Indienii tot incearca

Mumbai, India - April 6, 2015:Workers during floating out event of the first project 75 (Scorpene) Submarine on pontoon at Mazagaon Dockyard Limited in Mumbai, India, on Monday, April 6, 2015.  (Photo by Pratham Gokhale/ Hindustan Times)

INS Kalvari, primul Scorpene

In curand Fortele Navale Indiene vor lansa Request for Proposal (RFP) in programul Project 75-India, program care are in vedere achizitia (construirea in India) a sase submarine diesel-electrice de ultima generatie dotate cu sistem de propulsie AIP.

RFP va fi lansata imediat ce indienii se hotaresc carui santier naval local i se va incredinta aceasta comanda. Desi oficial nu s-a luat inca nici o decizie in privinta partenerului indian in constructia celor sase submarine, surse din presa spun ca exista deja o lista scurta care cuprinde trei nume, doua santiere private si unul al statului: Larsen & Toubro (L&T) si Pipavav Defence & Offshore Engineering Company, plus santierul detinut de stat Mazagon Dockyard Limited (MDL).

Ultimul din cele trei – Mazagon Dockyard Limited (MDL) – ar fi probabil cel mai indreptatit sa spere la castigarea acestui mega-contract, atat timp cat MDL se ocupa si de construirea celor sase Scorpene, doar ca programul Scorpene are deja intarzieri foarte mari si astfel poate ca guvernul indian isi va incerca norocul si cu un santier privat, de aceasta data.

Primul Scorpene fabricat in India a fost lansat la apa pe 15 aprilie si a inceput o serie de teste intensive pe mare.

GeorgeGMT

5 comentarii:

  1. ce inseamna propulsie AIP???

  2. Un sistem de propulsie care are la baza celule de combustibil ca producatoare de electricitate. Sistemul permite unui sub sa navigheze in imersiune pana la 3 saptamani fara a fi nevoit sa iasa la suprafata.

    • Nu neaparat, exista Stirling AIP, citez din Wiki:

      The Swedish shipbuilder Kockums constructed three Gotland-class submarines for the Swedish Navy that are fitted with an auxiliary Stirling engine that burns liquid oxygen and diesel fuel to drive 75 kilowatt electrical generators for either propulsion or charging batteries. The endurance of the 1,500-tonne boats is around 14 days at 5 kn (5.8 mph; 9.3 km/h).

      Kockums has also refurbished/upgraded the Swedish Västergötland class submarines with a Stirling AIP plugin section. The Södermanland and Östergötland) are in service in Sweden as the Södermanland class, and two others are in service in Singapore as the Archer class (Archer and Swordsman).

      Kockums also delivered Stirling engines to Japan. New Japanese submarines will all be equipped with Stirling engines. The first submarine in the class, Sōryū, was launched on 5 December 2007 and were delivered to the navy in March 2009.

      The new Swedish A26 submarine has the Stirling AIP system as its main energy source. The submerged endurance will be more than 18 days at 5 knots using AIP.

    • Pakistan s-a înfrățit cu China împotriva lui romanes.Ăștia se încăpățânează singuri să facă ceva și tot nu reușesc.Ar fi bine să le trimitem noi niște ajutoare…niște cazane de tuica cu tot cu manufacturieri așa mai exportam și noi câte ceva și marim si productivitatea la aia acolo.Cu 100000 de cazane îi pun pe butuci pe chinezi.Apropos or putea chinezi să reproducă cazanele de țuică făcute de romanes?Ceaușescu n-a 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *