Maimuțoiul oranj de la Casa Albă
Sau măcar mai destept decât actuala administrație de la Washington, ceea ce, să fim serioși, nu este chiar un lucru dificil de obținut.
Senate Appropriations Committee a dat peste nas actualei conduceri a Pentagonului și a alocat fonduri atât pentru programul US Navy de avion de generaia a VI-a cât și pentru continuarea achiziției de noi avioane de comandă și control.
În problema F/A-XX, știm deja că Pentagonul avea de gând să aloce o suma mică pentru Marina, atât doar cât să ajungă pentru ceva de lucru, dar US Navy a trecut peste Pentagon și a solicitat direct fonduri mai mari pentru avionul sau, iar Senatul i-a oferit 1,4 miliarde de dolari pentru anul viitor.
Conducerea Pentagonului a susținut că fondurile principale trebuie să fie canalizate către F-47 al US Air Force și că nu sunt bani pentru ca ambele programe să fie finanțate. Însă Marina susține în continuare că programul sau de înlocuire a flotei de F/A-18E/F Super Hornet și E/A-18G Growler trebuie să meargă înainte. US Navy spune că nevoia unui avion de generația a VI-a este mai stringentă decât în cazul US Air Force, cu atât mai mult cu cât flota de F/A-18 și E/A-18 îmbătrânește nu numai dpdv al anilor de serviciu dar mai ales dpdv al tehnologiei.
Iar fără avioane competitive, nu vor fi nici portavioane eficiente și prin urmare nici o US Navy demnă de luat în calcul.
În cazul avioanelor de comandă și control, E-7 Wedgetail, Pentagonul a fost chiar mai categoric, dorind să întrerupă achiziția noului radar zburător în favoarea achiziției de avioane E-2D Hawkeye.
E-7 înlocuiește radarele zburătoare E-3 Sentry AWACS și Pentagonul s-a gândit să nu mai cumpere E-7, un avion destul de scump, ci mai ieftinul E-2D care să facă și el ce-o putea până când misiunile AWACS ar putea fi preluate de o pleiadă de sateliți.
Zis și făcut, Pentagonul, sub augusta conducere a lui Pete Hegseth, nu a prevăzut nici un dolar pentru E-7 în bugetul pe 2026.
Domnul Hegseth a și explicat, cu răbdare, cum că E-7 Wedgetail ar fi de fapt bani aruncați în vânt: „But you know, the E-7, în particular, is șorț of late, more expensive and ‘gold plated,’ and so filling the gap, and then shifting to space-based ISR [intelligence, surveillance, and reconnaissance] is a portion of how we think we can do it best, considering all the challenges.”
În același timp, 19 generali de aviație în rezervă, inclusiv 6 foști șefi ai statului major al US Air Force, au trimis o scrisoare deschisă către Congres în care trăgeau un semnal maxim de alarmă față de intențiile lui Hegseth, explicând că n-are treabă avionul cu satelitul și că cele două sisteme nu numai că nu se exclud unul pe celălalt ba dimpotrivă sunt complementare și că nu poți suplini cu sateliți (care au orbite fixe) ceea ce poți face cu un avion, pe care îl trimiți acolo unde este nevoie de el. Un exemplu la care ar fi trebuit să-l ducă mintea chiar și pe mister Hegseth este faimosul U-2, care tocmai ce a împlinit 70 de ani de serviciu activ și încă este foarte util.
Dar ce pretenții poți să ai de la un guvern în care ministrul sănătății este un idiot anti-vaccinist convins pe numele lui Robert F. Kennedy Jr.
Așa că Senatul a avut până la urmă încredere în generalii americani și nu într-un politruc și a acordat programului E-7 Wedgetail suma de 647 de milioane de dolari.
GeorgeGMT
fiind al 47-lea presedinte american, e normal ca F-47 sa aiba prioritate desi US Navy cere un avion demult, F-35 fiind oarecum nesolicitat…
a dat Congresul, dar se ia din alte parti
https://hotnews.ro/statele-unite-au-decis-sa-taie-din-fondurile-de-securitate-destinate-tarile-est-europene-care-se-invecineaza-cu-rusia-2059420
si se fac modificari tampite la numele unor institutii
https://hotnews.ro/donald-trump-va-redenumi-pentagonul-2059548?utm_source=hotnews&utm_medium=homepage&utm_campaign=ultima-ora-widget
e indeajuns sa te uiti la Hegseth mai mult de 1 minut cand vorbeste ca sa-ti dai seama ca e limpede la creier si n-are ce cauta in pozitia aia
Vorba lui nea gigi, becalopitecus piperensis: Petrica ala are ca si mine creier neted, ca de copil…
https://militarnyi.com/en/news/pete-hegseth-the-united-states-ready-for-regime-change-in-venezuela/
Venezuela trebuie „eliberata”… Deja mi-e scarba!
Sehr geehrte Damen und Herren,
Iata un articol argumentat atit tehnic, cit si economic, si chiar militar.
Principalul argument e ca presedintele USA, ales democratic, e un maimutoi oranj si ca ministrul sanatatii e un idiot (desi nu e f clara legatura intre min sanatatii si avioanele navy).
Din titlu aflam ca congresul e mai destept decit pentagonul, Doamne fereste, sa afle romanii asa ceva.
Autorul ne dovedeste ca F/A-XX e absolut necesar pt Navy si e f bucuros ca s-a alocat uimitoarea suma de 1,4 miliarde. Ce nu ne spune autorul, dar el stie ca noi stim, e ca in cursa pt F/A-XX, Lockheed Martin a fost data afara si a ramas doar Boeing und Northrop Grumman. Exista scurgeri de info care ar demonstra ca Boeing ofera de fapt un F 47 cumva revopsit, iar NG o varianta canard, destul de ciudat pt un avion care se vrea stealth.
Mai aflam ca pensionarii americani sunt luati in seama, asta mi se pare extrem de exagerat.
Ce nu ne mai spune autorul, dar stie ca stim, e ca bugetul militar actual al SUA, (stiti care, aia cu maimutoiul oranj) e de aproape 1000 miliarde anual. Se mai stie ca dezvoltarea lui F 35 a costat peste 400 miliarde. Se spune ca dezvoltarea lui F 47 ar costa doar 20 miliarde (ha, ha, ha), cam cit autostrada Facaieni-Fetesti.
Unii spun ca maimutoiu oranj, dar si altii, ar zice ca nu prea mai sunt bani si ca ar trebui sa se economisesca ceva si ca ar fi greu sa se dezvolte simultan atitea avioane si sateliti. Dar, habar nu au.
Sunt sigur ca vor apare mintenas adevaratii specialisti de pe RoMil, care vor clarifica multe nebulozitati si care isi vor lasa chiar munca si vor apare, asa cum apar in fiecare zi, chiar in orele de program, ca te-ntrebi oare cind mai muncesc acestia?
Cu stima, slava!
Un pensionar comunist, trumpist, putinist si liberschimbist!
PS ce inseamna “șorț of late”? Pt un scriitor…
PPS Aflu cu uimire ca U2, nascut odata cu mine, e grozav, imi da sperante
X36 era canard si e considerat unul dintre cele mai stealth avioane. Desi canardul degradeaza calitatile stealth e un lucru acceptat pentru alte castiguri.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/x-36-was-crazy-maneuverable-stealth-fighter-why-wasnt-it-built-161316
Una din teoriile mele de ce se doreste un avion care sa ramana stealth dar si foarte manevrabil e aparatie avioanelor stealth chineze. Ambele fiind stealth probabil distantele la care se vor detecta unul pe altul sa fie mici. De aia si f47 are canarduri si cred ca d’aia si chinezul j20 are canarduri.
Desigur, e un argument, dar alt argument ar fi ca un avion stealth nu ar avea nevoie de manevrabilitate deosebita. Personal nu sunt adeptul salamului Victoria, 50 de salamuri intr-unul singur.
PS X36 a fost doar o jucarie, a testat anumite idei, dar multe dintre ele nu au fost preluate in avioane de serie, de ce? Si mai e ceva, exista avioane canard fara ampenaj orizontal dar si avioane cu ampenaj orizontal SI canard.
Probabil pretul si tehnologiile nu erau suficient de mature pentru avioane cu productie in serie.
In cazul specific al lui x36 sunt costurile ca fiind motivul pentru care nu au testat mai departe. Asta nu inseamna ca n-au fost si altele si nu le spun in public.
Trump este un maimutoi, legatura intre cele doua ministere doreste sa atraga atentia cititorului ce tip de cabinet si-a format domnul Trump, plin de somietati stiintifice.
Pt cine nu-si aduce aminte, Donald a negat existenta covid pana s-a imbolnavit, a dus tara in haos si acum a numit ca ministru al sanatatii un anti-vaccinist declarat.
Autorul a scris cel putin un articol in care a dezvaluit situatia competitiei in cadrul programului F/A-XX, iar suma de 1,4 miliarde n-o fi ea remarcabila, dar fata de cat dorea Pentagonul sa ofere e mult mai mult.
The success of Operation Warp Speed, the program Trump launched in 2020 to accelerate the development and distribution of a COVID-19 vaccine, and the U.S. development of mRNA is „a profound public health achievement,” Bourla said in a statement on Wednesday.
Autorul ne ne spune, dar EU stiu ca Trump a fost primul care a adunat ce-i mai de soi in lume pt dezvoltarea unui vaccin. Dar nu vreau sa fiu off topic.
Oricum impresia mea e ca acest articol, ca si altele, are un singur scop, sa loveasca in administratia Trump. Nu are nici o legatura cu armata. Nu stiu de ce o face dar se pare ca le place multora.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed
On May 15, 2020, President Donald Trump officially announced the public-private partnership. Atentie pe 15 Mai 2020!
Iar o intrebare timpita, cind au inceput in EU primele actiuni coordonate de stat (state, EU) privind dezvoltarea unui vaccin si de cine?
Problema nu este UE ci faptul ca Trump a negat existenta virusului, a lasat statele americane sa se bata intre ele pt dispozitive medicale. Asta-i realitatea.
Iar acum se joaca de-a marele mediator, putin il joaca in foi de vita si este pt prima data in cand vad cum cineva care se pregateste de o negociere cu Rusia ii da in cap Ucrainei.
Adica, o metoda unica de pregatire a negocierilor, cu rezultatele care se vad: rusii lovesc orasele ucrainene, iar Trump inca mai asteapta un telefon de la putin.
Cum se aseaza asta cand secretarul de stat rsponsabil
cu sanatatea este contra vaccinelor ?
https://www.politico.com/news/2025/09/04/what-rfk-jr-got-wrong-about-vaccines-during-senate-hearing-00545423
Warp Speed a fost cam ironic pt el, ca apoi a fost huiduit in Sweet Home Alabama cand le-a recomandat sa se vaccineze, https://www.youtube.com/watch?v=2OUwj93fU2Q Tucker Carlson avusese un prim clip unde zicea „normal ca mastile functioneaza, asa au tot oprit asiaticii viroze”, ca apoi tabara lor sa faca gratare in pandemie sa moara dujmanii liberali. Si se mirau ca n-au voie in hotelurile lui Trump nevaccinati sau fara masca. America…
Eu nu inteleg acum ce vrea sa faca. Are un cabinet mai putin priceput ca-n primul mandat, e mai batran decat Biden cu cateva luni in timpul mandatului iar momentul istoric n-are rabdare. Trebuie sa „produca” ceva. Plus, cat de penetrati/convinsi or fi de propaganda putinista versus cat doar o joaca pentru a lua voturi. Nu-l banuiesc neaparat de prostie cat de nerabdare. Pt ca erau clipuri cu el foarte lucid si logic. Zisese la un mom dat ca ar lua armele cuiva la primul semn de instabilitate. Sau covidul se transfera prin aer, e clar ca or sa fie multi infectati etc. Cred ca cel putin morti in razboaie nu mai vrea. Acum pare ca doar profita de slabirea Rusiei in anii de razboi dar tot in Zelensky da. E un caz interesant. Poate pica si Venezuela next, ca Siria.
@Bing Bing
„Eu nu inteleg acum ce vrea sa faca.”
Bine macar ca esti sincer, desi nu-l intelegi, il critici!
De ce nu raspunde nimeni la intrebarea: daca Trump a inceput practic cercetarea/fabricarea vaccinurilor pe 15 Mai 2020, cind au inceput-o europenii si cu ce succes? Amintesc ca un vaccin a fost „inventat” de firma germana, condusa de doi turci pe baza cercetarilor unei unguroaice, Biontec, si a fost produs de fa. AMERICANA Pfitzer?
Ce a facut EU in acest timp, a produs masti in China!
Nu inteleg pe unele chestii. Nu in general. Eram familiar cu el oarecum de mai demult, vazusem un film pe HBO, Trump Unauthorized. Era viata lui cuprinzand doar primele 2 neveste (alea din film aratau mai bine). Apoi niste chestii din Apprentice, pana in 2016 cand ma uitam cum ii facea praf pe candidati si cumva supravituia scandalurilor. E genul de om care impulsioneaza pe restul, gandeste big picture dar are nevoie de „tocilari” care stiu bine felia lor. Daca nu isi ia asemenea oameni, nu mai are succesuri multe. Acum eu nu-s foarte partizan nici o tabara nici alta din America, ambele imi par cam inconsecvente in scopuri si mijloace. Aici e blocat de niste factiuni, la fel cum si democratii ar fi. Defectul sistemului cu doar 2 partide… Tarifele multe de ex cred ca sunt si niste cresteri de taxe mascate, ca e blasfemie la conservatori sa le cresti. Iar alte taxe e posibil sa nu se colecteze, ca a concediat prea multi din IRS. Plus cat pierde pe ICE si deportari, in loc de tranzitie pt cetatenie pt unii. Zelensky s-a caciulit dar eu in locul lui cred ca o dadeam pe – nu au fost 300 mld ci 130, noi am primit vechituri si voi v-ati luat noutati de banii aia. Vietile si intelligence-ul colectat vs Rusia valoreaza ceva, Siria a cazut cu ajutorul nostru etc. Daca n-ar fi contextul periculos poate ar fi si criticile mai putine.
@ Bing Bing,
nu obisnuiesc sa perii, sau sa laud, dar gasesc comentariul tau, scuza-ma ca te tutuiesc, cel mai robust la acest topic, desigur, cu exceptia comentariilor mele 🙂
1. Poate ca trebuie sa facem distinctie intre persoana privata, nefeste, copii, chestii a unui politician si ce face acel politician. Nu cred ca exista, sau ar exista cineva absolut lebeda alba.
2. Cred ca trebuie sa consideram conditiile concrete ale unei anumite conjucturi politice, economice s.a.m.d. In aceste consideratii ar trebui sa ne frinam, cit putem, simpatiile, emotiile si sa nu gindim cu inima, sau cu penisul, ci mai degraba cu capul.
3. America se vede altfel din Ro decit din USA. Ca dovada ca Trump a fost ales, desi i se cunoastea CVul. Am mai multi prieteni in USA, oameni realizati, cu firme si asigurati 300% financiar si-l prefera pe Trump desi, desigur, au si ei mici observatii. Sincer vorbind am de sute de ori mai multa incredere in ei decit in patriotii georgeni-simioni, spucrati cu varza acra de Bruxelles, cum am mai spus.
4. Pina una alta Europa e pe topogan, la vale, si USA, cum necum inca misca, chiar daca nu misca cum isi doreste nea Ion.
Personal am mult mai mare incredere in USA decit in orice alta tara, chiar si decit in Rusia 🙂
Multumesc. Nu il judec neaparat, oameni suntem toti, studii recente confirma natura mai paradoxala uneori. Era mai usor sa zic de 2 din 3 neveste ca durata acoperita. Intr-adevar, americanii au alta perspectiva. Tara mare, superputere, fara inamici terestri langa ei. Doar in filme gen Independence Day se pot simti ca langa rusi.
Nu doar ca v-ati nascut odata, dar ati iesit din productie in acelasi an 1989.
@Corson, gresesti amarnic, adevarata mea cariera a inceput dupa 89. Daca pina-n 89 cu i din i, am fost proiectant in Romania, mai tirziu am devenit cercetator in tara inginerilor, cu peste 30 de patente de inventie, lucru care va doresc si voua.
Te cam maninca-n pizma nu? cu i din i!
P.S Apropos, ce cauti la ora ast ape net? Ai pauza de la spalat geamuri?
domnule @neamtu tiganu (MC), te respect si apreciez, esti „the best of the best” ever!
Asa cum a spus si @xv pe alta pagina, nu mai este nimic de demonstrat.
Indraznesc sa intreb cu deosebit respect, ne poti spune si noua, in calitate de cercetator ce lucrari ati publicat (teze, doctorate, tratate etc)? In ciuda cautarilor de pe internet (impreuna cu pretenii Chat GPT, Gemini, DeepSeek) am gasit doar 3 brevete emise pentru Titularul licentei „Simens …”: un material absorbant la geamuri suprapuse (inca 2 coautori), o sina pentru montajul unui scaun pe un perete lateral (autor) si ceva material de protecttie la pietre pentru osie (autor). Eu sunt sigur ca este o eroare, sucursala acea Siemens are in perioada de referita cam 4000 de brevete.
Mai gaseste o carte in lb. romana la care sunteti autor, dar care inca din titlu este confuza pentru ca cel putin eu nu stiu sa se fi „construit” acel „supersonic 95”. Cu cifra asta (like %95) este doar un celebru bombardier subsonic rusesc. Confuzie iar?
Cu deosebit respect!
PS. sper ca observati respectul si tonul civilizat, incercati va rog sa nu ma mai faceti ticalos, nu de alta dar m-a declarat altcineva la primarie.
PPS. sa nu uit, asta e site-ul cu patentele: https://www.patentsencyclopedia.com/. Respect!
@ADR,
1. Nu am nici o intentie sa-ti demonstrez tie, sau altcuiva, cit de bun, sau de rau sunt. Am vorbit despre asta numai pt a-i da peste nas acestui Corson care a facut o aluzie absolut ticaloasa, ca si altii de pe aici. Pt mine, venit cu frica din Ro, a fost o mare realizare ca am facut ce am facut si pe bani buni.
2. Nu stiu cite patente ai tu si nici nu ma intereseaza de nici o culoare persoana ta, dar daca ai avea cit de cit ceva bun simt ai stii ca: (a) patentele au un anumit termen de valabilitate. Unele sunt obtinute cu peste 30 de ani in urma. (b) pt mentinerea dreptului de protectie se platesc sume anual. (c) unele patente sunt deja invechite si nu mai sunt protejate, fie nu mai e nevoie de ele pt ca produsele la care se aplicau nu mai sunt actuale, fie ca au fost donate. (d) Patentele se protejeaza la diferite nivele, national, european, mondial. (e) nu-mi mai cautasem de mult patentele, acum le-am gasit in numar de 25 de bucati, pe un site specializat. Dar, nivelul tau intelectual nu poate pricepe asemenea subtilitati. Regret faptul ca nu am putut sa realizez cel putin citeva mii de patente.
3. In lb romana, aia cu care te lauzi, verbul „a construi”, are mai multe semnificatii, cauta pe dex. La vremea respectiva m-am consultat cu o prietena profesoara de romana care ar fi termenul cel mai potrivit pt a cuprinde cele trei avioane.
4. Pe net mai exista diferite publicatii de ale mele, elaborate impreuna cu altii si alte institute, dar nu sunt de nasul tau.
5. Tonul tau nu e nici respect, nici civilizat, e absolut mitocan asa cum m-ai obisnuit. Poate ar fi cazul sa te autodeclari la primarie cu numele real.
6. Sunt emotionat de cit te preocupa persoana mea, mi-ai facut si dosar, nu asa? Voua securistilor va ramine-n singe.
Despre patente trebuie spus ca nu te-mbogatesti cu ele. La angajare semnezi ca toate drepturile apartin firmei. De altfel e f scump sa platesti din buzunar avocati, protectie etc. Nici sa scrii un patent nu e usor. La aprobarea patentului primesti o prima, mai mare, sau mai mica. Daca se aplica mai primesti ceva functie de functie. Unele nu se aplica, sunt doar depozitate pt a impiedica concurenta.
Un coleg din concern, Popescu, a avut un patent in domeniul computertomographie prin care marea de citeva sute de ori rezolutia, permitind medicilor o mult mai exacta diagnoza. A cistigat premiul de cea mai buna inventie a anului. A primit doar citeva zeci de mii de euroi. Tragedia a fost ca tocmai isi adusese parintii din Ro care erau cam bolnavi. Au fost cercetati cu noua tehnologie si le-au gasit ambilor ceva nevindecabil.
In ultimii ani concernul cam renuntase la patente deoarece erau incalcate de chinezi si mai degraba le dadeai apa la moara!
Stimate Domn @neamtu tiganu (MC) orice caracterizare din partea Dvs. ma onoreaza.
Deci pana la urma toata cercetarea si brevetele cu care ne amenintati ca sunt prea prost sa le inteleg sunt doar niste proiecte pentru care compania unde lucrati vroia sa-si securizeze legal niste drepturi intelectuale? Nu pot crede ca Dvs. erati doar un ingineras din un R&D pentru mici customizari care mai livra catre productie cate un cheder de geam, o sina de scaun sau o spuma de protectie? Sincer, nu ma dezamagiti, eu credeam ca ati proiectat avioane sau ceva MAGLEV, hai macar macar rama aia Siemens ce umbla si pe la noi.
Ma bucur nespus ca v-a placut Romania, facem si noi ce putem, dar sa stiti ca „a construi” in inteles tehnic inseamna ca s-au facut ceva operatii de prelucrare. Scuze ca va semnalez asta, e scris aici de aia mai destepti de la Academia Romana, nu e de la mine: https://dexonline.ro/definitie/construi
Nu stiu cum sa o spun, dar daca-mi permiteti, sa stiti ca tastatura aia buclucasa ce scrie i in loc de a, v-a jucat ceva feste si pe FB.
In incheiere, va rog sa nu ma faceti sa astept prea mult o noua caracterizare.
PS. era sa uit, varsta deh, stiam site-ul pentru brevete de pe cand eram coleg de diaspora cu Dvs. se potriveste si perioada, doar ca eu imi faceam veacul pe la Neckarsulm. Stiu, poate ca va vine greu sa credeti din partea unuia care nu intelege ca mine, dar apare si numele meu acolo. Recunosc ca nu am decat meritul ca mi-am facut job-ul, compania dorea uneori sa patenteze solutiile tehnologice, nu am fost niciun Edison ci doar un worker asa cum bine spuneti „care nu intelegea nimic”.
Cu acelasi deosebit respect!
Maestre, ma referea ca ati iesit din productia de aeronave. Dar ati pastrat aprins focul sacru.
Ca ati avansat cercetator la vehicule feroviare, felicitari! Un om – mai mult! inginer – de amplitudinea dumneavostra chiar se pricepe de la orice pina la toate.
@Corson, te inseli, pe mine nu ma faci la misto, sunt si la asta mult mai tare decit tine, sau altii.
Nemtii spun „Dem Ingenieur ist nichts zu schör”.
Meseria de inginer pleaca de la cunostintele de baza, si am avut un noroc chior de profesori exceptionali, si inseamna sa inveti toata viata. Meseria de ing inseamna curiozitatea cunoasterii, fantezie, curajul riscului.
Eu, chiar si azi, cind nu-mi pierd timpul aiurea cu tot felul de idioti, citesc, incerc sa inteleg chestii noi, e adevarat, cu putin succes, dar incerc.
Cu tot respectul, dar sunt cateva afirmatii ce au sustinere logica in articol si anume:
1. Si Hitler tot democratica a fost ales, nu vad cum influenteaza caliatatile unui om alegerea sa intro functie, fie ea a celui mai puternic om de pe planeta. Din pacate o buna parte din deciziile politice si as zice si economice ale Dl Trump nu au fost cele mai inspirate, cu rezultate negative atat pe termen scurt cat si lung, (vezi scopul declarat al tarifelor comerciale si rezultatele reale, cat si indepartarea de aliatii tai naturali fapt ce a dat incredere inamicilor USA).
2. Exista un proverb „Spune-mi cu cine te insotesti, ca sa-ti spun cine esti”. E corect si daca ne uitam la CV-urile unora dintre colaboratorii apropiati ai Dl Trump, sau le ascultam cu atentie declaratiile, incep sa ma indoiesc ca Dl Trump primeste cele mai bune sfaturi, in baza carora sa ia cele mai bune decizii.
3. Traiectul profesional a unora din generalii iesiti din activitate este indreptat in zona politica sau consultanta in domeniul industriei de aparare , rolul lor fiind de consiliere si ca factor de lobby, deoaece inca au conexiuni in Pentagon sau Congres si notorietate profesionala. Nu e ceva iesit din comun.
4. Chestia cu U2 , nu vad care este problema, atunci ce sa mai vorbim de B52. Pana la urma sunt niste platforme ce pot fi echipate pentru anumite misiuni.
@je
1. „nu vad cum influenteaza caliatatile unui om alegerea sa intro functie”, nici eu!
2. „Exista un proverb”, exista f multe proverbe, de ex. „Câinele moare de drum lung și prostul de grija altuia”
3. „Traiectul profesional a unora din generalii iesiti din activitate”… am zis eu altceva?
4. „Chestia cu U2 , nu vad care este problema”… nici eu!
Hitler nu a fost ales, a fost numit. Partidul lui nu a cîștigat niciodată majoritatea în parlament.
Acuma, domnu’ Neamț, programul de peste 400 de miliarde de usd, nu de alta dar sigur toată lumea știe, include costul de dezvoltare plus achiziția a cca 3000 de avioane.
Dacă tot vrem sa fim mai nemți ca nemții, măcar sa fim până la capăt.
Pun o intrebare timpita, asa cum stiu eu, cine e mai important pt USA, Air Force, sau US Navy (ma refer la avioane navy)?
@Neamtu tiganu
Nea Neamtule, mă încumet eu să încerc un răspuns la întrebarea matale.
Când apare o criză, undeva, pe glob, prima întrebare care se pune în cabinetul ovalistic e:
– Ce portavion avem în apropiere?
Părerea mea, hâc…
sharky, m-am gindit si eu la asta, dar e valabil atita timp cit SUA e politist mondial. Cum ar fi daca nu mai poate, sau nu mai vrea?
Cu atat mai mult. Interese, mai mult sau mai putin etice, tot vor avea si numai cu portavioane vor putea sa si le sustina daca isi inchid bazele terestre din anumite zone.
USA are, sau ar putea avea, baze terestre in extrem de multe zone ale lumii, deci nu ar avea nevoie de portavioane, chiar daca ar avea interese etice (ha, ha, ha).
Dupa cum vedem, SUA se retrage din anumite zone, de ex. Ucraina, Europa, in parte.
Interesul ei ramine China. Portavioanele sunt cea mai costisitoare forma de armament. Avioane pt portavioane ar putea fi folosite si o varianta de F 35. S-a mai vorbit despre asta, despre deosebirea dintre un avion pt Air Force si Navy. Navy au nevoie de aripi pliabile si de ceva mai buna protectie de coroziune, deci pot deriva din celelalte.
Imi amintesc de concurenta din anii 70 dintre Air Force si Navy, din care a iesit cistigator f 16, iar YF 17, a pierdut, renascind mai apoi, pt Navy, drept F 18.
Parerea mea e ca lupta Air Force vs Navy nu e sustinuta decit de niste ambitii mai mult sau mai putin prostesti si nu se bazeaza pe chestii militare.
Desi, cum am mai spus, concurenta este extrem de buna, atita timp cit poate fi finantata!
Us navy a folosit pt flota a VI-a maxim 2 CG si are in raza de operatii Oceanul Atlantic de Est si marile interoare,restu unde sunt?
@Nicu_4
Vezi că găsești, la o simplă căutare, zonele de operațiuni ale flotelor, și pozițiile portavioanelor.
Părerea mea, hâc…
https://news.usni.org/2025/09/02/usni-news-fleet-and-marine-tracker-sept-2-2025
Flota de portavioane a fost dezvoltata din doua motive si nici una nu include rolul de politist mondial. Primul este strans legat de dezvoltatea fortelor aeriene , proiectia acestor forte la distante cat mari si de spiritul inovativ in ducerea operatounilor pe mare.Al doilea strans legat de primul, are in vedere dezvoltarea flotei astfel incat viitoare razboaie sa nu se desfasoare pe teritoriul SUA.
Pai dc nu ar mai vrea …. sau dc nu ar mai putea America sa fie jandarmul mondial ?
De frică …de rușine, din plictis……. Le-a ajuns cu binele ?!?!?
O fi obositor sa fi polițistul mondial, dar are și câștiguri !!!!
Această funcție de milițian mondial aduce …. Putere, capital,investiții,parteneri loiali, buna stare , putere, putere,putere….. !
Cine e nebun, sa dea din mână puterea către potențiali rivali/inamici … practic invita sa fie calcat pe grumaz .
Parcă îi și văd pe ăștia dl Washington….., din biroul ovalescu, când o venii vreo criza și când or trimetem US navy sa intervină ….aia sa le răspundă …… Sugeți o banana , că noi nu avem cu ce sa proiectăm forță necesară …..și așa USA se va duce la tomberonul istoriei !!!!
@Marian,
„Pai dc nu ar mai vrea …. sau dc nu ar mai putea America sa fie jandarmul mondial ?”
Chiar asa, dar daca lasa locul liber ii da o sansa Europei (ha, ha, ha) si chiar si Ro va avea loc la masa, nu asa?
Care-i supararea? Tie-ti pasa de America, sau iti arde curu de grija ta, a voastra, aveti nevoie de un tatuc, unu care sa va stearga la cur, nu? V-au mai scos amis din rahat, v-ati obisnuiti sa stati cu mina-ntinsa.
Da nu-i bai, aveti acum programe, presedinte, prim min si, mai ales, min de externe.
Am auzit ca Putin e trist si plinge!
Sa fim nițel clari ….. Europa , fara forța militară a Americii e fix pisat în vant… In fata Rusiei +Chinei și restul de pitici atomici ce vor să întoarcă lumea cu curul in sus…..
Din păcate greii Europei au lăsat după WW2, ca unele Sam sa fie ce trebuia să fie Europa … Adică boss de boss !!!
America Sa lase loc Europei …. Mă faci să rad… Ei caută să pună UE cu botul pe labe el înființare ….
Pe americani îi interesează un singur lucru …dolarul lor și puterea lor …. !!!!
Mai e mult până departe …..până când Europa va ajunge sa conteze pe plan mondial ….. ne lipsește unitatea !!!!!
Vedem cum Nemții vor sa fie ei boșii, apoi francezii și ei vor să facă cucurigu…… Britanici vor și ei să fie hilanderi nemuritori , italienii și toți ăștia mai cu moț ai Europei ; vor o felie de tort ….
Concluzie : degeaba are fonduri UE, daca nu se pun la masa și discută concret ci clar….cu cărțile pe față .
Dar până una alta, ursu siberian e deja la poartă și se duelează la granitele Europei …doar miracolul și încăpățânarea Ucrainei îi ține pe loc , iar China le aruncă cu pietre în geam la americani ….. Deci te mai întreb o data ….. Ce fac amerlocii daca Europa pică….. Și se vad cu curul in balta…. La cine apelează la US Air forme .sau la naval…..
Că de unitate UE în adevăratul sens ….nu o sa vedem, decât poate peste 50-100 de ani ….. Și nici atunci nu-i bătut în cuie !!!
Părerea mea e că America se cam împușcă singura in cur …și face greșeli de începător…dar cu posibile deznodăminte tragice pt lumea liberă , așa cum o știm noi !
PS: nu îmi pasă de americani , dar dușmanul dușmanului meu prieten îmi devine…măcar până trec pârleazul …… Iar de tătuc , singurul tată îmi e Dumnezeu… Și ăla e cam ocupat cu cele veșnice …..!!!!
@neamtu tiganu
Nea Neamtule, presupunând, prin absurd, că iues of eu nu mai vor, sau nu mai pot, să fie jandarmul mondial( ceea ce nu se va întâmpla în următorii 20 de ani, minim, my two cents), și se vor retrage de peste tot, cine vrea să atace CONUS tot de US Navy va trebui să treacă, mai întâi.
Oricum o dăm, avioanele US Navy reprezintă prima linie de apărare. Sau de atac, de la caz la caz.
Părerea mea, hâc…
tot pe acolo.
– ce portavion avem in zona – pentru aia gen Venezuela sau Iran
– ce submarin nuclear (boomer) avem in zona – pentru Rusia, China
Dar in definitiv este acelasi lucru ca si preferinta.
@sharky
Ai dreptate la faza cu portavioanele dar chiar are rost sa se grabeasca cu FA XX ala ? De data asta sunt de acord cu @neamtu tiganu strict la partea asta cu necesitatea avionului de generatia 6 pentru marina.
Abia au bagat pe teava f35c si nici macar n-au inlocuit tot fa 18. Ce rost ar avea sa mai opereze inca un avion cand nici macar n-au reusit sa faca inlocuirea completa cu f35c ? Pe langa ca e mai simplu sa aibe un singur avion la bord decat 10 feluri pentru ca pe mare chiar conteaza piese de schimb comune, numarul de piloti etc. acolo limita e chiar fixa.
Mie congresul mi se pare mai degraba manat de lobby industrial militar decat de gandire strategica.
Cat despre awacs vs sateliti nu am cum sa imi dau cu parerea ca e un domeniu unde nu iese nici o informatie concreta de ce poate fiecare.
@robi
Bro, din ce am mai citit și eu, se pare că onor amiralii americănești nu au fost mulțumiți de „performanțele” F-35-urilor navalizate, și au oprit înlocuirea F-18 cu 35. Și asta nu de ieri, de azi, ci de când au început să primească F-35.
Din cauza asta zbârnâie așa conducerea Marinei americane după un avion nou, dedicat, pentru portavioanele lor.
Părerea mea, hâc…
@sharky
Problemele tehnice pe mare au fost cu coating-ul care nu vad cum le vor rezolva la FA XX ca ala tot stealth o sa fie.
Eu am inteles ca au oprit retragerea lui f18 pentru ca f35 nu era inca gata mai ales pe partea de cost si mare parte din problemele cu costurile din din cauza intarzierilor si problemelor tehnice care inca persista.
Iar daca costul e o problema atunci problema asta in veci nu va fi rezolvata de FA XX ala ca ala o sa fie si mai si…
Practic ce vreau sa zic e ca nu vad cum un avion si mai nou, mai avansat tehnologic va rezolva problemele lui f35. Vor avea aceleasi probleme de la cap.
In 2003 inca erau 5 tipuri diferite de avioane pe puntile portavioanelor. US Navy n-a parut fericita cu F-35 C inca de la inceput, senzatia mea din ce am mai citit fiind ca le-a fost pur si simplu bagat pe gat…
Distantele din Pacific sunt enorme si de cand astia au declarat China inamicul nr. 1, intr-un pliant aparut relativ recent a fost evidentiat exact lucrul asta la F/A XX: raza mare de actiune, cica ar fi cu 25% mai mare decat la F-35C care, ca sa zic asa, o are mai lunga decat F/A-18 E/F.
In fine, tot felul de zbateri si pe la astia: https://www.twz.com/air/f-a-xx-will-have-just-25-more-range-over-existing-navy-fighters
Pana la urma, nu inteleg de ce nu sunt astia din US Navy fericiti cu F-35C… L-au declarat operational prin 2020. Au mai comandat si niste Block 3 la F/A-18, pare un soi de haos acolo la ei, de parca nu prea stiu ce vor. Iar acu’ au vazut ca au primit astia de la aviatie F-47 si vor si ei…
interesant ,la pagina 55 :
https://comptroller.defense.gov/Portals/45/Documents/defbudget/FY2026/FY2026_p1.pdf
cate escadrile fac 48 de avioane ca ei cumpara C in 3 ani cate f16 sh am luat noi in 10
@nicolae
Nu le-a fost bagat pe gat au fost membri in comisia care a stabilit cerintele. Au fost bagati in program din start.
JSF s-a nascut din unirea intre CALF (us marines), JAST (us air force) si Navy dupa ce le anulase nu mai stiu ce program. Am uitat de la atatea acronime cum se numea al lu Navy.
Cum i-am zis si lui @sharky.
Un avion nou super avansat o sa fie practic drama f35 de la cap cu toate bolile copilariei.
Dupa 2 minute de cautari. L-am gasit si pe al marinei.
Advanced-Attack / Advanced/Fighter-Attack (A-X / A/F-X) 1992-1993
https://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/a-x.htm
Si inca ceva: in primul razboi din Golf, US Air Force a avut 65000 de misiuni de lupta vs 14000 de la US Navy….
Dar cum marile sunt importante pentru SUA, US Navy are importanta ei care nu poate fi negata.
Btw apropo de sateliti daca e vreunu care stie mai multe si poate sa confirme sau sa infirme.
Mi-au zis unii candva undeva ca satelitii lu unchiu Sam pot sa vada detalii intre 1 si 10 cm si daca baga niste AI sa se uite pe imaginile alea poate sa isi dea seama pana si ce scri pe watzup lu doamna.
E plauzibil sa nu ?
p.s. Nu ca ar avea nevoie ca pot sa cumpere direct de la firme care strang date direct ce si cui scri pe watzup.
Adevarat Robi
Comentariul asta trebuia sa fie jos separat dar am reusit inca odata performanta sa il postez aiurea.
In iunie 2025, in Iran, au atacat obiectivele nucleare iraniene, avioanele din cadrul U.S.Air Force: B-2 protejate de F-22.
Și băieții ăia de la VAQ-139 spărgeau semințe pe puntea USS Nimitz.
Evident ca US Navy, stiu ca stiti dar v-am raspuns oricum…
Ca sa ajungi la US Air Forces trebuie sa treci de US Navy.
Simplu:
Navy AF nu poate sa survoleze fara Air Force oricum o invartesti.
In contrariu Air Force poate sa survoleze fara Navy AF
si ei sunt forta de interventie in caz de dezastru marin
si cel mai rapid in caz de dezastru al unui carrier
in pericol.
Voila🙂
Acum serios vorbind, au 11 portavioane nucleare de 100 de mii de tone in serviciu. Ce sa pună pe ele, ca F18 se apropie rapid de o binemeritata pensie. Aviația are F22 si F35, aprobat F47. Dacă vor sa își proiecteze forta in continuare la nivel global, le trebuie urgent ceva si pentru Navy. Nu întâmplător chinezii au pornit pe același drum si daca americanii nu sunt pe faza ăia vor avea in câțiva ani 20 de portavioane mari. Șantierele navale din US nu fac față acum nici măcar ritmului necesar înlocuirii navelor care vor fi retrase. Ar trebui sa apeleze la japonezi si coreeni, ultimii am înțeles ca le pot livra trei distrugătoare Aegis pe an. Revenind la aviația ambarcata, in opinia mea este o urgență de rangul 1.
Eu cred ca USA stie asta, dar faci f bine ca le spui. Cum spuneam, USA stie si citi bani are la dispozitie. Unii prezinta anumite lucruri de parca SUA ar trata Navy ca pe un copil vitreg.
In realitate Air Force si Navy au cam aceeasi parte din bugetul de inarmare, ca.. 22-25%.
In realitate Air Force e mai utila Americii deoarece este mai degraba o forta de aparare decit de atac.
Nu se vorbeste despre cheltuielile de dezvoltare tehnologica, cercetare, etc. rezultate de care beneficieaza, mai mult sau mai putin, toate cele sase segmente ale apararii americane. US Army, US Air Force, US Navy, US Marine Corps, US Coast Guard und US Space Force.
Cind patura e prea scurta le ingheata unora picioarele.
Daca m-ar lua Trump pe mine consilier eu as investi masiv in US Space Force.
Cine analizeaza bugetul Americii ar trebui sa spuna nu numai unde sa se adauge cite ceva, ci si de unde sa se taie!
“ In realitate Air Force e mai utila Americii deoarece este mai degraba o forta de aparare decit de atac.” Mare expert esti tigane, ia fă-te tu și expert neamț și explică-ne cum e cu dronele alea care nu e bine să le avem ca sunt arme de atac.
@Cezarprimo,
„Mare expert esti tigane”, multumesc, asa e, nu ma-ncumet sa spun si despre tine acelasi lucru.
Nu stiu despre ce drone vorbesti, cind esti mai explicit as putea incerca sa-ti explic!
Ma surprinde ca un expert ca tine, care se declară și neamț nu știe de odiseea dronelor armatei germane.
Let me google this for you: https://www.spiegel.de/politik/deutschland/bye-bye-bundeswehr-a-65989693-a0ce-41c5-ba9b-e89920b251a2.
Pe scurt, unii nemți se opuneau cumpărării de drone – și chiar au blocat procesul pentru câțiva ani – pe motiv ca dronele pot fi folosite ca arme de atac (vezi link-ul către articol >> în germană, pentru nemți)
Despre dronele ge stiu mult mai multe decit iti imaginezi tu, de la sursa.
Nu e aici locul pt a vorbi de asa ceva si nici tu nu esti pt mine partenerul potrivit de discutie.
Stii din parti…
Altu cu scoala de meserii care vinde castraceti gradinarului :)).
Nea Neamtule, acvila nu prinde muste!
Cred ca Trump e pe bune agentul Krasnov, cum s-a spus (parca insemna Roscovanul in rusa, ca nu degeaba se vopseste el portocaliu).
Practic tot ce face el e sa submineze SUA si aliantele ei cele mai importante, in primul rand NATO, dar si cele din Orientul indepartat cu Japonia, Coreea de Sud, Australia, India etc, de ajuns India sa se indrepte spre China si inteleg chiar si Coreea de Sud incepe sa-si indrepte privirea spre China (sau aia cu cele mai mari sanse de a ajunge la putere),pentru a tine in frau Coreea de Nord, din moment ce SUA a devenit tot mai nesigura.
Blocarea avionului de gen urmatoare pentru US Navy cred ca se inscrie in aceeasi strategie ruseasca (si chinezeasca, astia lucreaza impreuna la „proiectul american”). La fel retragerea sprijinului pentru Ucraina (ori cel putin slabirea maxima a lui), diminuarea cat de mult posibil al sprijinului fata de NATO si Europa, inrautatirea relatiilor politice si economice cu UE si restul aliatilor (tarife, taxe etc). De ex a impus sanctiuni Indiei ca de ce cumpara petrol rusesc, dar nu a impus si Chinei, care cumpara mult mai mult, impingandu-i pe indieni spre bratele primitoare ruso-chinezesti in ciuda disputelor de frontiera cu China.
Chinezii trag sa faca avioane de gen 6 si au introdus deja avioane de gen 5, cred ca incep productia si la avionul pentru marina lor (ala de seamana leit cu F-35 dar are doua motoare). Sigur,probabil nu sunt la fel de bune ca F-35 (sau F-22), nici ca materiale nici ca motoare, radare, electronica) dar nu mai sunt nici copii sovietice de mana a doua, incep sa aiba si ceva calitate (inclusiv la armament, rachete AA etc).
Ori daca SUA se bazeaza pe ceva F-35 C si F-35 B (asta cu picioare scurte si doar patru rachete intern, fara tun de bord, cu manevrabilitate mai limitata) si pe vechile F-18, nu stiu cat de bine ar sta daca sa zicem China da navala peste Taiwan. De fapt, nu stiu daca Trump ar interveni macar in situatia aia
Practic el a distrus in scurt timp aproape toata acea soft power construita de SUA in lume de aproape un secol, ce mai exista acum sunt ramasite din ce s-a acumulat si care mai exista doar ici colo in estul Europei si poate in Orientul Indepartat. Asta in timp ce aproape s-a prosternat in fata lui Putin, care i-a ras in fata, l-a asigurat ca face si drege ca sa ia Donald premiul Nobel pentru pace,apoi s-a intors la Moscova si a continuat razboiul cu aceleasi cereri absurde ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat si Donald nici nu exista. De partea ailalta pare sa se cimenteze o alianta chino-rusa in care vor sa atraga si India, in timp ce pe partea ailalta vor sa izoleze SUA si sa destructureze sistemele ei de aliante si orice aliante intre statele vestice (EU si NATO) si intre „vest” si aliatii din Orient (Japonia, Coreea de Sud, Australia) care sa ramana si ele izolate
Pe plan intern Donald a produs cele mai mari diviziuni interne din ultimul timp, actionand perfect in beneficiul Rusiei (si Chinei).
Conducerea Pnetagonului a ajuns sa fie formata din lingai incompetenti (Hegseth a fost parca maior sau capitan in garda nationala, nici macar in US Army si apoi prezenta emisiuni matinale de weekend la TV de casa al republicanilor), sefa serviciilor de informatii a dat in vileag pe twitter numele unui agent sub acoperire din Rusia pentru ca ala ar fi anchetat inainte legaturile lui Triump cu rusii (practic a tradat in direct, pe internet), Trump foloseste (ilegal, zic aia acolo) Garda Nationala si armata sa faca politie prin orasele unde are el rivali politici democrati, ori trimite marina in aventuri aiurite contra Venezuelei (care ar fi dupa el miezul drogurilor si imigratiei ilegale, desi e evident ca mexicanii sunt miezu), in timp ce economic e un fel de haiduc pe invers, adica ia de la saraci si da la bogati.
Din ce inteleg si ce zic unii si altii pe tarlau netului, cel putin o parte din toate scandalurile astea le face si sa acopere un scandal mare de pedofilie de la ei unde ar fi bagat pana peste cap. Donald ar fi violat copile de 13 ani, facut trafic de minore si cine stie ce alte perversiuni (de l-au acuzat inca din primul mandat, de le practicau si adeptii lui Bivolaru) etc, ar fi cap de lista pe lista lui Eipstein (asta ar fi fost capul retelei, tot miliardar si care s-ar fi sinucis misterios in inchisoare in primul mandat a lui Trump). Acum a reizbucnit scanadalul si Trump vrea sa-l acopere cum poate (unii zic ca rusii si probabil israelienii ar fi pus si ei mana pe lista aia cu nume si dovezi, poze, filme etc si asta ar fi unul din punctele de santaj asupra lui Trump si unor nume sus puse din politica americana)
Deci Sistemul american e format din dobitoci care permit unui agent strain sa ajunga sefu suprem…hai sa fim seriosi, Radule.
Daca era asa nu i se permitea sa candideze, era tradator, punct.
Nu stiu ce sa zic, eu ma uit in primul rand la actiunile lui si a celor din jurul lui. Si multe alea par mai degraba sa bage zanzanie atat in interiorul SUA dar si cu si intre aliati traditionali ai americanilor. Asta din ce vad eu, sper sa ma insel dar asa pare, tot mai evident
Nu sunt toate rele sau dubioase,sunt de acord ca de ex trebuia impinsa cumva Europa sa ridice nivelul militar si sa nu stea tot timpul sprijinita exclusiv de SUA, ori ca unele chestii d-alea cu woke o luasera pe aratura in SUA.
Dar inafara de astea, cam tot ce face Donald e sa dea peste cap totul, sa provoace haos, coruptie, samd.atat in interiorul SUA cat si in relatiile externe. Practic a divizat si slabit societatea americana la interior si a facut aproape tot posibilul sa strice relatiile cu aproape toti aliatii SUA si sa elimine aproape total acea soft power globala americana cladita cu greu timp de un secol.
Chiar si ignorand presupusele dovezi ca ar fi ori agent ori influentat, corupt si/sau santajat de rusi, multe din actiunile lui (si ale multora din cercul lui apropiat) par croite perfect pe placul Moscovei (si Chinei) si inspre demolarea ordinii mondiale create de SUA si aliatii ei pana acum, eliminarea aliantelor „vestice” si dezbinarea si izolarea SUA si a tarilor europene si de tip vestic din Asia
Iar in timp ce astia se divizeaza si se ciondanesc intre ei, China, Rusia si alti cativa mai mici pe langa ei forjeaza o alianta in care vor sa atraga si India, astfel incat sa formeze un bloc unit masiv care sa discute din alta pozitie de forta contra unor tari vestice si aliate dezbinate si izolate si nu impotriva unor aliante solide precum NATO, UE si cele cu aliatii Japonia, Coreea si Australia
Nu stiu cum a ajuns Trump la putere, sunt clar mai multe factiuni care l-au sprijinit din diverse motive si care isi promoveaza agenda prin intermediul lui si a grupului de la putere de acum, parerea mea.
Ar fi rusii, tehno-oligarhii mega miliardari din valea Siliconului, aia petrolisti care isi vad amenintate profiturile de astia cu „energia verde” (solara, nucleara, eoliana etc), miezul dur al miscarii MAGA format dintr-un fel de talibani doar ca neoprotestanti in loc de islamici plus tot felu de figuri sus puse din politica americana care vor sa se imbogateasca si mai mult si pe de alta parte sa scape de dosare precum ala de pedofilie unde sunt bagati si ei si unde Donald ar fi cap de lista.
Cat despre „sistemul” de la ei, cam aici au ajuns cu haosul creat de oamenii lui Donald
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/tulsi-gabbard-cia-director-john-ratcliffe-rcna223285
https://www.thedailybeast.com/intelligence-chief-tulsi-gabbard-slammed-for-identifying-undercover-cia-officer/
Sefa comunitatii de informatii de la ei dezvaluie pe twitter agenti sub acoperire ai CIA care actioneaza contra Rusiei,pentru ca i-a zis ei Donald sa scape de aia care au anchetat posibilele lui legaturi cu rusii.
Nici nu i-a intrebat pe aia de la CIA ce si cum, a „dat in gat” fara sa clipeasca, cu o simpla postare pe net, o agenta sub acoperire ce lucra contra rusilor, de a bagat in sedinta tot CIA, a suparat pe toata lumea acolo, de la agentii de rand la directorul CIA
Aia n-are absolut nicio treaba cu informatiile militare, nu stiu pe ce criterii au pus-o, nu m-as mira sa fi fost activa prin grupul de petrecarete ale lui Petreuș.
Afaceri civile…raiul contopistilor si al sifonarilor de fonduri.
Vezi cine e sef la ONI, aia sunt nr 1 la ei, dar nu scrie pe wiki si tiktok asta, nu ma refer ca citesti tu doar alea, doar dau un reper sa vezi un profesionist, nu o pitipoanca.
Încă mai rulează filmul asta? Trump nu are nicio jenă să spună sau să facă ce vrea el. Dacă era cu adevărat omul rușilor, din primele zile ale mandatului anunța că el e chitit pe Asia și retrăgea tot din Europa, trupe, baze, scuturile antirachetă etc și îi lasa cale liberă lui Putin.
Din păcate, la noi 99% dintre „analizele/ opiniile referitoare la Trump sunt influențate de umori personale. Când îți începi analiza cu un sir de invective e clar…
Da, are logica, insa US Air Force este pt aparare si eventual trimis in bazele din strainatate. Cand nu sunt bani, nu sunt! Robert F. Kennedy Jr numai idiot nu este. Vaccinurile anti Covid sunt foarte controversate. Eu dupa vaccinare am facut tromboza… Nu le recomand altora, desi cred in stiinta. Cateodata ea da rateuri
Domnu Octavian, cum iti permiti? Blasfemie 🙂
Octavian ! Controversati sunt oamenii care cred in
vrajitoare si baliverne. Vaccinele au salvat milioane
de oameni. Eu personal primesc anul acesta al 8 lea
booster si nu mi au crescut antene 😂
Plimba te in EU prin spitale sa vezi mii de nevaccinati.
Sunt si morti dar de data asta virusul Covid a dezvoltat o ramura mai usoara asa ca mortalitatea e mai redusa poate si din cauza vaccinarii a multimii,
fenomen natural.
Tromboza se primeste din multe motive incepand cu
sete, varsta, boli de inima, stres ,etc…. Intamplator te a prins cand erai vaccinat si poate stresat de situatie.
Prin spitale sunt si vaccinati si nevaccinati. Mie-mi lipseste un raport serios in care sa se arate efectul masurilor din pandemie, incepind cu izolarea si continuind cu vaccinele. Diferentele de izolare intre tari a fost dramatica, de ex. Suedia si totusi efectele nu au fost f diferite.
Personal am facut trei serii de vaccin, nu atit de frica mortii, sunt deja batrin, ci mai degraba pt ca vroiam sa circul.
P.S Dar aici se vorbea de Trump. Eu afirm ca Trump ar emari perit ein dezvoltarea rapida a vaccinului, Probabil ca a vazut in asta si o oportunitate de afacere, care s-a adeverit, Pfizer a cistigat miliarde, o mare parte scosi din palaria Ursulei.
domnule ca multi altii nimeni nu intelege un element esential care nu i se explica niciunui pacient ,fisa de evaluare pt vaccinare pe care orice vaccinat in Romania a completat-o si a semnat-o , in baza acelei declaratii esti eligibil sau iti este contraindicat ,cand o completezi ca un om sanatos tun cand tu defapt esti putred pe dinauntru exista risc de complicatii si singurul vinovat esti tu ca semnezi ca primaru’ ,majoritatea au facut asta,
eu personal m-am vaccinat cu Johnson ,in 48 h am avut moleseala ,somnolenta si apetit imens pt lichide ,ceaiuri sucuri si apa ,si 4 ani nu am manifestat niciun simptom sever de viroze , vaccinat in 2021,pe scurt n-am mai stat 1 zi in pat cu gripa
Niku, am o prietena doctorita si am facut totul la sfatul ei. Nu mai stiu cind, dar m-am infectat totusi de Covid si m-a costat o avere pt ca eram la schi, intr-un hotel f scump si statiune scumpa si a trebuit sa stau numai in pat.
Stir ca nu ar trebui să îți răspund, dar nu mă pot abține când văd experți d’astia universali cabaliști. Draga tigane, fii atent, ideea cu vaccinul in cazul bolilor ca și Covidu’ e sa protejezi populația nu individul. Adica pentru orice individ într-o populație exista o probabilitate sa se îmbolnăvească, iar daca îl vaccinezi probabilitatea aia e mult mai mica, dar nu zero! Asta înseamnă ca în cazul unei boli infecțioase cu răspândire exponențială, prin vaccinare tu modifici rata de infectare. Asta este foarte important în cazul unei boli cu rata de spitalizare mare, pentru ca așa împiedici suprasolicitarea sistemului medical. Mai departe, în cazul unei boli virale, virusul suferă mutații (pentru unii viruși probabilitatea de mutații e mai mare decât pentru alții), ceea ce este unul din factorii care fac ca probabilitatea de îmbolnăvire a unui individ să nu fie zero, deoarece vaccinul nu funcționează la fel de bine față de un virus mutand. Totuși, dacă mutația nu e semnificativă – iar în cazul virușilor de răceală și gripă de obicei nu este – vaccinul chiar dacă nu împiedică îmbolnăvirea, previne spitalizarea, adică faci boala dar nu o formă severă. În felul ăsta chiar dacă mai există îmbolnăviri, tot previi colapsul sistemului medical, care nu mai e suprasolicitat de cabaliști nevaccinați pe cale să dea ortul popii și poate să îi salveze atât pe ăia (mai puțini) care ajung cu boala cauzată de virus la spital cat și pe cei care au alte boli inclusiv aia foarte foarte puțini cu efecte secundare cauzate de vaccinare. Mai pe limba ta, e ca și când filmul cu zombi se termină înainte să înceapă (iertată să-mi fie gluma). Te felicit ca ai ascultat-o pe prietena ta doctorița și te-ai vaccinat atunci când a contat, îmi pare rău pentru tine ca ți-ai ratat concediul ăla scump la schi (bănuiesc ca plătit cu ajutorul cunoștințelor tale vaste despre dronele ge) și da, atunci când nu avem o pandemie nu e treaba statului să forteze vaccinări și fiecare individ trebuie să decida pentru el. Încă ceva, orice vaccin are potențiale efecte secundare, însă probabilitatea ca acestea să fie semnificative (în sensul de a necesita intervenție medicală sau a cauza probleme pe termen lung) este foarte foarte foarte mică, totuși dacă în condițiile unei pandemii te informezi de pe internet, există o probabilitate mai mare să îi găsești acolo laolată pe mulți din ăia care au avut probleme, deoarece imensa majoritate care nu a avut nimic își vede mai departe fericita de viață și nu se ocupă să posteze pe peste tot ca ei au fost vaccinați și sunt acum bine mersi.
@ Cezarprimo,
iti multumesc mult pt incercarea ta. Din pacate scriitura ta, modul chinuit in care incerci sa fi spirirtual, precum si continutul, care-mi aminteste masiv de impuscatu cu grija fata de om, nu te califica drept partener de discutie.
Eu, fiind un om extrem de inteligent, chiar cu o aplicare profunda catre filozofie, totusi ramin inginer, un om al faptelor, al cifrelor. Pe vremea covidului am urmarit multe discutii, articole, studii. Singurul care m-a impresionat a fost un medic neamt, din Hamburg, care taia cadavre. Spunea ca singura modalitate de a intelege fenomenul covin ar fi ca toti mortii din acea perioada sa fie analizati, sa se vada cauza reala a mortii lor. Asta nu s-a facut, din diferite motive, deci azi nu exista nici o posibilitate de a determina cu cifre ce a fost. Ramin aiureli de papagali ca tine!
Concluzie, nu m-a pasionat tema covid, decit in masura in care mi-a limitat libertatea, si mie-mi place sa zbor ca pasarea. Habar nu am ce a fost, nu stiu ce a fost bine si ce a fost rau. Mi-ar place sa aflu, dar nu cred ca sunt sanse.
Dispretuiesc in cel mai inalt grad persoane care se erijeaza in sfatuitori ai poporului, cu lozinci de doi bani, si tu faci parte din aceasta categorie.
Mulțumesc pentru răspunsul profund, filozofic, pe alocuri dovedind precizia unui om al faptelor, al cifrelor, un om avut, dar stilat cu mulți prieteni doctori și care face concedii la schi în stațiuni de lux. Un bun cunoscător, chiar de la sursă al dronelor ge, as îndrăzni să spun un advarat geniu carpatin.
Discutând acum cu tine, simt ca pot să îți mărturisesc ca îmi este milă de tiganii narcisisti care se cred deștepți, deși poate alții i-ar disprețui profund. De obicei astfel de caractere sunt de fapt niște spirite chinuite de frustrări profunde, pierdute în oceanul propriilor nereușite cauzate de limitări neînțelese. Dar nu aș dori să devin prea filozofic în prezența unui expert ca tine. Iartă-mi indolenta.
Acestea fiind spuse, hai fă ca pasărea ca ma plictisești.
Vaccinurile au fost o mizerie.Punct. Insuficient testate, am multi cunoscuti care au ramas cu fel de fel de chestii ce nu le aveau inainte de vaccinare. Plus ca au facut si Covidul. Nu m-am vaccinat si ma bucur ca nu am facut-o. In rest fiecare sa faca ce vrea, sa creada ce vrea. Asta e parerea mea.
Daca nu se vaccinau, jumatate din acei care te ai
referat cu „chestii” nu aveau posibilitatea de a raporta
„chestii” precum spui fc erau post mortem.
Aceleasi vaccine cu diferite versiuni sunt administrate
in mod anual la fel cum sunt administrate cele de gripa
fara „chestii”.
Dupa cum stiu eu romaneste „chestie” este un organ
si chiar unu important.😃
Daca nu te vaccinezi e treaba ta personala.
Am avut placere sa ti raspund 🙂
A fost afacere, nea Neamtule. Industria farma da periodic lovituri cu epidemii inventate, de data asta s-a autodepasit, ca le-a netezit politicul terenul. Eu unu nu ma asteptam la reflexe stil gulag in occident, dar unele capete patrate din Briuxel parca sunt din politburoul lui Brejnev.
@Octavian. Zici că ai făcut tromboză după vaccin ? Ce localizare avea ? Cum s-a manifestat – semne și simptome la momentul declanșării și tardive ? După cât timp ? Cu ce sechele ai rămas ? Cine a diagnosticat tromboza ? Hai, încinge repede ChatGPT-ul – da’ vezi că te prind …
@Radu2. Felicitări ! Și eu am pus problema din alt punct de vedere – de ce nici-un oficial și nici-un mare trust de presă nu mai zice nimic de Krasnov. Ne-am degradat atât de mult ca societate globală încât nu mai putem spune unui interlocutor ce nu vrea să audă … În cazul de față americanului de rând, fie rednex fie progresist, și anume că au un sistem electoral și de putere perimat, care permite o uriașă putere unui grup restrâns. Ghinionul e că acest grup restrâns e format din yes-men de calitate proastă …
Anul asta, in iunie, doar avioanele din cadrul U.S.Air Force au atacat obiectivele nucleare din Iran:B-2 protejate de F-22.
„Ce pretenții poți să ai de la un guvern în care ministrul sănătății este un idiot anti-vaccinist convins pe numele lui Robert F. Kennedy Jr”?!
E corect ce spui, insul demonstrează asta:
https://youtu.be/ZoijXr1TMo8?feature=shared
Pana si pe subredditul Conservative se iau de el. Nu-s toti batuti in cap cu Florida ca doar protectia dumnezeiasca ne trebuie.
De-asta am și ales să argumentez discuția cu acest film scurt, Bing Bing; că e evident cum ambele partide îl hăituie să demisioneze. 😀 Altminteri, îs nenumărate alte dovezi privind problemele grave de care e posedat insul…
2 avioane gen 6 are sens pentru bogatasi:
au doua optiuni si pot stimula unul din constructori contra celuilalt.
Pot sa raspandeasca productia de subansamble in toata tara ca sa aibe mai multi de „mancare” si sa existe interes in senat sa le sustina
Tehnologia „stealth” este destul de bine dezvoltata si pot construi pe baza a ce stiu deja.
Marina are nevoie de avioane cu cerinte mai diferite: tren de aterizare mai robust, aripi mai mici sau pliabile ceea ce duce la necesitatea unui design de corp portant,
aerul sarat impune mecanica mai rezistenta la coroziune,la fel si pentru electronica, si tratamentele chimice care mai absorb din energia radar.
In plus daca americanii se pregatesc de razboi cu China, portavionul e o baza militara mobila , spre deosebire de cele din Coreea sau Japonia care pot fi atacate continuu pana raman fara rachete si dupa aceea distruse.Sper ca nu credeti ca tocmai China nu are baza industriala necesara sa produca cantitati enorme de rachete simple si ieftine dar care tot trebuie distruse de rachetele foarte scumpe ale Americanilor.
Va multumesc f mult, azi m-am distrat grozav. Am venit cam racit din Ro, am stat in avion linga o blonda grasa care stranuta. Azi a si cam plouat, asa ca am stat in casa si m-am balacarit pe RoMil.
Mi-a placut mult in Ro, chiar vorbeam cu prietenii, Ro are sanse sa se dezvolte frumos.
M-a pus draqu sa intru pe acest site. Mi-am schimbat impresia, Ro nu are nici o sansa! Totusi ati imbatrinit, nimic despre putinist, trumpist, comunist, bosorog, pensionar!? Ce-i cu voi?
Noapte buna! hapciu!
P.S Miine se anunta vreme frumoasa, asa ca va las sa va descurcati singuri! Aveti timp sa-mi completati dosarul!
Domnule Calonfirescu, încercați să vă analizați în oglindă. Ce s-a întâmplat cu dvs. ? Încercați să citiți în paralel tușe filozofice din cartea dvs. și comentariile care le-ați făcut aici. Cum e posibil ca în doar câțiva ani un om educat pe principiul primatului raționamentului deductiv să ajungă să-și contorsioneze într-un asemenea hal fostele opinii de viață ? Mai rămâne să ne ziceți că pământul e plat …
P.S. Apropos de răceală – atenție că e iar Covid-u-n floare … Relax totuși, aveți deja un grad rezonabil de imunitate de la vaccin sau de la infectări anterioare.
„P.S. Apropos de răceală – atenție că e iar Covid-u-n floare … Relax totuși, aveți deja un grad rezonabil de imunitate de la vaccin sau de la infectări anterioare.”
3 doze de vaccin am facut si tot am facut covid care m-a pus pe butuci de m-a lasat cu probleme la plamani. Cred ca daca nu ma vaccinam muream.
Draga Gogu, m-a impresionat replica ta, iti voi raspunde pe larg pe blogul meu!
Doamne ce oameni!! Oare cum sa te sui blonda in aerobuzul de Duseldorf daca mai esti si grasa? Urat, mai ales ca stia de nebunia cu ambrozia, trebuia sa ia toate cele 3, ba nu, 6 scaunele de pe linie.
Uite ce s-a întâmplat, ajunge omul in satul sau din campia Westfaliei si chiar nu ne mai da nicio sansa.
Ma mir ca a ajuns asta pe net. Bagati un ochi cat inca mai e.
Burn Rate:
Missile and Interceptor Cost
Estimates During the U.S.-Israel-
Iran War
Based on IDF claims, Israel likely attempted to intercept roughly 258 missiles. Applying this
total number of attempted interceptions to the 574 missiles that Iran fired at Israel and 57
hits on populated areas according to JINSA’s Iran Projectile Tracker, the United States and
Israel successfully neutralized 201 missiles, with 316 landing in unpopulated areas.
» The Israel Defense Forces (IDF) claimed to intercept 86 percent of Iranian missiles, with
36 hits on populated areas, indicating that it attempted to intercept roughly 258 missiles.
https://jinsa.org/wp-content/uploads/2025/07/Cost-Estimates-During-the-U.S.-Israel-Iran-War-07-21-25.pdf
Am scris asta acum cateva zile.
Vorba cuiva: cel mai mare defect al lui Trump este că nu știe limba română, să citească sfaturile și părerile experților mioritici.
https://www.cam.ac.uk/research/news/incidence-of-heart-attacks-and-strokes-was-lower-after-covid-19-vaccination?fbclid=IwY2xjawLBXKpleHRuA2FlbQIxMQABHuecWXzs0znJ9asgp9KIU37HmaGsWHBCtYAN3E40jSZIu8Rs1OyU1Uph17lF_aem_QkxsXCRz7gkyCYc_jcQuIg&sfnsn=wa
Apropo de covid si vaccinare…
Acum eu sunt mai din topor, nu am fost olimpic la română, dar filosof/filosofie îmi pare ca suna mai bine decât varianta cu z🙂