Februarie 2021–Pandemia– #ROVACCINARE: Colectiv si Colective…sistemele medical si educational din Romania

#ROVACCINARE

___________________

Protocolul de testare rapidă a elevilor și profesorilor, trimis școlilor la 10 zile de la reluarea cursurilor în format fizic. Documentul oficial prevede două scenarii, pentru elevi și profesori / Sunt exceptați de la testare cei vaccinați complet și cei care au trecut prin boală în urmă cu maximum 3 luni

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 11 din 19.02.2021

Anexa  – Lista State cu risc epidemiologic ridicat 19.02.2021

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 10 din 12.02.2021

Anexa nr. 1 HCNSU nr. 10 din 12.02.2021

Anexa nr. 2 HCNSU nr. 10 din 12.02.2021

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 9 din 11.02.2021

Anexa la HCNSU nr. 9 din 11.02.2021

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 8 din 10.02.2021

Anexa la HCNSU nr. 8 din 10.02.2021

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 7 din 04.02.2021

Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 6 din 04.02.2021

Anexa nr. 1 la HCNSU nr. 6 din 04.02.2021

Anexa nr. 2 la HCNSU nr. 6 din 04.02.2021

Hotarare CNSU nr. 5 din 03.02.2021 privind propunerea reluării activităților în unitățile de învățământ

61 de comentarii:

  1. 113 medici scolari si putin peste 200 de asistenti scolari la…
    17 000 unitati scolare…cu in jur de 26 400 cladiri (inclusiv sali de sport si cantine)…
    113 000 cadre scolare sunt programate pentru vaccinare, alte 20 000 deja au fost vaccinate. Cei din sistemul educational reprezinta cel mai mare numar de angajati guvernamentali ce trebuie vaccinat.

    3
    • Te lamentezi degeaba referitor la numărul redus de cadre medicale din medicina școlară… oricum nu fac mare lucru, iar când vor să facă, oricum sunt la cheremul gărgăunilor directorului școlii… Ai uitat că din cei existenți oricum sunt puțini disponibili, fiind angrenați în „anchete” (scoți tu ghilimelele dacă vrei) epidemiologice sau în activitate la centrele de vaccinare.
      E trist numărul de 125000 de provaxxeri din totalul de 360000 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar de stat. Asta înseamnă că restul de 65 % sunt antivaxxeri, și și mai tristă e distribuția lor teritorială, preponderent în județele trandafirii. Și și mai tristă e discordanța cu declarațiile oficiale ale lui Câmpeanu care a făcut sondaj de opinie în sistem și a rezultat că 75%. ar vrea să se vaccineze, deci a primit raportări mai ceva ca producția de cucuruz de pe vremea lu’ Ceașcă…
      Nota bene : cel mai mare număr de bugetari nu e la MEC ci la MAI, da’ ăia au ascultat de ordinu’ „mai răsfirați, băieți, mai răsfirați” – nu-i vei găsi nicăieri raportați la grămadă pe milițieni cu jandarii, pompierii sau frecangii de hârtii din toate instituțiile MI.
      Acum despre vaccinare : perspectivele nu sunt bune deoarece în ritmul actual se duce de râpă strategia antrenării la vaccinare a antivaxxerilor în fluxul de provaxxeri. Ne vom trezi prin iulie că am vaccinat cu chinuri, cozi și așteptare 40 % din populație și, deși vom avea vaccinuri să ni le turnăm în cap nu vor mai fi doritori, deci canci heard immunity în octombrie. Și atunci… rock-and-roll în iarna viitoare cu tulpini mizerabile de prin UK, samba din Brazilia, zulu dance sau cine mai știe ce stil o fi atunci mai cool…

      7
      • Cand facui comentariul ma uitai in acelasi timp si la conferinta de presa a ministrului educatiei, pur si simplu repetai ce zise el.

        3
        • @Răzvan. Repetași corect, da’ uite că l-ai prins pe nea ministru’ la traducerea în oltenească – una e numărul de programați, deci clar implicați și alta numărul declarat anterior cu dorință de vaccinare.
          Referitor la șefa DSP Dolj, asta e o chestie made în Oltenia

          • „E trist numărul de 125000 de provaxxeri din totalul de 360000 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar de stat. Asta înseamnă că restul de 65 % sunt antivaxxeri”
            deci lumea se imparte in provaxxeri si antivaxxeri…

            7
            • Da, bineînțeles. Eu îți zic : „Steliane, ți-am găsit un loc mâine la vaccinare și te-am și programat. Te duci sau dau locul la altu’?” Dacă spui da, ești provaxxer, dacă spui nu, ești anti. Toate celelalte cuvinte ale tale devin ceteris paribus.

              2
              • Si iata mai sus unul din motivele pt. care campania de vaccinare va fi un esec in Romania (probabil si in UE la fel) la fel cum au fost si carantina la misto si purtatul mastii. Comunicarea cu publicul facuta cu ciubotele.
                In astfel de campanii trebuie sa castigi colaborarea publicului, dpdv stiintific poti sa ai dreptate de 100 de ori sau nu dar daca publicul nu colaboreaza este 0. Mai mult de-atat nu faci altceva decat sa intarati adevaratii antivaxxeri, nu pe aia care pur si simplu se tem sau sunt influentabili. Cadrelor didactice (la fel ca si celorlalti) le trebuiau optiuni nu „ba, esti cu noi sau impotriva noastra” este elementar ca orice persoana va reactiona prost daca pui problema asa, ii aprinzi toate becurile posibile.
                Exista o stiinta intreaga a vanzarilor si comunicarii, de la pufuleti la masini si avioane de vanatoare, pt. vaccinare s-a ales ca PR-ul sa fie facut de aia care vand chipsuri altfel nu-mi explic clipurile alea ridicole cu destele impreunate si figura tzeapana. Nu mai spun de ideea „ridiculizarii” cu prostiile alea imature cu „billgheitz”, samd.
                Pt. succesul campaniei ai trei componente care trebuie sa aibe succes:
                – componenta tehnica/stiintifica/medicala adica acea a elaborarii si producerii vaccinului (care deocamdata se pare ca e un succes),
                – componenta logistica adica asigurarea vaccinului in cantitatile si la locul si timpul potrivit (care deocamdata e cam balbaiala si in RO si in EU dar sa spunem ca e oarecum de inteles data fiind amploarea campaniei) si
                – componenta sociala de comunicare si castigarea increderiri publicului care deocamdata e un esec pt ca se ocupa de ea oameni care nu sunt de profesie.
                O idee buna, executata prost.

                7
                • Steliane, ţi-am remarcat mai demult sinceritatea emoţională şi pot să spun că reacţia ta acum a fost extrem de previzibilă. Sper să nu te superi că fac din ea studiu de caz.
                  Foarte bună sintetizarea cu componentele tehnic + logistic + marketing. Aici e de fapt punctul unde doream să ajung – la percepţia ta „… Comunicarea cu publicul facuta cu ciubotele … „. Steliane, nu eşti singular – te-ai ofuscat (” … ii aprinzi toate becurile posibile … „) percepând emoţional negativ epitetul de antivaxxer şi te-ai identificat cu aceştia.
                  Asemeni ţie, da, pe oricare antivaxxer nehotărât orice mic bobârnac de genul „cine-i cu noi e-mpotriva noastră” îl face emoţional să-ncline către tabăra anti şi, odată ajuns la acest punct, balanţa argumentelor pro vs. anti din conştientul său e posibil să se dezechilibreze şi mai mult sub imperiul preferinţei afective. Dealtfel, aici e uriaşul succes al campaniei antivaxxing – dincolo de asaltul asupra cogniţiei cu fakenews prezentate ca fiind din surse credibile, confuzionare prin volum de informaţie, intercalare cu date reale şi mai ales mecanisme raţionale intenţionat alterate, campania antivaxxing reuşeşte ceea ce campania pro nu poate nici măcar să încerce – identificarea cu subiectul recipient şi crearea de legătură emoţională cu acesta. Din acest motiv spuneam şi eu că există marele risc de fiasco al campaniei de vaccinare prin decuplarea segmentului populaţional provaxxing de cel antivaxxing, ultimul nemaiputând să fie antrenat în viitor la a accepta vaccinarea prin relaţiile de la om la om de către cei care se vaccinează acum.
                  Cum vrei tu să realizeze un advertiser prin simpla publicitate comuniunea emoţională cu tine ? Cum ai privi tu sau oricine o campanie sputnik-style provaxxing plătită de guvern din banii noştri ? Aici e diferenţa – sunt lucruri pe care postacii ruşi sau Olivia Steer sau alţi spălaţi pe creier le fac de 10 ori pe zi dar pe care guvernul nu le poate face nici măcar o dată în 10 luni.
                  Cum ai vrea tu să arate un clip publicitar altcumva decât un clip publicitar ? Unele îţi plac ţie, altele mie, dar final amândoi tot la categoria reclame de duzină le băgăm.
                  Ce ar fi de făcut ? Nu ştiu, eu persist în a fi stupefiat de eficienţa şi coerenţa campaniei antivaxxing şi de neimplicarea statului în legăturile clare şi nonechivoce ale acestei campanii cu duşmani statali identificaţi (Rusia).

                  3
                • pai avem deja experienta in ratat chestii pe motiv de 666, cipul si mai stiu eu ce alte parascovenii…la campania de vaccinare impotriva cancerului de col uterin radicalii nostri i-au tot dat-o cu nu se poate…ca noi cu religia, cum sa le faca la fetite asa vaccin…am avut vaccinul in tara si l-am aruncat ca nu si nu…
                  in acelasi timp cu noi a inceput si australia… exact acelasi vaccin…timpul a trecut iar ei au eradicat cancerul de col uterin…noi ingropam in fiecare an mii de femei pentru niste fanatici iresponsabili…

                  1
      • Gigi Gagu ar trebui sa numaram printre cei imunizati pana in toamna 2021 si antivaxerii care s-au imbolnavit,iar cu cat ne apropiem de toamna si creste numarul vaccinatilor,implicit marea majoritate dintre cei nou infectati vor fi antivaxeri 🙂
        Deci s-ar putea saz depasim cifra critica de 65% de imunizati in populatie

        2
        • Nu cred că un om normal, după ce face o formă medie sau gravă de CoViD-19, ar mai putea fi antivaxxer … cei care fac forme uşoare da, pot rămâne antivaxxeri, mai ales că ar avea în faţa celorlalţi motivaţia „am anticorpi, nu mai am nevoie de vaccin” – dar atenţie că aceată motivaţie în mod real e doar o ascundere a fricii de vaccin, frică inoculată magistral de campania anti-distanţare apoi anti-vaxxing pe fondul individual de neîncredere în autoritate şi de suspiciozitate faţă de tehnologie.
          „Cifra critică” e o proporţie de minim necesar de vaccinare pentru a atinge un prag evaluat statistic de 50 % de persoane non-recipiente de infecţie cu SARS-CoV-2 în condiţiile menţinerii aceluiaşi comportament social de distanţare. Pentru vaccinurile ARNm echivalează cu rată de vaccinare 60 % x eficienţă vaccin reală 75 % + 5 % imunizaţi natural, pentru vaccinul Astra Zeneca rată 70 % x eficienţă reală 60 % + 5 % imunizaţi post-boală.
          Având deci o reducere la jumătate a ratei de infectare în condiţiile distribuţiei uniforme a populaţiei imune de 50 %, un comportamet social „semi-neglijent”, similar celui din toamnă, când aveam un indice de progresie de maxim 1,4, acest indice ar rămâne permanent subunitar, deci epidemia s-ar reduce şi ar dispare rapid.
          Aici ar trebui discutat mai mult şi despre comportamentul social – cred că sud-coreenii ar avea nevoie de o rată de vaccinare de doar 40 % la cum au demonstrat că ştiu să respecte regulile sanitare şi de distanţare. Tot aşa, spunem de noi că suntem needucaţi, afectaţi foarte mult de propagandă anti-distanţare, certaţi cu săpunu’ şi mari amatori de budă-n fundu’ curţii, dar hai să facem comparaţia cu franţujii cei spilcuiţi şi educaţi – noi am avut din decembrie restricţii mult mai uşoare şi mult mai puţin respectate decât ei şi cu toate acestea la noi totuşi epidemia s-a redus rapid în amploare, pe când la ei a luat-o razna. E un lucru greu credibil, dar matematic asta e realitatea – comportamentul social mediu al românilor a fost mai bun decât al francezilor. Personal nu-mi explic cum a fost posibil, dar uite că a fost.
          La noi mai trebuie o rată înaltă de vaccinare, sau mai înaltă decât calculul statistic global, şi pentru că există o distribuţie inegală a vaccinării – distribuţie inegală geografic (rural vs. urban – problemă de distribuţie a posibilităţii de vaccinare, zone comuniste vs. zone pro-vest – problemă de penetrare a campaniilor antivaxxing, categorii sociale favorizate vs. defavorizate)

          4
  2. https://www.mediafax.ro/social/creste-numarul-mortilor-dupa-incendiul-de-la-institutul-matei-bals-19892016

    Nu-mi pasa de chestii de genul „PSD si AUR profita de pe urma acestei tragedii, bla-bla-bla”.
    Mortii sunt totusi…morti! De asta am pus in titlu „Colectiv si Colective”…

    3
  3. Vasile Băcăuanul

    Vaccinarea ar trebui sa fie obligatorie. Din cauza idiotilor care „nu vrea”, multi nevaccinati inseamna posibile mutatii ale virusului, deci vaccinare degeba. Dacă refuzi vaccinul trebuie sa ti se interzica accesul in societate complet. Nu mai merge cu dreptul fiecaruia, refuzand ii expui si pe altii, drept pe care tu nu il ai!

    1
    • Vacinarea nu merge din motive pur tehnice. V-au scos ochii cu tehnologia… adevarul este ca nu poti sari de stadiile cu testul de ani de zile pe animale si apoi pe voluntari umani pentru a descoperi absolut toate efectele negative pentru corectarea vaccinului. Care corectare, se efectueaza acum, dupa rezultatele din teren.

      Nu poti da vina pe cei care nu se vaccineaza pentru ca Romania (si oricare alta tara) nu este un sistem inchis ermetic. Virusul mai poate veni si peste granita adus de ceatza… sau o matza infectata…

      Cat despre durata anticorpilor rezultati din vaccinare, lasati-ma sa cred ca mecanismele instituite de Dumnezeu sunt net superioare.

      Un alt motiv major pentru care nu poti obtine o vaccinare in proportie de 100% este starea de sanatate a fiecarui individ. O mica infectie in organism se poate transforma intr-o avalansa cauzatoare de moarte. Am vazut asta la vaccinul pentru gripa. O femeie venise cu o infectie majora la gat in cabinetul particular ORL si doctorita s-a speriat, a trimis-o la spital la urgente. Motivul era ca se vaccinase anti-gripa fara sa trateze mai intai acea infectie. Nu se stie mai nimic de reactia vaccinului la diverse combinatii de medicamente. Abia acum este inregistrat tptul, ca in cazul oricarui vaccin experimental.

      Insa avem aici toti desteptii din lume, ingroziti de moarte, la care nu mai functioneaza nici un fel de logica si bun simt.

      Un alt motiv major este ca vaccinurle nu fac decat sa pregateasca noi generatii de virusi. Un lucru bine stiut de medici. De fapt, asta se intampla deja sub ochii vostri si tot nu vedeti…

      Un alt motiv major este ca exista deja medicamente eficiente care efectiv omoara virusul. Intelegeti ce e aia, adica nici macar timp nu are timp sa muteze, ca in cazul vaccinurilor. Dar din nou, teama paralizeaza creierul. Vedeti voi, una se intampla in animatiile 3D din reclame, si cu totul alta este realitatea. Dar ‘om trai si ‘om vedea.

      Cand Trump a vrut sa infiinteze Kodak Pharmaceuticals, nenorocitii au blocat imprumutul necesar… Sunt o multime de motive pentru intrebari pertinente… dar nu daca esti condus de panica. Sau de bani, asa cum o demonstreaza de zeci de ani de zile romanul care-si vinde si parintii pentru ca face parte din nu’sh ce casta fara neam… Un neam pe cale de disparitie (daca ai ochii deschisi sa vezi semnele).

      7
      • Vorbesti ca sa te afli in treaba. Analizele pentru anticorpi Covid facute in orice laborator medical iti arata prezenta in cantitate mare a acestora la 5-7 zile dupa prima doza iar dupa a doua cantitatea creste. Cat despre medicamentele care omoara virusul singura veste certa este ca vom scapa mai repede de scabie nu de Covid.

      • Si inca ceva, mereu va fi mai bine sa previi decat sa tratezi. Vaccinurile nu pregatesc noi generatii de virusi, din contra au permis eradicarea unor boli. Ghinionul nostru a fost ca democratia a permis oligofrenilor antivaccin sa scoata capul si am ratat asta cu rujeola si tot datorita lor s-ar putea ca boi eradicate la noi sa revina.

    • Cum adica vaccinare degeaba? intelesesm de aici ca vaccinul simuleaza proteina Spike a virusului (inima sa) si astfel esti imunizat la orice mutatii ar suferi virusul…

      Vaccinarea nu va fi obligatorie, dar vei fi conditionat sa prezinti talonul de vaccin oriunde mergi, altfel nu intri…

      Pana mai ieri se zicea: botnitza „refuzand ii expui si pe altii”; acum vad propaganda pe sintagma: vaccin „refuzand ii expui si pe altii”

      4
  4. Odata cu trecerea timpului imi intaresc concluzia ca exista un singur partid cu o singura doctrina in Romana: Furati, furati, furati! Imbogatiti-va, imbogatiti-va, imbogatiti-va!.
    PSD, PNL, USR, UDMR, etc. sunt doar grupuri din partidul mare. AUR…?!?

    7
  5. Se pare ca eficienta unor vaccinuri contra noilor tulpini este mai scazuta, de exemplu de la 95% contra vechilor tulpini, 85% contra B1.1.7 (UK) sau doar 60% contra B1.351 (SA).
    Moderna va avea o noua versiune a vaccinului contra B1.351.

    3
    • Ai pus punctul pe i : „… se pare că…”. Nu există încă studii concludente, cert e că există o eficiență a actualelor vaccinuri oricum mai mare decât vaccinul antigripal pentru gripă, motivația fiind existența în toate tulpinile SARS-CoV-2 a acelorași situri antigenice pe proteina spike, da, într-adevăr, mai mult sau mai puțin expuse, vaccinurile existente realizând imunitatea prin producția anticorpilor anti – spike.
      Concluzie : chiar și formulele vaccinale actuale protejează mult mai mult decât nimic, iar pentru mai multe date… răbdare încă vreo două luni.

      3
  6. Vaccinul muscalilor ar fi eficace la 91% dupà un test independent publicat de Lancet. În plus este dupà metodà traditionalà, virus „mort” si fàrà probleme de stocaj la temperaturà negativà.

    https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00234-8/fulltext

    4
  7. Ei ei ei …..
    desi se presupune ca ar exista legături „clare şi nonechivoce ale acestei campanii cu duşmani statali identificaţi (Rusia)” campania este numoita ca fiind „antivaxxing si adeptiii ei „antivaxxeri„.
    Desi la rusa ma pricep mai putin decat la engleza totusi vaxx ala ma face sa ma gandesc la lb engelza varianta americana …. ia de vedeti si ce screie aici: https://www.verywellhealth.com/history-anti-vaccine-movement-4054321.

    SI ar avea „vectori” insa vectorii ar fi transtalnatici .. sa zicem doar Martorii lui Iehova – aia care sunt si contra tarnsfuziilor . Si daca tragi un sut in curu ubuia din astioa va asigir ca nu Moscova va protesta ptr ca comunismu in Romania poersecutat libertatea de constiinta!
    Si pe langa martori as pune si cam juma de pocaiti si inca cateva culte neoproestante dizidente. Si alea americane!!!

    Dar ,la noi antivaccinismul este si o moda imbecila . Motivatia fiind „dreptul de a alege” sid eci „sa n u imi impuna Statul!”. Vrei sa fii „modern” ? „Proamerican” ? Ocinai harashi te dai antivaxxer!
    Ce misto sun vaxxer! Transtalantic! Si daca esti anti .. esti modrn, demoicrat , anticomunist fiindca in „comunism” era dictaura asa ca vaccinau ! Ce tura vura „dreptul de a alege” ca in RSR alegeai intre vaccinare si bataie cu vaccinare!

    4
    • Termenul antivaxxer a devenit comun şi e mai comod să spui aşa decât „persoană convinsă de lipsa de oportunitate a vaccinării”. Antivaxxerii, considerând ca atare 66 % din populaţia adultă activă social (copiii, asistaţii fac ce face tutorele), deci cam 10.000.000 de oameni, sunt 99 % persoane influenţate de atmosfera mediatică din jurul lor, din care 50 % sunt circumstanţiali (îşi pot schimba rapid opinia) şi doar 10 % îşi propagă mai departe convingerile, şi doar 1 % persoane care fac acest lucru din interes. Am inclus în cei 10 % şi pe cei care o fac fără interes direct din convingere de tip religios / ideologic / etc. (deşi şi aici e greu de diferenţiat unde-i convingerea unui popă care predică din amvon că Dumnezeu ne fereşte de covrig şi unde-i interesul de a-i face pe plac lu’ alde Teodosie Şpagovitu’).
      Din ceilalţi 1 % majoritar (probabil 0,8 %) o fac din interes politic sau asociat (de exemplu un bugetar cu funcţie care consideră că îi e ameninţată poziţia de un sistem stabil democratic sau celebrul Teodosie care speră să scape de dosarele de corupţie) sau din ordin indirect („… dacă şefu-i antivaxx, hai să postez şi eu la greu, doar-doar i-oi intra în graţii …”). Din cei 0,2 % rămaşi care fac asta din ordin direct sau cu plată eu estimez o majoritate de 9/10 adică 0,18 % necoordonaţi direct (îşi iau temele, subiectele şi argumentaţiile din cele „la modă” din bula lor informaţională, ei fiind însărcinaţi / plătiţi direct în general de câţiva din cei cu interes politic sau asociat dar potenţi financiar). Ne rămâne un 0,02 % de propagatori ai antivaxxingului / antidistanţării coordonaţi direct, deci un 2000 de oameni care acţionează sincron, din care probabil doar jumătate pe internet, restul fiind agenţi de influenţă directă care în mod logic nu ar trebui să-şi deconspire influenţa încercând să convingă pe Facebook doi-trei cioflingari că pământu-i plat.
      Avem deci o cifră de 1000 de promotori coordonaţi ai antivaxxingului pe internet / social media, mult sub estimarea de 5000 de postaci în România. Mi-am luat aceste estimări din analizele apărute în presă despre fenomenul postacilor şi din extrapolările de procente pe cazul de faţă. Estimez la 0 numărul de postaci care să scrie după dictare de la Moscova. Toţi sunt organizaţi în „ferme” de troli (grupuri, firme, etc.) de maxim 20 de oameni din care doar 1-2 primesc sarcinile de la nivelul ierarhic supraiacent. Majoritatea primesc asemeni generatorilor de conţinut publicitar pe undeva într-un interval larg de 2500 … 5000 lei per echivalent normă integrală per lună şi nici unul nu cred că are conştiinţa sau certitudinea pentru cine lucrează. Deci la o medie de 1,2 norme am avea un cost net de sub 1000000 euro lunar, deci brut 24.000.000 euro anual, cam cât două ieşiri din rada portului Sevastopol ale unei fregate ruseşti. Eu zic că ieftin ca braga şi cu rezultate magnifice.
      Ce este mirabilă este extraordinara eficienţă şi coordonare ideatică a campaniilor social media şi, deşi nu am dovezi, eu cred că majoritar provin din Rusia. Hai să ne amintim de câteva exemple :
      1. în martie-aprilie : campania „CoViD-19 e o simplă răceală, oamenii mor de bolile lor”
      2. campania „Pământul e plat” din 2019 reluată în mai-iunie – a apărut brusc, a ţinut 2 săptămâni, s-a stins brusc – eu o consider pur şi simplu exerciţiu de calibrare sociologică
      3. dispariţia coordonării campaniei „ignoraţi CoViD-19” în iulie-august, simultan cu apariţia vaccinului netestat rusesc (din mimica feţei Putin chiar părea să aibă încredere în acel vaccin, deci probabil se gândea că a dat lovitura)
      4. campania anti-vaxxing
      5. campania „Ivermectina ne scapă de CoViD-19” – prima dată eu am auzit de asta în noiembrie ca citat pe medscape.com (site foarte serios) ale unor studii parţiale ruseşti şi m-am şi gândit „ia să vezi ce vânzări o să facă farmaciile veterinare în două luni la noi”
      ––
      Deci, domnule Bizon, ca să ajung la problema pusă de tine : după mine, grupurile neo-sectare creştine din SUA, cunoscute a avea afinităţi ideologice cu Rusia putinistă sunt majoritar spălaţi pe creier dar care pot aloca resurse financiare şi umane considerabile ca misiune de prozelitism printre cimpanzeii din lumea a treia a Europei de Est. Evident că aceste grupuri pot la fel de bine să fie şi paravan kaghebist, dar nici nu are relevanţă. Eu puneam problema de unde vin ideile – prea mi se par coordonate campaniile.
      Şi acum, pentru că eu cel puţin nu te-am jignit deşi nu-ţi aprob opiniile pesediste dar nici nu te-am considerat comunist, fii sincer cu mine : ţi-ai schimbat părerea despre CoViD-19 după ce-ai fost internat ?

      1
  8. Deci Martorii lui Iehova au ce? „afinităţi ideologice cu Rusia putinistă ” ?! De cand? De acu 100 de ani ? Da cati ani per total are Putin ?

    Si .. se pare ca nu vrei sa stii .. Asa o simpla cautare pe net :
    – 21-04-2017 : Curtea Suprema rusa a interzis Martorii lui Iehova si a stabilit ca este o organizatie extremista https://stirileprotv.ro/stiri/international/curtea-suprema-rusa-a-interzis-martorii-lui-iehova-si-a-stabilit-ca-este-o-organizatie-extremista.html

    – 23-02-2019 : Martorii lui Iehova, torturați cu electroșocuri, în Rusia. Ce voiau să afle autoritățile https://stirileprotv.ro/stiri/international/martorii-lui-iehova-torturati-cu-electrosocuri-in-rusia-ce-voiau-sa-afle-autoritatile.html

    – 16-12-2020 : Adept al „Martorilor lui Iehova” din Rusia, trimis la închisoare pentru „activități extremiste” https://stirileprotv.ro/stiri/international/adept-al-zmartorilor-lui-iehova-din-rusia-trimis-la-inchisoare-pentru-zactivitati-extremiste.html

    Astea le stii? Sau nu te intereseaza informatia „reala” ?

    Si daca e vorba despre ignorarea informatiei – ce parere sa imi fi schimbat despre Covid?
    Eu am fopts de parere ca covidu e una (adica o boala dare trebuieste tratata) insa exploatare mediatica arata si alte interese.

    IS ocmapanii – pamantu e plat e o cestioe veche veche …. seculara! Destul de veche , cca 100 de ani este si agitatia cu pamantu este gol pe dinauntru …..

    Noua si f curioasa a fost campania cu „aselinizarea a fost un fals!” Care a convins si mupti toi care in nici un caz nu sunt cretini ….. „da de ce poze cu Haselbadu pe film lat?” ….. Cestie ce am considerat-o a fi opera profesionista .. „de calibrare”. Adica daca reuseai sa convingi milioane ca nu a existat aselinicxarea, ca totu a fost un fals …… poti convinge de orice !

    Si cum zic agitatia antivaccinista este cam veche in lumea anglo-saxona si leagata de unele culte „dizidente” . La noi este de import prin cateva culte cu radacini americane si mai este stimutata de idei cretinele ca cum „fac ce vreau” . Ideile cretinele vin si din dospretul fata de „stiinte p[ozitive” si „onformatie” de dupa 1900 ca cand totu a devenit „comunicare”

    Da tu7 nu uita : ce ai avut in cap cand ai scris ţi-ai schimbat părerea despre CoViD-19 după ce-ai fost internat ? Sau nu mai stii ce ai (ne-)gandit ?!

    7
    • @Ghiţă Ghiţă … iar ne vedem pe la portiţă … Las-o moale că măcăne – parcă tu ai scris chestiile ăstea (scuze că le-am luat la întâmplare). Deci : mai eşti negaţionist după ce-ai văzut în spital ?
      ––
      Acum ca se mai racori poti prinde o banala „raceala”. Insa un …… obsedat te poa baga in spital ca ai fi cu guivid. Si in spital sa ai contact cu 2 guvizi „veritabili” si .. si sa te imbolnavesti de guvid!! Si daca ai niste comorbiditati , asa vro 2 (alegeti 2 din lista ceva cu cordul, HTA, diabet, BPOC, obezitate)
      hales bules aia a fost!
      –-
      Si din partea mea poti sa porti masca si cand faci dus, si cand te scremi si mai ales cand faci amor cu nevasta-ta!
      Insa … insa ia explica-mi ca duopa ce v-ati isterizat ca nu mai stiu ce popa a folosit o singira lingurita ca sa dea impartasania cu sangele Domnului (cabernet sau merlot!) nu s-a umplut un spital ?
      –-
      Si chiar daca economia n nu sta in boidegi …. ce ai dom’le cu ele ? Din cand in cand beau o bere pe o terasa ….mente , nada, daca pricepi!
      Cestia ptr care trebeile marg prost e si ptr ca unii, prea vizibil, doresc sa obt9na elefecte colaterale – interizicerea manifestarilor religioase, distantare sociala , masuri dure care sa sperie samd etc ./ Si ca nu le apsa de rest .. adica vezi tu … tit prostu stie ca tomane e un bin sezon ptr viroze .. da de ce nu se pregatira guivernanatii ? Pai pe ei ii interesa altceva !!! Sa bage groaza , sa distanteze, sa .. sa .. sa .
      –-
      Asa ca dupa cateva saptamani de recluziune incep frustarile …
      Si oricum este enervant sa ti se zica : nu poti sa te intalnesti decat cu o singura familie! Cand faci sex numa pe la spate , pe la spate! da cat mai rar si de preferinta numa in cadrul familiei legiute!
      Sa nu mai zic ca uneri adeptii mastii sunt cam .. ei da cam imbecili!!!! Adica daca sunt singur pe 400 metri de strada are rost sa imi reprosezi ca nu port botnita corect ? Daca trebuie sa o port cand sunt singuru pe 400 metri de strada .. atunci in cat timp o sa imi recomande sa p[ort botnica si cand fac dus?!
      imbecili si nesimtiti… Ca uneori cu prea mare placere se reped sa interzica manifestarile religioase! Bucuria lor este prea vizibila „acu sa va vad ba astia” ….
      In sfarsit mai sunt si aia conformisti la maxim ptr care nu imprta decat conformarea la ucaz si nu ii intereseaza pertinineta unei masuri ci numai existenta ei si ar sustine si purtarea mastii in casa prorpie cand faci dus caci Befehl ist Befehl!

    • Stai linistit, nu conteaza cine-l produce, problemele vor continua sa se acumuleze. Pana veti pricepe ca nu se pot sari niste etape…

      Si cand veti pricepe in final, si veti incepe sa plecati urechea la doctorii bine intentionati, veti avea in libertate virusi de neoprit, nici macar cu medicamentele dovedite eficiente. Si nu pricepeti ca de fapt, asta e miza. Deja, doar ivermectinul mai face fata…

      Dar dati-i inainte, fiecare cu motivatia lui.

      Chiar ca ma infurii! Nu mai e „strop” de om inteligent in neamul asta? Nici macar la nivelul Indiei? Epidemia murea in fasa cu medicamentele alea lasate la liber in farmacii. Nu vedeti ce lupta masiva e sa se impiedice acest lucru si cate voci au fost inchise prin eliminare la nivel planetar?

      7
      • Ivermectina e solutia pe termen lung

        Ei, nu te obosi, si saitul asta e condus tot de baietii cu ochi albastri.

        Am postat niste chestii de bun simt despre ivermectina (studii publicate de oameni cu CV-uri de 80 de pagini). Ce crezi, au trecut de „luminata” moderare de pe saitul asta?

        Doar nu credeai ca astia scriu aici articole la foc continuu fara sa ii plateasca cineva…
        Si e clar cine ii plateste dupa tipul de cenzura pe care il practica.
        Nu e prima data cand mi-au fost cenzurate postari cu chestii de bun simt super bine documentate.
        Dar asta este, bine au zis rusii ca nu au ei topoare cate cozi avem noi….

        11
        • Manci maro, prostovane.
          Te-am lasat acum doar sa-ti spun ca manci maro.
          Eu, ca admin, n-am probleme cu invermectina ci cu felul cum postezi.
          Du-te….la maimute…

          2
        • Domnu’ Geroge’ vezi ca se apropie ziua de leafa si pentru mine, pe 30 februarie a fiecarui an. Vreau niste bani in plus pentru contributia pe site, dupa cum urmeaza: vreau spor pentru monitor, ca stau in fata laptopului, dar il vreau x2 ca am si monitor separat. Deci sunt afectat si de acolo. Mai vreau spor de iradiere ca-cateodata, de pe tronul regal, mai citesc RuMil de pe telefon. Mai vreau de asemnea un spor de soclitare neuropsihica, ca am vorbit cu foarte multi oameni tari de cap. Da ca nuca erau dom’le. Mai vreau si spor de munca suplimentara, ca trebuie sa si caut argumente, carti, documente in sensul in care nu vorbesc din auzite. Mai vreau si un spor de scandal, cu nevasta ca la doua zile imi zice: Iara scrii mai pe site-ul ala? Zica ca-cu ei te-ai luat si nu cu mine.
          Si ultimul spor pe care il mai doresc este cel de mediu toxic, respectiv intoxicarea cu metale, aur spre exemplu. Dupa ce citesc varii linkuri trimise de unii auriferi simt ca mi se scurge creierul pe pavilionul urechii in jos. Asta nu poate fi normal, asadar dupa buna traditie romaneasca, da si mie un spor, ca banul compenseaza lipsa de creier.
          Reagula find desigur ca, cine da cu banu’ in sporuri la bobor, e iubit de bobor. Cine taie sau mai rau, nu da deloc, pai e anticristul in persoana. Sau Catu.
          Bossule aurifer, ia tu Ivermectina, da-i cox la teorii ale conspiratiei, grija mare la securiisti de noi pe care i-ai deconspirat insa mai important de cat toate, pune-ti un coif de staniol in cap.

          6
          • vezi daca nu ai discutat fisa postului la angajare si nu ai creat un sindicat care sa iti apere drepturile?! 🙂

            • Nu, sefii de sindicate se inscriu in psd… deci scurtatura logica este sa votezi… pesedee.
              Asta cu fisa postului nu am discutat-o, adevarat insa am crezut ca ma filmeaza cei de la Recorder si ma intreaba Geroge lucruri grele, precum care-i malul stang si malul drept.

      • Stai linistit, nu conteaza cine-l produce…da sa fie din Rusia. 😉
        Relax, dude, daca revin copiii la scoala tocmai acum, cand se stabilizase la nivel de octombrie 2020, o sa creasca iar, indiferent de vaccinuri; mai aveti o paine de mancat…

        1
        • Si cine-i trimite la scoala? Nu statul roman? Acelasi stat care nu reuseste sa asigure un nivel de vaccinare corespunzator dar umbla dupa crocobauri si antivaxxeri verzi pe pereti? Nu mai putea astepta scoala „offline” 1-2 luni sa fie vaccinata macar mare parte din cadrele didactice si poate ceva mai multi batrani? Cine isi va asuma mortii? Pentru ca vor fi.

          4
          • Si eu ce zisei?
            Sunt de acord cu tine.

            • @razvan mihaeanu, nu ma contrazic cu tine nici pe departe. Am avut norocul sa fac o varianta usoara (chiar in varianta usoara nu-l recomand nimanui, stress maxim, carantina) ma enerveaza astia maxim cu deciziile lor iresponsabile. Trebuia sa astepte cu scoala macar pana
              1. deveneau vaccinurile disponibile in cantitati mari, cu programare la cateva zile-maxim o saptamana si reuseau sa vaccineze inclusiv cu rapel macar 50% din cadre (nu mai zic ca merge vaccinarea prost ca se supara ala cu limbaj de securist din anii ’80 si ma face antivaxxer daca nu-s de acord cu partidul, merge minunat, sa traiti)
              2. se ma incalzea vremea, se pare ca incalzirea vremii si uscarea aerului are o influenta in incetinirea propagarii virusului
              3. nu, copiii nu pot fi controlati. E in natura varstei. Daca intamplator populatia generala nu s-a imunizat natural pana acum in proportie acceptabila (studiu pe care nu s-a obosit nimeni sa-l faca) o sa fie nasol. Scoala inseamna elevi care stau cap in cap pe acelasi telefon, sute de elevi la aceleasi WC-uri relativ insalubre si mii de elevi in mijloacele de transport in comun.

              5
  9. Extraterestrii, bubulii, propaganda, rusii muica….tac-tu e putin si ma-ta 5G, antivaxerule. Cam asta se rostogolea, inclusiv pe aici (trotinel brancardier), guwernerul musteste de competenta, vaccinurile zac neutilizate prin centre pentru ca …propaganda, devfapt nu. In realitate e mai complicat, UE a negociat prost (desi a spus ca se va descurca mai bine fata de guverne) ca deh, si halitorii de melci si aia de carnati au niste firme in ograda. Abia astept sa vad, luna asta e termenul, ce prezinta din contracte la cererea Ombudsman. Pe langa brambureala europeana avem brambureala noastra….sa ne facem ca facem si sa pasam pisica. 70% din oameni vor sa se vaccineze, prioritatea era sa ii vaccineze pe ei si apoi sa vada ce fac cu antivaxerii sau scepticii, desi la procentul asta nu ai nevoie de ei ca sa realizezi imunizarea populatiei (sa nu uitam si de aia naturala ce merge in paralel).
    PS. Pe langa masca si spirt sa aveti si extinctor

    6
    • https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24508699-adrian-streinu-cercel-demisionat-din-functia-manager-institutului-matei-bals-care-condus-timp-19-ani-medicul-maria-nitescu-manager-interimar.htm
      Cum de tragediile sunt legate de acest mirobolant partid? As putea sa afirm, daca as fi procuror, ca un individ care a condus un institut 23 de ani ii macar moral responsabil de chestia asta, si NU un alt individ aiurit care a stat pe un scaun ministerial mai putin de o luna sau cel dinaintea sa care a stat pe sacunul ministerial 1 an si parea ca are habar ce face insa nu a administrat de facto un spital in viata sa.
      Deci, cum, dar cum totul se leaga de partidul-stat?
      Chiar nu am de ce sa le fac spalaturi la prostanii din pnl-usr. M-am lamurit si cu ei, nu am ce vota ca altii mai breji nu-s.

      1
    • ” 16 morti pana acum. Coruptia Ucide! ” Răzvane, nu-ţi apreciez deloc patosul proletar cu care înfierezi duşmanii de clasă. Deşi nutresc o profundă ură faţă de pesedeii corupţi, în acest caz nu cred că sunt vinovaţi corupţii din Spitalul Matei Balş.
      Nu au murit din cauza incendiului 16 oameni sănătoşi, au murit 16 pacienţi cu formă gravă de CoViD-19 (secţia în care erau internaţi de facto avea pacienţi în stare mai gravă decât cei din multe secţii de ATI-Covid din alte spitale). Mortalitatea medie în secţiile de ATI-Covid (în categoria cărora ar fi intrat cea cu incendiul ca dificultate medie a cazurilor) este de 75 %. E greu de spus cât a contat pentru fiecare pacient impactul incediului în agravarea patologiei şi dacă fără incendiu ar fi supravieţuit. Medicul de gardă de atunci, dr. Apostolescu, e şeful secţiei CoViD şi creierul profesional al celui mai bun spital de boli infecţioase din România, pe munca lui hlizindu-se la televizor alde Strinu-Cercel.
      Care a fost cauza ? E greu de spus, pentru că toţi cei implicaţi au fost foarte evazivi în a da declaraţii publice clare. Eu am reţinut totuşi un lucru – era frig. Când cineva spune că e frig într-un spital, vă rog să mă credeţi că-i al dracului de frig. Un frig care-ţi intră-n oase orice-ai face – crezi că sunt 5 °C dar când te uiţi la termometru vezi 18 °C şi nu crezi. Ce putea face personalul medical simţind frigul ? Ciocu’ mic şi hai să mai dăm drumu’ la o aerotermă, hai să nu mai pierdem căldură cu aerisitu’ saloanelor … La carte e o greşeală gravă ? Da bineînţeles, e chiar culpă penală. Dar când e frig nu mai stai să raţionezi că nu mai poţi, zici hai să treacă noaptea asta că mâine s-o încălzi cât de cât. Dacă aş fi avocatul acarilor Apostolescu & co. care şi-o vor lua pe coajă, aş face cumva să-l determin pe judecător să judece în frig. Şi aş câştiga. Dacă aş fi spălat pe creier progresist – ” … de ce Streinu-Cercel n-a făcut centrală proprie, de ce medicii n-au aerisit, de ce … „.
      A propos – de ce Streinu-Cercel n-a făcut centrală proprie a spitalului ? Pentru că în Bucureşti nu au existat până acum probleme cu termoficarea şi în lista de urgenţe un back-up de agent termic e întotdeauna printre ultimele pe lista de priorităţi tocmai din acest motiv. Şi pentru că aşa ceva s-ar face oricum la preţ triplu faţă de normal ca să intre o şpăguţă de 20 % în halatu’ cu cerceluş – dar ăsta-i motivul secundar. Principalul – nu au fost probleme cu termoficarea în zona Ştefan cel Mare. În primăvară am stat câteva zile într-un apartament din zonă şi închideam aproape de maxim robineţii de calorifer să pot dormi în pijama cu mânecă scurtă.
      De ce nu se ia lumea de dezastrul RADET-ului care a explodat acum în mâna lui Nicuşor Dan ? Nu înţeleg. Da, în acest caz se poate vorbi la greu de corupţi clar individualizabili nu de corupţie în general, se poate vorbi de influenţa politică a sindicatelor, se poate vorbi de incompetenţi nu de incompetenţă, se poate vorbi de prostia electoratului, se poate vorbi de multe. De ce nimeni n-o face ? Nu prea înţeleg.
      P.S. Adrian Streinu-Cercel era din 1994 profesor universitar şi şef de secţie, pe vremea aceea lucru rar la vârsta lui. Toţi ziceau că e mai precoce cu 10 ani. Cauza nu era inteligenţa lui sau mari rezultate profesionale ci pile grele la PDSR şi zvonuri despre epoleţi pe sub halat – cel puţin atunci puţini oameni integri îl apreciau. A ajuns director medical în 1996 şi şeful de facto al comisiilor de achiziţii din spital. Cu toate acestea, strict în acest caz, nu-l prea văd vinovat.

      5
      • Merci Gagu, vad ca ai inside info pe subiecte de genul. Te asteptam si cu alte interventii similare.
        +1 de la mine.

        1
        • Nu e nici un inside info, sunt lucruri ultracunoscute în lumea medicală. Din păcate acestea nu ies prea mult în afară pentru că fie nu sunt înțelese, fie implică o culpă de tăinuire ( „De ce să vorbesc? Dacă o fac, voi fi acuzat de ce nu am vorbit până acum, așa că tac în continuare, mai ales că dacă vorbesc, îmi rămâne porecla cip-cirip”).
          Ca să fiu sincer, dacă eram în locul lui Streinu-Cercel și venea cineva la mine cu „hai să facem backup la caldura de la rețeaua de termoficare” aș fi zis că sunt multe altele mai urgente. Dacă aș fi fost medic în secția fără căldură, cred că aș fi reacționat mult mai prost decât cei de-acolo.
          Postarea mea dorea doar să transmită mesajul „hai să nu dăm cu pietre în păcătoși decât după ce vedem că au păcătuit”

    • @Razvan, cazul in sine este o consecinta indirecta a coruptiei vechi de 30 de ani. Nu este corect sa dam vina pe cei de acum pentru el. Cum vrei sa folosesti o cladire de 60 de ani cand omul avea la cap un bec si o sticla cu branula, incalzirea era de la un calorifer si ventilarea se facea prin deschidere de geam.
      Toate astea nu au nicio treaba cu o unitate ATI din 2021.
      Sanatatea costa si costa extrem de mult, numai in Romania vin toti cu pretentii la asistenta medicala pe mocca sau pe principiu social. Sunt pline spitalele de colorati care nu au dat un ban in viata lor.
      Si ca sa fim corecti, cati au platit pe bune asigurarile de sanatate in ultimii 30 de ani ? Se platea la sal minim si se lua bani in mana de angajat.

  10. Nici un cuvant despre ARN proprietar…si legea proprietatii intelectuale legata de organismele modificate genetic, sub care lege vor intra oamenii inoculati cu serul Pfizer/ Moderna.

    5
  11. „Deşi nutresc o profundă ură faţă de pesedeii corupţi, în acest caz nu cred că sunt vinovaţi corupţii din Spitalul Matei Balş.” Sigur ca nu, bubulii straini au atacat energetic. „Nu au murit din cauza incendiului 16 oameni sănătoşi, au murit 16 pacienţi cu formă gravă de CoViD-19…” & „Mortalitatea medie în secţiile de ATI-Covid (în categoria cărora ar fi intrat cea cu incendiul ca dificultate medie a cazurilor) este de 75 %. E greu de spus cât a contat pentru fiecare pacient impactul incediului în agravarea patologiei şi dacă fără incendiu ar fi supravieţuit.” Sa le invartim pana se potrivesc. Arsurile au fost inventate, hapciu19 e vinovatul. La fel ca aia cu cancer in faze terminale (cum a fost primul mort in Romania) si alte comorbiditati grave. Urmeaza sa aflam ca nici la Neamt nici aici nu a fost incendiu. Apropo, pe la Cluj e o rata de supravietuire mai buna, deh, nu stau aia la tv ca aia din Timisoara si Bucuresti. Urmeaza o pledoarie gretoasa din care concluzionam : Csf ncsf, era frig, ghinion de nesansa, oricum pacientii erau covidati. Cercelus e superb, personalul e format din eroi si Nicusor a avut ghinion. Daca….scuze si spalari de obraz….numai neprihaniti si nevinovati. Trotinel brancardier loveste din nou.

    2
    • @RTI. Nu-mi vine în cap acum o poreclă pentru tine. Adevărul e că mi-ar fi greu pentru că te compătimesc pentru frustrarea ta manifestată prin furie, care are şi o mare componentă intrapsihică.
      Pentru informarea ta : Cerceluş nu e deloc superb, e o cutră comunistoidă pusă pe şmenuri şi şperţuri datorită căruia mulţi medici cu potenţial au luat drumul străinătăţii, e un individ care nu a mai evoluat politic, deşi dorea, tocmai că nu le-a plăcut leprelor pesediste de fariseismul lui. Sau poate şi-o fi autoimpus o limită la furat. Poate fi acuzat de multe învârteli, dar totuşi nu poate fi acuzat că nu a făcut backup de agent termic.
      Scria mai sus ADR că trebuia să avem spitale de secol XXI. Ar fi bine … dar n-avem. Ce facem ? Mergem cu ce avem şi ne focalizăm pe lucrurile importante – şi căldura e un lucru important atunci când n-o mai ai. Deci problema e colapsul ţevilor RADET-ului, unde vina aparţine clar lui Halaicu, Ciorbea, Lis, Băsescu, Videanu, Oprescu, Firea şi nu lui Nicuşor Dan.
      Aş mai avea argumente, dar mi-e cam silă să mai intru în discuţie cu tine. Am făcut-o pentru că m-ai deranjat cu concluzia ta ” numai neprihăniţi şi nevinovaţi „. Încerc să explic altora (stai liniştit, nu şi ţie) că totuşi e important să vedem lumea în nuanţe şi dintr-o poziţie de perspectivă, nu să stăm în groapa adâncă a prejudecăţilor şi emoţiilor noastre.

      2
  12. Pana sa cauti porecle poate pricepi cum e cu „frustrarea si limba romana”, ti-am spus ca e prea greu pentru mataluta (chiar si cand iti periezi si compui textele aiuristice). Cercelus este un jegos (am avut neplacerea sa interactionam inclusiv in septembrie) restul este irelevant. Toate spitalele importante trebuie sa aiba alternativa la energie, apa si caldura, restul e vrajeala (acum 1 luna Bagdasar nu a primit urgente pentru 12h deoarece nu avea apa) in anul Domnului 2021. Nu avem din cauza politicienilor si directorilor numiti politic (in general catastrofe), fata de1988 a scazut tot, numarul pacientilor, numarul personalului, numarul unitatilor dar bugetul a tot crescut. Sanatate este este printre cele mai capusate ministere, poate cel mai capusat, sa nu uitam si de mafia de la „casele de sanatate. Patema insel, dar par doar scuze si sapuneli din partea unui ce era cu psdul in gura, hotul ce striga hotii. Ok e vina tuturor, partea nasoala e ca aia au facut ce dracu au facut si nu a fost ca acum (desi nu este o iarna grea), Frigusor Ban Procesoman a fost prea optimist, a facut prea multe promisiuni si doar da apa la moara celor care spun ca nu se pricepe la nimic (sa vedem pana la final ce branza face). La fel cum nu e vina PNL si guwerner, nu, mostenirea grea (sunt de peste 1 an la butoane si nu este prima oara din 1990). Nu ma incalzeste pasarea problemelor si scuza cu psd man bad, ma intereseaza sa faca ceva, ceva in afara de a debitata tampenii si scuze. Excelent, poate te opresti din acuze vehemente si tampenii aiuristice psdist, antivaxer, putinist, negationist,…corecitie, coercitie, coercitie ?,cine gandeste diferit e putinist

    4
  13. Pandemia animalelor

    O vulpe, farmacistă, ce nu avea talent
    Și ce era pe punctul să intre-n faliment,
    Se da de ceasul morții, de foame să nu crape
    Și din dificultate cu chiu cu vai să scape.
    Se puse deci la umbră, clocind doar gânduri hoațe,
    În tril de păsărele și chiorăit de mațe
    Și adormi de foame, ca anesteziată,
    Când se trezi deodată subit înviorată.
    Pesemne că visase cuvântu-acela magic…
    Și înghițind degrabă chiar și-un antinevralgic,
    Luă din farmacie fără regret sau frâu,
    Purcoi de laxative și le-aruncă în râu,
    Mai sus de locul unde veneau când li-era sete,
    În grupuri mari, jivine, să bea pe îndelete.
    Fugi apoi acasă și se-așeză cuminte,
    În pragul farmaciei exact ca înainte.
    După vreo două ceasuri, porni o hărmălaie,
    Că fiarele în masă aveau pântecăraie
    Și au venit degrabă, aproape-n agonie,
    Să ceară tratamente și sfat la farmacie.
    Vulpița cea vicleană le asculta pe toate,
    Le întreba de dietă, de-au labele curate
    Și cu cinism le scoase brutal din letargie,
    Spunând că în mod sigur e caz de pandemie.
    Le-a dat pastile scumpe, la preț exorbitant
    Și sticle , chiar canistre cu mult dezinfectant,
    O mască de protecție să-i apere de boală
    Și să păstreze strașnic distanța socială.
    Le-a osândit să șadă în aspră carantină
    Și le ducea ea leacuri la ei în vizuină,
    Iar bietele-animale, naive și neroade ,
    Spuneau în gura mare: „Ce vulpe cumsecade!”
    Odată la trei zile mai arunca în ape,
    Cu plasa, purgative de-au început să crape,
    Bătrânele-animale, ce n-au imunitate,
    Ba chiar catalogate cu comorbiditate.
    De-atâta pandemie, de diaree, chin,
    Veni după o vreme vulpița c-un vaccin,
    Un fel de apă chioară băută din pocal
    Și-ajunse infractoarea erou național.

    Morala 1
    În vremi de pandemie, puhoi de lume piere,
    Iar unii la butoane fac din venin, avere.

    Morala 2
    Când lumea stă închisă în neputință surdă,
    Profită demnitarii, își fac de cap și zburdă.

    Morala 3
    Decât să bei din apă în vremi de pandemie,
    E mult mai indicată o cură cu tărie!

    4
  14. … ş-am încălecat pe-o şa, ş-am prins vulpea cu covrigu-n gură … şi nu vulpea lu’ Timisoso.
    Îmi fac datoria de onestitate să vă spun că prostia e boală grea de care cel puţin statu’ nu ştiu cum va scăpa … şi dacă va scăpa. În loc să exceleze în corectitudine şi să prezinte statistici reale, sărmanu’ Gheorghiţă şi gaşca lui de ciraci cu duhoare de securişti au umblat la virgule şi la numărul de halate până le-a ieşit 90 % rată de vaccinare a personalului medical. Real nu ştiu cât ar fi că n-am înţeles nimic din statistica prezentată – estimez doar ceva pe la 70 %.
    Da, sună bine pentru convingerea semi-anti-vaxxerilor să accepte înţepătura când va fi să fie dar e rău – fundamentul autorităţii trebuie să fie adevărul. Cine a tras de cifre mai ceva ca la sala de forţă ? Nu ştiu, dar tare mi-e teamă că cineva cu minciuna-n sânge. Cam acesta e riscul confirmat de a da o activitate civilă (vaccinarea) pe mâini cu epoleţi.
    Nici alţii nu stau mai bine, dar măcar spun adevărul – https://adevarul.ro/international/statele-unite/o-treime-militarii-americani-nu-vor-sevaccineze-covid-19-1_602e38115163ec42711dee75/index.html
    La noi văd că au început tatonări ale problemei – https://adevarul.ro/international/in-lume/solutia-vaccinarii-obligatorii-trebuie-oare-decisa-caz-forta-majora-a-1_602e36745163ec42711de3a9/index.html
    Aici nu doresc să vorbesc despre armată în sine, deşi aceasta se dovedeşte a fi în acest caz una din componentele societăţii cele mai retrograde, conservatoare şi influenţabile de campaniile de fake-news. Armata e doar o oglindă a unui segment important populaţional – în SUA oameni tineri, activi social, preponderent cu opinii de dreapta (deviate mai nou către trumpism). E trist că un asemenea segment se lasă influenţat de atmosfera minciunilor anti-vaxxing din jurul lor. Şi mai ciudat e că de exemplu la primul război din Golf nu au existat dezaprobări sau comentarii când absolut toţi militarii din Orientul Mijlociu au fost vaccinaţi anti-antrax, TBC, polio, gripă. Şi asta chiar înainte de a se dezumfla validitatea teoriei asocierii de atunci a sindromului post-traumatic (exacerbat ca importanţă de posibilitatea de pretenţii financiare şi de atitudinea generală de atunci de negare a fricii) cu vaccinurile şi serurile primite de soldaţi din teama de eventuale atacuri biologice din partea lui Saddam.
    Acum, mai ales de frica susţinătorilor cu piept de dac ai bravei armii române de pe acest site mă opresc a mai face aprecieri despre armată (deşi aprecierile erau despre cei care se ascund după culoarea kaki şi poartă fie uniforme albastre fie verzi fie negre). Eu doresc doar să avertizez asupra numărului mult prea mare de anti-vaxxeri şi mai ales de distribuţia grupată a acestora în societate – mulţi tineri activi social, deci cu risc major de transmisibilitate virală, mulţi bugetari, deci grupaţi în clustere sociale în care dacă intră virusul face prăpăd, mulţi în zone cu simpatii electorale de stânga, deci iar grupaţi zonal. Nu spun că a fi pesedist înseamnă o susceptibilitate la infecţie mai mare, ci doar că aceştia, trăind în bula informaţională în care musteşte neîncrederea în autoritatea profesională alături de paranoia occidentului malefic şi decadent, pur şi simplu fac ce fac cei din jurul lor, adică au opinii anti-vaxxing şi anti-distanţare. Şi asta e un risc major.
    E un risc pentru că vaccinul funcţionează statistic – eficienţa de a opri epidemia nu este eficienţa de producere de anticorpi declarată de 95 % dar de imunitate eficientă real de 75 % ci scăderea riscului probabilistic de a avea indice de transmisibilitate supraunitar dar în condiţiile de menţinere a măsurilor de distanţare. Dacă într-o zonă avem o aglomerare de persoane nevaccinate şi necompliante la distanţarea socială evident că acolo vom avea o creştere enormă de cazuri.

  15. Dacă eu nu mă vaccinez împotriva covid-19 nu înseamnă că sunt antivaxer. Chiar sunt de acord cu toate vaccinurilor obligatorii care trebuie sa le facem. Eu doar nu prea vad rostul a îmi face acest vaccin deoarece sunt o persoana tânără fara probleme de sănătate. Sa-l facă oamenii care chiar au nevoie de el. M-am saturat sa vad cum toți oamenii se radicalizează. Ba ești impotriva sau pro vaccin.

    PS. Ținând cont de ce vârstă am nici nu cred că o să îmi vina randul la vaccinat până în toamnă.

    3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *