SAUR 2 in toata splendoarea lui…

Galerie FOTO de la Parada de 1 Decembrie.

 

Surse FOTO: Revista Tactica & Alin Ionescu

Iar acum nu putem decat spera sa-l vedem si in dotarea unitatilor militare romanesti. SAUR 2 este un produs romanesc de cea mai buna calitate, avand performante dinamice si de protectie superioare tuturor transportoarelor blindate aflate astazi in dotare, iar cu ocazia testelor desfasurate la Craiova, timp de o luna de zile, a reiesit ca este cu adevarat o masina de lupta foarte performanta, atat pe teren greu cat si pe apa.

Pretul unui SAUR 2 este cu putin peste 50% fata de Pirahna IIIC, in timp ce masina in sine este superioara trasportorului elvetian…

GeorgeGMT

81 de comentarii:

  1. Acum 2 saptamani,Ambasadorul Marii Britanii,Martin Harris,s-a plimbat cu Saur 2 si a fost mai mult decat incantat.Le-a propus celor de la Moreni dotarea transportorului cu tehnologie britanica,in cadrul unui program de cooperare militara.In acest context,nu vad ce ar mai avea de comentat MApN.

    1
    • Sa vezi SAURul 2 pe apa…zici ca l-a facut mama lui cu un broscoi 🙂 . Atinge 11km/h, poate opri, de la viteza maxima, sau se poate intoarce la 180* in sub trei lungimi de TAB si una peste alta, aceasta masina chiar isi merita numele de „amfibiu” fiind foarte performant in zone umede, rauri sau lacuri.
      Este inca si mai smecher pe teren accidentat mocirlos, putand trece indiferent de starea terenului prin zone unde restul TAB-urilor romanesti raman intepenite si ma refer aici la TOATE celelalte modele aflate in dotare.

      • Razvan Mihaeanu

        O intrebare (pentru ca sincer, nu mi-am pus-o pana acum)..”jeturile” de apa sunt…”thrust vectoring”?
        😛

        • Razvan Mihaeanu

          In clipul asta de a mai fost postat…

        • Pai alea carenate, cum sunt la SAUR2, daca sunt orientabile nu au nevoie de carma… la altele sunt niste aripioare in spatele elicelor…

          • Pe pagina Moreniului vorbeste de niste clapete.
            M-am uitat la propulsoare si, la partea lor din spate, spre masina, par sa fie acele clapete; se vede articulatia deasupra propulsorului.
            Probabil, cand face dreapta (de ex) clapeta se pozitioneaza in spatele propulsorului si deviaza jetul de apa spre lateral. Dati un stop cadru cand apare propulsorul si uitati-va atent.

          • Pai si eu tot asa vad, nu se misca cu totul ansamblul carenat al elicei pe azimut ci doar „aripioara”din spate…care seamana la SAUR2 cu un fel de „scoica” ce…si asta mi se pare interesant, nu numai ca misca jetul de apa in stanga-dreapta, dar cred ca unghiul pe care il face s-ar putea sa fie si putin…”thrust reversal”, ca in cazul unor aeronave dotate cu asemenea sisteme de aterizare in spatele motoarelor cu reactie…

            • Nu cred ca-l misca stanga-dreapta pentru ca, la stanga, ar arunca apa in corpul masinii. Cred ca fiecare propulsor, pe partea lui, poate scoate jetul spre exterior. Daca iese si thrust reversal e si mai bine dar, daca poti s-o intorci in loc, nu mai e asa imperativ (mai ales daca ar complica/scumpi executia/functionarea piesei).

              • EB- ma refeream stanga -pentru elicea din stanga si dreapta pentru dreapta, normal…mai sunt doua lucruri de mentionat:
                -carena „shrouded” a elicei e taiata transversal in spatele elicei, insa oblic (deci spre exterior) si nu la 90 grade, ca sa ajute directionarea;
                -„scoica” directionala din spatele elicei poate fi pozitionata (depinde de materialul din care e facuta si de grosime) sa actioneze in timpul rularii pe uscat ca un fel de blindaj de protectie (in plus fata de cel existent/carena) al elicei impotriva proiectilelor de un anumit tip de calibru…

              • M-am uitat la cateva modele de avioane, la thrust reversal au, nu una ci doua clapete pe lateralele motorului, care se „inchid-fac contact in spatele jetului”..deci scoica de la SAUR 2 are numai una -concluzia, jet directional doar. Nu-i rau deloc.

        • Intr-un fel, oricum este extrem de manevrabil pe apa si fiind carenate, ofera destula protectie pentru elice.

          • Mi-ai luat-o inainte, e intr-adevar „smart design”…

            • OK boys, am vorbit acum 5 minute cu Moreniul, iar sistemul de schimbare a directiei are la baza clapetele pe care le-ati remarcat si voi, in timp ce corpul turbinei este fix, insa credeti-ma, se intoarce de zici ca-i tragi frana de mana! Ideal pentru Delta si canalele de apa mici si intortocheate. De fapt protectia propulsorului ii asigura o functionare fara probleme in zona Deltei unde apa este plina de resturi vegetale.
              Insa ar trebui remarcata si agilitatea foarte buna pe teren accidentat. Acolo unde B 33 sau SAUR 1 au ramas impotmoliti, s-a folosit SAUR 2 pentru remorcare…
              De comparat cu Pirahna IIIC nici nu poate fi vorba, „elvetianul” fiind mai slab decat SAUR 2, destul de semnificativ mai slab, iar in zona lagunara s-ar incurca printre crengi si lastaris, daca il bagi in apa.

  2. se poate si la noi.nmai ca guvernul cumpara de la unul si de la altul produse pe care noi le putem produce la jumatate de pret si mult mai bune.in loc sa dam de mnca la ai nostrii,le dam la altii.si GEORGE imi place foaret mult poza de la comentariul tau,BASARABIA e pamint ROMANESC.

  3. O frumusete de masina.
    Cred ca acum se vede cel mai bine ca turela IOR de pe SAUR ar merge foarte bine si pe Dusterul Army. Acum am vazut mai bine ca soclul e hexagonal si nu octogonal, cum crezusem initial.
    Imaginati-va turela asta pe Duster, cu soclul hexagonal in interiorul masinii, turela fiind afara doar cu partea mobila, de la placa circulara in sus. Soclul s-ar sprijini simplu pe un stalp fixat in podeaua masinii, intre spatarele scaunelor din fata sau putin mai in spate. Nu ar fi necesare ranforsari, doar patru diagonale, pe sub plafon, de la soclul turelei catre stalpii de colt. La o masina usoara, pe care ai pus deja kituri de protectie (cel putin asa spune Army Recognition) fiecare kg economisit este important pentru ca afecteaza mobilitatea, stabilitatea, consumul si raza de actiune a masinii.

  4. Doar 2 comments:

    1. George ai idee cine sunt astia: „…A fost o promisiune a ministrului Apărării, Mircea Duşa, când a avut loc întâlnirea cu directorul de la Automecanica Moreni, pe care şi-a respectat-o în final, deşi a întâmpinat o opoziţie fantastică din partea unor reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale de a nu intra Saur 2 în testele respective.” Ar trebui sa le aflam numele si sa-i pomenim de bine pe aici sa afle toata lumea.
    2. Turela pare ok dar eu as vedea ceva mai puternic, poate pe TBT. Ma gandesc turela gen Samson RCWS-30 dar cu tun de 35 mm (GDF-005 sau mai nou), mitraliera de 14.5 DShK si un lansator de proiectile reactive calibru mic ghidate laser (gen STAR-80L, Hydra, etc.). Atunci ar fi un IFV adevarat si nu doar un APC.

    • Absolut de acord cu punctul 1. Ar trebui sa le stim numele ca sa aprindem, cand mergem la biserica, lumanari pentru sanatatea lor ……. la Morti.

      Pentru armata noastra nu cred ca vor pune asa ceva pe SAUR. Pentru optiunile APC / IFV, aruncator 81/120 mm, artilerie de sprijin (turela Cockerill 105/120 etc) cred ca va intra noul TBT, mai bine protejat decat SAUR-ul. Poate pentru export.
      Oricum, SAUR are atat de multe optiuni de echipare si destinatii ca te doare capul numai cand incepi sa le enumeri.

      • Eroule, la punctu 1 sa le dea si adresele mah, sa facem reeducare cu ei 🙂 🙂

      • Turela OWS 25mm a fost deja integrata pe Saur2, la fel ca si turela sistemului Crotale, mai putin partea de electronica…

        Saur 2 il vad si eu util pentru zona de Delta/inf. marina, iar in restul cazurilor poate sa aibe rol de linia a -2-a: artilerie, inclusiv mortiere, AA, medevac, punct de comanda, vehicul de cercetare (la nevoie) – fiind agil, decontaminare, logistic-tractare, chiar si pt. vanatori de munte (mai importanta fiind agilitatea decat protectia) si chiar APC.

        Pentru TBT as pastra rolurile grele, de sprijin direct: rachete AT/multirol STAR-80L, APC greu, tun de sprijin 105/120mm – turela Cokerill.

        Mai trebuie tinut cont de faptul ca TBT va fi omologat si gata de productie abia peste 3-4 ani… iar pana atunci trebuie neaparat inlocuit parcul activ foarte vechi, deja bun de cimitir: TAB-71/M in special. Iar aici Saur 2 are o nisa foarte buna.

    • Nu le cunosc numele, dar asa este, a fost o rezistenta destul de mare, a durat cam sase luni de lupte si discutii, ca SAUR 2 sa fie acceptat GRATIS la teste in Craiova. Nu stiu daca meritul ii apartine exclusiv lui Mircea Dusa, mai degraba as merge pe mana Sefului SMG, Gen Danila, care a facut mult lobby pentru SAUR 2 si care incearca sa convinga ministerul sa-l cumpere la anul, macar in cateva bucati.
      Faptul ca efectiv pe ultima suta de metri SAUR 2 ajuns la parada, desi nu era programat sa participe, este iarasi meritul MApN, care a invitat trasportorul cu doar cateva zile inainte de 1 Decembrie, deranjandu-i pe unii…
      Asa cum am mai spus inca mai sunt ofiteri superiori in structurile de forta foarte patrioti, care nu sunt corupti, care au o viata de familie demna de notiunea de ofiter superior, iar pe unii dintre ei am avut onoare sa-i cunosc de cand, impreuna cu Marius, ne tot plimbam si scriem memorii catre factorii de conducere.
      Nu sunt multi, dar inca mai sunt.

    • O mica erata: mitraliera de 12.7 DShK nu 14.5 KVP (graba strica treaba si scriu prostii).

  5. De sus, daca ma uit pe Resboiu si aici pe pozele astea, pare ca este mai bine protejat ca si MLI 84 M – deci s-ar putea ca gradul de protectie al Saurului 2 sa fie mai bun decat la masina de lupta a infanteriei.
    Sa vedem daca o sa dea ai nostri finantare pentru ele.
    Cred ca ar merita macar un prim lot de 32 de bucati comandat.
    Daca se misca asa de bine pe teren cu apa si noroios – il vad cu OWS 25 R in trupele de infanterie marina din delta.
    Mai ales ca avem deja in stoc turelele respective.

    • Nu cred ca va intra cu OWS 25R. E foarte inalt cu turela aia.
      Aooi ar trebui sa ne gandim ca israelienii au scos o turela stabilizata, care poate utiliza acelasi pachet de armament dar cantareste doar 750 kg fata de 1500 kg OWS 25R. Vorbesc despre turela teleoperabila Thyphoon, momentan folosita pe navele militare dar nu cred ca ar fi o problema s-o adapteze pe un SAUR sau MLI.

    • OWS 25 nu va fi pe SAUR 2 si oricum ar fi prea inalta. S-au facut teste de stabilitate cu ea si cu sistemul AA Crotale, insa doar atat.
      Si daca tot vorbim de SAUR 2 repet inca odata faptul ca pretul unui trasportor, fara sistemul de armament, dar cu senzorii incorporati, este de aproximativ 60% din pretul platit de Romania pe Pirahna IIC, in conditiile in care performantele masinii romanesti sunt peste cea elvetiana.
      Poate ca sunt si un pic subiectiv, insa intrebarea pe care mi-o pun este: oare nu ar trebui sa fim toti subiectivi cand vine vorba de interesul nostru national si de slujbele noastre?!

      • George GMT – turela respectiva o ai deja in stocare, inaltimea turele este si un avantaj, nu doar dezavntaj daca ai de gand sa o folosesti in Delta. sau zone cu stufaris. Masa: Weight
        1100 Kg. (without the gunner) deci nu adauga prea multa la vehicul.

  6. E frumos, e ‘d-ai nostri’, se misca bine, e mai ieftin, au nevoie de ele…dar daca NU VOR sa-l cumpere…geaba…

  7. Am si niste intrebari pentru specialistii in locomotie pe roti si senile.
    1) Este vreun impediment in a costrui un IFV cu roti in loc de senile? Adica am impresia ca ultima generatie de IFV-uri franceze, VCBI, este pe roti si inlocuieste IFV-uri pe senile (AMX-10P) si atat italieniii cat si francezi au vehicule de sprijin destinate liniei intai cu armament greu (tunuri de 105 mm si 120 mm) tot pe tori.
    2) Un vehicul pe roti ca SAUR 2 ar putea fi convertit in vehicul pe senile si astfel sa constituie baza pentru un IFV sau un sistem modular de armament cum e CV90? Stiu de o conversie in sens invers de la senile la roti AMX-10P are o varianta pe roti AMX-10RC inarmata cu tun de 105mm.
    3) De ce este diferenta aia mare intre garda la sol a unui vehicul pe roti si a unuia pe senile. Adica din Saur 2 trebuie practic sa sari din spate, pe cand dintr-un vehicul echivalent pe seniele este de ajuns sa pasesti?

    • vesticii datorita infrastructurii moderne si retelei foarte dense de sosele merg din ce in ce mai mult „pe roti”
      avantajele sunt evidente ,de la logistica la mobilitate, in timp ce dezavantajele se reduc
      eu tind sa cred ,ca se va merge din ce in ce mai mult in directia asta
      sistemele de transmisie se perfectioneaza ,la fel cel de armament
      la nr 3 ,raspunsul e din cauza sistemului „secundar” de ttransmisie,adica arborii de transmisie si transmisiile planetare,necesare ,care la un blindat pe senile nu sunt necesare ,antrenarea facand-o roata motrice din fata (la mli) sau spate (la tanc)
      transmisia primara e principalul impediment intre un senilat si unul pe roti(cutia de viteze,ambreiajul ,echivalent)
      daca la un senilat ,pata de contact foarte mare ,si faptul ca totul e angrenat de o singura roata motrice de mici dimensiuni ,face ca transmisia sa suporte forte foarte mari si de asta se folosesc transmisii fara legaturi mecanice(gen hidrodinamice la tancuri)
      la apc-uri fortele sunt distribuite si permite folosirea altor tipuri de transmisii cu o eficienta mai mare
      dar cum am spus ,ele evolueaza,daca japii au fost in stare sa puna o cutie cu variatie continuua pe un tanc de 50 tone..

      • Mai am o intrebare.
        Daca am avea un vehicul pe roti cu un sistem de propulsie hibrid electric cu motoare electrice in fiecare roata atunci n-am putea cumva renunta la transmisie si planetare si sa obtinem astfel un vehicul pe roti cu garda la sol mai mica, fara vulnerabilitati date de planetare si transmisie care sunt in afara blindajului si mai rezistent la a fi imobilizat de Lucky Shots decat un vehicul pe senile (ar trebui sa fie distruse doua-trei roti pe fiecare parte fata de o doar o roata motrice sau pur si simplu rupt senila)? Ar putea fi un astfel de vehicul la fel de mobil in teren accidentat ca si unul pe senile?

        • dificil de spus ,au mai incercat la nivel de cooncept unii ,dar nimiic mai mult
          in teorie un butuc motor-planetar e ideal
          usor de inlocuit ,redundant ,simplifici in general constructia ,dar banuiesc ca inca ansamblurile astea hibride nu au ajuns la un nivel satisfacator de randament la clase mai mici de vehicule(la locomotive se foloseste de foarte mult timp solutia)
          eu la saur 2 as avea o critica
          nu stiu de ce ai nostri insista cu locasurile de tragere laterale(nu stiu daca e o cerinta a armatei din anacronism),dar in general nu au utilitate si lipsa lor simplifica constructia(ceva cost suplimentar redus) si simplifica montajul blindajului suplimentar ,in acelasi timp ce ii scade costul(fiind placi unitare de dimensiuni regulate, simple)

          • Locasurile de tragere sunt o cerinta a MAPN… care chiar a dorit ca ele sa acopere o raza mai mare…

            • daca sunt cerinta a mapn si nu stiu cat poate cantari in formularea unui caiet de sarcini ,cerinte etc ….de ce la piranha nu sunt si le-au luat??
              oricum ,insistand ca mi se par inutile

              • Pai nu-ti dai seama ca Piranha au fost luate cu caiet de sarcini facute dupa ele ? 🙂

                Ce concurenti au mai fost in competitia atunci?

                Moreni a fost luata in calcul cu Saur 1 atunci?

                • Pai sti bine ca n-a fost luata. In seara deciziei Moreniul s-a prezentat cu SAUR 1 dar ii mai trebuiau cateva ore sa abtina nus ce aprobare 🙂 Oricum SAUR 1 este sub Pirahna IIIC, dar daca ar fi fost cumparate 31 de SAUR 1 astazi aveam TBT-ul.

              • @Arhengel
                Probabil n-o fi chiar asa usor sa nimeresti cu o grenada sau un ag-7 fix pe trapa aia cand vehiculul e in miscare. E un risk intr-adevar..dar daca sunt o cerinta a MAPN…

                • @GSG9

                  Da cu protectia NBC ce faci. Am stat in Saur 2. E al dracu de inghesuit si nus stiu daca 9 oameni reusesc sa-si puna echipamentul de protectie in sub un minut. Si in cazul unui atac cu mortiere este de ajuns o lovitura cazuta la cativa metri ca sa se umple compartimentul de lupta cu gaz sarin, VX etc.

                • @Arhengel. SAUR 2, ca orice trasportor, este rezistent in fata NBC. In caz de atac chimic sau bacteriologic, masina de lupta se inchide etans si ai timp berechet sa-ti imbarci costumul, dar ma indoiesc ca in alte TAB-uri spatiul ar fi semnificativ mai mare, desi SAURul este mai scund decat Iveco.

              • Locasurile de tragere de pe lateralele SAUR 2 sunt o cerinta expresa a militarilor romani. Mai mult decat atat, in urma testelor de la Craiova, acestea vor fi un pic modificate in sensul cresterii unghiului acoperit de un tragator, prin mutarea un pic mai in fata, sau un pic mai inafara, a acestor fante.
                Rostul acestor locasuri de tragere este dat de posibilitatea grupei de infantarie de a proteja flancurile transportorului, desi in timpul mersului nu poti avea precizie. Aceste fante de tragere sunt si unul dintre motivele pentru care SAUR 2are scaunele asezate spate-n sapte.

                • Pai de aici se vede cat de prosti sunt cei de la MApN- asa de praf sunt cei care iau decizii.
                  Parca ai fi in anii 1960 si mai conteaza ca efectuezi loviri frontale cu sute de tancuri si TAB-uri.
                  Apoi o sa spuna ca Saurul 2 nu e bun ca are gaurile laterale.

              • Mai au si rol de observatie, ceea ce e si mai important. Daca ai in spate 6 soldati, e preferabil 6×2 ochi care se uita dupa pericole decat sa ii tii sa se uite in tavan.

            • O tampenie, mai ales cand ai alte solutii, cu turele teleoperabile de calibru mic.
              In plus, poti ingloba sistemul Iron Fist, dezvoltat de IMI, sistem mult mai usor si mai ieftin decat Trophy (undeva la 160.000$/sistem , contract cu India), si care, pe langa ocupatia clasica (RPG, rechete, proiectile etc) permite identificarea rapida a locurilor de unde se trage cu armament de infanterie.
              Ulterior au dezvoltat, pentru fortele navale, o miniturela, pe baza lansatorului Iron Fist caruia i-au adaugat o mitraliera de 7,62mm pentru riposta prompta asupra punctelor de tragere adverse. Cred ca ar merge adaptata usor pe Saur.

          • @niko
            …imagine mai clara cu…”hublourile” de tragere ale lui Saur2:
            https://lh4.googleusercontent.com/–nHPlWrxL9A/UlgQFvXxn5I/AAAAAAAASng/HrGQ5i9CSe4/s640/saur-II-1.jpg

            Nu prea cred eu ca ar jena prea mult prin „patratimea” lor 🙂 blindajul aditional…

            • nu vreau sa ma leg de ele ca de ceva care ar fi ultimul lucru la el
              doar ca in parerea mea nu au cine stie ce utilitate(sunt dintr-o epoca cand gandirea era alta)
              una peste alta, spatiul eliberat poate fi mult mai util folosit ,atat pe exterior ,cat si interior
              un blindaj standard ,regulat pe partile laterale (asemanator cu cel de la piranha),e mai ieftin si ofera o rezistenta structurala mai buna(nu esential ,dar superior),plus ca la saur e mai inclinata partea laterala
              plus ca pe interior odata eliberat locul poti reorganiza mai eficient unele agregate,cutii etc
              gandeste-te cat ii ia unui soldat sa „fixeze” pusca in orificiu ,sa tinteaca
              in ansamblu e dificil sa deschizi orice trapa ,ptr ca conducatorul sau comandantul ar fi cei care intarzie cel mai mult sa se „echipeze”
              oricum ,tind sa cred ca nu e o solutie optima,mai ales din prisma coonflictelor in care am face parte in viitor

              • „…oricum, tind sa cred ca nu e o solutie optima, mai ales din prisma conflictelor in care am face parte in viitor”…depinde la ce conflicte te referi…

                Lazarul sarbesc (ajuns deja la varianta a 2-a), cu semi-caracteristicele MRAP/urbane:
                http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?228060-Serbian-defence-Company-YugoImport-unveils-new-8×8-armoured-vehicle-Lazar

                • Lazarul sarbesc mie imi place mult ,mai ales calitatatea ingrijita de fabricatie ce se observa
                  totusi ptr. noi as merge pe un concept mai clasic
                  si in fine, cu toate ca nu cred in utilitatea lor, nu cred sa fie o problema esentiala locasurile alea de tragere
                  dar ma intreb ,daca se da cu bombardeaua chimica in proximitatea unui transportor(si ma gandesc ca nu vor sta singure),aia de stau afara nu trebuie sa se miste tot in complete chimice??
                  deci pana la urma, ori ca merg in orase si acoper flancurile cand merg sau stationez in sir indian ,ori ca pun o protectie ca lumea???
                  e ca intrebarea cu siguranta activa vs siguranta pasiva in automotive
                  care e primordiala
                  avand sailr-ul ai un sistem mult mai performant decat ochiul uman, care, in momentul cand se luasera in calcul orificiile alea la nivel de gandire, nu exista

        • nu ma refeream la trapele de pe acoperis ,ci la locasurile de tragere laterale ,alea unde fixezi akm-ul si tragi
          ptr situatia prezentata de tine e mai eficient un sistem nbc cu suprapresiune si o turela telecomandata oricum ar trebui sa rezolve problema unghiului de tragere in jos ,oferind suficienta acoperire laterala,chiar si spate
          mai ales ca vor avea sailr-ul ,deci avertizare
          sunt niste chestii foarte specifice si cu un uz limitat
          deci eu vad situatia cam asa ,cand s-a tras inspre sau un prooiectil de mortier cade aproape sailr-ul te avertizeaza si lansezi sau lanseaza fumigenele ptr mascare,cred ca iti indica directia ,deci aliniezi turela (care oricum vede mai bine decat un soldat prin fantele laterale in conditii de mascare)
          ai timp de riposta suficient ,la fel timp ca soldatii sa puna pe ei ce le trebuie
          plus ca eliberezi peretii laterali pe interior ptr o mai buna organizare a interiorului

    • la nr 2 as spune ca daca triunghiul dintre randul 2 si 3 de roti nu are rol in structura de baza a vehicolului ,ptr a permite o linie continua ptr senile si cu modificari in structura frontala(zona botului) ,ranforsari ptr a instala lagarele,locasele transmisiei s-ar putea
      cred ca ar fi necesara mutarea postului de conducere mai in spate etc
      chestia ca modificarile ar fi prea ample ,ptr a se justifica
      asa ca daca nu pleci din conceptie cu asa ceva gandit ar fi mai greu
      a doua solutie ar fi ca la trenul posterior(randul 3-4,care nu e director)sa instalezi un sistem de senile
      ar fi mai simplu ,dar ar fi de cantarit daca ar aduce cu adevarat un beneficiu montarea unui kit din asta

    • eu am propus asa ceva aici cu SEP luat ca si exemplu:

      http://www.rumaniamilitary.ro/concepte-mli-ul-romanesc-dupa-mli-84m

      „O alta optiune ar fi crearea unei platforme comune pentru sasiuri pe roti dar si senile in cadrul programului TBT, platforma modulara care sa poata juca o diversitate cat mai mare de roluri si, asemeni Anders, intr-o paleta de greutate 28-43t sa poata fi echipata cu diferite nivele de protectie.

      SEP (Modular Armoured Tactical System), program dezvoltat de BAE Hägglunds la cererea fortelor britanice si celor suedeze pentru un vehicul modular, usor de configurat pentru misiuni diverse. Initial se prevedea producerea a peste 600 de vehicule in 24 variante, cu module interschimbabile in functie de misiune, cu 40 de modificari posibile. Vehiculul era dotat cu camere video in loc de periscoape si avea o protectie ridicata, putand rezista la lovituri de RPG-7, masa vehiculului fiind prevazuta sa varieze intre 13 si 27 de tone, armamentul variind de la mini-turela de 7,62 sau 12mm la tunuri de 25mm pana la 120mm sau chiar mortiere de 80 sau 120mm.
      Carcasa este realizata din otel cu duritate ridicata, iar blindajul aditional de 1,5t, conceput de firma germana IBD, protejeaza de proiectile perforante de 14,5mm, iar versiunea cea mai grea de blindaj protejeaza de proiectile perforante (APFSDS) de 30mm. Motorizarea era asigurata de 2 motoare diesel a cate 270CP precum si de un bloc electric car putea asigura deplasarea in conditii de silentiozitate pe durata limitata.

      De asemenea, vehiculul SEP dispunea de un sistem de rulare cat mai silentios, in versiunea senilata dispunand de elemente de cauciuc si avea de asemenea elemente care-i reduceau amprenta in spectru vizibil si infrarosu.”

  8. Citeşte totul despre:
    iar 99 soim, Industria Aeronautică Română, reporterii realitatii
    „ŞOIMUL” ROMÂNESC, ÎN PICAJ
    „ŞOIMUL” ROMÂNESC, ÎN PICAJ / FOTO: REALITATEA TV

    Industria Aeronautică Română. Prescurtat – I.A.R. Acronimul cu care au fost denumite toate avioanele militare fabricate vreodată de România.

    Ultimul dintre acestea, IAR 99 Şoim, este considerat cel mai de succes produs al cercetării şi industriei de profil autohtone. Dar astăzi, paradoxal, este la un pas să rămână doar o pagină uitată a istoriei. Cu toate că este ieftin si fiabil, iar armata română are nevoie de el.

    Cum s-a ajuns la această situaţie şi mai ales, cine sunt vinovaţii, aflaţi sâmbătă, de la ora 21:00, la Reporterii Realităţii.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/soimul-romanesc-in-picaj_1332373.html#ixzz2mgqdRs89
    Follow us: @realitatea on Twitter

  9. Ce dur ar fi ca MBT-urile viitoare sa fie 8×8 sau 10×10 😀 Oricum daca Saur 2 nu va avea si model IFV,sper macar TBT 8×8 sa aiba,cum are si imaginea de pe Wikipedia cu Saur 3,eu vad necesar un model de vehicule IFV(ca MLI-urile),macar pentru batalioanele mecanizate.

  10. Am aflat care SAUR va intra in dotarea MAPN… e vorba de SAUR noua… zeci!

  11. Ponta zice ca am avea nevoie de armata, totusi:
    http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/victor-ponta-avem-nevoie-de-biserica-si-armata-200183.html

    „Premierul a spus că este obligaţia oricărui guvern să sprijine un proiect dedicat elevilor şi studenţilor.

    “Nu întâmplător în aceste vremuri în care atât de multe lucruri ne despart sunt două simboluri în jurul cărora românii se strâng, în primul rând Biserica şi în al doilea Armata Română, simboluri de care avem foarte mare nevoie pentru a nu ne pierde în lucrurile care ne despart zi de zi”, a mai spus premierul.”

  12. O prezentare interesanta a principiului „water jet”.
    http://www.youtube.com/watch?v=qg14dKSByM8
    Nu stiu daca la Saur este asa ceva, dar e instructiv.

  13. sa ne rugam de cei de la DISCOVERY sa faca un filmulet cu jucaria asta poate asa inteleg si generarii din HARMATA si nea DUSHKA ca e bun taare SAUR asta …
    si e foarte tare si e foarte tare ..tare tare tare :))

  14. As mai face o precizare fata de manevrabilitatea SAUR 2 pe apa, acolo unde s-a incercat obtinerea unei mobilitati cat mai mari. Manevrabilitatea in mediul acvatic nu are legatura cu trecerea unui curs de apa, acolo unde transportorul navigheza practic in linie dreapta, sau pe-aproape, ci are legatura cu Delta si zona lagunara.
    In Delta spatiile sunt mici, intortocheate, iar prin cresterea manevrabilitatii se reuseste pastrarea vitezei de mars pe apa, la o valoare cat mai ridicata, permitand in acelasi timp manevre, adica inaintarea pe brate de apa stramte.
    In zona Deltei sunt brate mici, pline de resturi vegetale, locuri unde protectia elicei si posibilitatea de manevra pe apa in locuri stramte, o intoarcere de 180 de grade de exemplu, arata adevarataul rol al cresterii de manevrabilitate al vehiculului.
    Inchipuiti-va acum P IIIC, cu elicea lui neprotejata si fara o manvrabilitate deosebita bagat pe canalele Deltei… Bineinteles ca Pirahniile pot fi up-gradate cu kit-uri de navigatie supllimentare: vasle si o panza triunghiulara pentru viraje sub vant 🙂
    Dar cati zeci de metri iar lua unui Pirahna sa faca o intoarcere de 90* si la ce viteza pe apa credeti ca si-ar pierde cu totul posibilitatile de menevra?!
    Una este sa navighezi, poate sub foc inamic, cu 3-4km/h si alta sa poti inainta, chiar in zone pline de „sicane”, copacii, bancuri de nisip, cu 10km/h

  15. sincer sper sa intre in dotare, nu ca alte idei de dupa ’90 care au ramas la stadiul de idei. Doamne fereste sa nu iasa Ponta sa zica ca nu crede ca se vor mai face TAB-uri la Moreni, asa cum a zis si de vaccinuri la Cantacuzino, sau Base’ de tractoare la Brasov. Maine poimaine vor crede ca e imposibil sa mai construim nave pe la Galati, Braila, sau ca nu mai stim nici sa cultivam grau si porumb, poate vin altii de pe afara sa ne arate care sunt ciorapii, sa nu ne incaltam cu fesu’, Doamne-fereste!!

  16. Unde a disparut ideea de secret de stat?

    • E naspa cu democratia asta pe la minister nu?….

      Nu ascunzi TAB-uri, tancuri sau avioane…………………………….mai ales in ziua de azi cand t-i se vede cacatu’ din spatiu…

      Se ascund atomice, lasere, stargate-uri, arme care pot intoarce tot cu cracii in sus in general 🙂
      Ghici ce, nici pe alea nu le poti ascunde, din spatiu poti sa vezi si sub pamant.

      Asa ca, cu aceasta ocazie sper sa fie clar inca odata ca ce vedem aia avem, daca aveam mai mult era bai, pentru noi, balance & chestii….

      • asteptati-va si fiti siguri ca stam mult mai rau decat ce se prezinta pe la parade etc, la cifre ma refer, ca exemplarere cred ca sunt bune….dar daca aveam 500-1000 tr-85-m1, daca aveam 200-300 ATROM, daca aveam 48+ F16, daca aveam 1000 SAUR 2, daca aveam, daca aveam, daca aveam…..

  17. SAUR 2 este cu adevarat un produs romanesc de foarte buna calitate si superior la unele aspecte si btr 2 ,mie imi place mi-ar placea sa-l vad trimis la export ca arte a revitalizarii industriei de aparare,mai ales ca are si un ret foarte bun

  18. Pe un forum am inteles de la un irakian azi ca,dupa unele surse din Irak,ar fi interesati de SAUR 2 precum si alt armament din Romania.

    • Am auzit ca a fost in Ro ministrul apararii din Irak si s-a intalnit cu Dusa, urmand sa incheie un acord de cooperare in domeniul armamentelor dar asta se va definitiva, spuneau ei, la anul.
      Probabil ca sunt interesati de SAUR2 asa cum au fost si de SAUR1 dar niste idioti (nu stiu daca de la MApN, Ministerul Economiei sau Romarm) le-au dat pasi.
      Oricum, indivizii care au facut asta ar merita impuscati, batuti rau si, apoi, judecati pentru tradare.

      • Batuti rau, impuscati in cateva zone cu calibru mic, si abia apoi judecati in stil romanesc, unde un proces dureaza 15 ani. Macar asa nu ne mai facem griji cu lipsa spatiului din inchisori – n-o sa supravietuiasca pana la sentinta.

        Am fost rau? Eu zic ca prea indulgent, ca asa sunem noi romanii, mai blegi.

  19. Apropos de exporturile Romaniei, gasiti aici date despre exporturile de armament din 2012. http://www.gandul.info/stiri/harta-clientilor-de-armament-ai-romaniei-cum-au-evoluat-exporturile-militare-romanesti-in-ultimii-ani-11707180
    Foarte pe scurt: scadere, lipsa de finantare a productie, chiar si cand productia este acoperita de contracte ferme. Prostie? Coruptie? Tradare?

  20. Trebuie să producem în ţară principalele categorii de tehnică de luptă. Suntem o armată de baionete. Tot eroismul este degeaba căci răzbiul modern se poartă cu rachete, blindate, aviaţie. Ceauşescu cu 4 clase a înţeles că o armată nu poate fi puternică fără o industie în spate. Este ceea ce politicienii noştrii cu studii universitare nu pricep. Saur este un vehicul bun cam slab la protecţia II B pentru un vehicul de 18 t. Experienţa celor de la Moreni trebuie valorificată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *