Saga continua la bulgari: iarasi MiG 29!

Asa cum am anuntat anterior bulgarii isi vor repara MiG urile.

Potrivit bulgarilor de la Aero compania ucrainiana ,,Ukrinmash”s-a clasat pe primul loc  in cadrul procedurii de furnizare de piese de schimb pentru aeronavele MiG 29 ale Ministerului Apararii.

Contractul este in valoare de 4.066.266 leva (aprox2.348.000 $) iar al doilea jucator clasat este compania bulgara „Armar Korporeyshan General Tehnic Co-opereyshan” LTD, bulgarii oferind  4.148.186 ( 2.395.000 $). Clasamentul fiind realizat conform criteriului „pretul cel mai scazut”, contractul castigator urmand sa fie semnat in septembrie sau inceputul lunii octombrie  2016.

In conformitate cu termenii ofertei, castigatorul trebuie sa furnizeze piese de schimb si consumabile noi si second-hand pentru intretinerea flotei de MiG-29 .

mig-29-fortele-aeriene-bulgare

MiG-29 -Fortele Aeriene Bulgare

Procesul verbal al negocierilor dintre „Ukrinmash” si partea bulgara contine insa cateva detalii interesante. De exemplu, problema modului in care partea ucrainiana  va demonstra ca piesele de schimb propuse sunt noi/neutilizate, raspunsul fiind literalmente: „Piesele de schimb vor fi noi,  fiind confirmate de documentele justificative necesare (pasapoarte si etichete).” Cand a cerut sa precizeze producatorul pentru fiecare dintre piesele de schimb disponibile si consumabile, raspunsul este: „Piesele de schimb si consumabilele vor fi din  Federatia Rusa, fapt evident din documentele de insotire.” Termenul-limita propus pentru executarea ordinului (din momentul primirii unei cereri din partea Ministerului Apararii), este de  pana la 180 de zile.

Reprezentanti ai „Ukrinmash” a insistat ca timpul de livrare va depinde de cat de repede se vor obtine licente de export din Ucraina din partea autoritatilor de reglementare.

Cele mai scumpe piese de schimb din cele indicate in lista sunt produse in Rusia, astfel  ramane neclar modul in care societatea ucraineana, avand in vedere regimurile de sanctiuni existente intre Rusia si Ucraina in ceea ce priveste livrarile reciproce de produse militare si cu dubla utilizare, va putea  primi piese de schimb noi si second-hand necesare de la producatorii rusi in cauza si exportate apoi  catre Bulgaria, avand in vedere ca exporturile lor necesita o licenta de export si certificatul de utilizator final, sau compania va furniza piese contrafacute catre  Ministerul Apararii din Bulgaria.

In prezent  este de asteptat finalizarea altor doua  licitatii. Prima se refera la achizitionarea a 10 motoare RD-33 Seria 2, iar a doua la  sapte cutii de viteza Aircraft Accessory Gearboxes(AAG) KSA-2.

Acum daca am face noi o mica recapitulare, bulgarii au fost in diferite stadii de „logonda” cu urmatorii/urmatoarele: Eurofighter Typhon (noi si sh), Gripen C/D, F 16 (noi si sh), Kfir Block 60 (sh dar foarte modernizate) si toate astea de cel putin doua ori (adica anunturi ca le cumpara).

In privinta ramasitelor pamantene ale flotei lor de MiG 29 faptele s-au intamplat astfel: contract cu rusii pentru intretinere, contract cu rusii terminat si ne-prelungit pe motiv de costuri, resapare cu polonezii, resapare cu ucrainenii, scandal cu rusii ca le mananca kerosenul cu incursiunile de la Marea Neagra.

In final au inceput americanii sa le faca politie aeriana cu F 15, in viitor poate ne lipim si noi sa facem un ban gramada 🙂 .

Sursa: AICI

Ionut B.

27 de comentarii:

  1. Astia mai au putin si cred ca iau avioane pe caiet ca la chioscul din coltu strazii.
    De unde dracu iau ucrainienii piese pentru ele sau le modernizeaza ca pe ale croatilor sau cui au vandut de a fost scandalul ala .
    Cand o veni si a doua transa de 6 din cele 12 F16 ale noastre am putea sa ne lipsim de doua si sa le facem politie aeriana .

  2. Probabil c-o sa le facem Politzie la bulgarei, da’ astia au bani sa plateasca? Ori plateste NATO? Ma indoiesc ca rusii vor da ucrainenlor piese pentru bulgarei, da’ mai sti, banu’…

    • Pai acum cativa ani semnasera un acord de politiei aeriana cu grecii. Votase parlamentul, tot. Nu mai valoreaza nici 2 lei din ce scot bulgarii astia pe gura.

  3. Cred ca asta ar putea fi o explicatie pentru ce se povestea pe aici, cu MIG-urile 29 de pe Kogalniceanu si cu ukrainenii veniti sa le vada.
    Faceau o trecere in revista a componentelor pe care s-ar putea baza pentru a intocmi oferta pentru bulgari, cred.

    • tot in sensul acesta: ce se mai shtie de soarta MIG-29 ale FARo parcate pe baza aeriana Mihail Kogalniceanu Constanta si cate mai sunt ??? s-ar mai putea adduce la zbor ca MIG-29 SnipeR maca 12 dintre ele ??? sigur vor trebui remotorizate.

  4. Punem la comun tot ce mai avem noi cu ce au bulgarii cu încă ceva piese dîn Ucraina. ..cu ce mai au moldovenii…și poate încropim ceva de trei miguri f29 operaționale care sa deservească Moldova, Dobrogea și Bulgaria.
    Mie mi s-ar părea o soluție ieftina și practica. Le ținem la kogalniceanu ca și așa f16 vor sta în bărăgan.

  5. nu ar fi rau sa le dam migurile noastre ca piese de schimb

  6. Nu cred ca o sa le facem noi politie aeriana. Citisem pe site-urile lor declaratii cum ca ei nu vor accepta niciodata politie aeriana din partea unui vecin. Poate doar din partea Greciei. Poate. Saraci, dar fuduli.

  7. sa se spelele cu ele pe cap cefele ,pierdem timp cu ei pe aici.

    • Or sa mai stea un pic si o sa auzi ca au semnat cu rusii sa le faca politie aeriana, in baza unei licitatii, cu criteriul : pretul cel mai ieftin 🙂

  8. Politia aeriana se plateste de statul care are nevoie. Nu se plateste de nato. Poate doar tara care o executa sa o faca gratis.
    Kfir60 era bun pt ei. Sau fc1/j17 pakistanez, ca tot motor de mig29 are, dar numai unul. Si pregul rezonabil. Pacat ca au intrerupt chinezii linia de fabricatie pt mig21/j7 varianta lor. Ultima versiune cu aripa delta si echipament vestic ajunsese undeva la nivel cu un f16 a/b. Facusera chinezii proba pe f16 ale pakistanezilor. Si costa 4,5 mil nou.

  9. Argentina si Bulgaria scriu telenovela aviatiei militare mondiale. Sunt deja la anu stiu catelea episod de genul asta. Cred ca le moare vaca pana se decid astia cui sa i-o vanda! 🙂

  10. Bulgarii nu o sa mai aiba aviatie de vanatoare. Poate poate niste trainere cu care sa mai mearga si ei la parada.

    Avioanele de vanatoare sunt scumpe si o sa fie si mai scumpe, motiv pentru care numarul celor care o sa isi permita sa mentina aceasta arma o sa fie foarte mic.

    Dar aici apar si oportunitati pentru industria romaneasca: crearea unui avion pe modelul FA-50, dedicat pentru politie aeriana si antrenament, dar si mai ieftin, pe care sa il vanda tarilor mai sarace.

    Adica FA-50 e un F-16 low-cost… si avionul nostru ar trebui sa fie un FA-50 low-cost 🙂

    • @vioniribu – subscriu! Poate chiar pe FA-50 am putea merge, sa cumparam licenta, colaborare cu LM si Kai, insa LM e ceea ce conteaza + compatibilitatea maxima cu F-16. In plus, FA-50 poate are acelasi radar de pe Lancer C si poate integra aceleasi rachete si chiar Aim-120.. Mai cara si Maverick, viteza max M=1.5, deci poate face si politie aeriana, ne-ar veni manusa, ar completa perfect escadrilele de F-16.

  11. Cum se platesc serviciile de politie aeriana? Se deconteaza doar cheltuielile sau se ia si ceva in plus.

  12. Ac 3 minute am vazut un elicopter de atac si dupa doua mirage in fata era un avion cisterna ,se vedea mufa aia de alimentare ,la Lavera .

  13. Americanii, cred, ca au trimis cele 2 F-15 ca sa nu trimita rusii cateva Su-27 din Crimeea sa le faca la bulgari politie aeriana! Pentru a salva aparentele si a arata ca toti suntem intr-o mare alianta, aliati de nadejde, bla, bla, bla…

  14. Am o intrebare ! Eu fiind mai nou pe server am rămas cu articolele in urma : 1 . Ce raza are Patriot 3 MSE ? Am vazut in unele locuri si 30 km si 50 km .

  15. Jihadijohn,cam nefericit id ul tau cand te gadesti ca i au trimis ceva cu drona de a ramas eviscerat dar e bine ca e langa mohamed cu cele 72 fecioare si o turma de capre ,ai grija sa nu te intalnesti cu Abu Azrael prin rai.

  16. 72 de virgine s-au facut doua capre si doua hoaste stirbe, ca la citi jihadisti ai ISIL i-au trimis lui Allah – asta e, s-a rationalizat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *