Martea Neagra – Articolul 1: Remember Stihi?

Ca doar tot sunt, conform traditiei populare, trei ceasuri negre in ziua de marti, noi vom publica trei articole „negre” si rusinoase la adresa noastra ca popor, dar asta-i realitatea si cel mai rau lucru posibil este sa tragem presul peste mizerie. Asadar,

Articolul numarul 1

Remember Stihi?

Se spune că o imagine face cât o mie de cuvinte… Îi mulțumesc pe această cale statului român și, îndeosebi celor din marina română, pentru cum înțeleg să prețuiască istoria marinei militare române! Bravo domnilor!

Pentru cei cărora pozele nu le spun mare lucru le recomand călduros următorul articol: http://www.rumaniamilitary.ro/pledoarie-pentru-salvarea-a-94-de-ani-de-istorie-canoniera-eugen-stihi

Cei care vor avea răbdare să recitească articolul sau măcar să revadă pozele vor observa lesne degradarea din ce în ce mai evidentă a navei.

 

Păcat…

 

Nicolae

 

22 de comentarii:

  1. Urmăriți paginaderusia.ro și acolo veți vedea cine dezinformează ce agenții de presa din România .

  2. Priviţi partea bună, nu a fost tăiată o dată cu corvetele aşa cum se preconiza. Nava a fost urcată pe doc-ul SNM-ului in 2009 pentru reparaţii, Liga Navală (zvonurile spun că M.Ap.N-ul ar fi cedat-o acestui ONG) intenţiona să o transforme in navă muzeu, şi tot zvonurile spun că trebuia expusă in portul turistic din Mangalia. Lucrările au sistat cel mai probabil din lipsa fondurilor. 🙁

    • Nava inca apartine MAPN-ului si a fost folosita pentru exercitii de vitalitatea navei daca nu cumva inca mai este folosita la asa ceva. Planul final este sa fie transformata in nava muzeu asa cum merita.
      Ar merita sa fie expusa la Constanta unde acosteaza destul de des nave de croaziera. Exemplul HMS Belfast ar fi de urmat aici.

  3. Păcat de nava…. Măcar au scos-o din apa?
    Nu de alta dar…. Dupa aia… Or sa o caute cum încă mai cauta rusii distrugatorul Moskva din 1941…

    • Pozele le-am facut personal acum aproximativ o saptamana, nava este exact asa cum o vezi in pozele din articol.
      Din pacate e in apa (dupa cum se vede), din fericire pare sa fie bine grunduita. Dar Dumnezeu stie cum o arata pe dinauntru…
      A fost reparata acum mai multi ani, dupa cum zice Costy mai sus.

  4. Cine a făcut exerciţii de vitalitatea navei pe Stihi??? Aceste exerciţii se execută la Poligonul de vitalitate din incinta Academiei Navale Mircea cel Bătrân sau la bordul navelor „active”, nicidecum pe nave „conservate” sau din „parcul rece”.

  5. „Dar acesta nu avea sa fie totusi sfarsitul, „Batrana Doamna” refuzand sa piara in ciuda tuturor vicisitudinilor… Intr-o informatie recent gasita, dar a carei veridicitate nu o pot confirma, se pare ca la insistenta Ligii Navale Romane nava a intrat in santier in perioada decembrie 2010 – februarie 2011 pentru reparatii la opera vie, reparatii de natura a o readuce in stare de plutire, iar potrivit Hotararii nr. 1 a Consiliului Militar al S.M.F.N. din 16 februarie 2011, in perioada 10 martie 2011 – 31 octombrie 2013, prin grija tuturor unitatilor navale, a Scolii de Aplicatie a Fortelor Navale si a structurilor logistice nava a fost transformata intr-o prima faza in poligon de instructie marinareasca si de vitalitate, urmand ca ulterior sa fie amenajata ca muzeu.”
    Vezi in articolul din linkul de mai sus, hotararea cu pricina. Astea sunt informatiile pe care le-am gasit…

  6. Probabil hotărârea respectivă avea rolul de a justifica fondurile alocate pentru navă, nici una din unităţile de nave nu a făcut pregătire marinărească pe ea pentru acest lucru existând Secţia Pregătire Marinărească (unde a fost ´53-ul vedete torpiloare până in 2003) iar ca poligon de vitalitate este imposibil de folosit deoarece un poligon de vitalitate trebuie să poată fi inundat pentru a simula diverse incidente şi oricum pentru antrenamentele de vitalitate este folosit şi acum poligonul academiei pentru antrenament general şi bordul navelor pentru situaţii specifice (bineinţeles la bord nu se introduce apă) 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *