NATO Tank Competition

Noi cand participam la asa ceva, ca doar se laudasera ai nostri cu Bizonii prin Germania, tot la Grafenwoehr?

Leo2A5 au dominat competitia (Germania, Danemarca si Polonia)… surclasand compania de M1 Abrams, pe italieni cu Ariete si pe sloveni cu M-84 (mai multe detalii aici).

Am uitat, alocand 2% din PIB pentru aparare, „NU E BANI„!

Pai putem avea doar proba asta

si asta…

si iesim mult mai ieftin!

Nici nu indraznesc sa ma gandesc ca am putea organiza asa ceva… macar cu astia de pe flancul mai „parlit” al NATO chiar daca altii (americanii si britanicii) ne modernizeaza poligoanele.

Nu-i problema, poate in cativa ani participam gratuit la Biatlon-ul de tancuri din Rusia.

 

Marius Zgureanu

71 de comentarii:

  1. Cred ca n-am vrut sa-i umilim pe aliati. 😉

  2. Cred ca si pe rusi i-am lasa cu gura cascata daca am aparea cu T55. Nu cred sa mai aiba nici ei vreo bucata operationala pe acolo .

  3. I-am lasa pe toti cu gura cascata cu T 55 nostru…

    • @George,

      zici tu asa dar s-ar putea ca T 55-ul nostru sa aiba un comportament bun intr-un astfel de joc.

      ca nu conteaza grosimea blindajului pe care-l spargi…. nu? important este sa ai precizie cand tragi la tinta. si asta cam tine de tunarul tancului, cat este de pregatit. 😀

      nu stiu la mobilitate… eu as trimite la concurs un T-55 varianta fara blindaje suplimentare (nu as trimite T-55 AM) ca sa fie mai usor si mai sprinten. poate castig si o cursa scurta… un sprint 400m 😀

      ca pana-si vor lua demarajul gigantii aia de 60 tone… s-a terminat cursa.
      pierd cursa pe distanta lunga insa… asta e. Nu poti sa le castigi pe toate.
      :)) :))

      • „pana-si vor lua demarajul gigantii aia de 60 tone”
        conteaza raportul CP/t dar si transmisia… o sa fii surprins ce repede demareaza unii.

        • Sap dar totusi cu cât e mai greu cu atât are nevoie de distanta ceva mai mare PTR demaraj. Avantajul i-l va avea cel cu turbina de gaze care are cuplu mare la orice turate…

          Citisem pe undeva de T80 ca poate evita un proiectil tras de la dist > 1,5km ce-l vizează in lateral, datorită cuplului impresionant dar de turbina de gaze

      • Concursul a avut loc. Anul trecut in aprilie in Poligonul Babadag.

      • noi putem ascunde un tanc atat de bine ca nici noi nu-l mai gasim………

    • Păi ăsta ar fi elementul surpriză.Cât se freacă dușmanii la ochi , uluiți, ai noștri i-au și găurit 🙂

  4. Bai frate da tancurile Leo arata intr-un fel….parca intre asta si M1 as alege Leo.
    Ce dracu sa cautam noi cu rapandulele noastre pe acolo frate ? Poate pe post de tinta….

  5. sa faci rahat bici si sa mai si pocneasca este adevarata maiestrie,ca tin partea alor nostri.
    dar sincer cred ca de fapt termenul de tannchist-t55-razboi modern nu prea mai suporta alinerea in nicio fraza…dar cativa bizoni nu ar fi stricat sa trimitem.

    • E ca-n al 2-lea, cand inca noi aveam si Renault FT-16 in dotare .

      • dar stii ca atunci evolutia tancurilor a fost foarte rapida. daca Renault FT-17 reprezenta unul din cele mai performante tancuri din WW1, in doar 20 ani, a fost TOTAL TOTAL depasit.

        In perioada interbelica tancurile au evoluat cu o viteza uimitoare. orice tanc aveai in dotare, riscai in cativa ani sa fie depasit.

        • Da, asa e …Adevarul e ca atunci stateam mai bine…Am cumparat o enciclopedie cu tancurile frantuzesti in lupta (1940) si …. si la ei FT-16 a luptat cu ‘eroism’…E deprimant albumul…e plin de foto cu tancuri frantuzesti distruse.

  6. Anul acesta participam. Si vorbesc serios

  7. Ca si observatie, (cel putin ce vad in primul video) se pare ca LEO are un recul mai mare (mai dur as zice) si dupa fiecare lovitura teava are un balans in sus in timp ce M1 parca „sta mai bine pe picioare”.
    Oricum frumoase si LEO si M1

    • Da mah – ai descoperit si tu o chestie functionala la Leopard 2 A5/A6/A7 si asa mai departe – Tunul ridica teava pentru a facilita incarcarea in plus teava tunului este L 55 fata de L 44 adica mai lunga – rezulta recul mai puternic.
      Sunt unii care vad Leopard 2-ul mai bun doar pe hartie insa Abrams-ul este mai bine protejat pe partile laterale. Acum adevarul este ca in afara de constructori nu stiu cine stie exact cum este nivelul de protectie real.

      • Abramsul este mai bine protejat din cauza placilor de blindaj suplimentar din Uraniu…

        oricat ar pune nemtii blindaj stratificat, compozit, crom, nichei, wolfram… tot nu vor obtine protectia pe care o da uraniu insaracit.

        in ce priveste puterea de lovire… americanii folosesc acelasi material (uraniu insaracit) si in confectionarea proiectilelor.

        • @ chipp, eu nu as fi atat de sigur de afirmatia ta cum ca abramsul este mai bine ptotejat decat leopard 2 datorita uraniului saracit.

    • @ grig, asta e diferenta intre sistemul de recul pe amortizoare hidraulice (leopard) si cel pe arcuri (abrams).

      • Nu vreau sa intru in polemici cu privire la care sistem este mai buna solutia constructiva, dar parca o balansare a tevi dupa fiecare lovitura duce la un sistem care are nevoie continua de reglaje pt. a trage in acelasi pct., bine inteles ca datorita reculului mare de la un tun asa de puternic se misca practic intregul tanc lucru care duce la reglaje suplimentare, dar o balansare in plus a tevi parca duce la reglaje si mai multe….. cel putin asa spune logica….
        Sunt sigur ca ambele tancuri au sisteme de stabilizare care sa compenseze aceste neajunsuri dar parca as paria pe Abrams cu privire la cadenta de tragere si capacitatea de a lovi tinta in acelasi loc….inca o data spun , aceasta este parerea mea (un simplu neavenit) si nu vreau sa isc polemici (era practi o simpla observatie). In privinta care este mai bun sau pe care las dori in tara, eu spun ca as fi fericit daca Romania ar avea posibilatea (aici ma refer la capacitate financiara) de a folosi oricare dintre ele, dar as prefera sa nu avem nevoie de acest lucru……

    • Sistemul de recul intre Rh-120 si M256 e putin diferit…

  8. Am uitat, alocand 2% din PIB pentru aparare, „NU E BANI„!
    Pia banii sunt necesari in alta parte :
    Subvenția pentru susținerea industriei eoliene și fotovoltaice ia proporții
    Factura României pentru energia „verde“: 400 de milioane de euro pe an

    Vizită de nivel înalt la Palatul Victoria: Semnale că Exxon și OMV Petrom au mari probleme în Marea Neagră

    Chestiunea redevențelor : Petroliștii români plătesc taxe tot mai mari, cei din Europa au parte de scăderi

    Titluri din Cotidianul de azi.

    Asa ca o curizurate L cet cuverte intra in 400 mil de euro cu care „incurjam” energia verde?

    • Bizoane, lasa energia verde in pace ca macar aia produc curent nu fura..hai sa ne uitam la administratia publica si la bugetul capitalei..

      • barny nu fira insa iau … sau altfel zis vand la pret mai mare …
        Exact asa cum unii din administratie prefera sa cumpere scump de la firma W in loc sa ia ieftin de la firma Z acelasi produs facut de Vicsan si asociatii.
        Si tare imi este riucva ca daca am cauta cu atentie prin contractele de energie verde am descoperi niste chestii megand pana la dare de mita si cumparare de influenta

      • Energia „verde”…cea mai mare porcărie şi țeapă…

      • Energia „verde” face cele mai mari distrugeri pe apele noastre de munte….. Si partea ironiva e ca noi platim sa distruga natura… Kafka, ce mai!

  9. noi de ce nu am participat?

    poate organizam ceva…. la noi acasa!
    ii invitam pe rusi pe turci si pe transnistreni.

    vedem ce iese…

  10. asta trebuia sa o bagi stire de 1 aprilie :))

  11. Off topic

    Militarii Batalionului 205 Apărare Antiaeriană „General Gheorghe Pârvulescu” au ajuns în Polonia:

    Si..la 3:06, ala e un Duster? 🙂 vazui trancariciul, dupa aia observai si ce spune cu cateva secunde mai devreme 🙂

  12. Oare proba de pdf-uri nu este in competitia asta ?

  13. Am fost sofer in armata pe DAC-uri din astea vai de mama lor motor Raba sub 200 cai!

  14. Au dato” pe bune,toate licitatiile anulate si transportoare cu ” componente ” produse in romania ,probabil prezoane ptr roti .

  15. Leo2A6 au castigat competitia pentru ca au cea mai buna precizie, atat datorita L55 cat si munitiei mai usoare. Americanii au pierdut pentru ca munitia lor este rezistenta la ERA si cea mai lenta. Idealul ar fi noul tun L55A1 cu o munitie rezistanta la ERA.

  16. Astea-s competitii in care conteaza echipajul in primul rand, apoi SCF-ul.
    La Canadian Army Trophy echipajele americane pe M1A1 trageau primele (10,2 secunde), dar mai imprecis (93%) fata de Leo2 olandeze (11,9 secunde, 96% precizie), insa superior acelorasi Leo 2 (echipaje germane, 11,9 secunde, dar 91% precizie).
    Bizonii s-ar descurca binisor, stau bine la SCF si echipaje, ar surprinde pe multi sceptici.
    Dar calibrul 100 mm nu e 125, acolo e problema. Si protectia.

  17. In al treilea clip, in jurul minutului 3:50, ce asemanator arata camuflajul Multicam american cu cel Multi-Terrain Pattern englez. Ar fi usor sa le confunzi…

  18. Am observat ca s-au dus cu antemergator Duster ceea ce e bine si apoi am observat ca la interviu cel care descria instalatia a vorbit perfect engleza, iar soldatul care a dat o emblema de pe brat….unui copil…e o imagine excelenta ptr armata romana…pe bune…eu ca barbat am fost impresionat.
    Bravo lor.
    Prezentare excelenta…..

  19. Pacat ca nu a participat si leclerc

  20. Probabil pe la noi se spera ca T 55 sa intre sub protectia ONU ca obiecte de patrimoniu istoric universal…. pe campul de lupta toti or sa ezite sa distruga asemenea raritati, si de aici poate sa inceapa avantajul nostru…..:P

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *