Ivanii prin Siria

 

Referitor tot la interventia rusa in Siria, am ramas macar mirat de opinia fostului sef al SMG, generalul Constantin Degeratu, care intr-o interventie la Digi 24, sustinea ca Statele Unite ar trebui sa-i sprijine masiv pe rebelii sirieni anti-Al-assad, inclusiv prin doborarea avioanelor rusesti!

Ori o interventie americana directa impotriva rusilor este macar nebuneasca si din acest motiv nu inteleg pozitia unui fost sef al SMG. Domnia sa facea referire la razboiul din Coreea unde – spune Degeratu – cele doua super-puteri s-ar fi infruntat direct, dar noi stim ca acest lucru este fals, acolo URSS si SUA s-au ciocnit intradevar la nivel de aviatie dar intr-un mod indirect, piloti sovietici pilotand avioane MiG 15 sub steag nord-coreean.

Alta gasca-n alta traista..

GeorgeGMT

129 de comentarii:

  1. Opinii, opinii, opinii. Păi cu o așa gândire, a unui fost șef de stat major, ne mai întrebăm de ce armata a ajuns unde este acum (sper să nu ajungă și mai jos).
    Când ești mic și depinzi enorm de alții pentru apărare ori stai în banca ta (gen Suedia, Elveția) ori ești cu TOTUL cu un aliat (gen Marea Britanie, Israel, Belarus, Armenia).

  2. Poate ca Degeratu a avut in vedere ca militarii americani sa actioneze alaturi de rebelii moderati, cu jucariile lor AA, sub steagul rebelilor, in calitate de persoane private sau voluntari, asa cum au actionat rusii in Ucraina, anul trecut si anul asta, sau pilotii de vanatoare sovietici, in campania militara din Coreea sau razboaiele israeliano-arabe.
    Daca SUA ar institui oficial, interdictie aeriana, asupra spatiului aerian unde se afla kurzii si rebelii moderati sprijiniti de SUA, rusii s-ar lasa pagubasi si nu ar actiona aici, pentru ca nici ei nu isi doresc un razboi deschis cu SUA, din pragmatism militar si politic.
    Poate ca la asa ceva s-a gandit Degeratu.
    O confruntare militara deschisa SUA-Rusia ar duce inevitabil la un razboi unde s-ar folosi in final arsenalul nuclear.

    • Oficial Syria a cerut sprijin ul rusilor !!!! Asa ca rusii cam pot zburda in tot spatiul aerian al tarii !!! Cum pot americanii sa inchida un spatiu aerian ce nu le apartine ?!!! Cum pot faace asta efectiv decat prin interceptoare si amenintari care s ar putea solda cu deschiderea focului ?!!! Ce ar iesii decat razboi intre cele doua puteri ?!! Si inca ceva au mai vrut sa planteze acu ceva timp „toporasi ” si a ramas sa le dea aprobare Congresu !!! Atunci cica presiunea civila a functionat si Congresu nix , crezi ca acum o vor face ?!!! La fel si cu declaratiile Pentagonului !!! E doar joc de nervi !!!
      Crezi ca SU 30 au fost aduse de pomana plus acele MIG 31 siriene ( care tare mie ca tot rusii le piloteaza ) sau sunt tocmai pt ca baietii lui Sam sau ai lui David sa nu i deranjeze !!!
      O pot face cu militari acoperiti dar nu ar face decat sa le dea apa la moara rusilor pt a sporii fortele !!! Sa nu uitam cum a inceput Cecenia cu militari rusi ucisi si altii capturati !!!
      inca o data sa nu uitam ca rusii oficial au „aprobarea” Syriei de a face ce „trebuie ” pt respectivul aliat !!!!

      • Bashir nu mai are legitimitate în fata majorității poporului sirian așa ca nu poate fi considerat reprezentantul Siriei.Rușii au fost chemați de o persoana care nu mai reprezintă Siria așa ca nici ei nu au mai multa legitimitate sa acționeze militar în Siria.

        • Tu intr un fel ai dreptate !!! Dar daca nu mai avea legimitate de ce totusi au ramas si multi de partea lui , fara sa i punem la socoteala pe iranieni ?!! De ce parte din armata a ramas sa l sprijine luptand ?!! Sa nu uitam cum a fost la noi cand armata a trecut destul de repede de partea poporului !!! In siria nu inca lupta pt ca pe de o parte stiu ce inseamna dezastrul lor ca si in Libia !!! Daca nu ar fi avut sprijinul armatei atunci nu ar mai fii avut legimitate !!!

          • De ce au ramas multi de partea lui? Pai cum isi comanda dictatorii supusii ? prin propaganda si violenta. Pai si in Coreea de Nord armata este de partea dictatorului, asta nu inseamna ca este in beneficiul populatiei. In termen mediu si lung ar fi in beneficiul populatiei ca Assad sa cada.

            • Pai spune tu atunci cine are legimitate in Syria.

            • Cu ce este Assad mai „dictator” decat Obama sau regii sauditi? De ce sa cada? Ai vorbit tu cu sirienii si i-ai intrebat de viata? Assad este presedintele tarii ales in mod legitim si democratic. Toata povestea asta cu „armata lui Assad” este o propaganda mizerabila. Am citit un itnerviu cu un sirian si el spunea ca nu exista sintagma asta in Siria ci doar ARMATA SIRIANA. Singurul motiv pentru care vestul vrea sa-l ldea jos este pentru a instala marioneta lor si a inrobi tara cu FMI. Assad nu si-a plecat capul imperialismului american precum marea majoritate a presedintilor lumii, printre care si ai nostri, si de aia vestul la marginalizat si la etichetat imediat ca dictator. Ar merita o medalie pentru ca a rezistat atata timp nu sa cada. Chiar asa de orb esti:?

              • „Assad este presedintele tarii ales in mod legitim si democratic…”

                Avand „contracandidati” pentru prima data doar in 2014.
                Pute de „democratie” prin Siria de zeci de ani, nu alta!
                🙂

                Apropo, sa va amintiti chestia asta cand o puneti in balanta cu Yanukovici…dar…mai ales cu Timofte – care care pro-rusii DAdonisti il vor dat jos de cateva saptamani.

                Auzi la el…al-Assad „ales democratic”…

                N-aveti altceva mai bun de facut decat sa continuati sa luati partea cuiva in prostia asta de „pro-americanism vs. pro-rusism” cu privire la Siria?
                Lasati-i in pace pe astia mari, e lupta lor acolo, sa-si rupa singuri picioarele si fara incurajarile infantile ale chibitilor…

          • Pentru ca sunt foarte mulți de partea lui Bashar acesta deținea pana acum o săptămână, doar cel mult 25% din teritoriul Siriei.Doar o parte din armata îl susține pe acest dictator și asta aparține aceleași comunități religioase ca și Bashar.Practic doar camarila la Bashar și cei apropiați lor lupta acum alături de Bashar ca sa isi pastreze actuala pozitie in stat, pozitie datorata exclusiv apartenentei native la comunitatea de bastina a lui Bashar.La arabi nu exista la modul real sentimentul de conștiința națională. La ei totul se limitează la modul real, doar de apartenența la o anumita comunitate tribala și religioasa iar în baza acestei apartenențe vei avea o cariera de succes și o anumita bunăstare materiala sau ești cetățean de categoria 4.
            Iranienii si rușii au interesele lor personale sa lupte în Siria de partea lui Bashar.Iranienii vor un stat șiit întro zona dominată de sunniti iar rușii vor sa își păstreze bazele din Siria,nu vor ca aceasta tara sa intre în sfera de influenta occidentala iar recent,datorita teroriștilor islamici din care fac parte mulți decenii, prefera sa îi anihileze pe acești cecenii în Siria decât în Rusia.
            Pe. Scriu de pe o tableta si este groaznic.Se papa,se adaugă litere sau se modifica cuvintele scrise.

            • 1. Seteaza la tableta sa nu faca autocorect si sa nu iti sugereze cuvinte.

              2. Daca nu ar tine cu Bashar siitii ar fi ei oprimati asa ca nu au de ales. pana Siria nu este impartita pe zone tribale (ca tot orientul de altfel) nu va fi pace. L sfarsitul WW II se putea face asta dar marile puteri invingatoare nu au dorit asta ca sa poata sa-i intarate oricand.

        • Cine a intrebat „poporul” sirian fata de legitimitatea lui Bashar?! S-a facut vreun referendum?! Brusc au aparut niste „rebeli”, „luptatori pt libertate” si au bagat Siria in haos si razboi civil.
          Despre ce legitimitate vorbim aici?

          Sau ce legitimitate are asa-zisul guvern „democratic” din Libia vecina?!

          • A fost posibil ca poporul sirian,în mod democratic,sa își exprime punctul de vedere,sau sa își aleagă in mod democratic liderul în ultimii 40 de ani?

            • Pai mai Sorine care „popor” sirian?! hai sa nu confundam o tara precum Siria cu una europeana si pana la urma cei aia democratia in tarile arabe? Ai tu macar un singur exemplu de tara araba democratica? Cu ce-i mai dictator Al-assad decat familia Saud sau decat aia din Oman, Qutar, Kuwait, Bahrein?

              • Din păcate nu este un răspuns pozitiv la întrebarea ta.Partea și mai trista este da arabii nu apreciază democrația și pot fi ținuți de scurt doar în cadrul unei dictaturi.Ce s-a întâmplat în Irak și în Libia la sfârșitul conflictului armat este dovada ca arabii nu sunt capabili sa se administreze corect și eficient,în mod democratic ci acționează exclusiv pe criterii tribale și religioase.

              • Exact,bine spus.

          • Din punct de vedere legal, el este președintele ales. Asta ii da dreptul executiv asupra Siriei. Punct.

          • …legitimitatea ti-o dau astazi :
            1. Referendumul
            2. Alegerile
            3. Recunoasterea internationala.

            Assad este recunoscut ca seful statului Sirian ( altfel nu i s-ar fi cerut sa plece ci pur si simplu nu ar fi fost recunoscut ca-n Donbass). Totodata acum doi ani el a castigat alegerile. Prin urmare el este seful statului
            Totodata este recunoscut international intr-ucat face parte din formatul de negocieri de la Geneva pe problema siriana.
            Asa ca e superlegitim!

            …Ce rezulta de fapt de mai sus este inexistenta” „drepturilor istorice”! Care nu sunt astazi un criteriu al legitimitatii.!

        • Sorine, tata, astea de unde le mai scoti ?

      • salut, si eu cred ca mig 31 este pilotat de piloti rusi. nu ii vad pe rebeli sa le tina piept, multa prostie din partea tov jeneral

    • Nu reusesc sa gasesc videoul respectiv. Daca cineva are mai mult succes decat mine, va rog sa postati un link ca sa stim si noi despre ce discutam si in ce context.
      In alta ordine de idei, doamna locotenent-colonel din state mi se pare o tradatoare de tara ordinara. Nu ar fi nici o problema daca ar grai adevarul sau daca intr-adevar ar crede ce spune, dar mie mi-e clar ca a primit vreun cec baban ca sa debiteze prostiile alea.

    • domnee degeratu vrb el cel care a distrus armata romana, el care a transformat-o din armata de lupta in armata de patrulare shi paza? un nemernic shi un tradator din gashka lui base chioru!

  3. Degeratu poate parea ca are pozitionari mai radicale in privinta relatiilor cu rusii dar eu o privesc ca pe o contrabalansare a atitudinii cacacios-capitulard-colaborationiste a principalelor tari europene care au o singura teama:
    Sa nu se supere nebunul de la Kremlin si sa ne trezim cu un razboi cu Rusia.

    Ok, dar pana unde tot cedezi, de teama sa nu provoci un razboi cu ei?
    Isi fac europenii iluzii ca daca tot vor ceda cate un pas rusii se vor opri la un moment dat pentur ca si-au facut plinul?
    Ar trebui sa fie complet idioti ca sa creada asa ceva iar reactiile lor recente, in problema imigrantilor ma fac sa cred ca indivizii chiar sunt idioti. (ok. un amestec de idiotenie si meschinarie).
    Rusii nu se vor opri niciodata din cerut, pretins, luat, cucerit etc.
    Astia nu inteleg decat de ciomag.

    Trebuie sa fie cineva care sa le spuna: „Baieti, asta e limita, mai departe nu mergem. Daca nu va convine, aruncati prima bomba atomica si hai sa crapam impreuna.”

    • Bre ce numesti matale politica cacacioasa capitularda e punctul matale de vedere. Vest europenii joaca la mai multe capete pentru ca vad si oportunitati in Rusia nu numai probleme.

      Europa e cel mai scump continent la ora actuala cu nivelul de trai cel mai ridicat desi nu exceleaza nici prin productivitate, inventivitate, forta militara. Ca sa mentina nivelul de trai actual pentru cetatenii ei Vestul, trebuie resurse ieftine si piete de desfacere externe. Estul european e cam fumat… afundat in datorii nu prea mai e loc de consum serios. Iran, Rusia, Khazastan sunt noile directii.

      Proiectul americanilor cu gazul de sist si alte conducte care vin din Orientul Mijlociu nu capata contur. Iar nemtii si francezii au mai pus de o conducta prin marea Baltica cu Rusia. Probabil de aia si-au si luat-o cu scandalul WV. Pacea din Ucraina prin acordul de la Minsk a fost semnata fara acordul USA. Iar mai nou forteaza prin noi negocieri diplomatice detensionarea situatiei si eliminarea sanctiunilor pentru a reporni schimburile economice.

      • Vezi ca, pe langa „cacacios-capitularda” am folosit si termenul colaborationista.
        Germania, Franta si Italia ar trebui sa ne spuna daca doresc o Uniune Europeana cu Rusia membra ca sa stim si noi ce sa facem.
        Ca sunt jigodii si sunt gata sa ne vanda pentru interese economice stim demult si am tot discutat asta aici.

        • Unii, adica prostii, ar spune ca asta e teoria conspiratiei.

          • Da de unde teoria conspiratiei. Inainte de inceperea conflictului din Ucraina in diverse cercuri politice si „think tank-uri” din Franta se discuta despre necesitatea ca UE sa ofere Rusiei o perspectiva de aderare.
            Doar nu-ti imaginezi ca au renuntat. Doar sunt mai tacuti ….. momentan.
            Pana la urma, pentru toate problemele cu Rusia vor fi facuti responsabili, ciudatii si paranoicii astia de est-europeni care nu inteleg mersul istoriei.

            • Mie asa mi-a zis unul pe aici: teoria conspiratiei. Dar ca sa se apuce si sa disece faptele…ciuciu. Ma rog, eu am fost mai rau ca dumneata: am folosit expresii de genul spurcaciune de neamt si altele asemenea.

    • La fel ca tovarasi nostri americanii nici ei nu se opresc pana cand starnesc un conflict Direct cu rusia si China.

  4. Sa zicem ipotetic ca am fi atacati de rusi, din opiniile voastre ar trebui sa inteleg ca americanii nu ar trebui sa se bage ca o sa porneasca un razboi nuclear. Suntem in rahatul in care suntem tocmai din cauza atitudinii fricoase ale americanilor, cum face Putin ceva, Obama o ia la fuga cu coada intre picioare. Prin lipsa de reactie a vestului, ursul devine din ce in ce mai indraznet.

    • Una e atacarea unei tari nato si alta contrapartida cu o tara ce nu e in vreo alianta !! Desii chipurile asa cum am spus si mai sus acum e si oficial ca Syria a cerut ca un aliat acel sprijin ! Asa cum noi ar trebuii sa fim sprijiniti automat de alianta !!! Aici americanii pot face ce fac rusii acolo !!! Interventie !!! Asta daca tanti Merkel no zice iar ca Moscova face ce trebuie si cu noi !!!

      • In practica Nato inseamna SUA, UK, Franta si Germania. Care dintre reactiile ultimilor ani ar trebui sa imi dea siguranta ca vom fi protejati de Nato? Poate faptul ca SUA ar fi trebuit sa fie garantul integritatii Ucrainei? Poate atitudinea Germanieí care este supusa Rusiei? Increderea mea in Nato a atins niste cote foarte reduse si marele exercitiu Trident imi pare un mare fas fata de ce a aratat Rusia. Revenind la subiectul Siria, atat timp cat aliatii au pregatit un anumit grup sa il dea jos pe Assad, atunci trebuie sa ii ajute si impotriva rusilor.

        • De cand or fi rebelii aia sirieni – care pana una alta n-au nici macar o tara – membrii NATO?! Si cum poti sa faci o astfel de paralela?!

          • De cand cu reactiile lase ale aliatilor imi scade dramatic increderea in Nato, poate o fi si propaganda ruseasca de vina si lipsa unei propagande de cealalta parte. Sustin pozitia lui Degeratu care corespunde de altfel cu a lui McCain sau Rubio. Fac paralela, pentru ca nu ar fi exclus ca intr-un viitor sa fim si noi atacati de rusi si aliatii o sa spuna ca nu cumva sa ii deranjeze pe rusi ca au bomboe nucleare.

    • Rusia este poarta de intrare a europenilor spre tarile Asiei centrale.
      US se scufunda economic pe zi ce trece si nu mai sunt unica si imensa piata de desfacere de acum 20 de ani. Solutiile lor pentru europeni sunt departe de realitati, politica externa americana foarte probabil va inregistra un esec imens in Orientul Mijlociu.

      Si daca ne anunta ce o sa facem?! Renuntam la fondurile europene si mergem la FMI!? Nationalizam fabricile? Il sunam pe KI si Gabi Oprea sa ia masuri ? Plangem la americani?! :))

      Vanduti am fost de cat ne stim, chiar si americanii ne-au vandut la Yalta.

      • Bre pana sa se scufunda SUA – ca toata lumea o tot asteapta sa se scufunde 🙂 – mai bine arunci un ochi spre China…

        • Iar sunt capitalistii americani pe marginea prapastiei …… N-ai reusit sa treci peste anii ’80.

          • Era pentru watcher.

          • @eroule
            Problemele din 2008 nu s-au rezolvat deloc. Atunci mecanismele au fost injectii masive de capital de aproape 700 mld aprobate de Congres si aducerea dobanzii de referinta la 0. In plus FED a printat 18.000 de mld fara aprobarea nimanui si fara sa spuna la nimeni bani pe care i-a distribuit dupa bunul plac catre bancile mari europene si americane.
            Intre timp economia americana a fost tinuta in viata prin mentinerea acestor doua mecanisme. Problema e ca injectiile masive de capital daca prima data au ajutat ulterior au devenit un drog pentru economia americana si au dus la o decuplare a bursei de economia reala.

            Cand urmatorul val al crizei va veni se estimeaza ca va fi mult mai mare si nu mai exista nici un cartus de tras….

        • Bre problemele Chinei sunt un raspuns al americanilor la faptul ca au inceput sa vanda masiv datoria americana care o detin. Exista un shift in gandirea chinezilor care au trecut de la viziunea sustinem dolarul ca sa nu pierdem valoarea datoriilor la cea in care vindem masiv si repede.

          Momentan situatia e dificila dar vor merge inainte si vor trece peste.

          USA incepe sa descopere ca in ciuda injectiilor masive de capital si a dobanzii de referinta tinuta la zero nu exista nici un recovery. Mii de joburi dispar lunar din industrie si in schimb apar doar joburi de barman si avocat si part time. Inclusiv WalMart a inchis foarte multe magazine. Pentru cei 95 de milioane de americani care nu sunt in campul muncii FED deja spune ca de fapt ei nu vor de munca :))

          Rusia China dar si altii acumuleaza masiv aur. E clar ca se asteapta la miscari tectonice de mare magnitudine in sistemul financiar in viitorul nu foarte indepartat.

          • Bre @watchere… am mai vorbit noi de bancile alea pe „hartie” clonate si de Moscova si de Beijing….

          • @Watcher. Bre…China e intr-o hazna cum n-a fost America/UE niciodata in viata ei… Chinezii ca sa mentina cresterea exconomica au aruncat cu mii de milirade in economia lor si s-au apucat sa construiasca! Orice, doar sa construiasca.
            In anul 2008 datoria Chinei (public+privata) era de aproximativ 25% din PIB ul tarii, in cinci ani a trecut de 200%!!!!
            In acelasi timp China are o imensa problema sociala si politica, un nivel al coruptiei pe care noi pur si simplu nu-l intelegem (au banci false!) si o problema cu mediul foarte, foarte mare.
            Astazi China continua sa bage bani in economie, cu mult peste ce au bagat americanii sau europenii, dar se vede treaba bursele au inceput sa nu mai suporte cresterea-fantoma.
            Este suficient ca pretul la imobiliare s-om ia la vale si vom avea un spectacol nemaivazut in istorie.

            Nici rusii nici chinezi nu detin cantitati foarte mari de aur, iar cand piata imobiliara din China o s-o ia la vale n-o mai opresti cu cat aur oi avea tu!

            • Un link ceva ca sa cetim si noi. 🙂

              La datorie externa China sta chiar ok fata de altii. Vezi aici http://www.analizeeconomice.ro/2015/01/top-10-cele-mai-indatorate-state.html

              • Nu mai puneti mai fratilor botul la tot felul de ziaristi ca va pacaliti rau de tot…

                http://www.bbc.com/news/business-34059482

                http://edition.cnn.com/2015/08/24/opinions/vague-china-economy-problems/

                Voi doua linkuri, eu respectuos tot doua. Doar ca eu ma refeream, si am scris in comentariu, la datoria totala Chinei – publica +privata – si poate voi nu ati inteles exact acest lucru…

                Ma mai refeream – pt cei care pricep aceste lucruri (economisti)- la viteza infernala cu care datoria a crescut in China. In America de exemplu a fost nevoie de peste 100 de ani ca datoria totala sa ajunga unde este astazi, Chinei i-au ajuns doar 5 ani, iar acest lucru se va termina printr-o catastrofa.

                • Exact, în ritmul ăsta galopant, va face o mică implozie, iar atunci să vezi cum ne ducem toți după ei….

                • In America de exemplu a fost nevoie de peste 100 de ani L
                  pai bezi mai vreicule?
                  Cat era dolarul in copilaria noastra? Pardon intr0ma mea se comanda sa nu ai mai mult de 5 $ in bunar – suma pe care cei ami multi is-o permiteau sa o piarda si minima ca sa nu se infurioe prea rau baditul ! p Feaka de 50 $ pe saltamana era buna ….si i undei de aur se cumpara cu 35$.
                  Iniante, cand era mama fata cau dar vreo 22-24 de doalri la o uincie de aur.
                  Pe vrmeera cand binicle erau fete dolaru facea camtit atata dar de abi incepea goana depa aur din Alaska deci era uar mai putin.. si dolarul si mai valoros.

                  Azi ce mai este aia un dolar? Ce amia amrata leafa dinSUA inseamna vreo 10,10$ pe ora … acum 1000 de ani era o leafa pe o saptamana! Salru minim de azi este mai mult decat uin salariu mediu in 1973. Asa ca datoria Chinei acumulata in ultimii 20de ani de dezvoltare furioasa nu prea poate fi comprata cu datria din ultimii 100 de ani ai SUA. Nu de atla dar panan prin 74 dolarelul de azi era DOLAR

                • Cand au scris bbc-ul si cnn-ul analize de „bine” referitoare la China? Acu’ pe bune … 🙂
                  Stim cu totii ca razboiul a inceput de cativa ani iar media scrisa&vorbita este controlata oriunde in lume.

            • „au banci false”
              Nu inteleg, te rog explica.

              • Au fost infiintate un fel de fonduri de investiti care i-au banii din banci pt diferite obiective si de fapt fac altcevea cu ei. Mai pe romaneste deturnare de fonduri la un nivel astronomic tocmai de catre autoritatile locale.
                Este greu de explicat printr-un singur termen jmecheria asta nu exista la noi .

      • Nu stii nimic despre Yalta.
        Vanduti am fost, insa in timpul conferintei de la Moscova.

      • USA se scufunda pe zi ce trece,vorba ta,însă este cool ca lucrurile merg grozav,pe zi ce trece,în Rusia și China.Dacă rușii se implica mai profund în Siria,pățesc ce au mai pățit la finele anilor 1980 , dupa campania URSS din Afganistan.Va scrie mare de tot,Insolventa , pe mama Rusia.

      • Americanii erau aliati cu rusii in WW2.Daca au fost in razboi cu Romania , ce obligatii avea fata de Romania ? Ei au facut cam ce se putea , dar nu putea incepe un nou razboi pentru tarile din est.N-au facut-o pentru Polonia , ai caror soldati au luptat de partea aliatilor fiindca pur si simplu ca armata terestra URSS avea la sfirsitul WW2 .In Mari decizii din WW2 Jaques de Launay sustine ca sovieticii aveau la sfirsitul WW2 714 divizii impartite in 5 fronturi.Cine isi putea asuma pierderile unui razboi clasic cu sovieticii dupa 5 ani de razboi ?

    • Ce treaba are atacarea unui membru NATO cu „jocurile” facute de americani si evrei in zona araba?!

    • Obama e negru nu are putere la casa alba, nu vedeti cine e pe langa el. eu zic ca e slab reprezentat . si a cam pierdut bataliile cu putin. din pacate pt noi

    • Ma de ce naiba au facut rusii de asa mare patima pe ei.
      Toata lumea bombardeaza acolo si hop si ei si e mare panica.
      Crezi ca cetateanul american vrea sa se bata cu rusu din cauza syriei. Ce mare branza e cu syria aia o sa traesti tu mai bine daca pica assad?

  5. Asa cum prezentati, cam inversati rolurile agresor/agresat.

    Siria este aliata URSS-ului si apoi Rusiei de aproape 60 de ani.
    Cât o fi el de dictator, Bashar el-Assad este seful ales „democratic” (cel putin tot atât de democratic decât în tàrile din pactul de la Varsovia) al unei tàri recunoscut independentà de càtre ONU.

    Rebeliunea sustinutà de puteri occidentale sau ale golfului Persic, a ste cea care atacà institutiile si armata nationalà sirianà.

    Rusii au avut o carte de jucat si au jucat-o (cel putin pânà acum) bine. Operatiile sunt desfàsurate la cererea guvernului legitim ale unei tàri.
    Au securizat baza, au adus si mijloace de interdictie aerianà (rachete SA, Su-30 care pe lângà rolul de recunoastere si coordonare, sunt interceptoare – raidurile de bombardament spre frontiera turcà sunt însotite sistematic de Su-30).
    Nu se poate compara cu Afganistanul (sovietic sau american), nici cu Irakul.
    O bunà parte din populatie sustine pe Bashar, regimul are încà resurse militare si doctrina ruseascà nu este sà se implanteze si sà-si punà marionete în Siria.

    Occidentalii sunt blocati de monstrul lui Frankenstein care l-au nàscut fiindcà nu pot avea decât argumente contradictorii.

    Între timp, fàrà declaratii trâmbitàtoare, Ivanii si-au gàsit un teren de joacà pentru experimente si antrenament ràzboinic, îsi consolideazà prezenta la Mediterana, sunt altfel considerati de Israel si îsi fac o imagine mâgulitoare în fata unei bune parti din opinia mondialà.

    • Pai e simplu pt ca atunci cand ataci o tara sub pretextul ca detine arme de ni micire in masa dar nu le gasesti sa aduci dovezi e democratie !!!
      Cand ataci alta tara sub pretextul ca adapsteste retea de teroristi si ii bombardezi e democratie !!!
      Cand alta tara face cam acelasi lucru nu mai e democratie ci agresiune si amestec in treburile altora !!

    • Dapai daca gandim asa si Ceausescu tot democratic era ales 🙂
      Eu unul prefer o democratie imperfecta decat o dictatura perfecta.

      • Atunci fa o excursie in Libia 🙂 si daca scapi vorbim dupa aia! Bre limbajul asta de lemn, rupt total de realitate, poate provoca probleme cu digestia 🙂 .

        • aici ,domnule George .tot respectul,aveti perfecta si totala dreptate ….Al Assad cu bune cu rele e totusi seful statului siria,familia sa a asigurat laicitatea Sirie timp de 40 de ani a tinut ani de zile islamisti sub control,ramura sa alawita,este cit se poate de moderata,fiind bazata,pe practica mistica mai mult decit pe fundamentalism,in alta ordine de idei,in momentul de fata avem o certitudine,in Siria,Assad a mentinut timp de ani de zile stabilitaea,libertatea religioasa,si-o situatie economica sociala ,decenta,oi pe de alta parte nu stim cine sunt rebelii moderati,si oricum ISIS are in componenta sa o mare parte din opozitia la Bashar al Assad…..
          Cunoastem un singur lucru…Assad trebuie sa ramana presedinte altfel va fi dezastru……..

      • Lucrul cel mai important pe care USa& Co nu l-a inteles seta ca democratia nu merge la arabi, vezi Libia si alte tari democratizate de americani. Mi se pare de prost gust tu sa faci ce vrei iar cand vine altcineva ala nu are voie ca deh , Bashar trebuie sa plece? De ce? Ca nu a vrut sa joace pe partitura USA?

        • Ca americanii n-au inteles cum e cu democratia la arabi e adevarat dar de „democratizarea” LIbiei si SIriei s-au ocupat in principal britanicii si francezii care au si scapat situatia din mana.

        • Din păcate ai dreptate.Nu știu dacă acum americanii au înțeles acest lucru.După cum îi văd ca acționează liderii UE , în criza migranților musulmani,este clar ca oamenii astia nu au nicio treaba cu realitatea.

    • Bre nea @Mircea
      -„O bunà parte din populatie sustine pe Bashar, regimul are încà resurse militare si doctrina ruseascà nu este sà se implanteze si sà-si punà marionete în Siria.”
      Sunt sigur ca ai vazut ultimele harti referitoare la dispunerea rebelilor, ISIS, pro Assad….
      Daca nici Assad nu este marioneta ruseasca….atunci cine draqu’ mai este….Ala este din tata in fiu marioneta…
      Ce spui matale seamana cu ce spunea Lavrov mai acum cateva zile la tv „…poporul rus este politicos”….

      • Repartitia geograficà (suprafetele) nu este semnificativà. Ponderea populatiei care a ràmas sau s-a refugiat în zonele controlate de Siria oficialà este mai pertinentà.

        Cât despre Bachar, el este produsul nationalismului pan-arab al partidului Baas, ca urmas al tatàlui sàu. Alianta cu sovieticii, apoi cu rusii, nu a însemnat o ocupatie a Siriei si introducerea de marionete la toate nivelele administratiei siriene.

      • Si rebelii&ISIS ai cui marionete sunt? :))))))))))))))))

  6. Foarte corecta afirmatia. Mai acum cateva luni am mai scris, cred ca si pe site-ul dvs., ca este bine ca generalii armatei noastre sa iasa in fata ca sa-i cunoastem; pe mana dumnealor poate sa fie destinul unui popor si viata copiilor nostrii.
    Au iesit de abia vreo 2 sau 3.Unul dintre ei este personajul amintit. L-a inceput mi-a facut impresie buna, acum cred ca este in stare sa ne vanda, adica copiii Romaniei sa de vina carne de tun pentru altii. Apreciati si dvs. Colac peste pupaza mai sunt unii care cauta sa scoata tinerii din tara si sa aduca straini chipurile ca economia are nevoie de acestia. Care economie, care industrie? Unii dintre ei publica pe Contributors sfaturi si idei aberante. Se vede de la o posta ca actioneaza in grup, ca lupii pentru destructurarea tarii.Paradoxal mafiotii acestia, care isi vand practic rudele si parintii, nu sunt platiti in ruble ci in valuta forte. Initial am crezut ca sunt naivi si am incercat sa atrag atentia. Imi sterg comentariile, care sunt la obiect. Un idiot, probabil cu facultate, ne comunica ca suntem un popor de tampiti.Poate el, eu in niciun caz si nici alti ca mine. Asa ca domnul George GMT mai ia si dumneata masuri.Inelegem ca toate merg pe bani, dar nici chiar asa. Sa fie selectati cei care participa cu articole si sa se tina seama de orientarea blogului dvs. Va multumesc.

    • Domnu’ Crastea ce anume vrei sa spui mai clar si la ce anume articole te referi?!

    • Bre nea @Carstea…. chiar tii mortis sa demonstrez ca suntem un popor de tampiti?
      Observi ca am spus „suntem” ?
      Degeaba esti matale ok din multe puncte de vedere+ cateva zeci de mii… cand vine poporul ala care viseaza doar sarmale, ciolan cu fasole, mititei si bere la vot deja ce stii matale sa faci (+ ideile bune pe care le ai) si i altii cateva zeci de mii este deja ANULAT!!! Pricepi?
      Iar aia strainii care ne observa automat o sa spuna ca suntem un popor de tampiti…
      Si in aceasi oala esti bagat si matale si altii cateva zeci de mii… Vezi de aia este buna „democratia”… pentru ca da drept de vot oricarui ceapcea care nu are nicio treaba cu nimic… Daca nu ne place democratia… hai repede cu o dictatura… nici aia nu ne convine… Nici democratie, nici dictatura….nici noi nu stim cum sa o intoarcem….
      Drept de vot la puscariasi… pe care-i mituieste fiecare guvern… Pai daca ai fost arestat pentru x, y fapte… eu zic ca deja nu prea ar mai trebui sa ai drept de vot cel putin pe perioada detentiei… Care puscariasi li se aloca bani mai dihai decat unui militar… sau unui elev…..Ca sa fie treaba completa trimiti toti ceapcea agramati la vot… ca sa iese la numar… Noi de cand ne stim in epoca moderna am avut o problema cu numarul voturilor… Sa fie multe… nu conteaza calitatile si lipsurile alora care voteaza….
      Cat despre @GMT are dreptul sa selecteze cum vrea el articolele, autorii articolelor, si daca ma gandesc bine chiar si comentariile… Deocamdata efortul este sustinut de cativa… statul roman nu contribuie cu nimic la acest blog (si este un lucru foarte bun), @GMT-ul plateste cam tot ce inseamna acest blog… chiar daca primeste oarece donatii… chiar daca a pus oarece reclama… In concluzie nu ai (si niciunul din noi) ce comenta la adresa @GMT….
      Mie daca nu imi place un articol nu comentez….

      • Am inceput sa pricep. Este adevarat cam tarziu, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Totusi zic eu nu este bine sa fie aruncate zoaie pe un popor, indiferent care ar fi acesta.

  7. Foarte vocal in ultimul timp dl general (sigur mai pica si un banut din asta ) dar oare cand a avut o functie importanta in armata romana de ce nu a fost la fel de vocal impotriva politicienilor si nu a cautat ca reforma acestei armate sa nu duca la slabirea ei ca si capacitate tehnica ?!! Ciudat cum de da multe lectii despre ce ar trebuii sa faca altii in timp ce altora nu a fost in stare sa le dea lectii despre istorie cand o armata slab echipata a suferit pierderi mari in ww2 iar dumnealui a cam stat in functie doar binemersii !!! Cam lup moralist sa dai lectii altora in timp ce i ntr o vreme iti vedeai linistit de functie ca sa nu fii inlaturat din ea !!!

    • Degeratu e doar o tropetica securisto-americana asa ca nu ma mira. 🙂

      • Degeratu este acum un pensionar care are acum libertatea sa poata spune ce gandeste.Este foarte bine ca are o viziune pro SUA.Așa ar trebui sa aibă toți militarii și politicienii noștri. SUA nu este tara perfecta însă imediat si de departe o prefer în fata Rusiei,Chinei,samd.

    • Este vocal vreun cadru activ?Dacă totuși este și spune anumitor lucruri pe nume,s-a dus cariera lor.După ce se pensionează, militarii de cariera nu risca sa fie trași la repercusiuni pe linie profesionala pt ca deja ei nu mai fac parte din sistem ci sunt oameni cu adevărat liberi.

  8. https://www.facebook.com/vivelesparas/videos/933416550052768/?fref=nf
    Sa mori de ras nu alta !!! De aia se bat ca chiorii ca unii habar nu au de unele !!!

  9. Pàrerea unui rus despre antrenamentul fàcut de americani aliatilor, rebeli sau statali.
    Sunt de toate, mai ales niste descrieri ale unor episoade georgiene. Articol desigur pàrtinitor, dar cred cà merità citit:

    http://cluborlov.blogspot.fr/2015/09/american-allies-in-syria-their-shameful.html

    • Super articolul. Abordarea este rationala iar episodul georgian este delir ( daca e si adevarat). Un citat din ceea ce cred ca reprezinta cheia problemei americanilor: „The Iraqi experience, of which the Pentagon is so proud, trained them to patrol, to accompany convoys, and to man garrisons in the middle of the desert. Three decades of random abuse directed at weak opponents have accustomed the American army to rely on technological superiority, and it has largely lost the skills of close-range combat. Now even at Yarov the Ukrainian military and national guard are refusing to obey instructors, whom they see as complete and utter newbies”

    • Trecut de părtinitor doar că s-ar putea ca problemele semnalate să fie mai relevante pentru unii decât pentru alţii. Cu alte cuvinte, cititnd despre georgieni mă duce gândul la români, căci oricând putem depăşi dezastrul de la turtucaia. Chiar ar fi interesant ca tema acestuia articol să fie reluată de acest blog în alţi termeni, mai obiectivi.

  10. Toata lumea este atenta la miscarile Rusiei in Siria, dar nimeni nu-i baga in seama pe iranieni. Ce vrea in realitate Iranul? Pana acum nu am auzit de actiuni militare iraniene impotriva ISIL. Impotriva cui lupta Iranul?

    • O intrebare retorica …

      Lupta impotriva celor care au facut praf zona araba: evreii, rebelii sustinuti de NATO, Isis.

    • Oare chiar nu îi baga nimeni în seama pe iranieni?Ieri sau alaltăieri Obama i-a criticat pentru rolul lor din Siria.Ce vor iranienii în Siria și de la Siria?Sa fie o tara preponderent siita care sa îi fie aliata în fata celorlalte tari arabe sunnite.

      • Asa sa fie, insa mi-e teama ca scopul Iranului ar putea fi obtinerea controlului in Siria pentru a-si indrepta apoi atentia impotriva Israelului.

  11. Prima impresie fara de pozitia Generalului Degeratu este ca pozitia lui actuala nu difera de fostele lui pozitii… A doua impresie este ca scapand de obligatia selectarii cuvintelor datorita pozitiei oficiale pe care a avut-o este mult mai direct si mai clar… A treia impresie este ca se afla pe o linie pe care mai sunt multi-multi, majoritatea de la varf … Concluzia este ca, aproximativ, aceasta este pozitia noastra ca tara !!!

  12. generalul Constantin Degeratu, care intr-o interventie la Digi 24, sustinea ca Statele Unite ar trebui sa-i sprijine masiv pe rebelii sirieni anti-Al-assad, inclusiv prin doborarea avioanelor rusesti!
    Mda … Degeratu ca tzivil este in dreptul lui sa sustina cam orice (razboi cu martienii, sa invadam Coreea de Nord sau sa anexam Australia) „doar: cu rioscu sa se preuspna ca i-a degerat (sau i s-a degenerat) creierul.

    Insa in calitatea sa de general, fots sef al MStM al Armiei Romane ar trebui sa fie un pic mai rezervat ca poa lasa sa planeze niste banuieli asupra MStM
    Ca imi aduc aminte cum taia el tortu NATO (totusi tort ptr o nunta intre un el si o ea nu una politica intre Uncle Sam si madam Romania) si cum a luat-o „NATi-O franta ca am dres-o!”
    Si imi mai aduc aminte ca nu prea l-am auzsit ca in calitatea sa de sef de MStM sa zica ceva de bine despre BELLirea Romaniei cu ceva A H 1 Cobra „draculizate” desi parca era mai in dreptul sau sa aiba o opinie. Sigur mai in dreptul sau decat sa dea sfaturi Biroului Oval!!!

    Insa ar fi cerva de zis cu opozitia aia la Bashar al Assad.
    Candva . la incput , inainte de a incepe bubuiala serioasa era da o opozitie cat de cat posibil de a fi considerata „democratica” (Siria, desi araba are totusi o alta istorie. Si o societate ceva mai „deschisa” decat alte tari arabe. ) Plus multi tinmeri care se uitau cam prea mult pe net si care aveau unele idei cam nevuloase despre „democfratie” dar sigur nu prea agreau amestecul clericilor ( de porice religie si rit) in micle lor pasiuni…

    Insa din pacate nu acestia au primit sprijinul „democratic”. Ci islamistii . Luna trecuta generalul Petreus dorea o alianta cu „moderata” al Nusra. Moderata aia fiind reprezentata locala a lui al Qaeda aia de dadu cu avioabele in turnuri cu ocazia lui 9/11 (sau acu o fi none eleven?!)
    Adica voi a zice ca curioase gusturi au „democratizatorii”
    Asta ma face sa imi aduc aminte ca prin faza finala a afacerii Afganistan unul dintre conducatorii rezistentei afgane* (unu din primele zile) avea o neliniste … zicea ca totusi sovoetcii trimiteau tineri afgani sa anvete medicina si alte cele inlcus sa fie ingineri de apa si canal insa aia mujahedinii primeau doar ulemale …
    (Apoi la spartui targului au aparut talibaniii )

    * un personaj ciudat si in felul lui fascinant. Un „senior” de moda veche (peste 60 de ani), dintr-o familie nobila (pe plan afgan) Omu radea nitel de rusi ca tocmai interventia sovietica a „readus la lumina” membrii aristocratiei tribale. Care .. cf tradtiei se ocupau doar de manuriea armelor si literatura cu genu preferat poezia. Adica se „ofileau” cu mare stil absolut inutili social. Insa odata cu aparitia sovieticilor .. ei bine distinsii poeti (cam ratati) au fost solicitati ( de popor) sa redevina conducatori razboinici. Si revedenind conducatoori razboinici au redevenit elita conducatoare!!! Tipu zicea ca Brejnev ar fi trebuit sa fie exlcus din PCUS ptr ca a reinviat aristocratia afgana!!! „Impotriva oricarei invataturi marxiste” avea grija sa sublinieze…

    Dar tineti minte – omu era serios ingrijorat de soarta tari dupa victorie – il interesau medicii, inginerii, profesorii (nu aia coranici! astia erau deja prea multi!!!)

  13. Putin a ordonat si mobilizarea a 150 de mii de rezervisti din cate se pare…nu cred ca o sa ii trimita in siria…ci s-ar putea sa faca o excursie prin caucaz, sa le distruga planurile azerilor cu conducta aia si sa lege europa si mai mult de Rusia.

    Acum e momentul adevarului pentru Rusia: fie o sa fie ultimele zvacniri ale unui colos gata sa pice, fie o sa fie o renastere a puterii ruse…nu putem decat sa asteptam si sa vedem.

  14. Creste respectul meu pentru su-24 un adevarat cal de povara pentru aviatia rusa si care stie sa faca c-am de toate
    https://www.youtube.com/watch?v=zEhT0orxOy8

  15. oare cine o sa fie primii care cumpara SU 34?

  16. Cum era vorba româneasca cu datul de nas lui Ivan? Cu un impotent la Casa Alba, soarecii joaca pe masa! Si joaca toti, rusii, iranienii, chinezii, pana si umflatul de Kim face misto de americani! Cel mai prost presedinte din yoata istoria americana! Atat de prost incat un bufon ca Trump va deveni presedinte spre a bate ultimul cui in sicriul Americii! Putin isi joaca cartile magistral, trebuie sa-i dai ce-i al lui! Domnul general are dreptate, rusii stiu doar de baț, dar cine sa-l manuiasca!? Baracu’? Hollande!? Dna. Merkel!?? Sper doar ca atunci cand va veni vremea, China, da China, sa-si aduca aminte c-am fost alaturi de ei impotriva ursului candva! De restul, n-sm frica, ne vor vinde toti cand le va conveni.

  17. Din ciclul hm:
    FSA Ghab Hawks killed several Regime &; Russian officers with TOW in Khirbat al-Naqus
    https://www.youtube.com/watch?t=8&v=iWzGe5i_WuI

    Daca este adevarat, americanii au inteles pericolul de a pierde influenta in randul curzilor si Rusia sa se folosesca de ei pt. a pune si mai mare presiune pe Turcia (oricum cica se petrec lucruri interesante la turci):

    Breaking: US to directly arm Syrian Kurdish and Arab fighters, use Kurdish-controlled territories as a safe zone against the Islamic state
    https://medium.com/@vvanwilgenburg/breaking-us-to-directly-arm-syrian-kurdish-and-arab-fighters-use-kurdish-controlled-territories-7155f4b0209f

  18. Am colectionat niste reactii ale unor entitàti care au sprijin american si totusi salutà interventia rusà:

    Ministerul de externe egiptean:
    http://news.yahoo.com/egypt-says-russias-intervention-syria-counter-terrorism-222034415.html

    Primul ministre irakian El Abadi ar invita rusii la operatii anti-teroriste în Irak:
    http://www.france24.com/fr/20151001-irak-premier-ministre-abadi-entretien-frappes-russes-contre-ei-russie

    Dupà Lavrov, rusii vor furniza arme kurzilor
    http://rudaw.net/english/world/02102015

    Kurzii irakieni (Erbil) salutà interventia rusà:
    http://rudaw.net/english/kurdistan/031020153

  19. Pana la urma Rusia o sa-si rupa gatul din nou. Sper sa nu dureze iar 50 de ani…

    Lasand vorba si datul cu parerea la o parte priviti un articol ce merita discutat. In mare a cam atins toate subiectele ce se discuta „underground” sau oriunde aiurea numai unde trebuie nu. Si a zis-o nene, a zis-o cam verde-n fata.
    http://www.biziday.ro/2015/10/04/singuri-in-fata-marelui-urs/

  20. Poate ca se mai gasesc si pareri impartite dar la treaba cu Basarabia din pacate cam are dreptate. Sa dea Dumnezeu (nu in 2018 cum viseaza unii) macar in 2028 sa se intample… dar la cum merg lucrurile acolo, la cat de lispisti de eractie sunt unii mi-am cam pierdut speranta. Macar sa nu fie razboi si la ei… Ce dracu vad la rusi nu stiu. Pe unde trec rusii numai saracie lucie ramane ….

  21. De pe facebooci:

    Hawaiian F-22 Raptors deploying to UAE „to join air war on ISIS”
    These are not for ISIS. F-16s and F/A 18s are enough for ISIS.
    These F-22 are for the Russians, Assad and Iran.

    https://www.facebook.com/DefendeBlog?fref=nf

    • 1. L-or fi ascultat pe Degeratu ? In nume predestination Razboiului Rece :))))
      2. La UAE mai bine me dadeau covoare fermecate… Pe alea me puteau folosi si ei.
      P.S. pe wiki scrie ca astea sunt interzise la export. So ca nu se mai fabrica can sent pres avansate so nu au arrival 🙂

  22. Stie cineva cum fac sa nu mai scrie tableta pentru mine ? 🙂

  23. Syria Update# Air Duel between the Sukhoi Su – 30 Russian SM and Israeli F-15
    Read more at http://www.liveleak.com/view?i=53f_1443836190#T9qXDOI4sECDMuWW.99
    vorba unora de mai sus, devine tot mai interesant………

  24. Baghdad and Moscow have just concluded a deal for the Russian air force to start using the Al Taqaddum Air Base at Habbaniyah, 74 km west of Baghdad, both as a way station for the Russian air corridor to Syria and as a launching-pad for bombing missions against ISIS forces and infrastructure in northern Iraq and northern Syria.

    Russia has thus gained a military enclave in Iraq, just as it has in Syria, where it has taken over a base outside Latakia on the western coast of Syria. At the same time, the Habbaniyah air base also serves US forces operating in Iraq, which number an estimated 5,000.

    http://www.debka.com/article/24926/Chinese-warplanes-to-join-Russian-air-strikes-in-Syria-Russia-gains-Iraqi-air-base

    De ce ar minţi evreiii în această privinţă?

    • cum ziceam mai jos, pana in 2017 mai e mult 🙂

      „Cel mai slab Preşedinte din istoria Americii întrupează ideologia care a învăţat Occidentul că rasa şi minoritatea bat calitatea. Rezultatul: un ageamiu american e ridiculizat de un ageamiu rus.”

      • Sub mandatul acestui presedinte slab s-a stabilizat si s-a pus im miscare economia SUA.Pentru aceasta situatie este meritul actualei administratii prezidentiale, a sistemului anglo saxon foarte bine pus la punct care permite institutiilor statului sa functioneze bine, intr-un anumit regim de functionare, chiar daca la pupitrul de comanda nu se afla mari meseriasi sau meritul apartine in egala masura atat presedintelui SUA cat si sistemului american?Nefiind implicata in campanii militare, SUA a cheltuit mult mai putini bani publici, ceea ce a avut un impact pozitiv asupra situatiei interne a SUA.

  25. uite una adevarata … https://www.youtube.com/watch?v=CvqL0GNl6po

    echipament de deminare la curatat de strazi …minunat….
    gen.Degeratu e pe iarba…iarba de mici nu de front.. cand o primii una dastea pe strada unde sta … ciocu mic ..si lasa-ne…. nu ai facut nimic pt armata in functie ….asa ca la pensie scutestene …

  26. „Ori o interventie americana directa impotriva rusilor este macar nebuneasca si din acest motiv nu inteleg pozitia unui fost sef al SMG.”

    Eh, kk…

    Reactzia normala ar fi sa li se dea peste bot muscalilor fara nici o jena, ca acolo joaca in deplasare, e zona de razboi, nu se ajunge la arsenalul nuclear pt cateva scaltoace prin Siria si oricum nucleare au si ailaltzi

    Cateva scaltoace date si neasumate, rebelii, bubukanii, martzienii si le mai tai din avant

    Si daca maidanezii dau in opozitie atunci si astia ar trebui sa dea trupele lui bashar fara jena

    Insa chimp family in ultimul an pe craca la cotetzul alb face poze cu ficusul, vad ca reactziile cam intarzie sa apara

    Pana la urma e chestie de tupeu, rahatul ala de putin a prins tupeu mare, probabil a vazut ca mare lucru nu i se poate intampla, prin mUEropa e la intelegeri cu vacutza jarmanca, se mai face prieten si cu chinezul clonat in 2 miliarde de bucatzi

    Si pana in 2017 cand pleaca prostalaul ala mai e mult…

    • Rusii pot fi percutati urat de tot, si prin interpusi, asa cum au procedat rusii in Crimeea.SUA pot trimite cateva mii de militari profesionisti care isi cunosc foarte bine meseria, echipati cu tot ce trebuie, care sa lupte oficial ca si mercenari, alaturi de rebelii moderati si sa le faca rusilor, zile negre si viata amara, asa cum au avut-o in Afganistan in anii 1980, si in special in ultimii 2 ani de conflict militar.

    • Exista marea posibilitate ca la Casa Alba sa ajunga dupa alegerile de anul viitor tanti Clinton desi in acest moment, zice-se ca Trump ar fi sta cel mai bine in sondaje.Daca baiatul asta ajunge presedintele SUA, politica externa a SUA va fi picanta.Personal cred ca in acest moment SUA are nevoie de o administratie republicana la Casa Alba.

  27. cred ca in momentul cand vor fi percutati cum zici ..si nu mai are nimic de pierdut..ivan o dracu de planeta cu nucleare si gata …pace globala… plus ca rahatii aia care zici ca vin ca mercenari, or sa fie arsi cu buratino si termobarice, sa vezi cine plange in state la fereatra casei de rehat albe ca nu mai au soti si tati …si atunci sa vezi fericire … ura

    • Crezi ca armata SUA nu are in dotare bunatati, ca si cele rusesti descrise de tine?Rusii nu trebuie sa fie subestimati insa nici supraestimati cum fac acum cu misiunea ruseasca din Siria.Pentru rusi ar fi o tragedie ca o grupa de G.I., echipati cu Stinger, sa le doboare cateva avioane si elicoptere.Rusii se limiteaza deocamdata doar la aviatia militara asa ca niste aeronave rusesti doborate ar da urat pentru rusi.Daca rusii trec la actiuni terestre concrete, le cresc si cheltuielile militare asa ca au toata sansa ca prin escaladarea conflictului sa intre din nou in colaps economic.Rusul nu este prost asa ca in Siria, daca este sifonat urat de tot, acesta nu va folosi arma nucleara, asa cum nu a folosit URSS arma nucleara in Afganistan sau SUA in Vietnam.

      • @sorin
        Intrebarea e de ce sa se bage americanii in asa ceva acum? E vreun interes crucial american in joc? Pierd vreo baza strategica, vreo pozitie importanta, raman fara curmale siriene sau ceva?

        Sauditii vor fi cei ce se vor agita cum zici tu pentru ca pe ei ii ustura mai mult, nu pe americani.

        Iar pentru restul lumii faptul ca rusii lovesc in „moderati” dintr-o parte si americanii in ISIS din cealalta parte e foarte bine. Sa evite WW3 si sa capaceasca la akbarieni la greu. E foarte bine asa, care e problema?

      • Sigur au americanii citeceva pentru canistrele alea de benzina pe senile …

  28. rusii sper sa vanda ceva Su 34 dupa compania din Siria
    asa ca pentru ei ar fi bine sa nu prea cada Suhoaile pe jos..
    http://vpk.name/news/141618_Siriiskaya_kampaniya_privedet_k_zakupkam_Su34_inostrannyimi_VVS.html

  29. hazardat Degeratul asta. Nu stie care este situatia exacta si da sfaturi radicale. nici americanii sau rusii sau sirieni sau israelieni nu stiu situatia adevarata si nu au asemenea idei. Credeam ca un ofiter superior – adica superior de adevaratelea general nu – nu se arunca la astfel de chestii radicale decat dupa ce are info 89-90%. – 100% nu are nimeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *