Doi generali în rezervă au fost numiţi la conducerea ROMATSA

accident apuseni

Doi foşti şefi ai aviaţiei militare au fost numiţi în conducerea ROMATSA (Romanian Air Traffic Services Administration, în traducere Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian). Generalii în rezervă Ion Aurel Stanciu şi Fănică Cârnu sunt de astăzi director general şi respectiv director adjunct.

Numirile vin  după aproape cinci luni de interimat. Ministerul Transporturilor a schimbat conducerea ROMATSA la sfârşitul lunii ianuarie, după accidentul din Apuseni în care şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta la medicină Aura Ion.

Ştirile TVR au anunţat încă din februarie că printre preferintele Ministerului Transporturilor pentru poziţia de CEO la ROMATSA  s-ar afla generalii în rezervă Aurel Stanciu şi Fănica Cârnu.

smfa vali cobarca

Predarea ștafetei la SMFA între cei doi generali in ianuarie 2011, foto: Vali Cobarca

Generalul în rezervă Ion Aurel Stanciu este de formaţie controlor de zbor. A avut în subordine ROMATSA în 90-91, când a condus Aeroportul Internaţional Otopeni. A mai fost director general adjunct la ROMAVIA şi ataşat militar în Israel. În 2009, de la direcţia Operaţii este numit şeful Statului Major al Forţelor Aeriene. Un an mai târziu, la o expoziţie de tehnică militară de la Bucureşti, generalul Aurel Stanciu a avut serioase dificultăţi până a descoperit poziţia corectă de a urca într-un avion de luptă: picioarele i-au rămas afară din carlingă. Generalul s-a repliat rapid şi a motivat că este prea înalt. Stanciu a fost înlocuit la conducerea Forţelor Aeriene de generalul Fănică Cârnu.

Generalul Cârnu a condus Grupul 67 de Aviaţie de Vânătoare şi Bombardament, Flotila 70 de Aviaţie, Şcoala de Aviaţie de la Bobocu, Divizia Aeriană şi a fost reprezentantul Statului Major General la Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa.

Generalul Cârnu are un doctorat în managementul traficului aerian, iar generalul Stanciu – în terorism.

Ambii au avut de gestionat situaţia dificilă în care se află Forţele Aeriene, din cauza epuizării duratei de viaţă a MIG-urilor 21 Lancer.

Sursa: TVR

3 comentarii:

  1. sunt profesionisti din ceea ce reiese din cv-uri. om vedea ce or sa faca. nu sunt soferi de politruci asa cum pusese boc la romatsa!

    • O doamne!Mai citeste odata!Sunt ,,profesionisti” pe hartie.Cum de n-a stiut sa se urce intr-un avion militar de atata profesionalism.Ai citit CV-ul??General care sa comunice???Inseamna ca nu ai facut armata.Generalii dau ordine,nu comunica.O facatura de CV.Securisti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *