am renuntat la ideea asta pentru ca o balansare alaturi de Rusia e clar imposibila, accept demonstratia. Si nu va voi mai deranja cu ideile mele pe acest site.

      Ramaneti cu bine.

      • Pai si cand Rusia ameninta ca distruge Romania ai zis ceva @Vectore????
        Ai tacut malc, doar erau aia care te plateau…..

      • @Vector ”Ramaneti cu bine.” Pe bune !? Chiar pleci? Definitiv? Sau numai pan’la colt si vii cu alt nick?
        Da daca chiar e adevarat ca ne parasesti apai sa stii ca un ochi imi plange si unu-mi rade.
        Unu plange ptr ca de bine de rau stiam cu totii cine esti si cu cine votezi , ca atare destul de usor de combatut.
        Dar alt ochi rade pentru ca iata , unde-i uneala ,postacii profesionisti isi dau duhul si renunta de bunavoie la ”Lupta impotriva cotropitorului nationalist, fascist, roman, legionar ”si alte alea scoase din bucoavnele sovietice de propaganda desantata! 🙂
        Apai , ce sa zic, dute cu bine! Vezi sa nu ingheti, ca presupun ca ai sa fii trimis in Siberia ,din motive de plan neindeplinit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *