Finlanda doreste o politica de aparare comuna in Scandinavia si un avion comun: Gripen E!

Gripen-nas-cores-da-Força-Aérea-Suíça-ilustração-Saab

JAS 39 Gripen E

Social-democratul  Eero Heinäluoma a declarat intr-un interviu catre televiziunea finlandeza MTV3, ca Finlanda ar trebui sa ia in considerare achizitionarea de catre fortele sale aeriene a avionului Gripen E/F din Suedia. Politicianul finlandez a mai spus ca datorita crizei economice din ultimii ani, apararea a fost destul de neglijata si ca acest lucru nu trebuie sa se mai repete, ci dimpotriva, dotarea fortelor armate ale Finlandei cu tehnica de lupta moderna trebuie sa fie o prioritate pentru guvern.

Eero Heinäluoma a mai spus ca tara sa are nevoie de o aparare credibila, iar populatia trebuie sa fie pregatita sa cheltuie resurse pentru atingerea acestui scop. De asemenea Finlanda doreste sa creasca cooperarea militara intre statele scandinave, inclusiv prin cooperarea in industria de aparare. Astfel Suedia a achizitionat vehicule blindate din Finlanda, iar acum se discuta despre o achizitie de avioane Gripen de catre Finlanda.

Iar achizitia de avioane noi de catre Finlanda este aproape hotarata, singura necunoscuta fiind tipul, insa politicianul finlandez vorbeste de crearea unei forte militare scandinave comune, sau macar interoperabile, sperand ca astfel costrurile cu mentinerea acesteia ar scadea dramatic. Se face aici referire la dotarea tuturor celor trei tari cu avionul suedez Gripen E/F.

In acest moment nu exista o cerere oficiala din partea guvernului finlandez de informatii in legatura cu o eventuala achiztie de aparate Gripen E, insa acest lucru a fost deja adus in discutia publica.

 

Sursa: Expressen.se

 

GeorgeGMT

Cu multumiri lui Madmax pentru pont

30 de comentarii:

  1. Finlandezii avand in serviciu avioane F/A-18, mi s-ar parea normal ca avionul monomotor cel mai apropiat de F-18 sa fie pe lista lor, adica JAS-39. De vazut daca F-18 vor fi si ele inlocuite cu F-18E/F Super-Hornets, retrase din serviciu sau macar modernizate la un standard asemanator cu Gripen NG…, cel putin motoarele fiind similare.

  2. Bravo lor. Asha da ! Mai sunt si tari are stiu ce si cum sa faca. Adica se admimnistreaza corect.

  3. Veste ok pentru ei, chiar daca e numai de intentie.

    In timp ce la noi…ma dusei de curiozitate (am fost si sambata, cica a fost zi de lucru, de…”recuperare”) sa vad daca pot sa platesc impozitul pe apartament (oricum perioada de reducere cu 10% e pana la 31 martie) si sa vad daca de la CNAS pot sa-mi scot o adeverinta normala de asigurat. Bai fratilor, suntem nebuni! La ambele, cozi de zeci de metri la care sa stai cateva ore bune! Plecai dracu’ imediat…sa stea boborul matusalemic daca are chef!

  4. Social-democratul lor nu poate sa-l sune pe social-democratul nostru sa cumpere si el Gripen E/F? pana la urma polticienii decid

  5. La cum arata situatia aparatelor noastre, chiar daca am demara achizitia in acest moment de aparate noi, nu vor sosi la timp. Aparatele noastre sunt prea vechi ca sa mai apuce sa zboare pana vin soimii noi, apoi operationalizarea noilor aparate va dura inca 2-3 ani.

    In momentul de fata m-as orienta catre un 48 EF T1 din Anglia (vand foarte ieftin SHurile din dotare), cu credit guvernamental la dobanda de 3% si s-ar rezolva situatia intr-un timp foarte scurt la apararea spatiului aerian, cu resurse materiale putine si avand cea mai mare capacitate combativa din zona.

    In plus, fata de cele 48 EF T1, as lua si cele 66 elicoptere de atac Westland Apache, precum si cele 6 AWACSuri E-3 Sentry, daca tot vor sa scape de ele.

  6. De ce vor sa scape de ele?

  7. Ma refream si la motoare… adica GE F414 in loc de vechile F404… Insa nu cred ca e posibil, pentru ca la F18 E/F i-au modificat prizele de aer pentru motoarele GE F414, deci nu e posibil sa re-motorizezi F18 C/D…

    In acest caz, poate ar trebui sa cumpere Gripen C/D aduse la standard E/F, dar cu motoarele volvo, compatibile in mare parte cu GE F404 deja in uz pe F-18 finlandeze…
    Oricum, la peste 48 de bucati fiecare, pot sa opereze si 2 flote total diferite 🙂

    Cum ar fi fost la noi 24-36 EF Typhoon + 48-72 Gripen 🙂

  8. Daca iei Rafale, iei la pachet cu Mirage2000 aduse la standard Rafale 🙂 F35 poate 24 debucati, peste vreo 10 ani cand aproape am platit ratele pentru primul offset:)

    • 🙂 Incepurati saptamana tare de tot, 6 AWACS-uri, 48/74 F-35… 🙂

      Ok, ma joc si eu:
      -faza 1, 36 Rafale (cate 12 pt. cele 3 baze) + posibilate de inca 12 (Craiova, ca-mi sufla rusii de la Nis in ceafa);
      -faza 2 peste 12-15 ani, 36/48 F-35.

      Gata, ce e mult strica 😉 desi 2-3 Airbus 330 MMRT (din care unul pe post de Air Force Ion) n-ar strica. 3 C-17 „avem” la Papa la preaiubitii nostri vecini.

      Desteptaaarea, baaa!

  9. flash flash flash senzationescu!!!!!!
    +14% la MAPN……………………

  10. Sa inteleg ca s-a suplimentat bugetul apararii cu 14%? Adica la un milion de coco s-a mai adaugat o suta patruzeci de mii? Si cit reprezinta asta din PIB?

  11. +14% la o suma care oricum nu ajunge pentru cheltuielile curente, ca sa nu mai vorbesc de munitie, piese de schimb, revizii…
    Adica la 1mld. euro se mai adauga 140 mil…. Macar daca astia ar fi pentru inzestrare pura si tot ar fi ceva!

    • anul trecut s-au reintregit salariile si in concluzie cam toate ministerele au sume in plus pentru a le acoperi.

      probabil asta e situatia si la presedintie, altfel nu imi explic de ce i-ar da Ponta lui Basescu bani in plus.

  12. ar putea sa cumpere vreo 2 Rafale =)) mai ne trebe fratilor pana sa ne punem bine pe piciare sa nu mai faca rusii caterinca de noi…Acum cateva luni ne dadeau tarcoale cu niste bombardiere la vreo 40 de km de tarm pana sa ne trezim noi turci au pornit cu F-16 sa le intercepteze…oricum ma bucur ca urca bugetul sper ca economia sa sporeasca mai mult…

  13. Mai tricolorule nu ne putem compara noi cu tehnica militara de monitorizare a tuciei,noi avem vechituri de la sovietici asa cum primim si vechituri de la americani,deci iti inteleg frustarea dar las-o moarta,oricum tzara noastra e praf din pct de vedere militar asta e din cauza bugetului daca bugetul nu creste atunci nici performanta nu o va face:)

  14. ar trebui sa vedem o crestere uriasa daca s-ar lua avioane F-16 anul asta fara finantare – in afara de aparate sunt si costurile de infrastructura, logistica, training piloti si tehnicieni.

    in rest, bugetul e cam prea optimist la capitolul venituri si va suferi o ajustare in minus pe la mijlocul anului – economia nu prea mai rasufla – dupa atatia ani de criza firmele sunt decapitalizate. ar trebui sa se puna cu taxarea pe Petrom si celelalte cvasi-monopoluri straine care ne spoliaza – Enel, EON, GdF, Orange, Vodafone si sa lase firmele romanesti sa respire, sa se mai reduca din taxe.

  15. S-ar putea ca bugetul pentru avioane sa nu fie la MAPN si ar fi oarecum normal sa fie un fond special sau la Finante incadrat cumva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *