Patria si Kongsberg

Patria_AMV_Nemo_120mm_mortar_system_carrier_wheeled_armoured_vehicle_Finland_Finnish_002

Nemo de la Patria

Cele doua companii nordice au anuntat in urma cu doar cateva zile o alianta pentru promovarea produselor lor catre piete din zona Orientului Mijlociu.

Astfel Patria are deja in zona contacte imporante pe baza transportorului sau blindat 8×8 Patria AMV cat si cu sistemul NEMO, care consta dintr-un TAB Patria si un mortier automat de 120mm. Conform Stockholm International Peace Research Institut’s Arms Transfert Database finlandezii ar fi livrat intre 2012-213 36 de sisteme NEMO catre Arabia Saudita.

Kongsberg pe de alta parte este specializata in sisteme telecomandate de arme, comunicatii, sisteem de comanda si control, sisteme de ghidaj pentru diferite tipuri de bombe si rachete plus – bineinteles – rachete.

hqdefault

Kongsberg

“Together with Kongsberg we are a strong competitor with outstanding performance, skills and solutions, enabling us to offer the state of the art systems for next generation soldiers”, a declarat Mika Kari, presedinte al Patria Land.

“This is a strategic partnership – combining each company’s unique strengths and expertise as well as our best practices means we can build even better solutions to future markets”, a spus si Espen Henriksen, presedinte al Kongsberg Protech Systems.

Ca sa supravietuiesti in lumea de astazi e nevoie de putere si cum unde-s doi puterea creste…

Ar trebui si noi sa gandim la fel.

GeorgeGMT

13 comentarii:

  1. Si uite asa ajungem la vechea problema.
    Este Patria NEMO amfibiu ? „Army Regognition” ne spune ca DA. Dar, tot acolo aflam ca protectia e una slaba. Daca vrem protectie, avem la dispozitie o serie intreaga de ” pachete de protectie pasive”. Numai ca in acest caz amfibianul nostru se va duce la fund.
    Cum ar sta un NEMO pe un BOXER ? Eu zic ca ar fi perfect. Dar un AMOS, taticul lui NEMO ? 🙂
    Acum pentru mine ramane un mister de ce Arabia Saudita prefera un APC amfibiu ?
    George, e vreun fluviu pe acolo ? Ca eu am un lapsus … 🙂
    http://www.armyrecognition.com/finland_finnish_artillery_vehicle_systems_weapons/nemo_patria_amv_120mm_8x8_self-propelled_mortar_carrier_technical_data_sheet_specifications_pictures.html

    • Amfibiu vs neamfibiu. Protectia suplimentara inseamna o masa mai mare, o raza mai mica si o mobilitate scazuta. Eu nu sunt adeptul modei cu transportoare suprablindate, preferand o mobilitate cat mai mare si o putere de foc serioasa.
      Trebuie sa intelegem ca nu poti trimite militari in razboi si sa te astepti ca toti sa se intoarca acasa, astfel ca o protectie mai buna vine (dpmdv) de la o mobilitate mai mare.

      • Personal cred ca un transportor trebuie sa fie amfibiu.MLI-ul este masina care trebuie sa duca infanteria mecanizata atunci cand insoteste in atac batalioanele de tancuri si prin urmare sa beneficieze de un blindaj puternic asemanator tancurilor.Prin urmare dupa parerea mea un MLI ar trebuisa aiba o masa de 40-50 de tone si un armament format din tun automat cal 35-57mm plus cel putin 2 rachete antitanc.Acest tip de MLI ar urma sa fie folosit si in luptele purtate in mediu urban unde transportorul nu ofera suficienta protectie iar tancul nu poate angaja tintele aflate le etajele superioare ale cladirilor.Transformarea vechilor sasie de tancuri intr-un MLI greu mi se pare o solutie la indemana industriei noastre de aparare
        Fiecarui batalion de tancuri ar trebui sa i se ataseze cate un batalion de MLI-uri asta ar insemna undeva la 200 de unitati,restul infanteriei urmand sa foloseasca un transportor de pana in 20 de tone ,amfibiu si aerotransportabil

      • Daaaaaaaa.e ușor să vorbești de pe margine despre aia proști de nu se vor mai întoarce acasă. dar ia să se schimbe situația, și să fie și poponețul matale pus la bătaie într-o conservă neapărat amfibie, să vezi ce repede se schimbă datele problemei.

        • @Sharky. Te inseli amarnic daca crezi ca-mi este frica de moarte, foarte amarnic si spre deosebire de coloneii si generalii romani, am privi-o drept in ochi de fix trei ori pana acum si nu mi-au tremurat genunchii…

          Esti militar nu aprozarist si se presupune ca moarte este risc profesional, cui nu-i place sa-si aleaga o alta meserie, armata nu mai este obligatorie de multa vreme. In privinta vehiculului cu care va duceti la lupta ofiterii vostri v-au trimis in TABuri si Humvee nu eu, asa ca daca vrei poti sa fi suparat pe ei, eu discutam doar teoretic.

          Referitor la TABuri eu cred ca mobilitatea superioara (masa mai mica si viteza in teren mai mare) este in sine o protectie mai buna decat un TAB greu de tip Boxer. Nu-mi plac masinile de lupta suprablindate care au ajuns astazi la moda.
          Iar in caz de razboi cred ca este foarte clar ca nu-i poti salva pe toti, vor fi si morti si raniti.

          Expresia „aia prostii” iti apartine intru totul si gasesc foarte nepotrivita folosirea ei.

  2. @ Gabriel Pai acolo in link ul ce l ai dat tu spune ca ei (Arabia Saudita ) cumpara de fapt LAV dotate cu NEMO !!!! Si asta probabil pt ca anul trecut , chiar aici pe blog a fost data stire articol cum Arabia Saudita a semnat un contract destul de marisor prin care sa cumpere LAV ||| facute de canadieni , in diferite configuratii. Iar LAV 3 nu e amfibiu !!!!

    • Link-ul se referea la capacitatea amfibie pentru Patria NEMO. Ca scrie si de Arabia Saudita pe acolo cu LAV-ul, sa-i fie de bine.
      Articolul este despre PATRIA NEMO. Asta-i titlul:
      NEMO Patria AMV 120mm 8×8 self-propelled mortar carrier

    • ” Acum pentru mine ramane un mister de ce Arabia Saudita prefera un APC amfibiu ?!
      George , e vreun fluviu pe acolo ?! Ca eu am un lapsus ”
      Deci cine avea un mister cu respectiva tara si cu ce cumpara , si mai si incurca transportoarele ?!!!

  3. Caporal Musat, misterul a fost dezlegat 🙂 Nu stiu de ce, vazand poza din articolul lui George, am asociat Patria NEMO cu vanzarea lui catre sauditi. A fost eroarea mea si mi-o asum.
    Dar intrebarea daca Patria NEMO isi pastreaza flotabilitatea, este una justificata. Am aflat ca da, cu pretul unei protectii slabe.
    Mi-am pus aceasta intrebare urmarind de mai multe ori clipul cu HAVOC (Patria + LM), unul din preferatii mei. Acolo sunt ca de fapt doua configuratii. Cea care intra in mare are pe laterale „un pachet suplimentar” cu rolul de a creste flotabilitatea.
    https://www.youtube.com/watch?v=SRuFbFn61-s
    Prin urmare, cand pui pe o amfibie armament mai greu decat cel standard, e firesc sa te gandesti la flotabilitate, dar si la protectia combatantilor.
    Daca pierzi flotabilitatea, atunci pui armamentul pe un APC care nu a fost gandit sa fie amfibiu de la inceput. Asa mi se pare logic.
    De exemplu AMOS pe un BOXER. Cu protectie „by default” 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *