Turela Falcon

po1

 

Este o forma de upgrade pentru generatia a III-a. Dimensiunile turelei au fost reduse in scopul de a creste rata de supravietuire a echipajului. Calibrul de 120mm permite instalatiei sa foloseasca toate tipurile de munitie standard din arsenalul NATO.

Tunul este un L30, comun cu al Challenger-lului britanc, rata de foc 8 trageri pe minut.

po2

 

Proiectul beneficieaza de o arma pentru auto-aparare si senzori.

Sistemul de supraveghere, foc si control este digitalizat, vedere 360 grade, termoviziune atat pentru comandat cat si tragator.

po3

 

Capacitatea de supravietuie

Forma si designul pune echipajul sub nivelul turelei, reducand dimensiunile si crescand gradul de protectie al echipajului.

Proiectul prezentat mai sus face parte din arsenalul Iordaniei. Turela este montata pe versiunea Challenger 1, cunoscut la nevel local sub denumirea al-Hussein. Modelul standard Challenger 1 cantareste 62t, lungime 11,5m, inaltime 3,51m, motor diesel Rolls-Royce CV12 – 1.200 CP, gama 450km, viteza 56km/h, echipaj 4 membrii.

po4

 

Tureta Falcon pe APC 8×8.

po5

 

Sursa: Militaryphotos

 

 falcontorret120mm3

Imagini comparative ale turelei Falcon

1512006215152233xt4

 NeroFlash

6 comentarii:

  1. tot despre turela Falcon aici:
    http://www.rumaniamilitary.ro/va-avea-romania-un-nou-tanc-si-daca-da-cum-va-arata

    Turela Falcon este produsa cu componente elvetiene si britanice si incorporeaza un auto-incarcator si tun elvetian RUAG Defense Systems 120-mm / L50 smoothbore superior celui britanic L11 120-mm rifled gun. Auto-incarcatorul, in varianta Falcon1 (AB9C4), este capabil sa traga 8 proiectile/minut, iar primele 3 pot fi trase in 10 secunde si poate adaposti 17 proiectile, restul fiind stocate in corpul tancului. In acest moment exista si varianta Falcon2 a turelei, iar Falcon3 este in pregatire, cu un nou auto-incarcator si capacitate marita de stocare a proiectilelor. Mai multe date pe:

    http://www.military-today.com/tanks/falcon_turret.htm

  2. Falcon rules. O fi ea in uz in Iordania dar e o turela meseriasa prin profilul redus si prin capacitatea de tragere. 8 proiectile/minut si primele 3 (cele mai importante) trase in 10 secunde – e ceva.

    Nu cred sa fie incompatbila cu TR-85

  3. De ce n-ar fi compatibila cu TR-85?

    Nu cred ca Stryker si Challenger 1 ar fi compatibile ca si mod de prindere a turelei… probabil ca au modificat fie sasiul fie modul de prindere a turelei…

  4. Ce greutate are o turela Falcon si care ar fi dezavantajele ei ? Avantajele am vazut care sunt.

  5. CosteaH,nu sunt mare expert, dar din ce am mai gasit pe net, se pare ca la Challenger1 s-au economisit 5 max. 10 tone cu noua turela Falcon fata de cea originiala: „ar permite reducerea greutatii tancului cu aproximativ 10 tone” (dupa cum scriam acum 1 an despre posibilitatea unui nou tanc romanesc.)

    Pentru avantaje-dezavantaje, vezi si articolul despre autoloader:
    http://www.rumaniamilitary.ro/autoloaderul-om-contra-automat-in-tehnologia-tancurilor

    Pe scurt:
    + profil redus, echipaj redus si mai bine protejat in corpul tancului, greutate scazuta a tancului, capacitatea unei prime runde de 3 proiectile in 10 secunde

    – incarcare mai mare in lupta a echipajului ramas, capacitate mai redusa de foc rapid pentru mai multde 20s, unde incarcatorul uman e mai rapid, rezerva de numai 18 proiectile, care daca o imparti pe 4 tipuri inseamna max. 5 proiectile/tip la o singura angajare, dupa care trebuie re-incarcata manual

  6. simpatic tancul :)) imi place mai mult noul Leopard in dezvoltare al Germaniei – Leopard 2 A7 care va avea un tun de 140mm.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *