Grecii îngrijorați

grecia meteor sau amraam aim-120 d

Pentru că Turcia va avea Eurofighter înarmat cu rachete Meteor, grecii și-au reînnoit cererea către Statele Unite pentru aprobarea cumpărării de rachete AIM-120D pentru cele 20 de F-35A pe care le așteaptă.

Deocamdată americanii nu au dat un răspuns așa că grecii își fac planuri alternative, astfel, dacă Washingtonul nu aprobă vânzarea rachetelor AIM-120D către Atena, grecii își vor dota aparatele F-35A cu rachete europene Meteor.

De menționat că Grecia are deja la dispoziție rachete Meteor integrate pe flota de Rafale franțuzești, dar forțele aeriene locale consideră că este imperios necesar ca toate avioanele lor să aibă capabilitatea de a angaja ținte dincolo de raza de 150 km, iar dacă americanii nu se mișcă mai repede, Atena va comanda o nouă tranșă de Meteor de la MBDA.

AIM-120D este cea mai avansată variantă a AMRAAM, ca și ultima de altfel, și ar avea o rază de acțiune, în funcție de mai multe considerente, între 160 și 180 km, în timp ce Meteor ar avea o rază superioară, după unele surse, chiar+250km.

De menționat că americanii au deja în pregătire o înlocuitoare a AMRAAM și anume AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile (JATM).

În acest moment, Grecia deține o flota de 24 de Rafale F3R dotate cu rachete Meteor, MICA, SCALP și AM39 Exocet, Rafale fiind din punctul de vedere al razei maxime de angajare a inamicului, avionul de primă linie al grecilor, deși țara a primit deja și un număr semnificativ de F-16 modernizate la standardul “Viper”.

Iar dacă pentru F-35A există și opțiunea Meteor, pentru flota de F-16 Viper doar AIM-120D poate fi luată in considerare, pentru că eu n-am auzit ca americanii să fie de acord cu integrarea Meteor pe F-16 Block 70.

GeorgeGMT

11 comentarii:

  1. Rafale are deocamdata 1 Way data link cand vine Typhoon-ul in Turcia va avea 2 Way data link si Typhoon-ul poate sa aiba posibilitatea de supercroaziera cu viteza mai mare asa ca va avea un mic avantaj acolo.
    E normal sa fie ingrijorati mai ales ca la restul capitolelor Turcia cel putin pe hartie pare superioara – drone si rachete sol-aer produse local, Kizilema in teste, tanc modern in teste de acceptare etc.

    8
    • cand ai Leo2A6 in dotare nu te prea temi de Altay. ai dreptate insa la faza cu Rafale si Typhoon

      1
    • „Rafale are deocamdata 1 Way data link”

      Deja acest lucru nu mai este valabil de la F4, în special deoarece MICA NG va fi echipat cu acesta.

      Pentru Eurofighter cu Captor-M, aceasta era ocazia de a dispune de un senzor la distanță în timpul celor câteva secunde pe care durează faza de angajare, în care racheta își activează sistemul de ghidare, pentru a asigura avionul trăgător că nu va rata ținta în timpul unui tir la distanță foarte mare, avionul fiind potențial incapabil să asigure iluminarea și urmărirea țintei sale în această configurație, chiar și cu o antenă radar foarte mobilă în conul său frontal.

      Rafale cu AESA nu avea cu adevărat nevoie de acesta, chiar și de la F3R în 2019, anul în care Meteor a fost declarat operațional. Atât. În plus, era o cheltuială în minus, iar având în vedere că doctrina prevedea că Meteor era rezervat pentru multiplicatorii de forță adversari mari, de tip AWACS sau avioane de realimentare, care nu sunt cunoscuți pentru SER-urile lor de păsări mici, ci mai degrabă de nave de croazieră, nevoia nu era cu adevărat justificată.

      Acum, operațiunea Sindoor a trecut și ea prin asta… Dar asta este o altă discuție.

      Interesul principal astăzi rămâne acela de a putea efectua o evaluare a daunelor de luptă în timpul unei salve de mai multe rachete pentru a le „retasca” din zbor în caz de bruiaj, de exemplu. Nu este o idee proastă.

      Cu toate acestea, această chestiune a fost amplificată de trolii englezi de la Mathusalem pentru a ilustra una dintre (rarele) „slăbiciuni” ale Rafale în comparație cu Eurofighter, care este atât de SUPERIOR.

      …Ciudat, dar asta nu a împiedicat exportul a două ori mai multe avioane Rafale decât Eurofighter în doar 10 ani, între 2015 și 2025.

      …Probabil că forțele aeriene cliente nu știu ce este o legătură bidirecțională de date între avion și rachetă.

      • cuvantul cheie – „va fi” undeva in viitor adica nu maine nu in prezent – sunt convins ca F4 va avea magistrale de dtate capabile de 2 way data link dar deocamdata Rafale zboara cu 1 Way data link.
        Si inca ceva Mica NG nu e Meteor – Mica NG va readuce la paritate racheta execelenta MICA cu AIM 120 AMRAAM sau Derby ER din punctul de vedere al razei de actiune. Sigur cu un cap nou de cautare care este si mai bun si mai precis pentru urmarire a tintelor stealth.

        1
        • Nu „va fi” ci „este”.
          Rafale F4.2 este operațional în aviația franceză din octombrie anul acesta, chiar dacă sunt puține exemplare. Progresiv, toată flota franceză va trece chiar la standardul 4.3.
          Și toate avioanele livrate de acuma sunt cel puțin la standardul F4.2.

      • hai sa vedem acum in 2025 cat e superior mai este Rafale in comparatie cu Typhoon?
        Radara AESA – ambele avioane – posibilitate de a directiona si mecanic antena AESA Typhoon.
        Rafale s-a laudat cu SPECTRA dar realitatea a batut filmul in confrunatarea cu Pakistanul si un Rafale a fost doborat deci poate sistemul frantuzesc nu este chair asa de avansat pe cat a fost marketingul.
        La parametri de zbor nu il vad pe Rafale superior, la supercroaziera Typhoon este superior ceea ce permite ca acesta sa imprime rachetei o viteza inititiala mai mare => raza de actiune mai mare cu aceeasi racheta.
        In ceea ce priveste contractele stii foarte bine ca ele sunt si de conjunctura/ relatii internationale si marketing deci nu sunt un criteriu clar de departajare.
        Cate Rafale si cate Typhoon au fos produse pana acum daca este sa o luam asa?

        1
  2. „India Eyes RAFAEL’s 250 km “Sky Sting” Missile as Indo-Israeli Defence Alliance Strengthens Amid China-Pakistan Air Threats” And the Greeks will buy if necessary…

    2
  3. Deci grecii au Meteor. Turcii nu au, dar vor avea.
    Si tot grecii sunt isterici.
    Nu prevazatori, ca se intelege ca deja fusesera prevazatori, era in pending cererea.

    1
    • Nici nu au cum sa nu fie isterici, daca dupa finele primului razboi mondial erau tari cu populatie relativ egala, astazi turcii sunt de 7 ori mai multi si isi mai su dezvolta o industri proprie de aparare cu R&D propriu. Mai exista si o vadita expansiune de tip otoman a turcilor. Este clar ca ei sun principalii vizati, mai cu seama zona insulelor!

  4. alt spagat european
    pe de o parte pompeaza sute de miliarde de euroi in grecia, care e flancul de sudest al evropei, franta le da sau vinde, naiba stie pe ce bani diverse chestii, pe de alta parte vand regimului sfertotaliban tehnica moderna, inclusiv meteor.

    oricum ,finger up (nuse stie care din ele) pt turci care cumparau rulmenti acu 30 de ani si acum isi fabrica mai di tati

    suturi in cur establismentului rumunesc care cumpara barcaze de la sponsorii al qaida

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *