Charles de Gaulle in Oceanul Indian

07CDG201IA07NATHALIENOCART.jpg

Francezii si-au trimis proaspatul modernizat portavion, impreuna cu grupul sau de lupta, intr-o croaziera de antrenament prin Oceanul Indian si Goful Persic, acolo unda grupul naval francez se va antrena in comun cu US Navy.

Din grupul de escorta a portavionului fac parte: distrugatorul Forbin (D620)-clasa  Horizon, fregata anti-submarin Jean de Vienne – clasa Georges Leygues, nava de sprijin logistic Meuse si submarinul de atac Rubis. La bordul lui Charles de Gaulle sunt prezente: 10 Rafale M, 10 Super Etendard modernizate, 2 E-2C Hawkeye, 2 elicoptere Dolphin, 1  Alouette III si 2 Caracal C-SAR.

Operatiunea a fost numita de francezi “Bois Belleau” si are ca scop cresterea gradului de integrare intre cele doua forte navale prin exercitii comune. Americanii au pus la bataie portavionul Harry S. Truman, care in aceeasi perioada este dislocat in Golful Persic si Marea Arabiei. Cele doua grupuri de lupta vor actiona impreuna timp de cinci saptamani.

bb

Francezii vor mai avea actiuni comune si cu fortele armate din Qatar, Emirate si Arabia Saudita, insa prezenta grupului de lupta francez este in acord si cu afirmatiile oficiale facute de catre Paris, prin care se declara ca nordul Oceanului Indian si Golful Persic fac parte dintr-o zona considerata strategica pentru interesele Frantei, iar acest lucru se traduce printr-o prezenta constanta a navelor de razboi galice in aceasta arie.

Misiunea curenta a portavionului nuclear francez in zona Golfului este cea de-a sasea pentru nava, din 2001 incoace, Statele Unite si Franta fiind la aceasta ora singurele natiuni care au in exploatarea portavioane cu propulsie nucleara.

 GeorgeGMT

 

17 comentarii:

  1. Ce frumos arata Rafale-urile ale pe punte 🙂
    Ce frumos ar fi aratat parcate asa si pe la vreo baza aeriana romana 🙁

    • Arhengel e,
      Pai fii si matale baiet de comitet si timite-le niste d’astea

      http://www.ebay.com/bhp/rafale-1-72

      Sa si le construiasca singuri, au timp, ca tot nu prea mai zboara, si sa le parcheze pe undeva pe acolo pe la vreo „baza aeriana” 🙂

      Daca isi cumpara mai multe mai facem si niste generali de flotila aeriana, ca s-a mai facut loc, sunt posturi de general acuma 🙂 🙂

    • Si daca ma gandesc bine, cred ca se poate si cu portavion cu tot…
      Al asambleaza aia de la marina „militara” si il dau la apa pe la fantanile alea arteziene de la Unirii 🙂 🙂

      • Salutare . Io zic sa nu le mai dai idei ca astia si pe astea le ar cumpara prin nu stiu ce firme impot/export sa iasa un comision basca logistica ( adeziv, chit vopsele si toate alea ) inca un comision plus ca vor gasii pe cineva priceput la dastea de unde sa mai iasa un paraindarat. Si colac peste pupaza tre sa gasesca si o firma pt mentenanta ( sters de praf ca musai tre sa fie o fima particulera cum era aia alu ala de a fost sinistru de finante s spala monarhii plutitori pe gheghesupt) .
        Iar acuma daca tot vaneaza si romulanii fel si fel de recorduri de ce sa nu se incadreze si armata la deastea un colonel cdt peste juma de grupa .
        Spor cu sanatate si cer senin.

    • Adica vrei grup operational aerian francez dizlocat in Romania? Totusi nu suntem Mali sau Ciad ….

      • Nu frate vreau Rafale romanesc facut sub licenta la Craiova cu offset si colaborare R&D ca sa facem un IAR-XT care sa fie defapt un Rafale light monomotor. 😛

        • Da o sa ma multumesc si cu sugestia lu GSG. Ma duc imi comand vreo 20 de machete de Rafale si o macheta de portavion la aceiasi scara le pozez frumos si inund net-ul cu poze despre noile achizitii ale Ministerului apararii 😀

          • Stai bre relas, nauzitara matale ca amicul lui gsg9, RI(P), il sti matale, unu’ mai optimist de felul sau cand ramane fara medixcamente compensate, a zis ca sa stam linstiti ca face guvernul 99-le avion de politie zburatoare si ca daca convingem 99-le sa-i fac un pui lu ‘ Excelsiorul baietilor de la ARCA, sa speram dracului ca este Excelsio-ara ca altfel am dat de dracu’, iese un pui super/hipersonic de avion de vanatoare multirol si atac la sol si subsol, inarmat cu lasere, de zici ca iaste leit cu F/A-18, de unde si zvonurile aparute, dar pe care anumite persoane rau intentionate de pe acest blog le-au luat cu persifleala…
            Io mereu am crezut ca e adevarate! Zvonurile of course…
            🙂 😉 Asa ca fi optimist, inca mai sunt bani de mancat! Transonic scrie pe IAR 99 remotorizat.

            • Io zic ca daca-i face si geometrie variabila, sa reziste la booster-ele lui GSG9, merge si supersonic cu aceeasi aripa, da’ pliabila 🙂
              Si astfel din incrucisarea IAR-111 cu 99 iese puiut de MIG-23 Flogger 🙂

              • si asa vom avea la nivel mondial primul trainer cu geometrie variabila si booster-e

              • Bahaha! 🙂

                Asta e a doua gluma a anului (prima, fara drept de apel, e aia a Eroului Bula cu portavionu’ si mitralierele)..

              • Ehe, doar o alta petarda din pacate cu IAR-ul 99. Nu au finantare, n-au nici macar un contract semnat cu cineva, asa ca de unde bani?! O sa le dea 2 milioane de lei, in cel mai bun caz, cum au dat si pentru TBT si cu asta basta. Cand vom avea avea nevoie de avioane de antrenament cumparam la sh…
                Ar fi haios daca n-ar fi trist, oricum demn de laudat articolul respectiv, scris cu multa seriozitate.
                Trebuie insa sa intelegem adevaru, sa nu mai acceptam sa fim mintit in fata: achizitia de F-16 th, in modul cum s-a facut acum, a pus cruce definitiv Avioane Craiova.
                Daca…am fi cumparat cele 24 de F-16C/D din SUA si le-am fi integrat mentenanta in Banie, poate, poate, peste niste ani si ceva transfer de knowhow, am fi avut sansa unui parteneriat, sau asa cum a propus RoMilitary, am fi putut integra la noi un vanator usor – M 346/TA-50, insa acum, cu acesta achizitie din Portugalia, Avioane Craiova este moarta, ingropata si cu slujba de 40 de zile facuta, doar ca inca nu si-a dat seama.
                Este un mort-viu care inca se clatina pe picioare, bantuind prin economie.
                Dumnezeu s-o ierte!

                http://www.rumaniamilitary.ro/dilema-avioane-craiova-vs-solutia-pentru-fortele-aeriene-romane-o-noua-solutie-pentru-roaf
                Si uite-asa o achizitie facuta prosteste – F-16A – fara offset, fara compensatii, a dus la distrugerea a inca unei uzine romanesti. Asta apropo de cei care inca mai vad „beneficiile” F-16A…

                • Mai serios punand problema, ca bascalie poate face oricine,
                  in varianta in care urmatorii 5-6 ani MAPN nu are clar bani de trainere noi, refuzand din start orice imprumut si offset, IAR-99 ramane singurul nostru avion de antrenament pentru urmatoarea decada.

                  Pornind de la premisa asta, cu un minim de costuri (adica max. 20% din pretul unui avion nou… insemnand max. 2 mil. euro/aparat ) cateva din urmatoarele lucrari de modernizare poate ca ar renta pentru parcul existent, care poate fi suplimentat cu 2-4 avioane noi, inlocuind pe cele pierdute in accidente:
                  – modernizari de avionica, pentru maximul de asemanare si compatibilitate cu F-16 (ce se vorbea si in documentar),
                  – poate cresterea cu 10-15% a puterii motorului Viper RR, eventual inlocuirea cu cel cu postcombustie al IAR-93
                  – poate si un radar ELTA de Lancer daca un segment suplimentar al conului de bot ar permite asta,
                  – ranforsarea aripilor
                  – cresterea capacitatii pilonilor, eventual adaugarea unei noi perechi de piloni la extremitatile aripii, sau sub aripa
                  – inlocuirea unor portiuni de invelis cu materiale noi, mai usoare, eventual alte modificari care sa asigure scaderea in greutate

                  Cam asta ar fi… pana le vom inlocui sau suplimenta cu altceva… candva

  2. Nu plecam si noi cu Bricul Mircea pe acolo!? Sa vedeti ce vom rupe stilul in doua…..eheee…o sa moara toate gagicili dupa marinari nostri de apa dulce-sarata…de Dunare e neagra mare! 🙂 O sa facem ravagii printre localnice…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *