Stiri militare

 MRAP MaxxPRO este numarul  1 in comenzile pentru astfel de vehicule

Compania americana Navistar’s zambeste cu toti dinti. Comenzile pentru MRAP-urile sale merg excelent, iar MaxxPro este insusi numarul unu. Astfel baietii de la Navistar’s au in portofolui comenzi de peste un miliard de dolari, printre clienti numarandu-se in US Marine Corps.

Partea buna pentru noi este ca MaxxPro se pare chiar este un vehicul foarte bun si ne putem bucura ca el se afla in dotarea tupelor romane in Afganistan.

Sursa:defenseindustrydaily

 

 

Primele doua F-35 STVOL operationale au fost livrate US marine Corps

Pe 11 Ianuarie primele doua F35B STVOL operationale au fost predate catre Corpul  Infanteriei Marina al SUA. Aceste sunt aeronave pe deplin functionale si vor fi folosite de pilotii Infanteriei Marine pentru pregatirea pilotilor si a personalului de la sol, pentru operationalizare centrului de la baza Eglin din Florida.

Inaintea acestor doua F35 B, baza Infanteriei Marine a mai primit inca 6 aparate F35 A, cu decolare conventionala. Greu, dar se misca…Acum vom putea avea o vedere mai serioasa asupra capacitatilor acestui nou aparat, cand pilotii USMC vor trage de el in toate directile. Orice comentarii s-ar fi facut pana la urma pilotii vor fi care care ne vor spune daca F35 va fi un succes sau nu.

Sursa: airforcemonthly

 

 

Chinezii retrag, se pare inaintea noastra, MIG-21 construite in China sub indicativul J-7 din prima linie. Astfel chinezii au retras oficial J-7 din serviciul operational. Acest lucru nu trebuie insa sa mire si asta datorita faptului ca in ultimii anii numarul de avioane moderne a crescut de 2,5 ori in Aviatia Militara Chineza, de la 500 de aparate la aproximativ 1200.

Daca in urma cu patru ani Fortele Aeriene Chineze detineau cam 2000 de aparate, marea majoritatea clone dupa sovieticele MIG-19 si 21, astazi China detine SU-27 si 30 si avioane proprii performante ca J-10 si J-10B cu radar AESA si deasemenea  produce inmpreuna cu Pakistanul JF-17.

Un alt motiv al retragerii J-7 este si schimbarea sistemului de pregatire al pilotilor. J-7 nu va fi tras pe dreapta definitiv, ci va fi retras doar din prima linie. Deocamdata China inca exporta J-7, care poate fi considerat din anumite puncte de vedere cel mai avansat model de MIG-21. De asemenea propragmul de modernizare pentru J-7 este continuat.

Sursa: china-defense-mashup

 

 

Polonia primeste rachete anti-nava NSM

Contractul semnat din 2012 a fost pus in practica. Acesta este o extensie al unui contract mai vechi incheiat in 2008 privind livrarea de catre Kongsberg de rachete anti-nava NSM catre Polonia, pentru sistemul antinava cu lansare de pe tarm.

sursa: DefPro

 

 

India a dat la apa primul portavion construit in tara INS Vikrant.

Nava a iesit insa prematur din docul uscat, fiind scoasa datorita faptului ca docul trebuia eliberat. Costructia navei va continua cu portavionul amarat la chei, iar mai tarziu nava se va intoarce in doc pentru montarea propulsoarelor si a altor echipamente specifice.

INS Vikrant este o nava de 40000 de tone, cu rampa si este gandit pentru a putea opera 29 de avioane. Se doreste ca portavionul sa fie operational in cursul anului 2015

sursa: startegypage

 

 

12 comentarii:

  1. si romania?nimic?de fapt am pus o intrebare aiurea

  2. Si tancuri, tancuri nu?

  3. Romania!? Inca nimic! NIMIC v-a fi mult timp de-acum incolo…Vorba lui Boc: „Sunt militari si trebuie sa se descurce cu ce au”. Si nu-i gluma, idiotul d……i! Eu l-as intreba: „AU”!?

    • Ai bre un pic de rabdare…mai spre primavara! 🙂

      • de ce mai spre primavara??? vin inundatiile, sau ce??? ca ceva buna ma indoiesc sa vina…:) 🙂

        • Si ce-ai vrea sa-i spun omului?! 🙂 Mai trag si eu de timp: daca nu-mi iese, nu-i nimic suntem obisnuiti, daca iese ceva…o sa par foarte bine informat, sau cu simt de prezicerea a viitorului 🙂 🙂 Oricum ies bine!
          Sper ca pe la mijlocul anului sa avem macar un demonstrator functional al SAUR 3, da poate este prea devreme, mai sper la ceva stiri despre noua arma de asalt si poate, poate ceva despre avioane…speranta moare ultima!

    • Am stat acum doua zile de vorba cu cineva care lucreaza in sistem si situatia nu-i deloc roza! Ciudat este faptul ca desi teoretic bugetul Armatei este marit, la unitati a venit bugetul pe 2012 destinat cheltuielilor si mentenantei, MULT SCAZUT -mai putini bani ca in 2011!!! Omul era tare amarat si-mi spunea ca nici nu vor putea sa mentina in stare de functionare (cat s-o mai putea), masinile ARO, TAB-urile de prin anii *80 si DAC-urile. Si in cazul asta ma intreb, ne mai putem noi gandi la tehnica noua? Macar TBT-ul si arma de aslt sa apara pana in 2013, fiindca de achizitii in acest an, MOCCA. Pe Bocut l-as intreba: „Cat oare se mai pot descurca?” Precis, habar n-are sa-mi raspunda! Ar fi minunat sa existe vreo schimbare la primavara, dar…

      • Este posibil ca bugetul scazut pentru intretinere sa insemne buget crescut pentru achizitii?

        TBT-ul ar fi trebuit sa aiba finantarea asigurata, pentru etapa de dezvoltare, din alte surse decat bugetul ministerului si oricum nu era prevazuta achizitia in acest an iar pentru arma de asalt, daca este deja in stadiul de prototip si trece cu bine testele, atunci nu va mai fi nevoie de mari investitii.
        Pentru modernizarea fregatelor, mai au inca de parcurs procesul de selectie al contractorului pana la semnarea contractelor si inca nu am vazut un RFI, deci nu ar fi cheltuieli efective de facut anul asta.

        Daca intr-adevar taie din cheltuielile curente pentru investitii, atunci probabil ca destinatia este alta.

        • Este o posibilitate, dar cum se vor descurca pana la viitoarele achizitii, care dupa cum merg lucrurile nu se intrevad prea curand!? Pai, cam cele doua programe TBT+arma de asalt, au teoretic asigurata finantarea si Armata le vrea, dar deocamdata, pe doi ani de-aici incolo nu prea sunt bani pentru achizitii -cel putin asa pare. Nu prea sunt motive de optimism in ceea ce priveste multirolul, fregatele, HAWK-urile, etc; cel putin nu in anul acesta. Mai ales ca li s-a spus foarte clar de catre sefii ai mari -„atat poate Romania si economia sa”, dar poate construi sali de sport, telecabine si-alte marafeturi „la cele mai inalte standarde”! Poate s-or schimba si o iesi soarele…Prea multi de DACA insa! Si stagnarea asta in ceea ce priveste achizitiile, din 2005 incoace, nu-i de bun augur. Eu ii vad mereu pe militari cum se chinuie sa porneasca ARO si DAC-urile pe sosele; vai de viata lor! Iar la Brasov se produc camioane ff bune, si asta-i doar un exemplu! Dar cum le-a spus-o si Boculet: „Sunteti militari si trebuie sa va descurcati!” Romanul este cunoscut ca face din rahat bici, dar daca rahatul nu mai tine, atunci…

  4. Pe rusi iar ii apuca isteria scutului antiracheta:
    http://www.ziuaveche.ro/international/externe/scutul-antiracheta-nato-moscova-in-delirium-tremens-69849.html

    Da doamne sa-si cheltuie toti banii si sa intre in criza, asa, vreo 10 ani! Sa putem respira si noi…

    • Doamne-ajuta-i sa intre mai repede! Amin. Ei urla la luna, scutul se monteaza iar Romania tot in NATO este. Rusoii stiu prea bine ca Scutul n-are nimic cu ei (cel putin nu oficial), dar comunistii tot comunisti raman. Zdrazvuite tovarisci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *