Kornet D (EM) si Caracal o noua generati de asasini anti-tanc

 

Sasiul Kornet-EM este un GAZ-2975 prescurtat TIGR sau TIGER pentru dusmani. El este rival, cat si compatriot, cu Iveco LMV M65.
Potrivit Ministerului Apărării, KAMAZ a inceput in anul 2011 asamblarea LMV-ului european care va servi fortele ruse alaturi de TIGER.

Expertii sustin ca cele doua autovehicule au putine elemente in comun. De exemplu IVECO si TIGER folosesc o tehnologie diferita de armura pentru protejarea propiului echipaj. Vehicolul rusesc este echipat cu un invelis blindat solid, in timp ce LMV foloseste panouri ceramice fixate pe cadru.

O alta diferenta se intalneste in interior. Iveco separa locurile soferului si comandantului de restul echipajului, in tinp ce TIGER are un interior comun, acest lucru permite oricarui membru din echipaj sa preia volanul fara sa iasa din masina. Vehicolul italian este mai mic si poate gazdui doar 5 persoane inclusiv soferul, in timp ce modelul rusesc poate transporta 9 persoane.

Rusii admit ca Iveco este mult mai confortabil.

Puterea de foc este tot in favoarea masinii italiene.

 

 

Kornet E a fost folosit de Hezbollah in conflictul din 2006, impotriva tancurilor israeliene si avea sa demonstreze ca legendarul Merkava nu este invincibil.

In 1982, Israel decide sa invadeze Libanul folosind tancul Merkava ca pe un varf de lance. Cu acest tanc, Israelul a reusit sa implementeze propria versiune de blitzkrieg, tactica ce ii permitea sa castige luptele rapid, decisiv si cu pierderi cat mai mici posibile.

In 2006 Hezbollah avea sa exploateze relieful dificil al Libanului pentru a impiedica revenirea israelienilor in Beirut. Gherilele siite au folosit cele mai noi rachete din familia METIS (obtinute din Iran) si Kornet E din Rusia/Siria.

Hezbollah este prima armata ce a provocat o retragere a Israelului folosind forta militara.

 

 

Acum, inapoi in Rusia!
Inginerii rusi au decis sa combine  ,,ADN-ul celor doua specii” pentru a obtine ceva si mai letal.
Kornet D (pentru export Kornet EM) este noul proiect dezvoltat de industria de armament rusa. Prima aparitie a avut loc in cadrul expozitiei ce marca spectacolul aerian MAKS-2011.



Kornet-EM a fost conceput pentru a lovi tinte aeriene sau terestre ce se afla la o distanta intre 150m si 10km. Sistemul a fost adaptat la un vehicolul rus TIGR, dar poate fi instalat si pe alte autovehicule ce au mai mult de 1,5 tone.
Kornet-EM foloseste ca sistem de ghidare senzor optic, imagine termica si face posibila excluderea operatorului de la postul de orientare. Astfel rusii au implementat si pe aceasta racheta sistemul ,,trage-si-uita”.
Cu noile imbunatatiri la sistemul de ghidare, precizia a crescut de 5 ori fata de sistemului de Kornet-E ATGM.
Noul proiect are si capacitatea de a detecta( sistemul de vizare)  mai multe tinte si de la lovi simultan doua dintre acestea.
O alta caracteristica este capacitatea de a conecta 6 unitati intr-o singura baterie, acest lucru permite distrugerea unui grup de 5 tancuri simultan.
Kornet-EM va reusi sa incline balanta multor lupte in deceniile urmatoare.

Fratele din Belarus se numeste Caracal, numele este dat dupa o specie de linx originara din Peninsula Arabiei.

Sistemul si-a facut aparitia in cadrul unei expozitii internationale din Minsk (MILEX 2011). Caracal foloseste doar 4 lansatoare spre deosebire de 8 ale omologului sau rusesc. Inginerii din Belarus sunt foarte mandrii de produsul lur si sustin ca este aproape imposibil sa scapi daca ai fost luat in vizor.
,,Linxul” este capabil sa distruga tancuri si elicoptere aflate la o distanta intre 100m si 5km. Sistemul permite un control automat asupra rachetei dupa ce tinta a fost stabilita.
Caracal a inregistrat deja un succes, el va fi exportat catre un stat din Europa de Est. (nu s-a mentionat numele tarii)

Citeste si

Cainele de vanatoare, russian style

 NeroFlash

12 comentarii:

  1. ” Prea bun, prea ca la tara” Nici da astea nu putem lua ca-s de la „inamici ” desii sistemele antitanc sunt mai ieftine decat un tanc ,chiar daca noi suntem ca dinamo cu fundu in poarta
    Cat despre machineta aia Iveco am vazut-o la ultimu expomil , sa pricep si macaronarii sa faca cite ceva pt armata .Problema este ca eu n-as opta pt astfel de masini ci pt TBT pt ca-ti trebuie un vehicul si cu capacitate amfibie . Acel tbt poate acoperii toate variantele asa cum au americanii Strikeru.

  2. Iveco AMV e amfibiu si el.

    Nu poti compara un simplu 4×4 militar cu un TAB/TBT.

    Rolurile sunt diferite. Un 4×4, chiar si mai bine blindat, poate fi o platforma ieftina pt. o gama mare de arme. Un TAB/TBT e categoria superioara, mai scumpa, si cu capabilitati si protectie sporita.

  3. Am vrut sa spun Iveco Super-AV… Ma gandeam la competitia pt. USMC, unde Iveco si Patria s-ar putea concura.

    • 🙂 Parca ii si vad pe americani mergand la lupta in Fiat-uri! Bre Iveco nu are o reputatie chiar atat de buna in afara Italiei, cel putin eu nu stiu sa aiba. Au produse haioase, dar dpdv militar nu sunt chiar spuma Europei, asa ca nu-i vad pe americani facand afaceri cu macaronari. Si nici seriosi nu prea sunt, cel putin cu noi.Si mai au si o concurenta extrem de puternica.

    • Nea Marius ma bagasi putin in ceata da iesii repede .Pai iveco super -av (care-mi place mult) e tot tbt . Deci intr-un fel am dreptate cu transportoru in defavoarea unui simplu 4×4 asta pt ca noi nu putem lua si de alea si de alea. Stiidestul de bine ca noi nu avem teritoriul Israelului care are maj sistemelor AT pe vehicule 4×4 . Acum nu mai avem unitati la nivel de regiment strict At. Acum am ramas cu cele din organica unitatilor de tancuri si infanterie deci trebuie sa ai blindate ce tin pasul cu unitatile lor in prima linie sau ai nevoie sa le trimiti printr-o manevra de invaluire pe flanc , ori daca intalnesc curs de apa ce fac asteapta pontonierii care si aia au ramas cu pontoane vechi si le ia timp pana fac o „portita” dapai pod.
      Am avut la mine in oras un regimet AT aveau tunuri,fagoturi, si brdm-2 variantele At cu maliutka si konkurs . Atunci ne puteam permite o varietate de arme si supot mobil acum de aia spun ca acum ar fi bun un tbt in diferite variante printre care si at , este mai scump si are protectie sporita si astfel poti pune siteme At similare Krizantema deci reduci echipaju si ai si o rezerva mare de arme pe un astfel de blindat . Sigur ca ne-ar trebuii divese masinarii dar nu ne putem permite diversitate ci un tbt a carui platforma sa acopere mai multe misiuni ceva ca avionu multirol . Desii nu-i simpatizez pe yankei pt politica dusa in lume apreciez unele unele produse de tehnica militara iar asa cum am spus Strykeru care areatatea variante e ceva pe care sal adoptam ca exemplu. Apropo aia cu concurenta e la misto Strykeru va castiga , sa nu uitam ca americanii cauta acum sa si dea de munca la ai lor.

  4. OFF-TOPIC (va rog raspundeti)

    Daca armata romana ar avea destule elicoptere de transport,ca America sa zicem,trupele din Batalioanele de Infanterie ca Batalionul 26 Neagoe Basarab ar putea fi transportate,intro misiune,nu ma refer la tot batalionul,sa zicem o companie de exemplu,daca ar putea fi transportata cu elicopterul intro anumita misiune,nu mereu.Parerea mea este ca da.Mersi!

  5. Caporal Musat, eu chiar ma refeream la vehicule 4×4 care ar putea fi sub jumatate din pretul uni TBT sau chiar mai jos, similar cu Humvee, URO Vamtac, Tigr, Iveco LMV, Renault Sherpa, Mowag Eagle sau alte vehicule similare care pot fi produse intr-o versiune usoara standard dar si in una blindata, fiind rezistenta si la IED (MRAP). Un astfel de vehicul nu poate fi inlocuit de un TBT si iti asigura o platforma foarte versatila si ieftina pentru o gama mare de arme relativ usoare dar si pt. transport de trupe si cercetare. Asta este chiar baza unei minime mobilitati si actualmente ar trebui inlocui batranele Aro si mergand pana la TAB-C79. Teoretic vorbind, TAB-C79 si BRDM2, intrand deja la categoria mai grea a transportoarelor blindate, ar trebui inlocuite, in raport de 1:1 de Saur4 (posibil derivat 4×4 din Saur2), sau un derivat TBT, fiind in carti si Textron cu o modernizare M1117. Vezi si articolul:
    http://www.rumaniamilitary.ro/textron-land-systems-tapv-si-variante-pentru-romania-2

    Saur2 si TBT au nisa lor, putand inlocui in aproximativ 600-1000 de bucati batranele TAB-uri 8×8 si probabil creand derivate 6×6 (RN-94) sau 4×4.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *