Autocamionul romanesc

 Un reportaj de epoca… despre Autocamioane Brasov, niste teste si linii de turnat blocuri motoare.

si un pic de DAC, pe cand era el tanar…

Cred ca o sa incepem sa-i ducem dorul, chiar daca armata inca le mai repara si le foloseste pnetru ca altceva nu are.

Anul trecut, Autocamioane Brasov au primit o mica comanda de 23 de camioane, in valoare de 2,3 mil. euro, 11 dintre ele în configuratia transport container specializat ATCS şi 12 în configuraţia autocamion de transport capacitate medie ACMD. Intre timp pagina web a producatorului nu mai este disponibila si sunt tare curios cum vor arata exemplarele livrate!

Pacat ca DAC nu are deocamdata o evolutie sau un urmas… cei de la Tatra introducand noi modele 6×6 a caror forma a cabinei aminteste izbitor de mult de DAC-ul nostru.

http://www.armyrecognition.com/europe/Tchecoslovaquie/Exhibition/idet_2007/pictures_photos/Tatra_truck_T815-780r29_29_270_6x6_idet_2007_Czech_Republic_brno_001.jpg

Tatra  6×6 T815 (High-mobility Heavy Duty)

Probabil militarii nostri se vor multumi in viitorul apropiat cu un lot mai redus de Iveco…

Si o veste mai buna, se pare ca Autocamioane Brasov tocmai au incheiat un contract de livare a 100 de autocamioane 6×6 catre Taiwan in valoare de 12 milioane de euro, ceea ce inseamna ca pretul pe bucata este de 120.000 de euro. Mai exista sperante si pentru un contract cu Pakistanul, unde se afla acum in evaluare doua autocamioane modificate cu volan pe dreapta.

Si in incheiere, un pic de „DAC Evolution”, prin amabilitatea lui Cristian Goila:

 

Marius Zgureanu

 

76 de comentarii:

  1. Am auzit la radio ca astazi este sedinta de guvern si printre altele vor discuta despre investitii in industria de aparare. Sunt curios ce discuta. Poate cine stie, intalnirea cu ambasadorul SUA da roade. Speranta moare ultima 🙂

    • Cred ca americanii au pregatit terenul pentru elicoptere si, sper eu, avioane si poate rachete aa.
      Camioanele trebuie sa fie fabricate neaparat in tara in totalitate – daca nu sunt in stare sa faca ceva singuri, sa cumpere licente, sa colaboreze cu altii, dar sa fie facute la noi.

    • Si cu cei de la Bell daca intalnirea a avut loc

    • Numai discuti ca intodeauna

    • o sa fie probabil ca la Arsenal Resita in ’90: doua automobile AUDI (x6 sau x8) din care unul pleaca la minister.
      Investitie pentru curul vreunui sef.

    • hapciupalitici din psd-alde de la guvern in loc sa se ocupe de reindustrializarea tarii si implicit de relansarea ndustriei de aparare, le tataia fundu ca intra la parnaie si o facaura de rahat cu ordonanta 13-ghinion. oricum nu ii lua nimeni.
      mai facura gat ca costa prea mult cele 4 corvete cu Damen Galati si programul TBT 8×8 Agilis cu Rheinmetall-OCCAR plus ca dc nu s-a facut licitatie. pai sa negocieze ei cu olandezii si germanii mai bine ca sa se faca 6 corvete in loc de 4 si sa ne dea germanii si un batalion de Leopard-2 A7 sau sa ne ajute sa concepem si fabrica in Romania noul TR-20XX tot in banii aia.

  2. Canalul Melville Marriott
    https://www.youtube.com/channel/UCHoLWiEDDqSKXgB6nRoTkfw
    Gasiti aici multe fragmente de documantare despre autocamioane si tractoare romanesti

  3. Camioane militare romanesti , competitive
    https://www.youtube.com/watch?v=dvWsh2dXerU

  4. Noroc ca a murit fotbalul ca se re-apuca si Ioan Nicolae de camioane. Daca se lasa si de fetite, atunci poate se misca ceva la Roman.

  5. Fii mai curajos mihaita.

  6. Adjunctul porciei se arata speriat ca am devenit un avampost al NATO

  7. Foarte faine conceptele de camion „Evolution”. Nu ini dau seama cat de fezabile sunt, dar arata trasnet. Ca sa nu mai zic de o variant 8×8 care arata ca un TAB supradimensionat (poza 10 cred). Mai ranforsezi sasiul, mai pui o placa de blindaj, un mototr ceva mai mare pentru greutatea extra si gata TBT-ul.

    PS Oare s-a gandit cineva sa faca un motor-home plecand de la un astfel de sasiu? Cred ca ar avea un success nebun, mai ales in US.

  8. Stai linistit bre ca au si ei nave spatiale destule in proiecte dar de ce sa se investeasca atata cand au cu ce sa si care marfurile ai vazut porcia inca se bat prin siria cu ragalii si arunca cu ruginituri dupa ciuhabi ,functional si util sa fie nu sa pozam in star uărs.

  9. biznis romanesc …

  10. Fraţilor, să dea Dumnezeu să se schimbe ceva în bine şi prin armată, la capitolul dotare.Eu personal m-am săturat de tehnică veche…..

  11. Contează mult nu doar să ai bani, ci să îi cheltuieşti într-o manieră judicioasă.Nu ştiu ce minuni vor face cei 2% din PIB.Rămâne să vedem.

  12. Nu trebuie cine stie ce evolutie.Un motor mai performant(actualul D2156 este depasit, iar modernizarea sa nu e fezabila), o transmisie automata, comenzile transmisiei sa functioneze electronic, o caroserie care sa reziste, de preferat din alte materiale decat lemnul :D, umblat putin la partea de comfort si la fiabilitate si gata.Nu e nevoie de scule high-tech.E nevoie de masini fiabile si care sa-si faca treaba.

    • @Charlie

      Cred ca glumesti, nu? Cu motorul de Rabă?
      Roman Diesel nu mai foloseste motorul D2156 (motorul de Rabă) cred ca de vreo 10-15 ani. :))
      Are motoare de MAN si caterpilar de multi ani.

      • Roman Braşov avea deja motoare prototip la nivelul EURO II în 1999, le puteau aduce relativ uşor la nivel EURO 3, dar fără viziune şi fără investiţii totul s-a terminat. Pentru autovehiculele militare cred că normele de poluare nu-s esenţiale.

      • Vorbesc de cele care sunt in dotare la ora actuala.

  13. Poate chiar și un camion cu cabina dubla,mare.
    Pentru mai multi trupești, servanți ingineri etc.
    Poate fi folosit pentru tot ce vrei, artilerie, ingineri , pe viitor daca de că cumpara sau de va produce ceva local sa fie obligatoriu pe șasiu românesc. Asta cred că e posibil, dacă de vrea.
    Să cumpere licență ,sau motor , sau sa inventeze ceva ieftin – bun și mult la kil 🙂

  14. Salut domnilor,
    un filmulet interesant care starneste amintiri si nostalgii desigur.
    Cateva notite despre ce vedem.
    la inceput drumul Poienii pavat cu piatra cubica, e he he…
    min. 2,02 – camionul SR-101
    min. 2,11 – camioanele SR 131 si 113
    min. 2,32 – linia de prelucrat blocul motor SR-211 (de Bucegi si Carpati)
    min. 2,47 – DAC 8X8 camionul destinat sa tracteze trailere cu tancuri
    min. 3,12 – Centrul de calcul de la institutul de autovehicule rutiere
    min. 3,59 – institutul de autovehicule rutiere
    min. 5,02 – incercari pe teren la Dambul Morii
    min. 10,03 – standul de incercari hidropuls, unul din cele mai marri din tara
    min. 10,50 – axa semiremorca pe hidropuls
    min. 11,09 – arcuri foi spate pe hidropuls
    min. 11,46 – axa fata pe hidropuls
    min. 12,31 – incercare sasiu pe hidropuls
    min. 13,56 – camerele climatice pentru componente
    min. 14,26 – linia automata de asamblare a formelor si miezurilor pentru blocul motor
    min. 17,10 – controlul grinzii puntii spate
    min. 17,30 – tratamentul terrmic al coroanelor dintate conice
    min. 18,31 – baile de acoperiri metalice
    min. 19,19 – agregatul de prelucrat gaurile de ungere din arborele cotit saviem
    min. 19,35 – rotofrezarea – o tehnologie de frezare unica in Romania
    min. 20,20 – rectificarea arborilor cu came
    min 21,00 – masini unelte agregat realizate in house
    min. 21,40 – prelucrarea carcasei diferentialului
    min. 22,50 – existau chiar si roboti uneori.
    min. 23,26 – motoare V8 de 320 si 360 de CP
    incheiem la 24,00 cu mult iubitul si foarte capabilul DAC 665 in teren la Dambul Morii.

    Cate tehnologii s-au pierdut? Si mai ales cati oameni care erau pasionati si care stiau sa faca ceva s-au pierdut?

  15. Daca Dacia, Oltcit, ARO si Autocamioane Brasov ar fi fost privatizate (adica vandute unor companii straine puternice) in 1990-1991 cum a fost cazul cu Skoda, probabil ca alta era soarta noastra acum. Doar ca noi la vremea aia noi „nu ne vindeam tara”, iar, deloc paradoxal, acea generatie in puterea varstei prin anii 90 sunt acum pensionarii care lupta impotriva multinationalelor si a lui Soros. Nu-mi place sa judec global si varsta nu e un stigmat, dar FSN a fost votat de 66% dintre romani in 90 (si iliescu de 85%) iar psd nu cred ca ma insel daca spun ca a fost votat de 2 din 3 pensionari de azi. Ceva se leaga, totusi!

    Azi, Skoda face bine peste 1 milion de masini (si nu doar low end ca Dacia) si are o cifra de afaceri cat Petrom + Dacia impreuna. Noi „mai avem” doar o fabrica din cele 4 care s-a dezvoltat semnificativ (Dacia), aceea de la Craiova este mult sub potential, Roman Brasov este detinuta de un roman neaos care o tine in insolventa in timp ce are bani pentru echipa de fotbal si disponibili mii de euro lunar pe curve de lux. Despre ARO, ce sa mai vorbim …

    In 1990, toate cele 4 intreprinderi fabricau produse de mult depasite tehnic, in modernizarea carora nu se mai investise mai nimic in ultimii zece ani, cel putin. In plus, intreprinderile erau in general decapitalizate si, vital dar mereu ignorat de aceia care spun ca „vai, aveau dom’le viitor dar le-au distrus strainii”, nu-si vindeau (in mod sigur nu exportau) singure produsele. Deci, nu aveau legaturi directe cu piete straine ci doar prin ICE (Intreprinderile de Comert Exterior). Despre departamente ca lumea de vanzari, marketing si notiuni de a-si face reclama nici n-are rost sa discutam.

    Ceea ce aveau era organizarea necesara (a productiei) si personal calificat mai mult decat suficient pentru ca un investitor cu bani si o piata de desfacere asigurata sa poata aduce un model (mai) nou de autoturism (sau camion, autobuz, autocar) pe care sa-l fabrice in serie mare si la preturi sub piata. Fireste, dupa ce ar fi dat afara cam 50% din personal in 2-3 ani si ar fi schimbat o gramada de utilaje.

    Noi insa ne-am tinut tari! Nu ne-am vandut tara en gros, ci am vandut-o pe bucatele mici, am vandut-o in targurile din Pitesti sau Campulung unde gaseai orice piesa de Dacia sau ARO (logic, ciordite din fabrica), am dat-o pe bucatele medii prin directorii care vindeau productia unor samsari si aia o comercializau populatiei, am vandut-o pe bucati marisoare cand orice achizitie pentru fabrici se facea prin firme capusa la preturi mult mai mari decat era normal. Am vandut-o de tot, cand la ARO s-a tras heblul definitiv, iar la Roman o sa fie folosite in curand halele pentru filme porno cu Neculaie si curvele lui, la Craiova unde Ford bate pasul pe loc si Daewoo s-a retras de mult.

    Daca Dacia, Oltcit, ARO si Autocamioane Brasov ar fi fost privatizate (adica vandute unor companii straine puternice) in 1990-1991 cum a fost cazul cu Skoda, probabil ca alta era soarta noastra acum. Dar fiindca nu am facut asta, in mod sigur soarta noastra n-a fost „alta”, ci este exact asta pe care o vedem zi de zi.

  16. O stire care sa speram ca va fi urmata de altele la fel. Hai si in Pakistan.

    Roman Brasov este o firma foarte necesara economiei si asigurari securitatii tarii. Sa importi camioane (si de la cine) cand tu produci unele competitive… nu este vorba despre avioane invizibile (bine macar ca in ceasul al 12-lea au remediat, cat de cat, eroarea).

  17. Multumesc mult Marius ! Speram la mai bine !

  18. Tot Vorbim de PATRIOTISM si avem asteptari ca politicienii romani sa fie cinstiti si patrioti.

    Personal cred ca noi romanii trebuie sa facem pasul acesta. Pentru ca de multe ori suntem demagogi!

    – Vrem o economie romaneasca prospera dar noi preferam sa cumparam masini straine in loc de masini autohtone.
    in anii 90 nu aveam variante. masinile autohtone fiind Dacia 1310, Olcit si Aro. Masini depasite. Dar acum lucrurile s-au schimbat. Masinile romanesti sunt la aceleasi performante ca si masinile din Vest. de exemplu Dacia Logan ofera vreo 3-4 variante de motorizare. si benzina si Diesel.

    – Transportatorii romani prefera sa cumpere volvo, iveco, renault, scania, mercedes etc. Dar nu ROMAN DIESEL.
    Ne plangem ca avem o industrie slab dezvoltata. in primul rand noi romanii suntem vinovati.
    Roman DIESEL este salvata de Taywan – 100 camioane si asteapta contractul cu Pakistan.
    Dar romanii??? de ce nu cumpara? Acum in plina iarna, soselele sunt pline de camioane 6×6 si 8×8 straine. modificate si folosite la dezapezire.
    aici e durerea. cred ca sunt mii de astfel de masini ce dezapeezesc Drumurile din Romania. Va marturisesc ca nu am vazut nici macar un Roman Diesel de productie noua (ultmii 5-7 ani) pe soselele noastre.

    E Rusinos sa ne dorim o industrie puternica dar noi cumparam produse produse in alte tari. suntem DEMAGOGI, Vorba GOALA.

    Mi-ar placea ca acest site sa se indrepte si in directia promovarii de produse romanesti si pentru piata civila.

    • DECLARATIA LUI IOAN NICOLAE:
      „E prea bun si prea ieftin ca sa-l cumpere primarii din tara”

      Autobuz urban:
      https://www.youtube.com/watch?v=DLYJMWYDPwI

    • cand o sa produca Roman camioane similare ca si calitate cu Volvo, Scania or sa fie cumparate si ele..deocamdata calitatea e execrabila.
      „Masinile romanesti sunt la aceleasi performante ca si masinile din Vest. de exemplu Dacia Logan ofera vreo 3-4 variante de motorizare. si benzina si Diesel” Hai nu zau? uite-te la accidente..e o conserva.. pt unii e buna de mers din punctul a in b si atat, mers la servici si acasa, etc.. ori nu toti vor doar asta de la o masina

      • @Bary
        Roman produce camioane similare si autobuze similare cu firmele consacrate.

        Doar ca romanii au preconceptii.
        După de au iesit din comunism fug de tot ce e românesc considerând prost.

        Vezi ca am pus si un link urmăreste-l te rog.

        Au motoare si distributie de MAN sau de caterpilar.
        Nu mai vorbiti fără sa crrcetati. Chiar si cabinele sunt cu AEr conditionat si confortabile.

        E adevărat ca managementul de la Roman D are deficiente de promovare. neavând un brand in spate… E mai greu sa intri pe piata. Si nici nu au bani de publicitate TV

        • Iti pot da trei motive simple pt care acel autobuz a fost respins:
          1)Roman apartine unui om de afaceri cu antecedente penale. Nu m-as increde in firma lui. Ma risc sa nu il pot trage la raspundere daca nu isi indeplineste obligatiile contractuale. Are prieteni sus-pusi.
          2)Roman nu inspira incredere. Meritat sau nemeritata, aceasta este reputatia pe care si-a capatat-o in anii 80 90 00.
          3)PREA MULTE TREPTE. Design interior slabut. Mai bine o lua pe calea Solaris, care au design exterior f conservator, dar interior bun. Si la pret comparabil.
          S-a laudat respectivul ca face multe. Unde e Bucovina Vehicles? Unde sunt contractele cu tractoare? Vax. Poate sa mai stea la mititica, ca nu cred ca e o intamplare ca merge mai bine fara el.
          Loganul nu pare atat de prost vazut din motiv ce s-a exportat asa si il vad la tot pasul…
          Romania nu produce masini high-end. N-ai decat sa iti faci firma care sa inceapa. Roman, insa….are nevoie de un birou de proiectare mai bun in materie de autocare sau autobuze. Si advertising muuult mai bun. De fapt, ar avea nevoie de o recapitalizare maricica. Daca Neculaie era asa tare, isi mai baga din banet acolo…..
          Si daca e sa ne intrebam sincer….are Roman ceva de genul Tatra Teno? Nu cumperi cv atat de scump precum un camion doar din patriotism.

          • In cazul autobuzului a fost sabotaj si nimic altceva (cine cauta poata gasi).

            • Eu sunt perfect de acord cu promovarea industriei romanesti, si stiu ca exista o imagine falsa, cel putin in domeniul tehnologic. Dar, daca vrei autobuze romanesti…de ce nu ai lua Ingero sau Elcar? Roman nu ma impresioneaza aici.
              Si toate formele tehnologice au nevoie de investitii continue.

      • @bary
        Tu nu ai dreptul sa Vorbesti de patriotism. Ca nu esti.
        Te intrb ceva…. Ce vrei sa faci cu Dacia Logan???
        In afara sa mergi din punctul A in punctul B???

        Ceva drifturi pe autostrada??? Poate sa mergi pe DN1 cu 150-180km/h ???
        si Loganului nu merge cu viteze deastea??? Si la vitezele astea e intr-adevăr o conserva, in caz de accident. La fel ca si wv sau opelul sau fordul.
        dar Știai ca aceasta viteza e ILEGALĂ in România??? Si ca pui viata altor oameni in pericol? Chiar dacă ai Audi???

        De-asta mor romani pe sosele. Nu din cauza Loganului. Din cauza SoFerilor care gândesc ca tine.
        Dacă au o masina scumpă se cred stăpânii soselelor.

        Am avut un incident cu unul ca fine avea BMW 5 nu mi-a acordat prioritate si era sa-l pleznesc. Si a sărit din masina cu înjurături. Era sa-i pocnesc si fata dacă nu erau oamenii pe strada

        • sunt inginer si cu specializarea autovehicule rutiere.. cam ma pricep la masini..am o masina straina scumpa si am cumparat-o pentru gradul de siguranta ridicat, confortul oferit si dotarile pe care le are. chiar nu as lua o dacie duster sau logan.
          Legat de Roman, ia inntereseaza-te despre calitatea camioanelor livrate catre Irak. Cum au plecat ingineri si mecanci din Romania sa repare camioanele in Kuwait deoarece pe cand au ajuns acolo erau stricate si kuweitieni nu vroiau sa le repare pentru ca erau destinate amicilor lor irakieni… Vezi cat au rezistat camioanele Roman cumparate de Petrom in 2004..una e sa fi patriot si una e sa faci calcule la rece si analize economice. E usor sa dai din gura dar e mai greu sa faci ceva de calitate….

          • @barny atunci ce se intampla daca contractul pt cele 2 000 autocamioane va fi atribuit Roman? Ne dam cu tifla-n cap?

            Sau la variantele militare de obicei lucreaza mai bine?

            • nu cred ca va exista nici un contract pentru 2000 de camioane. Deja au inceput cu loturi mai mici de zeci de bucati si foarte probabil va continuua cam tot asa… doar cu ceva noroc poate vom vedea un contract de cateva sute.

              • Eu intr-un moment de optimist nejustificat, sper ca aceste loturi mici de la producatori diverse sunt loturi de testare 😉 Stii tu, speranta moare ultima. Ar fi logic sa nu iei din prima 2 000 de bucati care nu stii cum se vor comporta in relieful tau in toate cele 4 anotipuri, asa ca iei 24 de aici, 32 de acolo si un an de zile le uzezi la maxim prin toata tara.

                Dar la cum sta treaba in Romania, unde contractele de peste 100 milioane trebuie aprobate de un Parlament in care Rusia, pardon, PSD-ul e majoritar, probabil ca ai dreptate.

          • @barny,
            Eu conduc o Dacia logan 1,6. E masina de serviciu. Si nu-s deloc deacord cu tine. Si este o masina care are 200 000 km. Si tare nu-s deacord cu tine.
            Tu ai bani si de-asta ai o masina scumpă. Realitatea este ca ai o masina scump nu pentru siguranta ci mai degrabă pentru imaginea ta personală.

            Esti exact tipul de om pe care nu-l invidiez si nici nu-l apreciez. Bă chiara lăsa rece masina scumpă.
            Personal considera exista lucruri mult mai valoroase in lumea asta decât masinile. In care prefer sa investesc, cum ar fi oamenii care au nevoi.

            Întorcându-ma la Logan. O sa te contrazic legat de aceasta masina. Dacă te raportezi doar la confort si la pret este inferioară altora.
            Dar o masina trebuie sa fie utila in primul rând
            Am condus masini multe (o sumedenie de mărci) dar Loganului e unic. Nu PTR ca e românesc. Am un prieten are logan 1,4mpi care e considerat cel mai nereusit motor al Loganului si totusi 400 000 km nu consuma nici o Picătura de ulei. Si e o masina folosită pentru aprovizionare la un magazin.

            Dar e adevărat ce zici tu. Loganului sau dusterul nu întoarce privirea pustoaicelor de liceu si nici a curvelor de lux.

            • Nici nu trebuie sa ma invidiezi, nu pentru tine mi-am cumparat masina ca sa ma invidiezi,ci pentru confortul meu personal. Am o masina scumpa pentru ca un dobitoc de copil a intrat in masina mea si am zburat vreo 10 metri si parca totusi dupa o zi naspa la servici e bine sa stai intr-o masina cu tapiteria de piele scumpa si sa ai cele mai confotrabile scaune din industria auto. „Tu ai bani si de-asta ai o masina scumpă.” exact. si care e problema ta? nu din banii tai traiesc ci din inteligenta mea.”Loganului sau dusterul nu întoarce privirea pustoaicelor de liceu si nici a curvelor de lux.” ai grija ce zici, fica sau sotia ta ar putea fi intr-o masina ca a mea..” In care prefer sa investesc,cum ar fi oamenii care au nevoi.”. stai linistit ca am facut mai multe acte de caritate ca tine..donez bani unor centre de ingrijire paliative, cumpar mancare pentru saraci etc….fac de toate pui de dac, stai linistit…

              • @Barny
                Eu nu vorbesc de fapte de caritate.

                Eu vorbesc de un stil de viata. Focalizat pe nevoile oamenilor. O viata trăită zilnic asa.
                Zile in care ultimii bani din buzunar am cheltuit pe nevoile cuiva.
                Actele de caritate nu au de-aface cu actele crestinului. E o mare diferenta sa faci acte de caritate si sa mergi personal intr-un supermarket sa cumperi mâncare pentru cineva si apoi sa mergi acasa la acel om sa-i dai o pâine si vezi bucuria acelui nevoias.

                Un preot spunea ca gloria asezată pe umerii unui om miroase urat. Este Ca un hoit. Gloria trebuie pusă pe umerii Celui care-o Merita, Împăratul lumii.
                Nu am înteles apropouri cu nevasta mea sau cu fiica mea…???
                stii ca vine ziua in care fiecare încă da socoteala pentru fiecare lucru (vorba fapta ban cheltuit)

                Apropo stai linistit ca si eu sunt inginer. Si zic eu ca am câteva realizări in domeniul personal.

                • Chipp, cred ca ar trebui sa te opresti! Oamenii nu se judeca! Sa nu mai vorbim despre optiunile personale…
                  Si eu am un Peugeot si nu o Dacia, pentru ca la momentul la care am putut cumpara era maximul de dotari si confort pe care mi l-am putut permite cu suma pe care am avut-o la indemana.

                • Chipp:
                  Renault au re(venit) in Romania pentru a produce o masina IEFTINA. Daca voiau sa produca o masina scumpa, o faceau aici fara probleme. Pretul Loganului: primesti ceea ce platesti. In urma cu o saptamana, mi-a relatat sotia mea un accident in care au fost implicate un Logan si un Audi: soferul autoturismului Audi a ocolit o intreaga coloana ce sa gasea intr-un sens giratoriu si a trecut pe rosu, lovind in plin un Logan. Cele doua persoane aflate in Logan au decedat. Soferul Audi a fugit de la locul accidentului si s-a prezentat la Politie mai tarziu, insotit de un cacat de avocat.
                  Repet, daca Renault voiau sa produca la noi o masina scumpa, ranforsata bine si dotata cu de toate…o faceau fara probleme. Au ales altceva. In chestiunea aceasta n-are treaba muncitorul roman delasator, lenes, impertinent, neserios etc. A contat doar alegerea facuta de patronat.

                  Inginerii sunt fel de fel. Pe unii ii duce capul, pe altii nu. Unii s-au chinuit in facultate sa obtina 5-ul, adica nota de trecere si atat. Aceia sunt vai de capul lor. Parerea lor este egala cu ZERO. M-am dus odata cu tatal meu sa-si schimbe calculatorul de pe masina. Se ocupa de chestiune un inginer auto. N-a stiut sa-l dea jos pe ala vechi. L-am dat la o parte, i-am chemat patronul si de fata cu ei am desfacut eu rahatul ala de calculator si l-am montat pe cel nou. Dar povestea nu s-a oprit aici: ambii dobitoci (cei doi ingineri auto: patronul si angajatul) nu au stiut ca motorul trebuie turat zdravan pentru ca noul calculator sa preia toate setarile masinii. Eu, absolvent de istorie, habar n-aveam de acest lucru si de fapt, nici nu este treaba mea sa stiu. E treaba prostului care a absolvit Politehnica si care isi tine capul pe umeri ca sa nu-i ploua in gat si care a taiat frunza la caini in facultate. Cu acestia nu faci treaba si intr-adevar ei nu vor proiecta/produce in veci o masina.
                  Cam asa sta treaba cu unii dintre ingineri. Repet…UNII.

                  • RD,
                    Ai dreptate. Dar laudele si aroganta m-a deranjează. Tipul vrea sa ne arate ce tare este el fata de prostii țării care au dacii.

                    Si eu am un Ford dar si o dacie

                    • Mi-e greata de astfel de oamini

                      RD – bine ai zis ca tipul cu audi a depasit o coloana punand in pericol viara oamenilor. Ba chuar imorandu-i

                      Asta e atitudinea unora(nu a tuturor) care conduc o masina scumpa si cu siguranta sporita.

                    • Stai linistit, ca fac la fel si cu o masina mai putin sigura. Nu mai judeca oamenii pt ca tin la siguranta lor. Nimeni nu vrea sa faca accident.

                    • Chipp:
                      „Asta e atitudinea unora(nu a tuturor) care conduc o masina scumpa si cu siguranta sporita.”

                      Marea majoritate a celor care conduc masini cu blazon le cumpara SH de prin Germania si dupa aceea nu mai ai loc pe sosea din cauza lor (considera ca toata lumea cumpara harburi, ca ei). O persoana pe care o cunosc: Audi la 3 mii euro. Ce masina e asta? O tigaie, nimic mai mult. Dar Loganul e mult mai prost, chipurile, decat tigaia lor.

                  • Cred ca asta e accidentul despre care e vorba:

                    http://0-100.hotnews.ro/2017/02/10/video-uneori-moartea-pe-sosele-poate-sa-arate-cam-asa-iar-purtarea-nenorocitei-centuri-de-siguranta-n-ar-strica-deloc/

                    iar la viteza si unghiul ala, cred ca ar fi murit cei din Logan si daca erau intr-o Skoda, de exemplu. Daca purtau sau nu centura e de asemenea discutabil, se cearta lumea in comentarii.

                    • E prima data cand vad imagini ale acelui accident. Nu eram in tara in momentul respectiv. Oricum, articolul este manipulatoriu, nemaivorbind de faptul ca autorul sau a omis sa mentioneze fuga criminalului de la locul accidentului. Mi-e scarba.

                    • gogu de la pascani

                      Loganul ala a fost lovit din lateral, exact in dreptul usii soferului, cu o viteza data din primele estimari in jur de 100km/ora de catre un Audi venit din panta.
                      Nu cred ca exista masina in care sa fi supravietuit soferul si nici pasagerul la un asemenea impact. Cu centura, fara centura, cu casca, fara casca, etc. Poate doar mortul sa fi aratat mai bine. Poate doar intr-o blindata de 2-3 tone sa fi avut sanse ocupantii. Personal merg pe drumul ala de 2-3 ori pe zi…e beyond me ce naiba a vrut sa faca dementul ala cu Audi. Ma opresc aici cu ce i-as dori personajului, ca sa pastram blogul in limitele decentei…

    • Dacia Logan-e de fapt Renault, nu te mai strofoca cu puterea fabricilor românești, că fără firma Renault în spate mergeai și acum tot cu Dacia 1300!

  19. toata industria constructoare de masini/ace/brice/aeroplane/etc. a suferit de pe urma deciziei geniale a carmaciului de a opri importurile si de a ne transforma intr-o economie autosuficienta si inchisa.si asta chiar daca industria romaneasca nu reusea sa produca similar calitativ produsele refuzate la import.
    cat au mai avut stocuri din afara lucrurile au mai mers cat de cat dar si atunci pe piete fara mari pretentii,cand s-a oprit aprovizionarea s-au dus dracului si alea.din hei rup proletar au aparut ,in hei rup proletar su disparut….nu ne vindem tara,sa o fure ai nostri.
    pe turisme razboiul e pierdut,acolo doar asocierea cu un greucean te salveaza.
    pe cargo,utilaje ,army si agricultura mica inca mai poti misca daca ai ceva ambitie,priepere si pasiune.

  20. Conceptul lui Cristian.g e senzațional! Ai zice ca e primul camion amfibiu din lume. Felicitări! Vezi sa nu-ți fure ideile Iveco sau Tata?. And I mean it!

    • Multumesc pt. aprecieri IS28B2 !
      Chiar si amfibiu ar fi o chestie faina !
      La mrap , blindaje inclinate , posibilitatea senilarii si platforma multiadaptabila m-am gandit dar amfibiu chiar ar fi o noua idee de adaptare .
      M-as bucura sa vad cate ceva din concept scos de ai nostri si facut sub licenta si de MAN ,sau de americani daca tot avem motoare de la ei pana nu le-o ia inainte chinejii celor de la Iveco sau Tatra ha ha ha

  21. gogu de la pascani ,
    da insa acestea sunt concepute din start ca si vehicule amfibii specializate . Eu ma gandesc la o platforma adaptabila pe cat posibil unor camioane normale care sa intruneasca mai multe sarcini , chiar daca unele au specializari . Eventual si un senilat amfibiu sau nu cu sasiu adaptat si cabina standardizata ar fi interesant din conceptual asta , asemanator tractoarelor senilate , ceva de genul

    https://rumaniamilitary.files.wordpress.com/2012/02/ats-59g_bahna_2007_001.jpg

    • Ai grija sa nu fie complicata mentenanta la ele |(cam asa a patit Alvis). Un camion amfibiu are nevoie de carena impermeabila, intretinere suplimentara la rulmenti si angrenaje, si, daca vrei performante, un sistem separat de navigatie in apa, cu toate problemele aferente. Plus pompe.
      La conceptul tau, geamurile si portierele par cam mici. Are 5 metri inaltime?

      • Checkmate , nu ,usile sunt mai degraba de genul trape de acces asemanatoare elicopterelor de atac pt. a fi mai usor blindabile La fel si ferestrele sunt blindate la imaginile respective

        Ideea de camion amfibiu a venit pe parcurs , de la IS28B2 , eu initial nu ma gandisem , dar cred ca e o idee buna si realizabila pastrand componente standardizate de la camionul normal . Un corp solid de genul transportor 8/8 as zice ca ar ajuta mai mult in locul unuia cu prelata .
        Forma partii din fata permite adaptarea sasiului in amfibiu fara modificari radicale

  22. Ideea unui camion amfibiu este interesanta (vedeti si ce pat irachienii la Mosul datorita lipsei capacitatii amfibii – incerca sa caute si adune pontoane, podurile au fost distruse asa ca operatiunea contra ISIS cam bate pasul pe loc). Acum depinde si de ce se intelege prin amfibiu si ce costuri suplimentare apar.
    Trebuie sa fie gandit modular astfel incat sa poata indeplinii diferite roluri de ex: MRAP partea blindata in care sa stea soldatii sa poata fi demontata si
    si astfel „demilitarizat” poti sa transporti altceva (pe timp de pace sau in anumite zone nu prea ai nevoie de protectia suplimentara care aduce costuri).
    Ar fi o nise.

    Roman – Modele rare şi prototipuri (interesante masinuta de teren si obuzierul. O masinuta asemanatare, cu un geam blindat, pt. orice teren capabila sa fie inarmata cu o mitraliera + ATGM telecomdate, sa transporte una alta ar fi utila).
    https://www.youtube.com/watch?v=oCcFw5-SRr0

    • Hanibal ,la FAEG te referi cand vorbesti de masinuta ? O , de acolo se pot scoate o gramada de idei interesante , de la drone automitraliera , purtator de rachete la transportoare de mici dimensiuni , chiar platform mobile care la nevoie sa poata fi unite pt. transportul unor greutati mai mari sau piese de artilerie
      La ora actuala vad ca se merge pe importuri de atv-uri , desi se pot face in tara scule foarte bune , de la Bughi-uri la autoutilitare de salvare [rescue vehicles ] asemanatoare celor de la Ghe-o .Nu putinta-I baiu ,din pacate ci comisionu importatorulu ….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *