BDSA 2018 in Romania: Nurol Makina Lockheed Martin Raytheon ACF Industrie Dacia Duster

9 comentarii:

  1. Fumos colajul.
    E haois nenea politistul care vorbeste linistit la telefon sprijinit in gard in timp ce colegii lui se „lupta sa salveze ostaticul”.
    Interesant 4×4-ul celor de la LM, nici NMS nu arata rau.
    Duster senilat nu stiu cat de util e pentru armata, pt ISU poate. Chiar daca ei lucreaza pentru „… military army” 🙂

  2. De ce ar trebui sa luam JLTV-ul celor de la LM, cand ei au pierdut contractul celor 55.000 de masini in SUA, in principal din cauza fiabilitatii. In teste au parcurs doar 1270 de mile in timp ca Oshkosh a parcurs 7000 de mile, cerinta US Army fiind de 2400 de mile parcurse inainte de a ceda vreo piesa care sa impiedice indeplinirea misiunii
    http://www.motortrend.com/news/oshkosh-jltv-first-drive/

  3. Ai nostri ar trebui sa fie destepti si sa faca rost de raportul de evaluare facut de americani, prin care au decis sa ia Oshkosh si nu masina LM.
    Vazute criteriile si ce a avut prioritate in evaluare.

    • In articolul din link sunt multe informatii pertinente, trebuie disecat cu atentie.
      Fiabilitate, rezistenta la exp!oziile de tip IED, polivalenta si capacitate off-road. Gandeste ca JLTV va inlocui Humvee la paritate 1 la 1, asta va fi probabil etalonul in NATO, deja britanicii si o tara baltica au facut comenzi de peste 2000 masini in total

  4. Destul de ok LM -ul desi cele 3 volume par luate de la masini diferite si sudate intre ele .
    Off topic , or ajuns si frantujii la o forma finala a Jaguarului 6*6 cu toate bling-blingurile asezate pe el . Desi partea frontal a conceptului imi placea mult mai mult , mi se pare destul de inchegat in rest

    https://www.youtube.com/watch?v=EGqsi35R_rg

    • Dar exista motoare diesel care pot arde si cherosen cum zicea in caietul de sarcini MaPN …?

      • Da, e cam standard NATO sa poti folosi combustibil de aviatie in motoarele diesel militare. Atentie, este vorba de combustibil de reactoare, foarte similar combustibilului diesel, nu de benzina de aviatie. E o cerinta introdusa pentru simplificarea logisticii. Vezi JP-8: https://en.wikipedia.org/wiki/JP-8
        „A kerosene-based fuel, JP-8 is projected to remain in use at least until 2025. It was first introduced at NATO bases in 1978. Its NATO code is F-34.”
        „It was specified in 1990 by the U.S. government as a replacement for government diesel fueled vehicles.”
        „In addition to its use for powering aircraft, JP-8 is used as a fuel for heaters, stoves,[2][3] tanks,[4] by the U.S. military and its NATO allies as a replacement for diesel fuel in the engines of nearly all tactical ground vehicles and electrical generators, and as a coolant in engines and some other aircraft components. The use of a single fuel greatly simplifies logistics.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *