Marina Indiana ramane fara elicoptere

descărcare

Doar ca ei raman fara aparate de zbor cu aripa rotativa din pricina birocratiei nu din lipsa de bani. Astfel Marina Indiana incearca de peste zece ani sa achizitioneze elicoptere pentru navele sale doar ca intre vointa si putinta este o mare diferenta pe malurile Gangelui. In acest moment Marina detine doar 20% din necesarul de elicoptere, deficitul cel mai important situandu-se pe zona aeronavelor medii de zece tone, echivalentul SH-60 american, Ka-31 rusesc sau europeanul EH 101.

Iar ca situatia sa fie si mai rea, eforturile de a dezvolta local un elciopter care sa indeplineasca cerintele flotei s-au dovedit macar neinspirate, daca nu total falimentare.

Produsul local care ar fi trebuit sa doteze marina este Dhruv, doar ca povestea acestui elicopter este trista pentru ei si haioasa pentru noi. Primele astfel de elicoptere au intrat in dotarea marinei in 2013 doar pentru a ajunge subiect de scandal intre producator si marinari. Drhuv este insa un elicopter usor,astfel ca misiunile lui ar fi fost de patrulare, cautare-salvare si cam orice alte misiuni care nu cer o aeronava de zece tone.

Insa Dhruv zboara inca din 2002 doar ca performantele sale lasa foarte mult de dorit in privinta motorizarii (lipsa de putere) dar in acelasi timp are – se pare – si destule probleme mult mai grave. Astfel o serie de prabusiri au lasat sa se inteleaga ca aeronava este proiectata gresit, lucru cu care producatorul nu este de acord, dar pe care marina indiana il sustine in continuare fata de elicopterul de 5,5 tone.

descărcare (1)

Cu toate acestea armata indiana a cumparat deja 40 de de aeronave, obligata fiind de catre guvern, sub idea de a cumpara cat mai multa tehnica construita in India, iar de curand a aparut si variant “gunship”, sub numele de Rudra, folosind avionica de la SAAB.

Pana in prezent armata are in dotare sau comandate deja peste 100 de elicoptere Dhruv in diferite variante si exista deja chiar una destinta luptei anti-submarin, ipostaza in care elicopterul poate transporta doua torpile de calibrul mic si un sonar.

Ciudatenia, in cazul elicopterului, este data de faptul ca desi Dhruv este oficial un elicopter indian, peste 90% din componentele sale vin din import, astfel ca conceptual “Buy the Indian” este macar ciudat in acest caz particular.

Deocamdata elicopterul zboara, se afla in dotare si desi nu este chiar ce si-ar dori armata si marina indiana este totusi ceva si poate cu timpul va reusi sa treaca de bolile copilariei, sau poate in sfarsit indieni nu vor mai permite accesul maimutelor in halele de productie, care maimute – stie tot poporul – sunt cam furacioase si de aici poate problemele.

GeorgeGMT

 

 

4 comentarii:

  1. „Din ce stiu, DHRUV e proiectat cu asistenta Messerschmitt-Bölkow-Blohm, refolosind elemente de la BO-105 german.
    Cat despre motor, initial s-au folosit motoare de 700kW, datorita embargoului neputand fi achizitionat motorul pentru care s-a facut designul, ulterior fiind instalat motor de 1000kW:
    „the intended engine for the helicopter, the LHTEC T800, was embargoed.[12][13] The Turbomeca TM 333-2B2 turboshaft engine was selected as a replacement; in addition Turbomeca agreed to develop a more powerful engine with HAL, originally known as the Ardiden.[14] Turbomeca also assisted in the development of the helicopter, stress analysis and studies of rotor dynamics were conducted in France.”

  2. „Boeing awarded AH-6i contract for Saudi Arabia”: http://www.janes.com/article/42586/boeing-awarded-ah-6i-contract-for-saudi-arabia
    God damn it!..I mean..Allah damn it!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *