Piranha IIIC intretinut cu 29 milioane de lei

Pe 20 ianuarie, Armata Romana anunta cumpararea unui pachet de suport logistic pentru TBT 8X8 Piranha IIIC. Castigatorul, de fapt unicul ofertant, este producatorul  TBT-ului, General Dynamics European Land Systems – Mowag GmbH.

Mai mult nu stiu, dar as vrea! De exemplu: cate transportoare s-au cumparat pana acum, ca eu stiam de 17?! Se va derula intregul program de 31 de bucati? Cate din cele achizitionate deja sunt operationale? Pentru ca si ne aducem cu totii aminte, au venit cu probleme pe care se chinuiau sa le remedieze. Se vorbea la un moment dat de achizitia de kit-uri balistice pentru cele trimise in Afganistan.

S-au achizitionat kit-urile, s-au remediat problemele, sunt transportoarele operationale? Si daca da, cate?

Cumparate sub mandatul lui Melescanu, cu gandul sa le trimite in Afganistan pentru protectia superioara a trupelor noastre, TBT-urile Piranha au creat probleme inca de la inceput!

Mai intai turelele au creat emotii si asta datorita faptului ca au fost folosite alt tip de turele decat cele omologate de producator. Practic transportorul a venit ca o struto-camila. Carcasa de la elvetieni si turelele de la israelieni. Nu s-au impacat si pace. Basca ca daca conductorul avea trapa deschisa,  bloca mitraliera din turela care nu se putea roti spre dreapta!

Apoi s-a inteles ca le-au trimis degeaba in TO datorita faptului ca aveau cam aceeasi rezistenta la mine, ca si TAB-ul nostru autohton, Piranha nefiind saracu’ MRAP, ci un APC obisnuit. Adevarat ca aerul conditionat era mai performant si deasemenea confortul echipajului mult superior. Dar scopul principal pentru care au fost cumparate, nu avea nici o lergatura cu bietul TBT. Si din ce stiu eu nici nu sunt folosite in Afganistan…

De kiturile balistice nu am mai auzit nimic. S-or fi luat, nu s-or fi luat?!

Si acum contractul! 29 de milioane de lei fara TVA sunt foarte multi bani. Ce va face Mowag de acesti bani, pe cate bucati de transportoare este facut contractual, pe cat timp, etc, etc. Adica este un contract gen schimb ulei, filtru de aer, motorina si polen, sau este ceva mai mult?!

As fi  extrem de incantat daca cineva poate lamuri problema Piranha si poate raspunde macar la cateva intrebari, din cele puse de mine. Chiar as vrea sa stiu ce-i cu transportoarele.

 

 

Sursa: E-achizitii.com

 Realitatea.net

 

21 de comentarii:

  1. Oare cate MAXX PRO-uri se pot cumpara cu banii aia?
    🙂

    Citez: „Under the accelerated MRAP program, in May and July 2007 Marine Corps Systems Command awarded contracts for a total of 1,944 MaxxPro vehicles, due by February 2008 at a cost of $1.045 billion.”

  2. so…din cite stiu eu, contractul epntru cele 31 de bucati nu s-a lasat cu finalizare…din cauza problemelor a fost inghetat, ca sa zic asa…kit-urile de protectie balistica sunt povesti pentru adormit copiii…operationalizare???? habar nu am auzit de asa ceva…se mai joaca baietii de la 26 cu ele din cind in cind, si, in plus, dau bine in poza de 1 decembrie…cam asta e , pe scurt, fascinanta cariera a P IIIC in Armata Româna…restul cu functionarea defectuoasa in TO…este foarte adevarat…la fiecare hop de pe drum se reseta sistemul de ochire, la care trebuia sa opresti machina si sa stai 2 minute…pina isi revenea…erai mai mult sitting dusck, decit luptator…nashpa situatie…

  3. Da’ offsetu’ dom’le, cat e offsetu’? La 30 bucati comanda + suportul de 35 mil (TVA inclus) RON face de o fabrica de ciorapi gauriti, de tras pe fata de trupele speciale FOS, sa aiba aia fetele acoperite cand or defila la Tg. Mures de 1 decembrie spre groaza minoritarilor conlocuitori?

    • Bre tu pui intrebari ciudate! Dupa ce ca ti-au dat oamenii aia mandrete de transportor mai vrei sa si functioneze si culmea obrazniciei mai vrei si offset?! 🙂 Nu iti e domnule rusine?!

      • Las’ ca revin in tara TAB-urile alea si le folosim pe post de microbuz de dus copii la scoala, sau ambulante in pe care nimeni nu va indrazni sa le buseasca in intersectii.

  4. Nu le putem revinde cuiva care are deja un lot mai mare de Piranha3c, la completare, sa scapam de ele ca altfel sunt scump de intretinut daca TBT-ul n-are piese comune cu Piranha?

  5. Cea mai idioata decizie pe care a putut-o lua MApN, cu Piranha astea! Moreniul putea sa faca cel putin un SAUR la nivelul alora. SAUR 2 nu cred ca este inferior transportoarelor elvetiene; cel putin nu in configuratia cumparata de a-i nostrii. Mai bine investeau in SAUR, dar probabil, daca nu sigur, cineva, cativa, si-au luat tainul din contractul asta. Bine macar ca-s putine si nu-s…400 de bucati!

    • Pentru militarul sau contribuabilul roman poate ca este o decizie idioata insa pentru factorii decizionali politici sau din armata oare cum este?Poti sa ii acuzi pe acestia de multe rele mai putin de prostie.

  6. pe la ultimul Expomil se vorbea ca unele decizii gresite au fost luate de Mapn – specificatii destul de ciudate dar si continuarea licitatiei cand era doar o singura oferta dupa retragerea Romarm/Thales, in loc sa refaca licitatia.

    alte decizii gresite au fost luate de Mowag – selectarea echipamentelor, etc.

    inca o tzeapa din lunga istorie a tzepelor date statului – dar macar acest contract a fost suspendat.

  7. Păcat că s-a optat pentru import și nu s-a incercat productia in serie a transportorului SAUR 2.

    • Inca nu s-a optat pt importuri, mai sunt sanse ca SAUR 2 sa fie produs in serie.

      • E,acum in Octombrie 2016 iata ca SAUR 2 nu s-a produs in serie.
        Si nici altceva romanesc nu s-a produs in serie.Nici pentru armata romana condusa de prosti si de hoti cu burdihanul mare,nici pentru export in consecinta.
        In acest monument armata romana este in cacat maxim pana la urechi si continua sa se afunde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *