Ucraina-Rusia-Crimeea: evolutii

Denys_Berezovskyi_(01)

Amiralul Denis Berezovski

 Ukraine (until March 2, 2014)
Crimea Autonomous Republic of Crimea(March 2, 2014 onwards)

Explicatia celor de pe Wikipedia face cat o mie de cuvinte 🙂

Astazi rubla ruseasca a avut cea mai drastica scadere din ultimii ani, prabusindu-se cu 55 de copeici fata de dolar, la 36.55 ruble/$ si cu 55 copeici fata de euro pana la un minim de 51,2 ruble/euro, in acelasi timp, in doar cateva minute, bursa din Moscova – MICEX – a pierdut 9%.

In aceste conditii Banca Centrala a Rusiei a crescut imediat dobanda de referinte pentru rubla –la 7% – cu 1,5 puncte procentuale, desi in ultimele 18 luni dobanda a fost neschimbata. Analistii pietei ruse spun ca aceasta evolutie era asteptata si are legatura directa nu atat cu desfasurarea evenimentelor din Ucraina ci mai ales cu eventualele riposte economice occidentale si retragerile masive de capital de pe piata rusa.

Companiile cele mai volatile, in deschiderea bursei de la Moscova, au fost astazi, asa cum era si normal, Gazpromul, considerata foarte sensibila datorita retelei dense de conducte de pe teritoriul Ucrainei si ale carei actiuni au cazut cu 11% si compania Mechel care fost oprita temporara de la tranzactionare dupa ce pierdut in doar cateva ore 26 de procente. Mechel are afaceri in domeniul metalurgiei si a mineritului, fiind prezenta si in Romania pana nu de mult.

La capitulul „stiri de pe front” premierul Crimeii a anuntat inca de duminica ca cvasi-majoritatea militarilor ucraineni au trecut de partea puteri locale, in frunte cu comandantul flotei ucrainene – amiralul Denis Berezovski, demis imediat de catre Kiev, desi fusese  numit abia vineri. Tot conform cu Sergei Aksenov, 10 nave militare ucrainene au parasit portul Sevastopol, aparent la ordinele Kievului. De asemenea premierul Crimeei a fost foarte categoric in privinta faptului ca nu s-a folosit deloc forta in convingerea militarilor ucraineni de a trece de parte republicii sale, iar ca ofiterii care inca refuza sa faca acest lucru vor fi urmariti penal, insa folosirea fortei iese cu totul din discutie, exemplul fiind cele zece nave care au fost lasate sa paraseasca rada Sevastopulului.

In acelasi timp in Ucraina barbati apti de lupta au inceput sa primeasca ordine de mobilizare si trebuie sa se prezinta la centrele de recrutare incepand de astazi, in timp ce Occidentul continua sa avertizeze Moscova, insa deocamdata amenintarile sunt foarte vagi: vom vedea noi, o sa vedeti voi, G8, etc, etc, evitandu-se pana acum  pasi concreti.

Sentimentul este ca din punctul de vedere al cancelariilor vestice – Washingtonul fiind inclus – problema nu o reprezinta Crimeea, considerata ca fiind pierduta pentru Ucraina, ci incercarea de al face pe Putin sa nu incerce un scenariu similar si in alte zone ale Ucrainei. Practic miscarile pro-ruse sunt mult mai raspandite in estul tarii cu fiecare zi care trece, asadar miza actualelor negocieri s-ar putea sa nu fie Crimeea ci stoparea avansului rusesc catre vest si sud-vest, zone unde de bine de rau Rusia ar avea inca o paine de mancat.

Pe de alta parte nu cred ca trebuie sa ne asteptam ca Peninsula Crimeea sau alte teritorii ucrainene sa fie anexate Federatiei Ruse ci mai degraba ne putem astepta la un scenariu din aceeasi colectie cu Trasnistria si Osetia de Sud, unde practic respectivele teritorii sunt sub ascultarea directa a Moscovei, inclusiv economic si administrativ, dar oficial fac inca parte din Republica Moldova respectiv Gruzia.

Asadar singura intrebare ramasa in supans este unde se vor opri rusii cu “elibearea” rusofonilor, pentru ca Ucrainei trebuie sa accepte pierderea Crimeii…

GeorgeGMT

Surse: Ria Novosti & BBC News

 

308 comentarii:

  1. Sau mai degraba scenariul vis-a-vis de regiunea Odessa, care „fraternizand” cu Transnistria i-ar lasa pe ucraineni fara al doilea port major la Marea Neagra, deschizand controlul rusilor asupra gurilor Nistrului, asupra Bugeacului, inconjurand pe la Sud R. Moldova, dar si ale Dunarii, inclusiv insulei Serpilor, cu baza militara, care este chiar in fata gurilor de varsare ale Dunarii si la mica distanta de portul Constanta.
    Asta ar fi o amenintare imediata, consistenta asupra Constantei si aeroportului Kogalniceanu, precum si asupra traficului fluvial pe Dunare. Aici ar fi o paine de mancat cu privire la pozitia noastra vis-a-vis de situatia din Ucraina in cadrul consultarilor NATO si UE.

    Cand ma gandesc ca ai nostri au iesit din CSAT declarand ca nu suntem amenintati direct, cu Crimeea la 300 km de coasta noastra, in timp ce Polonia, la peste 1000km distanta a declarat ca sunt amenintati direc de evolutiile din Crimeea… spune multe.

    Am impresia ca pana la un punct facem jocul rusilor, asa, mai indirect…

    • „Cand ma gandesc ca ai nostri au iesit din CSAT declarand ca nu suntem amenintati direct”

      Bre, 300km e distanta mare pt carutele sau bicicletele armatei romane, probabil d’aia stau relaxati 🙂

      Noua ne garanteaza Putin insusi granitele, asa ca stai linistit.

      Betivanul ala si USLul ‘are’ alte probleme…

      Oricum, si sa-si faca cineva ceva probleme se streseaza degeaba. Armata practic au desfiintat-o…
      Asa ca ramane sa sune ca idiotii prin America, care o mai avea rabdare si nu le-o inchide telefoanele in nas.

      Ai zice ca acuma se repara tancurile si UMBul lucreaza si noaptea, se fabrica munitie, se achizitioneaza Saur2, se achizitioneaza camioane macar, nu mai vorbim de armament din afara. Ei, pe dracu…
      Fiare…

      Relativ la Odessa, Transnistria, gurile Dunarii, Insula Serpilor, vedem cum evolueaza.
      Daca sunt de luat gratis si fara stres, de ce nu le-ar lua. Sunt 1000 de rusi in pericol in Odessa? Bon, pai ai apara Rusia…

      Si daca vin rusii la Odessa reactia alorlalti va fi la fel de puternica ca si in Crimeea. Adica nexam.

      Nu se discuta nimica de ce si-a dat ministrul demisia la moldoveni, care sunt dedesubturile, ca nu l-a apucat pe ala asa un carcel la glezna si gata, azi imi dau demisia.

    • paranghelia e departe de a fi gata. tare ma tem ca americanii or sa bage la inaintare pe turci care or sa faca razboi cu rusii. si o sa fie ultimul razboi al turcilor.

    • capatu` satului

      Ucraina a facut cea mai mare prostie in momentu` in care a renuntat la arsenalu` nuclear si la vectorii (avioane de vanatoare grele, statii de lansare, etc) in schimbu` unor semnaturi ale US, UK, si Rusia;
      istoria recenta ne arata ca semnaturile US si ale UK valoareaza tot atat de mult cat cele ale Rusiei;
      norok ca noi suntem in nato si avem fregate rujinite iar din 2016, f 16 rujinite, dar bune pt. o tara cu pretentii ca si cele ale conducatorilor nostrii;

      in caz de conflict n`avem, nic o sansa in fata tarilor din lumea a III-a;
      despre vecinii nostrii Ungaria, Ucraina, Serbia sau Bulgaria nu putem decat sa vorbim cu respect au echipamente militare cu mult superioare;

      norok ca populatia tarii se restrange de la an la an iar nr. palavramentarilor creste.

  2. Rusii or sa se opreasca atunci cand ukrainienii vor deschide focul, asa ca pana nu se gaseste vreun Valeriu Carp pe acolo…

  3. http://unimedia.info/stiri/oficial-american-urmatoarea-victima-a-agresiunii-ruse-va-fi-moldova-72922.html
    Următoarea victimă a agresiunii ruse va fi Republica Moldova. Deaceastă părere este șeful Comitetului pentru Informații din cadrul Casei Albe, Mike Rogers, exprimată în cadrul unui interviu pentru postul de televiziune Fox News citat de UNIMEDIA.

    Poziția Republicii Moldova față de situația din Ucraina :http://www.presedinte.md/rom/presa/pozitia-republicii-moldova-fata-de-situatia-din-ucraina

    Republica Moldova își exprimă profunda îngrijorare în legătură cu ultimele evoluții din Ucraina, în special privind situația în jurul peninsulei Crimeea, și acțiunile cu caracter militar întreprinse de autoritățile Federației Ruse.

    Republica Moldova subliniază importanța respectării suveranității și integrității teritoriale a Ucrainei și neadmiterii violării principiilor dreptului internațional.

    În vederea prevenirii acţiunilor ce pot conduce la destabilizarea în continuare a situaţiei în regiune, Republica Moldova cheamă să fie utilizate de urgență toate mecanismele internaţionale pentru soluţionarea crizei exclusiv pe căi diplomatice.

    • Si ce este cel mai important, si oarecum de asteptat:
      http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/sua-nu-vor-trimite-trupe-in-ucraina-215934.html

      Statele Unite ale Americii (SUA) nu intenționează să trimită trupe în Ucraina, a declarat luni un oficial de rang înalt din administrația de la Washington.
      „Ne concentrăm acum pe variantele politică, economică și diplomatică. Exista numeroase oportunități pentru a realiza izolarea și posibile sancțiuni împotriva instituțiilor ruse. Obiectivul nostru este de a menține suveranitatea și integritatea teritorială a Ucrainei și de a nu permite o escaladare militară”, a afirmat interlocutorul agenției ruse de presă RIA Novesti, sub rezerva anonimatului. „Nu cred că suntem acum axați pe o intervenție militară americană, sub orice formă. Nu cred că aceasta ar fi o modalitate eficientă de detensionare a situației”, a mai spus oficialul de la Casa Albă.

      Secretarul de stat american John Kerry se va deplasa marți, 4 martie, la Kiev, pentru consultări cu guvernul de tranziție, a anunțat o purtătoare de cuvânt a Departamentului de Stat, citată de agenția de presă menționată. „El (John Kerry) va evoca măsurile pe care le luăm în prezent pentru a sprijini Ucraina pe plan politic” și ceea ce întreprindem pentru a-i veni în ajutor, a afirmat aceeași purtătoare de cuvânt.

      Într-un interviu apărut luni în cotidianul economic Kommersant-Ukraina, citat de media ucrainene, ministrul ucrainean de externe Andrei Deșița, a estimat că, în confruntarea cu Rusia, Ucraina ar trebui să se bazeze doar pe ea însăși și să activeze instrumentele diplomației. El a mai spus că, până sâmbătă seara, Ministerul rus de Externe a evitat orice contact cu diplomația ucraineană, conform ziarului menționat. „Nu am reușit să vorbesc cu omologul meu Serghei Lavrov, cu toate ca în fiecare zi am trimis o cerere pentru o convorbire telefonică — și joi, și vineri, și sâmbătă”, a mai spus Deșița, conform Agerpres.

  4. Sint curios daca Ucraina v-a reveni la bomba atomica..Si ce o sa se intimple cu Transnistria daca trupele ruse nu vor mai putea tranzita teritoriul Ucrainei aerian si terestru..Desi eu personal cred ca lucrurile sint aranjate de mult..Apropierea Federatiei ruse cu granita de Romania v-a fi benefica poate investesc si astia in industria locala de aparare.

  5. Chancellor Angela Merkel of Germany told Mr. Obama by telephone on Sunday that after speaking with Mr. Putin she was not sure he was in touch with reality, people briefed on the call said. “In another world,” she said.

    citire de la http://www.nytimes.com/2014/03/03/world/europe/pressure-rising-as-obama-works-to-rein-in-russia.html?hp

    • @Bogdan

      Piticu Atomic a pus flota Nordului si flota Balticii in stare de alerta. E foarte grav, inseamna ca Putin se pregateste pentru posibilitatea unui razboi total si extins dincolo de Ucraina.

      • Bre astea-s chestii clasice si normale. Flota rusa este o flota tactica, am mai scris asta de multe ori, si e normal sa fie in stare de pre-alarma, daca trupele rusesti desfasoara manevre la sol.
        E un lucru aproape normal, dar in acelasi timp si o declaratie politica, nimic mai mult. Mai grav era daca trecea fortele strategice la un nivel de alarma superior, daca flotele ruse ieseau in larg, daca submarinele lor paraseau porturile de baza, iar rachetele strategice mobile erau desfasurate in teren. Te asigur insa ca nimic din toate astea nu s-a intamplat si nu se va intampla…
        Idea ar fi sa nu alarmam poporul fara rost. O flota militara nu este un pericol pt nimeni atat timp cat este la ancora…Daca iese insa in larg, alta discutie.

        • @George GMT

          Submarinele nucleare ale Rusiei sunt concentrate in Flota Nordului. Piticu Atomic a ordonat „exercitii militare surpriza”, deci mai mult ca sigur submarinele care nu erau deja in larg au fost scoase acolo. Mesajul Piticului e ca el e pregatit si pentru ceva mai nasol, nu doar o anexare prieteneasca a Crimeei. Iar Merkel zice ca omu nu pare ca mai are toate tiglele pe casa.

          • Da am citit si eu ce ar fi zis Merkel… Faza este ca flota rusa, tactica fiind, nu are foarte multa importanta intr-un eventual conflict. Este doar un alt pas inainte facut de Putin, un fel de marait in surdina ceva mai sonor. Poate gresesc dar eu asa vad manevra.
            La nivel de flote Rusia nu apuca sa traga aer in piept a doua oara in fata NATO. Au boomere si in Pacific. Imagine, imagine si iar imagine…

            • @George GMT

              Ba are o foarte mare importanta pentru ca flota de submarine face parte din triada nucleara. Pe ele nu trebuie sa le prinda razbelul in apropierea coastelor ruse sau zonelor dominate de aviatia NATO ci cat mai in larg, in Oceanul Atlantic, Pacific, Arctic. Daca nu ma insel Flota Nordului are si bombardiere strategice.

              Deci ordonand „exercitii militare surpriza” cu Flota Nordului Piticul Atomic isi va dispersa submarinele strategice si de atac care nu erau deja in patrulare, isi va putea pozitiona si navele de suprafata mai bine, isi pune bombardierele strategice in alerta. Ca „exercitiu”, normal.

              Deci Piticul Atomic tocmai a ridicat miza si mesajul e ca el e pregatit si de lucruri mai nasoale daca ii sta cineva in cale. De-aici poate si de ce Merkel zice ca pare rupt de realitate. Piticu cred ca e deja setat pe „war mode” si nu vrea sa mai auda nimic.

            • Asa s-a scris mereu de rusi ca nu apuca sa faca, ca nu apuca sa dreaga, si cu toate astea in Siria Rusia i-au pus pe americani in spate, acum in Ucraina le-au aratat americanilor locul serviciilor lor secrete(cu ani lumina in urma celor rusesti). Asa spuneti si de flota rusiei pana o sa arate contrariul! americanii au flote puternice si numeroase chiar foarte numeroase! Sunt laudate ca fac ca dreg, ca au fost in razboaie si au facut si au dres! au fost in razboaie doar cu prezenta, ca nu au avut nici un adversar! asa si aviatia! Aduci un fost campion la box care acum are 60 de ani sa se bata cu actualul campion! cam asta este si comparatia intre aviatia americana si cea a tarilor bombardate de americani!

              • LOL
                cum domle nu au avut nici un adversar americanii?
                Ai uitat cand rusnacii tai au luat-o pe sorici de la talibani?
                nici cu cecenii nu le-a fost usor.

                daca ucrainienii ar fi putin mai viteji ati pleca cu coada intre picioare di din crimeea asa cum ati facut-o din Afganistan.

            • sensul celor spuse de merkel era ca putin e intr-o realitate
              paralela sau diferita. poate putin e cel mai bine informat aici,
              si realitatea lui sa fie cea corecta.

            • Nu cred ca Merkel asta ar fi spus
              Cand spune „alta lume” Merkel intelege in sfarsit ca omul asta traieste inca in epoca RAZBOIULUI RECE ,Lucru pe care occidentul nu la vazut sau nu a vrut sa il vada pana acum
              Nici un om in toate mintile nu s-ar fi cramponat atat de invierea imperiului sovietic asa cum a facut cretinul asta
              Eu nu cred ca viitorul Rusiei este in Crimea ,Osetia sau Transnistria,viitorul Rusiei este in SIBERIA
              DE CE NU SE OCUPA IDIOTUL DE COLONIZAREA TERITORIULUI DE UNDE A-SI IA RESURSELE NATURALE??
              RASPUNSUL ESTE SIMPLU: Putin este un mare idiot obsedat de ideologia imperiala tarista si apoi sovietica de care dupa cum se vede nici acum Rusia nu poate sa scape

      • Poți sa da-i și un link către știrea care spune ca a pus și flota nordului în alerta.
        Când a luat decizia asta ?

        • sunt manevre incepute in 28 feb. da da bine apa la moara
          unora care interpreteaza totul prin prisma propriilor
          interese si sugereaza ce le convine in munca
          propagandistica. e pe acelasi tipar cu „ultimatumul” ala
          preluat de toata media occidentala.

          • @danny
            Da, stiu ca sunt manevre, am zis eu altceva? Reciteste:

            Vector
            Post Time 3 martie 2014 la 13:27
            Piticu Atomic a ordonat “exercitii militare surpriza”

            Ce treaba are Flota Nordului cu Ucraina prietene, de ce face Piticu manevre cu ea asa deodata? Sunt etnici rusii de le polul nord atacati de fascisit? Aici e vorba de prepozitionarea unor forte ale flotei strategice a Rusiei sub pretextul unor „manevre”. Daca ai stii ceva istorie a Razboiului Rece ai intelege importanta unor astfel de manevre.

            • ai zis ca-s puse in stare de alerta…tu nu faci decat sa
              insinuezi si sa speculezi…

              • @danny

                Da, in primul mesaj, insa in urmatoarele am precizat ca e vorba de exercitii militare surpriza. Vad ca ce scriu te doare profund…. Imi place sa te vad perpelindu-te, fan mic al lui Putin. 🙂

                • ntt, gresesti. ucraina pt mine nu inseamna nimic. in cazul asta
                  conteaza doar romanii de acolo si integritatea moldovei.
                  in rest nu pot decat sa ma bucur ca putin te scoate din
                  sarite pe tine si pe sefii tai americani. bine va face!

                • @danny

                  „sefii tai americani”

                  Vezi ca iar aluneci spre atacuri personale stupide.

  6. Evident ca aceasta peninsula este pierduta din start iar miza nu e ea ci dacă mai fuge o parte din Ucraina și dacă da, depinde cat mai pleacă 🙂

    Orice ar fi, o invazie în Ucraina nu va fi un picnic ca nu se compara cu Cecenia care are 1 mil de locuitori și vor fi pierderi însemnate de ambele parți e suficient sa fie motivați iar linia frontului e mare și destul de vulnerabila pentru ambele parți.

    Stau și ma gândesc ce are în plan Rusia?

    • Buna intrebare. Teoretic rusii vor impinge pana cand opozitia va fi prea mare. Asa au facut mai tot timpul, de buna voie nu se vor linistii si tocmai de aceea ma nedumereste modul usor in care vesticii trateaza problema. Stiu si ei ca daca nu pun piciorul in prag Rusia va lua Kievul…
      Asadar de ce sunt atat de relaxati?!

      • @George
        Ce ar putea sa faca Nato in situatia data? Polonia a uzat deja de prevederile articolului 4, s-au intalnit, au baut o cafea si-o apa plata si-au descoperit ca n-au ce face! Ucraina nu e stat membru, iar garantiile din `94 oferite de americani si britanici sunt absolut inutile cata vreme restul statelor membre (alea care conteaza Germania, Franta, Canada), nu sunt de acord cu altceva decat cu presiuni economice (si nici alea prea-prea ca opreste ursu` gazu si moare economia europeana)

        • Nu-i vorba ca moare economia europeana. UE poate face mult rau economic Rusiei, problema este ca nimeni nu-si va pune Moscova in cap si nu va accepta pierderi de zeci si zeci de miliarde de euro pentru Ucraina. Se cearta un pic cu Putin apoi sunt din nou prieteni economici.
          Nimeni nu vrea sa declanseze un razboi rece economic in Europa mai ales acum, cand ambele parti au nevoie una de alta, iar inamicul principal este altul.

      • George, vesticii sint relaxati, fiindca ei stiu cel mai bine CINE este la putere in Kiev si CUM au ajuns ei acolo….
        Din p.d.v. juridic, in Kiev s-a produs o lovitura de stat, oamenii aia sint la putere ilegal, spre deosebire de Viktor Ianukovici si echipa lui care au fost alesi de popor dupa toate legile legislative si in prezenta reprezentantilor vestului.
        Plus, cand Ianukovici a iscalit intelegerea cu opozitia in privinta schimbarii Constitutiei, amnistiei, si altor cedari enorme , s-a facut acest lucru cu GARANTIA Germaniei, Poloniei si Angliei., care ….. stim noi cum au procedat ulterior…. deci nu poti sa strigi prea tare impotriva actiunilor Rusiei atunci cand stii sigur ca ultimii nu sint prosti sau orbi… 🙂

        Eu, cand am ascultat declaratia lui Kerry precum ca ” in sec. 21 nu poate o tara sa invadeze militar alta tara la fel cum se proceda in sex. 19…..” mai n-am plans…. :), deci, nu se poate, cu unele exceptiii.. :), SUA si NATO nu au intrat cu armata si nu au bombardat state independente… 🙂 sau purtat civilizat, asa…. un pic l-au spanzurat pe Sadam…, si un picusor… l-au umpuscat pe Cadaffi… asa leger au faramitat Iugoslavia si un pic de tot au bombardat-o…
        Si asta considerand, unde se afla SUA si unde … Iraqul.

      • http://www.tehnomil.net/2014/03/01/rusii-crimeea-si-aliatii/
        Uite aici o analiza pertinenta…..cheia este cucerirea gurilor dunarii via Odesa. Asa vor avea legatura cu armata a – XIV-a din Transnistria, evitand izolarea acesteia de catre vest, precum si crearea unui arc controlat de rusi de la marea Caspica(Nagoro Karabah), pana la gurile dunarii! Atunci sa-i mai vad pe CSAT-istii p…. spunand ca nu-i niciun pericol pentru noi. Defapt, daca stau sa ma gandesc bine…..cred ca si daca generalul armetei a XIV ar tine un discurs in direct de la pupitrul Cotrocenilor, eu tot ar tine-o pe a lor ca nu-i niciun pericol pentru noi!

      • Nu sunt relaxati! practic nu sunt pregatiti! In momentul de fata ei nu ii pot opri pe rusi doar cu deschiderea focului! Si atunci sa te ti lovitura de raspuns! Cred ca puterea loviturii o va resimtii Obama si in firele de par! Oare cum or putea sa doarma cu atatea crime comise!!!

    • Un razboi pe termen lung, de tip Afganistan/Vietnam, in care occidentul sustine neoficial Ukraina pentru a stabiliza frontul, ii da bani, arme si mancare, coroborate cu sanctiuni dure din vest asupra Rusiei, o pot distruge pe aceasta. Este de ajuns retragerea de capital occidental, firme care au afaceri acolo(gen Renault care tehnologizeaza LADA cu gama Logan I), renuntarea la importul de materii prime rusesti(gaz, petrol si minereuri), precum si blocarea conturilor bancare gen Lybia, ii va darama in mai putin de 1 an. Asta-i o ocazie rarisima in istorie!

  7. Cred ca Ukraina inca spera sa se rezolve criza asta prin diplomatie, tocmai de asta nu raspunde provocarilor ruse, iar in plan secundar asteapta sa se puna cat de cat la punct pentru lupta….daca ea vine. Am auzit ca i-a prins revolutia si invazia rusa cu pantaloni-n vine mai rau ca oricand. DPDV financiar, logistic si militar. Cred, de asemenea, ca mai astepta ajutor militar(arme) de la occident, iar in visele lor cele mai umede….asteapta sa le sara NATO in ajutor….vise de noapte! Oare aceata situatie maronie ii va face pe romanisii nostri sa constientizeze gravitatea situatiei armate deplorabile a unei tari ca a noastre, care se confrunta su Rusia, sa dedice mai mult interes si resurse oastei? …eu zic ca nu…ne apara NATO, asta-i sloganul. Iar daca ajung rusii peste noi, la o adica, ei fus si ramanem noi sa le tragem pe toate! Shalom……

  8. Pun pariu daca ucrainenii mobilizeaza un 500.000- 1mil de oameni, vestul ar ciripi altfel. Acuma depinde cat de dispusi sunt ucrainenii sa se apere si sa riste 🙂

  9. ionica fonosch

    * deci sa ma port frumos cu interlopii care au vrut sa imi ia casa ….. :-))))

    http://adevarul.ro/international/europa/noul-premier-crimeea-serghei-aksenov-moldovean-cunoscut-interlop-1_53144402c7b855ff56d2dcd4/index.html

    ** da ma apara meseriasii din servicii , fisc , jandarmerie si alte institutii ale statului care nu prea am vazut sa ii deranjeze nici cand s-au batut vreo 3 ore in plina strada … mda , interlopii astia fiind voinci de felul lor nu le-ar strica o concentrare si o pregatire in zona Kiev :-)))))

    http://www.cotidianul.ro/maior-coruptia-este-o-amenintare-la-adresa-securitatii-nationale-232972/

  10. ma fratilor daca aveti imaginatie, imaginati-va un scenariu SyFy: un ‘MAJDAN’ de extrema stanga si anarhisti (zeci de mii de carcalaci dotati cu pavele, cocteiluri Molotov, arme albe si de foc) pe strazile Washingtonului: cum ar proceda presedintele ‘ales’ legitim al US si congresul american? ar trimite direct politia anti-riot (victima sigura) sau ar baga din prima Garda Nationala si puscariasii marini? eu pariez pe a doua varianta plus refrenul ‘securitatii nationale’ amenintata de ‘teroristi’… vai cata ipocrizie..

    • @Ioan
      Asa cred si eu.
      Abia astept sa vad pus in practica acest scenariu. Atunci sa te tii distreactie.

    • pai a fost occupy zone chiar in apropiere de casa alba.

      Nu prea vezi scenarii din astea pentru ca in zona capitalei mai toti o duc f bine, e o zona cu somaj f mic in jur de 5-6% si mereu a fost o zona buna. Oamenii nu au de ce sa fie nemultumiti sunt si case de milioane si au un nivel de trai f ridicat.
      E zona de East Washington mai ciudata dar e in reducere permanenta pentru ca apar cladiri si zone super safe.
      E o aiureala sa sustii ca marines ar fi implicati in lupte de strada. maxim National Guard asa e legea facuta.

      In general americanii sunt un popor f ordonat. respecta regulile. Faptul ca au arme sa se poata autoapara pentru unii poate suna ciudat dar lasa-i in nebunia lor. De ar avea arme toti romanii cum ar fi?

  11. S au increzut in vest si acum culeg roadele.
    Cica deja va creste pretul la gazele pentru Ucraina, poate o sa le dea Germania din gazul lor obtinut cu mult sub pretul pietii de la Gazprom 😉

  12. Nu Vestul e de vina pentru ce se intampla in Ucraina ci propria lor clasa politica corupta si tradatoare. Daca Romania nu ar fi fost parte in UE si NATO eram mai rau ca ucrainenii. Vestul are pacatele lui, dar 99% din nenorocirea care s-a abatut asupra nostra are legatura cu noi insine si mizeria de aici.
    La fel si la ucraineni. Daca privim PIB-ul per capita dintre cele doua tari observam ca Romania si l-a crescut de 3,5 ori din „89 incoace, in timp ce in Ucraina este cam la fel.
    Sursa PIB: Capitalul de astazi, asadar prefer Vestul decat orbita in jurul Moscovei, doar ca ar trebui sa fim mai pragmatici si sa facem afaceri cu oricine.

    • În Ucraina, PIB / cap de ucrainian în termeni reali a scăzut în 2013 până la 84% din valoarea din 1992, PIBul ţării e puţin mai mare ca al României la o populaţie dublă şi salariul mediu în Crimeea e de vreo 350 USD.

      Adică dacă România ar fi fost în locul Ucrainei, salariul mediu ar fi fost vreo 1000 RON şi vreo 3 sferturi din populaţie ar fi fost fericită să câştige chiar şi atât, în cazul ipotetic în care aveau unde lucra.

      Singurul motiv pentru care Ucraina e falită acum (şi nu în iarna 2010-2011, cum s-a pomenit încă de pe atunci aici pe site) stă în faptul că tovarăşu’ Putin i-a îngrăşat artificial oferind gaze pe bani de cornuri, importând materii prime de la ei şi în general ţinându-i artificial în viaţă. De asta e şi interesat să îşi protejeze investiţia.

    • @George
      Ce PIB a crescut de 3,5 ori? Al nostru?
      Atunci de ce o duc romanii de 10 ori mai prost decit inainte de 89?

      • @geomarz

        Ce v-as trimite inapoi in timp in anii 80…. Odata ajunsi acolo cred ca ati incepe sa plangeti „ia-ma nene inapoi…” 🙂

        • Ai fi surprins de procentul populatiei care nu ar vrea sa se mai intoarca din anii 80.

          • @watcher

            Da normal ca multi zic ca nu ar vrea. Acum ca sunt aici. Dar daca i-ar trimite cineva pe bune inapoi in timp nu le-ar placea DELOC! E chestie de psihologie umana. Prezentul e intotdeauna de rahat, trecutul mereu dulce ca mierea.

  13. Ce mizerie ar fi ieșit dacă Ucraina ar fi fost membru NATO,cum vroiau unii,până mai ieri!

  14. Am spus mereu ca asta nu e mana rusiei, din situatia asta are numai de pierdut, insa nu ma asteptam ca rezultatele sa fie atat de rapide si de evidente.
    Le-au tras-o fix cand au fost Jo de la sochi, un monument al prostiei, din aia putin parea constipat tot timpul. Rusii s-au comportat exact cum era de asteptat, ca un urs intr-un magazin de electrocasnice.
    Ivan e in maro acum. Pun pariu ca e cu caciula in mana pe toata lumea, mai ales la chinez, care va primi o gramada de bunatati numai sa-i scoata din buda.

    • Da, pe internet sunt foarte periculoase.
      In real life parca au numa’ vreo 10 bucati…

    • Asta îmi evocă tutele din mass-media românească prezentând în diverse ocazii TAB-uri sau MLI-uri ca fiind „tancuri”. Vehicul blindat e și Panhardul ăla amărât prezentat la defilarea de anul trecut…

      • Acuma pe bune, daca-mi vopsesc masina de spalat in culori de camuflaj si ies cu ea la parada, arata mai bine decat cacaturile alea de Panharduri.
        Chiar nu vrea nimeni sa toarne cat a fost comisionul si cine l-a luat?

  15. Razvan Mihaeanu

    „There will never be a United States of Europe..Speaking from my experience of 20 years in the European Parliament, I know that we will never have a United States of Europe” – Martin Schultz

    http://euobserver.com/eu-elections/123323

    Adica, prin perverse si…canci Armata Europeana!

  16. Ieri a fost o manifestatie antirusa la Odesa. Astazi e o alta manifestatie cred ca e prorusa, vad un steag iar cei de acolo vorbesc rusa-rusa si nu ce vorbesc ucrainenii. Se transmite in direct pe gandul. http://www.gandul.info/

  17. Acum s-a terminat pe Adevarul Live o dezbatere moderata de Cristian Unteanu, cu Dan Dungaciu si un fost sef al DIA, pe tema Ucrainei. La final, Unteanu a invitat publicul sa urmareasca emisiunea, pe aceeasi tema, de maine pentru ca DIN SURSELE LUI, SE VOR INTAMPLA ATAT DE MULTE LUCRURI INTERESANTE IN DUPA AMIaZA SI SEARA ASTA.
    Ok, azi se anunta guvernul dar asta nu e nimic interesant ci doar o etapa pentru ca trebuie sa treaca prin parlament cu ei.
    S-o face vreun anunt important pentru tara ? 🙂

  18. Nu prea par oamenii prea grabiti cu mobilizarea asta.

  19. Rusia e in plina ofensiva,ei au pierdut in irak,in libia,in serbia cu Kosovo ; acum nu mai sunt dispusi sa piarda nimic,au plusat cat au putut in siria,iar acum au ponit ofensiva in ucraina.
    Cred eu ca scopul lor este sa ajunga la gurile dunarii,iar republica moldova sa fie fortata sa adere la acea uniune economica euroasiatica,asta pe termen scurt ; daca rusii reusesc pe termen lung,vor avea alta pozitie si forta,putere de a nogocia cu Ue si cu america.
    Pt noi oricum nu prea va conta,pt ca tot niste „boi” o sa ne conduca,asa ca nu va facete sperante de mai bine.Clasa asta politica perpetua tot corupti,ca sa se rupa lantul trebuie sa fie un cutremur mare,sa trecem prin foc sa sabie.

    • Dupa ’92 Ucraina a incercat sa concureze Rusia,da lis-a cam dat peste nas.O Ucraina mare in UE o sa incerce sa se afirme pe directia Mediterana.Au mai multa vointa decat putinta.

    • Am vazut stirea aseara dar n-am gasit-o confirmata nicaieri, ma refer la miscarile de nave din Mediterana si la Constanta.

  20. tovarasul cristoiu(joaca cum bate vantul rusnacul ) are un pic de dreptate,dar o spune cum vrea ele ca sa iasa rusii bine.
    Rusia trebuie sa plateasca pt ceea ce sa intamplat in aldoilea razboi mondial si dupa.
    Stalin a deportat milioane de oameni(istoric vorbit e la o perioada mica de timp de noi )din moldova,transnistia,caucaz,crimeea,urmasii acestor oameni nu au uitat acest lucru.

    • Iti dai seama ce urmeaza: jaf electoral la banii publici apoi o arunca afara ca n-avea experienta. Daca aveau intentii curate puneau pe cineva cu greutate, pentru ca e un minister greu, dar, daca au adus o putzoaica, va dati seama ce va fi.

    • Mai propune si steagul secuiesc cazatura de ponta…

  21. http://romanian.ruvr.ru/news/2014_03_03/Crimeea-a-anuntat-ca-o-brigada-aeriana-a-trecut-de-partea-ei-3511/

    cam asta este starea armatei ucrainiene in general…din 45 de avioane de vanatoare si 4 de instructie, fuctioneaza doar 4 MiG-29 si un L-39…mda, si daca ei zic ca doar atatea…asta a fost pentru cei care ziceau ca ucrainienii rup gura targului, uite ca e cum am zis eu…nu ai cum sa sustii asa armata din bugetul pe care il au la dispozitie

    • plus ca e amuzanta si vocea rusiei…ieri zicea ca ucrainienii fac si dreg, ca ne dau cu capul de pamant, si azi dau stiuatia adevarata… 🙂 super tari astia 🙂

    • Deocamdata din 45 doar 4 Mig29 pana pune Putin mana pe ele . adica facute sa nu mearga pentru presa si o sa porneasca a doua zi in aviatia rusa.
      Hamlet-,,E ceva e putred in Danemarca.”

  22. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152077894438110&set=a.234076628109.138056.101402598109&type=1

    Il mananca, blufeaza, ori vede in situatia de fata o oportunitate de a-si pune numele peste pagini importante de istorie a rusilor? Sa nu subestimam niciodata orgoliile personale, mai ales la slavi cu ochi oblici. Zic eu.

  23. Interesant de tot…avem un ultimatum. Se pare ca razboiul incepe mai repede decat ne asteptam! Miroase rau de tot a praf de pusca….cred ca iadul fierbe in asteptarea de noi clienti…..iar Putin cred ca are locul tinut cald de Stalin si Hitler!
    http://adevarul.ro/international/europa/premierul-rus-ameninta-ucraina-varsari-sange-militari-rusi-continua-debarce-crimeea-1_53146e5cc7b855ff56d41ea9/index.html
    Flota rusă la Marea Neagră a dat ultimatum forţelor ucrainene din Crimeea să se predea până marţi la ora locală 5.00 , altfel vor fi luate cu asalt, potrivit unor surse de la Ministerul ucrainean al Apărării citate de către agenţia Interfax-Ukraine, relatează BBC News online.
    „Dacă până mâine (marţi) dimineaţa la ora (locală) 5.00 nu se predau, un asalt va fi lansat asupra unităţilor şi secţiunilor forţelor armate ucrainene din Crimeea”, sunt citaţi afirmând oficiali de la minister. Până în acest moment nu există alte confirmări din alte surse ale acestui ultimatum, precizează BBC. Pentru a provoca şi mai mult noile autorităţi de la Kiev, avioane de vânătoare ruseşti au violat în două rânduri spaţiul aerian al Ucrainei, deasupra Mării Negre, în cursul nopţii de duminică spre luni, a anunţat Ministerul Apărării din Ucraina, potrivit agenţiei Interfax, citată de Reuters. Mai mult, În Duma de Stat a Rusiei, camera inferioară a parlamentului rus, a fost depus un proiect de lege care prevede anexarea Crimeii la Federaţia Rusă, scrie presa ucraineană. Baza aeriană numărul 204, care deţine 49 de avioane ale Forţelor Aeriene ale Ucrainei, a trecut de partea autorităţilor din Crimeea. La baza aeriană sunt prezenţi 800 de militari, 45 de avioane militare de tipul MiG-29, patru avioane de instruire de tipul L-39. În stare funcţională sunt doar patru avioane de vânătoare şi un avion de instruire. În Ucraina s-ar putea produce vărsări de sânge din cauza instabilităţii în creştere. Avertismentul a fost făcut de premierul Rusiei, Dmitri Medvedev, pe pagina sa de facebook. Forţele armate ruse au preluat complet controlul operaţional asupra peninsulei Crimeea, şeful forţelor navale a trecut de partea ruşilor, iar militari ruşi continuă să debarce în Crimeea. Poliţiştii din cadrul Serviciului frontierei de stat al Ucrainei au raportat luni dimineaţă o concentrare de vehicule blindate ruse la trecerea cu feribotul prin strâmtoarea Kerci, care face legătura dintre Marea Neagră şi Marea Azov, separând peninsula Crimeea, în vest, de peninsula Taman, în est, relatează Reuters. Astfel, potrivit grănicerilor ucraineni, la trecerea cu feribotul pe ruta Crimeea-Caucaz, de partea rusă, a canalului Kerci, este în curs de desfăşurare o acumulare de blindate. Un purtător de cuvânt al pazei de coastă ucrainene a declarat, de asemenea, că nave ruseşti (număr neprecizat) se deplasează atât spre intrarea, cât şi de la ieşirea din oraşul-port Sevastopol, unde se află baza Flotei Rusiei din Marea Neagră, iar forţele ruse au blocat serviciile de telefonie mobilă în unele zone, conform agenţiei de presă ucrainene Unian, citată de Rompres.

  24. Razvan Mihaeanu

    🙂
    Via DuffelBlog…Sarah Palin luata la misto in 2008 pentru avertizarea ca Putin va invada Ucraina daca Obama este reales:

    Cateodata chiar si o veverita mai pricajita gaseste o aluna babana.

  25. fratilor, ce e asta? manipulare sau ce? ia uitati ce zice cnn: http://edition.cnn.com/ n-am gasit nicaieri in alta parte …ultimatumul rusesc.

  26. eu daca as fi ponta, pentru a lua atentia de la faza cu udmr-ul, as zice:
    -bah, alea 5 tancuri care mai merg, cu vreo 10 piranhia si 3 ghepard sa faca asa, un drum prin tara si sa stea unul sa ii filmeze…cea mai tare faza, dupa inebunesc toate televiziunile 🙂 🙂 🙂

  27. vitko ala vb de capul lui sau…? c-ar fi naspa tare sa inceapa sa se trozneasca?

  28. Personal cred ca cu sprijinul populatiei majoritare din Crimeea, de etnie rusa, Rusia va anexa Crimeea dupa ce aici va avea loc un referendum in care populatia locala exprimandu-si prin vot dreptul la autodeterminare va opta pentru alipirea la Rusia.Acesta este doar inceputul.Lucrurile vor evolua la fel si in alte zone unde etnicii rusi sunt majoritari.
    Pana in prezent armata ucraineana ar fi trebuit sa reactioneze ferm, inca de vineri, insa din simpatie sau frica fata de Rusia nu a mai facut acest lucru.
    Daca kosovarii albanezi au avut dreptul sa opteze pentru desprinderea de Serbia si constituirea in prima faza a unui stat independent, de ce etnicii rusi din Crimeea nu ar avea voie sa faca acelasi lucru, ar putea declara oficialii rusi.
    Din punctul meu de vedere lui Putin si camarilei sale i se falfie de occidentali si vrea sa joace cat mai tare, inclusiv folosind masuri radicale, daca va fi cazul.Din acest motiv a afirmat Merkel ca nu este sigura daca Putin traieste intro lume reala.

  29. Daca in Harcov lucrurile s-au „normalizat” in sensul ca rusii sunt stapani, ei bine a inceput si in Odessa. Russia Today a anuntat astazi ca peste 2000 de cetateni protesteaza impotriva noii conduceri de la Kiev agitand steaguri rusesti.
    Asadar nu doar Crimeea era in vizor ci intregul est si sud-est ucrainean.
    Bineinteleas ca noi nu avem de ce ne teme, ca doar asa a zis basescu, iar tarfa aia ordinara de ponta a acceptat ca ungurii sa foloseasca steagul secuiesc, doar, doar o ramane la guvernare!

    • i-a prezentat homalau de la ambasada sua lista cu cerinte acu 2-3 zile care se referea si la asta si naumovici normal ca a acceptat, e in adn….

      stai ca nu s-a terminat, urmeaza sa primeasca si cubanezii nostrii ceva, curand….si de asemenea ceva pentru homalai, travestiti si alte chestii…

  30. Pan la coada ce face tatuca putinica e in interesul american 🙂 :

    #1. europenii si-o cam luasera in cap cu sentimentul antiamerican…acum le cam tremura un picut nadragii mai ales de cand Merkel a decis ca piticul e imprevizibil.
    E tratatul euroatlantic in discutie in care se discuta livrarile de gaz din USA catre UE acum nu stiu nici eu ce sa zic se pare ca o sa fie gaz lichefiat. Germanii anunta ca incearca sa reduca importurile din Rusia.

    #2. Rusii o sa preia Crimeea care e de importanta strategica, o sa defileze prin mediterana asta ii indeamna pe europeni sa se inarmeze…si USA e un furnizor serios.

    piticul atomic deci lucreaza si pentru americani.

    • si eu prevad o noua cursa a inarmarii…si la noi cu noul guvern, pun pariu ca o sa rectifice bugetul, si o sa vedem un mic plus la aparare(sau cel putin asa ar fi normal)…si daca de la anul, prin magie o sa avem buget de 2%, e clar ca suntem in fundul gol 🙂

      • Io zic sa nu fii asa sigur… sa nu uitam ca anul acesta e an electoral, asa ca apărarea o să fie ultima lor grijă. Doar dacă nu vin rușii peste noi, în rest, yok șansa , rambo !
        Iar pentru la anul, și mai slabe șanse din aceeași cauză de an electoral, ce o să dea anul ăsta cu o mînă, o să ia la anul cu doo…
        Părerea mea, hîc…
        Cu fundul gol suntem de mult, asta e clar pentru toți cei care au avut ochi să vadă. 😉

  31. Toata situatia e imprevizibila, ne putem astepta la orice , chiar si la un sprijin NATO in ucraina sau chiar si mai rau ,nu cred ca rusilor le-ar conveni un nou razboi rece , o sa-si arate forta . Ceva imi spune ca si turcii vor interveni in Crimea 🙂 ,mai devreme sau mai tarziu.

    • Va fi doar un sprijin la nivel de vorbe, cel putin in cazul zonelor locuite majoritar de etnici rusi.Nici un politician occidental nu vrea sa isi duca tara intrun razboi cu Rusia, razboi care degenera inclusiv intro confruntare cu arme nucleare.Daca ar fi nevoie, multi comandanti rusi ar folosi armele nucleare fara nicio ezitare, chiar daca pierde toata lumea.
      Tatarii reprezinta acum cel mult 12% din populatia Crimeii.Daca ar fi cazul acestia ar fi epurati fizic fiind acuzati de terorism.
      Ce este de retinut este ca marea majoritate a rusilor dispretuiesc democratia, sunt nostalgici dupa URSS si sunt pro-Putin.

  32. Probabil ca rusofilii is vor aprinde felinarul de la cascheta si ne vor anunta plini de manie cum cotetul lui Ivan Ivanici a fost violat de „maidanezi”.
    Si cum acel cotet se va afla, din intamplare 🙂 , in Ucraina de Est, Maica Rusie va interveni cu promptitudine cu acele trupe lipsite de insemne militare ce vor fi intampinate cu urale.
    „Afara cu fascistii violatori de gaini” vor titra ziarele rusesti, iar Serghei Lavrov va cere o reuniune de urgenta a Consiului de Securitate ONU.
    „Maidanezii” vor trebui sa se predea sau vor fi eutanasiati, ne-a spus acelasi Lavrov 🙂

  33. Ar fi fost o uriasa greseala ca in urma cu cativa ani Ucraina sa fi fost admisa in NATO.Ucraina ar fi fost calul troian al rusilor in aceasta organizatie.Va dati seama ca bravii comandanti si militari ucraineni ar fi fost ochii si urechile GRU iar la o adica, cand ar fi primit comanda, asa cum a primit-o si Dani Berezovsky, ar fi trecut cu arme si bagaje in tabara lui Ivan.

  34. Cred ca cea mai buna treaba de facut acum ar fi sa trimita ucrainienilor din vest vreo 500 de rachete antitanc si vreo 5000 de stinger, asa ca aperitiv. A mers o data, de ce n-ar merge inca o data? Daca ucrainienii vor sa lupte, da-le posibilitatea. Evident, e exclusa orice implicare directa a NATO.

    • Ucrainenii sunt banditi.Sunt in stare sa le vanda fundamentalistilor islamici.Bani sa iasa.Au ei in dotare RPG29 si varianta sovietica a stingerului, ceea ce este ok.

  35. Robert Ionut si restu ne transmit salutari din strainatate! intrebare cum ar fi sa doneze SUA vreo 300 de rachete Javelin ucrainienilor?

  36. Scenarii:

    1. Duppa rezolvarea Crimeei, Rusia se indreapta spre SE Ucrainei, cu tinta clara Odesa. Armata a XIV-a din Transnistria primeste ordinul sa atace din vest eventualele unitati militare ucrainiene care indraznesc sa opuna rezistenta. Ucraina acuza Moldova de agresiune militara si trimite trupe spre Chisinau, unde, surpriza, ajunge mai intai armata rusa pentru a apara Chisinaul de fascistii ucrainieni.

    2. Armata a XIV primeste ordinul sa inainteze spre Chisinau, spre a-l pacifica in urma opresiunii la care sunt supusi rusofonii de catre romanii fascisti la putere acum in Chisinau.

    In ambele scenarii, Armata a XIVa ajunge relativ rapid in Chisinau. Ce face Romania?

    • Scenarii:
      1. Nimic
      2. Ne aplecam
      3. Facem gura

    • In ritmul asta se ajunge la faza a treia in care Putin ocupa si Delta Dunarii pentru a proteja minoritatea rusilor lipoveni de ,,imperialismul” romanesc la pescuit. Poate sa faca si o diversiune de genul asta si predarea armatei ucrainiene e socanta ! O tara si unitati militare ocupate cu mitinguri e unic in istoria Europei .

    • @orion

      Ar trebui sa trimita voluntari in ajutorul etnicilor romani din Moldova, ca vad ca se poarta. Sau numai Piticu are dezlegare la interventii din-astea?

    • sincer societatea occidentala a decazut, incurajand homalaii si alte tampenii…dar nici cu rusii nu mi-e rusine, aia ne-ar impusca pe toti de ar avea sansa…Romanii trebuie sa stea pe loc, sa renunte la „integrare europeana” si alte nebunii, si sa revina la valorile romanesti adevarate…

    • @Bogdan

      Dar pana la urma ce treaba avem noi cu irakienii, afganii si libienii in povestea asta…. Eu ma uit la ce se intampla si se va intampla cu moldovenii nostri. Deci ce zici tu poate fi interesant dar noi nu avem nici un interes sa sustinem ce face Piticu Atomic acum. Pentru ca daca ajunge cu trupele langa Moldova/Transnistria ies rusii si comunistii pe strazile Chisinaului sa-i ceara ajutorul asa cum au facut-o si prin Crimea, Donetsk, Harkov, Odessa etc. Tu vrei Moldova alaturi de noi sau nu?

      • fii convins ca daca rusii ar debarca la Bucuresti ar fi primiti cu paine si sare de o parte a populatiei…cat de mare? Eu as estima la cel putin 50% ce zici.
        Romanii nu stiu ce inseamna o democratie adevarata au avut ocazia sa o vada doar pe aia de cumetrie originala marca nea nelu ilici omul mosovei.
        n-ai cum sa faci capitalism cu comunistoizi.

  37. Rusia vrea sa faca o republica in Crimea pe care la fel ca in cazul Transnistriei nu o s-o recunoasca.
    Mai departe cui o sa plateasca chirie pentru flota ?

  38. Politicienii ucraineni zici ca au intrat in intr-un club al prostilor nu in parlamentul unei tari. Pe holurile legislativului de la Kiev partidul Batkivshchina vrea sa obtina sustinerea pentru un proiect de lege care pedepseste cu pana la 10 ani de inchisoare pe ucrainenii care detin o dubla cetatenie!
    De parca ruptura in societate nu era de ajuns, aceasta idee ciudata va impinge si mai mult estul si sud-estul spre bratele Rusiei.
    Romania oare cat va mai sustine acest regim imbecil „revolutionar”?! Nu zic sa-i aplaudam pe rusi, dar nici sa ne jelim prea tare de soarta curvelor de la nord si este de noi.

    In Ucrina sunt sute de mii de cetateni cu dubla cetatenie…

    • mai erau niste tampiti dastia prin parlamentul unei tari bananiere care au facut un proiect de lege, prin care delfinii deveneau persoane non-umane…aaa…stai 🙂 🙂 🙂

    • ..sunt disperati..incompetenti , debusolati si… intimidati de Putin. Occidentul nu are bani pentru ei si nu pot guverna. Probabil ca acum se lamuresc ca astia din UE nu au cum integra Ucraina si doreau doar sa nu o integreze Rusia. Nu pot consolida puterea pe care au obtinut-o prin forta si fac erori copilaresti. Au numit la Donetsk pe un oligarh ca guvernator si au trimis la granita cu Crimeea maidan-ezi cu 400 de kg de trotil! Cat de idiot trebuie sa fi sa sa faci asta? Pe oligarh l-a gonit deja lumea. Dar daca trotilul ala detona in Crimeea, vedeam VDV-ul parasutat chiar peste Kiev! Totodata au cerut asistenta yankeilor sa le pazeasca centralele atomice de un sabotaj SPETSNAZ! O! Sfanta Danemarca! Ce-i mai curios este ca nu-s de capul lor toti. Miscarea pucista are in spate consilierea occidentala. Si astia nu-s toti tampiti. Ultimele „masuri” luate de pucisti ma duc cu gandul ca nu sunt decat o masa de manevra ..niste „agenti” deja sacrificati pentru ca UE sa iasa cu obrazul curat. Daca mai fac doua, trei tampenii din astea, or sa-i mazileasca chiar pro-maidan-ezii. Si atunci chiar vom avea razboi civil…
      ..cel mai vizibil lucru cu puciul asta si cu maidan-ezi e ca inca de la inceput nu exista nici un lider politic, nici o charisma, nici o personalitate care sa atraga pe cineva. S-a facut „pe fuga”.Totul in numele anarhiei! Si anarhie avem acuma. Ultimele decizii ale ilegitimului guvern anarhisto-nihilist condus de „golanul ochelarist” duce la o si mai mare instabilitate. Daca respectau intelegerea semnata cu puterea si cosemnata de Germania si Franta in prezenta reprezentatului Rusiei, astazi aveau guvern de tranzitie pana pe 25 mai, erau legitimi ( prin semnatura lui Yanukovich si prezenta emisarul rus), se prezentau la alegeri iar astazi Crimeea era in Ucraina!
      …si mai cu seama castigau timp!..In care sa gaseasca o personalitate charismatica si tolerata de toti ucrainienii, care sa-i uneasca politic si care sa candideze pe 25 mai! Asa insa….

  39. Marius Zgureanu

    http://www.chernivtsinews.com/2014/03/03/parlamentul-ucrainean-va-examina-intriducerea-privatiunii-de-libertatea-de-10-ani-pentru-detinerea-cetateniei-romane/

    Parlamentul ucrainean va examina introducerea privațiunii de libertate pe un termen de la 3 până la 10 ani pentru deţinerea cetăţeniei române

  40. @ Bogdan (comentariu la *SPAM)
    #1 nu e vina occidentalilor ca avem niste prosti al conducere…de exemplu daca iesea nastase presedinte acum stateam mult mai bine cu armata(nastase era sustinator eurofighter, si asta e doar un exemplu)…stii de ce? pentru ca era continuitate, si presedintele si guvernul ar fi fost uniti, nu cum a fost cu tariceanu si basescu, si acum cu basescu si ponta…conteaza unitatea si continuitatea…sa isi continue proiectele…democratia asta cu 100 de partide e o prostie…barem la americani e sistemul cu doua, si mai merge….

    #2 si rusii sunt la fel, stai linistit…occidentalii sunt cu *editat, rusii *editat toata ziua, mai fac *editat…tot pe acolo…asa ca sincer, nu trebuie sa ii ridici nici pe unii nici pe altii in slavi…si nu, democratia nu e cea mai buna, cel putin nu in formula actuala, deoarece majoritatea pun interesele de partid si personale peste cele ale tarii…fascismul clasic cu un singur partid sau nici unul mi se pare cel mai bun sistem…sincer

    • chestia asta cu homalaii nu e specifica aemricanilor. A fost infiintata de demicratii lui Obama sa atraga o parte din electoratul homalau…care parte se poate dovedi decisiva daca sunt cam 50-50 cu electoratul.

      Republicanii sunt mai conservatori si mai religiosi si asta s-a vrut o lovtura la adresa lor, multi oameni detesta fenimenul dar a fost pur si simplu electoral.
      Americanii nu prea se schimba cine a fost democrat asa ramane din tata in fiu de generatii si republicanii la fel asa merg din tata in fiu.

      Dar asta cu homalaii a fost o lovitura ca a mutat electoratul in culpa de partea demicratilor deci o pura actiune electorala.
      Nu trebuie sa spui ca americanii sunt pro-homalai daca politicienii dintr-o parte i-au atras la democrati.
      homalai au fost de cand lumea si pamantul sunt si in curtea lui putin si la romani.

      • cu americanii ai dreptate…america sub republicani este foarte diferita de cea sub democrati, atat in politica interna cat si in cea externa(sincer ii prefer pe republicani), dar nu este vorba doar de america, ci si de germania(multe personaje din istoria germaniei se rasucesc in mormant cand vad cum a ajuns societatea lor, plina de kebab si frustrati *editat 🙂 …putini mai sunt nemtii adevarati, pe care personal ii admiram), olanda, franta, belgia…in partea aia homalaii sunt foarte activi

  41. ca sa dezvolt, fascismul clasic presupune alegerea unor reprezentanti independenti(cu conditia sa fie membrii de partid in varianta monopartida, sau la varianta fara partid-pe care o sustin-sunt independenti in adevaratul sens al cuvantului) din diferite segmente ale industriei in functie de angajati(acestia votand)…adica industria de aparare sa aiba reprezentanti in parlament, agricultura, invatamantul, sanatatea, armata(aici regim special, voteaza SMG),minerii etc…intelegeti voi…si cum in momentul de fata majoritatea sunt angajati la privat, 1/3 din parlamentari ar fi votati de acestia…la vot trebuind sa te prezinti si cu cartea de munca, sa nu existe manarii…iar cei care lucreaza la stat, voteaza direct la serviciu…asa parlamentarii nu o sa mai fie manati de interese de partid, ci o sa voteze pentru popor

    la putere executiva sa fie un presedinte care sa conduca si guvernul(ca la americani) si sa fie ales pentru un mandat mai lung…sa zic 7 ani, poate chiar 10
    iar pentru putere judecatoreasca, ar trebui sa avem ceva asemanator CCR, dar aici nu intru in detalii, pentru ca e mai complicat

    acum spuneti-mi daca nu suna mai bine decat „democratia” noastra

    • 🙂 george nu stiu cum imi zboara comentariile astea 🙂

    • Razvan Mihaeanu

      „Sistemul” tau pune prea mult accent pe „caste”..

      Votul, legea si taxele sunt trinitatea democratiei. Ideale, adica „egale pentru toti”, ca intr-o cursa atletica: linia de Start, de Finish si Bang-ul pistolului.

      May the best win. Si ca nota personala, prefer „mandatul imperativ”, adica „interzicerea migratiei politice” pe perioada functiei: (dezertezi din partid – nu invers- deci pierzi scaunul; idem inregimentarea celor ce au fost votati ca independenti.

      Restul e vrajeala. Furt disimulat in „solidaritate”.

      • poti sa o vezi asa, dar eu o vad ca un mod prin care omaneii isi pot apara interesele…spre exemplu intr-un asemenea sistem nu s-ar fi putut face toate privatizarile care au distrus industria noastra…sau nu s-ar fi putut inchide minele…sau acum am fi avut sistemul de irigatii pus la punct, pentru ca agricultorii ar fi avut reprezentanti…si la fel si pentru armata…cu reprezentanti in pralament s-ar fi facut achizitii bune cu offset si tot ce trebuie…nu am fi cumparat ce arunca altii..dar e parerea mea, oricum nu o sa poata fi pusa in practica…

        si eu sunt de acord cu mandatul imperativ

  42. Auziți, bre, frați rumîni…
    Nu ar fi o sfîrîială mai bună să-l trimitem pe Băsexu să medieze conflictul, în Crimeea, și pe Oana Roman la Moskva?
    Am rezolva toate problemele instant…
    1. Flota rusă din sevastopol va dispare în secunda 2, ca și cum nu ar fi existat niciodată, iar trupele terestre se trezesc că tehnica și armamentul lor sunt vîndute prin Africa.Dispărînd flota, dispare necesitatea Rusiei de a alipi Crimeea la trupul patriei mumă.. 😉
    2. Cu deplasarea Oanei Roman la Moskva ar fi o problema, probabil va trebui să închiriem An-225 de la ucrainieni, doar în cala ăluia avînd loc Oana… dacă reușeste să decoleze, o lansează pe oana deasupra Moscovei pe post de M.O.A.B, și am scăpat de frățicul Putin&Co. Dacă nu, îl tractăm pe An pîna acolo, și o lăsăm pe Oana grea moștenire la tovarșci…Se stîrnește foametea la ei de moare lumea, și uite așa ajutăm la scăderea populației planetei, plus scade cantitea de ruși/cap de locuitor planetar.
    Părerea mea, hîc… 🙂 🙂 🙂

    • sau putem sa o legam pe oana roman cu lanturi de cele 3 C-130 pe care le avem, si cred ca am putea sa o deplasam pana la moscova 🙂 faza e ca fuge putin pana ajungem noi 🙂

    • E pre riscant pentru ca in armata ucraineana sunt multi romani si o sa vezi inca o divizie Tudor Vladimirescu cu Oana in frunte.

  43. In cat timp credeti ca cei din Gagauzia vor cere ajutorul armatei a XIV a din Transnistria pe acelasi motiv ca sunt abuzati de fascistii romani ? Daca ai nostrii conducatori nu faca nimic adio Moldova pentru urmatorii 20 de ani! La cat sunt de idioti si corupti deja ma consolez. Moldova este o victima prea mica ca sa poata rezista singura, sansa ei este o lipire la Ro cu recunoastrea urgenta a acesteia de catre Nato si UE.

  44. Interesanta opinie vioniribu se pare ca tu visezi o dinastie la sefia Romaniei , ceva totalitarist tovarase ?? Stiu vechile apucaturi mor greu , din pacate trecerea Romaniei din comunism la democratie a fost abrupta , la noi in 10 ani cat la altii in 50 , plus ca romanul a inteles gresit privatizarea , democratia si competivitatea din aceasta cauza Romania a avut aceste probleme , plus ca spaga si coruptia a fost mostenita de pe timpul lui Ceausescu , unde lumea fura dadea spaga , unii ca sa faca rost de mincare altii ca sa se imbogateasca …

    • nu sunt deloc tovaras 🙂 sunt mai pe partea cealalta…si nu, nu visez o dinastie…desi imi place si sistemul monarhiei constitutionale de la britanici…imi place continuitatea si unitatea…am si zis, altfel ar fi stat treaba daca nu venea basescu si nu stateam intr-un circ timp de 10 ani, cu meciuri presedinte-premier, cu suspendari etc…barem daca era sistemul de la americani, ala e mai sanatos…

      si la comunisti era coruptie, ca si acum…dar in sistemul propus de mine e cam greu sa ai asa ceva, avand in vedere ca reprezentantii in parlament sunt alesi din randurile celor reprezentati, astfel aparand interesele semenilor mult mai bine…

      • de la britanici imi place si mie. de la noi cu voda duda securistul si cumnata-sa infractoarea aia cu luptele de cocosi n-are ce-mi place.

  45. Ce propui tu cu reprezentarea in parlament a niselor industrial , agrar , armata :)))) sistemul asta se practica la Romani acum ceva mii de ani , o intrebare somerii ce faceau in acest luminos viitor al tau , o singura precizare mai am de adaugat si sa nu fie cu suparare , vezi ca nu Basescu a facut grosul privatizarii si devalizarea industriei , pana una alta FSN a terminat Romania prin privatizarea ei preferentiala la clientele , gata nu mai vb de politica scuze

  46. V-am spus ca Occidentul nu va face nimic concret impotriva Rusiei?! V-am spus! BBC-ul a publicat recent un document secret al guvernului britanic din care reiese foarte clar ca in afara unei retorici mai aspre nimic concret nu se va face, nici macar masuri economice, ca doar n-au innebunit europenii sa piarda miliarde de euro de dragul „maidaneziilor” ucraineni.

    „Marea Britanie va descuraja orice fel de discuţii NATO pentru pregătiri militare referitoare la situaţia din Ucraina şi nu va închide relaţiile economice cu Rusia. Dezvăluirea vine dintr-un document secret al Guvernului britanic publicat de BBC.

    Documentul spune că „Marea Britanie nu ar trebui să susţină deocamdată sancţiuni comerciale sau să închidă centrele financiare ale Londrei pentru ruşi” iar miniştrii britanici ar trebui „să descurajeze orice fel de discuţii (de ex. în cadrul NATO) pentru pregătiri militare”. Cel mult britanicii vor susţine planuri UE pentru a asigura Ucrainei surse alternative de aprovizionare cu gaze naturale şi petrol în cazul în care Rusia va închide conductele.”

    Sursa: George Damian http://www.george-damian.ro/marea-britanie-nu-va-face-nimic-pentru-ucraina-5478.html
    BBC: http://www.bbc.com/news/uk-politics-26426969

    Asadar n-oi fi io guru da ceva experienta cu dreptul international prin prisma relatiilor economice tot am.
    Inca o data aviz idiotilor care cred ca o hartie semnata iti tine loc de sistem de aparare serios!

    • Li s-a spus IN FATA dobitocilor nostrii, de catre oamenii cu legaturi, IN PUBLIC, sa ne iasa din cap hartoagele semnate cu NATO, SUA etc….

      Daca nici asta nu ii pune pe ganduri, ce/cine o sa o faca?…

    • Ba eu sunt sigur ca pentru noi NATO se va baga, pt.ucrainieni nu se ridica din pat, dar la noi vor venii si vor manca seminte si popcorn din tribune, ceva in genul arenelor romane si vor arata la finish degetul mare sus sau jos!

    • din cate se pare americanii au suspendat relatiile economice si militare cu rusia…are si negrul ala ceva sange, dar nu se compara cu bush, probabil bush, in secunda uramtoare punea de un task force catre marea neagra…ca sa isi arate muschii…

      dar eu tot sunt de parere ca s-au inteles dinainte…

    • Dar dacă multiplicam hârtia aia,o d-am la tot neamu și în caz de ceva,avem hârtie sa ne ….

      Acuma legat de Ucraina,in 97 Kissinger este întrebat de un ofițer Finlandeze :
      „Ce are face NATO și/sau vestul în caz în care Rusia prin mijloace economice politice sau militare ar încerca sa reanexeze statele baltice ?”
      Kissinger : ” Comandatul vine din Finlanda și cu siguranța știe istorie.In 1956 pacea lumii și soarta a milioane de maghiarii atârnau în balanță.Comandatul știe răspunsul,următoare întrebare”

      Acuma înlocuiți și voi Baltici cu Ucraina,revoluția din 1956 Ungaria cu cu cea din 2013-2014 din Ucraina,mai băgați și niște miliarde pe lângă pacea mondiala.

    • @George GMT

      Nu putem avea un sistem de aparare care sa fie considerat „serios” in fata Rusiei. Deci pentru noi tratatul nord atlantic e baza cand vine vorba de amenintari din directia Rusiei.

      Orice am reusi noi sa cumparam cu chiu cu vai ar fi mizilic comparativ cu ce ar putea aduce rusii impotriva noastra. Ucraina are armata mai mare decat a noastra si ceva mai bine dotata si n-are nici o sansa impotriva Rusiei. Si polonezii se tem si sunt mai bine inarmati decat noi si ucrainieni.

      Deci noi n-avem decat sa ne punem speranta in NATO si sa ne rugam ca rezista, pentru ca suntem terminati in caz ca tratatul nord atlantic pica, indiferent daca in loc de 12 avioane SH ar fi fost nou noute, daca T-55 ar fi inlocuite toate cu TR-85M1, etc.

      • @Vector

        Bre, acuma spune sincer, si matale lucri tot prin structuri 🙂 🙂 ?

        Ca prea le zici asa ca pe poezie 🙂

        „Nu putem avea un sistem de aparare care sa fie considerat “serios” in fata Rusiei”

        Bre, povestea asta am mai auzit-o…de prea multe ori…las-o…
        E adevarata pana la un punct.

        Nu poti avea un sistem de aparare care sa-i distruga pe rusi.

        Dar poti avea unul care sa-i descurajeze.

        Cand cu cehii, nu ne-au invadat. oare de ce, ca aveau coloanele incolonate.
        Din mai multe motive, pe langa chinezi, lasere 🙂 si alte minunatii, probabil in principal pt ca armata si populatia erau sculate si hotarate sa REZISTE!!!!!!!!!!

        Adica se lasa cu mii de rusi morti si nu stiu cate zeci de mii de romani morti.
        Si asta nu prea aveau cum sa o justifice. S-au facut analize, estimari si au lasat-o balta ca nu merita distraXXXtia….

        In Cehoslovacia aia au stat ca mieii.

        In Ukraina, armata e jumate rusa, cu echipament rusesc, cu populatie juma rusa, cu ofiteri prorusi sau educati in Rusia, ce vrei sa faca. Armata ukrainiana impotriva rusilor nu exista. Aia mai degraba dau jos guvernul si pun unul pro-rus decat sa lupte cu rusii.

        Si ukrainienii stau ca mieii.
        Si atat timp cat nu lupta, nu-i ajuta nimeni!

        12 avioane nu conteaza. Dar 48 cu munitie stand-off din belsug, ascunse prin baze subterane (ca mineri si utilaje si fabrici de betoane am avut destule) ar fi contat.

        De asemenea, acuma se poate forma mai usor un sistem defensiv care sa faca pagube mari coloanelor de blindate, cu munitie ghidata – rachete si proiectile de artilerie – care loveste de la km la zeci de km.

        Ia vezi, cate T90 au rusii?
        Cate sunt in zona noastra de interes?
        Cate sunt dispusi sa piarda inainte sa li se taie cheful?

        Aparare AA mobile si eficace.

        Camioane cu RSB15FMk3 si NSM la sol.

        Si asa mai departe.

        Ca costa, costa tata, e adevarat.

        Nu veni acuma si matale sa ne explici ca nu-s bani, ca ne-am saturat de cati ne explica asta si nu te credem. Bani sunt suficienti, dar ai fura unii.

        Daca numai tratatul nord atlantic e baza, suntem pierduti.
        Tratatul nord atlantic ar trebui sa fie baza numai impreuna cu un sistem national de aparare eficace si descurajant.

        Care este ca practic nu mai este, ca l-au distrus.

        Si daca in armata si servicii mai sunt multi care gandesc ca tine, armata romana n-o sa miste nici macar AKMurile din rasteluri…ca in Ukraina…

        • @gsg9

          „pt ca armata si populatia erau sculate si hotarate sa REZISTE!!!!!!!!!!”

          De acord! Dar tu nu ai vazut cand am mai spus si altadata ca capacitatea de a duce un razboi de gherila capabil sa cauzeze pierderi si sa necesite trupe multe de ocupatie, si astfel sa creasca pretul atat uman cat si financiar al unei invazii ar fi o cale foarte buna si la indemana noastra (inca, dar nu pentru mult timp de-acum incolo din considerente demografice!)?

          Dar unii au spus ca nu e bine. Cred ca au nitica dreptate, in sensul ca poporul roman nu prea are „sange in instalatie” pentru razboi de gherila care sa ceara dedicare totala si dorinta de a muri cu mainile in jurul gatului dusmanului. Majoritatea romanilor mai de graba s-ar conforma cu ocupatia, ar colabora, si-ar turna vecinii. De-asta lipsa de pregatire din timp a unei astfel de optiuni e practic criminala. Pentru ca in lipsa unei pregatiri din timp nimeni nu va misca nimic sau nu va reusi sa o faca eficient.

          In rest daca rusii au capsa pusa pe noi si NATO e mort si ingropat nu ai ce face cu 48 de avioane fie si noi, cu cateva zeci de tancuri noi si niste artilerie.

          In plus sa stii ca s-au facut si niste sondaje si romanii nu vor sa creasca cheltuielile de aparare! Noi suntem mai razboinici pe aici, dar pe grosul romanilor nu prea ii intereseaza si nu ar vrea sa simta efortul la buzunar! Asta e tristul adevar.

          • @Vector

            Ca populatia e asa cum e asta e, insa serviciile, armata si politicul ar trebui sa fie un pic mai breze, ca d’aia-s ‘elite’. Ca nu-s, e trist si reflecta calitatea maselor din care s-au ridicat aceste ‘elite’.

            Daca li se pune pata rusilor sa vina ca la Berlin, asta e, nu ai ce sa mai faci fara NATO. Dar nu asa iti construiesti strategia de aparare.
            Si nu mai vin rusii acuma asa usor ca la Berlin.

            Bre, armata nu ar trebui sa faca gherila, fortele speciale si eventuale trupe de la interne si din servitziile alea multe da, ar trebui.

            Armata ar trebui insa sa fie mobila si mai ales cu dintzi.

            Nu trebuie sa stai pana iti ocupa rusii terenul si dupa aia sa dai cu Molotovu.
            Trebuie sa-i musti bine inainte sa apuce sa intre.

            Eu zic ca gresesti, 48 de avioane cu munitie buna din belsug fac multe probleme.

            Ma gandesc la JASSM cu submunitii trase peste coloanele mecanizate de la 250km, informatii real-time iti da NATO dar de luptat in locul tau nu lupta.

            Ma gandesc la Harpoon SLAM-ER trase peste flota de la Sevastopol si pe aia lasa-i sa se distreze cu doborarea lor in zbor.

            48 F16 inseamna > 48 MiGuri si SU doborate inainte sa ramai fara ele.
            Ca lupti acasa si mai ai si aparare AA. Asa se gandeste, ca asa or sa-si faca culculelelele si rusii.

            Dupa aia zici de „niste artilerie”, pai sa zicem 36 de ATROM: cu SMArt 155mm lovesti coloane mecanizate de la zeci de km, cu M982 Excalibur lovesti restul etc.

            Jeepuri cu Spike NLOS, 25km+, fibra optica, non-jammable si imagine real-time asupra campului de lupta prin camera video on board, prea mici pt a fi detectate si doborate.

            Bombe Strix pt aruncatoarele de 120mm

            Delilah HL cu datalink pe SOCATuri.

            Munitie cu bataie lunga plus mai multe statii LAROM.

            Am mai zis camioane cu RBS15FMk3 si NSM.

            Toate adunate dau multe pierderi in tehnica si oameni de partea ‘ailalta’.
            Adica descurajare. Si astea nu costa 100 de miliarde.

            Rusii n-au decat 550 T-90A, cate sunt in zona asta si cate sunt dispusi sa piarda?

            Deci se pot face „dintzi”.
            Daca vrei.
            Daca nu, nu.
            Si atunci stai si sa astepti NATO – sa vie Mam-Mare.
            Care n-o sa vie decat sa te ajute un pic, asta daca are pe cine.
            Si nu vine sa lupte in locul matale…

            Pt ca si aia stiu ca se fura bani in loc sa se aloce pt altceva, inclusiv dotarea armatei.

            • @gsg9

              Pai vorbim de o situatie fara NATO. Plecam de la premisa ca e o bucata de hartie fara valoare.

              E suficient sa aduca rusii in apropierea noastra cateva sute de T-90 si T-80, plus niste sisteme S-300/400, plus cateva sute de avioane de lupta de generatia a 4-a, plus niste artilerie din-aia nasoala de-a lor, plus cateva sute de mii de soldati si sa ne ameninte nitel si in Romania va aparea o criza de pampersi.

              In fata unei astfel de presiuni se va vota acceptarea oricarui ultimatum soviet… pardon putinist in „consiliul de coroana” de la Cotroceni. S-a mai intamplat, se stie ca romanii chiar si cu niste dinti nitel mai mari decat acum nu vor musca pentru ca stiu ca nu au sanse.

              Deci armata noastra trebuie reformata (prea multi taietori de frunza la caini, prea slaba dotarea), dotata si pregatita, dar cine se gandeste ca asta ne poate face pe noi sa-i descurajam pe rusi se inseala amarnic. Rusii sunt descurajati doar de NATO, nu de incercarile nostre rahitice de inarmare. Nu-i sperii cu 48 de avioane daca nu mai ai sustinerea NATO.

              • „Deci armata noastra trebuie reformata (prea multi taietori de frunza la caini, prea slaba dotarea)”

                Reforma s-a terminat deja…
                – industria de aparare s-a reformat
                – tehnica militara a fost si ea reformata
                – corpul ofiteresc s-a reformat(salarii compensatorii, pensii anticipate)

                Conceptul de strategie de aparare si interes national au fost reformate si ele ca sa „corespunda noilor realitati”.

                Ca sa il citez pe un clasic in viata J.Franks „Operatia a reusit, pacientul e mort!”

              • @Vector
                Din pacate sunt prea multi oameni la noi care gandesc ca tine de aia nu vom fi niciodata un popor mare si tare, bine ar fi fost sa nu fie asa…
                Legat de ce sustii tu, iti dau exmplul Israelului o tara mult mai mica dar o nuca tare chiar si pentru rusi. Te asigur ca rusii s-ar gandi de doua ori daca ar avea vreun conflict cu evreii asta pentru ca ei au mai avut de-a face cu forte disproportionate si istoria ne arata ca daca ai cap, nu e nevoie sa ingenunchezi in fata cuiva. Trebuie sa existe vointa: pui serviciile de informatii la treaba afli punctele slabe ale inamicului (oricine le are) faci o strategie, te dotezi corespunzator, pui niste barbati in frunte (nu carpe) si treci la atac. Exemplul contrar in gasesti chiar la romani. Trist nu?

            • Ioi GSG9,
              Mi-o mai venit inima la loc cu asa expozitiune 🙂

      • Bre daca ai o armata decenta pentru nivelul tau… langa ea poate mai vine si NATO si mai pune ceva… daca insa nu ai nimik NATO nu vine asa sa duca greul pentru tine.

        Polonezii sunt mai blindati ca noi… ca au si plan de contingenta.

        NATO nu e o organizatie socialista… daca nu bagi banu serios sa ai cu ce sa ajuti pe altii nu vei fi ajutat…

    • @GMT

      Nene George, pai cine a venit cu ideea ca occidentul va face ceva pentru Ukraina era din „alta lume” ca s-o citez pe madam Merkel. Nu stiu de ce i-ai mai luat in seama.

      Care occident? Ce sa faca UK? Sau Germania? Sau Franta? Daca vorbim de NATO, fara SUA e zero, asa cum Pactul de la Vrasovia era zero fara URSS. Baietii astia de la UE care dau din gura sunt complet depasiti.

      Mai mult decat atat, au propriile lor probleme economice pe care nu prea pot sa le rezolve. Iar cei din sud au probleme si mai grave care ii elimina din ecuatie. Ar fi vazut cineva Spania sau Italia facand ceva legat de situatia din Ukraina? Astia nici macar la nivel declarativ nu s-au facut auziti.

      Pana una alta Franta vinde in continuare armament Rusiei, Germania continua sa importe gaz la pret preferential, iar UK isi vede de relatiile economice cu rusii. Fiecare are agenda lui. De ce o ascultau americanii pe Merkel? Sa vada ce mananca la pranz sau sa vada ce vorbeste cu Putin?

      Am tot citit zilele astea pe aici, ca de cand cu Ukraina se opineaza in draci, la trei acticole cumulat s-a comentat brusc mai mult decat in ultima jumatate de an. Ca Europa va face…ca va drege, ca ce se va intampla….. Nu exista luare de pozitie comuna, nu exista Europa ca entitate politica. Daca dupa atatia ani si cu atata informatie disponibila mai sustine cineva contrariul, inseamna ca e redus mintal (ca tot avertizeaza Razvan cu insultele)

      Legat de o contradictie mai veche a noastra, cand iti exprimai speranta intr-o Europa unita si o armata europeana, reiau pe scurt ce am spus atunci. SUE nu au cum sa functioneze ca SUA. Fundamentele formarii sunt total diferite, iar in Europa diferentele prea mari, iar interesele difera prea mult. Asta cu topirea identitatilor in marea si fericita familie europeana merge doar cu fraierii ca noi. Aia in vest nu topesc nimic si concureaza pentru suprematia in UE. Si mai nou baiatul ala „dupa 20 de ani de experienta in PE” (Martin Schultz) a dat-o direct ca viitorul SUE e incert.

      Cum am spus fiecare are propria lui agenda (asa cum ar trebui sa avem si noi), iar pentru noi UE este doar o oportunitate economica de care nu vrem sa profitam, capital tehnologic, piata, etc lucruri dezbatute la nesfarsit..

      Daca vorbim din pct de vedere militar „occidentul” sta si mai prost. Cu ce ar putea sa ajute Ukraina? Ca s-a vazut in interventia aia cand au ramas fara rachete si iar s-au dus americanii sa-i scoata din fosa. Ei nu au pentru ei, daramite sa le doneze ukrainenilor armament. Ca de participare activa cu soldati in teren, nu se poate discuta.

      Deci nici macar gargara nu e de ei.

      Revenind la noi, alianta asta cu SUA, asa cum e ea (sunt convins ca ar putea fi conditii mai bune) a fost singura optiune viabila. Sau puteam merge in partea cealalta. pentru iubitorii de asa zisi frati intru credinta. Doar cu unul din astia doi puteam discuta din punct de vedere al securitatii (cu rusii eu zic ca am avut cateva sute de ani sa ne lamurim). Si din nou e problema noastra ca nu stim sa valorificam la maxim alianta asta( pentru ca ar veni si armament in conditii mai bune si alte investitii). Ca nici macar alianta asta nu este o garantie 100% sigura si ca ar trebui sa ne punem la punct, ne trimite la alta discutie. Aici m-am referit ca optiune geopolitica.

      Ce sa discuti in materie de securitate cu „occidentul”? Evenimentele de acum au clarificat definitiv cum stau lucrurile.

    • Ha, ma speriasi degeaba bre…

      Era anormal daca previziunile erau optimiste.
      Daca sunt sumbre suntem in parametri bre, stai linistit.

    • Brzezinski are dreptate ar trebui sa bagam la cap si sa ne luam notite, din pacate imperbul de Ponta tocmai ce a fost de acord cu steagul secuiesc. Ar vinde-o si pe ma-sa doar sa ramana la putere, ori in astfel de conditii si cu imbecilitatea nativa a marei mase a compatriotilor nostri, sansa Romaniei este, la fel ca in cazul Ucrainei, tratatele semnate si Dumnezeu din ceruri.
      Cat i-au ajutat pe ucraineni cele doua se vede acum in direct. Tratatele sunt apa de ploaie pt cei mari iar Dumnezeu iti da da nu-ti baga si-n traista: au avut la dispozitie 22 de ani sa se pregateasca, pentru ca stiau ce urmeza.
      Si noi stim ce ar putea urma si ne pregatim la fel ce si vecinii nostri, cat or mai fi vecini cu noi…

      • Stai linistit ca la cum merg lucrurile or sa le faca si regiune autonoma in mod oficial.
        Ca de facto sunt regiune autonoma, romanii sunt oprimati pe acolo.

        Se fura din ce in ce mai greu si nu mai sunt multe afaceri mari cu combinate, petrol si altele de vandut, asa ca orice compromis e OK ca sa mai suga la buget cat se mai poate.

        Relativ la Ukraina cum vroiai sa se pregateasca: aia au fost la supt tutela rusilor, armata e cu rusi prin ea, ofiterii au scoli facute la rusi sau au relatii cu ofiterii rusi, armamentul e rusesc.
        Puterea a fost pro-rusa.

        Practic aia n-aveau ce sa pregateasca, trebuiau sa epureze rusii din armata si structurile de informatii, din politica, sa cumpere armament vestic etc. Ori ukrainienii erau anexa rusilor si n-aveau cum sa faca asta.

        Ukrainienii n-au cum sa se apere de rusi in conditiile astea.
        Armata lor era pregatita contra vest nu contra rusilor.

        Nu vezi ca pun cizma pe ei si armata ukrainiana sta pe burta?

        UE nu-i vrea si nu-i ajuta.
        Americanii nu-i ajuta.

        Parerea mea e ca or sa intre incetisor la loc la supt cizma rusilor.

        Relativ la bagat la cap, stai linistit, ca nu baga nimeni la cap nimica.
        A venit vita aia beata si a zis ca granitele nostre sunt garantate!?
        Or fi. De catre Putin. Pt ca n-are treaba pe aici.

        Dar o sa aiba treaba in Transnistria si RM si ai nostri ca brazii n-or sa miste un desht.
        Ca ‘n-are cu ce’, ca s-au pregatit intens pt asta.
        Inclin sa cred ca toata dezarmarea asta s-a facut intentionat de ai nostri ca sa aiba motiv sa nu se bage si sa cheme ajutoarili. Daca vine, bine, daca nu, iara bine, ei sunt OK pe lefuri si ‘nu se sinucid’.

        Asa ca deocamdata ai nostri sunt relaxati si liber la furat, ‘granitele’ lor sunt garantate.

    • Brezinsky e pe campii nu cred ca stie de concluziile din sedinta CSAT….

  47. Bre, geaba va vaitati ca n-avem armata, cum n-avem bre, avem destula doar ca o servim feliata la suta de grame.

    Hai sa fim constructivi acuma: fiecare sa pastreze o punga de fise, cartele, telefoane d’alea vechi cu disk si sa pastrati operative telefoanele cu fise pt sunat la uashingtan. Sa sune chioru sa vie negrii…

  48. Am văzut ca mai este cineva care postează cu numele Bogdan,acuma vad ca în dreptul posturilor lui scrie spam,spre ca nu este din cauza ca avem aceeași nume.

    • Razvan Mihaeanu

      Fusese la spam mai demult, a incercat in ultimele zile sa revina. Initial i-au fost lasate cateva comentarii la care avusese deja raspunsuri de la blogeri (restul fara raspunsuri fiind spamate). In final si postarile de ieri cu raspunsuri de la altii au fost spamate pentru ca exista o limita, n-a sesizat-o (crezand ca vorba dulce pe langa admin…mult aduce). Nu e vorba de numele pe care l-a folosit sau de convingerile/sustinerile sale „pro-ruse” ci de felul insultator de postare in trecut…aviz amatorilor…nu recidivati cu insultele.

      • Mersi de răspuns,vroiam sa fiu sigur ca nu îl baga sistemul la spam.
        Dar înțeleg ca îl pune la spam lipsa celor șapte ani de acasă.

  49. Pare destul de clar ca Rusia nu se va opri la Crimeea. Conditiile pe care le-au transmis pentru a demara negocierile se refera la aplicarea totala a acordului semnat de prooccidentali cu Yanukovici, acord care ar fi insemnat o recastigare a puterii de catre prorusi, in alegerile de la sfarsitul anului. Am detaliat aici: Armistitiul de la Kiev. Victorie Yanukovici.
    Asta inseamna ca ori se aplica acordul si Ucraina reintra total in sfera Rusiei, ori operatiunile continua iar Ucraina pierde estul si sudul, cu litoralul, gazele si caile comerciale la Marea Neagra.

    • La modul pragmatic Rusia vrea doar teritoriile locuite majoritar de etnicii rusi.Sigur ca sentimental rusii ar vrea toata lumea insa stiu si ei cat se pot intinde.

  50. Pacifist rau Putin. A spus ca nu vrea sa ocupe Crimeea. Oamenii vor hotari asta. Noi nu instigam pe nimeni. 🙂

  51. http://www.youtube.com/watch?v=TRvdmmwoeQE

    Primul „asalt” al ucrainienilor asupra bazelor ocupate de rusi…

  52. alea-s bazele inchiriate de rusi din ce am inteles. acolo e armata si tehnica rusa si aia n-au ce cauta. e doar o provocare filmata, doar doar isi pierde cumpatul vreun rus si trage direct. atunci sa vezi show mediatic.

    • Nu era provocare. Baza a fost operata cu personal mixt dar, dupa declansarea evenimentelor, rusii n-au mai permis personalului ucrainean sa intre in baza.
      Au incercat sa se intoarca la lucru. Au pornit cu-cantec-inainte-mars si, dupa prima rafala de avertisment, mai cantau doar vreo doi 🙂 )))
      Dupa negocieri, rusii au permis meteorologilor, dispecerilor si inca doua categorii de personal (total 9-10 persoane) sa intre in baza, fara arme.

  53. Oare este adevarata stirea asta … pare foarte exagerata … o dezinformare …

    „(UPDATE 14.16) Portavionul USS George H.W. Bush a fost trimis spre Marea Neagră fiind însoţit de alte 17 nave şi trei submarine. Autorităţile americane susţin că această măsură a fost luată din cauza invaziei militare ruse în Crimeea şi pentru posibilitatea de a reacţiona rapid la evoluţia evenimentelor din peninsulă, scrie koresspondent.net.

    http://timpul.md/articol/%28live-text-galerie-foto%29-armata-ucrainei-nu-s-a-predat-militarilor-rui-din-crimeea–rusia-condiioneaza-soluionarea-crizei-din-ucraina-56045.html

    http://www.publika.md/criza-din-ucraina-trupele-ruse-continua-sa-avanseze-in-crimeea-iar-sua-trimite-nave-in-marea-neagra-live-text_1829381.html

    • ohooooo 🙂 )))
      nici daca erau americanii atacati nu cred ca scoteau atatea 🙂

    • Bre nu cunosc site-ul asta dar bate cu stirea de mai sus…
      http://www.turnerradionetwork.com/news/340-pat

    • Bre americanii nu pot baga portavionul in baltoaca ca nu le permit tratatele sa treaca prin Bosfor si Dardanele ,iar din Mediterana nu stiu daca au destula raza de actiune sa loveasca Crimeea, cel mai probabil alea sunt ca sa ne apere pe noi.

      • Nu le permite memorandumul de la Budapesta de prin 94, nu 🙂 ?

        Si daca sta langa stramtori au destula raza de actiune, ca baltoaca e mica, plus realimentare, plus Kogalniceanu etc.

        Oricum nu ajung la bum-bum 🙂 insa vede si piticul atomic ca il ia lumea in serios 😉

      • Mai degraba pare o intoxicare.
        Oricum, portavionul n-ar intra in Marea Neagra pentru ca nu sta in obicei americanilor sa-si tina portavioanele in raza de lovire a rachetelor antinava.
        Cel mai probabil (SI DACA E ADEVARAT) va ramane in Egee sau Marmara, cu 1 submarin si alte 5-6 nave de escorta, iar restul vor intra in Marea Neagra, sub umbrela avioanelor de pe portavion.

      • Si avand in vedere ca escorta unui portavion este de 6-7 nave de suprafata si2 submarine presunpun ca restul pana la 14 plus un submarin vor fi trimise in Marea Neagra.

      • Da poa’ sa treaca cu portavionul pe uscat precum regina Cleopatara corabiile peste istmul Suez 🙂 . Bine lu’ amarata aia i le-au ars barbarii dar ideea nu e rea.

    • daca obama chiar face asta, are respectul meu, e baiat cu tupeu…stii cat tin americanii la conventiile internationale…si oricum, nici nu trebuie sa treaca stramtoarea…si la uram urmei daca ar intra portavionul in marea neagra, ar fi tinta sigura…asa barem il lasa in egee, si mai trimit niste nave pe la noi…

      dar din nou, este doar o demonstratie de forta, imediat o sa apara filmulete cu formatii de F-18 patruland pe aici, o imagine interesanta…sa vedem ce fac si turcii, si ei trebuie sa isi arate muschii…

    • Tre sa fii rau intr-o ureche ca amiral american sa bagi ditamai portavionul, cu tot cu grup de escorta, direct in gura lupului! Orice portavion in Marea Neagra este halit repede de aviatia ruseasca dislocata pe tarmuri…Tre sa fii mai mult decat talamb sa crezi asa ceva 🙂 😉 .Tactic ar fi sinucidere curata!
      Si de ca mama dracului sa vii aici cu un portavion cand poti sa trimiti avioanele de la Aviano si din Germania?!
      🙂 😉 Poate ne-o aduce noua alea 2-3 escadrile de F/A-18 Hornet sh de zicea baiatul ala cumsecade… Si voi radeati de meningita lui netratata! 🙂 ))))))))))))

      • @George
        Nostra culpa ca n-am avut incredere in sursele lui. 🙂 )))

      • Pai cica portavionul vine spre…Constanta! Acu’ ca o fi vorba de portul nostru carpato-danubiano-pontic sau lacul ala frumos din Elvetia, Meningita aka RI(P) aka Strategu’ nu ne lamureste si oricum habarnuare ce-i ala portavion, cu ce mananca el si la ce e el, portavionul adica, folosibil…
        Bineinteles ca un Nimitz class in M. Neagra este visul umed spre fleasca de umed al ivanilor de cand i-a facut mama lor posesori de baze aeriene in Crimeea. 🙂 😉
        Da tot e bine ca n-au trimis un boomer 🙂 )))))))))))))))

        • ce nu vreti sa intelegeti, portavionul vine in marea neagra, pentru ca mai apoi sa o ia pe dunare spre inima europei, unde o sa fie aparat de aviatia ruseasca, este chiar asa de complicat? 🙂 🙂 🙂 🙂

      • Asa este ..Marea Neagra este o capcana..

  54. Portavionul a traversat Gibraltarul acum 2-3 zile, in drum spre Golf, pentru a schimba / suplimenta portavioanele de acolo.
    De aici au pornit si speculatiile privind o posibila deviere de la traseu catre Marea Neagra dar, aproape sigur, e intoxicare.
    Eventual va face o escala de cateva zile prin Grecia/Creta pana se lamuresc lucrurile in Ucraina.

  55. SUA nu are voie sa intre cu nave mai mari de 15.000 de tone si/sau tunuri peste 205mm sau orice alta natiune care nu are deschidere la Marea Neagra. Este un acord semnat intre NATO si Rusia. Astlfe, Turcia controleaza traficul navelor militare prin Bosfor si Dardanele. Rusia, conform pactului de la Montereux are dreptul sa distruga orice nava de acest fel, fara consecinte.

    • Pai oricum portavionul n-ar intra pentru ca s-ar expune rachetelor rusesti antinava (in principal cele de pe Moskva) iar restul Ticonderogilor, Burkilor si Perrylor au deplasamente sub plafonul de 15.000 tone.

    • SUA NU ARE CE FACE cu un portavion aici inainte de a se intreba daca are voie sau nu!

      • „SUA NU ARE CE FACE cu un portavion aici”
        Poate vrea sa faca poze cu CVNul langa Sevastopol 🙂
        Oricum, ideea nu e daca are ce face sau nu, ci sa fie ala micu multumit ca-l baga lumea in seama.

    • „Rusia, conform pactului de la Montereux are dreptul sa distruga orice nava de acest fel, fara consecinte.”

      Bre, dreptul l-o avea, nu zic 🙂
      Dar pe langa faptul ca nici macar n-o sa incerce, daca ar face asta am eu asa o banuiala ca nu ar fi „fara consecinte”.

      • Ce te face sa crezi asta cu consecintele? 🙂 ))))))))))

      • Pai parca aia din Crimeea nu aveau si ei drepturi?! Asa si?! Asta cu dreptul este foarte relativa si ca sa parafrazez un banc cu radio Erevan, Crimeea s-a vrut eliberata de ivani, iar prin 1942 a facut si o cerere in acest sens catre Moscova, doar ca cererea a fost aprobata in 2014…

  56. Tot off topic: Nasul Dan Radu Rusanu a fost arestat preventiv si ……….. i s-a facut rau in sala de judecata. 🙂 ))))))
    Nu stiu ce au, frate, dar cum ii aresteaza cum ii ia cu lesin, hernie de disc, preinfarct, hipertensiune, hipotensiune, lumbago, platfuss, tuse magareasca, diaree.
    N-ar fi mai bine sa dea o testare medicala inainte de a se apuca de furat ?

  57. (UPDATE 14:36) Nava amiral a Flotei ucrainene „Hatmanul Sahaidachny” a revenit în Marea Neagră în fruntea grupului de nave NATO, din care face parte şi portavionul american USS George H.W. Bush, scrie censor.net.ua. Acum două zile, unii oficiali ruşi anunţau că nava amiral a flotei Ucrainei ar fi refuzat să se supună ordinelor Kievului, aceasta preferând ordinele venite de la Moscova.

    După cei de aici se pare că nava a revenit în marea neagră cu CVN-77 și flota care o acompaniază

    http://www.publika.md/criza-din-ucraina-trupele-ruse-continua-sa-avanseze-in-crimeea-iar-sua-trimite-nave-in-marea-neagra-live-text_1829381.html

    • Asta e din ciclul: „Strangeti tare din cur ca ne vin ajutoarele!” 🙂 ))))))

    • Pai acum am inteles, asa au reusit americanii sa insele vigilenta otomanilor: nava-amiral poloneza a ascuns portavionul, alea 17 nave si toate trei submarinele in locurile unde pe timp de pace ascudeau tigarile de contrabanadda…Acum are sens stirea! 🙂

      • Sau se duc ai nostri cu Tetalurile si ascund flota americana cum au ascuns baxurile de Assos, la o aplicatie in Grecia.

    • iti raspund pt ca esti tizul meu. 🙂

      in primul rand, as vrea sa adresez chestiunea cu nava ukraineana. mai intai a aparut stirea ca s-a predat la rusi. porma ca nu s-a predat defapt. banuiala mea, este ca in realitate, cineva la kiev a gasit useru si parola de la facebook a navei in cauza. pt ca aia este sursa originala (cel putin pe net) de unde a plecat teoria ca nu s-ar fi predat.

      dar ideea ca o nava veche si ruginita conduce ofensiva nato cu un portavion si nspe nave care vin in marea neagra, devine evident ridicola daca nu chiar hilara. sunt curios daca ai citit restul de comentari si opinii.

      nu inteleg de ce surse de media moldovenesti sunt asa prapastioase si panicoase.

    • PUBLIKA FACE PROPAGANDA RUSEASCA IN MOLDOVA
      ASA CA STIREA SE STIE DE UNDE VINE……

  58. din cate se pare turcii au ridicat 8 avioane sa intercepteze unul rusesc, de obicei ridicau 4

  59. http://romanian.ruvr.ru/news/2014_03_04/Turcia-a-trimis-opt-avioane-F-16-pentru-interceptarea-unui-avion-de-recunoaStere-rus-8619/

    radarele ivanilor nu bat pana in stramtoare? au nevoie de recunoastere aeriana pt. a verifica miscari de trupe US/NATO?

  60. Daca ucrainenii au onoare vor lupta pana la capat pentru Harcov si estul Ucrainei. Daca sunt lasi atunci vor pierde tot.
    Ma astept la un razboi intre Ucraina si Rusia daca rusii nu se multumesc cu Crimeea.

  61. Russian_Expert

    Fascistii astia din Lvov! Trebuie dusi la inchisoare! La ONU ucraineanul a zis ca la procesu’ de la Nurnberg au fost falsificari (sa-i zica asta evreilor)! Si legea impotriva propagandei fasciste si nationaliste a fost anulata de banditii de la Kiev.

    • eu propun sa se rupa reciproc „ucrainienii” si rusii pana nu mai ramane unu.

      • Russian_Expert

        totul se va termina in 5-7 zile cu tancuri in Kievul eliberat(cum in 1943 eliberat de nazi)

        • 🙂 kievul eliberat…kievul ala a fost mai eliberat in 1941 decat in 1943 sau decat ar fi acum 🙂 ucrainienii au avut un rol important in diviziile de waffen-SS…sincer acum incepi sa suni a propaganda cu kiev eliberat…nu elibereaza nimeni kievul, intra rusii peste ei ca sa isi apere interesele, asa cum au intrat americanii in irak si afganistan, asa cum a intrat nato in libia, asa cum a intrat franta in mali…daca esti mare putere faci ce vrei, nu te ajuta nimeni…si rusii aduc „democratie” la fel ca americanii…daca iese razboi nu o sa se termine in 5-7 zile, pentru ca ucraina nu e georgia…o sa fie un razboi de cateva saptamani, poate chiar doua-trei luni. si o sa se lase cu mii de morti, nu cu kievul eliberat…

        • De cine sa elibereze rusii Kievul cu tancuri?De poporul ucrainean scarbit de statul mafiot ucrainean si de clica lui Putin?
          Stii si tu foarte bine ca tancurile nu sunt indicate pentru a lupta in orase.Din cate stiu eu, trupele ucrainene au in dotare inclusiv RPG29 si Metis M cu care spargi un T90, fie el si modernizat.
          Rusia ca de obicei nesocoteste total vointa popoarelor mai mici din jur si le calca in picioare sau incearca sa le calce in picioare, dupa bunul sau plac.De aia este urata Rusia iar momentul cand aceasta tara se va faramita in mai multe bucati, va fi o zi fericita pentru multe popoare, inclusiv cele situate in vestul Rusiei.

    • Propaganda fascista ar trebui interzisa, la fel si cea comunista. Propaganda nationalista insa nu este o problema.

      • stimate domn, pot sa va spun ceva? sincer?

        propaganda fascista a avut doua componente. una pragmatica si una ideologica.

        eu ma uit pragmatic la problema. mussolini a explicat clar ca fascismul e atunci cand corporatie se insoara cu statul. cu guvernul. cu politicul.

        tirania prin comparatie e cand se insoara statul cu armata. monarhia cand se insoara cu biserica. samd.

        fascismul e pt mine o chestie foarte pragmatica. si toata lumea e fascista asa cum o vede musolini. corporatiile conduc.

        acum, cealalta parte a fascismului, oculta, cu insemne, secrete. am tot vazut chestii. e multa propaganda. dar e si un sambure de adevar. care, onest, nu-l inteleg.

        pt mine si sper sa nu insult pe nimeni, svastica e doar un insemn pozitiv al unei culturi care nu mai e. nu stiu cum a devenit ceva rau. si hitler. cine i l-a dat lui? era al altcuiva de la bun inceput. e o componenta oculta in toata politica care nu o inteleg.

        va rog sa ma iertati. am citit mult si nu am avut cu cine discuta 🙂

        • @alexandru din cate stiu cum noi avem crucea rosie si musulmanii semiluna rosie, asiaticii aveau svastica rosie…acum din pacate insemnul ala e asociat cu crimele lui hitler, nu cu altceva…oricum, eu am mai prezentat sistemul fascist/national-socialist, care mie unul mi se pare foarte eficient din punct de vedere economic si al apararii intereselor diferitelor clase sociale…e pacat ca hitler era diliu si a facut toate acele discriminari si crime…pacat…

        • @alexandru
          Toate doctrinele pot fi acceptate atat timp cat nu se ajunge la dictatura si crime. Din pacate atat fascistii cat si comunistii au mers prea departe si au reusit „performanta” de a-si arunca la cosul de gunoi al istoriei propriile doctrine.

        • Alexandru mai trebuie sa studiezi la ideologii politice. Fascismul si corporatismul nu sunt una si aceeasi.
          Corporatismul este o componenta a fascismului dar nu se suprapun.
          Fascism inseamna mult mai mult de atat.
          Iti recomand Political Ideologies and the Democratic Ideal de T Ball si R.Dagger

      • Asta insemna sa desfiinteze Ucraina 🙂 Trebuie sa-ti aduc aminte ca Ucraina (nu Rusia nu Germania)este azi beneficiaru pactului Ribentrop-Molotov ;deci un stat fascisto-bolsevic.”Nationalistii” ucraineni spun de nationalismu romanesc -fascism,ceea ce le spun lor si rusofonii din Crimeea.Pe intelesu tuturor Ucraina a fost proiectu a doi ofiteri germani la Lvov ca sa opreasca expansiunea rusa ;dupa Rev.din ‘917 bolsevicii au facut pe aia din Kiev ucraineni ca sa revendice resp teritorii sub pretextu eliberarii.

        • De ce au sprijinit americanii si UE revoltele din Kiev daca stiau ca rusii or sa ocupe Ucraina fara lupte? Stiau foarte bine ca estul rusofon se va rupe de Ucraina cu tot cu Kiev.

          • pen’ca sperau sa le iasa pasenta. e f clar pt toata lumea
            ca ei au bagat batu’n viespar si-au provocat tot deranjul.
            seamana prea mult cu ce a fost pe la noi si prin alte parti
            au zis sa profite de olimpiada si sa puna laba pe
            ucraina. ii durea la basca de democratie si de ce voiau
            ucrainienii. ei doar trebuiau sa-si aduca slugile la putere
            acolo. si-atunci au pus de-o primavara kieviana. de asta
            ma scarbeste ipocrizia asta a lor, care n-a facut decat sa
            dea rusilor motive sa stranga surubul preventiv in
            enclavele alea rusesti si sa devina si mai neincrezatori si
            infelxibili.

  62. chiar. in contextul asta de reaprindere a razboiului rece, sa ne mai si descretim fruntile.

    http://www.thedailyshow.com/watch/wed-february-19-2014/jason-jones-live-from-sochi-ish–better-off-red

    nu stiu cat e de offtopic. dar sper sa am comentarii de citit 🙂

  63. http://www.liveleak.com/view?i=449_1393935198
    situaita din ucraina explicata in cateva secunde….:))

  64. 21:42 Russia successfully test-fires Topol ICBM armed with prospective exercise warhead – Defense Ministry

  65. Iata cum sta treaba cu portavionul, pe doua limbi
    1
    El portaaviones „USS George H. W. Bush”, con 3.500 hombres y varios aviones de combate a bordo, atracó frente al puerto de Pireo, a diez horas del estrecho que conduce al Mar Negro. Barcos rusos navegan rumbo a Crimea. …

    2
    SUA au trimis portavionul “George H.W.” Bush în Marea Neagră
    Statele Unite ale Americii au trimis în Marea Neagră portavionul “USS George H.W. Bush”, ca urmare a intervenţiei militare ruseşti în Crimeea – informează publicaţia “Korrespondent”, citând site-ul “Turner Radio Network”.
    SUA au trimis portavionul “George H.W.” Bush în Marea Neagră“Ca răspuns la invazia rusească, SUA au trimis un portavion în direcţia Mării Negre, pentru a putea reacţiona la evoluţiile evenimentelor care au loc în peninsula Crimeea din Ucraina” – scrie sursa.
    Portavionul este însoţit de 16 nave şi trei submarine, care pe data de 3 martie au traversat Marea Egee. Potrivit “Turner Radio Network”, portavionul “USS George H.W. Bush” are la bord 90 de aeronave, inclusiv elicoptere de diferite tipuri şi câteva avioane de vanătoare F-22 Raptor.
    Fiecare submarin are 24 de silozuri de rachete pentru lansarea de focoase nucleare.

  66. Au inceput si astia ca si Korea de Nord de tot rasul , aceiasi tactica , aceleasi principii ce sa mai rusii o iau razna , sa nu inceapa bombardarea vecinilor doar asa ca pot ce dumnezeu , este clara treaba Putin este nebun de tot deja asta daca nu-si rupe gatul repede se risca o situatie care poate duce la al 3-lea razbel mondial si se pare ca se foloseste racheta grea …. aceasta manifestare a rusilor nu denota decat ca-si pierd controlul , daca zboara o racheta nucleara si loveste un teritoriu , iar ei spun ca a fost un act terorist ?? Ce se intampla ?? Normal ca sunt teroristi Ucrainieni din piata maidan …. daca Rusia nu este adusa cu picioarele pe pamant, vor fi si alte teritorii ocupate de catre rusi

  67. si din alta sursa
    CVN-77 George H.W. Bush
    CVW-8
    ( AJ )
    Home Port : Norfolk, VA.
    Back log
    15Feb2014,
    departed Norfolk to the 5th and 6th fleet areas of operations,
    in support of maritime security operations
    15Feb-23Feb2014, Lant
    24Feb2014,
    arrived in the U.S. 6th Fleet Area of Responsibility (AOR)
    24Feb-26Feb2014, EastLant
    27Feb2014,
    transited the Strait of Gibraltar and entered the Med
    28Feb-03Mar2014, Med
    04Mar2014, anchored in Phaleron Bay, Greece

    Mar.5, 2014

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *